Nee, men kijkt of het verboden kan worden, het is dus nog niet verboden om Koranteksten op toiletpapier af te drukken. Ik hoop overigens dat men dit snel laat vallen en de man z'n ding laat doen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 13:58 schreef Akkersloot het volgende:
In Duitsland had iemand op internet rollen WC-papier aangeboden met de koran er op. Naar zijn zeggen was de opbrengst bedoeld voor een monument voor de slachtoffers van islamitische terreur.
Wat wil nu het geval. Dat blijkt in Duitsland verboden te zijn "wegens belediging van een religieuze groep".
Volgens mij ook als het niet de koran betrof maar de bijbel.quote:Op woensdag 27 juli 2005 13:59 schreef LostFormat het volgende:
Dat is ook het eerste wat ik dacht. Noem het kunst en het zal waarschijnlijk wel mogen.
Krijg je de politie dan al aan de deur als iets nog niet verboden isquote:Op woensdag 27 juli 2005 13:59 schreef Monidique het volgende:
Nee, men kijkt of het verboden kan worden, het is dus nog niet verboden om Koranteksten op toiletpapier af te drukken. Ik hoop overigens dat men dit snel laat vallen en de man z'n ding laat doen.
quote:De politie trof bij hem thuis kleine hoeveelheden aan.
Dat kan, ja.quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:01 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Krijg je de politie dan al aan de deur als iets nog niet verboden is![]()
quote:Op woensdag 27 juli 2005 13:59 schreef LostFormat het volgende:
Dat is ook het eerste wat ik dacht. Noem het kunst en het zal waarschijnlijk wel mogen.
Antwoord op 1 & 2: Sla de Duitse wetgeving er op na, ik heb geen flauw idee wat in Duitsland strafbaar is op dat gebied.quote:Op woensdag 27 juli 2005 13:58 schreef Akkersloot het volgende:
Vraag 1: Zou er ook zo opgetreden zijn als het wc rollen met de tekst van de bijbel er op ?
Vraag 2. Had die man het wel mogen verkopen als kunst ?
Moeten we dan persé respect hebben voor teksten als "de ongelovigen dienen als brandstof voor het vuur in de hel" of "het staat een gelovige niet dat hij een andere gelovige doodt" ?quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:01 schreef MouseOver het volgende:
Ik vind het overigens wel vrij lomp en extreem respectloos.
Precies, om vervolgens op straat te worden afgeslacht.quote:Op woensdag 27 juli 2005 13:59 schreef LostFormat het volgende:
"We" moeten de wet respecteren, dat verwachten wij van anderen ook.quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:04 schreef Akkersloot het volgende:
Moeten we dan persé respect hebben voor teksten als "de ongelovigen dienen als brandstof voor het vuur in de hel" of "het staat een gelovige niet dat hij een andere gelovige doodt" ?
Je moet je bron wat beter lezen:quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:01 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Krijg je de politie dan al aan de deur als iets nog niet verboden is![]()
[..]
quote:De Duitse justitie overweegt stappen tegen een man die toiletpapier met de opdruk „koran" te koop aanbood. [...] Justitie onderzoekt of de man wegens belediging van een religieuze gemeenschap kan worden vervolgd.
Om vervolgens tot levenslange gevangenisstraf te worden veroordeeld.quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:05 schreef Kaalhei het volgende:
Precies, om vervolgens op straat te worden afgeslacht.
Daar heb je wat aan als je vermoord bent.quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:11 schreef Tijger_m het volgende:
Om vervolgens tot levenslange gevangenisstraf te worden veroordeeld.
Nee, daar heeft het slachtoffer helemaal niets aan maar de maatschappij als geheel wel.quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:22 schreef Akkersloot het volgende:
Daar heb je wat aan als je vermoord bent.
Als een tekst ideeel wordt uitgegeven bestaan er geen auteursrechten.quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:12 schreef Monidique het volgende:
Justitie zou het anders nog kunnen gooien op auteursrechten. Hoewel ik aanneem dat de originele Koran vrijelijk gekopieerd en gebruikt kan worden, zullen de Duitse vertalingen vast wel auteursrechtelijk beschermd zijn.
Nou dan heb je er als slachtoffer toch niets aan.quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:24 schreef Tijger_m het volgende:
Nee, daar heeft het slachtoffer helemaal niets aan maar de maatschappij als geheel wel.
Er staat toch van "de politie trof kleine hoeveelheden aan".quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:08 schreef Monidique het volgende:
Je moet je bron wat beter lezen:
Ja en? Wat wil jij daar nu mee zeggen?quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:26 schreef Akkersloot het volgende:
Nou dan heb je er als slachtoffer toch niets aan.
Dat antwoord zul je ook niet krijgen zolang er in dit topic geen woordvoerder van Justitie van de Duitse deelstaat is om deze te geven. Als je zo graag je vraag beantwoord ziet, dan moet je eventjes een e-mail sturen aan, of anders een telefoontje plegen naar degene die jou wél kan helpen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:25 schreef Akkersloot het volgende:
Maar op de vraag dat de zelfde aktie ondernomen zou worden als bijbelteksten op wc papier rollen zouden komen heb ik nog geen antwoord gehad.
"Wij" zijn degene die roepen dat we tolerant en verlicht zijn.quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:04 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Moeten we dan persé respect hebben voor teksten als "de ongelovigen dienen als brandstof voor het vuur in de hel" of "het staat een gelovige niet dat hij een andere gelovige doodt" ?
Ja, en er staat ook men overweegt stappen te ondernemen...quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:26 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Er staat toch van "de politie trof kleine hoeveelheden aan".
Ik zeg niet dat we tolerant moeten zijn voor mensen die dergelijke haatboeken propageren..quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:28 schreef MouseOver het volgende:
"Wij" zijn degene die roepen dat we tolerant en verlicht zijn.
Ik hou het er voorlopig bij om deze situatie aan de kaak te stellen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:28 schreef Monidique het volgende:
Dat antwoord zul je ook niet krijgen zolang er in dit topic geen woordvoerder van Justitie van de Duitse deelstaat is om deze te geven. Als je zo graag je vraag beantwoord ziet, dan moet je eventjes een e-mail sturen aan, of anders een telefoontje plegen naar degene die jou wél kan helpen.
In het verkeerde land? Lekker nuttig.quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:34 schreef Akkersloot het volgende:
Ik hou het er voorlopig bij om deze situatie aan de kaak te stellen.
Nou, zeg dat wel. Akkersloot heeft bij lange na niet alle feiten, desalniettemin zal hij de praktijken in Duitsland, waar hij dus nauwelijks informatie over heeft, aan de kaak blijven stellen op een Nederlands forum.quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In het verkeerde land? Lekker nuttig.
Ach man, je hebt waarschijnlijk de Koran eens gelezen en alleen de zinnetjes die je nu citeert onthouden.quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:33 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat we tolerant moeten zijn voor mensen die dergelijke haatboeken propageren..
Nou is mijn Duits niet geweldig maar ik kan op de Duitse nieuws sites hier niets over vinden en Akkersloot' bron is Geenstijl...nou niet echt een hoogstaande nieuws site.quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:41 schreef Monidique het volgende:
Nou, zeg dat wel. Akkersloot heeft bij lange na niet alle feiten, desalniettemin zal hij de praktijken in Duitsland, waar hij dus nauwelijks informatie over heeft, aan de kaak blijven stellen op een Nederlands forum.
Het staat in ieder geval ook in het Noordhollands Dagblad.quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou is mijn Duits niet geweldig maar ik kan op de Duitse nieuws sites hier niets over vinden en Akkersloot' bron is Geenstijl...nou niet echt een hoogstaande nieuws site.
Iemand anders een link mischien?
Ik mag hopen van wel.quote:Op woensdag 27 juli 2005 13:58 schreef Akkersloot het volgende:
Vraag 1: Zou er ook zo opgetreden zijn als het wc rollen met de tekst van de bijbel er op ?
Ik kan een rol toiletpapier geen kunst noemen, maar daarentegen hoor ik vaak in mijn omgeving dat ik geen smaak heb mbt kunst, dus laat ik daar maar niet over oordelenquote:Vraag 2. Had die man het wel mogen verkopen als kunst ?
Je hebt het uitgeprobeerd?quote:Ik moet zeggen. Dat papier van de koran is overigens echt van een betere kwaliteit dan die gladde velletjes van de bijbelvertaling van het NBG. Tevens absorbeert het papier van mijn koran ook beter.
Wat in Duitsland kan, kan ook hier gebeuren.quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:38 schreef Tijger_m het volgende:
In het verkeerde land? Lekker nuttig.
Ik hoopte op een duitse link met deutsche grundligheit geschrevenquote:Op woensdag 27 juli 2005 14:49 schreef Monidique het volgende:
Het staat in ieder geval ook in het Noordhollands Dagblad.
Nou en ?quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:47 schreef JackyVie het volgende:
Ach man, je hebt waarschijnlijk de Koran eens gelezen en alleen de zinnetjes die je nu citeert onthouden.
De duitse wetgeving is behoorlijk anders op dit soort zaken net als men in Duitsland ook eenvoudig extremistische partijen kan verbieden en aanpakken.quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:23 schreef Akkersloot het volgende:
Wat in Duitsland kan, kan ook hier gebeuren.
Ik hou mij verre van die site, als je het niet erg vindt.quote:En met die opmerking kan je natuurlijk ook terecht bij geenstijl.nl
Ha, je hebt hem niet eens gelezen of wat? Grote bek die je dan op zet.quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:25 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Nou en ?
En zou ik dan nog de hele koran moeten lezen ? Ga jij wel van elke sekte de "heilige"boeken lezen ?
Mag ik aan bepaalde verzen al genoeg hebben ?quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:57 schreef JackyVie het volgende:
Ha, je hebt hem niet eens gelezen of wat? Grote bek die je dan op zet.
Tsjonge. Heilig zelfs met een hoofdletter.quote:Waarom zou ik elk Heilig boek moeten gaan lezen? Ik ben niet geboeid door die teksten, maar laat toch alsjeblieft de mensen die zich ertoe verbonden voelen in hun waardigheid. Dat zal niemand je kwalijk nemen.
Wat vind je erger. Dat ik het christendom en islam sektes noem of dat zo'n sekte zegt dat "ongelovigen" in de hel komenquote:En godsdiensten sektes noemen is echt wel stom. Honderden miljoenen mensen zijn voor jou minderwaardig...
Uiteraard mag je dat, maar dan moet je niet gaan rondbazuinen dat de Koran een gewelddadig boek is. Ik heb in de Bijbel ook verzen gezien die niet echt door de beugel kunnen. Predikt het Christendom nu geweld?quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:02 schreef Akkersloot het volgende:
Mag ik aan bepaalde verzen al genoeg hebben ?
Ok, heilig moest met een kleine letter. Foutje. Maak er maar een argument van om je mening te onderbouwen, maakt je des te geloofwaardiger.quote:Tsjonge. Heilig zelfs met een hoofdletter.![]()
Ik heb het toevallig over die boeken zelf. Wat jij nu lult over dat ik mensen niet in waardigheid laat![]()
Geen van beide vind ik echt erg, gewoon allebei redelijk dom. Laat elkaar toch doen.quote:Wat vind je erger. Dat ik het christendom en islam sektes noem of dat zo'n sekte zegt dat "ongelovigen" in de hel komen![]()
Wat heb ik met de bijbel te maken ?quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:16 schreef JackyVie het volgende:
Uiteraard mag je dat, maar dan moet je niet gaan rondbazuinen dat de Koran een gewelddadig boek is. Ik heb in de Bijbel ook verzen gezien die niet echt door de beugel kunnen. Predikt het Christendom nu geweld?
Nee hoor. Ik heb het alleen tegen het christendom, jodendom, islam, kasten-geloof, voodoo e.d.. Er is heus meer geloof dan alleen de hersenspinsels van Mohammed, Paulus e.d..quote:Je hebt al meermaals laten uitschijnen dat je geloven maar belachelijk vindt.
Ja waarom niet.quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:24 schreef JackyVie het volgende:
Uit de kerken ook
@ JackyVie.quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:24 schreef JackyVie het volgende:
Uit de kerken ook
Nee, maar we moeten eerst in eigen boezem kijken.quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:48 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
@ JackyVie.
Als we het nu over de bijbel hadden, had je dan ook gezegd dat we eerst maar eens naar de koran moeten kijken![]()
Jij wel.quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:48 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Als we het nu over de bijbel hadden, had je dan ook gezegd dat we eerst maar eens naar de koran moeten kijken![]()
Nee. Want ik vind dat relativeren maar dom.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:02 schreef Sidekick het volgende:
Jij wel.
haatboekenquote:Op woensdag 27 juli 2005 14:33 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat we tolerant moeten zijn voor mensen die dergelijke haatboeken propageren..
Dat kan meen ik al in Duitsland waar dit topic over gaat, in Nederland kan dat niet of heel moeilijk.quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:22 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Dit creeert dan wel een mooi precedent. Nu kan een hoop lectuur uit de moskees gehaald worden waarin ongelovigen worden beledigd.
Weet je dat dat in feite racistisch is. Voor mij is de bijbel echt geen goddelijk boek. Waarom heb ik dan als autochtoon dan volgens jouw toch wel mee te maken ?quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:00 schreef JackyVie het volgende:
Nee, maar we moeten eerst in eigen boezem kijken.
Voor mij is propageren dat "ongelovigen" in de hel komen van het zelfde. Ofdat dat nu op basis van de koran is of van de bijbel.quote:Ik weet wel dat jij ook niet christen bent, maar je valt moslims gewoon meer aan dan chistenen enkel en alleen omdat ze in verband gebracht worden met terrorisme.
quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:10 schreef Meki het volgende:
haatboeken![]()
zeg hij heeft een strafbare fout begaan klaar
En bedankt.quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:32 schreef sizzler het volgende:
Weinig POL. Meer iets voor NWS.
Schopje derhalve.
haat - hij beledigt mensen en dat mag nietquote:Op woensdag 27 juli 2005 17:17 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Volgens het artikel wordt dat nog onderzocht. Of je moet denken dat de sharia al in Duitsland geldt ?
Waarom wordt het dan nog onderzocht ?quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:25 schreef Meki het volgende:
haat - hij beledigt mensen en dat mag niet
En de reactie van de Duitse politie hierop? Heb het daar dan ook over en kom niet met die irritante onzin aan. Als je het liever ergens anders over wil hebben, open daar dan een topic over.quote:verklaarde dat hij eigenlijk slechts een discussie over islamitisch geweld wilde aanzwengelen.
Zegt niets.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:45 schreef kLowJow het volgende:
:
[verklaarde dat hij eigenlijk slechts een discussie over islamitisch geweld wilde aanzwengelen..]
Als in DNA koranteksten zitten (als we sommige islamsites mogen geloven) waarom dan niet in DNA van bomen waar ons wc papier van gemaakt is.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:40 schreef Akkersloot het volgende:
-edit-
Omdat het erop gedrukt is mischien? Het verschil is echt met het blote oog zichtbaar.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:55 schreef Akkersloot het volgende:
Als in DNA koranteksten zitten (als we sommige islamsites mogen geloven) waarom dan niet in DNA van bomen waar ons wc papier van gemaakt is.![]()
Ik zie het niet echt als het beledigen van mensen maar eerder als het schofferen van een ideologie/religie, iets wat anno 2005 toch zeker wel zou moeten kunnen. Eigenlijk een soort van kunst als je het mij vraagt, net zoiets als die ene exmoslim die schilderijen maakte van imaams die uit hun mond poepte enzo.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:25 schreef Meki het volgende:
[..]
haat - hij beledigt mensen en dat mag niet
Baas van eigen reet.quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:49 schreef DaveHarris het volgende:
Trouwens, ik maak toch zeker zelf wel uit waar ik me reet mee afveeg![]()
Nou en ?quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:57 schreef lionsguy18 het volgende:
De koran op wcpapier is een bewuste belediging van een bepaalde religie.
Goh, je hebt een eigen site. Als je die nou eens in je sig opneemt, kun je jezelf een hoop typwerk besparen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:08 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Nou en ?
Zo'n religie is en blijft wel een ideologie. Verder zijn het gristenen en mohamedanen die zelf zijn begonnen door anderen als "ongelovigen" bij hun religie te betrekken.
http://www.aanneembaarheidsgodsdienst.nl/#tekst2
Komop zeg, alle religies zijn met elkaar in strijd en dan zou een ongelovige zich daar niet op een een creatieve manier in mogen mengen? Het bestaan van het christendom is een belediging voor de joden aangezien zij van mening zijn dat hun religie gekaapt en veranderd is door het N.T. Het bestaan van islam is weer een belediging voor de christenen aangezien deze nieuwere religie de dogma`s van het christendom ver naast zich werpt, zichzelf de christelijke geschiedenis toe-eigent en christenen bijvoorbeeld oproept om de kruisiging van Jezus te verwerpen, etc..quote:De koran op wcpapier is een bewuste belediging van een bepaalde religie.
Alhoewel ik geen aanhanger ben van de mohammedanen vind ik wel dat iedereen innerlijke beschaving moet tonen en anderen de ruimte moeten geven op hun manier in het leven te staan.
Aanval op welke religie dan ook is alleen om mensen te kwetsen.
En waarom zou ik mensen niet mogen kwetsen dan? Als ik mijn kont afveeg met de songteksten van britney spears, dan zijn er vast ook grote groepen mensen die daar niet zo blij mee zijn. Moet ik dan ook achter de tralies? Als ik tijd en geld te veel had, dan zou ik in nederland bewust zo'n proces uitlokken.quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:57 schreef lionsguy18 het volgende:
De koran op wcpapier is een bewuste belediging van een bepaalde religie.
Alhoewel ik geen aanhanger ben van de mohammedanen vind ik wel dat iedereen innerlijke beschaving moet tonen en anderen de ruimte moeten geven op hun manier in het leven te staan.
Aanval op welke religie dan ook is alleen om mensen te kwetsen.
Is niet zoveel plaats.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:16 schreef kLowJow het volgende:
Goh, je hebt een eigen site. Als je die nou eens in je sig opneemt, kun je jezelf een hoop typwerk besparen.
Ik zou dan beginnen met bijbelteksten op wc papier. Want veel dingen die over de islam gezegd mogen worden mogen om de één of andere reden wel gezegd worden over het gristendom.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:17 schreef -erwin- het volgende:
En waarom zou ik mensen niet mogen kwetsen dan? Als ik mijn kont afveeg met de songteksten van britney spears, dan zijn er vast ook grote groepen mensen die daar niet zo blij mee zijn. Moet ik dan ook achter de tralies? Als ik tijd en geld te veel had, dan zou ik in nederland bewust zo'n proces uitlokken.
Mag je met poep wel heilige teksten schrijven op blanco WC papier, of zijn bepaalde sequenties van veegbewegingen uit den boze? Zou je dat WC papier dan weer wel mogen verkopen als tweedehands?quote:Op woensdag 27 juli 2005 13:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, men kijkt of het verboden kan worden, het is dus nog niet verboden om Koranteksten op toiletpapier af te drukken. Ik hoop overigens dat men dit snel laat vallen en de man z'n ding laat doen.
Goede vragen, stuk voor stuk. Daar ga ik even op mediteren.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:21 schreef Keromane het volgende:
[..]
Mag je met poep wel heilige teksten schrijven op blanco WC papier, of zijn bepaalde sequenties van veegbewegingen uit den boze? Zou je dat WC papier dan weer wel mogen verkopen als tweedehands?
"heilige"quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:21 schreef Keromane het volgende:
Mag je met poep wel heilige teksten schrijven op blanco WC papier,
Ja, een hele goede opmerking.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:23 schreef Toeps het volgende:
En uit naam van die Koran iemand vermoorden? Of Koranteksten in die context gebruiken? Zou dat mogen?
Vind je dat nu niet een beetje triest en zielig om de Duitse politie als Gestapo aan te duiden?quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:26 schreef Akkersloot het volgende:
Zou de Gestapo overigens ook een inval doen als er vermoed wordt als iemand de koran naast het toilet heeft hangen![]()
Niet als ze een inval gedaan hebben bij iemand vanwege wat toiletpapier.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:27 schreef Tijger_m het volgende:
Vind je dat nu niet een beetje triest en zielig om de Duitse politie als Gestapo aan te duiden?
Dat is echter een letterlijke quote van de titel van het bewuste artikel.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:30 schreef Akkersloot het volgende:
Overigens is hier op NWS ook een topic met "gestapo" vanwege het optreden tegen ontduiking van brandstofaccijns.
Lezende wat jij te vertellen hebt vrees ik dat je nooit geld genoeg zal hebben.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:17 schreef -erwin- het volgende:
[..]
En waarom zou ik mensen niet mogen kwetsen dan? Als ik mijn kont afveeg met de songteksten van britney spears, dan zijn er vast ook grote groepen mensen die daar niet zo blij mee zijn. Moet ik dan ook achter de tralies? Als ik tijd en geld te veel had, dan zou ik in nederland bewust zo'n proces uitlokken.
Als het OM tegen je een zaak aanspant, krijg je een "gratis" advocaat toegewezen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:33 schreef lionsguy18 het volgende:
Slechts mensen met verstand verdienen genoeg om te procederen.
Keuzes en gevolgen, risico's of zoals vaak wordt gezegd eigen schuld dikke bult.quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:05 schreef Kaalhei het volgende:
Precies, om vervolgens op straat te worden afgeslacht.
Precies, daarom maken de Israeli's regelmatig wat Hamassers af, schieten Bobbies een donkere man door zijn knar omdat hij op een moslim lijkt, houdt Europa al decennia coute-que-coute moslimland Turkije buiten de EU, houden de Amerikanen Irak bezet en is Iran de volgende, worden vrouwen met bhurqa's bespuugd, steken Engelse jongeren een moslim dood, denken werkgevers wel drie keer na voor ze een moslim aannemen en vliegt er af en toe een moskee in de fik in Nederland.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:56 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Keuzes en gevolgen, risico's of zoals vaak wordt gezegd eigen schuld dikke bult.![]()
Tja, ik kan alleen maar concluderen dat je dan of niet weet wat de Gestapo was of dit beledigend bedoelt, geen van beide lijkt mij nuttig.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:30 schreef Akkersloot het volgende:
Niet als ze een inval gedaan hebben bij iemand vanwege wat toiletpapier.
Overigens is hier op NWS ook een topic met "gestapo" vanwege het optreden tegen ontduiking van brandstofaccijns.
Daarom vliegen er vliegtuigen twee torens binnen, daarom vinden er aanslagen plaats, daarom is er haat jegens het westen, daarom bestelen Marokkaanse bendes alleen autochtonen, daarom haten Marokkanen Joden.quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:04 schreef Kaalhei het volgende:
Precies, daarom maken de Israeli's regelmatig wat Hamassers af, schieten Bobbies een donkere man door zijn knar omdat hij op een moslim lijkt, houdt Europa al decennia coute-que-coute moslimland Turkije buiten de EU, houden de Amerikanen Irak bezet en is Iran de volgende, worden vrouwen met bhurqa's bespuugd, steken Engelse jongeren een moslim dood, denken werkgevers wel drie keer na voor ze een moslim aannemen en vliegt er af en toe een moskee in de fik in Nederland.
Keuzes en gevolgen, risico's of zoals vaak wordt gezegd eigen schuld dikke bult.![]()
Hihihi
heb uw naaste lief als uzelf was het toch?quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:33 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Lezende wat jij te vertellen hebt vrees ik dat je nooit geld genoeg zal hebben.
Slechts mensen met verstand verdienen genoeg om te procederen.
Dat citaat is niet op jou van toepassing.quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:16 schreef -erwin- het volgende:
[..]
heb uw naaste lief als uzelf was het toch?![]()
Edet soft, en jij, kLowJow?quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:15 schreef kLowJow het volgende:
Laten we het maar weer over WC-papier hebben..
dat vind ik tamelijk schokkend. kennelijk beschouw jij mij dus als een untermensch?quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:24 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Dat citaat is niet op jou van toepassing.
bestelen alleen niet-moslimsquote:Op woensdag 27 juli 2005 21:13 schreef Meh7 het volgende:
daarom bestelen Marokkaanse bendes alleen autochtonen,
Ik de Kramers vertaling.quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:26 schreef Tijger_m het volgende:
Edet soft, en jij, kLowJow?
Geen idee. Wat ik je wel kan vertellen, is dat de volgende post waarin je nazi, dan wel gestapo gebruikt, garant zal staan voor een slot op dit topic, en elk volgend topic van jouw hand, waarin je deze zelfde woorden gebruikt.quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:06 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik de Kramers vertaling.
WC papier wordt toch gemaakt van oud papier ? Als daar nu een koran tussen zit, veeg je er toch je kont mee af ?Of controleren ze daar in Duitsland ook op![]()
Alles naar aanleiding van een reactie op deze post van Meh7 Inval politie wegens WC papier met koran teksten. dus.quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:22 schreef kLowJow het volgende:
Geen idee. Wat ik je wel kan vertellen, is dat de volgende post waarin je nazi, dan wel gestapo gebruikt, garant zal staan voor een slot op dit topic, en elk volgend topic van jouw hand, waarin je deze zelfde woorden gebruikt.
Ja, maar nu niet meer. Verder met WC-papier dus maar.quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:40 schreef -erwin- het volgende:
was dit topic net niet dicht?
Maar uit naam van dat zelfde "heilige" boek de moord op mensen (Meh7quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:47 schreef kLowJow het volgende:
Ja, maar nu niet meer. Verder met WC-papier dus maar.
Ik snap niet hoe je denkt iets 'bespreekbaar' te maken door op die manier mensen te provoceren, en vind het dus een belachelijke actie. Om hier echter als politie tgen op te treden, lijkt me ook wat overdreven.
Je snapt het niet echt hè. Die beste man heeft dat waarschijnlijk alleen verklaard onder druk van de politie aktie.quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:47 schreef kLowJow het volgende:
Ik snap niet hoe je denkt iets 'bespreekbaar' te maken
Dat zag ik Meh7 niet doen. Hij reageerde op de hypothese van kaalhei dat deze Duitser vermoord zou worden wanneer hij zijn wc-papier als kunst zou proberen te slijten. Hierbij heb ik hem overigens de koran, noch teksten hieruit zien gebruiken.quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:50 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Maar uit naam van dat zelfde "heilige" boek de moord op mensen (Meh7) goedkeuren mag wel natuurlijk ?
Die mensen zijn er klaarblijkelijk ook.quote:Verder zijn er ook mensen die nu eens niet vinden dat je voor dergelijke boeken "respect" moet hebben.
Ik welk geval ik zijn actie niet alleen belachelijk, maar ook nog eens doelloos zou vinden.quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:52 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Je snapt het niet echt hè. Die beste man heeft dat waarschijnlijk alleen verklaard onder druk van de politie aktie.
ik denk dat het als ludieke actie bedoeld was. ik zou het namelijk ook wel grappig vinden om zo'n rol in huis te hebben.quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:53 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik welk geval ik zijn actie niet alleen belachelijk, maar ook nog eens doelloos zou vinden.
Nou. Ik denk dat die man niet veel keus had. En zou je zelf een politie inval verwacht hebben. Je noemde die politie aktie in elk geval onverstandig.quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:53 schreef kLowJow het volgende:
Ik welk geval ik zijn actie niet alleen belachelijk, maar ook nog eens doelloos zou vinden.
Ik vind een politie aktie nogal overdreven, ja.quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:12 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Nou. Ik denk dat die man niet veel keus had. En zou je zelf een politie inval verwacht hebben. Je noemde die politie aktie in elk geval onverstandig.
Kaalhei had in zijn postje bij het bewuste woorde "afgeslacht" een linkje gezet naar de afgeslachte Theo.quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:53 schreef kLowJow het volgende:
Dat zag ik Meh7 niet doen. Hij reageerde op de hypothese van kaalhei dat deze Duitser vermoord zou worden wanneer hij zijn wc-papier als kunst zou proberen te slijten. Hierbij heb ik hem overigens de koran, noch teksten hieruit zien gebruiken.
Dan kan je het die man toch niet kwalijk nemen dat hij maar op de feitelijke dreigementen van de politie is ingegaan.quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:14 schreef kLowJow het volgende:
Ik vind een politie aktie nogal overdreven, ja.
"smalende godslastering".quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:53 schreef -erwin- het volgende:
. smalende godslastering
Dat is speculatie, en van weinig invloed op wat ik van zijn actie vind.quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:16 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dan kan je het die man toch niet kwalijk nemen dat hij maar op de feitelijke dreigementen van de politie is ingegaan.
Ik noem een inval een feitelijke bedreiging.quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:18 schreef kLowJow het volgende:
Dat is speculatie, en van weinig invloed op wat ik van zijn actie vind.
Maar je kan onmogelijk weten hoe de persoon in kwestie hierop reageerde.quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:33 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik noem een inval een feitelijke bedreiging.
Jawel hoor. Men neme een pen... enz.quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:36 schreef lionsguy18 het volgende:
Een korantekst op toiletpapier kan niet.
Dat is een kort en bondige samenvatting die hout snijdt.quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:36 schreef Tijger_m het volgende:
Waar heeft men nu eigenlijk moeite mee hier?
De duitse politie neem toiletpapier in beslag (niet voor persoonlijk gebruik maar voor verkoop) omdat daarop de Koran afgedrukt staat en van oordeel is dat dit 'rechtswidrig' is.
Dan mag de rechter bepalen of dat zo is, heeft de politie gelijk dan is dan was de man dus gewoon fout en krijgt hij een straf opgegeld, zo niet dan krijgt hij zijn 'klo papier' terug met excuses.
Hoe dan ook de situatie kent daarna voledige duidelijkheid of dit mag of niet. Lijkt mij een goede zaak.
Waarom? Ik vind het wel lachen. Ik zou wel een rolletje kopen!quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:01 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ik vind het overigens wel vrij lomp en extreem respectloos.
Duitsersquote:Op zaterdag 30 juli 2005 13:50 schreef Pietverdriet het volgende:
LOL
Ik poste dit bericht van de week op een Duits forum, met de verwijzing erbij dat ik het een schandaal vond, en wel dat het een schandaal was dat die man dit niet mocht verkopen, nu heb ik een ban van een week, de posting is gewist, en als ik nog een keer zoiets post dan krijg ik een levenslange ban.
Misschien moeten we maar een sekte beginnen dat juist verplicht om je kont af te vegen aan bijbel en koranteksten.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 07:27 schreef StefanP het volgende:
Als het WC-rollen betrof met bijbelteksten dan had er geen hond naar gekraaid. Ja, er had ergens een SGP-achtige politicus gaan klagen, maar daar was het bij gebleven. Echter als het 'discriminatie' betreft dan is de wereld natuurlijk te klein en moet er meteen ingegrepen worden. Hoe lang blijft het westen nog met 2 maten meten?
Elk vrij verkrijgbaar fascistisch boek zou ook een wc-papier versie moeten hebben, zo ook de koran.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 13:50 schreef Pietverdriet het volgende:
LOL
Ik poste dit bericht van de week op een Duits forum, met de verwijzing erbij dat ik het een schandaal vond, en wel dat het een schandaal was dat die man dit niet mocht verkopen, nu heb ik een ban van een week, de posting is gewist, en als ik nog een keer zoiets post dan krijg ik een levenslange ban.
Jij kunt het wel immoreel vinden, maar wat heeft dat met de wet te maken?quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:47 schreef JackyVie het volgende:
[..]
Ach man, je hebt waarschijnlijk de Koran eens gelezen en alleen de zinnetjes die je nu citeert onthouden.
Het moest maar eens gedaan zijn met dat moslimbashen. Je reet afvegen aan een heilig boek is immoreel en respectloos. Ook al gebruiken sommige mensen dat boek als een wapen.
Volgens mij helemaal niks. Kerk en staat zijn toch gescheiden? Hoewel, bij de moslims niet...!!!quote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:00 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Jij kunt het wel immoreel vinden, maar wat heeft dat met de wet te maken?![]()
Heb je misschien een linkje naar een artikel in een Duitse krant ?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 13:50 schreef Pietverdriet het volgende:
LOL
Bij moslims niet? Leg eens uit?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:17 schreef luked45 het volgende:
[..]
Volgens mij helemaal niks. Kerk en staat zijn toch gescheiden? Hoewel, bij de moslims niet...!!!
Ach waar hebben wij het over als zelfs "smalende godslastering" bij wet (art 147) is verboden en ergo als je de personen die dergelijke wetten handhaven (Donner, Wouter Bos) geen nazi's mag noemen.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:17 schreef kLowJow het volgende:
Bij moslims niet? Leg eens uit?
Ach ja, ethnomasochisten -zoals bepaalde nichten hier- zijn er helaas ook. Daar valt die mod daar dus ook onder. Zulke mensen hebben een grondige hekel aan zichzelf, hun land en cultuur en praten alles goed als het van de islam tegen het westen is. Maar andersom? Kei- en keihard afstraffen natuurlijk, want dat is racisme. Type GL/PvDA volk.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 13:50 schreef Pietverdriet het volgende:
LOL
Het Duits hooggerechtshof heeft in 2000 nog geoordeeld dat de Duitse wet van toepassing is op buitenlanders die op websites buiten Duitsland posten, wanneer deze websites toegankelijk zijn voor personen in Duitsland.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:01 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ach ja, ethnomasochisten -zoals bepaalde nichten hier- zijn er helaas ook. Daar valt die mod daar dus ook onder. Zulke mensen hebben een grondige hekel aan zichzelf, hun land en cultuur en praten alles goed als het van de islam tegen het westen is. Maar andersom? Kei- en keihard afstraffen natuurlijk, want dat is racisme. Type GL/PvDA volk.
edit: Forum URL trouwens? Dan ga ik daar ook eens heen.
Onzin. De vergelijking is dan namelijk ofdat dan door die nalatigheid moslims of niet-moslims om komen. Onderscheid/t maken tussen bijbel of koran teksten op wc papier is gewoon discriminatie.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:51 schreef ThinkTank het volgende:
Voor degenen die deze wetten niet objectief vinden, of discriminerend: vergeet niet dat gelijkaardige feiten nooit automatisch even zwaar beoordeeld worden. Als door nalatigheid een terras instort, dan zal de strafmaat zeker ervan afhangen of er wel of niet slachtoffers gevallen zijn. De gevolgen spelen altijd een rol in de rechtspraak.
ik zal mijn voorbeelden volgende keer zorgvuldiger kiezen, had kunnen denken dat er zo'n commentaar op zou komen. De vergelijking is niet aan welke kant er slachtoffers zouden vallen, maar of het ja dan nee voor maatschappelijke onrust zou zorgen.quote:Op zondag 31 juli 2005 09:03 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Onzin. De vergelijking is dan namelijk ofdat dan door die nalatigheid moslims of niet-moslims om komen. Onderscheid/t maken tussen bijbel of koran teksten op wc papier is gewoon discriminatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |