je bedoelt oosten?quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:15 schreef i2Them2 het volgende:
Die buien in het westen zijn nu echt stoer geworden
[afbeelding]
En gaan ook nog eens deze kant op![]()
Een shelfcloud ontstaat aan de voorkant van een bui, een wallcloud meer eronder.quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan jij me dan het verschil uitleggen?
ZWAAR onweer? Die 10-15 klappen? NABIJ onweer bedoel je, klinkt altijd zwaarquote:Op woensdag 27 juli 2005 18:51 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Het komt hier met BAKKEN uit de lucht in Amstelveen met zwaar onweer.
Noordoostenquote:Op woensdag 27 juli 2005 19:17 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
je bedoelt oosten?
(als ik de afbeelding moet geloven)
Ik zit ook in Amstelveen, maar zo zwaar vond ik het onweer niet! Heb erger meegemaakt. Was gewoon een normaal onweersbuitje.quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:59 schreef Againzender het volgende:
[..]
aha, dat is het gerommel dat ik hier hoor dus!
Dortmund.quote:
Niet aan de linkerkant, maar rechterkantquote:Op woensdag 27 juli 2005 19:17 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Op dit plaatje is de wallcloud getekend, de shelfcloud zou aan de linkerkant van de afbeelding kunnen zitten, maar is niet getekend.
Wallcloud is een wolk die als het ware uit de bui zakt. Uit deze wolk kan een tornado ontstaan, het plaatje van jouw is een shelfcloud/rolwolkquote:Op woensdag 27 juli 2005 19:21 schreef Marky-Boom het volgende:
Dit is ook wel een goede:
Onderin zie je de 'muur' van wolken, aka een wall cloud. Bovenin in zie je al die lijnen..dat is een shelfcloud. Al weet ik niet de nederlands benaming voor een shelfcloud..shelf = plank maar dat slaat hier nergens op denk ik.
* Correct me if im wrong.
[afbeelding]
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Wall_cloudquote:A wall cloud is a cloud formation. It is the area of rotating (and often rain-free) cloud that extends below the cloudbase of a supercell thunderstorm, and indicates the area of maximum updraft. It is the area which can produce tornadoes.
They can extend from a being a fraction of a mile wide to over five miles across, and typically form at the south or southwest end of a supercell mesocyclone.
quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:21 schreef Robje23 het volgende:
Dortmund ben ik zaterdag nog geweest.
Een shelfcloud heeft iets te maken met koude en warme lucht, waarbij de warme lucht de koude lucht naar beneden duwt. Dit lijkt op iets anders.quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan jij me dan het verschil uitleggen?
Yep, hier een filmpje waar je de rotatie kan zien van de eerdere wallcloud daarquote:Op woensdag 27 juli 2005 20:18 schreef indahnesia.com het volgende:
Het is goed raak in Duitsland.. tjonge..
zitte ook wel een paar fikse buienquote:Op woensdag 27 juli 2005 20:15 schreef Oom_Agent het volgende:
Bovendien nu een windhoos bij Nijkerk.........en tornado waarschuwing bij Cochem en Koblenz
quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:20 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Yep, hier een filmpje waar je de rotatie kan zien van de eerdere wallcloud daar
http://www29.websamba.com/monomobil/2005_07_27_Rotation.avi
quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:14 schreef Oom_Agent het volgende:
Tijdens een zware onweersbui in de omgeving van Keulen is op de Autobahn A4 een boom omgewaaid en op een auto terecht gekomen. 4 inzittenden ( 1 gezin) zijn daarbij om het leven gekomen.
Ah okee dank je welquote:Op woensdag 27 juli 2005 19:17 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Een shelfcloud ontstaat aan de voorkant van een bui, een wallcloud meer eronder.
Op dit plaatje is de wallcloud getekend, de shelfcloud zou aan de linkerkant van de afbeelding kunnen zitten, maar is niet getekend.
[afbeelding]
hehe.. ik zie het hier wegtrekken, hier is het droog gebleven.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:49 schreef hellmondunited het volgende:
en toen werd het errrrrrrrrrug donker in helmond..
hier regent het nu een beetjequote:Op woensdag 27 juli 2005 20:50 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
hehe.. ik zie het hier wegtrekken, hier is het droog gebleven.
ik zag al dat het langs ging, dus de hoop op die plens water had ik al opgegeven.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:55 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
hier regent het nu een beetje
denk je; wooow komt een lucht aan daar! nee hoor
Ik heb zo'n vermoeden dat alles of morgen valt of helemaal nietquote:Op woensdag 27 juli 2005 20:57 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ik zag al dat het langs ging, dus de hoop op die plens water had ik al opgegeven.
same here.. werkelijk ALLES gaat NET ten zuiden... damn...quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:18 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
hier still the same shit
niks dus
Als het nou hier geweldig weerlicht gaf... maar dat is niet het geval. Daar zouden we, als er onweer in zat, dan meer kans op hebben als het zaakje allemaal net te noorden van ons langstrok.quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:21 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
same here.. werkelijk ALLES gaat NET ten zuiden... damn...![]()
t begint hier nu wel steeds harder te regenen, ben ik dadelijk verzopen zie/ hoor ik nog geen onweer en bliksemquote:Op woensdag 27 juli 2005 21:21 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
same here.. werkelijk ALLES gaat NET ten zuiden... damn...![]()
Ik ook niet. Vind dr niks aan. Vind deze hele zomer niks aan.quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:08 schreef -Mk- het volgende:
Hm, ben helemaal niet meer gewend dat het om 22 uur alweer donker is
Dat is altijd zo al geweest.quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
Het leukste gaat voorbij ...
Yup. En dat blijkt nu maar weer eens. Het geflits begint pas als het Maastricht is gepasseerdquote:
quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:00 schreef JoeKurr het volgende:
Pff, het is hier nog steeds 21oC.
Luchtvochtigheid is 84%.
Misschien een goede voedingsbodem voor buien morgen?
Nee, voor een tropisch klimaat, want het wordt 27 graden.quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:00 schreef JoeKurr het volgende:
Pff, het is hier nog steeds 21oC.
Luchtvochtigheid is 84%.
Misschien een goede voedingsbodem voor buien morgen?
het mooie van een zwoele Nederlandse zomer is inderdaad het lekker buiten zitten, wetende dat het elk moment kan omslaan. En ookal duidt alles op een naderend noodweer, je blijft koppig op je terras zittenquote:Op woensdag 27 juli 2005 22:55 schreef clauwheee het volgende:
Mag ik vragen wat jullie er eigenlijk nou zo leuk aan vindenIk baal steeds nogal van het weer, we horen nu tot 's avonds laat op een terras of buiten te kunnen zitten, al dat regen en noodweer in de zomer is toch niks aan? Daar hebben we de herfst voor
Graag gedaan.quote:Op donderdag 28 juli 2005 07:12 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Hoe krijg je die?
Dan doe ik het wel.
Edit: al opgelost
Bedankt inda!
Zwaartepunt is over Boxtel en Veghel gegaan. Eindhoven houdt het droog.quote:Op donderdag 28 juli 2005 07:50 schreef LuukBes het volgende:
Die dikke bui bij EIndhoven waait veel de snel, komt niks uit.
Die bui zag ik vanuit NW Eindhoven al hangen. Echter valt de neerslag-echo nu weg. Ik ben benieuwd. Nu zit ik in vrijwel strak-blauwe luchten, ook is de wind weer gaan liggen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 08:04 schreef Oom_Agent het volgende:
Zojuist is er wel een nieuwe bui ontstaan zuid van Eindhoven. Wie weet nog meer verrassingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |