abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29167816
Door een slecht ruimtelijk beleid, Jan Pronk heeft als VROM minister het bouwen van nieuwe huizen bijna onmogelijk gemaakt, mag je bijna nergens meer bouwen. Vergunningprocedures duren een eeuwigheid!
Ze bouwen in de steden en dorpen elke gaatje vol maar daar buiten is het verrekte moeilijk om te bouwen.
pi_29167874
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 13:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat vreemd dan dat ik tegenwoordig ook stroom via de woningbouwvereniging (WMB) kan afnemen. Het merendeel van de coprporaties hebbenvolgens mij tegenwoordig ook niets meer dan een winstoogmerk. Als je ook kijkt op de overkoepelende site van de woningbouwverenigingen (AEDES) zien we dat de personeelskosten veel meer gestegen zijn dan het aantal woningen in hun bezit en de inflatie, dus ergens wordt er opeens meer geld verdient.
Heel simpel, de corporaties bouwen niet. Men heeft zulke bedragen in hun reserves dat alleen de rente daarvan al winst oplevert. Maar bouwen is risico nemen en dat doen ze liever niet.
pi_29168773
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 13:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Heel simpel, de corporaties bouwen niet. Men heeft zulke bedragen in hun reserves dat alleen de rente daarvan al winst oplevert. Maar bouwen is risico nemen en dat doen ze liever niet.
En wat moeten ze met die winst dan? Corporaties hebben geen winstoogmerk.
pi_29168889
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 13:37 schreef k_man het volgende:

[..]

In de zakken van de topmannen stoppen want die moeten natuurlijk wel een marktconform salaris van minsten 300.000 euro / jaar hebben
pi_29168898
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 13:37 schreef k_man het volgende:

Vertel mij het maar, ik weet het ook niet. De bedoeling was dat ze het zouden gebruiken om meer te bouwen, dat was de insteek van de overheid om de corporaties te verzelfstandigen maar tot op heden blijven de prestaties achter bij de verwachtingen.
pi_29168953
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 13:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In de zakken van de topmannen stoppen want die moeten natuurlijk wel een marktconform salaris van minsten 300.000 euro / jaar hebben
Volgens mij is er geen enkele bestuurder bij een corporatie die een dergelijk salaris ontvangt.
pi_29168988
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 13:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vertel mij het maar, ik weet het ook niet. De bedoeling was dat ze het zouden gebruiken om meer te bouwen, dat was de insteek van de overheid om de corporaties te verzelfstandigen maar tot op heden blijven de prestaties achter bij de verwachtingen.
maar bouwen ze niet (genoeg) omdat ze zelf niet willen? Of omdat het ze lastig wordt gemaakt met allerlei procedures?
pi_29169022
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 13:02 schreef more het volgende:
Door een slecht ruimtelijk beleid, Jan Pronk heeft als VROM minister het bouwen van nieuwe huizen bijna onmogelijk gemaakt, mag je bijna nergens meer bouwen. Vergunningprocedures duren een eeuwigheid!
Ze bouwen in de steden en dorpen elke gaatje vol maar daar buiten is het verrekte moeilijk om te bouwen.
Jan Pronk heeft nauwelijks iets bijgedragen aan het hele RO-beleid, volgens mij. De VINEX was al door zijn voorgangers opgezet.
pi_29169162
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 13:43 schreef k_man het volgende:

[..]

Volgens mij is er geen enkele bestuurder bij een corporatie die een dergelijk salaris ontvangt.
Nog niet, maar het is wachten op de dag dat dat wel het geval zal worden.
pi_29169291
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 13:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nog niet, maar het is wachten op de dag dat dat wel het geval zal worden.
Ja hoor. Het is ook wachten op de dag dat ik zo'n salaris krijg.

Populistische borrelpraat dus.
pi_29169334
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 13:44 schreef k_man het volgende:

maar bouwen ze niet (genoeg) omdat ze zelf niet willen? Of omdat het ze lastig wordt gemaakt met allerlei procedures?
Denk dat het wat complexer is als een simpel antwoord:

http://www.paulbordewijk.nl/artikelen/110
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 juli 2005 @ 14:10:37 #112
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29169774
Mjah, voorlopig ben ik op zoek naar een eengezinswoning met 3 slaapkamers en een zolder verdieping, voor pak 'm beet max ¤ 450,- netto lasten per maand.

Bij voorkeur niet ouder dan een jaar of 7...

Ik zoek rustig verder
pi_29169958
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Mjah, voorlopig ben ik op zoek naar een eengezinswoning met 3 slaapkamers en een zolder verdieping, voor pak 'm beet max ¤ 450,- netto lasten per maand.

Bij voorkeur niet ouder dan een jaar of 7...

Ik zoek rustig verder
Succes, Swets, gaat niet makkelijk worden vermoed ik.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 juli 2005 @ 14:27:42 #114
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29170260
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Succes, Swets, gaat niet makkelijk worden vermoed ik.
Zeg maar onmogelijk
  woensdag 27 juli 2005 @ 14:28:41 #115
61927 DaveM
uitgefokt
pi_29170304
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 09:38 schreef k_man het volgende:

[..]

Goed, maar dan is kunstmatig gecreërde schaarste wat overdreven imo. Dat er zo weinig gebouwd kan worden is vooral een bijwerking van allerlei regeltjes die op zich met de beste bedeolingen zijn ingevoerd. Het is niet zo dat men primair als doel heeft weinig woningen te laten bouwen.
Volgens mij is er wel degelijk sprake van kunstmatige schaarste van grond en dus van huizen.

In de eerste plaats zijn veel agrarische bedrijven afhankelijk van landbouwsubsidies. Zonder die subsidies zouden die bedrijven omvallen en zouden er grote lappen landbouwgrond vrijkomen.

In de tweede plaats maakt het kabinet opvallend genoeg geen einde aan de groene zones van Pronk, terwijl allang is aangetoond dat maar een klein gedeelte van het landschap hoeft te worden
opgeofferd om iedereen te voorzien van ruime huizen met een grote lap grond.
pi_29170446
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:27 schreef Swetsenegger het volgende:

Zeg maar onmogelijk
In de regio Rotterdam? Ja, denk het wel, het is compleet belachelijk aan het worden hier. In Drenthe zal het mischien wel lukken maar daar is dan weer geen werk te vinden.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 juli 2005 @ 14:38:24 #117
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29170599
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

In de regio Rotterdam? Ja, denk het wel, het is compleet belachelijk aan het worden hier. In Drenthe zal het mischien wel lukken maar daar is dan weer geen werk te vinden.
Spijkenisse is verbazend goedkoop (relatief dan) in vergelijking met alle omliggende gemeentes in regio Rdam.
pi_29170636
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:32 schreef Tijger_m het volgende:

Regio rotterdam is nog 1 van de iets goedkopere randstad regios, en vaak zelfs nog steeds goedkoper dan de gemiddelde brabantse stad (eindhoven denbosch, tilburg, breda )
  woensdag 27 juli 2005 @ 14:41:32 #119
61927 DaveM
uitgefokt
pi_29170683
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 13:02 schreef more het volgende:
Als de kabinetten Balkellende daar werkelijk een probleem mee hadden lag de erfenis van Pronk allang in de prullenbak. Denk ook aan de Melkertbanen, daar maakten cda en vvd wél een einde aan zodra ze de kans kregen.

Conclusie: het huidige kabinet is eigenlijk best blij met die groene zones.
edit: vanwege de belangen die gemoeid zijn met hoge grondprijzen.

[ Bericht 2% gewijzigd door DaveM op 27-07-2005 14:58:40 (voor de duidelijkheid) ]
pi_29170708
Ik ga daarom mooi in Belgie of Duitsland wonen
  woensdag 27 juli 2005 @ 14:45:50 #121
123792 JanMichiel
Melk, de witte motor!
pi_29170832
Die 110k is nog best redelijk als je het even rustig bekijk. Bij 4% komen de hypotheeklasten uit op 180 euro per kamer. Nog wat vaste lasten er bij en je hebt een goede betaalbare kamer.

De 110k is waardevast en zal zelfs sterk stijgen (goede investering).
pi_29170900
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:28 schreef DaveM het volgende:
In de eerste plaats zijn veel agrarische bedrijven afhankelijk van landbouwsubsidies. Zonder die subsidies zouden die bedrijven omvallen en zouden er grote lappen landbouwgrond vrijkomen.
En dus?

Wil je elk weiland dat niet meer als zodanig gebruikt wordt vol laten bouwen?
  woensdag 27 juli 2005 @ 14:56:27 #123
61927 DaveM
uitgefokt
pi_29171175
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:47 schreef k_man het volgende:

[..]

En dus?
Je twijfelde toch of er kunstmatig weinig aanbod van grond is?
Gesubsidieerde boeren die het anders niet zouden redden noem ik behoorlijk kunstmatig.
quote:
Wil je elk weiland dat niet meer als zodanig gebruikt wordt vol laten bouwen?
Nee, het is leuk als we nog wat open landschap overhouden natuurlijk.
Maar je bent toch hopelijk ook bekend met die berekeningen dat slechts een paar procent van het open landschap hoeft te worden opgeofferd om aan alle schaarste een einde te maken?
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:00:12 #124
123792 JanMichiel
Melk, de witte motor!
pi_29171277
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:56 schreef DaveM het volgende:

[..]

Je twijfelde toch of er kunstmatig weinig aanbod van grond is?
Gesubsidieerde boeren die het anders niet zouden redden noem ik behoorlijk kunstmatig.
[..]

Nee, het is leuk als we nog wat open landschap overhouden natuurlijk.
Maar je bent toch hopelijk ook bekend met die berekeningen dat slechts een paar procent van het open landschap hoeft te worden opgeofferd om aan alle schaarste een einde te maken?
Jij bent vast erg blij met Dekker. Zonder Dekker zou er in deze open landschappen helemaal niet gebouwd kunnen worden.
pi_29171283
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:38 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Spijkenisse is verbazend goedkoop (relatief dan) in vergelijking met alle omliggende gemeentes in regio Rdam.
nee, maar dan noem je ook een locatie. Ik werk daar nu twee maanden, maar ben blij dat ik hier vandaag voor het laatst naar toe moest. Geeft toe, je zit daar in the fucking middle of nowhere
Weinig te doen, dus lage prijzen
Dat wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')