Waar heb ik dat geschreven? Ik reageerde eenvoudig op je nog al overtrokken, nee compleet onzinnige, opmerking over 15 eeuwen terreur.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 20:49 schreef oheng het volgende:
[..]
Dus als je je mening geeft over de islam behoor je meteen tot de "gedachtenpolitie"?
Van Heemst heeft alleen met zoveel woorden gezegd dat de Allah waar Mohammed B. en andere terroristen in geloven niet bestaat. Lijkt me niet dat iemand daar problemen mee kan hebben. Ik in elk geval niet, integendeel.quote:Deze thread gaat over de opmerkingen van Van Heemst over allah. Daarom heb ik het over allah. En niet Boedda, Jesus, of een Theepot.
Wat mij betreft is de Islam een geloof zoals vele anderen. Dat schijnt een minderheids-standpunt te zijn hier.quote:Ik snap dat masochistische gedrag niet dat, als het over allah gaat, er meteen met een vingertje naar andere geloven moet worden gewezen.
En atheisten vormen ook geen groep. Atheisten zijn slechts mensen welke slechts een bepaalde ideologie ontbreeekt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 20:19 schreef GewoneMan het volgende:
atheisten beginnen geen oorlogen en plegen geen terroristische aanslagen voor hun zaak![]()
Toppicstarter en enkele anderen schijnbaar wel.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 21:02 schreef Jan_Klaassen het volgende:
Van Heemst heeft alleen met zoveel woorden gezegd dat de Allah waar Mohammed B. en andere terroristen in geloven niet bestaat. Lijkt me niet dat iemand daar problemen mee kan hebben.
niet elke gelovige is een terrorist dat ben ik met je eens, maar wel (bijna) iedere terrorist is een gelovige (meeste moslim) zo simpel is het.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 20:43 schreef Jan_Klaassen het volgende:
[..]
Dat doen de meeste gelovigen ook niet. Gelovige != terrorist.
IRA? UVF? ETA? FARC? Contras? Enzovoorts. Je kunt alleen volhouden dat dat zo is als je niet verder kijkt dan de laatste headline. Het lijkt mij niet dat de Islam of een andere godsdienst al te belangrijk is als motivatie voor terroristen, hoogstens als excuus.quote:niet elke gelovige is een terrorist dat ben ik met je eens, maar wel (bijna) iedere terrorist is een gelovige (meeste moslim) zo simpel is het.
Topicstarter is een relnicht, van Heemst's bedoeling was moeilijk mis te verstaan, en ik kan mij even moeilijk voorstellen dat de gemiddelde Moslim er moeite mee heeft.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:08 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Toppicstarter en enkele anderen schijnbaar wel.
IRA is helaas niet zo'n goed voorbeeld. Ook daar hebben de katholieken en de protestanten al eeuwenlang mot.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:01 schreef Jan_Klaassen het volgende:
[..]
IRA? UVF? ETA? FARC? Contras? Enzovoorts. Je kunt alleen volhouden dat dat zo is als je niet verder kijkt dan de laatste headline. Het lijkt mij niet dat de Islam of een andere godsdienst al te belangrijk is als motivatie voor terroristen, hoogstens als excuus.
Die uitspraak van van Heemst was niet dat wat sommigen er hier van maakten ("Er bestaat geen god"), maar er zijn er velen, ook weer in dit topic te zien, die van mening zijn dat de uitspraak "Er bestaat geen god" beledigend is, en niet (door een politicus) uitgesproken zou moeten worden.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:07 schreef Jan_Klaassen het volgende:
[..]
Topicstarter is een relnicht, van Heemst's bedoeling was moeilijk mis te verstaan, en ik kan mij even moeilijk voorstellen dat de gemiddelde Moslim er moeite mee heeft.
"Er bestaat geen God" wordt nooit gezien als beledigend. "Er bestaat geen Allah" (wat Van Heemst zei) blijkt dat wel te zijn.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 05:43 schreef sigme het volgende:
Die uitspraak van van Heemst was niet dat wat sommigen er hier van maakten ("Er bestaat geen god"),
Er ontbreekt een religie. Er kan best een ideologie zijn.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:04 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
En atheisten vormen ook geen groep. Atheisten zijn slechts mensen welke slechts een bepaalde ideologie ontbreeekt.![]()
Awel: ik heb het toch heus gezien in dit topic:quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 06:19 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
"Er bestaat geen God" wordt nooit gezien als beledigend..
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:50 schreef Dr_Tans het volgende:
Het probleem is dat de mensen eens eindelijk moeten gaan beseffen dat er 1 God is voor iedereen. Er is niet 1 specifieke God voor Moslims.
()
Maar als jij dat niet wilt en het ook zonder God kan doen dan moet je dat vooral doen, maar zeg niet dat God niet bestaat.
quote:Vhiper schreef:
Puur een feit. De Koran en de Bijbel zijn beide niets meer dan een bundeling van dezelfde verhalen, geschreven door mensen honderden jaren nadat ze daadwerkelijk plaatsgevonden moeten hebben.
()
Jij mag best twijfelen aan de waarheid die een ander ziet, maar daar hoef je hem niet mee te confronteren, net zoals jij niet geconfronteerd wilt worden met zaken die jij als onwaarheden beschouwd.
Misschien hebben ze gelijk, misschien niet. Feit blijft, en dat hebben gelovigen en ongelovigen gemeen: Niemand weet het zeker. Geloof wat je wil of geloof niets, maar hou het voor jezelf, pas dan gaat het met de wereld een stuk beter.
Over wcpapier van heilige boeken: Christenen hebben het járen als een van de bewijzen voor de verdorvenheid van het communistisch-atheistisch bewind in de USSR aangevoerd: Bijbels werden daar gerecyceld tot (jawel!) wc-papier!quote:lionsguy18 schreef:
Ach wat maakt het uit. Terwijl 95 % van de wereldbevolking een religie aanhangt zijn hier een paar wijsneuzen die hun "god bestaat niet"standpunt bij herhaling willen uitdragen.
Het heeft iets dwangmatigs en gefrustreerds.
Jullie zijn ver in de minderheid dus enige bescheidenheid is minstens op zijn plaats.
Het zou onverstandig geweest zijn als hij dat inderdaad gezegd had, vanwege de scheiding tussen kerk en staat. Naar mijn mening verdient de SGP ook geen plaats in ons parlement zolang zij een theocratie nastreven.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 05:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Die uitspraak van van Heemst was niet dat wat sommigen er hier van maakten ("Er bestaat geen god"), maar er zijn er velen, ook weer in dit topic te zien, die van mening zijn dat de uitspraak "Er bestaat geen god" beledigend is, en niet (door een politicus) uitgesproken zou moeten worden.
Dat is zorgelijk.
Dus een niet-christen en niet-moslim mag als kamerlid niet zeggen dat God of Allah niet bestaan "vanwege de scheiding tussen kerk en staat"quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 13:26 schreef Jan_Klaassen het volgende:
[allah bestaat niet]
Het zou onverstandig geweest zijn als hij dat inderdaad gezegd had, vanwege de scheiding tussen kerk en staat.
Van mij mogen politici zelfs beweren dat kaboutertjes niet bestaan; daar komt de scheiding tussen kerk en staat niet mee in gevaar.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 13:26 schreef Jan_Klaassen het volgende:
Het zou onverstandig geweest zijn als hij dat inderdaad gezegd had, vanwege de scheiding tussen kerk en staat.
Ik zei niet dat hij het niet mocht zeggen, ik zei dat het onverstandig zou zijn. L e z e n. De staat mag geen onderscheid maken tussen verschillende godsdiensten (of afwezigheid daarvan), dus zou het het niet verstandig zijn door dit soort uitspraken mogelijk de indruk te wekken dat ze dit wel doet.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 22:13 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dus een niet-christen en niet-moslim mag als kamerlid niet zeggen dat God of Allah niet bestaan "vanwege de scheiding tussen kerk en staat"![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nou een verschil zegquote:Op zondag 7 augustus 2005 12:55 schreef Jan_Klaassen het volgende:
Ik zei niet dat hij het niet mocht zeggen, ik zei dat het onverstandig zou zijn. L e z e n.
Zou een politicus dus ook niet mogen zeggen dat kaboutertjes niet bestaan.quote:De staat mag geen onderscheid maken tussen verschillende godsdiensten (of afwezigheid daarvan), dus zou het het niet verstandig zijn door dit soort uitspraken mogelijk de indruk te wekken dat ze dit wel doet.
En dit soort reacties, beste Akkersloot, is waarom mensen jou een fundamentalische atheist noemen. Als jij iemand's woorden verdraait en miljoenen gelovigen wilt vergelijken met mensen die in rondwandelende tuinkabouters geloven, discussieer je op exact hetzelfde niveau als de gemiddelde Moslim/Christen/whatever fundamentalist.quote:
En om weer geaccepteerd te worden door de Koraish had hij hen toegezegd dat men mag hopen op bemiddeling van de heidense al-Lat en consorte, welke door o.a. Mohammed`s vader Abdallah (wat slaaf van Allah betekend en eigenlijk al weggeeft dat Allah geen onbekende was voor de heidense Arabieren) vereerd werden bij de Ka`ba. Sneaky, maar het heeft wel z`n vruchten afgeworpen.quote:Les 1
Mohammed heeft niet relige van zijn stam overgenomen, zijn omgeving had hem verstoten na dood van zijn oom , en hij werd geboycot en moest vertrekken uit zijn stad. (Mekka)
Dat is wat jij gelooft ja, maar daar is natuurlijk totaal geen bewijs voor.quote:Les2
Kaabaa is een huis gemaakt door Abraham en zijn zoon Ismael, In de Islam wordt niets buiten Allah vereerd, een zwarte steen niet, Jezus niet en Mohammed niet. Het is pas heidens om Jezus als god te zien.
Waarom zo kritisch naar de bijbel kijken en niet naar de koran? Hoe lang heeft het geduurd voordat de Koran, zoals wij die vandaag de dag kennen, tot stand is gekomen? En wie heeft die Koran geschreven? Sommige orthodoxe islamieten geloven bijvoorbeeld dat de Koran een exacte kopie is van het `moederboek` welke Allah bij zich zou hebben, en dat het in fragmenten nedergezonden zou zijn. Andere geloven dat Mohammed openbaringen door kreeg en dat hij mensen opdracht gaf om deze openbaringen op te schrijven. Weer andere geloven dat het neergezonden is in fragmenten en dat die fragmenten na zijn dood bij elkaar verzameld zijn en dat er nooit gesproken kan worden van een volledige koran.quote:Les 3,
Mohammed nam ware religie over van zijn voorvaderen,
Abraham Ismael, Izhaak, Mozes en Jezus..
Geloof in een ware God, enige schepper.. Zoals ik al eerder zei, leer maar essentie van "Allah" voor je onzin uit kraamt.
Overigens bestaat er geen Mohammedaanse God, er bestaat alleen een Islamitische God..
De bijbel is pas decenia na Jezus zijn dood opgeschreven en heb je wel enige idee door wie allemaal?
Mohammed stierf succesvol? De ahadith geven toch duidelijk een heel ander beeld. Hij stierf nadat hij vergiftigd was door een Joodse vrouw, lag op z`n sterfbed met nog maar een paar tanden in z`n mond, al-Harithi had namelijk een steen op z`n hoofd gegooid waardoor hij behoorlijk wat tanden moest missen en waardoor z`n hoofd ook de nodige schade opgelopen had. (Waarna al-Harithi zelfs nog claimde dat hij Mohammed gedood had..) Niet echt een succesvolle en zeker geen vredige of natuurlijke dood. Op z`n sterfbed vroeg hij zelfs nog aan Allah om de Joden te vervloeken..quote:Volgens de bijbel is Jezus gestorven aan het kruis, en Mohammed stierf succesvol. Overigens staat er in de bijbel dat ieder die Godsnaam zonder zijn autoriteit gebruikt profeet zijnde een Goddelijke straf zou ontvangen. Mohammed stierf een vredig dood van ouderdom. En is enige profeet die zonder te claimen dat hij famillie van God is succesvol stierf.
Nee jij bent een fundamentalist. Waarom zou het geloof in "Allah" of "God" anders zijn dan het geloof in wandelende tuinkabouters. Alleen maar omdat de eersten met meer miljoenen zijn. 400 jaar geleden geloofden iedereen zelfs nog dat de zon om de aarde draaide. Dus als "miljoenen gelovigen" een argement isquote:Op zondag 7 augustus 2005 13:40 schreef Jan_Klaassen het volgende:
Als jij iemand's woorden verdraait en miljoenen gelovigen wilt vergelijken met mensen die in rondwandelende tuinkabouters geloven, discussieer je op exact hetzelfde niveau als de gemiddelde Moslim/Christen/whatever fundamentalist.
Dat klopt toch? het is zeker niet minder, of meer, waar dan dat Jezus de zoon van God was en Mohammed zijn profeet. Als je dat gelooft zul je ook moeten erkennen dat een heilige theepot even waar cq onwaar is. Of wildlopende kaboutertjes. Er schijnt er overigens één in Limburg los te lopen, en hij heet Thijsquote:Op zondag 7 augustus 2005 13:40 schreef Jan_Klaassen het volgende:
Als jij .......... gelovigen wilt vergelijken met mensen die in rondwandelende tuinkabouters geloven, .......
Waaraan denk jij dat te kunnen afleiden?quote:Op zondag 7 augustus 2005 14:27 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Nee jij bent een fundamentalist.
Het getuigt van een vrij forse arrogantie van jouw kant om die vergelijking te maken. Weet jij soms wat die mensen precies geloven? Wat betreft de mensen die het nodig vinden om de Bijbel/Qur'an/whatever letterlijk te nemen en dat aan ons allemaal op te dringen kan ik het met je eens zijn, maar dat is een minieme minderheid. Ik weet niet of het je ooit opgevallen is, maar de meeste gelovigen zijn vrij normale personen.quote:Waarom zou het geloof in "Allah" of "God" anders zijn dan het geloof in wandelende tuinkabouters. Alleen maar omdat de eersten met meer miljoenen zijn.
Nee hoor, Copernicus had al ontdekt dat dat niet zo was. Maar leg eens uit, hoe konden mensen in de middeleeuwen weten hoe het het zonnestelsel in elkaar zit? En hoe is dat vergelijkbaar met metafysische kwesties als het al dan niet bestaan van iets wat mensen "God" noemen?quote:400 jaar geleden geloofden iedereen zelfs nog dat de zon om de aarde draaide.
Hoe iets overkomt bij "miljoenen gelovigen" is wel degelijk iets om rekening mee te houden voor iemand die de overheid vertegenwoordigd, ja. Ik dacht dat ik dat hierboven ook al aangegeven had.quote:Dus als "miljoenen gelovigen" een argement is
Dus dan had die opmerking over tuinkabouters niets met geloof en de manier waarmee de overheid daarme dient om te gaan te maken, en heb ik je verkeerd begrepen?quote:Als je de laatste posts naleest, kan je zelfs lezen dat ik de vergelijking met het geloven in kabouters zelfs zelf nog niet heb aangehaald.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |