Hoewel ik het met je eens ben, word ik ook ontzettend moe van je posts.quote:
Waarom word je moe van mijn posts? Je denkt dat ik niet de Nobelprijs voor mooischrijverij ga winnenquote:Op woensdag 27 juli 2005 23:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Hoewel ik het met je eens ben, word ik ook ontzettend moe van je posts.
Ik fok ter ontspanning en nomineer je hierbij de volgende troonrede te schrijven.
Dank voor deze onderbouwing van mijn postsquote:Op woensdag 27 juli 2005 23:24 schreef martinuhhh het volgende:
Ik ben zelf lesbisch, en mijn moeder weet dat iig. Of mijn vader dat weet, ik heb geen idee (ze zijn gescheiden). Mijn moeder zegt er eigenlijk bijna nooit iets over, alleen af en toe een domme opmerking, dus ik denk wel dat ze het okay vind. Maar in het begin had ze het er erg moeilijk mee. Omdat ik er heel open over ben, is dat gaan veranderen.
Als ik aan het eind van je post ben, weet ik al niet meer wat er in het begin stond.quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
Waarom word je moe van mijn posts? (...) maar nu bestaat die ontspanning even uit het voeren van een pittige discussie.
Ik vind de kwaliteit eigenlijk wel okquote:Op woensdag 27 juli 2005 23:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Als ik aan het eind van je post ben, weet ik al niet meer wat er in het begin stond.
Het gaat om de kwaliteit, niet om de kwantiteit.
@Kwaliteit: Tussen hoge informatiedichtheid en Jip-en-Janneke taal ligt nog een breed gebied. Wil je je doelgroep bereiken, dan zou ik me daar op richten. Anders verword je tot een schreeuwende in de woestijn hier op OUD.quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:42 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik vind de kwaliteit eigenlijk wel ok(en de kwantiteit valt gezien de gevraagde argumentatie ook wel mee), er is natuurlijk een hoge informatiedichtheid en geen Jip-en-Janneke taal, maar ja dat is ook niet mijn stiel.
N.B. Daarbij kan het nooit kwaad om posts te herlezen, ik herlees mijn eigen stukken ook om te controleren of ik wel gezegd heb wat ik ook wilde zeggen.
Ik vrees dat dat toch wel enige oefening van mijn kant zal vergen. Tevens is het zo dat je je op deze wijze gewoon preciezer kunt uitdrukken, dat vind ik een groot goed.quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:49 schreef r_one het volgende:
[..]
@Kwaliteit: Tussen hoge informatiedichtheid en Jip-en-Janneke taal ligt nog een breed gebied. Wil je je doelgroep bereiken, dan zou ik me daar op richten. Anders verword je tot een schreeuwende in de woestijn hier op OUD.
Mijn woordenteller ging idd ver over de 300, maar wel zinnige woorden m.i.quote:@Kwantiteit: zie mijn eerdere post: [lap tekst]
Dat snap ik, maar soms kunnen dingen pas echt goed doordringen na enige keren herlezen, dat zij dan maar zo.quote:@Herlezen: om te redigeren is oke, om te bevatten is vermoeiend
Gebruik eens gangbaar Nederlands. Dit gebrabbel maakt je echt niet interessanter en het scheelt je vast heel veel denkminuten per post.quote:Op donderdag 28 juli 2005 00:03 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik vrees dat dat toch wel enige oefening van mijn kant zal vergen. Tevens is het zo dat je je op deze wijze gewoon preciezer kunt uitdrukken, dat vind ik een groot goed.
[..]
Mijn woordenteller ging idd ver over de 300, maar wel zinnige woorden m.i.
[quote]
@Herlezen: om te redigeren is oke, om te bevatten is vermoeiend
/quote]Dat snap ik, maar soms kunnen dingen pas echt goed doordringen na enige keren herlezen, dat zij dan maar zo.
Wat Tobbes zegt. Precies uitdrukken kan ook prima met minder hoogdravende taal. Fok is een discussieforum, geen wetboek.quote:Op donderdag 28 juli 2005 00:03 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik vrees dat dat toch wel enige oefening van mijn kant zal vergen. Tevens is het zo dat je je op deze wijze gewoon preciezer kunt uitdrukken, dat vind ik een groot goed.
[..]
Mijn woordenteller ging idd ver over de 300, maar wel zinnige woorden m.i.
[..]
Dat snap ik, maar soms kunnen dingen pas echt goed doordringen na enige keren herlezen, dat zij dan maar zo.
Uh ligt het er zo dik bovenop dat ik een juridische achtergrond hebquote:Op donderdag 28 juli 2005 00:11 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat Tobbes zegt. Precies uitdrukken kan ook prima met minder hoogdravende taal. Fok is een discussieforum, geen wetboek.
Flauwekul, sommige dingen zijn niet simpel te zeggen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 00:04 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Gebruik eens gangbaar Nederlands. Dit gebrabbel maakt je echt niet interessanter en het scheelt je vast heel veel denkminuten per post.
De meest zinnige dingen worden zo simpel mogelijk gezegd.
Zo dat kan ookquote:Op donderdag 28 juli 2005 00:03 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat zal wel wat moeite kosten; en toch vind ik dat mijn manier van taalgebruik preciezer is.
Ik troll helemaal niet.quote:Op donderdag 28 juli 2005 00:45 schreef r_one het volgende:
Diederik, je trollt. Daar is ONZ voor, niet OUD.
Einde discussie.
Je hebt anders wel mijn zin dusdanig verhaspeld dat er iets anders staat. Ik zeg namelijk helemaal niet dat ik mijn manier van uitdrukken preciezer vind, ik zeg dat die manier van uitdrukken preciezer is. Daarna geef ik aan dat ik dat belangrijk vind, dat is in de tweede zin niet terug te vinden. Dit zal ongetwijfeld wel weer opgevat worden als haarkloverij; maar dat gaat er aan voorbij dat onzuiver formuleren een bron van misverstanden is, wat voorkomen kan worden met zuiver formuleren; dat zou weleens wat hoger gewaardeerd mogen worden, ook al leest het misschien iets minder makkelijk weg. Maar goed, ik zal wel teveel jurist zijn dat ik het nut daar van inziequote:Op donderdag 28 juli 2005 00:45 schreef Tobbes het volgende:
[..]A)Ik vrees dat dat toch wel enige oefening van mijn kant zal vergen. Tevens is het zo dat je je op deze wijze gewoon preciezer kunt uitdrukken, dat vind ik een groot goed.
B) Dat zal wel wat moeite kosten; en toch vind ik dat mijn manier van taalgebruik preciezer is.
Zo dat kan ook
Enne, iemand als Cruijf zegt toch vrij wijze dingen en zelfs mijn oma snapt het
Ik gaf al eerder aan dat het mij niet zou uitmaken welke relatievorm mijn dochter en zoon zouden kiezen, omdat het hun keuze is en zonodig 'knok' ik met ze mee. Ik hoop mijn kinderen mee tegeven dat als ze ergens voor staan dat ze er voor gaan en zich dus niet neerleggen bij een maatschappelijk oordeel over iets. Dat ze doordat oordeel niet in zak en as zullen zitten bij wijze van.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat snap ik volkomen en je kinds keuze is uiteraard maatgevend, ook al zou die keuze haaks staan op alle maatschappelijke opinies.
Maar dat is geen antwoord op mijn vraag.
En dat ze er mee worstelen ligt niet in de eerste plats aan de kinderen, maar aan oa de schaamte die het met zich meebrengt door hoe de maatshappij en hoe de ouders daar mee om zijn gegaan in hun jeugd. Als die kinderen het gevoel hebben gewoon geaccepteerd te worden en dat de ouders er niet afwijzend tegen over staan etc wordt die stap een stuk minder eng om te nemen voor die jongeren. Kijk de maatschappij kun je als ouder alleen niet veranderen, de vooroordelen daarbij niet wegnemen. Maar je kunt wel proberen te zorgen dat thuis een veilige haven is waar ze gewoon terrecht kunnen met hun gevoel, geaardheid etc etc. Waardoor de eerste stap een stuk makkelijker is en de jongere niet meer alleen staat.quote:Op donderdag 28 juli 2005 08:05 schreef ThE_ED het volgende:
Het is vast al gezegd, maar dit is echt zo'n vraag waar bijna iedereen op zal antwoorden "Het maak tmij niets uit" (zolang het maar gezond/gelukkig is) terwijl jaarlijks toch honderden homo's en lesbo's worstelen met hun geaardheid en hoe deze naar buiten te brengen.
Nu wil ik niet twijfelen aan de oprechtheid van de userts alhier. Maar gewoon, om eens te overdenken.
Dat zou je niet zeggen als je mijn vader naar z'n kleindochters ziet kijkenquote:Op woensdag 27 juli 2005 19:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Dit kan ik me niet voorstellen en ben ik ook niet met je eens: De band met eigen kinderen is veel sterker dan de band met eigen kleinkinderen. Het hebben ervan idem dito.
Ik begrijp de posts van diederik prima hoor.quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:49 schreef r_one het volgende:
[..]
@Kwaliteit: Tussen hoge informatiedichtheid en Jip-en-Janneke taal ligt nog een breed gebied. Wil je je doelgroep bereiken, dan zou ik me daar op richten. Anders verword je tot een schreeuwende in de woestijn hier op OUD.
diederik, hier beweer jij dat het allerlei gevoelens zal oproepen. Dit is jouw observatie van de werkelijkheid die onderbouwd is met argumenten?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:00 schreef Diederik_Duck het volgende:
Natuurlijk maakt dat uit: geen kleinkinderen, iedere ouder zal dat onprettig vinden; en zeker als het een enigs kind betreft zal het gevoelens van verlies en falen oproepen.
Volgens mij kent ook elke wetenschap verschillende visies hoor, en wetenschappers met hun 'eigen werkelijkheid', eigen interpretatie van de op dat moment bekende feiten.quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:11 schreef Diederik_Duck het volgende:
Dat we allemaal onze eigen werkelijkheid hebben is overigens een verschrikkelijk zwaktebod, daarmee is namelijk iedere discussie de nek omgedraaid, en tevens elke kennis die je over de werkelijkheid zou kunnen vergaren van nul en generlei waarde; als je dat vindt kan je net zo goed toegeven dat ik gelijk heb, want dat héb ik dan ook.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |