Wat is er superieur aan mijn gedragquote:Op woensdag 27 juli 2005 11:23 schreef _evenstar_ het volgende:
als je mijn eerdere post leest lees je dat ik vind dat er een kern van waarheid in de stellingen van diederick zit alleen vind ik zijn superieure gedrag een beetje sneu en triestig.
ik denk dat lesbische koppels gewoon meer getoleerd worden dan twee mannen ...quote:Op woensdag 27 juli 2005 11:42 schreef snakelady het volgende:
Wat me wel opvalt is dat vaak vrouwen er minder moeite mee hebben als hun kind op het andere geslacht valt en veel toch liever hun dochter met een vrouw zien dan hun zoon met een man.
Hoe zou dat komen?
snel gemaakt zo een opmerking maar niet terecht de een spreekt met zijn verstand de ander met emotie. Dat heeft niets met iq te makenquote:Op woensdag 27 juli 2005 11:41 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wat is er superieur aan mijn gedragMijn taalgebruik is inderdaad een beetje anders dan van de meerderheid hier, maar taal is slechts een instrument, en zo gebruik ik het ook.
N.B. Ik laat me inderdaad niet overtuigen door simpele one-liners, als dat superieur gedrag is deel ik je opinie wel, met dien verstande dat ik dan ook gewoon gelijk heb![]()
N.B. 2 Ik heb nog eens mijn posts nagelopen en ik zie waar je op doelt, echter waren dat reacties op mensen die ik al drie keer had uitgelegd wat ik bedoelde, en nog vatten ze het verkeerd op; ja dan is een opmerking over een te hoog IQ gauw gemaakt, en nog terecht ook.
Nou nou als je mensen meerdere keren uitlegt wat je bedoeld in glasheldere zinnen, dan mogen ze misschien met hun emoties spreken, maar dan ontbreekt het hen toch ook aan verstandelijke vermogens als ze het dan nog niet snappen. Dat ik me iets aantrek van dat soort reacties is logisch, we zitten hier op een discussieforum, en daar reageer je op anderen, en eerlijk gezegd geeft het voldoening als je iemand na enig aarzelen toch aan het denken zet, en hij/zij standpunten in overweging gaat nemen die voorheen direct werden verworpen ogv oneigenlijke argumenten.quote:Op woensdag 27 juli 2005 11:49 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
snel gemaakt zo een opmerking maar niet terecht de een spreekt met zijn verstand de ander met emotie. Dat heeft niets met iq te makenik zou eerder verwachten dat je dan niets aantrekt van die zoals jij ze noemt mensen met een lager iq.
@snakelady: Ik denk dat vrouwen over het algemeen van losser zijn in zulk soort zaken dan zijn mannen vaak toch wat ouderwetser
Volgens mij vergeet je één ding: het gaat hierbij niet om het overtuigen van iemand. Er wordt gevraag naar een individuele reactie op een individuele situatie. Dit kan per individu verschillen, godzijdank. Jij gaat er wetenschappelijk gezien van uit dat dat niet kan, maar dat was niet de vraag (zie openingspost)quote:Op woensdag 27 juli 2005 11:41 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
N.B. Ik laat me inderdaad niet overtuigen door simpele one-liners, als dat superieur gedrag is deel ik je opinie wel, met dien verstande dat ik dan ook gewoon gelijk heb![]()
Je hebt gelijk, maar het levert wel een veel levendiger discussie op zo; en in die discussie speelden dit soort dingen wel degelijk. Tevens is het natuurlijk wel relevant, aangezien ik deze reactiesin een breder perspectief probeer te zetten, en op die manier probeer de met de mond beleden racties te scheiden van de werkelijke reacties.quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:39 schreef Moots het volgende:
[..]
Volgens mij vergeet je één ding: het gaat hierbij niet om het overtuigen van iemand. Er wordt gevraag naar een individuele reactie op een individuele situatie. Dit kan per individu verschillen, godzijdank. Jij gaat er wetenschappelijk gezien van uit dat dat niet kan, maar dat was niet de vraag (zie openingspost).
OT: Als bisexuele ouder zou ik er geen problemen mee hebben als mijn dochter hetero-, bi- of homosexueel zou blijken te zijn.
Misschien is dit niet het juiste subforum om deze discussie te voerenquote:Op woensdag 27 juli 2005 13:01 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar het levert wel een veel levendiger discussie op zo; en in die discussie speelden dit soort dingen wel degelijk. Tevens is het natuurlijk wel relevant, aangezien ik deze reactiesin een breder perspectief probeer te zetten, en op die manier probeer de met de mond beleden racties te scheiden van de werkelijke reacties.
Uh nee dat zou best kunnenquote:Op woensdag 27 juli 2005 13:04 schreef Moots het volgende:
[..]
Misschien is dit niet het juiste subforum om deze discussie te voeren, hoewel ik jouw idee erachter best snap.
preciesquote:Op woensdag 27 juli 2005 14:37 schreef Belana het volgende:
Misschien zou ik het jammer vinden als ik geen kleinkind zou krijgen, vind ik moeilijk om nu al te beoordelen, maar dat kan ook gebeuren terwijl mijn zoon hetero is en ervoor kiest om geen kinderen te nemen.
Als mensen het niet met me eens zijn hoor ik graag argumenten; dus niet: ik wil dat het zo is, dus het is zo. Ik analyseer menselijk gedrag, en onderbouw dat met logische argumenten, dat is niet hetzelfde als een willekeurige mening. Uiteraard ga ik hier geen wetenschappelijk verantwoorde dissertatie schrijven over dit onderwerp (wat prima mogelijk is), dit is slechts een discussieforum. Verder generaliseer ik inderdaad, dat is wel nodig ook als je de werkelijkheid wilt beschrijven (anders verzand je immers in een enorme brij aan casuistiek, waar je niets zinnigs over kunt zeggen), het is de basis van de wetenschap zou je zelfs kunnen stellen. Het zijn overigens inzichten uit de biologie, je kunt dan denken aan studies naar banden tussen ouders en nageslacht, de hormonen die hier een rol bij spelen etc. Wat dit te maken heeft met mensen en hun gevoelens snap ik niet eerlijk gezegd, leg eens uit?quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:37 schreef Belana het volgende:
diederik, ik vraag me toch vanalles af hoor...
aan de ene kant snap ik best wat je wilt zeggen, maar het blijft natuurlijk zo dat mensen het daar niet mee eens kunnen zijn.
Je zegt te ananlyseren, maar wat analyseer je dan? Ik zie alleen jouw mening.
Aan de ene kant stel je op een absolute manier dat er bepaalde gevoelens optreden en verderop zeg je dat die kunnen optreden.
Natuurlijk zou iemand teleurgesteld kunnen zijn, of een gevoel van falen kunnen hebben omdat er door de homoseksualiteit geen eigen kleinkinderen komen.
Zou kunnen inderdaad. Maar het kan ook niet dus.
Je hebt het over inzichten in de biologie, maar welke zijn dat dan?
Je kunt dit doodanalyseren hoor, maar je hebt toch te maken met mensen hun gevoelens?
Misschien zou ik het jammer vinden als ik geen kleinkind zou krijgen, vind ik moeilijk om nu al te beoordelen, maar dat kan ook gebeuren terwijl mijn zoon hetero is en ervoor kiest om geen kinderen te nemen.
Net zo belangrijk als het hebben van kinderen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:08 schreef SlimShady het volgende:
maar is het belangrijk voor mensen om kleinkinderen te hebben?
(niet bezitterig bedoeld)
dat is het verschil dan tussen jou en mij.quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:20 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Net zo belangrijk als het hebben van kinderen.
Maar natuurlijk; dat neemt niet weg dat je toch het liefste ziet dat je kinderen bepaalde dingen doen (uiteraard weer generaliseredn gesproken), daar hebben we het hier over. Overigens: ik zeg het nogmaals, ik geef in dit topic niet mijn eigen mening weer, wie weet vind ik het wel heel vervelend als ik kleinkinderen krijg, óf juist heel leuk.quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:26 schreef SlimShady het volgende:
[..]
dat is het verschil dan tussen jou en mij.
mijn kinderen hebben een eigen leven. als ze volwassen zijn mogen ze doen en laten wat ze zelf willen.
ze zijn dan verantwoordelijk voor hun eigen daden.
en waar zijn jouw onderbouwde argumenten dan? Want die zie ik ook niet hoor. Ik zie een hoop woorden van iemand die denkt "de werkelijkheid" te kennen, iets wat uberhaupt niet mogelijk is, want we hebben allemaal onze eigen werkelijkheid.quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:04 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Als mensen het niet met me eens zijn hoor ik graag argumenten; dus niet: ik wil dat het zo is, dus het is zo. Ik analyseer menselijk gedrag, en onderbouw dat met logische argumenten, dat is niet hetzelfde als een willekeurige mening. Uiteraard ga ik hier geen wetenschappelijk verantwoorde dissertatie schrijven over dit onderwerp (wat prima mogelijk is), dit is slechts een discussieforum. Verder generaliseer ik inderdaad, dat is wel nodig ook als je de werkelijkheid wilt beschrijven (anders verzand je immers in een enorme brij aan casuistiek, waar je niets zinnigs over kunt zeggen), het is de basis van de wetenschap zou je zelfs kunnen stellen. Het zijn overigens inzichten uit de biologie, je kunt dan denken aan studies naar banden tussen ouders en nageslacht, de hormonen die hier een rol bij spelen etc. Wat dit te maken heeft met mensen en hun gevoelens snap ik niet eerlijk gezegd, leg eens uit?
Er is overigens een nogal groot verschil tussen een zoon die ervoor kiest geen kinderen te krijgen, en een die ze niet krijgt wegens zijn geaardheid, en dat is dat zo'n laatste mededeling als veel definitiever zal worden ervaren (meningen worden immers bijgesteld, geaardheid niet).
Dit kan ik me niet voorstellen en ben ik ook niet met je eens: De band met eigen kinderen is veel sterker dan de band met eigen kleinkinderen. Het hebben ervan idem dito.quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:20 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Net zo belangrijk als het hebben van kinderen.
Is het niet zo dat die negatieve reacties van buitenaf jouw voorkeur zouden kúnnen beïnvloeden? Als je kind het nog niks uitmaakt (op jonge leeftijd hebben ze er nog geen flauw benul van wat hun geaardheid is), koester je dan toch niet onbewust de stille hoop dat je kind hetero zal worden? Alleen maar omdat je niet wilt dat hij/zij later niet geconfronteerd zal worden met afkeur van een deel van de maatschappij, je wilt toch het allerbeste voor je kind?quote:Op woensdag 27 juli 2005 11:00 schreef snakelady het volgende:
Maar mij maakt het ook echt niks uit of Demi nu hetero of lesbies is, zolang ze er zelf maar gelukkig mee is.
Het enige wat niet leuk is zijn natuurlijk de reacties van buitenaf, maar dat zegt meer over die mensen dan over mijn dochtertje.
het allerbeste voor je kind is niet per definitie dat wat de maatschappij goeddunkt.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:02 schreef r_one het volgende:
[..]
Is het niet zo dat die negatieve reacties van buitenaf jouw voorkeur zouden kúnnen beïnvloeden? Als je kind het nog niks uitmaakt (op jonge leeftijd hebben ze er nog geen flauw benul van wat hun geaardheid is), koester je dan toch niet onbewust de stille hoop dat je kind hetero zal worden? Alleen maar omdat je niet wilt dat hij/zij later niet geconfronteerd zal worden met afkeur van een deel van de maatschappij, je wilt toch het allerbeste voor je kind?
Dat snap ik volkomen en je kinds keuze is uiteraard maatgevend, ook al zou die keuze haaks staan op alle maatschappelijke opinies.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:04 schreef Knorretje het volgende:
[..]
het allerbeste voor je kind is niet per definitie dat wat de maatschappij goeddunkt.
Jij vindt mijn argumenten niet overtuigend, dat is iets anders dan dat ze er niet zijn. De enige argumenten die jou overtuigen zijn waarschijnlijk verwijzingen naar dikke boeken, en zelfs dat waarschijnlijk niet. En ik denk inderdaad de werkelijkheid te kennen (voor zover dat mogelijk is natuurlijk), maar dat geldt voor iedereen hier in dit topic, en ik ben de enige die poogt zijn overtuiging te onderbouwen, de anderen schreeuwen slechts: het is niet zo, omdat ik vind dat het niet zo mag zijn!, het lijkt mij op zijn minst verstandig als ze dezelfde toets toepassen die ik ook toepas: namelijk voorbijgaan aan hoe je zou willen dat de werkelijkheid is, maar observeren - met uitschakeling van gevoelens dus- hoe de werkelijkheid werkelijk in elkaar steekt.quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:47 schreef Belana het volgende:
[..]
en waar zijn jouw onderbouwde argumenten dan? Want die zie ik ook niet hoor. Ik zie een hoop woorden van iemand die denkt "de werkelijkheid" te kennen, iets wat uberhaupt niet mogelijk is, want we hebben allemaal onze eigen werkelijkheid.
En als iemand mij vraagt of ik het erg zou vinden als mijn zoon homo zou zijn dan is mijn eerlijke antwoord:nee
Dat ik dan geen kleinkinderen krijg, tja, misschien vind ik dat wel jammer, maar ik vind het nogal los van de vraag staan eigenlijk.
En wat het met gevoelens te maken heeft? Alles zou ik zeggen. Wij mensen zijn dieren met gevoelens, dus daar hebben we nogal veel mee te maken dunkt me.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |