abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 juli 2005 @ 20:39:57 #26
34156 Mirage
Smile !!!
pi_29151614
euh... ik zou er hetzelfde op reageren als dat hij zou vertellen dat rood zin lievelingskleur is en hij een seizoen rode kleding wil dragen... of dat hij zegt dat hij liever kip eet dan gehaktballen...

Als ze goed voor elkaar zijn.. gezellig !
Als de partner niet goed voor hem is dan gaan we samen een chocoladetaart eten nadat de "verkering" uit is gemaakt.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_29151661
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 20:36 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Een kind hebben dat genetisch op je lijkt is geen primaire drift hoor ....
Natuurlijk wel, dat ontkennen getuigt bepaald niet van inzicht in de menselijke natuur
  dinsdag 26 juli 2005 @ 20:42:46 #28
34156 Mirage
Smile !!!
pi_29151703
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 20:27 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Waarom reageer je zo? Ik oordeel niet, ik constateer slechts. Lesbiennes kunnen inderdaad kinderen krijgen, daar heb je gelijk in (homo's trouwens ook, alleen geberut dat praktisch gezien veel minder). Adoptie kan echter nooit beschouwd worden als reeel substituut voor eigen kinderen: dat zijn immers geen eigen kinderen. Dat kun je verwerpelijk vinden, maar dat neemt niet weg dat zulke primaire driften aanwezig zijn.
Hier ben ik het helemaal niet mee eens.
Er zijn meerdere mensen in mijn directe omgeving die kinderen geadopteerd hebben ( en niet eens omdat ze biologisch gezien zelf geen kinderen konden krijgen).
Mijn man heeft een adoptie broer en een adoptie zus.
Er is werkelijk geen onderscheidt.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  dinsdag 26 juli 2005 @ 20:43:43 #29
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_29151733
het is niet natuurlijk en zal het nooit worden ook
pi_29151744
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 20:39 schreef Mirage het volgende:
euh... ik zou er hetzelfde op reageren als dat hij zou vertellen dat rood zin lievelingskleur is en hij een seizoen rode kleding wil dragen... of dat hij zegt dat hij liever kip eet dan gehaktballen...

Als ze goed voor elkaar zijn.. gezellig !
Als de partner niet goed voor hem is dan gaan we samen een chocoladetaart eten nadat de "verkering" uit is gemaakt.

Dit zijn allemaal lieve reacties hoor, en je zal heus nog gek op je kind zijn; dat neemt echter niet weg dat het wel degelijk verschil maakt; en het doorgeven van je eigen genen een heel basaal belang is van ouders, wat dan enigszins in de verdrukking geraakt.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 20:45:50 #31
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_29151811
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 20:27 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Waarom reageer je zo?
Waarom denk je ?
Omdat je stront praat !
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_29151864
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 20:42 schreef Mirage het volgende:

[..]

Hier ben ik het helemaal niet mee eens.
Er zijn meerdere mensen in mijn directe omgeving die kinderen geadopteerd hebben ( en niet eens omdat ze biologisch gezien zelf geen kinderen konden krijgen).
Mijn man heeft een adoptie broer en een adoptie zus.
Er is werkelijk geen onderscheidt.
Ik kan je vele praktijk verhalen aan de hand doen (o.a. van persoonlijke bekenden en kennissen), waar een heel ander beeld uit oprijst. Bloedbanden zijn nu eenmaal anders, anders beweren is vooral een sociaal wenselijk antwoord en niet gebaseerd op de werkelijkheid.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 20:49:30 #33
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_29151939
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 20:47 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik kan je vele praktijk verhalen aan de hand doen (o.a. van persoonlijke bekenden en kennissen), waar een heel ander beeld uit oprijst. Bloedbanden zijn nu eenmaal anders, anders beweren is vooral een sociaal wenselijk antwoord en niet gebaseerd op de werkelijkheid.
adoptiekind zal nooit hetzelfde zijn als een eigen kind, dat is toch logisch?
een stront die je zelf uitschijt is toch anders dan een stront die je van iemand koopt?
  dinsdag 26 juli 2005 @ 20:51:05 #34
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_29151981
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 20:41 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, dat ontkennen getuigt bepaald niet van inzicht in de menselijke natuur
Hoeveel kinderen heb jij dan?
pi_29152011
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 20:45 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Waarom denk je ?
Omdat je stront praat !
Blijkbaar kan jij vanwege je persoonlijke omstandigheden niet onbevangen naar dit soort zaken kijken, misschien niet onbegrijpelijk, maar ik praat zeker geen stront, ik analyseer slechts klinisch (en als ik dat doe kan het mij eerlijk gezegd geen reet schelen wat de uitkomst van die analyse is, voorwaar een voorwaarde voor niet sociaal-wenselijk gestuurde bevindingen).
pi_29152050
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 20:51 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Hoeveel kinderen heb jij dan?
Daar had ik al antwoord op gegeven.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 juli 2005 @ 20:55:41 #37
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29152156
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 20:33 schreef Diederik_Duck het volgende:
Uitstekend zelfs. Maar leg mij eens uit waarom dit niet waar is, als je goede argumenten hebt zal ik misschien mijn inzichten bijstellen. Overigens vind ik het opmerkelijk dat zakelijke constateringen zo'n felle reactie oproepen, dat heeft denk ik niet echt met de geldigheid van mijn argumenten te maken.
Ik denk dat jij echt niet beseft wat het krijgen van kinderen inhoudt. Of het nu eigen kinderen zijn of adoptiekinderen. Van een kind hou je onvoorwaardelijk, een kind moet het wel heel erg bont maken voor je daarmee stopt.

En ja, wij hebben een lesbisch stel in de familie dat een kindje geadopteerd heeft. En daar is iedereen net zo dol op als op alle 'gewone' kinderen in de familie.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_29152241
En toch; geloof ik dat ouders liever hebben dat hun kind 'gewoon' hetero is.
pi_29152245
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 20:55 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik denk dat jij echt niet beseft wat het krijgen van kinderen inhoudt. Of het nu eigen kinderen zijn of adoptiekinderen. Van een kind hou je onvoorwaardelijk, een kind moet het wel heel erg bont maken voor je daarmee stopt.

En ja, wij hebben een lesbisch stel in de familie dat een kindje geadopteerd heeft. En daar is iedereen net zo dol op als op alle 'gewone' kinderen in de familie.
Iedereen zegt dat ja, toch voelt en is het heel anders. Je beseft toch hopelijk wel dat je hier alle inzichten uit de biologie even naar de vuilstort verwijst middels een ondeugdelijk onderzoekje in eigen kring?
pi_29152330
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 20:52 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Daar had ik al antwoord op gegeven.
Wat betekent dat verschil in de praktijk dan volgens jou? Hoe uit zich dat?
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_29152381
ik zou liever hebben dat mijn kinderen hetero zijn, omdat dat hen een hele hoop bullshit en kritiek bespaart ...

ik denk dat als iedereen mocht 'kiezen' ze hetero zouden aankruisen op het lijstje van de eigenschappen waar hun kind het best aan zou voldoen... je wil dat je kind gelukkig is, en elk mens streeft er uiteindelijk naar zo normaal en standaard mogelijk zijn ...

ik zou mijn eigen kind even graag zien natuurlijk moest het niet zo zijn, het gaat over zijn/haar geluk in het leven.
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
  † In Memoriam † dinsdag 26 juli 2005 @ 21:03:02 #42
37843 lady-wrb
kortaf
pi_29152405
ja, ik heb een hekel aan mijn lesbische zus.
niet omdat ze lesbisch is overigens, ik vond het wel prima dat ze mijn vriendjes niet afpikte.
maar gewoon omdat het een kutwijf is.
pi_29152410
Van je kinderen hou je onvoorwaardelijk wat ze ook uitspoken en wat hun geaarheid ook mogen zijn...
  dinsdag 26 juli 2005 @ 21:03:19 #44
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_29152414
Ik probeer mijn kind dusdanig op te voeden dat ze later gelukkig zal worden.
En of dat dan met een vrouw of met een man is, zal me echt geen ene moer uitmaken. Als zij een gelukkige volwassene wordt, denk ik dat ik de taak 'grootbrengen' toch redelijk heb volbracht
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 juli 2005 @ 21:03:46 #45
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29152428
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 20:58 schreef Diederik_Duck het volgende:
Iedereen zegt dat ja, toch voelt en is het heel anders. Je beseft toch hopelijk wel dat je hier alle inzichten uit de biologie even naar de vuilstort verwijst middels een ondeugdelijk onderzoekje in eigen kring?
Wat voor inzichten dan? Daar wil ik dan ook weleens onderzoeksresultaten van zien.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_29152458
Je kunt het ook andersom stellen. Hoe zou jij het vinden als een van hje ouders homosexueel blijkt te zijn?
pi_29152459
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 21:03 schreef E.T. het volgende:
Ik probeer mijn kind dusdanig op te voeden dat ze later gelukkig zal worden.
En of dat dan met een vrouw of met een man is, zal me echt geen ene moer uitmaken. Als zij een gelukkige volwassene wordt, denk ik dat ik de taak 'grootbrengen' toch redelijk heb volbracht
Tis maar de vraag in hoeverre een ouder verantwoordelijk is voor het geluk van zijn kind. Er spelen meer factoren mee.
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
  dinsdag 26 juli 2005 @ 21:05:12 #48
34156 Mirage
Smile !!!
pi_29152475
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 20:58 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nou toevallig heb ik heel open gesprekken met mijn schoonmoeder.
Haar eigen zoon, mijn man, was een "verrassing" (om het vriendelijk te zeggen), ze heeft het hier best even moeilijk mee gehad. Dat geeft ze ook gewoon toe. Dus dat ze dingen zegt omdat het sociaal gezien van je verwacht wordt is niet aan de orde.

Ow en om er nog een druppel bovenop te doen.. van haar 2 geadopteerde kinderen is er één lesbiënne
Sir Winston Churchill
  dinsdag 26 juli 2005 @ 21:06:02 #49
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_29152496
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 20:51 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Blijkbaar kan jij vanwege je persoonlijke omstandigheden niet onbevangen naar dit soort zaken kijken, misschien niet onbegrijpelijk, maar ik praat zeker geen stront, ik analyseer slechts klinisch (en als ik dat doe kan het mij eerlijk gezegd geen reet schelen wat de uitkomst van die analyse is, voorwaar een voorwaarde voor niet sociaal-wenselijk gestuurde bevindingen).
Nee tis idd hardstikke normaal dat je zulke dingen roept over Geadopteerde kindjes, en dat je het onprettig zou vinden dat je kind lesbisch/homo zijn omdat je dan geen kleinkinderen krijgt wtf ? gevoelens van verlies en falen Iets ontbreken in de liefde voor je kind omdat hij/zij toevallig op iemand van hetzelfde geslacht valt ?!

Ik hoop bij deze dat je NOOIT zult besluiten om kinderen te krijgen
Dude je bent ziek, laat je nakijken
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 juli 2005 @ 21:06:11 #50
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29152500
Liever niet, maar als het zo is is het zo. Ik denk niet dat ik dan opeens minder van m'n dochter hou
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')