Heb je zelf kinderen?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:00 schreef Diederik_Duck het volgende:
Natuurlijk maakt dat uit: geen kleinkinderen, iedere ouder zal dat onprettig vinden; en zeker als het een enigs kind betreft zal het gevoelens van verlies en falen oproepen.
meen je dat serieus?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:00 schreef Diederik_Duck het volgende:
Natuurlijk maakt dat uit: geen kleinkinderen, iedere ouder zal dat onprettig vinden; en zeker als het een enigs kind betreft zal het gevoelens van verlies en falen oproepen.
is toch precies wat ik zei? het zou mij echt totaal niks uitmaken, enige is de opmerkingen tegen het kind waar het over gaat..quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:06 schreef Little_Meanie het volgende:
wat een hypocrisie hier allemaal, het maakt toch helemaal niks uit
tot het zover is
Is namelijk goed te begrijpen hoor, niemand wil dat hun kind homo is, zelf kan je het misschien niet erg vinden, leuk is het niet en je zal altijd opmerkingen krijgen daarover uit je omgeving
Jazeker. Je blijft natuurlijk normaal gesproken wel van je kind houden, maar er ontbreekt toch iets, dat valt niet te ontkennen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:04 schreef addie84 het volgende:
[..]
meen je dat serieus?
ik heb zelf nog geen kinderen, maar het zou me werkelijk niks uitmaken, het enige wat me moeilijk lijkt is inderdaad de reacties van sommige mensen
Ik ben hartstikke hetero en m'n vader moet er niet aan denken dat er kleinkinderen komen, aldus hijzelf. Dus dat argument gaat niet voor iedereen op. Dat jij kinderen hebt gewild, wil niet zeggen dat de jouwe dat ook willen. Of je kleinkinderen krijgt hangt lang niet alleen af van seksuele voorkeuren. Misschien hebben ze geen kinderwens, of lukt het niet om kinderen te krijgen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:00 schreef Diederik_Duck het volgende:
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:32 schreef Leah het volgende:
Ik wil graag dat mijn kinderen gelukkig worden.
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:00 schreef Diederik_Duck het volgende:
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:08 schreef Probably_on_pcp het volgende:
In china doen ze hun kind weg als hij niet aan de wensen van de ouders voldoet. Ik vind dat geen slechte gedachte. Is wel goed voor de vervuilde genenpool van de mens.
inderdaad.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:51 schreef Rewimo het volgende:
Dat maakt toch helemaal niks uit?
ja. en hoe ga je daarmee om?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:51 schreef miss_dynastie het volgende:
Het zou me helemaal niks uit maken, mn beste vriendin is een schat van een lesbienne.
Het zou me wel extreem moeilijk lijken om te merken dat je kind wordt uitgescholden/ veroordeeld door mensen die niet tolerant zijn.
Waarom reageer je zo? Ik oordeel niet, ik constateer slechts. Lesbiennes kunnen inderdaad kinderen krijgen, daar heb je gelijk in (homo's trouwens ook, alleen geberut dat praktisch gezien veel minder). Adoptie kan echter nooit beschouwd worden als reeel substituut voor eigen kinderen: dat zijn immers geen eigen kinderen. Dat kun je verwerpelijk vinden, maar dat neemt niet weg dat zulke primaire driften aanwezig zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:50 schreef Nonneke het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
En ja ik ben lesbisch, en nee mn moeder vond het niet erg, zolang ik maar gelukkig was.
En dat lijkt me ook het enigste wat belangrijk is, dat je kind gelukkig is, of dat nou met een man of een vrouw is![]()
Ohw en geen kleinkinderen, er bestaat nu (we leven in 2005 he, niet in 1703) ook zoiets als adoptie en spermadonoren
Voel jij je wel goed?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:27 schreef Diederik_Duck het volgende:
Adoptie kan echter nooit beschouwd worden als reeel substituut voor eigen kinderen: dat zijn immers geen eigen kinderen. Dat kun je verwerpelijk vinden, maar dat neemt niet weg dat zulke primaire driften aanwezig zijn.
Uitstekend zelfs. Maar leg mij eens uit waarom dit niet waar is, als je goede argumenten hebt zal ik misschien mijn inzichten bijstellen. Overigens vind ik het opmerkelijk dat zakelijke constateringen zo'n felle reactie oproepen, dat heeft denk ik niet echt met de geldigheid van mijn argumenten te maken.quote:
Natuurlijk wel, dat ontkennen getuigt bepaald niet van inzicht in de menselijke natuurquote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:36 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Een kind hebben dat genetisch op je lijkt is geen primaire drift hoor ....
Hier ben ik het helemaal niet mee eens.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:27 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Waarom reageer je zo? Ik oordeel niet, ik constateer slechts. Lesbiennes kunnen inderdaad kinderen krijgen, daar heb je gelijk in (homo's trouwens ook, alleen geberut dat praktisch gezien veel minder). Adoptie kan echter nooit beschouwd worden als reeel substituut voor eigen kinderen: dat zijn immers geen eigen kinderen. Dat kun je verwerpelijk vinden, maar dat neemt niet weg dat zulke primaire driften aanwezig zijn.
Dit zijn allemaal lieve reacties hoor, en je zal heus nog gek op je kind zijn; dat neemt echter niet weg dat het wel degelijk verschil maakt; en het doorgeven van je eigen genen een heel basaal belang is van ouders, wat dan enigszins in de verdrukking geraakt.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:39 schreef Mirage het volgende:
euh... ik zou er hetzelfde op reageren als dat hij zou vertellen dat rood zin lievelingskleur is en hij een seizoen rode kleding wil dragen... of dat hij zegt dat hij liever kip eet dan gehaktballen...
Als ze goed voor elkaar zijn.. gezellig !
Als de partner niet goed voor hem is dan gaan we samen een chocoladetaart eten nadat de "verkering" uit is gemaakt.
![]()
Ik kan je vele praktijk verhalen aan de hand doen (o.a. van persoonlijke bekenden en kennissen), waar een heel ander beeld uit oprijst. Bloedbanden zijn nu eenmaal anders, anders beweren is vooral een sociaal wenselijk antwoord en niet gebaseerd op de werkelijkheid.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:42 schreef Mirage het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal niet mee eens.
Er zijn meerdere mensen in mijn directe omgeving die kinderen geadopteerd hebben ( en niet eens omdat ze biologisch gezien zelf geen kinderen konden krijgen).
Mijn man heeft een adoptie broer en een adoptie zus.
Er is werkelijk geen onderscheidt.
adoptiekind zal nooit hetzelfde zijn als een eigen kind, dat is toch logisch?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:47 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik kan je vele praktijk verhalen aan de hand doen (o.a. van persoonlijke bekenden en kennissen), waar een heel ander beeld uit oprijst. Bloedbanden zijn nu eenmaal anders, anders beweren is vooral een sociaal wenselijk antwoord en niet gebaseerd op de werkelijkheid.
Hoeveel kinderen heb jij dan?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:41 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, dat ontkennen getuigt bepaald niet van inzicht in de menselijke natuur![]()
Blijkbaar kan jij vanwege je persoonlijke omstandigheden niet onbevangen naar dit soort zaken kijken, misschien niet onbegrijpelijk, maar ik praat zeker geen stront, ik analyseer slechts klinisch (en als ik dat doe kan het mij eerlijk gezegd geen reet schelen wat de uitkomst van die analyse is, voorwaar een voorwaarde voor niet sociaal-wenselijk gestuurde bevindingen).quote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:45 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Waarom denk je ?![]()
Omdat je stront praat !![]()
Ik denk dat jij echt niet beseft wat het krijgen van kinderen inhoudt. Of het nu eigen kinderen zijn of adoptiekinderen. Van een kind hou je onvoorwaardelijk, een kind moet het wel heel erg bont maken voor je daarmee stopt.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:33 schreef Diederik_Duck het volgende:
Uitstekend zelfs. Maar leg mij eens uit waarom dit niet waar is, als je goede argumenten hebt zal ik misschien mijn inzichten bijstellen. Overigens vind ik het opmerkelijk dat zakelijke constateringen zo'n felle reactie oproepen, dat heeft denk ik niet echt met de geldigheid van mijn argumenten te maken.
Iedereen zegt dat ja, toch voelt en is het heel anders. Je beseft toch hopelijk wel dat je hier alle inzichten uit de biologie even naar de vuilstort verwijst middels een ondeugdelijk onderzoekje in eigen kring?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:55 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik denk dat jij echt niet beseft wat het krijgen van kinderen inhoudt. Of het nu eigen kinderen zijn of adoptiekinderen. Van een kind hou je onvoorwaardelijk, een kind moet het wel heel erg bont maken voor je daarmee stopt.
En ja, wij hebben een lesbisch stel in de familie dat een kindje geadopteerd heeft. En daar is iedereen net zo dol op als op alle 'gewone' kinderen in de familie.
Wat betekent dat verschil in de praktijk dan volgens jou? Hoe uit zich dat?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:52 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Daar had ik al antwoord op gegeven.
Wat voor inzichten dan? Daar wil ik dan ook weleens onderzoeksresultaten van zien.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:58 schreef Diederik_Duck het volgende:
Iedereen zegt dat ja, toch voelt en is het heel anders. Je beseft toch hopelijk wel dat je hier alle inzichten uit de biologie even naar de vuilstort verwijst middels een ondeugdelijk onderzoekje in eigen kring?
Tis maar de vraag in hoeverre een ouder verantwoordelijk is voor het geluk van zijn kind. Er spelen meer factoren mee.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:03 schreef E.T. het volgende:
Ik probeer mijn kind dusdanig op te voeden dat ze later gelukkig zal worden.
En of dat dan met een vrouw of met een man is, zal me echt geen ene moer uitmaken. Als zij een gelukkige volwassene wordt, denk ik dat ik de taak 'grootbrengen' toch redelijk heb volbracht
Nou toevallig heb ik heel open gesprekken met mijn schoonmoeder.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:58 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Iedereen zegt dat ja, toch voelt en is het heel anders. Je beseft toch hopelijk wel dat je hier alle inzichten uit de biologie even naar de vuilstort verwijst middels een ondeugdelijk onderzoekje in eigen kring?
Nee tis idd hardstikke normaal dat je zulke dingen roept over Geadopteerde kindjes, en dat je het onprettig zou vinden dat je kind lesbisch/homo zijn omdat je dan geen kleinkinderen krijgt wtf ? gevoelens van verlies en falenquote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:51 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Blijkbaar kan jij vanwege je persoonlijke omstandigheden niet onbevangen naar dit soort zaken kijken, misschien niet onbegrijpelijk, maar ik praat zeker geen stront, ik analyseer slechts klinisch (en als ik dat doe kan het mij eerlijk gezegd geen reet schelen wat de uitkomst van die analyse is, voorwaar een voorwaarde voor niet sociaal-wenselijk gestuurde bevindingen).
Reageer dan inhoudelijk ofzo als je het er niet mee eens bent. Het is zo makkelijk om je eigen frustraties op een ander te botvieren.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:06 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Nee tis idd hardstikke normaal dat je zulke dingen roept over Geadopteerde kindjes, en dat je het onprettig zou vinden dat je kind lesbisch/homo zijn omdat je dan geen kleinkinderen krijgt wtf ? gevoelens van verlies en falenIets ontbreken in de liefde voor je kind omdat hij/zij toevallig op iemand van hetzelfde geslacht valt ?!
Ik hoop bij deze dat je NOOIT zult besluiten om kinderen te krijgen![]()
Dude je bent ziek, laat je nakijken![]()
Ik hou nog net zoveel van mijn vaderquote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:04 schreef Alexxxxx het volgende:
Je kunt het ook andersom stellen. Hoe zou jij het vinden als een van hje ouders homosexueel blijkt te zijn?
Wat je moeder betreft kan ik me enigszins voorstellen dat ze niet stond te juichen.quote:
Omdat hij all1 maar aangeeft dat een ouder wellicht aan het idee moet wennen. Dat is iets anders dan totale afwijzing.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:10 schreef Nonneke het volgende:
waarom zijn het nou weer mijn frustraties![]()
Zonder er al te veel op in te gaan: mijn ouders zijn al lange tijd gescheiden.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:10 schreef R_ON het volgende:
Wat je moeder betreft kan ik me enigszins voorstellen dat ze niet stond te juichen.
Aan de andere kant; als je lang getrouwd bent en op seksueel vlak ken je elkaar zo slecht is dat op zich best vreemd.
Je zou toch denken dat een vrouw zoiets moet merken?
Ik heb geen flauw idee hoe ik ermee om zou gaan, ben ik heel eerlijk in. Al doel ik niet zozeer op school, maar meer als ze (bijna) volwassen zijn (meeste kinderen weten op achtjarige leeftijd nog niet dat ze homo zijn) en tegen nare opmerkingen in werk-, familie- en kennissenkring oplopen. Soms vind ik volwassen namelijk kinderachtiger dan kinderen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:06 schreef SlimShady het volgende:
ja. en hoe ga je daarmee om?
wat je zou kunnen doen is met de schoolleiding praten over de vervelende kinderen.
en via de ouders van de kinderen het probleem op te lossen (opvoeden).
Moeder is naar mijn idee niet iets dat je bent door een kind te baren, maar iemand die je wordt door van een kind te houden, het te verzorgen en te koesteren.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:27 schreef Diederik_Duck het volgende:
Adoptie kan echter nooit beschouwd worden als reeel substituut voor eigen kinderen: dat zijn immers geen eigen kinderen. Dat kun je verwerpelijk vinden, maar dat neemt niet weg dat zulke primaire driften aanwezig zijn.
Uiteraard. Waar zat ik met mijn gedachtenquote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee hoe ik ermee om zou gaan, ben ik heel eerlijk in. Al doel ik niet zozeer op school, maar meer als ze (bijna) volwassen zijn (meeste kinderen weten op achtjarige leeftijd nog niet dat ze homo zijn)
Ik kan me niet voorstellen wat je bedoeltquote:en tegen nare opmerkingen in werk-, familie- en kennissenkring oplopen. Soms vind ik volwassen namelijk kinderachtiger dan kinderen.
Je schrikt je de touwtering!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:04 schreef Alexxxxx het volgende:
Je kunt het ook andersom stellen. Hoe zou jij het vinden als een van hje ouders homosexueel blijkt te zijn?
Dat is precies wat ik bedoel met schrikken, je gaat er niet vanuit dat je kind niet hetero zal zijn, hoe open je er ook tegenover staat het is en blijft 'anders' en dat is wennen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:29 schreef moussy het volgende:
Iedereen kan wel stoer roepen dat het niet uitmaakt, maar volgens mij krabt iedereen wel ff op zn achterhoofd, ook al had je de vermoedens al.
Ik geef hier niet mijn eigen mening hoor, ik analyseer slechts. Jij geeft antwoorden die je wenselijk acht, daaruit volgt niet dat die opvattingen ook corresponderen met de werkelijkheid.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:06 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Nee tis idd hardstikke normaal dat je zulke dingen roept over Geadopteerde kindjes, en dat je het onprettig zou vinden dat je kind lesbisch/homo zijn omdat je dan geen kleinkinderen krijgt wtf ? gevoelens van verlies en falenIets ontbreken in de liefde voor je kind omdat hij/zij toevallig op iemand van hetzelfde geslacht valt ?!
Ik hoop bij deze dat je NOOIT zult besluiten om kinderen te krijgen![]()
Dude je bent ziek, laat je nakijken![]()
Dit is nogal een gevoelig onderwerp. Mensen denken liever in allerlei hoogdravende ideeen over dit soort dingen, waar de werkelijkheid meestal een heel andere is; het is niet iedereen gegeven los van zijn emoties koel en rationeel de materie te benaderen blijkt maar weer.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens begrijp ik de felle reacties op diederik niet.
Hij trollt niet en zegt zinnige dingen.
Of je het LEUK vind dat we feitelijk nog steeds een veredelde apen zijn, compleet met oerdriften en instincten is een tweede natuurlijk.
Precies, dit betreft een normatieve stellingname, en geen feitelijke constatering. Ik snap eerlijk gezegd niet dat dit punt zo bediscussieerd wordt, (kinderen en seksuele voorkeur, dat is een gevoelig onderwerp) het lijkt mij nogal evident dat je eigen kinderen - zelf gebaard - een andere positie innemen dan de kinderen van een ander (al is het alleen al omdat er veel minder van jezelf in zo'n kind terug komt).quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Moeder is naar mijn idee niet iets dat je bent door een kind te baren, maar iemand die je wordt door van een kind te houden, het te verzorgen en te koesteren.
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:00 schreef Diederik_Duck het volgende:
Jij kunt nog steeds niet in haar hoofd kijken. Misschien voelt ze dat op dit moment wel echt zo.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:18 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Jij geeft antwoorden die je wenselijk acht,
Welke andere keus heb je? Het blijft toch je kind, hoe dan ook.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:24 schreef Zèna het volgende:
seksuele voor keur is nog niet eens zo erg wat als je kind vertelt dat ie in het verkeerde lichaam zit..
Dat is voor ouders moeilijk... en als ze hun kind blijven steunen is dat pas echt echte onvoorwaardelijke liefde voor hun kind!!!
het blijft zeker je kind maar er zijn veel mensen die hun kinderen dan afstooten en dat is echt heel erg bv in sommige geloven...quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:32 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Welke andere keus heb je? Het blijft toch je kind, hoe dan ook.
wat de fuck? keus?quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:32 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Welke andere keus heb je? Het blijft toch je kind, hoe dan ook.
Ik bedoel dit niet verkeerd hoor, maar als er geanalyseerd wordt interesseert het me hoegenaamd geen reet wat iemand op dat moment voelt, dat is namelijk in het geheel niet relevant en leidt slechts af van waar je mee bezig bent: waarheidsvinding.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:32 schreef R_ON het volgende:
[..]
Jij kunt nog steeds niet in haar hoofd kijken. Misschien voelt ze dat op dit moment wel echt zo.
Wel eens van een retorische vraag gehoord?quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:35 schreef SlimShady het volgende:
[..]
wat de fuck? keus?
je houdt toch altijd van je kind? als je niet accepteert hoe je kind is, heb je naar mijn idee geen recht op kinderen.
Alsjeblieft, ik blijf niet bezig me te verdedigenquote:Op woensdag 27 juli 2005 00:32 schreef kissa het volgende:
[..]
![]()
Ik ben EN enig kind EN ik heb geen kinderen EN ben hetero. Hoezo verlies en falen?
![]()
En hoezo kunnen homo's/lesbiënnes geen kinderen krijgen?
Is u uit de middeleeuwen?
Je weet blijkbaar niet wat een retorische vraag is, welnu dat is een bekende stijlfiguur waarbij een vraag wordt gesteld waar voor de verandering géén antwoord op wordt verwacht.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:38 schreef SlimShady het volgende:
bullshit. je vraagt 'welke keus heb je' maar er valt niks te kiezen.
of je houdt van je kind of je hebt er geen recht op.
Ik hou me in, maar ik heb stellig de indruk dat mijn IQ een beetje te hoog is voor het merendeel van de discussianten in dit topic. Ik zeg het nog één keer: het gebruik van de woorden "verlies en falen" is in een descriptieve zin bedoeld: zulke gevoelens kunnen optreden in genoemde gevallen. Dit betreft dus geen normatief oordeel mijnerzijds.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:47 schreef kissa het volgende:
Het gaat mij om het "verlies en falen"
Stel je bent hetero en je kunt geen kinderen krijgen? Spreek je dan nog van "verlies en falen"?
Je maakt me nijdig.
dat vind ik nou nog eens een mooie mentaliteitquote:Op woensdag 27 juli 2005 00:57 schreef Ireth het volgende:
Ik zou dolblij zijn als mijn dochter mij komt vertellen dat ze haar eigen gevoelens heeft ontdekt en misschien ook wel de ware liefde heeft gevonden en heeft ontdekt wat liefde en houden van is.
Of de tegenpartij dan mannelijk of vrouwelijk is zal mij persoonlijk aan mijn anus oxideren. Liefde is liefde, en als zij liefde vindt en liefde kan geven ben ik gelukkig!
Ik ben trouwens persoonlijk van mening dat je verliefd wordt op "een mens" en voor velen is die mens van het andere geslacht, voor velen is die mens van hetzelfde geslacht, en voor velen wisselt dat. Tot nu toe ben ik altijd verliefd geworden op "een mens" van het andere geslacht, maar ik heb nog wel heel wat jaren te leven en wie weet... kan tenslotte geen koffiedik kijken.
@Non:
uhm, he's on your side.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:35 schreef SlimShady het volgende:
[..]
wat de fuck? keus?
je houdt toch altijd van je kind? als je niet accepteert hoe je kind is, heb je naar mijn idee geen recht op kinderen.
opvoeden, ok. maar dit heeft niks te maken met opvoeding.
En hij reageert:quote:en als ze hun kind blijven steunen is dat pas echt echte onvoorwaardelijke liefde voor hun kind!!!
Hij zegt dus: wat kan je anders doen dan van je kind houden? Wat inderdaad een retorische vraag is, een waar je geen antwoord op verwacht, omdat het antwoord al in de mond ligt: helemaal niets.quote:Welke andere keus heb je? Het blijft toch je kind, hoe dan ook.
dus stop met vechten, jullie hebben op dat punt dezelfde mening en jij interpreteert hem verkeerd.quote:wat de fuck? keus?
dat 'welke keus heb je' vind ik negatief klinken. net alsof het iets teleurstellend is.quote:Op woensdag 27 juli 2005 01:04 schreef in-limboy het volgende:
[..]
uhm, he's on your side.
Interpreteer eens wat beter, hij zegt toch juist dat je geen andere keus hebt dan van je kind te houden? Hij leest dit:
[..]
En hij reageert:
[..]
Hij zegt dus: wat kan je anders doen dan van je kind houden? Wat inderdaad een rethorische vraag is, een waar je geen antwoord op verwacht, omdat het antwoord al in de mond ligt: helemaal niets.
Iets wat jij in een latere post letterlijk herhaalt:
[..]
dus stop met vechten, jullie hebben exact dezelfde mening en jij interpreteert hem verkeerd.![]()
Naar een brainwashen instituut sturen, zoals die Amerikaanse ouders laatst hebben gedaan.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:15 schreef SlimShady het volgende:
Hoe zouden jullie reageren als je kind ervoor uitkomt dat hij/zij homo/lesbo is?
(Even checken of de moderne ouders tolerant zijn mbt homosexualiteit)
OK. dat had ik nou niet verwacht. (dat je een transexueel bent).quote:Op woensdag 27 juli 2005 01:07 schreef Zèna het volgende:
ik ben hetero kan geen kinderen krijgen...en ik ben ook nog eens transseksueel.... Mijn famillie daar kan ik altijd op rekenen... zelfs mijn opa en omaatje van in de 80.... Love je houd van wat je eigen is....
quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:54 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik hou me in, maar ik heb stellig de indruk dat mijn IQ een beetje te hoog is voor het merendeel van de discussianten in dit topic. Ik zeg het nog één keer: het gebruik van de woorden "verlies en falen" is in een descriptieve zin bedoeld: zulke gevoelens kunnen optreden in genoemde gevallen. Dit betreft dus geen normatief oordeel mijnerzijds.
N.B. Als je sommige begrippen niet kunt plaatsen, is het aan te raden een woordenboek erbij te pakken, dat voorkomt veel onbegrip en loze discussies.
quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:57 schreef Ireth het volgende:
Ik zou dolblij zijn als mijn dochter mij komt vertellen dat ze haar eigen gevoelens heeft ontdekt en misschien ook wel de ware liefde heeft gevonden en heeft ontdekt wat liefde en houden van is.
Of de tegenpartij dan mannelijk of vrouwelijk is zal mij persoonlijk aan mijn anus oxideren. Liefde is liefde, en als zij liefde vindt en liefde kan geven ben ik gelukkig!
Ik ben trouwens persoonlijk van mening dat je verliefd wordt op "een mens" en voor velen is die mens van het andere geslacht, voor velen is die mens van hetzelfde geslacht, en voor velen wisselt dat. Tot nu toe ben ik altijd verliefd geworden op "een mens" van het andere geslacht, maar ik heb nog wel heel wat jaren te leven en wie weet... kan tenslotte geen koffiedik kijken.
@Non:
Mijn leven en ze konden niks anders doen dan mij steunen als hun liefde sterk genoeg was.. en dat was... het.....quote:Op woensdag 27 juli 2005 01:08 schreef SlimShady het volgende:
[..]
OK. dat had ik nou niet verwacht. (dat je een transexueel bent).
wat vonden je ouders daarvan en je broers/zussen?
Je hebt gelijk, toch leuk dat voor de verandering eens iemand aanwezig is die mijn zinnen wel kan volgenquote:Op woensdag 27 juli 2005 01:04 schreef in-limboy het volgende:
[..]
uhm, he's on your side.
Interpreteer eens wat beter, hij zegt toch juist dat je geen andere keus hebt dan van je kind te houden? Hij leest dit:
[..]
En hij reageert:
[..]
Hij zegt dus: wat kan je anders doen dan van je kind houden? Wat inderdaad een retorische vraag is, een waar je geen antwoord op verwacht, omdat het antwoord al in de mond ligt: helemaal niets.
Iets wat jij in een latere post letterlijk herhaalt:
[..]
dus stop met vechten, jullie hebben op dat punt dezelfde mening en jij interpreteert hem verkeerd.![]()
(of ik heb het verkeerd, balen.)
Als je dit al erg vindtquote:Op woensdag 27 juli 2005 01:09 schreef kissa het volgende:
[..]
Je doet me denken aan iemand op een zeker taalprikbord.
In geval van nood liggen al mijn woordenboeken rechts van mij en ik beheers de Nederlandse taal tamelijk goed. Dus stop maar met je pedante gebral.
Dag!
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |