TVP= Terug - Vindt - Postquote:
Ontbrekende 'n'. Wij missen al dan niet een 'n', de 'n' zelf mist niks.quote:
Ik zie maar 1 foutquote:Op zondag 7 augustus 2005 18:29 schreef _Yapser_ het volgende:
Ik vindt dat ook ! (2 fouten, je bent heel knap als je ze beide ziet!)
Vind jij dat ook ?
De regel ervoor.quote:
quote:Na een zin NOOIT een spatie voor een uitroepteken of vraagteken. Hetzelfde voor punten, komma's, etc. Anders krijg je zulke randdebielerige zinnen:
dat kan dan op zich wel weer. ik zie dit in het verlengde van het gebruik van hullie en zullie.quote:Op zondag 7 augustus 2005 18:41 schreef _Yapser_ het volgende:
Ik merk trouwens op dat ik nu steeds vaker 'wilde' ipv 'wou' en 'hen' ipv 'hun' gebruik, maargoed
Een stuk taart cremeren met je geliefde is dan ook not donequote:Op dinsdag 9 augustus 2005 09:32 schreef Chevalric het volgende:
Ik kan me heerlijk ergeren aan het fout spellen van verrassen. Ja, dat woord is echt met een dubbele r, dus niet verassen. Waarschijnlijk kan je geliefde het meer waarderen wanneer je hem/haar verrast op een stuk taart dan wanneer je hem/haar verast op een stuk taart. Met name gezien het feit dat verassen cremeren betekent.
Herman Finkers!quote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:14 schreef poll_man het volgende:
Hans zei: 'Grietje ik doe vanmiddag mijn rokje aan'.
'Hans', zei Grietje: 'ik doe vanmiddag mijn rokje aan'.
quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 21:58 schreef plumbum het volgende:
HeEeyzz luitjuhzz
hoewizziejh medt iedereen?
ick wouw ffe segge dat ik dit een goeie topik vindt, ik leer hier feel fan.
Ok, laat ik het even duidelijk stellen. De jeugd van tegenwoordig kan WEL een fatsoenlijk woord op papier zetten. Ik heb bij mij op school nooit een verslag in breezah taal zien worden ingeleverd. Ook leren wij op school, net als in die goede oude tijd, gewóón een fatsoenlijke sollicitatiebrief schrijven.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 11:51 schreef poll_man het volgende:
Het verbaast mij in zekere zinnen niet. Door de opkomst van de BrEeZaH-generatie en het bijbehorende taalgebruik is het ook vrij moeilijk om dit onder de duim te houden. Zinnen als 'heyyz h0e iz ut met j0uw???' zijn zeker geen uitzonderingen. 'k Hoop voor deze mensen dat zij op school wel normaal kunnen schrijven, anders is de kans groot dat men OF hun school niet kan afsluiten OF men in de toekomst problemen krijgt met het schrijven van (sollicitatie)brieven en dergelijke.
Mensen die veel spelfouten maken in een brief neem ik niet zo heel serieus; dat is misschien wel bekrompen van mij, maar als je geen (bijna) foutloze brief kan schrijven, waarom zou ik je dan aannemen? Als je al de moeite niet kan doen om de brief door een spellingscontrole of iets dergelijks te gooien...
tautologie en andere stijlfouten leerden wij in 4 havoquote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:05 schreef chibibo het volgende:
En wat een tautologie is leer je misschien het komende schooljaar wel.
Wanneer komt hoofdlettergebruik aan bod?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 01:43 schreef erikkll het volgende:
tautologie en andere stijlfouten leerden wij in 4 havo
Hun plagen kan best hoor.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 18:57 schreef jorryt het volgende:
En het is beter dan ik en niet als mij !
ook is het: Zij plagen en niet: hun plagen !
Ik weet niet of deze al genoemd zijn.
Je hebt gelijk..quote:Op woensdag 17 augustus 2005 20:45 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hun plagen kan best hoor.
"Hey, wat moet dat met al die kikkers, sprinkhanen en bloedregen?"
*Wijst naar Egyptenaren.
"Oh, dat zijn hun plagen."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
En zo kan het ook:quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 00:36 schreef LadyDanae het volgende:
Noch is ontkennend, bijvoorbeeld: Uit de lucht valt hagel noch sneeuw.
Daarentegenquote:Ergens in 2005 [/url] schreef Dagonet het volgende:
Dat is Brabants dialect .quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:00 schreef Seborik het volgende:
in plaats van "Ik heb me boek niet bij."
DuS Dit mAG NiEtquote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:44 schreef Lexie het volgende:
Hoofdletters horen alleen aan het begin van een zin of bij een naam.
Zinnen worden altijd afgesloten met een punt. Meerdere mag in sommige gevallen maar doe het niet te vaak...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |