Heb je hier een verklaring voor? Ik eet zelf vrijwel nooit varkensvlees, en ik heb totaal geen uitdrogingsverschijnselen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:15 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Het niet eten van varkensvlees heeft volgens mij eerder als oorzaak dat het je lichaam uitdroogt. En dat is niet handig in de woestijn.
Misschien omdat het lichaam van de ratten op een of andere manier bepaalde structuren leert te maken... Evenwel een luguber idee.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het is niet een heel gek idee. Er is ooit een onderzoek gedaan waarin ratten de hersenen van andere ratten te eten kregen. De kannibalistische ratten bleken bepaalde truucjes die de voormalige eigenaars van de gegeten hersenen kenden, sneller te leren.
Helaas heb ik geen bron. Mijn docent filosofie vertelde hier ooit over.
Toevallig is een Varkenshaasje in Champion Roomsaus toch wel 1 van de lekkerste stukjes vlees die je ken krijgen!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat weet ik allemaal stigchel. Maar varkensvlees is zo ongeveer het minst gezonde vlees dat je kunt eten. Mager vlees zoals wild, schaap of rund is veel gezonder.
Kannibalen gaven (bijna) altijd als reden, dat ze hun vijanden eten om meer over ze te weten te komen en ze "beter te leren kennen"...!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:13 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Mwoah !! Kannibalen? Veel mensenetende volkeren zijn voornamelijk stukken agressiever dacht ik zo.
Ik kijk ineens met hele andere ogen naar kannibalen. Als je intelligente mensen eet gedurende een lange periode (in evolutie termen) zal het wel kloppen.
Ik hou het bij varkens eten. Dan ben ik humaner.
Ik eet alleen varkensvlees als het biologisch is. Varkens lijden verschrikkelijk in de bio-industrie.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:18 schreef SicSicSics het volgende:
Toevallig is een Varkenshaasje in Champion Roomsaus toch wel 1 van de lekkerste stukjes vlees die je ken krijgen!
Mij krijgen ze niet van het varkensvlees! Lucht in de stad is ook veel ongezonder dan die in de Alpen en je haalt toch ook nog steeds adem?
Nooit verdiept in het jodemdom schijnbaar. Waar denk je dan dat die leefregels vandaan komen? Ze wisten wel degelijk iets van hygiene en meer dan jij denkt. Tegenwoordig weten we heel veel dingen niet meer die ze toen wel wisten. Onder andere over eetbare planten en geneesmiddelen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:10 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ze wisten helemaal niets van hygiene toen jammer genoeg.
Religie bestaat wel, of God bestaat is de vraag. De omterpretaties zijn niet het gevaar maar het fundamentalisme (heb ik het dus niet alleen over moslims maar ook over christenen, joden enzo.quote:[..]
Religie bestaat niet, alleen individuele interpretaties ervan+ en daar schuilt wel degelijk gevaar in.
Er stond hier een vrachtwagentje kippen voor de deur! En ik zeg het niet vaak, maar ik vond het bijna zielig! Dus alle dieren lijden door de bioindustrie, we kunnen alleen niet meer zonder... Dat krijg je als je kunstmatig levens gaat verlengen!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik eet alleen varkensvlees als het biologisch is. Varkens lijden verschrikkelijk in de bio-industrie.
Je motivatie is hier dus niet gezondheid.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik eet alleen varkensvlees als het biologisch is. Varkens lijden verschrikkelijk in de bio-industrie.
Jewel, van die varkens!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je motivatie is hier dus niet gezondheid.
en scharrelvarkens van de lint en spoelwormen...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
ik zie dat de lessen "hoe maak ik mij onsterfelijk belachelijk" al zijn begonnenquote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:43 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Een religieuze eet geen varkensvlees en is dus dom (omdat de volkeren die varkensvlees eten door evolutie creatiever, intelligenter en overheersender zijn)
Voorgaande theorie bewijst de onzin en de achterstand in evolutie van religieusiteit
en bewijst de volgende stelling: er is geen macht buiten de mens zelf (god) dus er is dus geen god.
hoppa, les 2quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:13 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Ik kijk ineens met hele andere ogen naar kannibalen. Als je intelligente mensen eet gedurende een lange periode (in evolutie termen) zal het wel kloppen.
Tja, en biologische kippen pikken elkaar dood. Ik probeer datgene te kiezen wat het meest diervriendelijk is. Ik ben ook niet blij met de belachelijke regels die aan biologische dierhouderij worden gesteld en die in sommige gevallen het dierwelzijn juist verminderen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:27 schreef jagermaster het volgende:
en scharrelvarkens van de lint en spoelwormen...
Dat laatste is cruciaal. Vanuit menselijk oogpunt is dat zieliger, maar een dier heeft daar geen enkel besef van.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:25 schreef SicSicSics het volgende:
En ik vind het overigens zieliger om een vrij en blij varken dood te maken dan 1 die al een heel ellendig leven heeft gehad en die waarschijnlijk toch al 3 jaar dood wil! (Voor zover dieren dat besef hebben!)
En dát is de grootste onzin die er maar bestaat. Er is geen enkel bewijs voor dat varkensvlees acne veroozaakt. Hetzelfde geldt voor chocola en mayonaise. Bullshit. Er is nog nooit een link tussen voedsel en acne aangetoond.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:34 schreef djenneke het volgende:
Varkensvlees is onrein vlees. Je krijgt er acne en andere ontstekingen van....
Ik krijg toch echt ontstekingen als ik varkensvlees eet. Ik wil nog wel eens zondigen, en dan is het toch echt meteen raak, en niet zo'n beetje ook. Mijn moeder heeft precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En dát is de grootste onzin die er maar bestaat. Er is geen enkel bewijs voor dat varkensvlees acne veroozaakt. Hetzelfde geldt voor chocola en mayonaise. Bullshit. Er is nog nooit een link tussen voedsel en acne aangetoond.
Ik heb al meer dan tien jaar acne, gebruik nu Roaccutane. Alle voedingsmiddelen die zogenaamd acne zouden veroorzaken, eet ik al jaren zelden of nooit. Het heeft geen ruk geholpen.
Varkensvleesallergie bestaat trouwens wel en dat veroorzaakt bultjes die op acne lijken maar heel iets anders zijn.
Nee, JIJ hebt er een probleem mee. Niet iedereen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:34 schreef djenneke het volgende:
nee, ik krijg er geen acne van. Mijn gezicht is meestal puistvrijquote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ontstekingen. Allergie dus waarschijnlijk. En geen acne.
Arme drommel:quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:34 schreef djenneke het volgende:
Dus die dieren hebben daar geen besef van en zijn niet depressief? Dan zie ik ook niet in waarom mensen er zo moeilijk over doen dat het zielig zou zijn! Of is dat ook alleen uit menselijk oogpunt?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat laatste is cruciaal. Vanuit menselijk oogpunt is dat zieliger, maar een dier heeft daar geen enkel besef van.
Ja, inderdaad, leuk is anders (graag een lapje varkensvlees eet, dol is op cha-sieuw). Maar die zodiak onzin, daar geloof ik toch echt geen hol van...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:49 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Arme drommel:
Bepaalde mensen kunnen inderdaad acne of iets anders krijgen. Ik heb vorige week ergens gelezen dat bepaalde horoscoop-tekens inderdaad geen varkensvlees moeten eten. Dit is gebaseerd op een alternatieve geneeswijze genaamd celzouttherapie (ook wel Dr. Schussler therapie) .
Overigens met horoscoop kennis kun je leren dat de religieuze aspecten in een horoscoop voor dezelfde zodiak-tekens gelden als voor degenen die varkensvlees moeten vermijden.
Een imam of rabbi zal dus eerder klachten vertonen door varkensvlees als een ander.
Boedhisme is geen godsdienst en de Boedha is geen god. Kneus.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:03 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
beeehhhhh
je kan beter zeggen, veel regels uit de islam zijn gebaseerd op die uit het jodendom.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:54 schreef yootje het volgende:
Veel regels uit de Islam zijn gebaseerd op de praktijk. Zo was er een regel, misschien het handen schudden? ik heb geen idee meer, die gewoon erg praktisch was. Het had iets te maken met de mesntruatie.
Dat is maar goed ook. Je zult de dans echter wel niet ontspringen als de spiritualiteit de wereld uit wordt geholpen. Inclusief jouw materie.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:57 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Boedhisme is geen godsdienst en de Boedha is geen god. Kneus.
Dat klinkt als een echt dreigement.. ' Wacht jij maar af mannetje tot het Judgement Day is, dan word je keihard afgerekend op je huichelachtige spiritualiteit!'quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:14 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Dat is maar goed ook. Je zult de dans echter wel niet ontspringen als de spiritualiteit de wereld uit wordt geholpen. Inclusief jouw materie.
ken je die sketch waar Roan Atkinson mensen verwelkomt in het hiernamaals, en dan christen, moslims en hindoes, etc etc allemaal doorverwijst naar de Hel, en dan zegt, ja, ik ben bang dat de Joden gelijk hadden.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:38 schreef The_Brain het volgende:
[..]
Dat klinkt als een echt dreigement.. ' Wacht jij maar af mannetje tot het Judgement Day is, dan word je keihard afgerekend op je huichelachtige spiritualiteit!'![]()
Ik ken die sketch niett - maar, uem... wel grof hé (maar daarvoor een onjuiste opmerking?)quote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
ken je die sketch waar Roan Atkinson mensen verwelkomt in het hiernamaals, en dan christen, moslims en hindoes, etc etc allemaal doorverwijst naar de Hel, en dan zegt, ja, ik ben bang dat de Joden gelijk hadden.
hoi sorry dat ik jou zo brutaal quote, maar ik zou je graag emailen......quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ontstekingen. Allergie dus waarschijnlijk. En geen acne.
Aangezien er geen goed inzicht was in hoe ziektes etc ontstaan, ging het slechts om dingen die toevallig goed gegokt werden, en vaak zaten ze er ook helemaal naast.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:23 schreef jagermaster het volgende:
[..]
Nooit verdiept in het jodemdom schijnbaar. Waar denk je dan dat die leefregels vandaan komen? Ze wisten wel degelijk iets van hygiene en meer dan jij denkt. Tegenwoordig weten we heel veel dingen niet meer die ze toen wel wisten. Onder andere over eetbare planten en geneesmiddelen.
[..]
Ik heb me inderdaad beroerd uitgedrukt, wat ik bedoel is dat religie als begrip wel bestaat, maar dat religie an sich niet een tastbaar iets is, dat wordt het pas in de concrete invulling van het individu; en zodoende zijn de interpretaties uiteraard de bron van alle kwaad.quote:Religie bestaat wel, of God bestaat is de vraag. De omterpretaties zijn niet het gevaar maar het fundamentalisme (heb ik het dus niet alleen over moslims maar ook over christenen, joden enzo.
Ach, het was allemaal ontstaan in hetzelfde gebied, en veel omstandigheden waren hetzelfde.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:13 schreef jagermaster het volgende:
[..]
je kan beter zeggen, veel regels uit de islam zijn gebaseerd op die uit het jodendom.
Of die South Park aflevering met de duivel, waar de Helcoordinator tegen een priester zegt die zijn hele leven vroom heeft geleefd: "Yeah, I'm afraid the Mormons were right".quote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
ken je die sketch waar Roan Atkinson mensen verwelkomt in het hiernamaals, en dan christen, moslims en hindoes, etc etc allemaal doorverwijst naar de Hel, en dan zegt, ja, ik ben bang dat de Joden gelijk hadden.
Wat ik bedoelde is dat dieren geen besef hebben van de dood, noch van een andere tijd dan het nu (ze hebben geen toekomstbeeld). En dus is het doden van een 'gelukkig' dier niet zieliger dan het doden van een 'ongelukkig' dier.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:50 schreef SicSicSics het volgende:
Dus die dieren hebben daar geen besef van en zijn niet depressief? Dan zie ik ook niet in waarom mensen er zo moeilijk over doen dat het zielig zou zijn! Of is dat ook alleen uit menselijk oogpunt?
Mijn hotmail staat in mijn profiel.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:03 schreef DeDooieVent het volgende:
hoi sorry dat ik jou zo brutaal quote, maar ik zou je graag emailen......anders gaat het teveel offtopic en das zonde van het sublieme topic
en die overleven het in je pan ?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:27 schreef jagermaster het volgende:
[..]
en scharrelvarkens van de lint en spoelwormen...
Broodje giraffe, ook lekker.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:50 schreef Haushofer het volgende:
Of is dat een broodje giraffe verhaal?
Nope. Maar de dieren kunnen er bij leven wel last van hebben.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:24 schreef Mirage het volgende:
en die overleven het in je pan ?
reeds gemailedquote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Mijn hotmail staat in mijn profiel.
Je beweert hiermee dat de hygiene en leefregels van de joden een beetje gok werk waren? Ben ik het niet met je eens. Ze hadden echt wel door dat als je vlees te lang liet liggen dat het bedeft hoor. Zal je beter vertellen, dat wisten ze in de steentijd al. Ze wisten misschien nog niets van bacteriën, maar ze wisten wel degelijk iets dat als je bij een zieke in de buurt kwam dat je ziek kon worden. Ook konden ze wel degelijk onderscheid maken tussen de verschillende ziekten. Hierbij heb ik het niet direct over 2000 jaar geleden maar over de steentijd!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:09 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Aangezien er geen goed inzicht was in hoe ziektes etc ontstaan, ging het slechts om dingen die toevallig goed gegokt werden, en vaak zaten ze er ook helemaal naast.
[..]
Weet niet precies wanneer officieel het jodendom is ontstaan. Het was er in ieder geval in de tijd van die 40 jarige reis door de woestijn. Was dat niet ergens in de tijd van Ramses de 2de?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:10 schreef yootje het volgende:
[..]
Ach, het was allemaal ontstaan in hetzelfde gebied, en veel omstandigheden waren hetzelfde.
bij niet goed verhitten wel ja. Staat me bij uit een wetenschappelijk artikel dat de meeste levers van de scharrelvarkens worden afgekeurd vanwege de spoelwormen.quote:
vroeger en nu is niet te vergelijken! het is een hygiene regel van een aatnal eeuwen/millennia geleden. Toen waren varkens vaak wel een bron van ziekten. Kijk maar ff naar Azie. De meeste griepsoorten ontstaan daar. En varkens is een van de drie soorten die daar een belangrijke rol inspelen!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:09 schreef Forno het volgende:
Varkensvlees voldoet aan alle kwaliteitseisen, daar is geen twijfel over. Het zijn de gewoontes van het varken wat moslims en joden weerhoudt om varkensvlees te eten. Ze vreten stront en rollen de hele dag in stinkende modder.
vroeger aten de varkens wel iets meer troep dan nu hoor dus de vergelijking die je trekt is behoorlijk kort door de bocht.quote:In Nederland is de hele vleesindustrie achter de schermen verdwenen, dus het zal allemaal wel. Vroegah, toen de varkens nog gewoon vrij rondliepen, werden de mensen dagelijks met dit smerige gedrag geconfronteerd. Ik wil jou wel eens het varkenslapje zien eten van het varken dat vorige week je drollen achter je kont opvrat.
Jodendom is al heel oud, rond de 4000 jaar oud zelfs, er zit dus zelfs 2400 jaar verschil tussenquote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:58 schreef jagermaster het volgende:
[..]
Weet niet precies wanneer officieel het jodendom is ontstaan. Het was er in ieder geval in de tijd van die 40 jarige reis door de woestijn. Was dat niet ergens in de tijd van Ramses de 2de?
De islam is ontstaan uit de verzen die mohammed schreef. Mohammed is dacht ik 571 geboren. Pas op latere leeftijd "openbaarden" de verzen zich aan hem. Latere leeftijd is 30-40 jaar?? dus begin 600 ontstond de islam. Dat vind ik een behoorlijk groot verschil in zitten hoor! Dat is niet iets wat je zomaar door elkaar mag gaan halen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |