quote:Op zondag 24 juli 2005 23:58 schreef kamagurka het volgende:
absurdistisch en zieke teksten als "father. yes son? I want to kill you! Mother, i want to AUAUGHH!!!"![]()
Op de cd 'zingt' die geen AUUAGHHH, maar zegt die echt een halve minuut lang: fuck...fuck..fuck you...fuck fuck fuck fuck..quote:Op zondag 24 juli 2005 23:58 schreef kamagurka het volgende:
Wie kent ze niet? Van betoverende melodieën en intro's als riders on the storm tot absurdistisch en zieke teksten als "father. yes son? I want to kill you! Mother, i want to AUAUGHH!!!"![]()
Klopt! Ik wou de gevoelige zieltjes van fok! sparenquote:Op maandag 25 juli 2005 13:08 schreef E- het volgende:
[..]
Op de cd 'zingt' die geen AUUAGHHH, maar zegt die echt een halve minuut lang: fuck...fuck..fuck you...fuck fuck fuck fuck..
wel freaky![]()
Misschien de lyrics,... het nummer is verder echt geniaal qua opbouwquote:Op maandag 25 juli 2005 16:03 schreef Zanderrr het volgende:
Ik was vroeger ook een behoorlijke fan, maar tegenwoordig doet 't me niet zoveel meer. Toch die Doors lps binnenkort maar weer eens uit de kast halen.
Ben ik nou de enige die 'The End' eigenlijk een beetje lachwekkend vind?
The best ofquote:Op maandag 25 juli 2005 16:03 schreef super-muffin het volgende:
ik houd van the Doors
ookal ken ik maar 1 CD, Strange Days, en een paar nummers die ik gehoort heb bij een vriend van me. ik ga binnen kort ff naar de platen zaak dan, ff wat luisteren.
welke CD raden jullie me aan?
Ze gaan nu door onder de bandnaam "D21C", dat schijnt dan wel weer te mogen...quote:Op maandag 25 juli 2005 01:57 schreef Beathoven het volgende:
Gebruik bandnaam 'The Doors' verboden
Ik heb er geen problemen mee als de overige bandleden doorgaan onder 'the Doors of the 21st century' want dat is toch duidelijk een andere naam dan 'The' Doors en ik denk ook niet dat echte Doors fans ze meteen met het origineel vergelijken.
Maar goed, de uitspraak van de rechter hierin is wel helder
Gelukkig hebben de drugs je muzieksmaak niet helemaal verneveldquote:
eerder omgekeerd natuurlijkquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 02:06 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Gelukkig hebben de drugs je muzieksmaak niet helemaal verneveld
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:02 schreef Kolkus het volgende:
Enige minpuntje vind ik When the music's over, wat naar mijn mening niet meer dan een flauwe echo van The End is.
Valt toch behoorlijk in herhaling ten opzichte van The End vind ik.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:09 schreef merino het volgende:
[..]
heerlijk nummer vind ik dat juist. Met een brilliante intro
Morrison Hotelquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:35 schreef kamagurka het volgende:
Unknown soldier is zeker een van de meest onderschatte doors nummers
Het nummer waiting for the sun vind ik ook briljant! (van tevens zéér goede plaat morrison hotel, mijn eerste doors-aanschaf)
is dat zo?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:35 schreef kamagurka het volgende:
Unknown soldier is zeker een van de meest onderschatte doors nummers
Nou, ze worden toch wel erg vaak gedraaid (in talloze cafe's), er zijn al diverse covers en muzakversies van hun oeuvre in omloop en in Amsterdam 2 coffeeshops naar ze genoemd...quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:42 schreef merino het volgende:
[..]
is dat zo?
ik vind eigenlijk The Doors in zijn geheel onderschat
hij zij dat when the music is over op the end lijktquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:42 schreef kamagurka het volgende:
Moonlight drive lijkt toch helemaal niet op the end
Dat is toch juist zo'n zwierig liedje met grappige jengeltoontjes...?
dat is denk ik eerder omdat de fans van The Doors nogal fanatiek zijnquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:46 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Nou, ze worden toch wel erg vaak gedraaid (in talloze cafe's), er zijn al diverse covers en muzakversies van hun oeuvre in omloop en in Amsterdam 2 coffeeshops naar ze genoemd...
Onderschat wil ik ze niet noemen, maar dat nummer hoor je toevallig niet zo vaak (en die clip ervan is echt fantastisch!! Destijds verboden in de VS)
klinkt goedquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 14:12 schreef Dracul80 het volgende:
Als je fan bent van The Doors, kom dan ook eens langs op:
http://www.jimmorrison.nl
The Dutch Jim Morrison portal
Je kan hier bladeren in een grote collectie producten, vind hier zijn gedichten songs en nog veel meer.
We organiseren eind 2005/begin 2006 een meeting voor The Doors fans.
welke film was dat dan?quote:Op zondag 28 augustus 2005 12:32 schreef SuperSchurk het volgende:
Geweldige band idd, iemand de film ooit gezien? Ik weet niet in hoeverre deze waarheidsgetrouw is, maar ik vond hem super, vooral t einde met (logischerwijs) "The End".![]()
Ga ik helemaal in mee. Fantastische plaat. Onderscheidt zich van de andere platen, met name door de duidelijk aanwezige orchestratie, maar daar hou ik vanquote:Op maandag 25 juli 2005 13:18 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Wat zijn hier de meningen over The Soft Parade. Door de fans vaak verguist...ik vind het één van de beste platen die ze ooit gemaakt hebben.
Hmm, het zou goed kunnen dat jij gelijk hebt, ik heb die film érg lang geleden gezien. Maar het stuk waar "The End" te horen is, en t stuk daar bij t strand, met dat huisje enzo staat mij nog echt bij. Ik was iig altijd in de veronderstelling dat "The end" ook daadwerkelijk aan het einde zatquote:Op zondag 28 augustus 2005 15:18 schreef merino het volgende:
[..]
welke film was dat dan?
want ik kan me toch echt herinneren dat The Doors van Oliver Stone eindigt met L.A. Woman
wel erg krachtige scène vind ik dat
stukje in dat studio huisje aan het strand is bij Light My Fire.quote:Op zondag 28 augustus 2005 17:18 schreef SuperSchurk het volgende:
[..]
Hmm, het zou goed kunnen dat jij gelijk hebt, ik heb die film érg lang geleden gezien. Maar het stuk waar "The End" te horen is, en t stuk daar bij t strand, met dat huisje enzo staat mij nog echt bij. Ik was iig altijd in de veronderstelling dat "The end" ook daadwerkelijk aan het einde zat![]()
Ik ga hem binnenkort maar weer eens kijken denk ik![]()
mja het blijft wel een film natuurlijk. En natuurlijk was Jim duizend maal beter dan Val Kimmer. Die natuurlijk ook een acteur isquote:Op zondag 28 augustus 2005 22:37 schreef SanyaN het volgende:
Die film is leuk ja , vermaak om te zien maar als ik eerlijk mag zijn...
Als doorgewinterde Doors fan vind ik dat Val Kilmer een Hell of good job heeft gedaan maar ook niet meer als dat het zingen doet ie wel leuk ja en hij lijkt er wel op in die film maar gaste get alive , leg er eens een foto van jim naast , nog niet over de andere bandleden gepraat want die lijken al helemaal niet vind ik (volgens mijn vrienden wel) oei oei wat een verschillen. En jim zijn stem is gewoon veel puurder en mooier mijn mening dan ik vind hem niet eens dicht bij komen.
Brr, daarom is 't juist niet mijn favoriete plaat, die arrangementen hebben wel een heel hoog hoempa-gehalte. ("C'mon now touch me babe.." ..PWAAP...PWAAP... ) Misschien moeten ze 'The Soft Parade Naked" maar eens uitbrengen, want er staan wel goede nummers op.quote:Op zondag 28 augustus 2005 16:01 schreef webfreak het volgende:
Ga ik helemaal in mee. Fantastische plaat. Onderscheidt zich van de andere platen, met name door de duidelijk aanwezige orchestratie, maar daar hou ik van
Stone is natuurlijk ook opgegroeid in die tijdquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:49 schreef Rafterman het volgende:
de film van oliver stone is een goed verhaal en geeft naar mijn idee goed beeld van de tijd. maar verteld lang niet het 'echte' verhaal wat in biografieen e.d. veel beter naar voren komt.
jim is , met en zonder baaard, Thé american prayer. imho
http://www.subcin.com/jimhwy.htmquote:HWY is a stark 50-minute-long film, almost completely without dialogue. The references to '60s cinema are abundant. The influences of Jodorowsky, Antonioni, Warhol, Anger, and Godard seem to be present. Created by former film students, the references were most likely intentional (especially in the case of Morrison) and, in this way, HWY will likely have a much deeper meaning to experimental film students than to the average Doors fan
Jammer dat Jim Morrison op zo'n tragische manier is overleden aan een dosis drugs/of hartstilstandquote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:49 schreef gijsje79 het volgende:
[..]
The best of
[afbeelding]
Waiting For The Sun
[afbeelding]
In concert
[afbeelding]
Heerlijke muziek.![]()
quote:Op maandag 29 augustus 2005 22:55 schreef merino het volgende:
[..]
Kyle MacLachlan als Manzarek vond ik overigens echt super gecast
Geloof dat Robbie Krieger, de gitarist, er ook niet vies van was.quote:Op zondag 6 november 2005 15:27 schreef _Yapser_ het volgende:
Mja, hoe zit het drugsgebruik/drank van de band? iemand daar info over?
Heb de film eea. niet gezien...
Vet gaaf....! dat word een feest op mijn verjaardag grouwquote:Op vrijdag 4 november 2005 20:50 schreef Dracul80 het volgende:
Meeting Jimmorrison.nl - voor de The Doors fans in Nederland
19 maart 2006
Stairway to Heaven Utrecht
kaarten kan je bestellen via: http://www.jimmorrison.nl
![]()
In de film wordt hij afgebeeld als een verslaafde junk/alcoholist afgebeeld in mijn ogen, maar die-hard fans zeiden dat dit allemaal overdreven was, maar wel een kern van waarheid in zat..quote:Op zondag 6 november 2005 15:27 schreef _Yapser_ het volgende:
Mja, hoe zit het drugsgebruik/drank van de band? iemand daar info over?
Heb de film eea. niet gezien...
NEEE geen naked version van the soft parade. ik vind the softparade zoals die nu iseigenlijk ook wel een toppertje. let it be naked toont ook maar weer aan hoe een artiest achteraf een plaat kan ruineren.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 12:32 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Brr, daarom is 't juist niet mijn favoriete plaat, die arrangementen hebben wel een heel hoog hoempa-gehalte. ("C'mon now touch me babe.." ..PWAAP...PWAAP... ) Misschien moeten ze 'The Soft Parade Naked" maar eens uitbrengen, want er staan wel goede nummers op.
Die opname staat ook op een DVD'tje, die je voor 5 euro in de meeste platenzaken op de kop kunt tikkenquote:Op woensdag 16 november 2005 12:22 schreef Nytro het volgende:
Er loopt een bittorrent met als titel 'The Doors PBS TV 1969', die kende ik nog niet. Paar live nummers van oa de softparade, een interview en dan weer een paar live nummers. Geluid is niet helemaal oke maar best wel te pruimen.
Ohja, en het is een video.
Mooie foto van Jimquote:Op woensdag 16 november 2005 13:08 schreef webfreak het volgende:
[..]
Die opname staat ook op een DVD'tje, die je voor 5 euro in de meeste platenzaken op de kop kunt tikkenKwaliteit is niet super, maar goed te pruimen idd.
Dit is 'm volgens mij:
[afbeelding]
LA woman, bij dat stukje waar mr mojo rising de hele tijd herhaald wordt, en als dat de muziek weer begint uiteindelijk op dat hoogtepuntquote:Op dinsdag 27 december 2005 07:47 schreef StefanP het volgende:
Nee man, LA woman en Touch me...
quote:Op vrijdag 30 december 2005 01:01 schreef Jazoist het volgende:
Sweet Smoke - Silly sally, rest van de LP is me niet goed bekend.
Ik kan me voorstellen dat Jim Morisson nog goed ligt vandaag de dag, maar dat komt ongetwijfeld door zjin 'demonische' onsterfelijke uitstraling en niet door de muziek van de Doors denk ik.
Fossiele muziekstijl meets morsdode artiestquote:Op dinsdag 10 januari 2006 00:52 schreef OFfSprngr het volgende:
kamagurka: je zou ff moeten zoeken naar Darken My Fire, is een tribute aan The Doors, met voornamelijk Darkwave en Goth Rock.
Nee, dan zou het gaan over de symforock verzameling van jethro tull en consorten herbewerkt door curtis mayfield en de urban soul collectivequote:Op dinsdag 10 januari 2006 01:43 schreef Jazoist het volgende:
[..]
Fossiele muziekstijl meets morsdode artiest
Doet ik!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 00:52 schreef OFfSprngr het volgende:
kamagurka: je zou ff moeten zoeken naar Darken My Fire, is een tribute aan The Doors, met voornamelijk Darkwave en Goth Rock.
Meen je dat?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:24 schreef denka het volgende:
The Doors of the 21c hebben hun naam veranderd in Riders on the Storm
Blijkbaar niet en ik denk dat ze de fans ook hebben gevraagt om te kiezen voor een naam..Uiteindelijk komt het allemaal door John Densmore, maar genoeg over dat...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:35 schreef webfreak het volgende:
[..]
Meen je dat?
Hadden ze niets originelers kunnen bedenken? Er zijn ongetwijfeld tientallen coverbands die zo heten.
Als je 'm niet kan vinden moet je ff PM'n en zo, dat kunnen we bespreken dat je mn orginele CD kan overkopen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:20 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Doet ik!
Ben benieuwd wat een gothbewerking doet met de muziek van jim en co![]()
PM'nquote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:48 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Als je 'm niet kan vinden moet je ff PM'n en zo, dat kunnen we bespreken dat je mn orginele CD kan overkopen.
Modern taalgebruik, te weten: elkaar 'personal messagen'quote:
Idd Roadhouse Blues supernummer!quote:Op maandag 16 januari 2006 10:28 schreef kroegtijger het volgende:
The Doors![]()
vooral de Roadhouse Blues is een geniaal nummerlater nog gecovered door Pearl Jam (ook een magistrale uitvoering van ze.... doors-waardig gewoon)
Volgens mij is dat het eerste nummer dat ik ooit van the doors heb gehoord, ik had toen een bandje met morisson hotel gevonden tussen ouwe spullen van mijn moeder. Sowieso een goede plaatquote:
People are strange cover van echo and the bunnymen nu op playlistquote:Op maandag 16 januari 2006 15:00 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Volgens mij is dat het eerste nummer dat ik ooit van the doors heb gehoord, ik had toen een bandje met morisson hotel gevonden tussen ouwe spullen van mijn moeder. Sowieso een goede plaatMaar het debuut is toch stukken beter..
quote:
ORIGINELE LEDEN VAN THE DOORS & IAN ASTBURY BEZORGEN AMSTERDAM STORMACHTIGE AVOND OP 14 APRIL 2006
Op 14 april 2006 is de Heineken Music Hall het toneel voor Riders On The Storm. Raymond Daniel ('Ray') Manzarek en Robert Alan ('Robby') Krieger, vergezeld door Ian Astbury (lead singer en inspiratiebron van The Cult) geven het publiek deze avond precies wat het wil: passie, spanning en energie. Originele hitsongs van The Doors (1967-1973), als L.A. Woman, Light My Fire, Backdoor Man, When The Music's Over en natuurlijk Riders on the Storm, worden op 14 april nieuw leven ingeblazen.
Het laatste nummer wat ooit door The Doors is opgenomen is 'Riders on the Storm'. Jim Morrison verzorgde de zang en vertrok hierna naar Parijs. Voor Ray Manzarek (toetsenist) en Robert Alan (gitarist en liedjesschrijver) was deze opname het laatste moment dat ze Jim levend zagen. The Doors kon nooit meer worden wat het was zonder Jim Morrison, maar tóch zijn Ray en Robby doorgegaan, mét succes. Samen met Ian Astbury, geboren op 14 mei 1962 te Merseyride (UK) en frontman van rockband The Cult, geven ze sinds 2002 nieuwe impuls aan de originele songs van The Doors. Voorheen als 'Doors of the 21st Century', maar sinds november 2005 onder de naam Riders On The Storm. Jim Morrison is uiteraard onvervangbaar, maar de performance van Ian Astbury is betoverend! Ian is een superster op zijn eigen manier, aangevuld met de virtuositeit en briljantie van Ray en Robby. In de Heineken Music wordt Riders on the Storm bijgestaan door Ty Dennis op drums en de legendarische Phil Chen (Rod Stewart, Jeff Beck) op de bas.
Ray Krieger verklaart het succes van Riders On The Storm: "This is what we do, we play music, and we wrote this music with Jim. The fans deserve a place to go, we owe it to them, and we'll continue doing this as long as they keep coming out. We give the Doors fans a place to get together, one more time!" Veel mensen zien The Doors als belangrijke vertegenwoordigers van de tegenbewegingen van de jaren '60. Ook de muziek en teksten zijn van blijvende waarde, zoals blijkt uit het grote aantal covers, de blijvende airplay en verkoop van albums. Het concert van Riders On The Storm op 14 april in Amsterdam mag je gewoonweg niet missen!
Artiesten Riders On The Storm
Datum 14 april
Aanvang 20.00 uur
Voorprogramma Geen voorprogramma beschikbaar
Entree ¤ 36,- (excl. servicekosten)
Tickets Start voorverkoop: 11 februari, 10.00 uur
Kaartverkoop via Ticket Service via de grotere Free Record Shops, postkantoren, VVV's en GWK's, AUB Ticketshop, 0900-300 12 50 (45 ct.p.m.), www.ticketservice.nl en de bekende voorverkoopadressen.
quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:50 schreef stimmerx het volgende:
Ben een paar maanden terug nog naar een tribute van The Doors geweest in Amsterdam, met Paul de Munnik als Jim Morrison.
Was echt goed.
Je hoort hier niet te posten man! Je had toch een hekel aan hippie's en orgels?quote:Op maandag 16 januari 2006 15:00 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Volgens mij is dat het eerste nummer dat ik ooit van the doors heb gehoord, ik had toen een bandje met morisson hotel gevonden tussen ouwe spullen van mijn moeder. Sowieso een goede plaatMaar het debuut is toch stukken beter..
Ik heb dit topic zelfs geopend man!quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:30 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Je hoort hier niet te posten man! Je had toch een hekel aan hippie's en orgels?
Damn.
heb ik geen probleem mee. het geld moet toch ergens vandaan komen. en iets nieuws proberen zal een stuk minder interesse opleveren van mensen in de wereld. dus ik snap ze wel.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 21:05 schreef Zanderrr het volgende:
Laat Krieger en Manzarek toch eens iets nieuws proberen. Goede muzikanten, maar ik vind dat teren op oude roem maar een beetje zielig, ze zijn zeker hun pensioen bij elkaar aan 't sparen of zo. Het is net of je naar de Jimi Hendrix Experience zonder Jimi aan het luisteren bent.
Dat kan zijn, maar Jim Morrison vervang je niet zomaar....quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:05 schreef merino het volgende:
dat zaterdag kaartjes halen
mensen die Doors niets waard vinden zonder Jim zijn imo geen echte Doors fans. Robbie en Ray zijn minstens even geniaal in hun ding
quote:Op zondag 12 februari 2006 13:37 schreef Stikstof-tri-iodide het volgende:
Verdomd, ik vroeg me al waar ik die Jim eerder had gezien![]()
me pa heeft nog heleboel LP's van vroeger, en daar zat er 1 (paar) tussen geloof ik![]()
Opvallende man die Jimquote:Op zondag 12 februari 2006 13:37 schreef Stikstof-tri-iodide het volgende:
Verdomd, ik vroeg me al waar ik die Jim eerder had gezien![]()
me pa heeft nog heleboel LP's van vroeger, en daar zat er 1 (paar) tussen geloof ik![]()
Inderdaad....quote:Op zondag 12 februari 2006 12:42 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat kan zijn, maar Jim Morrison vervang je niet zomaar....
Ik ga denk ik niet. De afstand (benzine dus) en de prijs van het kaartje zijn mij wat te gortig... Als Jim er nou nog bij geweest was....
Dat klopt maar het neemt niet weg dat ook de optredens van 'Doors of the 21st Century'/ Riders on the storm genieten zijn geblazen, met of zonder jim...Enfin ieder zijn mening ik ga er in ieder geval naar toe en het zal een top avond worden net zoals in Weert....quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:22 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Inderdaad....
Net zoals Queen.... leuk hoor, dat ze weer spelen...maar zonder Freddy is het toch anders. Ze moeten dat soort grote bands dan laten rusten...hoe jammer het ook is, de échte Doors komen nooit meer terug.
quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:17 schreef denka het volgende:
[..]
Dat klopt maar het neemt niet weg dat ook de optredens van 'Doors of the 21st Century'/ Riders on the storm genieten zijn geblazen, met of zonder jim...Enfin ieder zijn mening ik ga er in ieder geval naar toe en het zal een top avond worden net zoals in Weert....
Zelfs al komt hij in de buurt... het gevoel zal toch missen zoals dat nummer aanvankelijk was bedoeld.. Maar dat zou met een 60-jarige morrisson misschien ook zo zijn inmiddelsquote:Op donderdag 16 februari 2006 15:12 schreef IrfieJ het volgende:
wat hou ik toch van die 15 minuten durende live versie van the end... weinig kans dat ian dat zo kan doen als jim deed![]()
Het titelnummer alleen al is te gekquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:08 schreef SanyaN het volgende:
De plaat strange days
![]()
Vind ik zonder twijfel de beste plaat van the doors , net buitenaardse wezens
Inderdaad een schandequote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:33 schreef wise het volgende:
hoorde vanmiddag riders on the storm op mtv, helaas met een beat eronder dus een dance remix
schande.
Gehoord van een mede-doorsliefhebber: "verrassend goed"quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:20 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Doet ik!
Ben benieuwd wat een gothbewerking doet met de muziek van jim en co![]()
Dan download koopt haaibaaike het debuutalbum van the doors..quote:Op zaterdag 25 maart 2006 23:37 schreef Haaibaaike het volgende:
* Haaibaaike zou graag dat liedje van De Doors willen hebben The End
Ik ben benieuwd of het wat wordt op 14 aprilquote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:48 schreef SanyaN het volgende:
Ik krijg de kriebels voor 14 April:)
Ik ook..maar ik denk het wel. Op bospop heb ik me ook goed geamuseerd..quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:39 schreef JosD. het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of het wat wordt op 14 april![]()
Tsja, dat vind ik dus ook al raar. Eerst stond er nog dat er een voorprogramma zou plaatsvinden, maar nu staat dat nergens meer. Ik denk zomaar dat het dan om 20:00 uur begint, alhoewel een voorprogramma wel leuk zal zijn.quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:49 schreef denka het volgende:
Trouwens ff een vraag aan de mensen die ook gaan. Tot nu toe is er nog geen voorprogramma en ik ga ervan uit dat er ook geen meer komt, de aanvang is 20:00 uur maar zou het concert ook daadwerkelijk om 20:00 beginnen? Dit lijkt me echter sterk..Aangezien ik zo'n 2uur moet reizen zou ik wel eens willen weten rond hoelaat ze daadwerkelijk beginnnen..Maargoed niemand die dit echt weet maar info is altijd welkom.
Gegroet dennis
Kenmerkend orgelgeluidje kan je vergeten, Ray gebruikt een nieuwerwets keyboard met hele andere geluiden. Het hele geluid is totaal anders als de originele Doors (met John Densmore als belangrijke component die het verschil maakt!!!!! nu afwezig) maar niettemin supergaaf om Ray en Robbie live te horen spelen en al die bekende nummers voorbij te horen komen!quote:Op woensdag 12 april 2006 13:05 schreef SanyaN het volgende:
Ik heb der zin in , ik verwacht er gewoon niet te veel van zonder Jim , Ray&Robbie zijn net zo groots voor mij , robbie die Light my fire heeft geschreven en ray met zijn oooh zo kenmerkend orgel geluidje! geweldig om die2 samen live nog een keer te mogen aanschouwen!
Denk zo'n 1,5 uur. Wil je de setlist weten dan moet je hier klikken. Volgen de website van mojo en hmh zal het concert om 20:30 beginnen, althans daar ga ik vanuit aangezien er geen voorprogramma is.quote:Op donderdag 13 april 2006 22:07 schreef JosD. het volgende:
Hoelang zullen ze morgen ongeveer gaan spelen?
Leuke setlist, alleen jammer dat The end niet wordt gespeelt.quote:Op donderdag 13 april 2006 22:42 schreef denka het volgende:
[..]
Denk zo'n 1,5 uur. Wil je de setlist weten dan moet je hier klikken. Volgen de website van mojo en hmh zal het concert om 20:30 beginnen, althans daar ga ik vanuit aangezien er geen voorprogramma is.
Idd maar dat liedje hoort gewoon echt bij Jim, dus vandaar dat ze het niet zullen spelen..is te persoonlijk denk ik..quote:Op vrijdag 14 april 2006 12:56 schreef JosD. het volgende:
[..]
Leuke setlist, alleen jammer dat The end niet wordt gespeelt.
ik ben nog nooit in de arena geweest. dus daar kan ik niet over meepraten.quote:Op zaterdag 15 april 2006 01:14 schreef beton het volgende:
vergeleken met het geluid van U2 en de Stones in de Arena is het in de Heineken music hall oneindig veel beter. Ik begrijp niet dat mensen zoveel geld uitgeven voor zo'n k..geluid in de Arena. Dan toch liever zo'n avond als deze.
wat zei hij dan?quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:05 schreef Backdoorman het volgende:
Je ziet gewoon dat Ray en Robbie er plezier in hebben! Al die opmerkingen over Ray over marihuana en "smoking pot" waren natuurlijk te verwachten ;-)
This song is against al the facists in the world.. Like Bush and Cheney.quote:
Comedy moments with Ray Manzarek:quote:
Zou je ze nog een keer willen plaatsen want ze werken niet meer en wil ze toch wel graag zien..imageshack is niet zo best..quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:42 schreef Backdoorman het volgende:
hier de foto's die ik heb gemaakt...ook niet echt goede kwaliteit, maar er zitten wat typische "psychedelische" Doors foto's tussen ;-)
http://img230.imageshack.us/img230/7967/dscn03480cw.jpg
http://img230.imageshack.us/img230/5139/dscn03429co.jpg
http://img230.imageshack.us/img230/4730/dscn03438ab.jpg
http://img230.imageshack.us/img230/6972/dscn03473vk.jpg
http://img150.imageshack.us/img150/5057/dscn03487lx.jpg
http://img230.imageshack.us/img230/2072/dscn03508yd.jpg
http://img230.imageshack.us/img230/8559/dscn03515qh.jpg
http://img230.imageshack.us/img230/9899/dscn03529ij.jpg
http://img150.imageshack.us/img150/622/dscn03531wn.jpg
http://img230.imageshack.us/img230/4553/dscn03573gl.jpg
http://img150.imageshack.us/img150/2006/dscn03580rx.jpg
vandaag spelen ze trouwens in Parijs, zullen ze op Pere Lachaise geweest zijn vanmiddag??
volgens mij ligt het aan dit forum dat ze niet werken...probeer deze link eens:quote:Op woensdag 19 april 2006 12:05 schreef denka het volgende:
[..]
Zou je ze nog een keer willen plaatsen want ze werken niet meer en wil ze toch wel graag zien..imageshack is niet zo best..
Helaas gaat het downloaden super traag...komt niet eens boven de 10kb/s..quote:Op donderdag 20 april 2006 18:19 schreef heracles het volgende:
Ja die staat erop:) Het concert duurt ongeveer 1uur53minuten:):)
ow! gigantisch bedankt trouwens voor die link.quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:46 schreef heracles het volgende:
Nieuwe link voor het concert in stockholm 1968
http://www.megaupload.com/?d=JNS0L4KD
Ja ik ben al druk aan het downloaden geweest hoorquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:45 schreef Jarno het volgende:
Ik neem trouwens aan dat jullie weten dat er op het forum van Robby Krieger regelmatig bootlegs van Riders On The Storm / Doors Of The 21st Century verschijnen? Zowel audio als video trouwens.
quote:The DVD captures, in a four-minute vignette of vintage live footage, the magic, the power, and the genius of The Doors as a performing band. The montage is followed by three tracks remixed by contemporary artists -- “L.A. Woman” (Paul Oakenfold), “Roadhouse Blues” (Crystal Method), and “Break On Through (To The Other Side)” (BT) -- as well as three tracks mixed in 5.1 Surround by Doors engineer/coproducer Bruce Botnick -- “Hello, I Love You,” “The Unknown Soldier,” and “Riders On The Storm.”
Also included are a hand-signed lithograph of Jim Morrison, created especially for Love/Death/Travel by noted artist Shepard Fairey, a/k/a OBEY/GIANT, and four photos -- one of each band member -- photographed by Joel Brodsky in 1967 (the same sessions that produced Brodsky’s iconic “Young Lion” Jim Morrison shot).
The CDs and artwork are housed in a hardcover folio book within a die-cut, foil-stamped rigid slipcase.
k weet het niet welke...alleen het cd'tje....maar het zijn wel alle twee de sets met sound board quality alleen tijdens WTMO kan je Jim nauwelijks verstaan! Maar verder een top concert met als favorieten: Love Street en Alabama Song (2de set), Backdoorman (2e set) en You're Lost Little Girl (2e set).....laat me me ff weten of je dezelfde hebt!quote:Op woensdag 3 mei 2006 14:19 schreef Jarno het volgende:
Welke Stockholm heb jij? Ik heb de dubbelaar van Swingin' Pig Records, zal vanavond eens luisteren of dat daar ook in zit.
quote:Op woensdag 3 mei 2006 17:11 schreef Backdoorman het volgende:
[..]
k weet het niet welke...alleen het cd'tje....maar het zijn wel alle twee de sets met sound board quality alleen tijdens WTMO kan je Jim nauwelijks verstaan! Maar verder een top concert met als favorieten: Love Street en Alabama Song (2de set), Backdoorman (2e set) en You're Lost Little Girl (2e set).....laat me me ff weten of je dezelfde hebt!
En wat bedoelde je met matrix doors? De coverband of het concert?
klopt, want wij hebben dezelfde link gedownload....vroeg me af of er nog andere versies bestaan, voor zover ik weet niet!quote:Op woensdag 3 mei 2006 18:33 schreef SanyaN het volgende:
[..]
Hey ja dat klopt , in WTMO lijkt Jim's stem gigantisch ver weg...... maar je hoort na het nummer dat ze iets met de kabels aan het doen zijn , nieuwe mic/nieuwe kabel, is voor mij nog onduidelijk , maar op het eind van het concert komt WTMO nog een keer langs en nu wel met stem!
CD2:quote:1. Five To One 4:40
2. Love Street 3:14
3. Love Me Two Times 3:21
4. When The Music's Over 10:07
5. A Little Game 1:35
6. The Hill Dwellers 2:47
7. Light My Fire 11:18
8. Unknown Soldier 4:50
quote:1. Five To One 6:17
2. Mack The Knife / Alabama Song 3:07
3. Backdoor Man 4:29
4. You're Lost, Little Girl 3:21
5. Love Me Two Times 3:42
6. When The Music's Over 13:46
7. Wild Child 2:34
8. Money 4:08
9. Wake Up 1:48
10. Light My Fire 11:20
11. The End 16:20
ik heb de band wild child ooit gezien. die deden het erg goed vond ik toen. ze haakten een beetje in op het succes van de doorsfilm die toen net uit was. ze speelden toen voor uitverkochte clubs en er was enige tijd best een behoorlijke buzz rond dat bandje. la doors heb ik ook weleens gezien maar dat vond ik dan weer een stuk minder.quote:Op woensdag 3 mei 2006 14:46 schreef Dogbreath het volgende:
Een paar jaar geleden heb ik in een klein kroegje in Oldenzaal een coverbandje gezien: de LA Doors. Misschien hier al eerder ter sprake gekomen. Ik vond ze in ieder geval erg goed, de zanger deed erg zijn best met whiskey en joints. Hij was wel wat dikker dan de 'echte' Jim.
Dit is dus de boxset met van elk album een 5.1 versie en 2.0 versie. In de Love/Death/Travel boxset zit een DVD met daarop een paar tracks in 5.1 en die klinken verschrikkelijkquote:Hi:
Starting with the forthcoming Doors Box set, ALL Doors titles will be available for purchase on The Doors' website, www.thedoors.com.
What we are going to do for this box set is take your pre-orders online starting in the next thirty to sixty days or so, and fulfilling ALL online orders ourselves through our brand-new online fulfillment center.
Additionally, we are individually serial-numbering the first 10,000 Box Sets to be printed, and these will be available for pre-order exclusively at www.thedoors.com. All pre-orders will be shipped serial-numbered units.
Stand by, and I will make an announcement well in advance of the pre-order date.
Also available online from www.thedoors.com will be an extensive NEW merchandise line, some items available ONLY online, and all existing catalogue on both Rhino and BMA. We are also planning to make DVDs available, along with books, posters, etc., all in one place, with one checkout, all fulfilled by The Doors.
Zeker leuk om te hebben! Via ebay?!quote:Op woensdag 17 mei 2006 09:01 schreef Jarno het volgende:
Altijd gezeik met Doors bootlegs, mensen denken altijd de heilige graal in bezit te hebben en willen ook dusdanig betaald worden. Ach, er zijn andere Matrix bootlegs die toch wel erg de moeite waard zijn, bijvoorbeeld de KTS release of anderen.
Gisteren deze jongen binnen gekregen:
[afbeelding]. Wat een boek!
Mazzeltje via eBay idd. En ik weet dat er misschien een 2e druk uitkomt, maar ik had geen zin om daar op te wachten en voorlopig zit dat allemaal in het 'misschien-eventueel' stadium. Maar het is echt een briljant boek, echt elk optreden staat er in voor zover bekend en de hoeveelheid details die gegeven worden zijn geweldig!quote:Op maandag 22 mei 2006 01:05 schreef Backdoorman het volgende:
[..]
Zeker leuk om te hebben! Via ebay?!
Hoorde dat er inmiddels gewerkt wordt aan een update, omdat deze behoorlijk gedateerd is...
Ben zelf op ebay op zoek naar de goedkoopste versie van de albums "13" en " Weird Scenes Inside The Goldmine" die ik dus nog niet heb. M'n broertje is nu in VS, khoop dat ie ze daar tegenkomt in een of andere platenzaak, al weet ik niet of ze daar nog in de schappen liggen...vast niet...
Ja, da's inderdaad een vet boek. Ik heb 'm jaren geleden meegenomen vanuit de US en blader 'm nog steeds zo nu en dan door. Fijn naslagwerkquote:
Idem hier! Geniaal en onderschat nummer. Do It vind ik ook zo'n nummer, heerlijk! Wintertime Love, The Unknown Soldier en My eyes have seen you zijn nog wel een paar psychedelisch geladen toppertjes, en The Crystal Shipquote:Op woensdag 14 juni 2006 10:53 schreef rameijer het volgende:
Welk nummer van The Doors vinden jullie het meest psychedelisch?
Ik ga altijd helemaal uit mijn dak van Not To Touch The Earth![]()
Meen je datquote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:24 schreef Backdoorman het volgende:
Voor de liefhebbers: 4 januari treedt Riders On The Storm op in de HMH.....
maak je niet druk, zal toch niet uitverkocht zijn...maar wel een erg goed concert!!!!! wordt weer genieten!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:27 schreef denka het volgende:
[..]
Meen je dat![]()
![]()
![]()
Ik zie het al op mojo
zat begint de vv
Hey leuk, dat is weer eens wat anders voor mij. En die spelen dus alleen nummers van The Doors? Hoe zou zo'n setlist eruitzien?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:24 schreef Backdoorman het volgende:
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:24 schreef Backdoorman het volgende:
Hier staan alle setlists. Als je 14 april 2006 pakt dan zie je de setlist van het laatste optreden in de HMH.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 06:09 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Hey leuk, dat is weer eens wat anders voor mij. En die spelen dus alleen nummers van The Doors? Hoe zou zo'n setlist eruitzien?
Tof, bedanktquote:Op donderdag 19 oktober 2006 09:11 schreef denka het volgende:
Hier staan alle setlists. Als je 14 april 2006 pakt dan zie je de setlist van het laatste optreden in de HMH.
Ray heeft al gezegd dat ze The End nooit meer zullen doen. "It's a Jim thing", ofzo.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:04 schreef SanyaN het volgende:
Mischien doen ze The End wel.... Jim zou trots op ze zijn
quote:Op woensdag 8 november 2006 08:09 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ray heeft al gezegd dat ze The End nooit meer zullen doen. "It's a Jim thing", ofzo.
Er is trouwens een gruwelijk mooie boxset uit. maar wel weer een hoop geld voor de zoveelste totale-collectie-in-mooi-doosje.
Ik dacht eerlijk gezegd dat dat altijd al zo werd aangenomen? Ik geloof dat veel nummers van The Doors gewoon poëzie van Morrison zijn, waar de rest muziek bij heeft gemaakt. Misschien dat een echte Doors fan het kan bevestigen, maar ik heb nog nooit gehoord dat Morrison de muziek schreef (volgens mij bespeelde ie ook geen instrument?) ?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:05 schreef Aurelium het volgende:
Wat ik ervan lees is zijn input in de musikaliteit redelijk minimaal geweest, behalve dan dat de meeste lyrics van hem kwamen.
Idd naar mijn weten was Jim van de teksten en niet echt van het muzikale gedeelte..quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:07 schreef PimD het volgende:
[..]
Ik dacht eerlijk gezegd dat dat altijd al zo werd aangenomen? Ik geloof dat veel nummers van The Doors gewoon poëzie van Morrison zijn, waar de rest muziek bij heeft gemaakt. Misschien dat een echte Doors fan het kan bevestigen, maar ik heb nog nooit gehoord dat Morrison de muziek schreef (volgens mij bespeelde ie ook geen instrument?) ?
Nee klopt, maar ik vind vooral de muziek geniaalquote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:07 schreef PimD het volgende:
[..]
Ik dacht eerlijk gezegd dat dat altijd al zo werd aangenomen? Ik geloof dat veel nummers van The Doors gewoon poëzie van Morrison zijn, waar de rest muziek bij heeft gemaakt. Misschien dat een echte Doors fan het kan bevestigen, maar ik heb nog nooit gehoord dat Morrison de muziek schreef (volgens mij bespeelde ie ook geen instrument?) ?
Terwijl de teksten van The Doors juist het neusje van de zalm zijn..althans dat vind ik..quote:Op woensdag 3 januari 2007 00:25 schreef Aurelium het volgende:
[..]
Nee klopt, maar ik vind vooral de muziek geniaal
Teksten luister ik nooit echt heel erg naar.
Ik heb die opmerking ook met verbazing gelezen ja!quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:21 schreef denka het volgende:
[..]
Terwijl de teksten van The Doors juist het neusje van de zalm zijn..althans dat vind ik..
De teksten zijn zeker goed, maar ik luister het zelf vooral voor de muziek. De manier waarop Jim wordt begeleid door de muziek, de muziek volgt hem echt.quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:21 schreef denka het volgende:
[..]
Terwijl de teksten van The Doors juist het neusje van de zalm zijn..althans dat vind ik..
Maar... je wil dus zeggen dat je je nooit hebt afgevraagd waar 'The End' nou precies over gaat?!quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:09 schreef Aurelium het volgende:
[..]
De teksten zijn zeker goed, maar ik luister het zelf vooral voor de muziek. De manier waarop Jim wordt begeleid door de muziek, de muziek volgt hem echt.
Maar wat ie nou echt precies zegt, daar let ik niet op. Enige nummer waarvan ik de lyrics ik ooit eens heb opgezocht is 'wishful sinful'.
Die associeer ik altijd met apocalyps nowquote:Op woensdag 3 januari 2007 13:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar... je wil dus zeggen dat je je nooit hebt afgevraagd waar 'The End' nou precies over gaat?!.
Ik ben er morgen ook weer bij, net als vorig jaar (wat toen zeer goed bevielquote:Op woensdag 3 januari 2007 11:51 schreef denka het volgende:
Morgen is het eindelijk zover en volgens de berichten uit England maken ze er weer een top concert van en zijn ze in opperbeste stemming!!
![]()
Geen slechte associatie m.i.quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:51 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Die associeer ik altijd met apocalyps now
alhoewel ik het nummer eerder heb geluisterd dan de film gezienquote:Op woensdag 3 januari 2007 13:51 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Die associeer ik altijd met apocalyps now
Ik ook, maar in die film kwam dat nummer wel perfect tot zijn rechtquote:Op woensdag 3 januari 2007 18:54 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
alhoewel ik het nummer eerder heb geluisterd dan de film gezien
Ja hallo, als je het in een Doors topic niet over tekst en muziek kunt hebben, dan kan de boel wel dicht he!quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:36 schreef denka het volgende:
Zoo...genoeg gezeur over hoe en wat qua tekst en muziek.
Ja nee!! Er is nog veeel meeer dan tekst en muziekquote:Op woensdag 3 januari 2007 20:38 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja hallo, als je het in een Doors topic niet over tekst en muziek kunt hebben, dan kan de boel wel dicht he!.
Nee, eerlijk gezegt niet. Nu je het zegt ga ik het meteen opzoeken, maar van the end ken ik alleen de oedipus passagequote:Op woensdag 3 januari 2007 13:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar... je wil dus zeggen dat je je nooit hebt afgevraagd waar 'The End' nou precies over gaat?!.
bedoel ik helemaal niet dat niemand mag discussieren over tekst of muziek. Ik wil alleen maar aangeven dat ieder mens muziek en tekst op zijn eigen manier ervaart..De een vind de teksten helemaal te gek, de ander luistert er amper naar..Ik schreef het omdat je vaak ellenlange welles nietes discussies gaat krijgen waar je toch niets met opschiet en dat wou ik ff doorbreken..quote:Zoo...genoeg gezeur over hoe en wat qua tekst en muziek. Ieder beleeft het op zijn eigen manier en iedereen vind ze top![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |