niet dat ik er veel verstand van heb, maar was er juist door die hoge energie niet een zeer grote uitdijende kracht, waardoor de massa niet voldoende ineen kon valleen om de benodigde zwaartekracht te veroorzaken?quote:op vrijdag 19 augustus 2005 09:55 schreef bensel het volgende:
hmm, slight offtopic, maarre: waarom ontstond er vlak na de oerknal niet gewoon een gigantisch zwart gat? ik bedoel, de hoeveelheid energie was meer dan genoeg om een zwart gat te creeren..
ja, dan is het universum waarin we nu zitten een zwart gat.quote:op vrijdag 19 augustus 2005 09:55 schreef bensel het volgende:
hmm, slight offtopic, maarre: waarom ontstond er vlak na de oerknal niet gewoon een gigantisch zwart gat? ik bedoel, de hoeveelheid energie was meer dan genoeg om een zwart gat te creeren..
is dat niet wat ik in mijn singulariteitentopic reeksen heb proberen te bewerenquote:op dinsdag 23 augustus 2005 19:48 schreef haushofer het volgende:
ik geef ff een schop. de laatste tijd intrigeert de vraag mij steeds meer of fysische singulariteiten ( dus singulariteiten die ook daadwerkelijk je ruimte-tijd "onvolledig maken" ) kunnen worden opgeruimd, of omzeilt. ikzelf hoop van wel, en zover ik wat een wetenschappelijke intuitie heb mogen ontwikkelen denk ik ook daadwerkelijk dat het een wiskundig mankement is. ergens geloof ik, dat bij de instorting van een dergelijke massa, er quantummechanische processen zijn die de zwaartekracht een halt toeroepen, zodat je geen oneindige dichtheid krijgt.
ik heb wel es wat artikelen heb gelezen over het toepassen van quantumfysica op gekromde ruimte-tijd ( bijvoorbeeld in de klein gordon vergelijking, waar dan een koppeling met de ricci-scalar wordt toegevoegd ), maar wat nou precies die koppeling is wordt me maar niet duidelijk.
( ik lees dan wat over conformale transformaties ed, maar dat vat ik nog niet echt, en echt concrete redenen tot een bepaalde koppeling lees ik ook niet ) een hoop onduidelijkheid dus, en niet alleen bij mijben benieuwd hoe andere mensen hier over denken.
klopt, oneindigheden zijn tekens dat je theorie niet helemaal deugt. maar dat was toen niet echt alleen de issue, en ik heb geen zin om hier nu weer diezelfde discussie over te doenquote:op dinsdag 23 augustus 2005 20:19 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
is dat niet wat ik in mijn singulariteitentopic reeksen heb proberen te bewerendat je geen oneindige dichtheid kan krijgen en het krijgen van een oneindigheid uit een berekening aantoont dat de berekening zelf al niet volledig is
![]()
heb ik wel zin inquote:op dinsdag 23 augustus 2005 20:23 schreef haushofer het volgende:
klopt, oneindigheden zijn tekens dat je theorie niet helemaal deugt. maar dat was toen niet echt alleen de issue, en ik heb geen zin om hier nu weer diezelfde discussie over te doen
open er weer es een topic overquote:op dinsdag 23 augustus 2005 20:26 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
heb ik wel zin inwaarom kan ik niet even mijn verzetje krijgen
![]()
da's wel een goed punt. voor in je nieuwe singulariteitentopic. misschien is er wel behoefte en interesse naar.quote:op dinsdag 23 augustus 2005 20:27 schreef #ANONIEM het volgende:
[uitdaagmodus]
als singulariteiten geen oppervlakte hebben en geen ruimte/tijd kennen kan er ook geen actie plaatsvinden waardoor de oerknal had kunnen ontstaan.![]()
[/uitdaagmodus]
ja en weet je wat nu het lullige isquote:op dinsdag 23 augustus 2005 20:50 schreef haushofer het volgende:
da's wel een goed punt. voor in je nieuwe singulariteitentopic. misschien is er wel behoefte en interesse naar.
dat kun je wel stellen jaquote:op dinsdag 23 augustus 2005 20:52 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
ja en weet je wat nu het lullige isen dit meen ik serieus hoor, maar toen kon ik alles nog niet zo goed verwoorden als nu. en bovenstaande bedoelde ik toen ook al zo maar ik zei het misschien verkeerd
en dat is geen smoes ofzo want bij sommige dingen zal ik best wel mis zitten maar zoals bovenstaande wou ik toen ook al zeggen. maar toen zei ik alles wat ingewikkelder en kuttiger denk ik
![]()
kun je wel doen eigenlijk... dit topic zit namelijk bijna vol:quote:op dinsdag 23 augustus 2005 20:54 schreef #ANONIEM het volgende:
oke ik begin wel een nieuw singulariteiten topicmaar denk niet meer vanavond want mijn vrienden komen zo langs (gaan we risken, ow yeahhh
).
![]()
1 van mijn topicsquote:op woensdag 24 augustus 2005 17:29 schreef demonrage het volgende:
[..]
kun je wel doen eigenlijk... dit topic zit namelijk bijna vol:
singulariteiten
heb je nu overigens wel literatuur erover gelezen? kan me herinneren dat dat 1 van mijn ozo goede adviezen was toendertijd.quote:op donderdag 25 augustus 2005 16:34 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
1 van mijn topicsdank je dank je !!!
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |