abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 juli 2005 @ 16:22:22 #26
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_29087072
Die OP meen je niet.... Zeg dat het een flauwe grap is....
lege ton
  Moderator zondag 24 juli 2005 @ 16:23:12 #27
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_29087095
Even een zwiepje naar POL.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 24 juli 2005 @ 16:24:05 #28
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29087121
quote:
Op zondag 24 juli 2005 16:22 schreef nonzz het volgende:
Die OP meen je niet.... Zeg dat het een flauwe grap is....
wel degelijk

de NOS is gretig in het verspreiden van berichten over zielige mensen. En als ze er niet zijn dan maken ze ze wel. Zie dit bericht.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_29087293
Helemaal te gek voor woorden dat bijstand-trekkers en werkelozen vakantiegeld krijgen.
  zondag 24 juli 2005 @ 16:31:53 #30
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_29087332
quote:
Op zondag 24 juli 2005 16:30 schreef Code13.0 het volgende:
Helemaal te gek voor woorden dat bijstand-trekkers en werkelozen vakantiegeld krijgen.
Sterker nog, het is te gek dat werklozen en andere niet-productieven sowieso iets krijgen. Geen werk? Hup, de grens over of de Noordzee in. Alleen zo kan onsch land er weederom boovenop koomen!
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 24 juli 2005 @ 16:38:57 #31
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_29087560
quote:
Op zondag 24 juli 2005 16:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Sterker nog, het is te gek dat werklozen en andere niet-productieven sowieso iets krijgen. Geen werk? Hup, de grens over of de Noordzee in. Alleen zo kan onsch land er weederom boovenop koomen!
Echt belachelijk, deze reactie. Dat zegt niemand hier.

Maar inderdaad belachelijk dat steuntrekkers vakantiegeld krijgen. Ze hebben het hele jaar al vakantie.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 24 juli 2005 @ 16:40:10 #32
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_29087587
Ik geloof niet dat het een complot is. Wel ben ik het met de TS eens dat dit voorbeeld maar weer eens illustreert hoe links georienteerd de media werkelijk zijn.

'Niet op vakantie kunnen' is inderdaad heel wat anders dan 'financiële problemen' hebben. Dan had je dat 107 cm plasmascherm maar moeten laten staan.
pi_29087682
quote:
Op zondag 24 juli 2005 16:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De Moslimmerwaard inpolderen
pi_29087750
quote:
Op zondag 24 juli 2005 16:40 schreef Lemmeb het volgende:

'Niet op vakantie kunnen' is inderdaad heel wat anders dan 'financiële problemen' hebben. Dan had je dat 107 cm plasmascherm maar moeten laten staan.
Beetje generaliserend, vind je niet? Waar haal jij vandaan dat die mensen een 107cm plasma scherm hebben gekocht?

Er staat 'door financieele problemen', er staat verder geen specificatie waardoor die problemen veroorzaakt worden echter is het niet geheel denkbeeldig dat dit veroorzaakt wordt door gestegen lasten. Dat lijk mij overigens waarschijnlijker als plasma tv's, jou niet?

Ik vind het argument van de TS wat ver gezocht eigenlijk, de lastenverzwaring voor de burgers is goed gedocumenteert en wordt ook niet ontkent door de regering, dacht ik.
pi_29087907
quote:
Op zondag 24 juli 2005 15:38 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Linkse propaganda, calvobbes. Het onderzoek kwam van links. Als Pim er nog was geweest was dit nooit gebeurd.
pi_29087941
quote:
Op zondag 24 juli 2005 16:40 schreef Lemmeb het volgende:
Ik geloof niet dat het een complot is. Wel ben ik het met de TS eens dat dit voorbeeld maar weer eens illustreert hoe links georienteerd de media werkelijk zijn.

Als je dit linkse berichtgeving noemt, dan ben je echt een complotdenker en is het einde zoek.
Het zijn objectieve onderzoeksgegevens - mensen geven aan dat ze vanwege het geld niet meer met vakantie kunnen en financiele problemen zeggen te hebben. Moeten we dat verzwijgen of zo?

Of het waar is en wat de waarden hiervan zijn is weer een ander verhaal.
  zondag 24 juli 2005 @ 16:57:48 #37
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_29088060
quote:
Op zondag 24 juli 2005 16:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Beetje generaliserend, vind je niet? Waar haal jij vandaan dat die mensen een 107cm plasma scherm hebben gekocht?
Uit diezelfde hoge hoed als waar men vandaan tovert dat mensen die niet op vakantie kunnen 'financiële problemen' zouden zitten. Het is allebei speculatie, maar ik vind het plasmascherm veel waarschijnlijker.
quote:
Er staat 'door financieele problemen', er staat verder geen specificatie waardoor die problemen veroorzaakt worden echter is het niet geheel denkbeeldig dat dit veroorzaakt wordt door gestegen lasten. Dat lijk mij overigens waarschijnlijker als plasma tv's, jou niet?
Nee, dat lijkt me niet. Die plasmaschermen kunnen bijna niet aangesleept worden bij de Mediamarkt, en laat die winkel nu voornamelijk bezocht worden door paupers van het laagste soort.
quote:
Ik vind het argument van de TS wat ver gezocht eigenlijk, de lastenverzwaring voor de burgers is goed gedocumenteert en wordt ook niet ontkent door de regering, dacht ik.
Dan is het des te dommer dat je klaagt dat je niet op vakantie kunt, als het allemaal goed gedocumenteerd is en je het dus vantevoren al had kunnen weten.
pi_29088093
Lemmeb, er staat toch niet waar die financiele problemen door veroorzaakt worden? Er is gewoon geldgebrek, duidelijk zat.
pi_29088156
quote:
Op zondag 24 juli 2005 16:57 schreef Lemmeb het volgende:

Uit diezelfde hoge hoed als waar men vandaan tovert dat mensen die niet op vakantie kunnen 'financiële problemen' zouden zitten. Het is allebei speculatie, maar ik vind het plasmascherm veel waarschijnlijker.
Ok.
quote:
Nee, dat lijkt me niet. Die plasmaschermen kunnen bijna niet aangesleept worden bij de Mediamarkt, en laat die winkel nu voornamelijk bezocht worden door paupers van het laagste soort.
Tja, ik zie mensen van ieder slag bij MM, maar goed, da's jouw waarneming vs de mijne.
quote:
Dan is het des te dommer dat je klaagt dat je niet op vakantie kunt, als het allemaal goed gedocumenteerd is en je het dus vantevoren al had kunnen weten.
Er is geen sprake van klagen maar van een onderzoek dat constateert dat er in Amsterdam een groter aantal dan voorheen niet in staat is om op vakantie te gaan omdat er sprake is van een financieel probleem.
Dat het bekend is betekent volgens mij niet dat je er veel aan kan doen en nogmaals, ik zie geen klagen.
pi_29088257
Waarom zou je trouwens ontkennen dat er sprake is van nieuwe armoede in Nederland - dat steeds meer gezinnen niet rond kunnen komen en dat dat echt niet allemaal aan het plasma-scherm ligt. Dat is toch gewoon een gegeven - wat is er nu weer links of rechts aan?
  zondag 24 juli 2005 @ 17:06:37 #41
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_29088296
Een stijging van 50% (van 10% naar 15%) is een significante stijging. Er zijn een pak meer mensen die niet op vakantie kunnen hoewel ze dat wel zouden willen. Zeer zeker zullen daar ook mensen bij zijn die boven hun stand leven, maar van 10% naar 15% is wel degelijk een stijging die je niet enkel kan wijten aan slechte keuzes. De kans dat toevallig plots 15% van de mensen ipv de gebruikelijke 10% slechte keuzes heeft gemaakt is bijzonder klein.

Dus: dit is zeker een artikel met nieuwswaarde. Ik blijf echter zoeken naar waar men juist zegt dat de regering het wel zal oplossen. Met andere woorden: dit is een objectief bericht. Ik kan zelfs geen manipulerende woorden vinden, niet eentje.
  zondag 24 juli 2005 @ 17:09:55 #42
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29088379
quote:
Op zondag 24 juli 2005 15:51 schreef McCarthy het volgende:

niet op vakantie kunnen wordt hier onterecht financiele problemen genoemd
Dat lees je verkeerd.

Er wordt geconstateerd dat 15% van de mensen die niet op vakantie gaan, dit komt door financiele problemen. Vorig jaar was dat nog 10%, dus is er een stijging.

85% van mensen die niet op vakantie gaan, doen dat dus niet vanwege financiele problemen (maar omdat ze het te druk hebben, geen zin, etc). Er wordt helemaal niet gesuggereerd dat het niet op vakantie kunnen een financieel probleem is, gezien die 85%.

Het is echt weer van een atoom een olifant maken, waarbij van manipulatie geen sprake is zoals hierboven bewezen. In de spreektaal wordt dit ook wel een slachtofferrol genoemd.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_29088409
Het item is ook online te bekijken en het onderzoek is gedaan door Onderzoek en Statistiek Amsterdam, als ik het goed heb. Helaas staat het onderzoek niet op de website, ik heb het althans niet kunnen vinden.
  zondag 24 juli 2005 @ 17:12:49 #44
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_29088460
quote:
Op zondag 24 juli 2005 17:11 schreef Monidique het volgende:
Helaas staat het onderzoek niet op de website, ik heb het althans niet kunnen vinden.
Ohoh, dan is het zeker een complot, er wordt informatie achtergehouden...
pi_29088474
quote:
Op zondag 24 juli 2005 17:11 schreef Monidique het volgende:
Het item is ook online te bekijken en het onderzoek is gedaan door Onderzoek en Statistiek Amsterdam, als ik het goed heb. Helaas staat het onderzoek niet op de website, ik heb het althans niet kunnen vinden.
Uit Amsterdam? Zal wel een PvdA-bureau zijn
  zondag 24 juli 2005 @ 17:17:38 #46
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29088573
quote:
Op zondag 24 juli 2005 17:06 schreef JackyVie het volgende:

Dus: dit is zeker een artikel met nieuwswaarde. Ik blijf echter zoeken naar waar men juist zegt dat de regering het wel zal oplossen. Met andere woorden: dit is een objectief bericht. Ik kan zelfs geen manipulerende woorden vinden, niet eentje.
Ja, het heeft enige nieuwswaarde. Het staat goed verborgen op de tweede helft van het kort binnenlandse nieuws. Meer aandacht hoeft het ook niet, behalve van mensen die er een olifant van willen maken.

Hoewel het maar een klein onderzoek is, geeft het wel aan dat er steeds meer mensen met financiele problemen komen te zitten. Niet zo onlogisch met een recessie achter de rug, een komende recessie, stijgende lasten en fikse bezuinigingen. Je moet behoorlijk naief zijn om te denken dat de armoede dan niet toeneemt in het algemeen. De koopkrachtplaatjes zijn daarin ook duidelijk, en het is meer de vraag hoe de regering daarmee omgaat. Dit was enigzinds verwacht, maar de verwachte meevallers en verbeterde economie blijven achterwege. De tijd van oogsten, de tijd van het zoet, wordt steeds verder uitgesteld.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_29088577
Vakantie is echt een eerste levensbehoefte inderdaad . Wat een onzin.
  zondag 24 juli 2005 @ 17:19:01 #48
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_29088607
quote:
Op zondag 24 juli 2005 17:17 schreef pberends het volgende:
En dat lees jij... waar precies?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 24 juli 2005 @ 17:19:51 #49
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_29088634
quote:
ik kan geen enkele post vinden waarin dit wordt beweerd. Trouwens, die opmerking is off-topic.
pi_29088640
quote:
Ook dat zegt niemand.

Heeft iemand in dit topic trouwens al eens nagedacht dat dit een probleem voor gemeentes kan vormen? Men gaat er namelijk van uit dat gedurende deze periodes minder mensen in de stad zijn, hierop worden alle diensten aangepast (ook vanwege het feit dat degenen die daar werken op vakantie willen) maar indien er een grote toename van thuisblijvers is komt de gemeente mogelijkerwijs handen tekort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')