de linkse pers is weer eens zielige mensen aan het kweken. Alles om maar draagkracht te winnen voor een grote bemoeizuchtige overheidquote:AMSTERDAM Steeds meer Amsterdammers
gaan vanwege financiële problemen niet
op vakantie.Uit onderzoek in opdracht
van de lokale zender AT5 blijkt dat 15%
vanwege geldgebrek thuisblijft.Dat was
in voorgaande jaren 10%.Dit jaar blijft
42% van de Amsterdammers thuis.
Linkse propaganda, calvobbes. Het onderzoek kwam van links. Als Pim er nog was geweest was dit nooit gebeurd.quote:Op zondag 24 juli 2005 15:37 schreef calvobbes het volgende:
Hu?
Ze hebben een onderzoek gedaan en daar blijkt uit dat mensen in financiele problemen zitten. NOS en AT5 melden dat, wat is daar zo manipulatief aan
in de interpretatie van "finanicele problemen"quote:Op zondag 24 juli 2005 15:37 schreef calvobbes het volgende:
Hu?
Ze hebben een onderzoek gedaan en daar blijkt uit dat mensen in financiele problemen zitten. NOS en AT5 melden dat, wat is daar zo manipulatief aan
neequote:
als het nieuwsbericht zo gepresenteerd was dan jaquote:Op zondag 24 juli 2005 15:55 schreef RichardQuest het volgende:
Je zou het ook kunnen vertalen als in: 42% blijft thuis omdat ze niet hard genoeg werken en er te weinig ondernemersgeest is....dan is het weer rechts.
Ik heb met je te doen. Stakker!quote:Linkse propaganda, calvobbes. Het onderzoek kwam van links. Als Pim er nog was geweest was dit nooit gebeurd.
Hebben ze hogere lonen en meer uitkeringen geopperd dan? In het tekstbericht bovenin kun je het zowel op een rechtse als linkse manier interpreteren: objectief dus.quote:Op zondag 24 juli 2005 15:57 schreef McCarthy het volgende:
[..]
als het nieuwsbericht zo gepresenteerd was dan ja
zo werd het echter niet gepresenteerd dus het is niet rechts
maar fijn dat je meedenkt![]()
Hoort dit topic niet in TRU? Het moet toch wel heel vreselijk zijn om overal dit soort complotten te zien.quote:Op zondag 24 juli 2005 15:51 schreef McCarthy het volgende:
[..]
nee
uitgespelt speciaal voor jou omdat je ook naar kink luistert
niet op vakantie kunnen wordt hier onterecht financiele problemen genoemd
Door het financiele problemen te noemen hopen ze meer begrip te kweken bij de mensen voor een grotere overheid (= links) die de de finaniciele porblemen wel even zal oplossen denken ze
Er zijn echter helemaal geen financiele problemen. De amsterdammertjes hebben alleen andere keuzes gemaakt en die keuze was niet de vakantie.
nee want er zijn geen finanicele problemen. Daar komt het op neer.quote:Op zondag 24 juli 2005 16:01 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Hebben ze hogere lonen en meer uitkeringen geopperd dan? In het tekstbericht bovenin kun je het zowel op een rechtse als linkse manier interpreteren: objectief dus.
Altijd leuk als je iemand corrigeert en dan het zelf ook fout doet. Ok, je d/t klopt; je werkwoord niet.quote:Op zondag 24 juli 2005 16:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
en het is 'uitgespelD' (spelden, speldde, gespeld)
quote:Op zondag 24 juli 2005 16:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hoort dit topic niet in TRU? Het moet toch wel heel vreselijk zijn om overal dit soort complotten te zien.
ja duhquote:Overigens staat er niet dat 'niet op vacantie kunnen' = 'financiële problemen'. Er staat dat mensen DOOR financiële problemen niet op vakantie kunnen.
dat staat er nou nietquote:Mensen moeten hun vakantiegeld gebruiken om gestegen lokale lasten te betalen, gestegen energieprijzen compenseren.
idd. mensen hebben keuzes gemaakt. Liever wat te eten en een dak boven hun hoofd, dan op vakantie gaan.quote:Op zondag 24 juli 2005 15:47 schreef McCarthy het volgende:
in de interpretatie van "finanicele problemen"
je kan niet op vakantie omdat je andere keuzes hebt gemaakt
dat zou dan opeens financiele problemen heten
te gek voor woorden
daar wordt in het bericht helemaal niet over gerept. Alleen dat ze niet op vakantie kunnen. Ik zeg: had je andere keuzes moeten makenquote:Op zondag 24 juli 2005 16:12 schreef calvobbes het volgende:
[..]
idd. mensen hebben keuzes gemaakt. Liever wat te eten en een dak boven hun hoofd, dan op vakantie gaan.
is vakantie een eerste levensbehoefte of zoquote:Als die mensen geen financiele problemen zouden hebben, dan zouden ze ook op vakantie kunnen gaan.
allemaal mensen die niet met geld kunnen omgaan maar wel heel luxe willen leven.quote:Op zondag 24 juli 2005 16:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tuurlijk, McCarthy, al die berichten van de laatste maanden over steeds meer mensen in de schuldsanering of die zich melden bij kerkgenootschappen voor (blijkbaar niet-elementaire) zaken als eten, speelgoed voor de kinderen, berichten dat steeds meer mensen hun vakantiegeld voor het betalen van rekeningen gebruiken...
niet verzonnen: wel zo gepresenteerd en benadruktquote:Allemaal verzonnen door de linkse propaganda
Weet jij precies welke keuzes die mensen gemaakt hebben dan?quote:Op zondag 24 juli 2005 16:15 schreef McCarthy het volgende:
daar wordt in het bericht helemaal niet over gerept. Alleen dat ze niet op vakantie kunnen. Ik zeg: had je andere keuzes moeten maken
Ja, dat denk ik ook. Vooral die bijstandsgerechtigden. Wat denken ze wel niet! Eten kopen in plaats van de stijgende lasten voor rioolrecht te betalen. Tsk! Wat een prioriteiten, zeg...quote:Op zondag 24 juli 2005 16:18 schreef McCarthy het volgende:
[..]
allemaal mensen die niet met geld kunnen omgaan maar wel heel luxe willen leven.
wel degelijkquote:Op zondag 24 juli 2005 16:22 schreef nonzz het volgende:
Die OP meen je niet.... Zeg dat het een flauwe grap is....
Sterker nog, het is te gek dat werklozen en andere niet-productieven sowieso iets krijgen. Geen werk? Hup, de grens over of de Noordzee in. Alleen zo kan onsch land er weederom boovenop koomen!quote:Op zondag 24 juli 2005 16:30 schreef Code13.0 het volgende:
Helemaal te gek voor woorden dat bijstand-trekkers en werkelozen vakantiegeld krijgen.
Echt belachelijk, deze reactie. Dat zegt niemand hier.quote:Op zondag 24 juli 2005 16:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Sterker nog, het is te gek dat werklozen en andere niet-productieven sowieso iets krijgen. Geen werk? Hup, de grens over of de Noordzee in. Alleen zo kan onsch land er weederom boovenop koomen!
De Moslimmerwaard inpolderenquote:Op zondag 24 juli 2005 16:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Sterker nog, het is te gek dat werklozen en andere niet-productieven sowieso iets krijgen. Geen werk? Hup, de grens over of de Noordzee in. Alleen zo kan onsch land er weederom boovenop koomen!
Beetje generaliserend, vind je niet? Waar haal jij vandaan dat die mensen een 107cm plasma scherm hebben gekocht?quote:Op zondag 24 juli 2005 16:40 schreef Lemmeb het volgende:
'Niet op vakantie kunnen' is inderdaad heel wat anders dan 'financiële problemen' hebben. Dan had je dat 107 cm plasmascherm maar moeten laten staan.
quote:Op zondag 24 juli 2005 15:38 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Linkse propaganda, calvobbes. Het onderzoek kwam van links. Als Pim er nog was geweest was dit nooit gebeurd.
Als je dit linkse berichtgeving noemt, dan ben je echt een complotdenker en is het einde zoek.quote:Op zondag 24 juli 2005 16:40 schreef Lemmeb het volgende:
Ik geloof niet dat het een complot is. Wel ben ik het met de TS eens dat dit voorbeeld maar weer eens illustreert hoe links georienteerd de media werkelijk zijn.
'Niet op vakantie kunnen' is inderdaad heel wat anders dan 'financiële problemen' hebben. Dan had je dat 107 cm plasmascherm maar moeten laten staan.
Uit diezelfde hoge hoed als waar men vandaan tovert dat mensen die niet op vakantie kunnen 'financiële problemen' zouden zitten. Het is allebei speculatie, maar ik vind het plasmascherm veel waarschijnlijker.quote:Op zondag 24 juli 2005 16:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Beetje generaliserend, vind je niet? Waar haal jij vandaan dat die mensen een 107cm plasma scherm hebben gekocht?
Nee, dat lijkt me niet. Die plasmaschermen kunnen bijna niet aangesleept worden bij de Mediamarkt, en laat die winkel nu voornamelijk bezocht worden door paupers van het laagste soort.quote:Er staat 'door financieele problemen', er staat verder geen specificatie waardoor die problemen veroorzaakt worden echter is het niet geheel denkbeeldig dat dit veroorzaakt wordt door gestegen lasten. Dat lijk mij overigens waarschijnlijker als plasma tv's, jou niet?
Dan is het des te dommer dat je klaagt dat je niet op vakantie kunt, als het allemaal goed gedocumenteerd is en je het dus vantevoren al had kunnen weten.quote:Ik vind het argument van de TS wat ver gezocht eigenlijk, de lastenverzwaring voor de burgers is goed gedocumenteert en wordt ook niet ontkent door de regering, dacht ik.
Ok.quote:Op zondag 24 juli 2005 16:57 schreef Lemmeb het volgende:
Uit diezelfde hoge hoed als waar men vandaan tovert dat mensen die niet op vakantie kunnen 'financiële problemen' zouden zitten. Het is allebei speculatie, maar ik vind het plasmascherm veel waarschijnlijker.
Tja, ik zie mensen van ieder slag bij MM, maar goed, da's jouw waarneming vs de mijne.quote:Nee, dat lijkt me niet. Die plasmaschermen kunnen bijna niet aangesleept worden bij de Mediamarkt, en laat die winkel nu voornamelijk bezocht worden door paupers van het laagste soort.
Er is geen sprake van klagen maar van een onderzoek dat constateert dat er in Amsterdam een groter aantal dan voorheen niet in staat is om op vakantie te gaan omdat er sprake is van een financieel probleem.quote:Dan is het des te dommer dat je klaagt dat je niet op vakantie kunt, als het allemaal goed gedocumenteerd is en je het dus vantevoren al had kunnen weten.
Dat lees je verkeerd.quote:Op zondag 24 juli 2005 15:51 schreef McCarthy het volgende:
niet op vakantie kunnen wordt hier onterecht financiele problemen genoemd
Ohoh, dan is het zeker een complot, er wordt informatie achtergehouden...quote:Op zondag 24 juli 2005 17:11 schreef Monidique het volgende:
Helaas staat het onderzoek niet op de website, ik heb het althans niet kunnen vinden.
Uit Amsterdam? Zal wel een PvdA-bureau zijnquote:Op zondag 24 juli 2005 17:11 schreef Monidique het volgende:
Het item is ook online te bekijken en het onderzoek is gedaan door Onderzoek en Statistiek Amsterdam, als ik het goed heb. Helaas staat het onderzoek niet op de website, ik heb het althans niet kunnen vinden.
Ja, het heeft enige nieuwswaarde. Het staat goed verborgen op de tweede helft van het kort binnenlandse nieuws. Meer aandacht hoeft het ook niet, behalve van mensen die er een olifant van willen maken.quote:Op zondag 24 juli 2005 17:06 schreef JackyVie het volgende:
Dus: dit is zeker een artikel met nieuwswaarde. Ik blijf echter zoeken naar waar men juist zegt dat de regering het wel zal oplossen. Met andere woorden: dit is een objectief bericht. Ik kan zelfs geen manipulerende woorden vinden, niet eentje.
En dat lees jij... waar precies?quote:Op zondag 24 juli 2005 17:17 schreef pberends het volgende:
Vakantie is echt een eerste levensbehoefte inderdaad. Wat een onzin.
ik kan geen enkele post vinden waarin dit wordt beweerd. Trouwens, die opmerking is off-topic.quote:Op zondag 24 juli 2005 17:17 schreef pberends het volgende:
Ook dat zegt niemand.quote:Op zondag 24 juli 2005 17:17 schreef pberends het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |