In minder mate buitengewoon (niet in minder mate schokkend!) omdat er al minstens tien jaar lang aanslagen worden gepleegd op toeristen in Egypte. Dit is overigens wel de bloedigste aanslag, maar het is dus minder buitengewoon dan de aanslagen in Londen, hoewel ook Engeland natuurlijk een geschiedenis heeft met terrorisme, maar dat was toch van een andere orde.quote:Op zondag 24 juli 2005 16:17 schreef Johan_de_With het volgende:
Waarom ''in mindere mate Egypte'', paardenpijper?
Sinds de jaren 70.quote:Op zondag 24 juli 2005 16:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
In minder mate buitengewoon (niet in minder mate schokkend!) omdat er al minstens tien jaar lang aanslagen worden gepleegd op toeristen in Egypte. Dit is overigens wel de bloedigste aanslag, maar het is dus minder buitengewoon dan de aanslagen in Londen, hoewel ook Engeland natuurlijk een geschiedenis heeft met terrorisme, maar dat was toch van een andere orde.
Ja, Egypte kent al vóór de jaren zeventig terrorisme, maar ik weet niet of dat ook zo gericht was op toerisme.quote:
Wat dat betreft zie ik ook een duidelijk verschil tussen de aanslagen in Luxor, en deze laatste.quote:Op zondag 24 juli 2005 16:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, Egypte kent al vóór de jaren zeventig terrorisme, maar ik weet niet of dat ook zo gericht was op toerisme.
Hoezo? Allebei waarschijnlijk Islamitische Jihad, of althans soortgelijke groeperingen, allebei gericht tegen toeristen en het toerisme. De methodes verschillen...quote:Op zondag 24 juli 2005 16:30 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Wat dat betreft zie ik ook een duidelijk verschil tussen de aanslagen in Luxor, en deze laatste.
Nou, in Luxor bevonden zich vrijwel uitsluitend toeristen onder de doden. Deze keer vrijwel uitsluitend Egyptenaren. twee van de aanslagen vonden volgens mij zelfs plaats op plaatsen waar geen enkele toerist was.quote:Op zondag 24 juli 2005 16:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hoezo? Allebei waarschijnlijk Islamitische Jihad, of althans soortgelijke groeperingen, allebei gericht tegen toeristen en het toerisme. De methodes verschillen...
Deze aanslag was niet gericht op toeristen, dan doe je het op andere plaatsen in Sharm-El-Sheikh.quote:Op zondag 24 juli 2005 16:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, Egypte kent al vóór de jaren zeventig terrorisme, maar ik weet niet of dat ook zo gericht was op toerisme.
Hoeveel toeristen en hoeveel Egyptenaren zijn er gedood? Ze zijn wel gek om veel Westerlingen te doden: dat is suïcidaal voor de hele terroristische organisatie.quote:Op zondag 24 juli 2005 18:08 schreef Monidique het volgende:
Natuurlijk was het gericht op toeristen, of althans het toerisme. Het is een badplaats, er zit voor de rest niets en een hotel vol toeristen raken is een duidelijk punt.
thanks, dat is de 2e keer al vandaag he? Eerst het vvdgrapje en nu het poppetjequote:
Voor je het weet heb je een eigen programma bij Talpaquote:Op zondag 24 juli 2005 18:12 schreef Tafkahs het volgende:
thanks, dat is de 2e keer al vandaag he? Eerst het vvdgrapje en nu het poppetje
NEEEEEEEEEEEEEJ!quote:Op zondag 24 juli 2005 18:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voor je het weet heb je een eigen programma bij Talpa![]()
Prachtig medium.quote:Op zondag 24 juli 2005 18:21 schreef Tijger_m het volgende:
Internet, wat is het toch leuk he? Ik kan precies zien hoe laat het vliegtuig van mijn vriendin land in Oostenrijk![]()
Zo is dat, rare Brabo, met je GHEEquote:Op zondag 24 juli 2005 18:26 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Prachtig medium.
Je kunt er ook lekker ruzie op maken.
Wat? Zoals '9/11'? Het is helemaal niet suïcidaal om dat te doen, niet meer suïcidaal dan het al was. Het toerisme is belangrijk voor Egypte. Zorg ervoor dat er geen toerisme is en er komt meer onenigheid in het land, meer werklozen, minder inkomsten. Dit uiteraard allemaal met als het doel het omverwerpen van het seculiere bewind. Ja, het toerisme was het doelwit.quote:Op zondag 24 juli 2005 18:12 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Hoeveel toeristen en hoeveel Egyptenaren zijn er gedood? Ze zijn wel gek om veel Westerlingen te doden: dat is suïcidaal voor de hele terroristische organisatie.
Hee, ik kauw tenminste op mijn etenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |