Gevonden zakken met geprepareerd bloed is inderdaad niks, net als telefoongesprekken, uitgeschreven schema's, sms-contacten en weet ik veel wat allemaal nog meerquote:Op donderdag 3 mei 2007 21:52 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Punt is dat Basso helemaal niet betrapt is. Geen sporen gevonden. Je hebt me geen woord over Landis horen zeggen, dus je assumpties slaan nergens op, en als je wat beter leest vond ik het vorig jaar een B-tour en daar hoort Landis dus bij
Nu je het zegt, een volle medicijnkast thuis is ook altijd handig voor het geval de hond kuren krijgtquote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:14 schreef Ericr het volgende:
Ach iedereen heeft toch wel wat back-up zakken bloed bij een dokter in het buitenland liggen? Altijd handig als je op vakantie gaat.
En dat dubbelzinnige SMS verkeer met een dubieuze arts doe je toch om later een roman te schrijven ?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 01:02 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nu je het zegt, een volle medicijnkast thuis is ook altijd handig voor het geval de hond kuren krijgt
ja maar ook alleen in Italie en Duitsland maken ze er werk van. In Spanje gaat het gewoon de doofpot in zie Vicioso en coquote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:31 schreef Ereinion het volgende:
Waarom wordt er moeilijk gedaan? Omdat zo lang de zaak tegen Fuentes in Spanje liep de bonden van andere landen het bewijs niet mochten gebruiken in een rechtzaak. Nu de zaak tegen Fuentes is afgerond, komt het ook in andere landen in een stroomversnelling (zie Basso).
Het probleem is dat in andere landen dopinggebruik ook strafrechtelijk strafbaar is (zo ging de ullrich-bal aan het rollen) maar in Spanje niet ...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:08 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ja maar ook alleen in Italie en Duitsland maken ze er werk van. In Spanje gaat het gewoon de doofpot in zie Vicioso en co![]()
In theorie worden die misschien niet geschorst, maar in praktijk mogen ze dan toch nergens starten, zeker als men de buitenlanders wel gaat straffen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het probleem is dat in andere landen dopinggebruik ook strafrechtelijk strafbaar is (zo ging de ullrich-bal aan het rollen) maar in Spanje niet ...
De reden lijkt me overduidelijk. In zijn contract bij discovery stond een passage waarin hij aangaf bereid te zijn dna af te staan als hem dat gevraagd zou worden. Nu kan hij dat weigeren zoals hij ook heeft gedaan.quote:Op woensdag 2 mei 2007 16:31 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik volg hem niet, waarom verlaat je Discovery dan als je onschuldig bent![]()
bronquote:Basso: "Ik was betrokken in zaak-Fuentes"
ma 07/05/07 - Ivan Basso is door de knieën gegaan: de Italiaan heeft zijn betrokkenheid in de dopingzaak-Fuentes toegegeven. De Giro-winnaar van vorig jaar is bereid mee te werken aan het onderzoek. Dat meldt het Italiaans olympisch comité (CONI).
"De bevoegde procureur heeft Ivan Basso maandag opnieuw verhoord", meldt het CONI, dat benadrukt dat Basso zich maandag spontaan had aangeboden.
(AP)
Basso kwam vorig jaar vlak voor de Tour in opspraak, samen met onder meer Jan Ullrich.
De Italiaan, die vorig jaar de Giro won, stapte op bij de Deense ploeg CSC, maar hield zijn onschuld staande.
Discovery Channel gaf hem een contract, tot hij zich opnieuw moest verantwoorden voor het CONI. Vorige week vroeg Basso zelf om zijn contract te ontbinden.
"Laat Basso niet alleen"
Renato Di Rocco (voorzitter Italiaanse wielerbond): "Ivan heeft gedaan wat iedereen aan Pantani ook had gevraagd, maar wat die niet wou doen. Ik vraag u vandaag dan ook, in naam van het wielrennen, laat Basso niet alleen."
quote:McQuaid denkt niet aan strafvermindering Basso
07 mei 2007
PARIJS (ANP) - Wielrenner Ivan Basso hoeft niet te rekenen op strafvermindering nu hij zijn medewerking heeft verleend aan onderzoek van het Italiaans Olympisch Comité (CONI) in de affaire-Puerto. Dat zegt Pat McQuaid, voorzitter van de internationale wielrenunie UCI.
De Italiaanse justitie had de 29-jarige wielrenner een milde straf toegezegd als hij zou meewerken met de sportautoriteiten.
McQuaid stelt dat de dopingcode van het wereldantidopingbureau WADA gewoon van kracht blijft. ,,Ik ken de precieze feiten niet, maar weet in ieder geval dat in de dopingcode geen sprake is van strafvermindering bij medewerking'', liet McQuaid maandag weten.
,,Ik ben in ieder geval teleurgesteld dat een talentvol renner als Ivan Basso naar het schijnt zich met illegale praktijken heeft beziggehouden.''
Basso is toch een grote die ze pakken. dat ze hem een deal aanbieden doen ze vast niet omdat ze iemand van een 3erangs ploegje ook op het oog hebben. Er zijn vast nog een aantal grote renners die ze zo willen pakken. Er zijn vast meer renners die wespen als hobby hebbenquote:Op maandag 7 mei 2007 18:24 schreef Ericr het volgende:
Natuurlijk hebben ze bewijs, anders ga je ook niks bekennen. Bekennen is grotendeels eigenbelang, maar Basso is wel de eerste die nu een boekje open gaat doen. Kan een sneeuwbaleffect hebben als anderen zich ook snel willen indekken. Deals maken houdt op als ze genoeg bewijs hebben.
Kijk eens aan, de UCI gaat blijkbaar eens doortastend reageren.quote:
snuffel, boonen, steegmans, rosseler, hulsmans, etc etcquote:Op dinsdag 8 mei 2007 06:33 schreef DRIZZEN het volgende:
Toch jammer van zo'n talent , maar het is zijn keuze , om dope te gebruiken. Wlke namen gaan er nog meer vallen : Hamilton , Jaksche , Valverde , wie nog meer ??
idd. Zonder dope was hij ook wel goed geweest.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 06:33 schreef DRIZZEN het volgende:
Toch jammer van zo'n talent , maar het is zijn keuze , om dope te gebruiken. Wlke namen gaan er nog meer vallen : Hamilton , Jaksche , Valverde , wie nog meer ??
Opnieuw gepakt? Op zijn natuurlijke te hoge hematocrietwaarde?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:55 schreef Jodelaar het volgende:
Ik hoop het niet maar ben bang dat Ricco ook opnieuw gepakt gaat worden.
Nja, nu niet naief Basso als schuldige gaan zien...quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:29 schreef Bruce117 het volgende:
Van mij hoeft de TT niet meer uit te komen
Die hoeven van mij dan ook allemaal niet meer te winnen, tenzij ze het gewoon allemaal open en bloot gaan gebruiken en toestaan met alle gezondheidsrisico's van dien.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:30 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nja, nu niet naief Basso als schuldige gaan zien...
Had je liever een Mancebo, Valverde de Tour zien winnen?
Man, al die toppers gebruiken.
Nochtans ga je nooit zoveel publiciteit krijgen als nu ...quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:26 schreef Zwansen het volgende:
Dit kon wel eens het einde van het wielrennen zijn.... Als sponsor zou ik me niet met deze sport willen associëren...
Het mooiste voorbeeld is nog Serena Williams. In 2004 deden er opeens geruchten de ronde dat ze betrapt was en de raad kreeg zich tot 2007 "rustig te houden". We zijn 2007 en ze wint opeens vanuit het niets de eerste grand slam van het jaar ...quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:06 schreef Ereinion het volgende:
En in de tenniswereld ben je een paar maanden geblesseerd als je betrapt wordt. Vergeet niet dat Fuentes voor het eerst in opspraak kwam toen bij de Voetbalclub waar hij arts was een groot aantal spuiten in de kleedkamer werden gevonden (en dat Fuentes zelf heeft aangegeven dat hij de laatste jaren ook met voetballers uit de Primera Division gewerkt heeft).
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Laten we trouwens ook maar niet vergeten dat er de afgelopen 2 decennia zelfs bijna geen wereldkampioen of gouden medaille OS in de 100 m sprint atletiek is geweest die niet betrapt is geweest in zijn carriere ...
Tsja de eigen ruiten worden er wel mee ingegooid. Doping of geen doping ik zal wielrennen altijd de mooiste sport blijven vinden. Het blijft echter altijd weer pijnlijk als een van mijn favoriete renners weer betrokken raakt in een dopingschandaal. Atletiek is natuurlijk ook een sport die een paar ferme tikken heeft gekregen door alle dopingschandalen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:58 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Inderdaad, een sport die serieus bezig is met dopingbestrijding![]()
Pound ook nietquote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:17 schreef Biggs. het volgende:
[..]
Overigens zie ik met lede ogen de OS 2008 tegemoet. De Chinezen vertrouw ik voor geen meter.
quote:Dick Pound directeur van de het internationale dopingbureau WADA, heeft met enkele uitspraken de boel op scherp gezet in China. In het Aziatische land zullen komend jaar de Olympische zomerspelen gehouden worden. De Canadees zei dat China een 'bron van doping', die via alle informatie op het internet gemakkelijk in stand kan worden gehouden door de vele laboratoria in het immense land.
Pound vindt het dopinghoofdstuk tijdens de spelen in Peking van groter belang dan de organisatie er omheen. De Chinese sportbonden zouden meer moeten doen aan dopingbestrijding dan ze nu doen.
'Als China over vijftien maanden tijdens de Olympische Spelen in Peking alle gouden medailles wint, geeft dat problemen. Zeker als dat gebeurt door sporters van wie nog nooit iemand heeft gehoord. Dan gaan mensen vragen stellen en op onderzoek uit,' aldus de WADA-baas. Het is een groot en gecompliceerd land. Vrijwel alles gebeurt er buiten het gezichtsveld van de wereld. Een verbod op laboratoria die dope vervaardigen zou al een goede zet zijn. Maar ik betwijfel of dat nog voor het begin van de Zomerspelen het geval is.'
Hij beweert dus geen doping gebruikt te hebben, maar dat hij het wilde gebruiken.quote:665 Teletekst wo 09 mei
***IELRENNEN***************************
**** Basso wilde gedopet naar de Tour
**Ivan Basso heeft erkend dat hij zich
wilde drogeren met bloedzakjes uit het
laboratorium van de Spaanse dopingarts
Fuentes."Ik wilde het gebruiken voor de
Tour",zei Basso."Maar nooit heb ik het
tot me genomen."Michele Scarponi heeft
eveneens zijn betrokkenheid toegegeven.
Basso is bereid aan het onderzoek van
het Italiaans Olympisch Comité CONI mee
te werken.Justitie had de Giro-winnaar
daarvoor al strafvermindering beloofd.
Basso kwam vorig jaar vlak voor de Tour
in opspraak.Na zijn vertrek bij CSC in
de herfst verviel de aanklacht tegen de
renner.Discovery legde hem daarop vast.
Toen zijn naam opnieuw in onderzoeken
opdook,leverde Basso zijn contract in.
Tevens zijn er genoeg bewijzen dat Basso wel deglijk gebruik heeft gemaakt van de diensten van Fuentes voor de giro.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:24 schreef Ericr het volgende:
Niemand die Basso nog gelooft natuurlijk. Altijd grappig dat als renners iets toegeven ze daarvoor nooit iets hebben gebruikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |