Khgeef hm groot gelijk (en DSC ook). Vind het zo'n onzin dat hij geschorst wordt op basis van niets...quote:Op maandag 17 juli 2006 10:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Volgens de Gazet van Antwerpen heeft DSC gesprekken met Basso, die niet blij is met het feit dat CSC hem op non-actief heeft gezet.
Achterbaks ploegje dan, dat DSC.
De ploeg houdt zich enkel aan een afspraak, het is dan gewoon laf om wat achter hun rug om tegen zo'n renner te zitten slijmen dat jij hem wel gelooft en een vet contract hebt klaarliggen als hij onschuldig blijkt.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:08 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Khgeef hm groot gelijk (en DSC ook). Vind het zo'n onzin dat hij geschorst wordt op basis van niets...
Laten we er ff van uitgaan dat hij onschuldig is. Dan kan ik me voorstellen dat hij er verschrikkelijk de pest in heeft. Maar ik kan me ook niet zo goed voorstellen dat ie zo makkelijk CSC verlaat.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De ploeg houdt zich enkel aan een afspraak, het is dan gewoon laf om wat achter hun rug om tegen zo'n renner te zitten slijmen dat jij hem wel gelooft en een vet contract hebt klaarliggen als hij onschuldig blijkt.
quote:Basso suspended after new charges
Ivan Basso has been suspended by his Discovery Channel team after the Italian Olympic Committee reopened its probe into a Spanish doping scandal.
Basso must attend a hearing on 2 May on charges of having used or attempted to use a banned substance or method. The Italian was banned from last year's Tour de France after being implicated in "Operation Puerto" although the charges against him were later dropped.
The former CSC rider signed a two-year contract with Discovery last November.
Basso was one of 50 riders caught up in last year's Operation Puerto after his name was linked to a Spanish doctor accused of running a blood doping clinic in Madrid. He was cleared of involvement by the Italian Olympic Committee and the Italian Cycling Federation in October, and has always maintained his innocence.
A Discovery Channel statement said Basso had been suspended "pending further information in a new investigation coming out of Italy." General manager Bill Stapleton added: "We have requested that Ivan not race until we receive more information and this issue has been resolved."
Discovery sports director Johan Bruyneel said: "We continue to stand behind Ivan and intend to co-operate with all parties involved until there is closure. "I have spoken to Ivan and although frustrated he agrees and understands with the decision we have taken."
Basso is a Giro d'Italia winner and was second to Lance Armstrong - who part-owns the Discovery Channel team - in the Tour de France in 2005.
quote:Discovery Channel schorst Basso
CHARLEROI - De Amerikaanse wielerploeg Discovery Channel heeft zijn kopman Ivan Basso dinsdagmiddag voorlopig op non-actief gezet. De Italiaanse renner heeft te horen gekregen dat zijn betrokkenheid bij het Spaanse dopingschandaal opnieuw zal worden onderzocht.
Giro-winnaar Basso zou dinsdag naar België vliegen om te starten in de Waalse Pijl (woensdag) en Luik-Bastenaken-Luik (zondag), maar is thuisgebleven. Zijn deelname aan de Ronde van Italië, die op 12 mei begint, is door de schorsing ook twijfelachtig geworden. ,,Dat wordt inderdaad een moeilijk verhaal nu Discovery hem heeft geschorst'', beaamde Giro-baas Angelo Zomegnan. ,,Het is een gecompliceerde situatie''. (ANP)
Als er nu eens echt iets uitkomt, met duidelijk bewijzen en zo, dan wel, maar als het weer als een anchtkaars uitgaatquote:Op dinsdag 24 april 2007 20:59 schreef TargaFlorio het volgende:
Goede zaak
Inderdaad, hier het nieuwsbericht...quote:Op maandag 30 april 2007 18:06 schreef mesecina het volgende:
Basso stapt op bij Discovery Channel
Bron...quote:Basso verlaat Discovery-formatie 30-04-07
Ivan Basso heeft de Discovery-equipe gevraagd zijn contract te ontbinden. Het besluit van de Italiaanse wielrenner vloeit voort uit het feit dat het Italiaans Olympisch Comité (CONI) vorige week het onderzoek naar het vermeende gebruik van doping door Basso heropende.
De 29-jarige Basso is een van de renners wier naam viel in de dopingzaak rond de Spaanse arts Eufemiano Fuentes. Wegens gebrek aan bewijs kwam er geen aanklacht tegen de Giro-winnaar van 2006. De krant La Repubblica berichtte dat dopingvorsers uit Italië dat bewijs echter nu wel hebben.
Vorige week werd Basso door Discovery hangende de uitkomst van het onderzoek al voorlopig op non-actief gesteld. Over twee weken begint de volgende editie van de Ronde van Italië derhalve zonder titelverdediger.
"Het was een moeilijke beslissing", lichtte Basso, die dopinggebruik altijd ontkend heeft, zijn besluit toe. "En het is belangrijk dat iedereen weet dat het voor 100 procent míjn beslissing is geweest. Niemand heeft mij gevraagd te vertrekken. Maar het is het enige wat ik kan doen, denk ik."
Ploegleider Johan Bruyneel verklaarde dat hij nog heeft getracht zijn troef voor de grote ronden over te halen te blijven. "Zijn verzoek kwam onverwacht. Ivan was zeer emotioneel, maar vastbesloten de banden door te snijden. We hebben heel lang met hem gepraat voordat we daarmee hebben ingestemd. Hoewel Basso nog maar kort bij het team was, heeft hij laten zien een groot kopman te zijn en een gewaardeerd en onzelfzuchtig ploeggenoot."
goede zet van Basso.. als hij wordt veroordeeld trekt hij tenminste niet de hele Discovery met zich mee in een zwart gat. Wat voor beerput dat gaat opleveren, alsof die nog niet groot genoeg is. L"Equipe smult...quote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:15 schreef ErikT het volgende:
Ik begrijp niet wat hij hiermee wil bereiken.
Als hij onschuldig is krijgt hij ook zo weer een nieuw contract bij Doscovery of welke naam het volgend seizoen heeft. Eerlijk gezegd denk ik alleen niet dat hij onschuldig is, er zijn nu wel veel bewijzen tegen hem.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:10 schreef kawotski het volgende:
[..]
goede zet van Basso.. als hij wordt veroordeeld trekt hij tenminste niet de hele Discovery met zich mee in een zwart gat. Wat voor beerput dat gaat opleveren, alsof die nog niet groot genoeg is. L"Equipe smult...
Als hij onschuldig is kan hij weer aan de slag met een schone lei.
Een spijtoptant, die gaat populair worden in het pelotonquote:Op woensdag 2 mei 2007 08:57 schreef Ericr het volgende:
Er gaan geruchten dat hij een spijtoptant wordt en daarmee eventuele vervolging afkoopt. Het is toch een kwestie van tijd dat een renner uit de school gaat klappen, zeker als er nog eens zo'n 50 renners bij zijn betrokken.
Als er ook strafrechterlijke vervolging dreigt zullen waarschijnlijk meerderen eieren voor hun geld kiezen. ook al zijn de meeste rechtzaken aangaande doping tot nu toe met een sisser afgelopen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 09:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Een spijtoptant, die gaat populair worden in het peloton.
Ik volg hem niet, waarom verlaat je Discovery dan als je onschuldig bentquote:BASSO: "IK HEB EEN GERUST GEWETEN"
Woensdag moet Ivan Basso zich opnieuw
melden bij het CONI. "Ik heb een gerust
geweten", zegt de Italiaanse toprenner,
die het wielrennen niet opgeeft.
Na zijn ondervraging kruipt Basso snel
weer op de fiets. "Nadat ik vorige week
beslist had om Discovery te verlaten,
heb ik even niet getraind. Maar donder-
dag wil ik opnieuw op de fiets zitten."
Stilletjes hoopt Basso op een terugkeer
bij Discovery Channel. "Als ik vrijge-
sproken word van alle schuld, ben ik er
zeker van dat de ploeg me weer zal
ontvangen. Maar de Giro rijd ik niet,
dat heb ik zelf al beslist."
heb jij de media wel gevolgd de laatste jaren? In het wielrennen ben je bij voorbaat schuldig, ook al ben je niet eens betrokken bij Operacion Puerto/Fuentes..quote:Op woensdag 2 mei 2007 16:31 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik volg hem niet, waarom verlaat je Discovery dan als je onschuldig bent![]()
jammer dat L'Equipe niet Spaans is, hadden we de complete lijst al lang gehad...quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:50 schreef Ericr het volgende:
Ach hij is niet de enige, als het zo doorgaat is straks 80% van de renners besmeurd. Laat ze die lijst eens vrijgeven.
Als hij onschuldig is, hoeft hij niet zelf zijn contract in te leveren. Renners als Contador werden ook genoemd, maar zijn gezuiverd en Contador rijdt gewoon rond bij Discovery Channel. Basso is zo schuldig als wat, dat weet hij, dat weet Bruyneel, dat weet de ploeg en die willen gewoon redden wat er te redden valt voor beide partijen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:26 schreef kawotski het volgende:
[..]
heb jij de media wel gevolgd de laatste jaren? In het wielrennen ben je bij voorbaat schuldig, ook al ben je niet eens betrokken bij Operacion Puerto/Fuentes..
Je kan het ook anders zien. Iedereen die hij aan de galg praat rijdt bij zijn terugkeer in dat peloton natuurlijk niet meer mee ...quote:Op woensdag 2 mei 2007 09:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Een spijtoptant, die gaat populair worden in het peloton.
Dat is waar , maar iemand die stug blijft volhouden dat hij celan is , wordt ook niet echt gewaardeerd , kijk maar naar Virengue. Die werd zeker door z'n ex-ploegmaats met de nek angekeken..quote:Op donderdag 3 mei 2007 02:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Je kan het ook anders zien. Iedereen die hij aan de galg praat rijdt bij zijn terugkeer in dat peloton natuurlijk niet meer mee ...
Iedereen heeft vrienden in het peloton en je hebt ook nog de wielerfans. Een valsspeler die anderen gaat verraden, maar zelf netjes blijft meerijden door een deal, lijkt me geen populaire jongen te gaan worden, zeker met de omerta binnen het wielrennen in het achterhoofd.quote:Op donderdag 3 mei 2007 02:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Je kan het ook anders zien. Iedereen die hij aan de galg praat rijdt bij zijn terugkeer in dat peloton natuurlijk niet meer mee ...
dan wordt die geweerd door de ASOquote:Op donderdag 3 mei 2007 10:16 schreef JoeyT het volgende:
Ik wil Basoo in de Tour zien. Eigenlijk al in de Giro, maar dat zit er dus niet in. Laat hm maar lekker vrijgesproken worden
Ja geen zak aan meer op deze manier. Weer een tour met B-rennersquote:
Alsof er een zak aan is als Basso straks in de eerste bergrit er vandoor knalt en niemand die nog kan bijbenen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:21 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ja geen zak aan meer op deze manier. Weer een tour met B-renners![]()
Basso was net zo'n B-renner in de tijd dat hij voor Fassa reed, toen hij overstapte naar Riis was hij plots de enige die Armstrong consequent kon volgen bergopquote:Op donderdag 3 mei 2007 12:21 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ja geen zak aan meer op deze manier. Weer een tour met B-renners![]()
Dat zou leuk zijn ja. In de Giro vorig jaar had hij de rest op een half uur kunnen rijden als hij gewild had. De echte wielerfans zitten inderdaad de wachten op een gedopeerde renner die de rest (al dan niet gedopeerd) kansloos naar huis rijdtquote:Op donderdag 3 mei 2007 12:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Alsof er een zak aan is als Basso straks in de eerste bergrit er vandoor knalt en niemand die nog kan bijbenen.![]()
Ik hou van topsport. Dat houdt voor mij in de beste sporters in de desbetreffende discipline. Dus in de grote ronden van de wielersport zou dat Basso moeten zijn. Dat niemand hem kan bijbenen zegt genoeg.quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Alsof er een zak aan is als Basso straks in de eerste bergrit er vandoor knalt en niemand die nog kan bijbenen.![]()
Renners als Basso en Armstrong maakten het wielrennen net zo saai. Geef mij zo meteen maar in de Giro een mooie strijd tussen Simoni, Cunego, Savoldelli, ...![]()
Dus? Zolang er niets bewezen is moet die gast gewoon rijden.quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:30 schreef wimderon het volgende:
[..]
Basso was net zo'n B-renner in de tijd dat hij voor Fassa reed, toen hij overstapte naar Riis was hij plots de enige die Armstrong consequent kon volgen bergop![]()
[..]
Tot er twee weken na de tour naar buiten komt dat de winnaar toch doping heeft gebruiktquote:Op donderdag 3 mei 2007 12:36 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Dus? Zolang er niets bewezen is moet die gast gewoon rijden.
Er loopt een onderzoek naar hem. Een leraar die verdacht wordt van pedofilie zetten ze toch ook op non-actief zolang het onderzoek loopt ? Iemand waar aanwijzingen voor zijn dat hij iemand heeft vermoord zetten ze toch ook vast in voor-arrest ?quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:36 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Dus? Zolang er niets bewezen is moet die gast gewoon rijden.
daar heb je wel gelijk in. En conform de ethische code moeten ze dat ook doen. Maar er zijn genoeg ploegen die zich er vervolgens niet aanhouden.quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Er loopt een onderzoek naar hem. Een leraar die verdacht wordt van pedofilie zetten ze toch ook op non-actief zolang het onderzoek loopt ? Iemand waar aanwijzingen voor zijn dat hij iemand heeft vermoord zetten ze toch ook vast in voor-arrest ?
Vergelijkingen van niets. Maar dan nog. Sinds vorig jaar is dit al aan de gang. Wanneer wordt er eindelijk uitsluitsel gegeven?quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Er loopt een onderzoek naar hem. Een leraar die verdacht wordt van pedofilie zetten ze toch ook op non-actief zolang het onderzoek loopt ? Iemand waar aanwijzingen voor zijn dat hij iemand heeft vermoord zetten ze toch ook vast in voor-arrest ?
in het slechtste geval kan dat nog jaren durenquote:Op donderdag 3 mei 2007 12:51 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Vergelijkingen van niets. Maar dan nog. Sinds vorig jaar is dit al aan de gang. Wanneer wordt er eindelijk uitsluitsel gegeven?
Dat is ook weer vrij discutabel, want bij Basso zat er eigenlijk een constante stijgende lijn in. Bij Fasso werd hij in 2002 in de Tour 11e en het jaar daarna 7e. Bij CSC werd hij toen 3e in 2004, maar hij was duidelijk nog aan het groeien. Daarnaast heeft hij bij Fassa ook genoeg mooie prestaties neergezet die zijn potentie aantonen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:30 schreef wimderon het volgende:
[..]
Basso was net zo'n B-renner in de tijd dat hij voor Fassa reed, toen hij overstapte naar Riis was hij plots de enige die Armstrong consequent kon volgen bergop![]()
Klopt wat je zegt, maar van anonieme meerijder van niveau Evans/Leipheimer werd hij opeens dé man die meekon met Armstrond bergop. Dat is al een grote stap, maar tegelijkertijd maakte hij ook enorme sprongen in het tijdrijden...quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:38 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dat is ook weer vrij discutabel, want bij Basso zat er eigenlijk een constante stijgende lijn in. Bij Fasso werd hij in 2002 in de Tour 11e en het jaar daarna 7e. Bij CSC werd hij toen 3e in 2004, maar hij was duidelijk nog aan het groeien. Daarnaast heeft hij bij Fassa ook genoeg mooie prestaties neergezet die zijn potentie aantonen.
Overigens wil ik hiermee niet zeggen dat ik denk dat Basso schuldig of onschuldig is en of Riis renners aanzet tot dopinggebruik. Ik probeer alleen iets objectiever te kijken, dat de groei van Basso helemaal niet zo vreemd was gezien zijn eerdere prestaties.
Punt is dat Basso helemaal niet betrapt is. Geen sporen gevonden. Je hebt me geen woord over Landis horen zeggen, dus je assumpties slaan nergens op, en als je wat beter leest vond ik het vorig jaar een B-tour en daar hoort Landis dus bijquote:Op donderdag 3 mei 2007 16:26 schreef wimderon het volgende:
Wat ik eigenlijk wou zeggen in reactie op JoeyT, die liever een Landis, alvorens een positieve test af te leveren, de rest op een hoop ziet rijden, dan een spannende strijd tussen nog niet betrapte/verdachte renners.
Blijkbaar is hij wel "betrapt" , zijn er voldoende aanwijzingen voor "dopinggebruik" of het CONI had hem niet kunnen oproepen voor een verhoor ...quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:52 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Punt is dat Basso helemaal niet betrapt is. Geen sporen gevonden. Je hebt me geen woord over Landis horen zeggen, dus je assumpties slaan nergens op, en als je wat beter leest vond ik het vorig jaar een B-tour en daar hoort Landis dus bij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |