Het combinatie pakket is beide namen, samengevoegd met "la"?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 13:52 schreef Herkauwer het volgende:
Server versie gaat asta heten!Wat een klote naam zeg
quote:Op vrijdag 22 juli 2005 13:54 schreef daReaper het volgende:
[..]
Het combinatie pakket is beide namen, samengevoegd met "la"?
Goh... leuk?quote:
'quote:Op vrijdag 22 juli 2005 14:39 schreef Jo0Lz het volgende:
For all of us who feel only the deepest love and affection for the way computers have enhanced our lives, read on.
At COMDEX recently, Bill Gates reportedly compared the computer industry with the auto industry and stated, "If GM had kept up with the technology like the computer industry has, we would all be driving $25.00 cars that got 1,000 miles to the gallon."
In response to Bill's comments, General Motors issued a press release stating: If GM had developed technology like Microsoft, we would all be driving cars with the following characteristics:
1. For no reason ...
..."Start" button to turn the engine off!
Ik vind XP wel een kutnaamquote:Op vrijdag 22 juli 2005 14:45 schreef rishi120 het volgende:
Windows XPII is dat nix leuks?
eind deze, begin volgende maand.. geloof ik.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 14:46 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Ik vind XP wel een kutnaamIk blijf bij Longhorn.
Wanneer komt de eerste beta eigenlijk uit ?
Dat was toch eerst eind deze maand ? Download nu de b5048 maar heb geen idee of t was isquote:Op vrijdag 22 juli 2005 14:50 schreef Smart-Einstein het volgende:
eind deze, begin volgende maand.. geloof ik.
Longhorn verdwijnt 100% zeker omdat het een codenaam is. Net als Chicago en Whistler dat waren.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 14:46 schreef UnleashMitch het volgende:
Deze is nog beter:quote:Op vrijdag 22 juli 2005 14:39 schreef Jo0Lz het volgende:
[...]
quote:Microsoft aims to define that standard with their new "Redmond" sedan.
Here's just a quick tour of some of the state-of-the-art features that will make this the best set of wheels you'll ever drive:
a.. Room for up to six passengers (although the current version only allows one occupant while the car is in motion. Microsoft claims that this will provide greater security for the passenger and vows to look into a true multi-passenger model).
b.. Free car phone! The “Redmond” includes a SONY™ model TCP-93. This model only allows dialing out, so you'll have to purchase another phone if you wish to receive calls or communicate with other satisfied “Redmond” owners. Microsoft expects that many third-party vendors will be glad to provide this added value.
c.. Revolutionary cache strategy allowed Microsoft to design the “Redmond” with just 3 wheels instead of one. Just imagine the savings in tire-replacement!
d.. No speedometer, odometer, or gas-gauge. Microsoft feels that it can deliver a higher-quality product by leaving off these frills in the initial offering. This could also provide jobs for unemployed but enterprising auto workers who wish to provide this product to you.
e.. An early prototype of the “Redmond” (code-named “Pong”) had the obvious disadvantage of only supporting left turns. The production-ready “Redmond” instead offers control-preserving but control-insensitive steering. The steering column and directional signals allow you to signal and turn in either direction, and while the car “remembers” the direction you turned, it translates this into a left turn automatically. Great news for people who always confuse left and right, and Microsoft provides a complimentary map of your town to aid you in finding paths that only include left turns.
f.. Should you be so old-fashioned as to not want to use some of these amazing new features, Microsoft again dazzles the critics by providing the “AmeriDrive” console. This console allows you to drive the “Redmond” as you would any other American car. The console supports the only available standards document (1.7b), so some minor features such as acceleration, steering, and braking are not fully supported. Microsoft fully stands behind AmeriDrive and maintains that it is “not just a check-box.”
En Cairo. En Memphis. En Daytona.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Longhorn verdwijnt 100% zeker omdat het een codenaam is. Net als Chicago en Whistler dat waren.
quote:If Linux was a car...Sense of Humor required!
M: Hey Pete, Can you help me put a radio in my Debian?
P: You're an Idiot, RTFM!
M: I need more help than that.
P: You're an idiot! I did a Google search. It's in the page referenced by the footnote in the 37th hit. If I could find it, so can you.
GS: (good Samaritan) You need to rebuild the engine to add a radio.
M: Rebuild the engine?
P: You're an idiot!
GS: There's a how-to. It's written for a "Hat", but it's mostly correct except that engine is in the rear. It's translated from German, but they did a pretty good job. It'll tell you to hook the radio to the red and black wires, but since you've got a Debian, there won't be any red and black wires. And you still need to write the radio driver. Don't forget to regrind the camshaft. If you don't, you'll get an error message that you don't have permission to change the tire pressure, but it's the camshaft. You'll need a lot of tools, but you can get them for free. Most of them come with instructions... about 900 pages in all. Read 'em all carefully and understand 'em before you start. Should be able to figure it all out in a couple of months.
[MUCH LATER...]
M: Hey Pete, I didn't get all the stuff I needed to rebuild my engine. Can I borrow your Drake again?
P: The wife has the Drake, but you can borrow the Hat.
M: This is different. Where's the steering wheel?
P: That dashboard was really using a lot of gas. This has what is called a CLI. Just type CTRL-L to go left and CTRL-R to go right.
M: What about the gas and brakes?
P: That's all combined into a single speed number. Just type ps | grep speed. The headings are in Klingon, but the third number is the one you want. Just divide by the speed of light to get meters/second. You'll have to parse it out, calculate the new speed and use the nice function to change the priority of the process. That changes the speed. If you had just read the manpage, I wouldn't have had to tell you all that.
M: Which manpage?....never mind... What if I need to stop in a hurry?
P: Gotcha covered. There's a script for panic stops. Just type PanicStop-3.8.63278665-HAT when=now. It will ask you for a password. Enter the password and hang on cause you're gonna stop real quick. I'm really proud of the deceleration optimization routine. Be careful typing, it's case sensitive. If it gives you a cryptic error message and doesn't stop, it's probably because you forgot to add yourself to the brakes group. It's all in the manpage.
M: Which manpage?....never mind...
[MUCH, MUCH LATER....]
M: I wish I hadn't sold my Gates. At least I could drive it to town and pick up Granny....
P: You're an idiot!.....
Ik vind het beter klinken als een jaartal of een 2 letter combinatie.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:10 schreef mschol het volgende:
en de volgende windows versie heet dus idd windows vista, volgens mij ga ik em al boycotten/hacken alleen maar om de naam
Het heeft wel iets vrolijks, iets lichts. Windows XP vind ik een stuk zwaarder klinken. Dan leg je dus al onbewust het verband tussen hoe de naam klinkt en hoe (je denkt) dat het presteert.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:11 schreef Tijger_m het volgende:
Ik vind het beter klinken als een jaartal of een 2 letter combinatie.
Dat is waar, maar ik vind Longhorn leuker klinken dan Vista.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
http://www.tweakers.net/nieuws/38161?quote:
Nee hoor.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:30 schreef Dleg het volgende:
wat boeit het nou wat de naam is van een besturingssyteem??
al die figuren die hier roepen dat vista een kutnaam komen zeker klaar bij het horen van de naam linux o.i.d.
quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:30 schreef Dleg het volgende:
wat boeit het nou wat de naam is van een besturingssyteem??
al die figuren die hier roepen dat vista een kutnaam komen zeker klaar bij het horen van de naam linux o.i.d.
Longhorn was slechts een codename, XP heette namelijk whistlerquote:Op vrijdag 22 juli 2005 14:46 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
maar dat past gewoon weg niet bij windows...quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Met cijfertjes zijn ze gestopt vanwege het millenium...quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:59 schreef mschol het volgende:
[..]
maar dat past gewoon weg niet bij windows...
wndows was altijd cijferrtjes: dat werkt prima imho...
pssst windows 2003quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:01 schreef Vanderdonk het volgende:
[..]
Met cijfertjes zijn ze gestopt vanwege het millenium...![]()
Al een maand geledenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:06 schreef user-x het volgende:
bijna alle domeinen www.windowsvista.***** zijn al geregistreerd
Ja hoor, Jump, dat magquote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:32 schreef Jump het volgende:
Mag ik deze hernoemen naar "[centraal] Windows Vista (Longhorn)" ?
Longhorn heet gewoon Vista vanaf nu. Meer niet.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:26 schreef Jonathon het volgende:
Zijn er al screenshots?
Longhorn kennen we allemaal wel..
ja, http://www.winsupersite.com/reviews/longhorn_5048.aspquote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:26 schreef Jonathon het volgende:
Zijn er al screenshots?
oh. in ieder geval voor de mensen die ze nog niet gezien hebben.quote:Longhorn kennen we allemaal wel..
WinVquote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:36 schreef SlimShady het volgende:
Oh ja, op een andere website vroeg een user zich af wat de afkorting wordt.
Net zoals WinME, Win2k, WinXP... wat wordt die van Vista?
Ik dacht aan WinVis of WinVS. Die eerste klinkt stupid in het Nederlands![]()
MacOS?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:56 schreef WalfredGeesink het volgende:
Ben ik ff blij dat ik al ben geswitcht.
De logica hiervan ontgaat mij even...Vista is de opvolger van XP.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:56 schreef WalfredGeesink het volgende:
Ben ik ff blij dat ik al ben geswitcht.
Ja, maar hoe eerder je swicht, hoe beter he.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 18:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De logica hiervan ontgaat mij even...Vista is de opvolger van XP.
Hoe later je switch hoe meer fouten eruit gehaald zijnquote:Op vrijdag 22 juli 2005 18:18 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Ja, maar hoe eerder je swicht, hoe beter he.
Mac OS X ja
een update:quote:
ik vind het nix by the wayquote:I've started some discussion with fellow site owners, and we've decided that Windows Vista's abbreviation should be WinVi.
Here's the reasoning:
* Vi is the first two letters of Vista
* Windows Vista is Windows NT 6.0. In Roman Numerals VI is the number six.
quote:Activewin posted the current internal release schedule of Windows Vista:
# Beta 1: 7/27/05 (limited public beta August 3rd)
# Beta 2: 11/16/05
# RC0: 3/17/06
# RTM: 6/28/06
Ben benieuwdquote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:09 schreef SHERMAN het volgende:
3 augustus:
http://www.tweakers.net/nieuws/38177
Ik ben benieuwd of ze deze visie met Vista waar kunnen maken. Gezien eerdere ervaringen heb ik zo mijn twijfels.quote:Microsoft Explains Windows Vista Name
By Nate Mook, BetaNews
July 22, 2005, 2:16 PM
With the announcement of Longhorn's official name, Microsoft has left many users asking: Why Windows Vista? Company representatives told BetaNews that Microsoft felt the new version of Windows "deserved a name that was more representative of what it specifically brings to customers."
"Today, we live in a world of 'more' -- more information, more ways to communicate, more things to do, more opportunities -- and at the same time, more responsibilities. Increasingly, we all turn to our PCs to help us with that," a Microsoft spokesperson said. "At the end of the day, what you're after is a way to break through all the clutter to focus on what you want to focus on, what you need to do. What you're trying to get to is your own personal Vista -- whether that is trying to organize photos, or trying to find a file or trying to connect and collaborate with a number of people electronically."
Bron
Dusss.... softwareleveranciers mogen geen gebruik maken van nieuwe functionaliteiten in een OS, omdat mensen zoals jij die klaarblijkelijk hun systeem niet op een normale manier kunnen configureren/gebruiken niet over willen stappen? Beetje omgekeerde wereld, dan hadden we met zijn allen nog vrolijk op 486's gedraaid en moest je nog naar de bibliotheek om aan info te komenquote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:44 schreef longinus het volgende:
Elke opvolger is een verslechtering, ik wil gewoon een OS zonder al die troep erin.
Het zal wel weer zo zijn dat de Adobe en andere grote softwareleveranciers je dwingen om over te stappen, Dat deden ze ook met windows9x en of dit nodig is vraag ik mij af.
Goede vraag ja. Ga zelf binnenkort ook Vista installeren maar m'n voorkeur gaat zeker uit naar Dual Boot met XP want om nou twee HD's steeds te moeten wisselen gaat me iets verquote:Op donderdag 28 juli 2005 10:23 schreef FoXje het volgende:
Kan ik Vista (beta 1) langs XP installeren; dus dat je een keuze krijgt bij het booten?
Heb ergens screenshots gezien waaruit lijkt te blijken dat dat niet standaard kan. (Als in: waarschuwing: als je op deze disk installeert wordt de oude windows in een windows.old mapje gemikt en zal niet meer kunnen booten)quote:Op donderdag 28 juli 2005 10:27 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Goede vraag ja. Ga zelf binnenkort ook Vista installeren maar m'n voorkeur gaat zeker uit naar Dual Boot met XP want om nou twee HD's steeds te moeten wisselen gaat me iets ver
Het grote voordeel van twee HD's in je PC is dat je je altijd kan switchen om te kutten in Vista en te werken in XP maar goed, ideaal is het natuurlijk niet omdat je altijd een deel van je data kwijt bent maar achquote:Op donderdag 28 juli 2005 11:17 schreef FoXje het volgende:
Blijkbaar kan het wel; vista dualboot met XP
Tenzij je zo slim bent om een partitie te maken waarop je zowel in Vista als in Xp je data opslaat natuurlijkquote:Op donderdag 28 juli 2005 11:21 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Het grote voordeel van twee HD's in je PC is dat je je altijd kan switchen om te kutten in Vista en te werken in XP maar goed, ideaal is het natuurlijk niet omdat je altijd een deel van je data kwijt bent maar ach
Tis ook wel weer een mooi moment om alle troep die je verzameld hebt op te ruimenquote:Op donderdag 28 juli 2005 11:25 schreef Tijger_m het volgende:
Tenzij je zo slim bent om een partitie te maken waarop je zowel in Vista als in Xp je data opslaat natuurlijk![]()
Ja op partitieniveau danquote:Op vrijdag 29 juli 2005 12:47 schreef Barthez het volgende:
KUn je wel met 1 hardeschijf dualboot doen, zodat ik in C xp gooi en in D vista?
Mwa op zich is het best werkzaam met vmware. ram is wel aan te raden jahquote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:30 schreef HeatWave het volgende:
VMware is wel een goed idee als je alleen ff wil kijken hoe het eruit ziet ja. Zo heb ik ook wat Longhorn beta's getest.
Wel zorgen dat je veel ram hebt.
Gaat hard hequote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:38 schreef Blue Thunder het volgende:
[..]
Ben overigens WinVI nu aan het installeren(via remote admin op mijn thuis pc
beetje omslachtig wel
maar wel in retro zwart / witquote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:49 schreef Blue Thunder het volgende:
slordig dat het bootlogo nog longhorn is
Mn werkgever heeft nogal wat abbo's als grote afnemer bij MSquote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:53 schreef tonks het volgende:
Waar hebben jullie allemaal dat vista van dan?
Nou... in dit tempo heb ik mn avondeten al op en zit ik aan de koffie het 8 uur journaal te kijken voordat dat gebeurd ben ik bang....quote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:53 schreef Blue Thunder het volgende:
hehe jah.. Is inmiddels 1x herstart (van wat ik gezien heb) tijdens het completen van de install... Ben benieuwd hoevaak dat nog gaat gebeuren
ik via ewekaquote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:56 schreef tvdleur het volgende:
[..]
Mn werkgever heeft nogal wat abbo's als grote afnemer bij MS
Zover ik weet zijn hier tvdleur en ik Windows Fietstas aan het installen....quote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:59 schreef uniekje het volgende:
En toch is die naam niks... Windows Visstick...
Ben wel eens benieuwd natuurlijk, maar zo te horen duurt het nog wel ff voordat iemand hem up adn running heeft?
Divvie 600 '92quote:Op vrijdag 29 juli 2005 16:21 schreef tvdleur het volgende:
Bietje op motor-forum?wat voor brommert rij jij? Ik een gsx-r750 oldschool 91-er
[offtopic]quote:Op vrijdag 29 juli 2005 16:28 schreef tvdleur het volgende:
sjips... het regentik heet daar Timmeh (spreek uit als cartman: Timmeeeeeeh
)
maar goed, even terug naar de install vista... tijd voor bier lijkt me, gaat de tijd wat snellerbij jou al klaar?
beta's zijn in principe vrij om te testen met de bijgeleverde key (30 day trial) elke malloot mag zich ook als tester aanmelden bij MS tenslotte. via p2p is niet erg netjes, maar volgens mij niet illegaal in dit geval...quote:Op vrijdag 29 juli 2005 16:50 schreef __Saviour__ het volgende:
Is het legaal om die beta te downloaden via de bekende p2p-netwerken, of is dat alleen voor mensen met zo'n msdn-abbo?
volgens mij zijn beta's alleen vrij om te testen als ze public zijn anders moet je je geregistreerd hebben lijkt mij...quote:Op vrijdag 29 juli 2005 16:55 schreef tvdleur het volgende:
[..]
beta's zijn in principe vrij om te testen met de bijgeleverde key (30 day trial) elke malloot mag zich ook als tester aanmelden bij MS tenslotte. via p2p is niet erg netjes, maar volgens mij niet illegaal in dit geval...
Ik heb dat beta-tester formulier nu ingevuld op de Microsoft site. Ben benieuwd of dat wat gaat worden.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 16:55 schreef tvdleur het volgende:
beta's zijn in principe vrij om te testen met de bijgeleverde key (30 day trial) elke malloot mag zich ook als tester aanmelden bij MS tenslotte. via p2p is niet erg netjes, maar volgens mij niet illegaal in dit geval...
Link, als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 17:06 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik heb dat beta-tester formulier nu ingevuld op de Microsoft site. Ben benieuwd of dat wat gaat worden.
Mja... maar volgens mij doet een bedrijf er niet erg moeilijk over met een beta. Hoe meer testers hoe meer fouten er worden gevonden, dus uiteindelijk een win - win situatie, mede omdat meer mensen kennis maken met het nwe product. Ach... zoals ik al zei netjes is het niet, en vast niet helemaal legaal idd in dat geval.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 17:04 schreef mschol het volgende:
[..]
volgens mij zijn beta's alleen vrij om te testen als ze public zijn anders moet je je geregistreerd hebben lijkt mij...
http://beta.microsoft.comquote:Link, als ik vragen mag?
Wat is je guest ID dan?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 17:19 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
http://beta.microsoft.com
Inloggen met een .net passport en dan kun je je aanmelden voor het 'potential beta testers program'.
Alleen die laptop is beetje stukquote:Op vrijdag 29 juli 2005 18:13 schreef SHERMAN het volgende:
Zodra ik thuis ben ook maar is proberen dan.
En bij mij doet ie allesquote:Op vrijdag 29 juli 2005 18:23 schreef Barthez het volgende:
Ik draaide het hier, Vista kon mijn 9800 XL niet vinden, mijn usb niet, mijn muis niet, mijn tvkaart niet, mijn C-media software niet!!!
Niet installeren hoor! er zijn te weinig werkende drivers en software!
Ati heeft al een beta driver uitgebracht voor de Vista beta.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 18:23 schreef Barthez het volgende:
Ik draaide het hier, Vista kon mijn 9800 XL niet vinden, mijn usb niet, mijn muis niet, mijn tvkaart niet, mijn C-media software niet!!!
Niet installeren hoor! er zijn te weinig werkende drivers en software!
Je snapt het concept niet helemaal he!quote:Op vrijdag 29 juli 2005 18:28 schreef Barthez het volgende:
ik denk dat ik maar mooi wacht tot december! Zon trial van 30days is ook niks!
Ik heb nog niet gezocht maar ik denk dat ik in een minuut via google een crack heb gevonden om die 30 dagen te omzeilen.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 18:28 schreef Barthez het volgende:
ik denk dat ik maar mooi wacht tot december! Zon trial van 30days is ook niks!
en dan kan ik nog niks downen???quote:Op vrijdag 29 juli 2005 17:19 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
http://beta.microsoft.com
Inloggen met een .net passport en dan kun je je aanmelden voor het 'potential beta testers program'.
dan vinden ze mij vast niet tofquote:Op vrijdag 29 juli 2005 18:41 schreef __Saviour__ het volgende:
Het heet dan ook 'potential beta testers program'
Microsoft bekijkt je aanvraag, en als ze je tof vinden, mag je meedoen.
quote:Op vrijdag 29 juli 2005 18:43 schreef Barthez het volgende:
kheb eens lope zoeken naar die crack van de 30 day trial, nou ik kan helemaal niks vinden, wens je veel succes ermee, en als je iets vindt laat het dan hier ff weten!
Goed hequote:Op vrijdag 29 juli 2005 18:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Echte computer experts hier op Fok, lekker zeuren over de naam van een MS product..
Ik zoek wel, maar dan voor mezelf.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 18:43 schreef Barthez het volgende:
kheb eens lope zoeken naar die crack van de 30 day trial, nou ik kan helemaal niks vinden, wens je veel succes ermee, en als je iets vindt laat het dan hier ff weten!
Jij wilt hem hebben en ik mag jou mailen?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 18:50 schreef Barthez het volgende:
Mail me dan ff -knip mail-
kan misschien wel zijn, maar we houden het properquote:
Ga mn best doen voor jequote:Op vrijdag 29 juli 2005 20:13 schreef Ericjuh het volgende:
wie kan ff wat leuke screens maken?
keb vertrouwen in je dat je ontzettende stoere screenshots gaat maken.. wat maakt niet uitquote:
Gewoon over c heen knallen zou ik zeggenquote:Op vrijdag 29 juli 2005 20:35 schreef MMaRsu het volgende:
ff een vraagje, moet de OS op een logical of primary partitie?
Ik heb nu C:/Windows ( 98 ) en D:\ ( XP ). Ik wil 98 toch niet meer gebruiken kan ik dan die hele schijf formatten en bv van E:\ ( Vista ) maken?
Primaryquote:Op vrijdag 29 juli 2005 20:41 schreef MMaRsu het volgende:
Ja dat kan niet, want ik had als eerste op deze pc XP geinstalled, en toen heb ik een anderhalve gb grote schijf aangemaakt voor '98.
Maarrem..moet de partitie op een logical of primary partitie?
Met nieuwe file system en virtual folders kan je alles verzamelen en groeperenquote:
Gpedit zat pas in winxpquote:Op vrijdag 29 juli 2005 21:10 schreef SHERMAN het volgende:
- Wat houd dat rating voor files in?
- gpedit nog steeds in windows 95 style?
De layout er van zuigt anders gewoon.quote:
Maar wel functioneelquote:Op vrijdag 29 juli 2005 21:16 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
De layout er van zuigt anders gewoon.
Kan mijn het ballen sinds wanneer het er is, het ziet er niet uit.![]()
Ik dacht dat dat er uit was geknikkerd?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 21:11 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Met nieuwe file system en virtual folders kan je alles verzamelen en groeperen
in je virtual folder kan je dan sorteren op 4 star rating
tis nog maar beta he!quote:
Ach ja. Ik vind de rest er trouwens wel gelikt uitzien.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 21:17 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Maar wel functioneel![]()
En 90% van de gebruikers weet geen eens dat het bestaat
Het file system voorlopigquote:Op vrijdag 29 juli 2005 21:19 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat er uit was geknikkerd?
Dat is mijn schuldquote:Op vrijdag 29 juli 2005 21:19 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
tis nog maar beta he!
maar bedankt voor screens.. ziet er tof uit..
btw.. de laatste screen.. daar zie ik allemaal strepen door heen.. ligt aan je pc of is dat een bug van windows?
Die blijft zo denk ik!quote:Op vrijdag 29 juli 2005 21:19 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
tis nog maar beta he!
maar bedankt voor screens.. ziet er tof uit..
btw.. de laatste screen.. daar zie ik allemaal strepen door heen.. ligt aan je pc of is dat een bug van windows?
Een vrouw die geilt op een OSquote:
Taskmanager is hetzelfdequote:Op vrijdag 29 juli 2005 21:49 schreef tvdleur het volgende:
pfff.... hapert als de nete, zo even uitzoeken of dit aan mn draadloze muis / tboard ligt. ziet er mooi uit! dingen zoals de ctrl alt del taskmanager zijn veel intuitiever uitgevoerd. mn 3com netwerkkaart word niet herkend, evenals veel hp randapparatuur, maargoed, het merendeel wel.
de netwerkkaart laat zich met xp drivers installeren
hmm, het lijkt erop dat mn usb hubjes de boosdoener zijn... ff testen
Heb je ook de classic theme zoals die in XP zit?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 21:04 schreef Godlike02 het volgende:
Ik link ze wel ff
Want wil niet minder dan full screen doen
[screens]
(zelfs mn router werd helemaal automatisch gevonden terwijl deze op een onmogelijke poort staat)
Zo wel weer even genoeg
Verzoekjes moeten maar gesteld worden
Yepquote:Op vrijdag 29 juli 2005 22:42 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Heb je ook de classic theme zoals die in XP zit?
De layout is in principe primaquote:Op vrijdag 29 juli 2005 22:45 schreef ElmarO het volgende:
[..]
MooiIk ben niet echt kapot van dat zwarte.
http://www.godt.nl/screens/vista/find2.jpgquote:Op zaterdag 30 juli 2005 00:24 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat is er nu zo bijzonder aan de nieuwe zoekfunctie?
In XP kun je toch ook al zoeken in bestanden zelf.
Je hebt wel degelijk bijna alles gezienquote:Op zaterdag 30 juli 2005 04:07 schreef gitaarsnaar het volgende:
Mijn ervaringen met Vista [5112]:
Het eerste wat ik aanraad is om de beta van vista niet te installeren, wanneer je erop actief wilt gaan werken! Ik besloot vista op een aparte partitie [multiboot naast windows XP] te installeren. De installatie nam redelijk wat tijd in beslag op mijn 2 jaar oude systeem [ongeveer een uur], wat ik toch een tegenvaller vind [misschien zeik ik te veel ]. De installatie is zeer simpel geworden, alleen wordt er geen resterende tijd aangegeven, wat vooral in het laatste stuk zeer frustrerend is!
De beta opzich werkt redelijk goed, maar voelt erg 'windows xp' aan. Het is leuk om tijdje rond te kijken naar de nieuwe opties en programma's, maar na een uur heb je de meeste nieuwe dingen wel gezien en vind ik persoonlijk de nieuwe programma's niks bijdragen aan de effectiviteit van windows.
Verder heb ik een groot probleem aan vista overgehouden. Op vista werkt mijn internet-connectie perfect, maar op windows xp kon ik geen connectie meer krijgen met m'n router via diezelfde interne lankaart. Dus gelijk daarna windows vista eraf gegooid [ik was pissed off]. Nu werkt mijn lankaartje nog steeds niet trouwens na een herinstallatie van windows xp [meer mensen dit probleem?].
Dus tot nu toe vind ik het geen verbetering tegenover windows xp en zeker geen 'next-generation operating system', maar dit is een beta, dus we hebben nog lang niet alles gezien!![]()
Daar kreeg ik hem niet aan de praatquote:Op zaterdag 30 juli 2005 12:53 schreef Sjowhan het volgende:
Hmm ziet er interessant uit..
Misschien ook maar met VMware installeren, geen gezeur ook met niet werkende dingen meer dan
AMD 1800+ 512 mb ram en geforce 4 MX. Maar de VIA chipset van mn moederbord word niet ondersteund (nog) dus das wel waardeloos (hapert).quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:36 schreef SHERMAN het volgende:
Wat zijn de systeem spec waar jullie het op hebben draaien?
50% onwaar.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 11:21 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Je hebt wel degelijk bijna alles gezien
Dit is de basis en verwacht geen hele grote schokkende dingen meer.
Anders zou dit namelijk geen beta zijn.
Misschien scheelt het als je in VMware een IDE schijf aanmaakt (i.p.v. SCSI)? Dat werkt met onze 2K installatie op het werk ook een stuk beter...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 12:56 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Daar kreeg ik hem niet aan de praat![]()
Kon de hdd niet vinden dat kut ding. En ik had de laatste versie van vmware
Wat nog veel erger is dat er geen drivers bij zitten voor je hardware.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:44 schreef veldmuis het volgende:
Verschrikkelijk, die indeling in verkenner.
Nopequote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:02 schreef whoops het volgende:
[..]
Misschien scheelt het als je in VMware een IDE schijf aanmaakt (i.p.v. SCSI)? Dat werkt met onze 2K installatie op het werk ook een stuk beter...
Hier nietquote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:43 schreef veldmuis het volgende:
Vista reageert duidelijk trager hier...en idd, drivers...maarja, dat heb je met WinXP64bit zelfs nog, voor m'n tvkaart is er nogsteeds geen driver...maargoed, 't ding is pas een paar dagen uit.
NVIdia heeft een driver, maar die werkte bij mij niet (heb de 64bits versie van vista getest)
Erger?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:39 schreef regenworm het volgende:
[..]
Wat nog veel erger is dat er geen drivers bij zitten voor je hardware.
Je moet XP drivers gaan installeren om je netwerkkaart aan de praat te krijgen.
En dat duurt even waarom dat allemaal zo langzaam gaat weet ik ook niet.
Snelheid valt tegen zie niet veel verschil met XP.
Alleen IE 7 gaat een stuk sneller, bijna alle XP software werkt op Vista.
50%?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:21 schreef SlimShady het volgende:
[..]
50% onwaar.
in de volgende beta (release: 1e helft 2006), zullen er meer features in zitten.
ben het een beetje kwijt, veel gewerkt de laatste tijd.
dat zou kunnen. we zullen in beta 2 veel meer zien.quote:Op zondag 31 juli 2005 01:29 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
50%?
Dus jij denkt dat het produkt pas 50% af is?![]()
als je zei 10 procent hadik je gelooftquote:Op zondag 31 juli 2005 07:27 schreef SlimShady het volgende:
[..]
dat zou kunnen. we zullen in beta 2 veel meer zien.
Je mag verwachten dat microsoft drivers in zijn beta heeft.quote:Op zondag 31 juli 2005 01:29 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Erger?
Kneus het is een beta
Hardware leveranciers zijn verantwoordelijk voor een beta.
Wat snappen jullie niet aan een beta? Blijf er dan met je poten vanaf![]()
De hardeware leverancier is verantwoordelijk voor een driver en heeft nu ook pas Vista binnen gekregen![]()
Ja zeg, stel dat je ervaringen gaat posten!quote:Op zondag 31 juli 2005 01:29 schreef Godlike02 het volgende:
Wat snappen jullie niet aan een beta? Blijf er dan met je poten vanaf![]()
Nou...gelukkig wel.quote:Op zondag 31 juli 2005 10:29 schreef regenworm het volgende:
Microsoft heeft zijn eigen drivers voor de meest gangbare drivers.
Dus voor video, netwerk, en geluidskaart meestal leveren de hardware leveranciers dan geen drivers meer voor deze produkten
Nou kom maar op met de lijst!quote:Op zondag 31 juli 2005 07:27 schreef SlimShady het volgende:
[..]
dat zou kunnen. we zullen in beta 2 veel meer zien.
Bij jou leveren ze die niet meer.quote:Op zondag 31 juli 2005 10:29 schreef regenworm het volgende:
[..]
Je mag verwachten dat microsoft drivers in zijn beta heeft.
De meeste problemen die je krijgt met windows zijn de drivers.
Op deze manier kan je niet goed testen en je bent al een 1/2 dag bezig om XP drivers te installeren.
Het doet mij denken aan het NT4 tijdperk, alles met het handje.
Microsoft heeft zijn eigen drivers voor de meest gangbare drivers.
Dus voor video, netwerk, en geluidskaart meestal leveren de hardware leveranciers dan geen drivers meer voor deze produkten
quote:In a research note written by Gartner vice president Michael A Silver, the analyst house predicted: "The operating system will likely change significantly between beta 1, beta 2 (expected early in 2006) and the commercial release, expected late in 2006."
It said Windows users shouldn't judge the performance or hardware compatibility of Windows Vista from the first beta. Instead, companies should use the beta to build an understanding of Vista's search capability, its new imaging and deployment features, and the protected user access.
..
"You may wait at least until beta 2, if not longer, before beginning testing in earnest," it said.
hier, 66% meer nog wel.quote:There will be a "refresh" Build released at the PDC (Professional Developer's Conference) in September.
The next major milestone is Beta 2, which will have most of the User Experience features (Beta 1 only has about 1/3 of them).
Beta 2 will be released about 6 months after Beta 1, which would put it around the beginning of February. Look for it to be pushed back a bit, perhaps to the middle-end of February.
quote:The focus of Windows Vista Beta 1 is on the “fundamentals”: security, deployment, manageability and reliability & diagnostics. Windows Vista Beta 1 is primarily an infrastructure release and as it's a beta release it does not contain all of the end-user features. These end-user features will be included in Beta 2.
Voor mij dus 1/3quote:
dat zeiden zeikers al jij ook over XP..quote:Op zondag 31 juli 2005 12:55 schreef nietzman het volgende:
Ik snap niet wat het probleem is van bitchen op deze beta.
Ik had van de mensen van Microsoft voor meer als vier jaar werk gewoon meer verwacht dan deze XP met een skinnetje.
je kan niet lezen en/of rekenenquote:Op zondag 31 juli 2005 12:53 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Voor mij dus 1/3![]()
Aangezien die GUI shit me niet boeid en ik allleen kijk hoe we het zo snel en soepel mogelijk kunnen uitrollen. De GUI voor de klanten zal me aan me reet roesten die gaat toch dicht![]()
Goed he.quote:Op zondag 31 juli 2005 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:
dat zeiden zeikers al jij ook over XP..
En ik moet zeggen, dat ik XP het beste vind wat MS ooit gemaakt heeft.
Wat ik er van weet?quote:Op zondag 31 juli 2005 13:05 schreef nietzman het volgende:
Stiekem was ik vroeger best wel blij met XP hoor, maar wat weet jij daar nou van. Op het moment vind ik 2k3 het beste Microsoft-product omdat het doet wat ik wil met een Windowsbak, serveren.
Oh en uit die SMSjes heb je gelezen dat hij XP vroeger wel goed vond? Ofzo?quote:Op zondag 31 juli 2005 13:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat ik er van weet?
eindverantwoordelijk voor een 2,5 miljard smsjes per maand..
Nee, dat je servers die écht belangrijk zijn niet op MS draaitquote:Op zondag 31 juli 2005 13:21 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Oh en uit die SMSjes heb je gelezen dat hij XP vroeger wel goed vond? Ofzo?
Ik zal ze dat wel even gaan vertellen bij Microsoft, misschien doeken ze hun server-department wel voor je op.quote:Op zondag 31 juli 2005 13:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, dat je servers die écht belangrijk zijn niet op MS draait
Ja, want stel je voor dat een server down gaat, en breezah-a 2 minuten langer moet wachten op het briggie van breezah-b!quote:Op zondag 31 juli 2005 13:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
waarom zijn er dan genoeg grote bedrijven die gewoon goed draaiende windows 2k3 serrvers hebben draaien??quote:Op zondag 31 juli 2005 13:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ga dat niet proberen. Ik zou niet weten waarom je een beta langer dan 30 dagen wil gebruiken. Het is gewoon leuk om even een sneak peek te hebben van het komende Windows OS en wat te pielen, maar denk dat ik t na een paar dagen alweer heb gezien als het niet eerder is. Een uitzondering zijn natuurlijk softwareontwikkelaars e.d, maar die zullen vast wel toestemming krijgen om legaal hun tijd te verlengen...quote:Op vrijdag 29 juli 2005 18:24 schreef Barthez het volgende:
en het is helelaas maar 30day trial,tenzij iemand dat weet te omzeilen?
Die breezah a en breezah b brengen veel geld binnen, en daar gaat het om in de grote mensen wereld.quote:Op zondag 31 juli 2005 13:41 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ja, want stel je voor dat een server down gaat, en breezah-a 2 minuten langer moet wachten op het briggie van breezah-b!
Tering gast alsof dat een ene fuck boeit.quote:Op zondag 31 juli 2005 13:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat ik er van weet?
eindverantwoordelijk voor een 2,5 miljard smsjes per maand..
En wat heeft SMS met de grote mensen wereld te maken?quote:Op zondag 31 juli 2005 14:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die breezah a en breezah b brengen veel geld binnen, en daar gaat het om in de grote mensen wereld.
Hij verdient geld met niet-Windows servers, en daarom is Windows kut.quote:Op zondag 31 juli 2005 15:24 schreef veldmuis het volgende:
En wat heeft SMS met de grote mensen wereld te maken?
Heb je net verteld dat ik XP heel goed vindt.quote:Op zondag 31 juli 2005 15:26 schreef nietzman het volgende:
[..]
Hij verdient geld met niet-Windows servers, en daarom is Windows kut.
3 keer raden.quote:Op zondag 31 juli 2005 15:24 schreef veldmuis het volgende:
[..]
En wat heeft SMS met de grote mensen wereld te maken?
Daarom verdien ik geld bij alle multinationalsquote:Op zondag 31 juli 2005 13:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
The right tool for the right job noemen ze dat...quote:Op zondag 31 juli 2005 19:47 schreef veldmuis het volgende:
Heerlijk zeg, die bedrijven die kiezen voor het beste van beiden.
Gewoon downloaden bij microsoft... kan als je een msdn licentie hebt.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:53 schreef tonks het volgende:
Waar hebben jullie allemaal dat vista van dan?
wat ontzettend flauwquote:quote:
Op maandag 1 augustus 2005 21:31 schreef McCarthy het volgende:
Hoi,
Een nieuwsbericht had het erover dat er in Vista enkele unix features zaten. Bijvoorbeeld: als je de tijd wilde instellen dan hoefde je niet meer in te loggen als Administrator.
Ik vroeg me dan toch of hoe Unix dat had aangepakt en hoe dat er dus in Vista uit zal zien? In Unix werken ze toch ook met rechten voor gebruikers?
Je moet inderdaad niet ingelogd zijn als gebruiker. Je krijgt gewoon een waarschuwingsvenster, en daar kan je dan inloggen als administrator. Je bent dan enkel ingelogd in dat venster.
Dat heeft me best teleur gesteld.quote:The Vista SDK (Software Development Kit) has gone gold, which means that it is in feature freeze form, or at least it has to be in that stage internally at Microsoft. Of course most of the juicy features were not included in the Beta 1, but based on the documentations provided on the MSDN site and Microsoft developers' blogs, nothing amazing is going to be included in the final product. WinFS (Windows Future Storage) will not be a part of the final release, but it will be released freely a few months after Vista has been released. MS will continue to use the current advanced NTFS features to look for files, by searching through the MFT (the file table) rather than look through the files. Most of the other "pillars", like Indigo and Aero will not be 100% complete, however they won't lack any deal breaker features. WinFS won't be included so the users won't be able to use it. Indigo is focused towards developers. Aero is the only thing that will be mostly complete and ready to go by the time Vista is out. So if you put all together you will see that it will be pretty, but won't have many of the advertised features from the get go, though they will be included in the future.
Wast stom.. als auto producent breng je toch ook niet een auto op de markt zonder stoelen en stuur... Ja die krijg je er later bij..quote:Op woensdag 10 augustus 2005 08:29 schreef SlimShady het volgende:
even wat interessants.
let op: dit is geschreven door een user. er kunnen fouten en/of vergissingen inzitten.
[..]
Dat heeft me best teleur gesteld.
Ik nam aan dat MS een 'feature-complete' kwaliteitsproduct op de product wou brengen.
Niet dus![]()
De map Users...quote:Op maandag 1 augustus 2005 19:48 schreef regenworm het volgende:
Veranderingen Vista -> XP
Documents en settings deze is zo goed als leeg lijkt erop dat deze niet meer
gebruikt gaat worden. In plaats hier van wordt er nu een directory Users gebruikt.
Ook hier is de structuur gewijzigd in: default, public, "user profile"
Ga je onder je eigen profile kijken dan valt vooral Appdata op.
Apps = is nog leeg
local = was vroeger local settings
Romaming = was vroeger Application data
Dit zijn de grootste verschillen
dat is wat ik al dacht. door reviews enzo te lezen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:12 schreef Nemephis het volgende:
Ik heb Vista (Longhorn Béta) net weer van mijn compu afgeflikkerd... Het ziet er allemaal veelbelovend uit en als de definitieve versie uit is zal ik die ook zeker installeren maar de beta is nog net te.. beta...
dit klinkt nogal illigaal..quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:14 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik heb dus een rar-versie gedownload maar als ik die uitpak krijg ik geen iso maar de afzonderlijke bestanden/mappen. Toch geprobeerd te branden met Nero en geprobeerd vanuit XP op te starten alleen dan geeft ie een foutmelding na het invoeren van de key. Geen melding dat de key niet klopt, maar de standaard 'dit programma is beeindigd, wilt u Microsoft hier over inlichten, stuur rapport etc' Enfin, jullie kennen het wel.
Hoe maak ik nou een bootable schijf van dat alles?
en je gelooft dat...quote:Op woensdag 10 augustus 2005 08:29 schreef SlimShady het volgende:
even wat interessants.
let op: dit is geschreven door een user. er kunnen fouten en/of vergissingen inzitten.
[..]
Dat heeft me best teleur gesteld.
Ik nam aan dat MS een 'feature-complete' kwaliteitsproduct op de product wou brengen.
Niet dus![]()
Ik heb het zelfde.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:14 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik heb dus een rar-versie gedownload maar als ik die uitpak krijg ik geen iso maar de afzonderlijke bestanden/mappen. Toch geprobeerd te branden met Nero en geprobeerd vanuit XP op te starten alleen dan geeft ie een foutmelding na het invoeren van de key. Geen melding dat de key niet klopt, maar de standaard 'dit programma is beeindigd, wilt u Microsoft hier over inlichten, stuur rapport etc' Enfin, jullie kennen het wel.
Hoe maak ik nou een bootable schijf van dat alles?
bron: www.windowsitpro.comquote:Paul Thurrott reports! According to very recent internal Microsoft documentation, the software giant is planning an aggressive release schedule for several products over the next year or so.
Windows Vista
....Microsoft is planning to ship Windows Vista Beta 2 in late 2005, not in early 2006.
According to internal documentation, Vista Beta 2 is scheduled to be "feature complete" by September 29, 2005. Then, Vista Beta 2 will enter lockdown mode between October and November 9, 2005. After that date, Vista Beta 2 will be in escrow and will ship on December 7, 2005, about 3 weeks later.
What about post-Beta 2? According to a second set of documentation viewed yesterday, Microsoft will ship Vista Release Candidate 0 (RC0) on April 19, 2006, and Windows Vista RC1 on June 28, 2006. Microsoft currently plans to release Vista to manufacturing on August 9, 2006, and make the product broadly available by November 15, 2006.
Longhorn Server
Except for the release to manufacturing (RTM) date, all the Vista dates apply to Longhorn Server as well. But once we reach summer 2006, Longhorn Server will fork from the Vista client release schedule. We'll see an RC2 release of Longhorn Server on October 18, 2006, and the RTM release on January 10, 2007, according to the latest documentation.
That's a much earlier release date than previously anticipated.
WinFS
Microsoft surprised a lot of people by shipping WinFS Beta 1 yesterday (see more at source), and as it turns out, the project is suddenly well ahead of schedule. In the more recent schedule, WinFS Beta 1 will be followed by at least one Community Technology Preview (CTP) release, which is currently due February 15, 2006. Then, on May 1, 2006, Microsoft will release WinFS Beta 2. Beta 3 is currently scheduled for November 15, 2006, with a Beta 3 Refresh release expected in April 2007. WinFS is currently scheduled for RTM in third quarter 2007, well after Longhorn Server.
Onder het genot van het Arnold Schwarzenegger wav-geluidje....quote:Op vrijdag 22 juli 2005 14:10 schreef Maichel het volgende:
Foutmeldingen zullen ook beginnen met Asta la Vista
quote:Microsoft gooide vorig jaar Vista weg
"Het gaat nooit werken"
Jamie Biesemans
26 september 2005
Bron: WSJ
Een jaar geleden besloot Microsoft om zijn Longhorn-code in de vuilbak te gooien en helemaal van nul te herbeginnen. Die merkwaardige ontboezeming valt te lezen in een artikel van The Wall Street Journal. Daarin geeft Windows-topman Jim Allchin toe dat de geijkte werkwijze die Microsoft gebruikte om Windows te bouwen, te veel bugs opleverde.
In het artikel legt Alchin uit dat de Longhorn-code waaraan MS-programmeurs sinds 2001 werken op een bepaald moment te complex werd. "Het gaat nooit werken", moest de baas van de Windows-afdeling in juli van vorige jaar aan Bill Gates bekennen.
Na sterke tegenkantingen van Gates en Ballmer werd toch besloten om de bestaande code te schrappen en aan Longhorn te herbeginnen. Het management stemde uiteraard niet meteen in, want het ging uiteindelijk om veel verloren werk. Bovendien zouden bepaalde onderdelen sneuvelen, zoals Gates' troetelproject WinFS. Deze uitgebreide desktopzoeker werd dan maar een apart te downloaden applicatie.
De oplossing bleek een totaal nieuwe werkwijze. Met meer dan 4.000 programmeurs die aan de Longhorn-code sleutelden, was de oude aanpak niet meer geschikt en bleek het vaak moeilijk om bugs te verwijderen. Bovendien kreeg Microsoft steeds meer kritiek omdat sommige van die bugs door hackers en virusschrijvers misbruikt werden. Tegelijkertijd staat de druk op de ketel om zo snel mogelijk een nieuwe Windows-versie met de allerlaatste functies uit te brengen.
Daarom installeerde het Windows-team een nieuwe en strenge codecontrole die elke ontwikkelaar aan het besturingssysteem meer verantwoordelijk maakte voor zijn code. Het eindresultaat was echter een systeem dat veel snellere builds [draaiende testversies, nvdr] produceerde - wat Microsoft er toe bracht om voor het eerst in z'n geschiedenis maandelijkse bèta's te beloven.
Het artikel staat bol van interessante anekdotes over hoe moeilijk het ontwikkelen van Windows-code vroeger wel was. Zo liet Microsoft omwille van PR-redenen een film maken over de laatste maanden werk aan Windows XP. Achteraf bleek die zo veel chaos te tonen dat Alchin de prent liever vernietigde.
Maar dat was vroeger, zegt de Windows-topman in het WSJ-artikel. Ondertussen is de nieuwe ontwikkelmethode overgenomen door het Office-team en werd ook de interne structuur van Microsoft herschikt om flexibeler te werken. Jim Alchin van zijn kant gaat op pensioen net nadat Windows Vista lanceert.
Ja en dat verlaagt Vista tot een soort XP2 met Palladium (anti-consument gerichte beveiliging). Weinig interessant als je het mij vraagt. WinFS was nog wel een fundamentele verbetering geweest, maar het blijft gewoon NTFS en daar bovenop zal ooit een soort WinFS-module gebouwd worden, veel magerder dan het originele idee van een FS zonder directories.quote:Op zondag 27 november 2005 02:50 schreef McCarthy het volgende:
http://www.zdnet.be/news.cfm?id=49183
[..]
true, kreeg het idee dat alleen de GUI serieus veranderde.quote:Op zondag 27 november 2005 09:26 schreef Enlightenment het volgende:
[..]
Ja en dat verlaagt Vista tot een soort XP2 met Palladium (anti-consument gerichte beveiliging). Weinig interessant als je het mij vraagt. WinFS was nog wel een fundamentele verbetering geweest, maar het blijft gewoon NTFS en daar bovenop zal ooit een soort WinFS-module gebouwd worden, veel magerder dan het originele idee van een FS zonder directories.
ook niet wat die drivers betreft?quote:Op zondag 27 november 2005 11:18 schreef Enlightenment het volgende:
Nou eerder was ook het plan alles .NET te maken, zodat er geen .DLL driver hell meer zou zijn. Maar ook dat plan haalt het niet. Dus kortweg gebeurt er van 2001 -> 2007 vrijwel niks behalve een nieuwe shell en iets wat een servicepack had kunnen zijn. Beetje teleurstellend voor de windows-liefhebbers.
Waar was de innovatie in XP... ik bedoel Windows 2000.1 dan?quote:Op zondag 27 november 2005 11:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik hoop dat ms dan gewoon bij zinnen komt en het xp-sp3 noemt in plaats van vista, of longhorn. zonder innovatie verdient het geen nieuwe naam vind ik.
MS is toch nooit van plan geweest om NTFS te vervangen?quote:Op zondag 27 november 2005 09:26 schreef Enlightenment het volgende:
[..]
Ja en dat verlaagt Vista tot een soort XP2 met Palladium (anti-consument gerichte beveiliging). Weinig interessant als je het mij vraagt. WinFS was nog wel een fundamentele verbetering geweest, maar het blijft gewoon NTFS en daar bovenop zal ooit een soort WinFS-module gebouwd worden, veel magerder dan het originele idee van een FS zonder directories.
Jawel, het eerste plan was om een nieuw FS te maken, namelijk WinFS. Later werd dit al afgezwakt tot NTFS waar bovenop WinFS zou draaien. Nu is het hele project uitgesteld en zal het niet in Vista zitten. Al met al dus niet leuk nieuws voor windows fans die uitgekeken hebben naar WinFS.quote:Op zondag 27 november 2005 13:12 schreef SlimShady het volgende:
[..]
MS is toch nooit van plan geweest om NTFS te vervangen?
Heb je een jaartal wanneer dat gezegd is?quote:Op zondag 27 november 2005 13:18 schreef Enlightenment het volgende:
[..]
Jawel, het eerste plan was om een nieuw FS te maken, namelijk WinFS.
http://www.microsoftmonitor.com/archives/001678.htmlquote:October 14, 2003
Teaching the Old File System New Tricks
[..]
Microsoft won’t be starting out with a fresh, new data storage model but will be bringing baggage from the old file system
[..]
http://www.technewsworld.com/story/31856.htmlquote:10/14/03 2:55 PM PT
New WinFS File System Key to Microsoft's Longhorn
[..]
Microsoft has signaled that Longhorn will include a new file system known as Windows Future Storage (WinFS) that not only will revamp the way data is stored on physical media, but also will make the process of finding and visualizing data and applications faster and easier. The new file system, which will be backward compatible with Windows' existing NTFS format, is one of the key components of Longhorn.
http://en.wikipedia.org/wiki/WinFSquote:In computing, WinFS is the code name of a Windows storage subsystem, being developed by Microsoft for use on its Windows operating system. WinFS is not a file system, but a file storage subsystem that will run ontop of the NTFS file system, indexing the content of the drive.
http://www4.tomshardware.com/storage/20030617/winfs-06.htmlquote:June 17, 2003
Conclusion: WinFS - The Future
In the end, Win FS will probably emerge as an optional file system beside FAT and NTFS. It's also possible that Win FS will supersede its predecessors, however. That would most likely produce problems for multi-boot systems, since the only way Windows XP, Longhorn and Linux would all be able to access one and the same volume would be through complex methods - if at all.
Die nepdock in die screenshots, hoort die er ook bij?quote:Op woensdag 11 januari 2006 01:20 schreef Sjoe538 het volgende:
Ik heb het windows vista theme for xp, ziet eruit als vista maar is xp.
niks geen geklooi met beta zooi wat niet werkt enzo
linkje
http://www.softpedia.com/(...)rat-Brico-Pack.shtml
2x booten zodat ook de pictogrammen op je startbalk en snelmenu helder zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |