Dat kan je van elke oorlog zeggen.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 12:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
je zit er ver naast waarschijnlijk zo
VS vs China niemand
VS vs Europa niemand
NL vs Duitsland Duitsland
Frankrijk vs Duitsland duitsland (maar waarschijnlijker niemand)
Pakistan vs India India
India vs China China
Pakistan vs Rusland Rusland
Is dat wel een Pentagonstrategie? Wat voor voordeel haalt het Pentagon uit de aanschaf van A-10's door de Amerikaanse luchtmacht? Ik denk eerder dat Corporate America enorm heeft verdient aan de koude oorlog en idd conflicten in het Midden-Oosten, de Vietnamoorlog en andere bloedbaden.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Typische Pentagon strategie om meer budget los te krijgen, tijdens diezelfde Koude Oorlog waren er ook 'warme' oorlogen zoals in Israel waar Amerikaans materieel werd ingezet wat een enorme kill ratios in de lucht opleverde.
De luchtslag in Bekaa vallei was de grootste slachting sinds de Marianas Turkey Shoot. 73-1 voor de IAF namelijk.
Hoe kreeg men budget voor de A-10? Door te claimen dat de Russen de NAVO tankmacht de baas waren met aantallen, men vergat erbij te vertellen dat de veel modernere NAVO tanks gehakt konden maken van honderden T-55's in luttele minuten.
Dus staar je niet blind op dat soort claims, aub.
Dus eigenlijk de grote Wapen Lobby die zware invloed heeft op de Pentagon/WitteHuis/Congres?quote:Op zondag 31 juli 2005 23:23 schreef LSS het volgende:
[..]
Is dat wel een Pentagonstrategie? Wat voor voordeel haalt het Pentagon uit de aanschaf van A-10's door de Amerikaanse luchtmacht? Ik denk eerder dat Corporate America enorm heeft verdient aan de koude oorlog en idd conflicten in het Midden-Oosten, de Vietnamoorlog en andere bloedbaden.
Volgens mij hebben ze liever een groot budget waarmee ze kunnen gaan oefenen.quote:Op zondag 31 juli 2005 23:50 schreef HarigeKerel het volgende:
Militairen willen gewoon een groot budget omdat ze dan de beste en mooiste spullen kunnen kopen, dat verkleint de kans op slachtoffers immers aan de eigen kant en....
tja, iedereen wil toch graag met de beste spullen werken ongeacht de beroepsgroep?
feitelijk valt dat nog wel mee, het bedrijfsleven ziet liever dat er veel wapens voor exportprijzen over de toonbank gaan dan dat de eigen krijgsmacht ze opkoopt, in de Nederlandse industrie werkt dat wat anders omdat ons exportbeleid vrijwel elke order de nek omdraait maar de Amerikanen hebben hier niet zo heel veel problemen mee.quote:Op zondag 31 juli 2005 23:23 schreef LSS het volgende:
[..]
Is dat wel een Pentagonstrategie? Wat voor voordeel haalt het Pentagon uit de aanschaf van A-10's door de Amerikaanse luchtmacht? Ik denk eerder dat Corporate America enorm heeft verdient aan de koude oorlog en idd conflicten in het Midden-Oosten, de Vietnamoorlog en andere bloedbaden.
Ze landen hier regelmatig bij wijze van oefening met straaljagers op de snelweg !quote:Op maandag 25 juli 2005 02:58 schreef sp3c het volgende:
Trouwens Zoveel heeft Taiwan nu ook weer niet nodig, ik denk aan een mariniersdivisie en 1 of 2 carrier battlegroups om de logistiek af te snijden en landingsstranden te heroveren en de rest kunnen ze zelf wel af
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |