abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juli 2005 @ 12:47:27 #151
52099 Jornjur
uhhh ja tuurlijk
pi_29231267
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 12:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

je zit er ver naast waarschijnlijk zo

VS vs China niemand
VS vs Europa niemand
NL vs Duitsland Duitsland
Frankrijk vs Duitsland duitsland (maar waarschijnlijker niemand)
Pakistan vs India India
India vs China China
Pakistan vs Rusland Rusland
Dat kan je van elke oorlog zeggen.
Living from vacation to vacation.
pi_29309452
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Typische Pentagon strategie om meer budget los te krijgen, tijdens diezelfde Koude Oorlog waren er ook 'warme' oorlogen zoals in Israel waar Amerikaans materieel werd ingezet wat een enorme kill ratios in de lucht opleverde.
De luchtslag in Bekaa vallei was de grootste slachting sinds de Marianas Turkey Shoot. 73-1 voor de IAF namelijk.

Hoe kreeg men budget voor de A-10? Door te claimen dat de Russen de NAVO tankmacht de baas waren met aantallen, men vergat erbij te vertellen dat de veel modernere NAVO tanks gehakt konden maken van honderden T-55's in luttele minuten.

Dus staar je niet blind op dat soort claims, aub.
Is dat wel een Pentagonstrategie? Wat voor voordeel haalt het Pentagon uit de aanschaf van A-10's door de Amerikaanse luchtmacht? Ik denk eerder dat Corporate America enorm heeft verdient aan de koude oorlog en idd conflicten in het Midden-Oosten, de Vietnamoorlog en andere bloedbaden.
  zondag 31 juli 2005 @ 23:38:40 #153
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_29309972
quote:
Op zondag 31 juli 2005 23:23 schreef LSS het volgende:

[..]

Is dat wel een Pentagonstrategie? Wat voor voordeel haalt het Pentagon uit de aanschaf van A-10's door de Amerikaanse luchtmacht? Ik denk eerder dat Corporate America enorm heeft verdient aan de koude oorlog en idd conflicten in het Midden-Oosten, de Vietnamoorlog en andere bloedbaden.
Dus eigenlijk de grote Wapen Lobby die zware invloed heeft op de Pentagon/WitteHuis/Congres?
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  zondag 31 juli 2005 @ 23:50:17 #154
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_29310392
Militairen willen gewoon een groot budget omdat ze dan de beste en mooiste spullen kunnen kopen, dat verkleint de kans op slachtoffers immers aan de eigen kant en....
tja, iedereen wil toch graag met de beste spullen werken ongeacht de beroepsgroep?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zondag 31 juli 2005 @ 23:52:00 #155
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_29310451
quote:
Op zondag 31 juli 2005 23:50 schreef HarigeKerel het volgende:
Militairen willen gewoon een groot budget omdat ze dan de beste en mooiste spullen kunnen kopen, dat verkleint de kans op slachtoffers immers aan de eigen kant en....
tja, iedereen wil toch graag met de beste spullen werken ongeacht de beroepsgroep?
Volgens mij hebben ze liever een groot budget waarmee ze kunnen gaan oefenen. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Moderator maandag 1 augustus 2005 @ 01:49:29 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_29313471
quote:
Op zondag 31 juli 2005 23:23 schreef LSS het volgende:

[..]

feitelijk valt dat nog wel mee, het bedrijfsleven ziet liever dat er veel wapens voor exportprijzen over de toonbank gaan dan dat de eigen krijgsmacht ze opkoopt, in de Nederlandse industrie werkt dat wat anders omdat ons exportbeleid vrijwel elke order de nek omdraait maar de Amerikanen hebben hier niet zo heel veel problemen mee.

bovendien zijn de Amerikanen nu niet bepaald aan het kopen geslagen voor Irak, de spulletjes zijn er al en de verliezen zijn niet echt hoog
waar wel echt aan verdiend wordt (qua oorlogen) is munitie maar ja die kun je net zogoed met een F4 Phantom afleveren als bv met een F16 (nu ja niet net zo goed, je hebt meer munitie (en meer f4 phantoms nodig) maar daar zal de industrie niet zo heel erg meezitten)

verder weet ik niet hoe het met de vietnamoorlog is gegaan maar je ziet ook wel is dat bedrijven (net als de koopvaardijvloot bv) worden gevorderd door de staat ... maken ze helemaal geen winst meer, dat is wat lastig als je je wapens uit het buitenland haalt maar dan komen we weer terug op het eerste punt.

en verder had ik ook graag een groter budget voor een nieuwe gun en wat meer Apache's want dat is toch mooi
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 1 augustus 2005 @ 01:59:10 #157
78918 SeLang
Black swans matter
pi_29313637
quote:
Op maandag 25 juli 2005 02:58 schreef sp3c het volgende:
Trouwens Zoveel heeft Taiwan nu ook weer niet nodig, ik denk aan een mariniersdivisie en 1 of 2 carrier battlegroups om de logistiek af te snijden en landingsstranden te heroveren en de rest kunnen ze zelf wel af
Ze landen hier regelmatig bij wijze van oefening met straaljagers op de snelweg !
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator maandag 1 augustus 2005 @ 02:18:32 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_29313950
kijk dat is spektakel

dat is wel weer wat anders als die ene lynx tijdens de red bull air races
overigens deden ze zulke dingen hier ook tijdens de koude oorlog, mijn opa woonde in Drenthe en die had iedere week op exact hetzelfde tijdstip een straaljager langs zijn slaapkamer vliegen (Britse Vampire geloof ik), nu sliep hij op de eerste verdieping maar het is toch indrukwekkend

zelf vond hij het wel leuk want die dag gingen standaard alle beesten op stal en had hij min of meer een vrije dag
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')