Haar van zekerheid voorzien is niet zijn verantwoordelijkheid. Zij moet zelf haar conclusies kunnen trekken. Als je voortdurend van anderen afhankelijk bent om je steeds maar weer van je onzekerheid te verlossen, staat je nog een onaangename rest van je leven te wachten; vol onderwerping.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 14:51 schreef petitlapin het volgende:
[..]
Nu heeft hij veel meer last van haar, want zij heeft geen zekerheid en blijft maar aandringen.
nee, maar als je een beetje mens bent en respect hebt voor je medemens, dan doe je dat gewoon, of doe jij alleen goed voor de anderen als het echt je plicht en je verantwoordelijkheid isquote:Op zaterdag 23 juli 2005 15:03 schreef Bombie het volgende:
Haar van zekerheid voorzien is niet zijn verantwoordelijkheid. Zij moet zelf haar conclusies kunnen trekken.
idd, dat denk ik ook, maar goed, ik heb dus alles van hem gewist, dus hij is van mij af, en ben benieuwd of hij zelf nog wat van zich laat horen of niet. Deed ie de vorige keer dus wel, opeens weer allemaal smsjes sturen en bellen enzo, maar nu bekijkt hij het maar lekkerquote:Op zaterdag 23 juli 2005 15:06 schreef petitlapin het volgende:
[..]
nee, maar als je een beetje mens bent en respect hebt voor je medemens, dan doe je dat gewoon, of doe jij alleen goed voor de anderen als het echt je plicht en je verantwoordelijkheid is
die vent geniet er gewoon van dat sylvana maar zit aan te dringen, anders had hij al lang iets gezegd om het contact af te breken![]()
Jij maakt de fout die zoveel mensen maken: de bal bij de ander leggen. Zodra je dat doet zul je altijd afhankelijk zijn van wat je zelf nooit zelf zult kunnen veranderen: anderen en hun gedrag. Je kunt er hooguit invloed op uitoefenen, maar het zal nooit zo gaan als je eigenlijk zou willen. Vooral ook omdat die eisen gewoon steeds veranderen als je anderen verantwoordelijk stelt voor jouw leven.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 15:06 schreef petitlapin het volgende:
[..]
nee, maar als je een beetje mens bent en respect hebt voor je medemens, dan doe je dat gewoon, of doe jij alleen goed voor de anderen als het echt je plicht en je verantwoordelijkheid is
die vent geniet er gewoon van dat sylvana maar zit aan te dringen, anders had hij al lang iets gezegd om het contact af te breken![]()
haha, een vent doet dat niet zekerquote:Op zaterdag 23 juli 2005 15:27 schreef Bombie het volgende:
Alles gebeurt op deze manier omdat sylvana het zelf toelaat. Hem zover krijgen dat hij doet wat ze wil is de drijvende kracht hierachter. Het feit dat ze hier echter geen werkelijke macht over heeft (en nooit zal hebben), maakt haar gek (en met haar vele andere vrouwen). Ze kan het niet uitstaan. Daarom blijft ze het doen.
Ik denk niet dat je het in je hebt om ooit te begrijpen wat ik probeer duidelijk te maken. Anders zou je je voordeel er wel mee doen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 15:33 schreef petitlapin het volgende:
[..]
haha, een vent doet dat niet zeker, en wat een hoop onzin bij elkaar sowieso.
Genoeg venten gehad die maar blijven mailen en bellen, als het echt mijn strot uitkwam of ik ze uiteindelijk toch te graag had om ze zo te zien lijden, zei ik het gewoon kort en gaf ik ze duidelijkheid: liever geen contact. Ik vind mannen op dat gebied veel dommer dan vrouwen, die blijven echt eindeloos proberen
![]()
zo simpel om gewoon even duidelijkheid te verschaffen![]()
Lees zn stukje nou nog eens... Heb t al een miljoen keer gezegd: Je bent verantwoordelijk voor je eigen leven...quote:Op zaterdag 23 juli 2005 15:33 schreef petitlapin het volgende:
[..]
haha, een vent doet dat niet zeker, en wat een hoop onzin bij elkaar sowieso.
Genoeg venten gehad die maar blijven mailen en bellen, als het echt mijn strot uitkwam of ik ze uiteindelijk toch te graag had om ze zo te zien lijden, zei ik het gewoon kort en gaf ik ze duidelijkheid: liever geen contact. Ik vind mannen op dat gebied veel dommer dan vrouwen, die blijven echt eindeloos proberen
![]()
zo simpel om gewoon even duidelijkheid te verschaffen![]()
ik heb zijn stukje gelezen, en volledig begrepenquote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:30 schreef JoeyT het volgende:
Lees zn stukje nou nog eens... Heb t al een miljoen keer gezegd: Je bent verantwoordelijk voor je eigen leven...
Dat vind ik ook hoor, ik zou het echt niet kunnen om dan niks meer van me te laten horen. Zou die ander dan gewoon zeggen waar het op staat zodat hij zekerheid heeft en dan verder kan gaan.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:37 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ik weet zelf wat het is om verliefd te zijn en te verlangen naar het onmogelijke. ik kan een ander mens die verliefd is op mij dan echt niet in die onzekerheid laten, en ik voel me dus wel degelijk verantwoordelijk!
Ik heb dat dus ook... ik trek het me altijd erg aan als ik zie dat mensen om wie ik geef het moeilijk hebben of als het niet goed met ze gaat...quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:37 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ik heb zijn stukje gelezen, en volledig begrepen, gewoon grappig dat hij het alleen over vrouwen had.
jammer genoeg voel ik me wel verantwoordelijk voor het welzijn van mensen die me nauw aan het hart liggen of ooit hebben gelegen! Want soms hebben mensen eens een helpend handje nodig als ze door de bomen het bos niet meer zien!
ik weet zelf wat het is om verliefd te zijn en te verlangen naar het onmogelijke. ik kan een ander mens die verliefd is op mij dan echt niet in die onzekerheid laten, en ik voel me dus wel degelijk verantwoordelijk!
Die gozer van jou heeft nooit maar dan ook nooit wat om jou gegeven... In 2 maanden gaan gevoelens sowieso niet zo diep... Jij had gewoon naar het gevoel in jezelf moeten luisteren. Ik weet zeker dat jij wist dat het niet goed zat, je wilde het alleen liever niet weten...quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:07 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dat vind ik ook hoor, ik zou het echt niet kunnen om dan niks meer van me te laten horen. Zou die ander dan gewoon zeggen waar het op staat zodat hij zekerheid heeft en dan verder kan gaan.
Pff. Dit positieve gelul van me heeft slechts één oorzaak: leuk meisje gevonden. (quote:Op zaterdag 23 juli 2005 12:07 schreef THE_WRETCHED het volgende:
(Zie je wel dat 't toch ook anders kan?)
Voor mij in ieder geval wel. Heb blijkbaar liefde nodig om me goed te voelen.quote:Op zondag 24 juli 2005 12:46 schreef Perico het volgende:
Da's inderdaad een beste remedie...
Lekker joh.. en probeer toch maar anderen tegen te komen!quote:Op zondag 24 juli 2005 12:46 schreef Perico het volgende:
Ik ben van 9 tot en met 18 augustus in El Arenal op Mallorca te vinden. Daar mag ik dan nu naar uitkijken. Es zien of ik daar mijn zinnen wat kan verzetten. En kijken wie ik tegenkom: voornamelijk mezelf, of toch ook anderen...
Ik heb dat ook, ben ik bang.... ik voel me nu al wel weer stukje bij beetje beter hoor... red met ook wel in m'n eentje... en heb gelukkig nog best genoeg te doen. En toch zal ik me den kik pas weer 100% toppie voelen als ik weer iemand heb. Ik ben gewoon iemand die wat hij heeft bereikt/de liefde die hij in zich heeft.. met een ander wil delen.quote:Op zondag 24 juli 2005 17:16 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
Voor mij in ieder geval wel. Heb blijkbaar liefde nodig om me goed te voelen..
Ligt eraan of je uiteindelijk liever bij je ex bent of niet. Gevoelens voor je ex raak je namelijk niet zomaar kwijt. Maar als je dit puur doet om je ex te vergeten.quote:Op maandag 25 juli 2005 15:22 schreef pino.in.disguise het volgende:
Maar iets met iemand beginnen als je nog gevoelens hebt voor een ander is gewoon not done volgens mij, maar het zou wel leuk zijn...zo'n afleiding....moeilijk hoor![]()
Zodra je je ex niet meer terug wil en dus eerlijk met een andere relatie kunt beginnen. Anders komt het erg 'tweede keus' achtig over. En volgens mij zit daar niemand op te wachten.quote:Op maandag 25 juli 2005 17:29 schreef pino.in.disguise het volgende:
Wanneer weet je of je verder kan gaan. Dat is toch een soort gok en ik wil niemand opzettelijk pijn doen. Rebound doe ik niet aan. Ik zou zelf ook geen rebound willen zijn, dus dat ga ik ook niemand aandoen.
Precies. En is het dan wel eerlijk om aan zoiets te beginnen? Ik heb nu het geluk(?) dat dit persoontje wel hoger op de ladder staat en ik dus eerlijk mezelf erin kan storten. Maar ik had dit eigenlijk niet verwacht.quote:Op maandag 25 juli 2005 20:13 schreef Perico het volgende:
Okee, iedereen is anders, maar bij minder heb je toch het gevoel van achteruitgang.
Heb je eigenlijk wel afleiding? Hoe dan ook?quote:Op maandag 25 juli 2005 19:39 schreef Koentje3 het volgende:
ik BLIJF maar aan haar denken, lijkt wel of het elke dag meer word
Ja, maar das een probleem natuurlijk. Je weet van te voren niet of je datzelfde gevoel krijgt bij een nieuwe liefde. Dat weet je pas na een tijdje.quote:Precies. En is het dan wel eerlijk om aan zoiets te beginnen? Ik heb nu het geluk(?) dat dit persoontje wel hoger op de ladder staat en ik dus eerlijk mezelf erin kan storten. Maar ik had dit eigenlijk niet verwacht.
Ja, zeer veel zelfs.. Ben veel aan het werk, en ga elke avond wel iets doen.. Vandaag is de eerste dag dat ik zal maar zeggen meer als 3 uur niets heb gedaan in 3 weken ofzo...quote:Op maandag 25 juli 2005 21:47 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk wel afleiding? Hoe dan ook?
ik denk dat, hoewel dat mss (nog) niet zo voelt, het er wel makkelijker voor je op maakt.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 00:12 schreef Koentje3 het volgende:
Ze heeft me ook geblokt + delete op msn.. En dat respecteer ik.. Het word er alleen niet makkelijker op voor mij![]()
hmjah zo heb ik er ook over nagedacht... En dat is eigenlijk ook wel zo, maar praten kan ik met mijn vrienden ook wel, maar niet zoals met haar.. Ik hoef zal maar zeggen een halve zin te zeggen, en ze weet presies wat ik bedoel... Vaak kom ik een beetje vaag over als ik iets duidelijk wil maken..quote:Op dinsdag 26 juli 2005 00:18 schreef Wolkje het volgende:
[..]
ik denk dat, hoewel dat mss (nog) niet zo voelt, het er wel makkelijker voor je op maakt.
Juist door contact te houden kan je geen afscheid nemen, blijf je nieuwe herinneringen kweken en denken dat ze toch wel heel leuk en lief is. Afstand nemen is in zo'n situatie juist goed voor je.
Heb vrijwel alle contact verbroken. Dat maakt het emotioneel gezien een stuk makkelijker.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 11:18 schreef Lexcorp het volgende:
Hoe hebben jullie dit opgelost? Contact hard verbreken, zelf contact opzoeken, wachten tot zij het doet, of eerst een tijd (een week, een maand, 3 maanden?) wachten, en dan keertje mee afspreken om te kijken hoe beiden veranderd zijn of niet?
Vannacht? Eh?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 11:18 schreef Lexcorp het volgende:
(oja, vannacht maar meteen contact gezocht met een andere meid.. en daar nu mee afgesproken.. er is geen betere manier om over je ex heen te komen dan je te focussen op een nieuwe toch?)
denk dat ik ook maar ervoor ga om contact tot minimum te beperken.. als zij contact wil, dan zal ik der niet negeren, maar ga er zelf geen contact meer mee onderhouden denk ik.. kan je ook geen afstand nemen vrees ik.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 11:25 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
Heb vrijwel alle contact verbroken. Dat maakt het emotioneel gezien een stuk makkelijker.
[..]
Vannacht? Eh?. Enfin, iemand anders hebben om je aandacht op te vestigen werkt inderdaad erg goed.
.
ik kan er nog wel tegen dat iemand uit schaamte, angst, of weet ik veel, dingen ( zelf belangrijke) verzwijgt ...:)quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:12 schreef pino.in.disguise het volgende:
Sorry hoor, maar als je pas na 1 jaar zegt dat je een kind hebt????![]()
![]()
dan moet je consequent blijven in je leugen.. tot het moment waarop je m zelf gaat geloven... soms brengt eerlijk zijn meer schade aan dan het goed doet... Bovendien vind ik tot bepaalde hoogte dat ik geen verantwoording af hoef te leggen over zaken uit mijn verleden. En nee.. ik heb geen kind erges rondlopenquote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:28 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ik kan er nog wel tegen dat iemand uit schaamte, angst, of weet ik veel, dingen ( zelf belangrijke) verzwijgt ...:)
soms begin je een leugen, en heb je zo'n angst om toe te geven dat het een leugen was, dat het veel langer duurt dan je zelf verwacht voor je het durft te bekennen ... je zit er een beetje in vast.
het gaat hier over een kind lulloquote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:18 schreef Lexcorp het volgende:
[..]
dan moet je consequent blijven in je leugen.. tot het moment waarop je m zelf gaat geloven... soms brengt eerlijk zijn meer schade aan dan het goed doet... Bovendien vind ik tot bepaalde hoogte dat ik geen verantwoording af hoef te leggen over zaken uit mijn verleden. En nee.. ik heb geen kind erges rondlopen
Als jij in een ver verleden een keer bent vreemdgegaan snap ik best dat je dat niet uitgebreid vertelt, maar het gaat hier om een kind, hallo. Een kind is geen verleden, die vent is nog steeds vader hoor.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:18 schreef Lexcorp het volgende:
Bovendien vind ik tot bepaalde hoogte dat ik geen verantwoording af hoef te leggen over zaken uit mijn verleden. En nee.. ik heb geen kind erges rondlopen
Als je niet durft te erkennen dat je een kind hebt en er zelfs om gaat liegen, foutje of geen foutje.....ben je in mijn ogen echt een poepzak. Het gaat om je eigen kind man. Jij bent daar verantwoordelijk voor. WTF is er belangrijker dan dat?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:18 schreef Lexcorp het volgende:
[..]
dan moet je consequent blijven in je leugen.. tot het moment waarop je m zelf gaat geloven... soms brengt eerlijk zijn meer schade aan dan het goed doet... Bovendien vind ik tot bepaalde hoogte dat ik geen verantwoording af hoef te leggen over zaken uit mijn verleden. En nee.. ik heb geen kind erges rondlopen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |