netjesquote:Op maandag 28 november 2005 00:59 schreef ddx het volgende:
[..]
als je richting die waardes gaat moet je toch wel wat dingen verstevigen hoor in je motor...
en even een andere turbo en ic kost ook wel ff wat...
(ik haal nu 261pk uit m'n 1.8t btw)
blok is stevig genoeg van zichzelf en bij 300/350pk zijn veilige vermogens op standaard zuigers, drijfstangen enz......quote:Op maandag 28 november 2005 00:59 schreef ddx het volgende:
[..]
als je richting die waardes gaat moet je toch wel wat dingen verstevigen hoor in je motor...
en even een andere turbo en ic kost ook wel ff wat...
(ik haal nu 261pk uit m'n 1.8t btw)
Wat is er in godsnaam fabrieksaf verstevigd?? Nog nooit van gehoord en dat zou ik dan toch wel weten na een paar jaar voor vw te werkenquote:Op maandag 28 november 2005 01:20 schreef ddx het volgende:
dat hebben ze in de fabriek al voor mij gedaan (ik heb wel de ophangrubbers vervangen)
ik heb een seat leon cupra r
(standaard 210pk)
maar als ik 350pk zou willen moet ik toch echt aan bedragen gaan denken van 15k oid
(tenzij je alles zelf kan doen moet je ook voor research/uurloon betalen nml...)
zowel zuigers, krukas als drijfstangen zijn gesmeed verder is het blok vrijwel geheel closed deck wat het geheel erg erg stevig maakt!quote:Op maandag 28 november 2005 09:10 schreef johnwoo het volgende:
Internals zijn iig vanaf de 180PK 1.8t standaard al gesmeed (voor de 156PK weet ik het niet) en kunnen dus al flink wat hebben.
Wel een beetje jammer dat ze plastic gebruiken voor de waterpomp, nietwaar DDXToch lullig als je op de dyno staat en je blok raakt oververhit
heb je offerte aangevraagd dan? de raming bij C&E was ongeveer 4.500,00 5.500,00 euro inclusief montage inclusief herprogrammering en onderdelen.quote:Op maandag 28 november 2005 01:20 schreef ddx het volgende:
dat hebben ze in de fabriek al voor mij gedaan (ik heb wel de ophangrubbers vervangen)
ik heb een seat leon cupra r
(standaard 210pk)
maar als ik 350pk zou willen moet ik toch echt aan bedragen gaan denken van 15k oid
(tenzij je alles zelf kan doen moet je ook voor research/uurloon betalen nml...)
Wat heb je zelf eigenlijk voor auto?Audi 1.8 t?quote:Op maandag 28 november 2005 01:18 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
blok is stevig genoeg van zichzelf en bij 300/350pk zijn veilige vermogens op standaard zuigers, drijfstangen enz......
je bent in de war met ddx denk ikquote:Op maandag 28 november 2005 16:14 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Wat heb je zelf eigenlijk voor auto?Audi 1.8 t?
Wat heb je er aan laten doen om 261 pk te verkrijgen en wat waren de kosten?
ja de remmen zijn al aangepast. Heb nu brembo remschijven en ferrodo blokken. !quote:Op maandag 28 november 2005 16:31 schreef harryharry het volgende:
[..]
Zet er ook maar een andere as in en andere remmen op.
Ik heb paar gevallen gezien waarbij de motor plof heeft gedaan alleen met chip. Wil niet zeggen dat de motor er niet tegen kan ofzo, maar een standaard blok zal geen plof doen bij veel belasting. Een getunede wel. En met belasting bedoel ik dus effe flink doorgassen en niet als een idioot alleen maar 7000+ rpm.quote:Op zondag 27 november 2005 20:10 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
bij normale motoren wel maar bij de 1.8t is dit niet nodig!
Standaard blok met geupgrade inlaat, uitlaat en intercooler kan met gemak 300 tot 350pk hebben!
http://www.seat-online.nl(...)57829.html#msg257829quote:Op maandag 28 november 2005 01:47 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
Wat is er in godsnaam fabrieksaf verstevigd?? Nog nooit van gehoord en dat zou ik dan toch wel weten na een paar jaar voor vw te werkenen menig aangepakte 1.8 te hebben gezien!
heb zoiezo begrepen dat het 210 blok (s3 blok) iets sterker is dan het 225 blokquote:Heb het volledige blok uit elkaar zien gaan (niet het mijne) en kan alleen maar zeggen dat er aardig wat verschillen met een topsport/Fr motor zijn (alles is gewoon zwaarder uitgevoerd)
aah oke zo bedoel je, ik dacht vanaf fabriek getuned vandaar.....quote:Op maandag 28 november 2005 19:56 schreef ddx het volgende:
[..]
http://www.seat-online.nl(...)57829.html#msg257829
[..]
heb zoiezo begrepen dat het 210 blok (s3 blok) iets sterker is dan het 225 blok
(conrods schijnen iets sterker te zijn in 210 blok)
johnwoo; en die waterpomp tja...
allemaal van die vw kwaaltjes
versnellingsbak heb ik al gehad (synchromess bij 2->3 wat zwak punt was bij oudere versnellingsbakken)
bobines was ook zo'n standaard vw kwaal...
30 euro per pk klopt wel ongeveer. Vuistregel was ongeveer 100 gulden per pk.quote:Op maandag 28 november 2005 16:09 schreef Nerdmans het volgende:
liever gewoon wat goede content hier ipv betwisten of ik wel zoveel pk heb.
standaard 156 pk op een 1.8 turbo kost echt niet de hoofdprijs om daar 200-210 pk van te maken hoor. Ik heb ongeveer 1600 euro uitgegeven bij een tuner dus dat ik dan 30 euro per pk.
Ik denk dat dat toch niet helemaal op zal gaan.quote:Op maandag 28 november 2005 20:43 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
.
turbo
K03S gebruikt in de 150pk en de eerste 180pk versie, turbo is goed voor een 220pk!
K04 gebruikt in de latere 180pk en de 210pk versie, kan zo'n 250pk leveren!
K04-023 gebruikt in de 225pk motoren en kan zeker 280pk aan!
Dat van die hitte is niet helemaal waar... met goede intercooling kom je een heel eind. Hier een stukje van iemand die er veel verstand van heeft (gaat dan wel over Toyota's 3S-GTE, maar het idee is hetzelfde):quote:Op maandag 28 november 2005 22:10 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Ik denk dat dat toch niet helemaal op zal gaan.
Veel van die turbo's zitten bij de nummers die jij noemt redelijk aan hun max, en zitten dan ook flink zichzelf tegen te werken door veel te veel hitte naar binnen te stampen. Kan je beter voor een iets grotere turbo gaan.
quote:The notion that a CT-26 just puts out hot air above 15psi is nothing more than hot air. All turbos produce hot air and the higher the boost the hotter it is. Proper intercooling allows higher boost to be safely used regardless of which turbo is being used to produce it.
Contrary to popular belief, bigger is not better in the power game. Balance is essential and "just big enough and no larger" is usually optimal. For example, if your intake runners or valve ports are larger than they need to be, you will lose power instead of gain it. If your compressor wheel is larger than you need, you spool slower but get no additional power to make up for it. So, if there is something that you feel you need to compensate for, don't go doing it with engine parts, otherwise you are going to be feeling pretty bummed the next time that you go to the dyno.
Dat is idd wel zo; meestal wordt 80% tot 85% duty cycle als veilig maximum gezien. Kom je aan de 85 dan wordt het tijd voor grotere injectors.quote:En ik neem aan dat, mits je e.e.a. veilig doen wilt je ook liever niet hebt dat je injectoren op 100% duty cycle zitten dus dan zijn grotere injectoren ook haast een must.
dat zijn veilige waardes zowel voor turbo als voor je injectoren, injectoren zijn goed voor zo'n 300pk op 85% zo uit me hoofd!quote:Op maandag 28 november 2005 22:10 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Ik denk dat dat toch niet helemaal op zal gaan.
Veel van die turbo's zitten bij de nummers die jij noemt redelijk aan hun max, en zitten dan ook flink zichzelf tegen te werken door veel te veel hitte naar binnen te stampen. Kan je beter voor een iets grotere turbo gaan.
En ik neem aan dat, mits je e.e.a. veilig doen wilt je ook liever niet hebt dat je injectoren op 100% duty cycle zitten dus dan zijn grotere injectoren ook haast een must. Ik heb begrepen dat een aantal turboblokken van VW standaard al een wideband sensor hebben, dus dat scheelt je weer 1 aanschaffen. Even goed af (laten) stellen en je kan er op een verantwoordde manier wat pk's bij drukken.
oh. en ik neem aan dat we het nog steeds over micky mouse pk's hebben, ipv rwhp's ?
ja met grotere intercoolers ja. Maar stock spul niet.quote:Op maandag 28 november 2005 22:46 schreef johnwoo het volgende:
[..]
Dat van die hitte is niet helemaal waar... met goede intercooling kom je een heel eind. Hier een stukje van iemand die er veel verstand van heeft (gaat dan wel over Toyota's 3S-GTE, maar het idee is hetzelfde):
[..]
Als je hier 300 krukas-PK's bedoelt, dan is dat "ongeveer" evenveel als de MR2 turbo haalt op de stock 440cc injectors. Omdat je 200cc minder te voeden hebt kan je misschien met _iets_ minder toe (maar niet veel, want het vermogen hangt er uiteindelijk vanaf hoeveel brandstof (mengsel) er door je motor gaat; cilinderinhoud maakt daarbij niet uit), maar met minder dan 400cc injectors hoef je echt niet aan te komen voor een veilige 300 krukas-PK's. Weet je toevallig wat de stock injectorcapaciteit is van de 20vt?quote:Op maandag 28 november 2005 22:48 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
dat zijn veilige waardes zowel voor turbo als voor je injectoren, injectoren zijn goed voor zo'n 300pk op 85% zo uit me hoofd!
Nee klopt, maar als je nog een stock intercooler hebt, is een betere intercooler dus een betere investering dan een grotere turbo. Met een betere intercooler heb je een betere throttle response, koeler mengsel (veiliger èn meer power) en kan je je stock turbo wat meer druk laten draaien (nog meer power). Pas als je intercooling goed voor elkaar hebt, je loopt tegen de maximale flow van je turbo aan, en je ECU/fuelsystem zijn er op voorbereid, dan pas zou ik gaan kijken naar een grotere turbo. Zelfs waterinjectie kan je eerst nog doen (extra koeling onder boost) voordat je turbo's gaat swappenquote:ja met grotere intercoolers ja. Maar stock spul niet.
mickey mouse pk's zijn ongemeten pk's.quote:Op maandag 28 november 2005 22:27 schreef ddx het volgende:
tja wat versta je onder mickey mouse pk's ?
pk's die je op papier hebt ?
dus luchtfilter die 15pk extra oplevert etc ?
tja dan zou ik op papier 280pk ofzo hebben
maargoed ik ga uit van rollenbank resultaat (261pk/420Nm)
binnenkort komt er een fmic en dan nog even fijnafstellen daarvoor
krukas pk's heb ik het idd over....quote:Op maandag 28 november 2005 23:02 schreef johnwoo het volgende:
[..]
Als je hier 300 krukas-PK's bedoelt, dan is dat "ongeveer" evenveel als de MR2 turbo haalt op de stock 440cc injectors. Omdat je 200cc minder te voeden hebt kan je misschien met _iets_ minder toe (maar niet veel, want het vermogen hangt er uiteindelijk vanaf hoeveel brandstof (mengsel) er door je motor gaat; cilinderinhoud maakt daarbij niet uit), maar met minder dan 400cc injectors hoef je echt niet aan te komen voor een veilige 300 krukas-PK's. Weet je toevallig wat de stock injectorcapaciteit is van de 20vt?
DDX heeft ook met de autofans-dynodag meegedaan, bij speedcentre geldermalsen. Maar de waardes zijn krukas-waardes, en de dude achter de knoppen speelde nogal laconiek met de instellingen.quote:Op maandag 28 november 2005 23:05 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
mickey mouse pk's zijn ongemeten pk's.
dus de schatting uit de grote duim van veel dhz thuistunârz.
261pk gemeten is best cool!
Heb je een dyno uitdraai toevallig?
Omrekenen is toch eigenlijk vooral voor de sjonnies die liever een hoger getal zien dan de realteit imhoquote:Op maandag 28 november 2005 23:16 schreef johnwoo het volgende:
[..]
Ik hecht meer waarde aan die 205 gemeten RWHP
Niemand hier ervaring oid mee?quote:Op maandag 28 november 2005 16:25 schreef Tommeh het volgende:
Ooit iemand wel eens aan een mega squirt gedacht? Is hierbij toch wel relatief goedkoop winnen.
sjonies meten toch niet ?quote:Op maandag 28 november 2005 23:48 schreef Tjabbo het volgende:
Omrekenen is toch eigenlijk vooral voor de sjonnies die liever een hoger getal zien dan de realteit imho
Hier niet. Bij supras.nl hebbben ze wel methanol injectie ingebouwd in de rode supra van 'Flavio'.quote:
Stickers erop + 20pk!quote:Op dinsdag 29 november 2005 00:07 schreef ddx het volgende:
[..]
sjonies meten toch niet ?
die tellen gewoon alle verbeteringen bij elkaar op
dempers eraf +20pk
luchtfilter erop +20pk
mistlampen aan +10pk
etc
Is mooi spul. We zijn op dit moment de complete stand alone aan het bouwen (v3). Misschien is zoiets wel leuk voor TS ook.quote:Op dinsdag 29 november 2005 08:57 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Hier niet. Bij supras.nl hebbben ze wel methanol injectie ingebouwd in de rode supra van 'Flavio'.
Ziet er goed uit, en geeft een echte grote 'squirt', maar of het van megasquirt is weet ik niet.
deze erop:quote:Op dinsdag 29 november 2005 09:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Sb er nu weer te grote benzine sproeiers inzitten
En dan met TS bediscussiëren of zijn internals wel sterk genoeg zijnquote:
megasquirt is een aftermarket ecu........heeft verder niets met meth injectie te maken!quote:Op dinsdag 29 november 2005 08:57 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Hier niet. Bij supras.nl hebbben ze wel methanol injectie ingebouwd in de rode supra van 'Flavio'.
Ziet er goed uit, en geeft een echte grote 'squirt', maar of het van megasquirt is weet ik niet.
stimmt...........quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:23 schreef Tommeh het volgende:
Ja en dan i.c.m. de goede gegevens en sensoren kun je er zowat alles mee regelen.
Waarom?quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:30 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
stimmt...........
zoals ieder andere goede aftermarket ecu (standalone dan), piggyback systemen kun je beter direct links laten liggen!
^^ eensquote:Op woensdag 30 november 2005 01:13 schreef StefanP het volgende:
^^^ ben ik het mee eens. Piggybacks werken perfect, op een supra dan. Maar je betaalt er wel voor, je koopt dus niet voor 100 euro zo'n dingetje. VPC, S-AFC, e-manage, MAP ECU (piggyback dus), BCC, F-CON enz. [...]
Dat valt ook tegen dan, 6 seconden voor zoveel duizenden euro'squote:Op zondag 27 november 2005 19:38 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Wegligging is véél belangrijker als PK's voor je auto, ik weet zeker dat je er 5.8-6.3 van kunt maken als je de wegligging optimaal maakt, en dan niet alleen verlagen ed, maar oa ook stabilisator (liefst verstelbare), verstelbare vering + dempers, veerpootbruggen (voor + achter, boven + onder) enz. DAN is je auto pas echt snel. Ohja, een auto is zo snel als zijn remmen![]()
brommerpraatquote:Op woensdag 30 november 2005 11:06 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Dat valt ook tegen dan, 6 seconden voor zoveel duizenden euro's![]()
Daar heb ik het toch niet over? Ik dacht dat je een auto nog wel iets sneller zou kunnen krijgen. Ikzelf zou geen duizenden euro's in een auto pompen. Mijn ex auto deed 0-100 in 10 seconden en daar liet je meeste verkeer al mee achter jequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |