abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32635077
quote:
Op maandag 28 november 2005 00:59 schreef ddx het volgende:

[..]

als je richting die waardes gaat moet je toch wel wat dingen verstevigen hoor in je motor...
en even een andere turbo en ic kost ook wel ff wat...

(ik haal nu 261pk uit m'n 1.8t btw)
netjes wat heb je allemaal verstevigd?
Calm down, please!
pi_32635510
quote:
Op maandag 28 november 2005 00:59 schreef ddx het volgende:

[..]

als je richting die waardes gaat moet je toch wel wat dingen verstevigen hoor in je motor...
en even een andere turbo en ic kost ook wel ff wat...

(ik haal nu 261pk uit m'n 1.8t btw)
blok is stevig genoeg van zichzelf en bij 300/350pk zijn veilige vermogens op standaard zuigers, drijfstangen enz......
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_32635552
dat hebben ze in de fabriek al voor mij gedaan (ik heb wel de ophangrubbers vervangen)
ik heb een seat leon cupra r
(standaard 210pk)

maar als ik 350pk zou willen moet ik toch echt aan bedragen gaan denken van 15k oid
(tenzij je alles zelf kan doen moet je ook voor research/uurloon betalen nml...)
pi_32636017
quote:
Op maandag 28 november 2005 01:20 schreef ddx het volgende:
dat hebben ze in de fabriek al voor mij gedaan (ik heb wel de ophangrubbers vervangen)
ik heb een seat leon cupra r
(standaard 210pk)

maar als ik 350pk zou willen moet ik toch echt aan bedragen gaan denken van 15k oid
(tenzij je alles zelf kan doen moet je ook voor research/uurloon betalen nml...)
Wat is er in godsnaam fabrieksaf verstevigd?? Nog nooit van gehoord en dat zou ik dan toch wel weten na een paar jaar voor vw te werken en menig aangepakte 1.8 te hebben gezien!

als je het laat doen ben je wel een 5000 kwijt doe je het zelf zijn er al kant en klare kit verkrijgbaar vanaf zo'n 3000¤ complete kit incl intecooler, wastgate, injectoren, spuitstuk, downpipe enz enz.....
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_32638259
Internals zijn iig vanaf de 180PK 1.8t standaard al gesmeed (voor de 156PK weet ik het niet) en kunnen dus al flink wat hebben.

Wel een beetje jammer dat ze plastic gebruiken voor de waterpomp, nietwaar DDX Toch lullig als je op de dyno staat en je blok raakt oververhit
pi_32647462
quote:
Op maandag 28 november 2005 09:10 schreef johnwoo het volgende:
Internals zijn iig vanaf de 180PK 1.8t standaard al gesmeed (voor de 156PK weet ik het niet) en kunnen dus al flink wat hebben.

Wel een beetje jammer dat ze plastic gebruiken voor de waterpomp, nietwaar DDX Toch lullig als je op de dyno staat en je blok raakt oververhit
zowel zuigers, krukas als drijfstangen zijn gesmeed verder is het blok vrijwel geheel closed deck wat het geheel erg erg stevig maakt!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_32647703
liever gewoon wat goede content hier ipv betwisten of ik wel zoveel pk heb.

standaard 156 pk op een 1.8 turbo kost echt niet de hoofdprijs om daar 200-210 pk van te maken hoor. Ik heb ongeveer 1600 euro uitgegeven bij een tuner dus dat ik dan 30 euro per pk.

Voor diegene die denken dat ik maar wat zeve, bel dbm engineering maar en vraag oferte aan voor een 1.8 20VT. of bij Rica ofzo...

Enne, ik hoorde iemand reppen over een snellere acceleratie zonder meer vermogen,door andere ophanging enzo? Zelf ervaring met een bepaald merk?
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_32647786
quote:
Op maandag 28 november 2005 01:20 schreef ddx het volgende:
dat hebben ze in de fabriek al voor mij gedaan (ik heb wel de ophangrubbers vervangen)
ik heb een seat leon cupra r
(standaard 210pk)

maar als ik 350pk zou willen moet ik toch echt aan bedragen gaan denken van 15k oid
(tenzij je alles zelf kan doen moet je ook voor research/uurloon betalen nml...)
heb je offerte aangevraagd dan? de raming bij C&E was ongeveer 4.500,00 5.500,00 euro inclusief montage inclusief herprogrammering en onderdelen.
Ik denk dat je met een zwaardere turbo/intercooler al snel op 350 pk zit hoor.

Met chippen uitlaat intercooler ga je ook naar 300 pk voor ik schat een kleine 2.500,00 euro
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_32647831
quote:
Op maandag 28 november 2005 01:18 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

blok is stevig genoeg van zichzelf en bij 300/350pk zijn veilige vermogens op standaard zuigers, drijfstangen enz......
Wat heb je zelf eigenlijk voor auto?Audi 1.8 t?
Wat heb je er aan laten doen om 261 pk te verkrijgen en wat waren de kosten?
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_32648089
Ooit iemand wel eens aan een mega squirt gedacht? Is hierbij toch wel relatief goedkoop winnen.
pi_32648237
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 22:22 schreef Nerdmans het volgende:

Mensen met ervaring of tips?
Zet er ook maar een andere as in en andere remmen op.
There's no place like 127.0.0.1
pi_32648295
Volgens mij denkt TS toch wel een beetje te gemakkelijk over het tunen....
  maandag 28 november 2005 @ 16:36:10 #263
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_32648322
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:14 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Wat heb je zelf eigenlijk voor auto?Audi 1.8 t?
Wat heb je er aan laten doen om 261 pk te verkrijgen en wat waren de kosten?
je bent in de war met ddx denk ik
pi_32648354
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:31 schreef harryharry het volgende:

[..]

Zet er ook maar een andere as in en andere remmen op.
ja de remmen zijn al aangepast. Heb nu brembo remschijven en ferrodo blokken. !
Zou een as al nodig zijn met een dubbel pk tov origineel?
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_32650543
quote:
Op zondag 27 november 2005 20:10 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

bij normale motoren wel maar bij de 1.8t is dit niet nodig!
Standaard blok met geupgrade inlaat, uitlaat en intercooler kan met gemak 300 tot 350pk hebben!
Ik heb paar gevallen gezien waarbij de motor plof heeft gedaan alleen met chip. Wil niet zeggen dat de motor er niet tegen kan ofzo, maar een standaard blok zal geen plof doen bij veel belasting. Een getunede wel. En met belasting bedoel ik dus effe flink doorgassen en niet als een idioot alleen maar 7000+ rpm.
pi_32653081
quote:
Op maandag 28 november 2005 01:47 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

Wat is er in godsnaam fabrieksaf verstevigd?? Nog nooit van gehoord en dat zou ik dan toch wel weten na een paar jaar voor vw te werken en menig aangepakte 1.8 te hebben gezien!
http://www.seat-online.nl(...)57829.html#msg257829
quote:
Heb het volledige blok uit elkaar zien gaan (niet het mijne) en kan alleen maar zeggen dat er aardig wat verschillen met een topsport/Fr motor zijn (alles is gewoon zwaarder uitgevoerd)
heb zoiezo begrepen dat het 210 blok (s3 blok) iets sterker is dan het 225 blok
(conrods schijnen iets sterker te zijn in 210 blok)

johnwoo; en die waterpomp tja...
allemaal van die vw kwaaltjes
versnellingsbak heb ik al gehad (synchromess bij 2->3 wat zwak punt was bij oudere versnellingsbakken)
bobines was ook zo'n standaard vw kwaal...
pi_32654358
quote:
Op maandag 28 november 2005 19:56 schreef ddx het volgende:

[..]

http://www.seat-online.nl(...)57829.html#msg257829
[..]

heb zoiezo begrepen dat het 210 blok (s3 blok) iets sterker is dan het 225 blok
(conrods schijnen iets sterker te zijn in 210 blok)

johnwoo; en die waterpomp tja...
allemaal van die vw kwaaltjes
versnellingsbak heb ik al gehad (synchromess bij 2->3 wat zwak punt was bij oudere versnellingsbakken)
bobines was ook zo'n standaard vw kwaal...
aah oke zo bedoel je, ik dacht vanaf fabriek getuned vandaar.....

maar er zit idd iets verschil tussen de motoren en de turbo's die ze gebruiken voor de 1.8t
motorisch
225pk tt motor is intern iets steviger mede door mahle gesmede zuigers, voor de rest zijn alle 1.8t motoren precies hetzelfde behalve dat de tt motor iets grotere injectoren heeft en een wat grotere intercooler.
turbo
K03S gebruikt in de 150pk en de eerste 180pk versie, turbo is goed voor een 220pk!
K04 gebruikt in de latere 180pk en de 210pk versie, kan zo'n 250pk leveren!
K04-023 gebruikt in de 225pk motoren en kan zeker 280pk aan!
vermogen
alle motoren kunnen pk tot 350 aan met uizondering van de 225pk variant wat een veilige 380pk aan kan voordat je de limiet begint te drukken!

alle blokken zijn zoals eerder gezegd intern geheel voorzien van gesmede onderdelen, meerdere laags koppakking, speciale zuigers waarvan de kop behandeld is voor hoge boostcijfers, motor is eigenlijk veel te sterk gebouwd voor waar die is gebruikt!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  maandag 28 november 2005 @ 22:07:13 #268
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_32656691
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:09 schreef Nerdmans het volgende:
liever gewoon wat goede content hier ipv betwisten of ik wel zoveel pk heb.

standaard 156 pk op een 1.8 turbo kost echt niet de hoofdprijs om daar 200-210 pk van te maken hoor. Ik heb ongeveer 1600 euro uitgegeven bij een tuner dus dat ik dan 30 euro per pk.
30 euro per pk klopt wel ongeveer. Vuistregel was ongeveer 100 gulden per pk.
Met het standaardiseren van veel blokken zou dat bedrag omlaag kunnen dus dan kan je op een dergelijk bedrag uitkomen.
  maandag 28 november 2005 @ 22:10:36 #269
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_32656805
quote:
Op maandag 28 november 2005 20:43 schreef ThaFreak het volgende:

[..]
.
turbo
K03S gebruikt in de 150pk en de eerste 180pk versie, turbo is goed voor een 220pk!
K04 gebruikt in de latere 180pk en de 210pk versie, kan zo'n 250pk leveren!
K04-023 gebruikt in de 225pk motoren en kan zeker 280pk aan!
Ik denk dat dat toch niet helemaal op zal gaan.
Veel van die turbo's zitten bij de nummers die jij noemt redelijk aan hun max, en zitten dan ook flink zichzelf tegen te werken door veel te veel hitte naar binnen te stampen. Kan je beter voor een iets grotere turbo gaan.

En ik neem aan dat, mits je e.e.a. veilig doen wilt je ook liever niet hebt dat je injectoren op 100% duty cycle zitten dus dan zijn grotere injectoren ook haast een must. Ik heb begrepen dat een aantal turboblokken van VW standaard al een wideband sensor hebben, dus dat scheelt je weer 1 aanschaffen. Even goed af (laten) stellen en je kan er op een verantwoordde manier wat pk's bij drukken.

oh. en ik neem aan dat we het nog steeds over micky mouse pk's hebben, ipv rwhp's ?
pi_32657360
tja wat versta je onder mickey mouse pk's ?
pk's die je op papier hebt ?
dus luchtfilter die 15pk extra oplevert etc ?

tja dan zou ik op papier 280pk ofzo hebben
maargoed ik ga uit van rollenbank resultaat (261pk/420Nm)

binnenkort komt er een fmic en dan nog even fijnafstellen daarvoor
pi_32657957
quote:
Op maandag 28 november 2005 22:10 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Ik denk dat dat toch niet helemaal op zal gaan.
Veel van die turbo's zitten bij de nummers die jij noemt redelijk aan hun max, en zitten dan ook flink zichzelf tegen te werken door veel te veel hitte naar binnen te stampen. Kan je beter voor een iets grotere turbo gaan.
Dat van die hitte is niet helemaal waar... met goede intercooling kom je een heel eind. Hier een stukje van iemand die er veel verstand van heeft (gaat dan wel over Toyota's 3S-GTE, maar het idee is hetzelfde):
quote:
The notion that a CT-26 just puts out hot air above 15psi is nothing more than hot air. All turbos produce hot air and the higher the boost the hotter it is. Proper intercooling allows higher boost to be safely used regardless of which turbo is being used to produce it.

Contrary to popular belief, bigger is not better in the power game. Balance is essential and "just big enough and no larger" is usually optimal. For example, if your intake runners or valve ports are larger than they need to be, you will lose power instead of gain it. If your compressor wheel is larger than you need, you spool slower but get no additional power to make up for it. So, if there is something that you feel you need to compensate for, don't go doing it with engine parts, otherwise you are going to be feeling pretty bummed the next time that you go to the dyno.
quote:
En ik neem aan dat, mits je e.e.a. veilig doen wilt je ook liever niet hebt dat je injectoren op 100% duty cycle zitten dus dan zijn grotere injectoren ook haast een must.
Dat is idd wel zo; meestal wordt 80% tot 85% duty cycle als veilig maximum gezien. Kom je aan de 85 dan wordt het tijd voor grotere injectors.

Om een idee te geven: 440cc injectors (op een 4-cilinder, dus 1760cc totaal) zijn goed voor een betrouwbare 260 rwhp. Ik weet niet wat de specs zijn van de 1.8-20vt injectors, maar reken het maar na met deze cijfers

[ Bericht 3% gewijzigd door johnwoo op 28-11-2005 22:54:55 ]
pi_32658005
quote:
Op maandag 28 november 2005 22:10 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Ik denk dat dat toch niet helemaal op zal gaan.
Veel van die turbo's zitten bij de nummers die jij noemt redelijk aan hun max, en zitten dan ook flink zichzelf tegen te werken door veel te veel hitte naar binnen te stampen. Kan je beter voor een iets grotere turbo gaan.

En ik neem aan dat, mits je e.e.a. veilig doen wilt je ook liever niet hebt dat je injectoren op 100% duty cycle zitten dus dan zijn grotere injectoren ook haast een must. Ik heb begrepen dat een aantal turboblokken van VW standaard al een wideband sensor hebben, dus dat scheelt je weer 1 aanschaffen. Even goed af (laten) stellen en je kan er op een verantwoordde manier wat pk's bij drukken.

oh. en ik neem aan dat we het nog steeds over micky mouse pk's hebben, ipv rwhp's ?
dat zijn veilige waardes zowel voor turbo als voor je injectoren, injectoren zijn goed voor zo'n 300pk op 85% zo uit me hoofd!

vergelijk het blok met de 2jz kwa opbouw, kan veeel veeeel meer hebben dan er standaard uit komt! Beetje overengineered!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  maandag 28 november 2005 @ 23:00:49 #273
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_32658386
quote:
Op maandag 28 november 2005 22:46 schreef johnwoo het volgende:

[..]

Dat van die hitte is niet helemaal waar... met goede intercooling kom je een heel eind. Hier een stukje van iemand die er veel verstand van heeft (gaat dan wel over Toyota's 3S-GTE, maar het idee is hetzelfde):
[..]
ja met grotere intercoolers ja. Maar stock spul niet.
pi_32658426
quote:
Op maandag 28 november 2005 22:48 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

dat zijn veilige waardes zowel voor turbo als voor je injectoren, injectoren zijn goed voor zo'n 300pk op 85% zo uit me hoofd!
Als je hier 300 krukas-PK's bedoelt, dan is dat "ongeveer" evenveel als de MR2 turbo haalt op de stock 440cc injectors. Omdat je 200cc minder te voeden hebt kan je misschien met _iets_ minder toe (maar niet veel, want het vermogen hangt er uiteindelijk vanaf hoeveel brandstof (mengsel) er door je motor gaat; cilinderinhoud maakt daarbij niet uit), maar met minder dan 400cc injectors hoef je echt niet aan te komen voor een veilige 300 krukas-PK's. Weet je toevallig wat de stock injectorcapaciteit is van de 20vt?
quote:
ja met grotere intercoolers ja. Maar stock spul niet.
Nee klopt, maar als je nog een stock intercooler hebt, is een betere intercooler dus een betere investering dan een grotere turbo. Met een betere intercooler heb je een betere throttle response, koeler mengsel (veiliger èn meer power) en kan je je stock turbo wat meer druk laten draaien (nog meer power). Pas als je intercooling goed voor elkaar hebt, je loopt tegen de maximale flow van je turbo aan, en je ECU/fuelsystem zijn er op voorbereid, dan pas zou ik gaan kijken naar een grotere turbo. Zelfs waterinjectie kan je eerst nog doen (extra koeling onder boost) voordat je turbo's gaat swappen En vergeet ook de nokkentiming niet; daar is ook nog vermogen te winnen, en meestal veiliger (en goedkoper!) dan door met een grotere turbo te gaan rommelen

[ Bericht 19% gewijzigd door johnwoo op 28-11-2005 23:10:04 ]
  maandag 28 november 2005 @ 23:05:10 #275
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_32658519
quote:
Op maandag 28 november 2005 22:27 schreef ddx het volgende:
tja wat versta je onder mickey mouse pk's ?
pk's die je op papier hebt ?
dus luchtfilter die 15pk extra oplevert etc ?

tja dan zou ik op papier 280pk ofzo hebben
maargoed ik ga uit van rollenbank resultaat (261pk/420Nm)

binnenkort komt er een fmic en dan nog even fijnafstellen daarvoor
mickey mouse pk's zijn ongemeten pk's.
dus de schatting uit de grote duim van veel dhz thuistunârz.

261pk gemeten is best cool!
Heb je een dyno uitdraai toevallig?
pi_32658722
quote:
Op maandag 28 november 2005 23:02 schreef johnwoo het volgende:

[..]

Als je hier 300 krukas-PK's bedoelt, dan is dat "ongeveer" evenveel als de MR2 turbo haalt op de stock 440cc injectors. Omdat je 200cc minder te voeden hebt kan je misschien met _iets_ minder toe (maar niet veel, want het vermogen hangt er uiteindelijk vanaf hoeveel brandstof (mengsel) er door je motor gaat; cilinderinhoud maakt daarbij niet uit), maar met minder dan 400cc injectors hoef je echt niet aan te komen voor een veilige 300 krukas-PK's. Weet je toevallig wat de stock injectorcapaciteit is van de 20vt?
krukas pk's heb ik het idd over....
mijn thuissysteem geeft de capaciteit niet aan maar kan ik morgen wel even op werk nakijken
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_32658734
daarom zitten er op de leon cupra r ook 2 smic's

injectoren zijn 386cc bij de lcr trouwens
(http://clam.rutgers.edu/~dreadsct/resell/1.8T_injectors.htm)
pi_32658854
quote:
Op maandag 28 november 2005 23:05 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

mickey mouse pk's zijn ongemeten pk's.
dus de schatting uit de grote duim van veel dhz thuistunârz.

261pk gemeten is best cool!
Heb je een dyno uitdraai toevallig?
DDX heeft ook met de autofans-dynodag meegedaan, bij speedcentre geldermalsen. Maar de waardes zijn krukas-waardes, en de dude achter de knoppen speelde nogal laconiek met de instellingen.

Zo "berekende" hij met het programma dat mijn (gemeten) 205 wiel-PK's 225 krukas-PK's zouden zijn, en dat klopt niet helemaal (zou eerder 245 a 250 krukas-PK's moeten zijn, wat ook ongeveer overeenkomt met wat ik zou moeten halen met m'n mods). Eerst had hij de verliesmarge te groot staan, toen kwamen er 260 krukas-PK's uit... Hup, ff de verliesmarge veranderen en het getalletje veranderde naar 225 (terwijl ik de eerste MR2 turbo daar op de bank was).

Ik hecht meer waarde aan die 205 gemeten RWHP
pi_32659623
(was even zoeken )

ach die speedcentre bank vergeet ik maar helemaal
ik neem die gozer daar niet echt serieus... (en tja dan ook waterpomp die er die dag niet zo'n zin in had)

ik heb 2 uitdraaien liggen die ik wel serieus neem

botman bank (voor uitlaat aanpassing/chip aanpassing ivm uitlaat)

http://www.538.nl/~ddx/rollenbank.pdf

kronenburg :

http://www.538.nl/~ddx/lcr/rollenbank/1g.jpg
http://www.538.nl/~ddx/lcr/rollenbank/2g.jpg

de botman bank had toen problemen met het meten van 1.8 motoren ivm weerstand en terugreglen
schijnt inmiddels opgelost te zijn, dus misschien binnenkort (als fmic erop zit) nog eens meten op die bank

heb daarnaast ook nog een vagcom meting liggen :

http://www.538.nl/~ddx/lcr/vagcom/ddx1.jpg

(264pk / 440Nm)
  maandag 28 november 2005 @ 23:48:13 #280
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_32659886
Die 2e 538 pict. curve is netjes hoor.
  maandag 28 november 2005 @ 23:48:59 #281
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_32659920
quote:
Op maandag 28 november 2005 23:16 schreef johnwoo het volgende:

[..]


Ik hecht meer waarde aan die 205 gemeten RWHP
Omrekenen is toch eigenlijk vooral voor de sjonnies die liever een hoger getal zien dan de realteit imho
pi_32660445
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:25 schreef Tommeh het volgende:
Ooit iemand wel eens aan een mega squirt gedacht? Is hierbij toch wel relatief goedkoop winnen.
Niemand hier ervaring oid mee?
pi_32660498
quote:
Op maandag 28 november 2005 23:48 schreef Tjabbo het volgende:
Omrekenen is toch eigenlijk vooral voor de sjonnies die liever een hoger getal zien dan de realteit imho
sjonies meten toch niet ?
die tellen gewoon alle verbeteringen bij elkaar op
dempers eraf +20pk
luchtfilter erop +20pk
mistlampen aan +10pk

etc
  dinsdag 29 november 2005 @ 08:57:12 #284
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_32664035
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 00:05 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Niemand hier ervaring oid mee?
Hier niet. Bij supras.nl hebbben ze wel methanol injectie ingebouwd in de rode supra van 'Flavio'.
Ziet er goed uit, en geeft een echte grote 'squirt', maar of het van megasquirt is weet ik niet.
  dinsdag 29 november 2005 @ 09:26:21 #285
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_32664369
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 00:07 schreef ddx het volgende:

[..]

sjonies meten toch niet ?
die tellen gewoon alle verbeteringen bij elkaar op
dempers eraf +20pk
luchtfilter erop +20pk
mistlampen aan +10pk

etc
Stickers erop + 20pk!





Ik wil zelf mijn DAFje ook nog een keer na laten meten (en afstellen) op de bank, heb er nu weer te grote benzine sproeiers inzitten
Een CAI zou ook nog wel een beetje kunnen helpen, maar heb daar weinig tot geen ruimte voor in het front paneelen de bumper (zonder iets te mollen). Of ik moet de CAI-luchtslang achter/over de radiateur heen leggen (leker 90 graden )
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_32670960
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 08:57 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Hier niet. Bij supras.nl hebbben ze wel methanol injectie ingebouwd in de rode supra van 'Flavio'.
Ziet er goed uit, en geeft een echte grote 'squirt', maar of het van megasquirt is weet ik niet.
Is mooi spul. We zijn op dit moment de complete stand alone aan het bouwen (v3). Misschien is zoiets wel leuk voor TS ook.
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:03:06 #287
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_32672014
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 09:26 schreef daNpy het volgende:

[..]

Sb er nu weer te grote benzine sproeiers inzitten
deze erop:
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:47:07 #288
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_32673251
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 15:03 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

deze erop:
[afbeelding]
En dan met TS bediscussiëren of zijn internals wel sterk genoeg zijn
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_32678147
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 08:57 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Hier niet. Bij supras.nl hebbben ze wel methanol injectie ingebouwd in de rode supra van 'Flavio'.
Ziet er goed uit, en geeft een echte grote 'squirt', maar of het van megasquirt is weet ik niet.
megasquirt is een aftermarket ecu........heeft verder niets met meth injectie te maken!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_32678483
Ja en dan i.c.m. de goede gegevens en sensoren kun je er zowat alles mee regelen.
pi_32678657
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:23 schreef Tommeh het volgende:
Ja en dan i.c.m. de goede gegevens en sensoren kun je er zowat alles mee regelen.
stimmt...........
zoals ieder andere goede aftermarket ecu (standalone dan), piggyback systemen kun je beter direct links laten liggen!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:42:23 #292
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_32681622
Oh sorry, ik had begrepen dat het een soort injectie was.
Maar het een ecu ok. Nee die gebruiken ze bij supras.nl niet, daar gebruiken ze de AEM.
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:43:33 #293
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_32681642
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:30 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

stimmt...........
zoals ieder andere goede aftermarket ecu (standalone dan), piggyback systemen kun je beter direct links laten liggen!
Waarom?
Met een SAFC II kan je hele behoorlijke resultaten bereiken.
En ook veilig. Alleen zit je wel met sommige ecu's die een closed loop hebben de eerste paar rpm's.
pi_32687478
^^^ ben ik het mee eens. Piggybacks werken perfect, op een supra dan. Maar je betaalt er wel voor, je koopt dus niet voor 100 euro zo'n dingetje. VPC, S-AFC, e-manage, MAP ECU (piggyback dus), BCC, F-CON enz. Er zijn mensen die rijden met al die dingen rond, dat noemen ze alphabet soup. Ik zou persoonlijk niet voor een AEM gaan want ik hoor er bijna alleen maar ellende over. Ja, je kunt er alles mee, maar je moet zowat bij de NASA werken om het allemaal echt goed werkend te krijgen. If it aint broke, don't fix it. Als ik ooit single turbo ga, dan wordt het doel een bescheiden 500rwhp (geloof me, dat gaat echt al tering hard) met een kleine turbo die op stock fuel, MAF en ECU werkt. Eventueel een MAP sensor en de PHR MAP ECU maar die AEM komt er echt niet in bij mij.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_32691418
quote:
Op woensdag 30 november 2005 01:13 schreef StefanP het volgende:
^^^ ben ik het mee eens. Piggybacks werken perfect, op een supra dan. Maar je betaalt er wel voor, je koopt dus niet voor 100 euro zo'n dingetje. VPC, S-AFC, e-manage, MAP ECU (piggyback dus), BCC, F-CON enz. [...]
^^ eens Piggybacks werken bij de meeste Toyota's wel goed denk ik (bij de MR2 iig ook), en de reden is volgens mij dat er aan Toyota's ECU's zelf weinig te chippen valt. De aanschaf van een compleet EMS is erg prijzig, dus heeft zich in de loop der jaren een hele reeks piggybacks ontwikkeld die dat gat onder de standalone EMS'en opvullen. De meeste daarvan zijn inderdaad ook niet echt goedkoop, maar kosten nog steeds minder dan de helft van een EMS. Veel fabrikanten + gat in de markt doordat Toyota ECU's niet herprogrammeerbaar zijn + een decennium de tijd om de piggybacks goed te ontwikkelen = een betrouwbare piggyback voor minder dan de helft van de prijs van een EMS. De Jappen kunnen er erg veel mee.
pi_32691630
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:38 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Wegligging is véél belangrijker als PK's voor je auto, ik weet zeker dat je er 5.8-6.3 van kunt maken als je de wegligging optimaal maakt, en dan niet alleen verlagen ed, maar oa ook stabilisator (liefst verstelbare), verstelbare vering + dempers, veerpootbruggen (voor + achter, boven + onder) enz. DAN is je auto pas echt snel. Ohja, een auto is zo snel als zijn remmen
Dat valt ook tegen dan, 6 seconden voor zoveel duizenden euro's
  woensdag 30 november 2005 @ 11:24:16 #297
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_32692017
Jah, tunen van je motor is goedkoper, maar dan kun je hem alleen niet meer op de weg houden
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_32692052
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:06 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Dat valt ook tegen dan, 6 seconden voor zoveel duizenden euro's
brommerpraat
pi_32692289
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:25 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

brommerpraat
Daar heb ik het toch niet over? Ik dacht dat je een auto nog wel iets sneller zou kunnen krijgen. Ikzelf zou geen duizenden euro's in een auto pompen. Mijn ex auto deed 0-100 in 10 seconden en daar liet je meeste verkeer al mee achter je
pi_32898599
APR nieuwe turbo kit voor de tt motor speciaal voor degenen die denken dat het blok niet zoveel pk's aan kan!
http://www.goapr.com/Audi/products/stage3_225tt.html
stock blok biatch
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')