dat kost wel wat meer dan 3000 euroquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 01:59 schreef nonam het volgende:
Verkoop je auto, even sparen nog, en koop de nieuwe passat 3.2 v6 FSI met 184kw/250 pk (laatste kwartaal dit jaar) succes.
octaan getal, bedoel jequote:Op donderdag 21 juli 2005 23:17 schreef Nerdmans het volgende:
Ik heb ook geruchten gehoord over een octaangehalte toeneem kastje ofzo. Zorgt ervoor dat je brandstof een hoger octaangehalte krijgt. Een soort professionele mottenbal in je benzine. Relatief goedkoop
Nitro op een overstevigd cupra-blok met turbo.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 07:56 schreef Blackheart het volgende:
Uberpooier. Een hoger octaangetal van de brandstof wil net zeggen dat je op een hogere compressie kan rijden. Of je turbodruk kan opschroeven. Laag octaangetal=Lada Hoog octaangetal = vliegtuig-benzine -motor.
Nerdmans, de simpele, betaalbare truk om tijdelijk veilige PK's te krijgen is een N2O injectiesysteem.
3 opties.
1 Veel geld uitgeven om een op maat gemaakt systeem te kopen.
2 Minder geld uitgeven en de kans op brokken
3 veel met me te emailen en een beetje geld uit te geven.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 08:45 schreef ThaFreak het volgende:
2000 euro voor 210pk uit een 1.8t![]()
had nou maar 2500 uitgegeven aan een TT turbo icm grotere fmic en je had ruim 250pk kunnen hebben.....
denk dat ie dat bedoelt...quote:Op maandag 8 augustus 2005 22:18 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Er momen nog wat Goodies.
Ze hebben me aangeraden om er andere bougies op te zetten kost niet zo veel
Andere ophanging, ook niet heel erg duur.
De uitlaat vervangen( geheel) is erg duur en deze kan t prima aan.
En misschien moet ik wat breder rubber nemen, want boven de 3200 toeren is t net aan met de grip.
Ze raden me af om meer vermogen te nemen.
Ik denk dat ik met een kleine 2000,00 euro dus klaar ben.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 08:41 schreef Blackheart het volgende:
Googolplexian, waarom de optie 3 doorstrepen? je kent me van haar noch pluim.
In alle geval, een goeie nitro instalatie geeft haar extra vermogen pas vrij op de moment het blok het aankan. En dit gespreid over een redelijk toerentalbereik.
het perfecte, helaas stomme voorbeeld is 1 van de startscenes van "The fast and the Furious" Wanneer "the good guy" met zijn nieuw opgevoerde wagen nieuwe engine mappings maakt terwiijl hij ntiro boosted door gewone straten scheurt.
Progressieve injectie is een toverwoord. En ik versta dat.
En ik rijd een 1.6 VTi ... wordt heet zat op 8200 rpm. Ik heb geen chronische hekel aan nitro maar ik ben wel van mening dat kleine blokken zich er niet voor lenen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 09:04 schreef Blackheart het volgende:
Goagolplexian, de N2O injectie leverd extra koeling, als je maar de juiste verhoudingen fuel/N2O gebruikt. Met water-Methanol Injectie kan je de compressieverhouding nog hoger leggen, ergo meer vermogen halen per verbruikte brandstofeenheid.
Met een generisch systeem lukt dat wel niet.
Maar kom, net zoals Herr Flick een gloeiende hekel heeft aan LPG, zo zullen anderen wel een hekel hebben aan N2O systemen.
Ikzelf ben een voorstander, en momenteel ben ik al aan het berekenen welke N2O sproeier mijn gloednieuwe 1.3JTD nodig gaat hebben.
Dan heb ik je verkeerd begrepen. "Een beetje geld uitgeven" komt dan wel neer op iets meer duiten dan de prijs waarmee nitro-setjes (zeer misleidend) geadverteerd worden. Met een goede installatie/afstelling/voorlichting kan ook nitro "wonderen" verrichten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 09:22 schreef Blackheart het volgende:
Daar heb je volledig gelijk in. Er is maar zoveel winst te maken binnen, "veilige" grenzen van het motorblok.
Ook heb je gelijk dat er geen idioot proof systeem bestaat. N2O of anderzijds. Er zijn klojo's die een 1.9 TDI op 5000 km naar de zak rijden door gewoon te planken met een kouwe motor en dit vol te houden tot ze de sleutel omdraaien. Daar gaat de turbo.
Vandaar mijn 3de opmerking "veel met me emailen en een beetje geld uitgeven". Zonder kennis komt niemand ver.
Ik ga niemand een systeem aansmeren waarlmee ie binne nde 100 km zijn motor opblaast.
Volgens mij heeft het octaan getal juist wel met de compressie van de motor te maken. Het octaan getal bepaald namelijk de klopvastheid van de benzine.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 07:56 schreef Blackheart het volgende:
Uberpooier. Een hoger octaangetal van de brandstof wil net zeggen dat je op een hogere compressie kan rijden. Of je turbodruk kan opschroeven. Laag octaangetal=Lada Hoog octaangetal = vliegtuig-benzine -motor.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 01:59 schreef nonam het volgende:
Verkoop je auto, even sparen nog, en koop de nieuwe passat 3.2 v6 FSI met 184kw/250 pk (laatste kwartaal dit jaar) succes.
klopvastheid zocht ik...kwas t woord kwijtquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 14:03 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het octaan getal juist wel met de compressie van de motor te maken. Het octaan getal bepaald namelijk de klopvastheid van de benzine.
Motoren met een hoge compressie waarden, of dit nu met of zonder turbo is, hebben een hoger octaan benzine nodig. Het is algemeen bekend dat sportauto's en getunede auto's op 98 rijden, dit is geen toeval. (In mijn 944 turbo zal ik ook na het verhogen van de turbo druk, 98 moeten gaan tanken)
Hoe denk je dat ze in de 80-ger jaren in de F1 1500 pk uit een 1.5 l turbo motor kregen?
Dat kon alleen met Benzine met een heel hoog octaan getal, boven de 105 (race brandstof) in ieder geval..
quote:Met een Pimpreza pak je ook meteen een lekker eerste doelwit Zijn er maar weinig die nog standaard zijn, de meesten zitten rond de 300 270 PK.
Sterker nog, in het instructieboekje van Seat voor de 20VT motoren staat dat je beter 98 kunt tanken om optimale prestaties te behalen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 14:03 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het octaan getal juist wel met de compressie van de motor te maken. Het octaan getal bepaald namelijk de klopvastheid van de benzine.
Motoren met een hoge compressie waarden, of dit nu met of zonder turbo is, hebben een hoger octaan benzine nodig. Het is algemeen bekend dat sportauto's en getunede auto's op 98 rijden, dit is geen toeval. (In mijn 944 turbo zal ik ook na het verhogen van de turbo druk, 98 moeten gaan tanken)
Hoe denk je dat ze in de 80-ger jaren in de F1 1500 pk uit een 1.5 l turbo motor kregen?
Dat kon alleen met Benzine met een heel hoog octaan getal, boven de 105 (race brandstof) in ieder geval..
BP heeft BP ultimate 98, wel 98 octaan.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 18:33 schreef Quint24 het volgende:
Maar de olie maatschapijen willen toch van superplus 98 af.
De shell heeft geen benzine meer met octaan 98 allen octaan 97(V-Power)
De BP heeft ook al geen superplus 98 meer.
Allen de TOTAL, ESSO,TEXACO hebben volgens mij nog superplus 98.
Nu ff realistisch... dat kost wat knaken en dan ben je er nog niet.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 22:09 schreef Impreza_STI het volgende:
Koop een oude Impreza GT turbo en gooi er een 2.5 in en een 6 bak.
Ik tankte daar sowieso al weinig. Achterlijk duurquote:Op woensdag 10 augustus 2005 18:35 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
BP heeft BP ultimate 98, wel 98 octaan.
Shell is de enige die het niet meer levert. Daar tank ik dus ook niet meer.
Dit is voor over 2 jaar. Je kan beter een oude GT kopen en daar een 2.5 en een 6 bak ingooien als dat je een STi gaat opbouwen wat nog veel duurder is.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 11:08 schreef Kaj_A het volgende:
[..]
Nu ff realistisch... dat kost wat knaken en dan ben je er nog niet.
quote:Op zondag 27 november 2005 18:22 schreef KonnieKipke het volgende:
Waarom zo'n pauper auto tunen? Kies liever een Volvo 850 T5-R Audi RS6 en tune die tot over de 300 PK 520 PK met alleen een chippie, meer heb je niet nodig.
Schop dan meteen je achterbank en alles eruit, voor minder gewicht.quote:Op zondag 27 november 2005 18:17 schreef Nerdmans het volgende:
Zo, ik heb nu ongeveer 10.000 km gereden met de huidige setting.
Er zit tegenwoordig alleen een wat zaarder remsysteem op.
Hij doet 240 top en een 0-100 in ongeveer 6,6 - 6,9 seconden afhankelijk van grip
Ik heb offerte aangevraagd voor een zwaardere turbo.
De doelstelling is om het vermogen met onegeveer 40% te laten toenemen tov. het huidige vermogen. Ik wil op ongeveer 290 - 300 pk uitkomen.
Als ik zover ben zal ik een keer filmpje proberen te maken, tot nu toe is dat er nog niet van gekomen.
Zijn er nog zaken waar ik m et een dergelijk vermogen rekening ,mee dien te houden?
Ik heb er ondertussen een setje pirelli p-zero nero opliggen.
Tips zijn altijd welkom!
Wegligging is véél belangrijker als PK's voor je auto, ik weet zeker dat je er 5.8-6.3 van kunt maken als je de wegligging optimaal maakt, en dan niet alleen verlagen ed, maar oa ook stabilisator (liefst verstelbare), verstelbare vering + dempers, veerpootbruggen (voor + achter, boven + onder) enz. DAN is je auto pas echt snel. Ohja, een auto is zo snel als zijn remmenquote:Op zondag 27 november 2005 19:36 schreef Repeat het volgende:
Wat heb je er nu allemaal aangedaan dat je al op 240 top en een 0-100 in ongeveer 6,6 - 6,9s zit?
En je wilt btw naar 300pk op je voorwielen in zo'n klein gebakje?
koop dan gelijk een toffe auto...
bij normale motoren wel maar bij de 1.8t is dit niet nodig!quote:Op zondag 27 november 2005 19:30 schreef PeuRac het volgende:
BIj goede tuning is het ongeveer 100 euro per 1 pk winst.
en 40% toename? Dat is vrijwel onmogelijk zonder je complete motor te herbouwen. Dus andere krukas, zuigers, cilinders, nokkenassen, enz enz.
Ik word een beetje moe van dat geneuzel over die T5-R. Dat jij het zo'n geweldige auto vind betekent niet dat iedereen zo'n blokkendoos hoeft aan te schaffen. Krijg jij geld van volvo ofzo om die ouwe pauper 850's te promoten.quote:Op zondag 27 november 2005 18:22 schreef KonnieKipke het volgende:
Waarom zo'n pauper auto tunen? Kies liever een Volvo 850 T5-R en tune die tot over de 300 PK met alleen een chippie, meer heb je niet nodig.
als je richting die waardes gaat moet je toch wel wat dingen verstevigen hoor in je motor...quote:Op zondag 27 november 2005 20:10 schreef ThaFreak het volgende:
bij normale motoren wel maar bij de 1.8t is dit niet nodig!
Standaard blok met geupgrade inlaat, uitlaat en intercooler kan met gemak 300 tot 350pk hebben!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |