Gooi die seat eruit en spaar ff door voor een soeb.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:12 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt. De doelstelling is om over 2-3 jaar een impreza sti aan te schaffen.
Als je em zonder chippen op de bank zet haalt ie de 250 ook niet. PK aan t wiel is iets anders dan aan de as..quote:Op vrijdag 22 juli 2005 14:15 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Inderdaad, een volvo 850 R (2,3 liter) met 250 Pk, is doormiddel van chippen wel tot 300 Pk te krijgen, maar vaak valt het op een vermogensbank toch altijd tegen.
pk aan het wiel is hetzelfde als pk aan de asquote:Op vrijdag 22 juli 2005 14:32 schreef TGT het volgende:
[..]
Als je em zonder chippen op de bank zet haalt ie de 250 ook niet. PK aan t wiel is iets anders dan aan de as..
Denk je ook niet dat hij krukas bedoelde?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 14:36 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
pk aan het wiel is hetzelfde als pk aan de as
pk aan het wiel is compleet anders dan pk aan het vliegwiel / krukas
bij as denk ik aan aandrijfas.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 14:38 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Denk je ook niet dat hij krukas bedoelde?![]()
quote:Op vrijdag 22 juli 2005 14:38 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Denk je ook niet dat hij krukas bedoelde?![]()
Precies, ik denk nu al af en toe dat mn auto trager is geworden dan in het begin.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:41 schreef yup het volgende:
Vermogen went.
Ik wil je wel eens uitdagen.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Precies, ik denk nu al af en toe dat mn auto trager is geworden dan in het begin.
Meestal daag ik dan ff een gti-tje ofzo uit om hem vervolgens stront voor zn ogen te rijden en dan denk ik bij mn eigen: Mja, ik ben zeker al gewent aan de snelheid
Nou, ik heb daar wel eens in gereden, maar zo bijzonder snel was ie niet hoor. Niet anders dan een impreza of evo.. Niet dat die traag zijn, maar een Sunny staat daar niet boven imoquote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:50 schreef PNG het volgende:
Moet je een keer tegen een stock Sunny GTI-R gaan rijden.
Kun je meteen kijken of je al gewend bent
Dit is wel mogelijk!quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:37 schreef Googolplexian het volgende:
HAHAHAHA (sorry)
goos ... doe een dyno (auto op rollerbank) voordat je "berekend" hoeveel pk je erbij hebt. Ik ben bang dat je je het één en ander wijs hebt laten maken.
chip = + 48 pk kan je echt vergeten!
inlaat/filter = + 18 pk ook ... zoveel compressie maakt die turbo van je niet om zoveel winst te halen
ehr ja, ik ben al tot de conclusie gekomen dat ik t zo ga doen. Die nieuwe turbo komt er niet.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:11 schreef Kaj_A het volgende:
[..]
Dit is wel mogelijk!
@TS
Waarom eerst een chip?
Ik zou beginnen met:
- Open uitlaat systeem (supersprint?), dan'
- Luchtfilter, dan;
- Chip (JD), dan;
- evt een andere turbo
Nog wel iets sneller.. zal rond de 6.6 liggen oid denk ik.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:14 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
ehr ja, ik ben al tot de conclusie gekomen dat ik t zo ga doen. Die nieuwe turbo komt er niet.
T idee was om 250 pk te realiseren, maar dat blijkt niet geheel handig/verstandig.
Dus ik moet me beperken tot een 200 en een beetje pk.
Ik vraag me wel af wat de sprint naar de 100 wordt, een seconde of 7 ???
Die ibiza weegt vrij weinig, en 200PK is zeker niet niks. Pak maar een aantal willekeurige auto's die zoveel vermogen hebben. Je zal alleen wel aardig wat wheelspin hebben als je iets teveel gas geeftquote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:35 schreef Nerdmans het volgende:
oe.. dat zou leuk zijn. Waar baseer je die 6,6 op?
3000 euro is helemaal niks. Goede investering imo.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:39 schreef Botje96 het volgende:
Dus je hebt straks voor 3.000 euro verbouwd aan een auto van +/- 10.000 euro?!
Ieder zijn ding, maar ik vind het achterlijk veelMooi wagentje overigens, ik ben zelf ook op zoek naar een cupra uit de serie 1999-2002
![]()
jep... krijg je nooit goed op de weg...quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:46 schreef yup het volgende:
Volgens mij gaat 6.6 seconde nog een uitdaging worden met een FWD 200 pk... (helemaal met een Ibiza)
op het moment dat je zoiets haalt gaat dat na een half jaar ook jeuken en wil je ook meer power, trust mequote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:54 schreef KonnieKipke het volgende:
Jongens, als je een auto van 10.000 euro koopt en 3000 euro wilt verspijkeren, koop dan meteen een Subaru Impreza 2e hands. Hoeft dan niet meteen een pro-drive te zijn.
of haal een Volvo 850 T5R.
Valt nog wel mee hoor. Ken iemand die heeft iets van 240PK op een Colt, en die doet 0-100 binnen 5.5 seconden oid met fwd.quote:
Die gozer van TCC heeft dus 440 pk (ofzo) in z'n Civic Coupé en doet iets van 4 sec naar de 100.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 18:20 schreef 1299 het volgende:
[..]
Valt nog wel mee hoor. Ken iemand die heeft iets van 240PK op een Colt, en die doet 0-100 binnen 5.5 seconden oid met fwd.
heb je daar een bron, dyno, 1/4 mijl uitdraai oid dergelijks van......quote:Op vrijdag 22 juli 2005 18:36 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Die gozer van TCC heeft dus 440 pk (ofzo) in z'n Civic Coupé en doet iets van 4 sec naar de 100.
Je wilt alleen niet weten hoeveel geld er in die bak zit.
Ik ken 'm nu zo'n 17 jaar. Als hij die 4 sec niet neerzet met die Honda (geloof me ... lukt echt wel) dan lukt het wel met z'n getunede 996 Turbo.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 18:52 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
heb je daar een bron, dyno, 1/4 mijl uitdraai oid dergelijks van......
naar mijn weten heeft die namelijk nog nooit een goede tijd neer gezet.....
der was iedere keer wel wat mee miswaardoor die geen goede tijd kon rijden
![]()
quote:Op vrijdag 22 juli 2005 20:23 schreef Five_Aces het volgende:
Dat is meestal het excuus als de autoprestaties in twijfel getrokken worden... "jamaarmijnandereautozusenzoblahblahyadayadayda"![]()
Serieus: 4 sec is twijfelachtig, zelfs voor een Porche. Misschien dat het je lukt op drag radials of R-compounds, maar meestal is de limitatie je straatbanden.
quote:
Velen van jullie zullen hem wel kennen... De civic coupé van de eigenaar van Tcc: Robert-jan. Ondertussen staat hij al weer even stil omdat we bezig zijn met div. aanpassingen op het gebied van betrouwbaarheid. Zodra alle onderdelen binnen zijn en hij er weer aan gaat beginnen zullen we jullie op de hoogte houden met foto's van de opbouw van het nieuwe blok.
Maar tot die tijd het verhaal van de civic coupe tot nu toe:
De auto zag het levenslicht als een groene Honda Civic Coupé 1.6 Esi in 1995. Tot een paar jaar geleden niets bijzonders te vertellen, behalve dan natuurlijk dat, zoals het een Honda betaamt, in 2000 nog geen spoortje slijtage was te vinden. Zowel motorisch als uiterlijk, gewoon nog een hele nette auto.
Maar toen. Degene die Robert-Jan kennen, weten dat hij niet rust totdat hij van een gewone Honda, een hele snelle Honda heeft gemaakt. Er werd begonnen met implanteren van een 1.6 Vti blok, waar al gauw een Jackson Racing Supercharger op werd gemonteerd.
Na enige tijd werd het tijd voor nog meer vermogen en werd het trouwe 1.6 Vti blok verwisseld voor een Integra Type R blok. Natuurlijk weer de Supercharger er op. Na nogal wat pech, waaronder een volledig versleten klepveerschotel die de oorzaak was van een compleet geruïneerd motorblok moest er maar eens echt vermogen uit de Coupé worden gehaald.
Na lang nadenken werd gekozen voor een unieke combinatie. Namelijk een onderblok van een CRV met daarop een kop van een Integra Type R blok. Natuurlijk moest ook hier de Supercharger op worden gemonteerd.
Hieronder zie je de uiteindelijke specificaties van deze zeer bijzondere Honda Civic Coupé.
Vermogen is afhankelijk van boost tussen 350 en 400 pk. Koppel +/- 350 Nm. Topsnelheid 290 km/u. Sprint van 0-100 km/u afhankelijk van de grip tussen de 4,5 en 5 seconden. Het maximum toerental wat de motor kan draaien is 9.000 rpm.
De motor heeft een inhoud van 1.950 cc. Het is een B20 motorblok, gemodificeerd door TCC, met andere krukas, Eagle pistonrods en Wiseco zuigers. Een Integra Type R cilinderkop, met vergrote in- en uitlaatpoorten. Het geheel is geblueprint. De verstelbare nokkenastandwielen zijn van AEM. Belangrijk om te vermelden is natuurlijk de Jackson Racing Supercharger welke is aangepast om 16 psi boost te kunnen leveren. De injectoren zijn van RC engineering en hebben een capaciteit van 550 CC. Verdere onderdelen van het brandstofsysteem zijn een AEM fuel rail, B&M benzinedrukregelaar, sterkere benzinepomp en een TCC - Racing benzinedrukmeter. De onststeking is van MSD, net als de kabels en verdeelkap. De MSD unit is zodanig gemodificeerd dat deze kan worden gebruikt voor de door TCC zelf ontwikkelde Launch Control. Ook heeft de MSD unit een boost retarder. De ontluchting van het motorblok gaat via een G.A.P. oilcatchcan met K&N carterontluchtingsfilter. Het complete blok hangt trouwens ook nog een stuk strakker in speciale Energy Suspension engine mount inserts.
Om het geheel te koelen zijn de volgende modificaties aangebracht. Een Jackson Racing waterinjectiesysteem, Integra Type R radiateur met 2 ventilatoren en van Spoon een thermostaat en radiateurdop (1,35 bar). Verder is nog een Integra Type R gasklephuis gemonteerd en wordt de lucht aangevoerd via een DC Sports Air Intake systeem met als aanvulling een cold air extension van Tenzo R. Het luchtfilter is van K&N.
Om de motor zo licht mogelijk te laten draaien is gekozen voor een AEM lichtgewicht poelieset en een TCC - Racing lichtgewicht vliegwiel.
Het uitlaatsysteem bestaat uit een Kamikaze uitlaatspruitstuk (4 in 1) voorzien van isolatie, een TCC - Racing katvervanger, een RVS tussenpijp van JCP en een RVS achterdemper van Supersprint. Om het vermogen op de weg te krijgen is gekozen voor een Clutchmaster Stage III koppelingset, Integra Type R versnellingsbak met Limited Slip Differentieel en een TCC - Racing eindoverbrenging (langer). Daarnaast wordt geschakeld met een TCC - Racing short shifter. Verder is natuurlijk het onderstel aangepast. Hiertoe is een Swaybarkit van Suspension Techniques gemonteerd (voor en achter), andere onderstelbushings, camber en sporing zijn verstelbaar gemaakt (SRR verstelbare armen). Tenslotte is nog een KONI kit gemonteerd met verstelbare dempers (hardheid) en veren (hoogte). Als laatste zijn nog 4 Tenzo Racing Sports veerpootbruggen gemonteerd (voor boven, voor onder, achter boven en achter onder).
Na al dit geweld moet er natuurlijk wel goed kunnen worden geremd. Om dit te bereiken is gekozen voor een Brembo big brake kit voor met 4-zuiger remklauwen en Ferodo DS2500 remblokken. Achter is het complete remsysteem van een Integra Type R gemonteerd, ook voorzien van Brembo schijven, Ferodo DS2500 remblokken. Rondom zijn verder nog stalen remleidingen gemonteerd.
Ook de buitenkant van de auto is niet geheel origineel gelaten, alhoewel niet is gekozen voor een brute uitstraling. Het moest een redelijke normale auto blijven. Het vermelden waard is dat alles in kleur is gespoten (spiegels, deurgrepen, etc.), er zijn rood/witte achterlichten gemonteerd en een Wings West achterspoiler met derde remlicht. Verder nog groene zijknipperlichten, Projector koplampen en getinte knipperlichten voor. In de originele bumper is gaas gemonteerd in de vergrote opening omdat nu eenmaal een beetje koeling bij zoveel vermogen geen kwaad kan. Verder is de motorkap voorzien van functionele koelsleuven en verlichte ruitensproeiers.
De binnenkant heeft ook nogal wat veranderingen ondergaan. Zo zijn er Cobra voorstoelen gemonteerd, groene 4-puntsgordels, Foliatec donkere handremgreep, Type R pookknop, Momo Champion stuur, witte tellerplaten (tot 280 km/u) met blauwgroene neonverlichting. Verder nog een Apexi Vtec AFC om motorische afstemmingen qua brandstof en VTEC moment vanuit de auto te kunnen regelen. Om zeker te weten dat de motor naar behoren functioneert, is gekozen voor een 4-tal meters in de linker raamstijl van Autometer. Het gaat om een Air/fuel ratio meter, een boostmeter, olietemperatuurmeter en oliedrukmeter. Al deze meters zijn bevestigd in carbon look gauge pods van Autometer.
Mocht er behoefte zijn aan wat muziek, dan kan dat. Hiertoe is een Pioneer CD/speler unit met 12 CD wisselaar gemonteerd met een Jensen 400 Watt versterker, Caliber 150 Watt versterker, JBL luidspeakers en een Subwoofer.
Om het geheel te beveiligen is gekozen voor een alarmsysteem met een uitbreiding die er voor zorgt dat bij het afgaan, de eigenaar op afstand wordt gewaarschuwd.
Als laatste rest nog te vermelden waar dit alles op rond rijd. Dat zijn OZ Superleggera 17 inch antracietkleurige velgen met Michelin 215x40x17 Pilot Sport banden. Zelfs aan de kleinste details is gedacht, wat zich manifesteert door lichtgewicht wielmoeren.
Het nieuwe blok (links) staat al te wachten.....
zoals t er nu uit ziet ga ik ongeveer 1900 euro besteden aan tuning op een auto van zo'n 10k idd.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:39 schreef Botje96 het volgende:
Dus je hebt straks voor 3.000 euro verbouwd aan een auto van +/- 10.000 euro?!
Ieder zijn ding, maar ik vind het achterlijk veelMooi wagentje overigens, ik ben zelf ook op zoek naar een cupra uit de serie 1999-2002
![]()
Kijk voor tuningtips 'ns op:
www.seat-online.nl
www.teamibiza.nl
Een volvo is een grote lompe familiebak, dat dus nevernooitnie.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:54 schreef KonnieKipke het volgende:
Jongens, als je een auto van 10.000 euro koopt en 3000 euro wilt verspijkeren, koop dan meteen een Subaru Impreza 2e hands. Hoeft dan niet meteen een pro-drive te zijn.
of haal een Volvo 850 T5R.
dem... dat heeft stuivers gekostquote:Op vrijdag 22 juli 2005 20:44 schreef Googolplexian het volgende:
Artikel gevonden waarvan de inhoud wat ouder is (nog van de oude site)
[..]
quote:Op vrijdag 22 juli 2005 13:56 schreef PNG het volgende:
Effe tip van ander forum. Dit is EDS phase II + wat, en als het goed is rond de 280/290 Pk.
-knip-
Dus verstevig ook de draagarmen bij dergelijke vermogenswinsten en/of joekels van remmen.
Die nieuwe links is een closed deck blok, de rechter zo te zien een semi-closed deck.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 23:34 schreef Kolkie het volgende:
Trouwens, kan iemand mij vertellen of dat hondablok hierboven het qua koeling een beetje goed doet? Bij dat nieuwe blok zie je namelijk nauwelijks koelingskanalen lopen en verder lijkt mij de dikte van de cilinderwanden nou niet echt je van het (lees: ronduit dun). Of gaat dat gewoon goed?
Please do?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 08:19 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Dat staat er niet. goed kijken.
Er staat dat je door gebruik te maken van een boostcontroller je turbo éérder op druk is.
Waarom dat zo is wil ik ook wel uitleggen indien gewenst.
Op je turbo zit een zgn. wastegate. (Dat is wat anders dan een blow off valve, die zorgt voor het afblazen van druk bij gas los) Die wastegate is een klep die automatisch open gaat als de turbo op druk komt, zodat er weer wat turbodruk weg loopt.quote:
Als jij dat wilt, moet je dat vooral doenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:07 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
zoals t er nu uit ziet ga ik ongeveer 1900 euro besteden aan tuning op een auto van zo'n 10k idd.
Is dat zo raar dan? Ik ken mensen die voor 5k een auto kopen en voor 10k tunen. Of nog veel extremer. Ik vinnut wel schappelijk eigenlijk..![]()
Ik ken natuurlijk ook fette spinners kopen en melkglaslampu enzo, gaat ie ook sneller van en is nie zo duur![]()
zou het een 1.8t zijn?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 14:38 schreef Botje96 het volgende:
[..]
blok uit een Audi TT (geen idee welke cilinderinhoud)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |