abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29039487
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 11:12 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Grappig dat je dat zegt. De doelstelling is om over 2-3 jaar een impreza sti aan te schaffen.
Gooi die seat eruit en spaar ff door voor een soeb.
pi_29039905
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 14:15 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Inderdaad, een volvo 850 R (2,3 liter) met 250 Pk, is doormiddel van chippen wel tot 300 Pk te krijgen, maar vaak valt het op een vermogensbank toch altijd tegen.
Als je em zonder chippen op de bank zet haalt ie de 250 ook niet. PK aan t wiel is iets anders dan aan de as..
  vrijdag 22 juli 2005 @ 14:36:47 #103
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_29040031
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 14:32 schreef TGT het volgende:

[..]

Als je em zonder chippen op de bank zet haalt ie de 250 ook niet. PK aan t wiel is iets anders dan aan de as..
pk aan het wiel is hetzelfde als pk aan de as

pk aan het wiel is compleet anders dan pk aan het vliegwiel / krukas
Calm down, please!
  vrijdag 22 juli 2005 @ 14:38:50 #104
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29040106
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 14:36 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

pk aan het wiel is hetzelfde als pk aan de as

pk aan het wiel is compleet anders dan pk aan het vliegwiel / krukas
Denk je ook niet dat hij krukas bedoelde?
  vrijdag 22 juli 2005 @ 14:40:48 #105
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_29040173
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 14:38 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Denk je ook niet dat hij krukas bedoelde?
bij as denk ik aan aandrijfas.
Als ik zeg ... "m'n as is gebroken" denk jij dan aan krukas of iets anders?
Calm down, please!
pi_29040257
Met 200PK heb je al een super snelle kar, gewoon rustig opbouwen, anders ben je het zo weer zat.

Zelfde als in het leven, als je gelijk geboren wordt met een miljard, dan ben je het leven zo zat volgens mij. Maar als je telkens langzaam geld opbouwt krijg je langzaamaan steeds meer mogelijkheden.
pi_29040576
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 14:38 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Denk je ook niet dat hij krukas bedoelde?
  vrijdag 22 juli 2005 @ 15:33:08 #108
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_29041864
nou,

ik heb net van rica een offerte doorgekregen van 1400 euro voor Chip, airbox, en een dumvalve.
Wel een groot verschil in prijs zeg........

t verschil zit m voor 400,00 euro in de airbox en 100,00 euro in de chip.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  vrijdag 22 juli 2005 @ 15:38:06 #109
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_29042029
Ik heb me voorgenomen om t te laten bij deze 3 aanpasingen en de overige euro te sparen voor en volgend project of nieuw rubber ( zit er ook aan te komen).

Ik verwacht over 2 weken mijn auto weg te brengen, dan heb ik nml vakantie.
De uitdraai komt zoals beloofd online. Ik ben benieuwd
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_29042144
Vermogen went.

Of je nu 250 of 200 pk hebt...

IMHO is het zonde om het ding met veel geld naar 250 pk te tunen.

Gewoon 200 pk tunen en dan sparen voor die pimpreza
pi_29042306
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 15:41 schreef yup het volgende:
Vermogen went.
Precies, ik denk nu al af en toe dat mn auto trager is geworden dan in het begin.
Meestal daag ik dan ff een gti-tje ofzo uit om hem vervolgens stront voor zn ogen te rijden en dan denk ik bij mn eigen: Mja, ik ben zeker al gewent aan de snelheid
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_29042399
Moet je een keer tegen een stock Sunny GTI-R gaan rijden.
Kun je meteen kijken of je al gewend bent
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_29042466
Er is altijd baas boven baas, zo een GTi-R sunnytje is debiel snel ja
  vrijdag 22 juli 2005 @ 15:59:35 #114
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29042642
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 15:47 schreef vosss het volgende:

[..]

Precies, ik denk nu al af en toe dat mn auto trager is geworden dan in het begin.
Meestal daag ik dan ff een gti-tje ofzo uit om hem vervolgens stront voor zn ogen te rijden en dan denk ik bij mn eigen: Mja, ik ben zeker al gewent aan de snelheid
Ik wil je wel eens uitdagen.
Dan ben je er zeker van dat je upgrades wilt. en zsm!
  vrijdag 22 juli 2005 @ 16:10:41 #115
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_29042921
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 15:50 schreef PNG het volgende:
Moet je een keer tegen een stock Sunny GTI-R gaan rijden.
Kun je meteen kijken of je al gewend bent
Nou, ik heb daar wel eens in gereden, maar zo bijzonder snel was ie niet hoor. Niet anders dan een impreza of evo.. Niet dat die traag zijn, maar een Sunny staat daar niet boven imo
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  vrijdag 22 juli 2005 @ 16:11:02 #116
62973 Kaj_A
Tot de schijt ons dood!
pi_29042926
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 22:37 schreef Googolplexian het volgende:
HAHAHAHA (sorry)

goos ... doe een dyno (auto op rollerbank) voordat je "berekend" hoeveel pk je erbij hebt. Ik ben bang dat je je het één en ander wijs hebt laten maken.

chip = + 48 pk kan je echt vergeten!
inlaat/filter = + 18 pk ook ... zoveel compressie maakt die turbo van je niet om zoveel winst te halen
Dit is wel mogelijk!


@TS

Waarom eerst een chip?

Ik zou beginnen met:
- Open uitlaat systeem (supersprint?), dan'
- Luchtfilter, dan;
- Chip (JD), dan;
- evt een andere turbo
Dat moet je zelf weten!
Wee hij, die er slecht over denkt!
pi_29042996
Ding heeft ook "maar" 220 pk... (GTi-R dus)
  vrijdag 22 juli 2005 @ 16:14:23 #118
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_29043007
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 16:11 schreef Kaj_A het volgende:

[..]

Dit is wel mogelijk!


@TS

Waarom eerst een chip?

Ik zou beginnen met:
- Open uitlaat systeem (supersprint?), dan'
- Luchtfilter, dan;
- Chip (JD), dan;
- evt een andere turbo
ehr ja, ik ben al tot de conclusie gekomen dat ik t zo ga doen. Die nieuwe turbo komt er niet.
T idee was om 250 pk te realiseren, maar dat blijkt niet geheel handig/verstandig.

Dus ik moet me beperken tot een 200 en een beetje pk.

Ik vraag me wel af wat de sprint naar de 100 wordt, een seconde of 7 ???
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_29043455
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 16:14 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

ehr ja, ik ben al tot de conclusie gekomen dat ik t zo ga doen. Die nieuwe turbo komt er niet.
T idee was om 250 pk te realiseren, maar dat blijkt niet geheel handig/verstandig.

Dus ik moet me beperken tot een 200 en een beetje pk.

Ik vraag me wel af wat de sprint naar de 100 wordt, een seconde of 7 ???
Nog wel iets sneller.. zal rond de 6.6 liggen oid denk ik.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 16:35:10 #120
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_29043605
oe.. dat zou leuk zijn. Waar baseer je die 6,6 op?
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  vrijdag 22 juli 2005 @ 16:43:42 #121
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_29043811
waarschijnlijk op andere auto's rond de 200 PK.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_29043883
Volgens mij gaat 6.6 seconde nog een uitdaging worden met een FWD 200 pk... (helemaal met een Ibiza)
pi_29044218
Misschien moet je eens wat tankdop-stickers proberen, of een remus uitlaatje, volgens 90% van "tjoenend" nederland verdien je daar wel 30 pk mee


pi_29044841
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 16:35 schreef Nerdmans het volgende:
oe.. dat zou leuk zijn. Waar baseer je die 6,6 op?
Die ibiza weegt vrij weinig, en 200PK is zeker niet niks. Pak maar een aantal willekeurige auto's die zoveel vermogen hebben. Je zal alleen wel aardig wat wheelspin hebben als je iets teveel gas geeft

Als je bij mij in de buurt woont mag je wel eens komen testen, ik heb nog een G-tech pro liggen.
pi_29045234
Dus je hebt straks voor 3.000 euro verbouwd aan een auto van +/- 10.000 euro?!

Ieder zijn ding, maar ik vind het achterlijk veel Mooi wagentje overigens, ik ben zelf ook op zoek naar een cupra uit de serie 1999-2002

Kijk voor tuningtips 'ns op:
www.seat-online.nl
www.teamibiza.nl



[ Bericht 26% gewijzigd door Botje96 op 22-07-2005 17:51:44 ]
pi_29045500
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 17:39 schreef Botje96 het volgende:
Dus je hebt straks voor 3.000 euro verbouwd aan een auto van +/- 10.000 euro?!

Ieder zijn ding, maar ik vind het achterlijk veel Mooi wagentje overigens, ik ben zelf ook op zoek naar een cupra uit de serie 1999-2002
3000 euro is helemaal niks. Goede investering imo.
pi_29045590
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 16:46 schreef yup het volgende:
Volgens mij gaat 6.6 seconde nog een uitdaging worden met een FWD 200 pk... (helemaal met een Ibiza)
jep... krijg je nooit goed op de weg...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_29045637
Jongens, als je een auto van 10.000 euro koopt en 3000 euro wilt verspijkeren, koop dan meteen een Subaru Impreza 2e hands. Hoeft dan niet meteen een pro-drive te zijn.
of haal een Volvo 850 T5R.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 17:55:49 #129
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_29045660
nos
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  vrijdag 22 juli 2005 @ 18:01:54 #130
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_29045792
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 17:54 schreef KonnieKipke het volgende:
Jongens, als je een auto van 10.000 euro koopt en 3000 euro wilt verspijkeren, koop dan meteen een Subaru Impreza 2e hands. Hoeft dan niet meteen een pro-drive te zijn.
of haal een Volvo 850 T5R.
op het moment dat je zoiets haalt gaat dat na een half jaar ook jeuken en wil je ook meer power, trust me
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_29046228
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 17:52 schreef Youp het volgende:

[..]

jep... krijg je nooit goed op de weg...
Valt nog wel mee hoor. Ken iemand die heeft iets van 240PK op een Colt, en die doet 0-100 binnen 5.5 seconden oid met fwd.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 18:36:58 #132
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_29046659
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 18:20 schreef 1299 het volgende:

[..]

Valt nog wel mee hoor. Ken iemand die heeft iets van 240PK op een Colt, en die doet 0-100 binnen 5.5 seconden oid met fwd.
Die gozer van TCC heeft dus 440 pk (ofzo) in z'n Civic Coupé en doet iets van 4 sec naar de 100.

Je wilt alleen niet weten hoeveel geld er in die bak zit.
Calm down, please!
pi_29047063
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 18:36 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Die gozer van TCC heeft dus 440 pk (ofzo) in z'n Civic Coupé en doet iets van 4 sec naar de 100.

Je wilt alleen niet weten hoeveel geld er in die bak zit.
heb je daar een bron, dyno, 1/4 mijl uitdraai oid dergelijks van......
naar mijn weten heeft die namelijk nog nooit een goede tijd neer gezet.....
der was iedere keer wel wat mee mis waardoor die geen goede tijd kon rijden
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  vrijdag 22 juli 2005 @ 20:21:50 #134
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_29049083
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 18:52 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

heb je daar een bron, dyno, 1/4 mijl uitdraai oid dergelijks van......
naar mijn weten heeft die namelijk nog nooit een goede tijd neer gezet.....
der was iedere keer wel wat mee mis waardoor die geen goede tijd kon rijden
Ik ken 'm nu zo'n 17 jaar. Als hij die 4 sec niet neerzet met die Honda (geloof me ... lukt echt wel) dan lukt het wel met z'n getunede 996 Turbo.

Maar ik zal een dyno proberen te regelen zodra hij klaar is met de update (verstevigd en gebalandceerd blok op maat)
Calm down, please!
  vrijdag 22 juli 2005 @ 20:23:38 #135
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_29049127
Dat is meestal het excuus als de autoprestaties in twijfel getrokken worden... "jamaarmijnandereautozusenzoblahblahyadayadayda"

Serieus: 4 sec is twijfelachtig, zelfs voor een Porche. Misschien dat het je lukt op drag radials of R-compounds, maar meestal is de limitatie je straatbanden.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  vrijdag 22 juli 2005 @ 20:26:07 #136
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29049196
Uitdraaien van rollerbanken en timeslips willen we zien.
Tot die tijd zijn het allemaal mickey mouse pk's.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 20:29:49 #137
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_29049299
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 20:23 schreef Five_Aces het volgende:
Dat is meestal het excuus als de autoprestaties in twijfel getrokken worden... "jamaarmijnandereautozusenzoblahblahyadayadayda"

Serieus: 4 sec is twijfelachtig, zelfs voor een Porche. Misschien dat het je lukt op drag radials of R-compounds, maar meestal is de limitatie je straatbanden.
Porsche Turbo zit standaard al op de 4 sec, maar goed

En degenen die hem al wat langer kennen weten dat hij de absolute top is op het gebied van Honda-tuning. Ik heb iig erg genoten van de 82 civic (735 kg) met 200pk B16A2 blok.
Calm down, please!
pi_29049399
[antfucker mode]

4,3 seconden

[/antfucker mode]
  vrijdag 22 juli 2005 @ 20:44:06 #139
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_29049656
Artikel gevonden waarvan de inhoud wat ouder is (nog van de oude site)
quote:

Velen van jullie zullen hem wel kennen... De civic coupé van de eigenaar van Tcc: Robert-jan. Ondertussen staat hij al weer even stil omdat we bezig zijn met div. aanpassingen op het gebied van betrouwbaarheid. Zodra alle onderdelen binnen zijn en hij er weer aan gaat beginnen zullen we jullie op de hoogte houden met foto's van de opbouw van het nieuwe blok.

Maar tot die tijd het verhaal van de civic coupe tot nu toe:



De auto zag het levenslicht als een groene Honda Civic Coupé 1.6 Esi in 1995. Tot een paar jaar geleden niets bijzonders te vertellen, behalve dan natuurlijk dat, zoals het een Honda betaamt, in 2000 nog geen spoortje slijtage was te vinden. Zowel motorisch als uiterlijk, gewoon nog een hele nette auto.

Maar toen. Degene die Robert-Jan kennen, weten dat hij niet rust totdat hij van een gewone Honda, een hele snelle Honda heeft gemaakt. Er werd begonnen met implanteren van een 1.6 Vti blok, waar al gauw een Jackson Racing Supercharger op werd gemonteerd.

Na enige tijd werd het tijd voor nog meer vermogen en werd het trouwe 1.6 Vti blok verwisseld voor een Integra Type R blok. Natuurlijk weer de Supercharger er op. Na nogal wat pech, waaronder een volledig versleten klepveerschotel die de oorzaak was van een compleet geruïneerd motorblok moest er maar eens echt vermogen uit de Coupé worden gehaald.

Na lang nadenken werd gekozen voor een unieke combinatie. Namelijk een onderblok van een CRV met daarop een kop van een Integra Type R blok. Natuurlijk moest ook hier de Supercharger op worden gemonteerd.

Hieronder zie je de uiteindelijke specificaties van deze zeer bijzondere Honda Civic Coupé.

Vermogen is afhankelijk van boost tussen 350 en 400 pk. Koppel +/- 350 Nm. Topsnelheid 290 km/u. Sprint van 0-100 km/u afhankelijk van de grip tussen de 4,5 en 5 seconden. Het maximum toerental wat de motor kan draaien is 9.000 rpm.

De motor heeft een inhoud van 1.950 cc. Het is een B20 motorblok, gemodificeerd door TCC, met andere krukas, Eagle pistonrods en Wiseco zuigers. Een Integra Type R cilinderkop, met vergrote in- en uitlaatpoorten. Het geheel is geblueprint. De verstelbare nokkenastandwielen zijn van AEM. Belangrijk om te vermelden is natuurlijk de Jackson Racing Supercharger welke is aangepast om 16 psi boost te kunnen leveren. De injectoren zijn van RC engineering en hebben een capaciteit van 550 CC. Verdere onderdelen van het brandstofsysteem zijn een AEM fuel rail, B&M benzinedrukregelaar, sterkere benzinepomp en een TCC - Racing benzinedrukmeter. De onststeking is van MSD, net als de kabels en verdeelkap. De MSD unit is zodanig gemodificeerd dat deze kan worden gebruikt voor de door TCC zelf ontwikkelde Launch Control. Ook heeft de MSD unit een boost retarder. De ontluchting van het motorblok gaat via een G.A.P. oilcatchcan met K&N carterontluchtingsfilter. Het complete blok hangt trouwens ook nog een stuk strakker in speciale Energy Suspension engine mount inserts.

Om het geheel te koelen zijn de volgende modificaties aangebracht. Een Jackson Racing waterinjectiesysteem, Integra Type R radiateur met 2 ventilatoren en van Spoon een thermostaat en radiateurdop (1,35 bar). Verder is nog een Integra Type R gasklephuis gemonteerd en wordt de lucht aangevoerd via een DC Sports Air Intake systeem met als aanvulling een cold air extension van Tenzo R. Het luchtfilter is van K&N.

Om de motor zo licht mogelijk te laten draaien is gekozen voor een AEM lichtgewicht poelieset en een TCC - Racing lichtgewicht vliegwiel.

Het uitlaatsysteem bestaat uit een Kamikaze uitlaatspruitstuk (4 in 1) voorzien van isolatie, een TCC - Racing katvervanger, een RVS tussenpijp van JCP en een RVS achterdemper van Supersprint. Om het vermogen op de weg te krijgen is gekozen voor een Clutchmaster Stage III koppelingset, Integra Type R versnellingsbak met Limited Slip Differentieel en een TCC - Racing eindoverbrenging (langer). Daarnaast wordt geschakeld met een TCC - Racing short shifter. Verder is natuurlijk het onderstel aangepast. Hiertoe is een Swaybarkit van Suspension Techniques gemonteerd (voor en achter), andere onderstelbushings, camber en sporing zijn verstelbaar gemaakt (SRR verstelbare armen). Tenslotte is nog een KONI kit gemonteerd met verstelbare dempers (hardheid) en veren (hoogte). Als laatste zijn nog 4 Tenzo Racing Sports veerpootbruggen gemonteerd (voor boven, voor onder, achter boven en achter onder).

Na al dit geweld moet er natuurlijk wel goed kunnen worden geremd. Om dit te bereiken is gekozen voor een Brembo big brake kit voor met 4-zuiger remklauwen en Ferodo DS2500 remblokken. Achter is het complete remsysteem van een Integra Type R gemonteerd, ook voorzien van Brembo schijven, Ferodo DS2500 remblokken. Rondom zijn verder nog stalen remleidingen gemonteerd.

Ook de buitenkant van de auto is niet geheel origineel gelaten, alhoewel niet is gekozen voor een brute uitstraling. Het moest een redelijke normale auto blijven. Het vermelden waard is dat alles in kleur is gespoten (spiegels, deurgrepen, etc.), er zijn rood/witte achterlichten gemonteerd en een Wings West achterspoiler met derde remlicht. Verder nog groene zijknipperlichten, Projector koplampen en getinte knipperlichten voor. In de originele bumper is gaas gemonteerd in de vergrote opening omdat nu eenmaal een beetje koeling bij zoveel vermogen geen kwaad kan. Verder is de motorkap voorzien van functionele koelsleuven en verlichte ruitensproeiers.

De binnenkant heeft ook nogal wat veranderingen ondergaan. Zo zijn er Cobra voorstoelen gemonteerd, groene 4-puntsgordels, Foliatec donkere handremgreep, Type R pookknop, Momo Champion stuur, witte tellerplaten (tot 280 km/u) met blauwgroene neonverlichting. Verder nog een Apexi Vtec AFC om motorische afstemmingen qua brandstof en VTEC moment vanuit de auto te kunnen regelen. Om zeker te weten dat de motor naar behoren functioneert, is gekozen voor een 4-tal meters in de linker raamstijl van Autometer. Het gaat om een Air/fuel ratio meter, een boostmeter, olietemperatuurmeter en oliedrukmeter. Al deze meters zijn bevestigd in carbon look gauge pods van Autometer.

Mocht er behoefte zijn aan wat muziek, dan kan dat. Hiertoe is een Pioneer CD/speler unit met 12 CD wisselaar gemonteerd met een Jensen 400 Watt versterker, Caliber 150 Watt versterker, JBL luidspeakers en een Subwoofer.

Om het geheel te beveiligen is gekozen voor een alarmsysteem met een uitbreiding die er voor zorgt dat bij het afgaan, de eigenaar op afstand wordt gewaarschuwd.

Als laatste rest nog te vermelden waar dit alles op rond rijd. Dat zijn OZ Superleggera 17 inch antracietkleurige velgen met Michelin 215x40x17 Pilot Sport banden. Zelfs aan de kleinste details is gedacht, wat zich manifesteert door lichtgewicht wielmoeren.

Het nieuwe blok (links) staat al te wachten.....
Calm down, please!
  vrijdag 22 juli 2005 @ 22:07:36 #140
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_29051272
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 17:39 schreef Botje96 het volgende:
Dus je hebt straks voor 3.000 euro verbouwd aan een auto van +/- 10.000 euro?!

Ieder zijn ding, maar ik vind het achterlijk veel Mooi wagentje overigens, ik ben zelf ook op zoek naar een cupra uit de serie 1999-2002

Kijk voor tuningtips 'ns op:
www.seat-online.nl
www.teamibiza.nl

zoals t er nu uit ziet ga ik ongeveer 1900 euro besteden aan tuning op een auto van zo'n 10k idd.
Is dat zo raar dan? Ik ken mensen die voor 5k een auto kopen en voor 10k tunen. Of nog veel extremer. Ik vinnut wel schappelijk eigenlijk..

Ik ken natuurlijk ook fette spinners kopen en melkglaslampu enzo, gaat ie ook sneller van en is nie zo duur
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  vrijdag 22 juli 2005 @ 22:13:52 #141
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_29051390
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 17:54 schreef KonnieKipke het volgende:
Jongens, als je een auto van 10.000 euro koopt en 3000 euro wilt verspijkeren, koop dan meteen een Subaru Impreza 2e hands. Hoeft dan niet meteen een pro-drive te zijn.
of haal een Volvo 850 T5R.
Een volvo is een grote lompe familiebak, dat dus nevernooitnie.
En als ik ga voor een Suub dan wil ik een nieuwe versie STI as t kan de pro drive.
Daarbij kost een preza stiekem wel meer dan 12k hoor.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  vrijdag 22 juli 2005 @ 22:14:58 #142
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_29051411
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 20:44 schreef Googolplexian het volgende:
Artikel gevonden waarvan de inhoud wat ouder is (nog van de oude site)
[..]
dem... dat heeft stuivers gekost
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  vrijdag 22 juli 2005 @ 22:16:56 #143
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_29051456
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 13:56 schreef PNG het volgende:
Effe tip van ander forum. Dit is EDS phase II + wat, en als het goed is rond de 280/290 Pk.

-knip-

Dus verstevig ook de draagarmen bij dergelijke vermogenswinsten en/of joekels van remmen.
Zeker een punt om niet te vergeten idd

maar dat is dan ook wel een Opel natuurlijk
  vrijdag 22 juli 2005 @ 23:34:56 #144
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_29053376
Als je een Impreza STi wilt hebben mag je inderdaad nog wel even doorsparen . De eerste die in Nederland op kenteken zijn gezet stammen meen ik uit 2002 en doen nu in de regel nog 25-27 duizend euro. De GC8 (aka GT Turbo, het oermodel zeg maar, van 93-00) is in Nederland nooit als STi leverbaar geweest en ook niet met een prodrivepakket.

PPP (prodrive power package) is trouwens mooie afzetterij geweest voor de WRX-en uit 2001 en 2002 (ook STi). specifiek naar een STi met PPP zoeken is dikke vette onzin. Je kunt 'm dan beter laten ECUtekken bij EMS tuning. Levert meer vermogen op voor minder geld.

(p.s. de sterkste WRX-en STi's met een stock blok en open uitlaat+spruitstuk en herprogrammering doen 360-370 pk , dat gaat als vergif!).

Trouwens, kan iemand mij vertellen of dat hondablok hierboven het qua koeling een beetje goed doet? Bij dat nieuwe blok zie je namelijk nauwelijks koelingskanalen lopen en verder lijkt mij de dikte van de cilinderwanden nou niet echt je van het (lees: ronduit dun). Of gaat dat gewoon goed?
Life is too short don't stress every day
pi_29054179
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 23:34 schreef Kolkie het volgende:
Trouwens, kan iemand mij vertellen of dat hondablok hierboven het qua koeling een beetje goed doet? Bij dat nieuwe blok zie je namelijk nauwelijks koelingskanalen lopen en verder lijkt mij de dikte van de cilinderwanden nou niet echt je van het (lees: ronduit dun). Of gaat dat gewoon goed?
Die nieuwe links is een closed deck blok, de rechter zo te zien een semi-closed deck.
Closed deck is robuuster bij de combinatie hoge toeren + veel boost.
pi_29056187
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 08:19 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Dat staat er niet. goed kijken.

Er staat dat je door gebruik te maken van een boostcontroller je turbo éérder op druk is.
Waarom dat zo is wil ik ook wel uitleggen indien gewenst.
Please do?
pi_29057013
@ Kolkie , idd 2002 en dan moet je goed zoeken want van de Bugeye WRX zijn in NL maar een stuk of 10 Sti uitvoeringen verkocht, de rest was gewoon WRX.

Voor de rest ben ik het ook helemaal met je eens, Het PPP koste volgens mij een 2500 Euro, terwijl een Ecutek - behandeling goedkoper is/was en ook nog eens beter te tunen op eventueel verdere modificaties.

PPP was uitlaat ,chip en nog iets, wou je meer moest je toch Ecutkken of een ander Engine management erin, want de PPP was niet afstelbaar.
Als je Ecutek had, en je veranderde iets kon je terug naar EMS om je ECU opnieuw af te stellen, zodat het optiomaal samenwerkt.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 13:29:02 #148
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29061386
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 01:51 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Please do?
Op je turbo zit een zgn. wastegate. (Dat is wat anders dan een blow off valve, die zorgt voor het afblazen van druk bij gas los) Die wastegate is een klep die automatisch open gaat als de turbo op druk komt, zodat er weer wat turbodruk weg loopt.

Uiteraard eerst een klein beetje, en hoe meer druk je gaat draaien hoe verder die klep open gaat en hoe meer druk er weg vloeit.
Wat een boostcontroller doet is die klep omzeilen of 'voor de gek houden' (afhankelijk van welk type controller je hebt) zodat de klep langer dicht blijft. Uiteraard heeft dit tot gevolg dat de turbo eerder op druk is omdat er geen druk verloren gaat.

Dat is dus de eerste functie van de controller. Daarnaast kan je de boostcontroller zo instellen dat hij de wastegate zo lang dicht houdt dat er meer druk opgebouwd word dan in de standaard configuratie.

pi_29062961
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 22:07 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

zoals t er nu uit ziet ga ik ongeveer 1900 euro besteden aan tuning op een auto van zo'n 10k idd.
Is dat zo raar dan? Ik ken mensen die voor 5k een auto kopen en voor 10k tunen. Of nog veel extremer. Ik vinnut wel schappelijk eigenlijk..

Ik ken natuurlijk ook fette spinners kopen en melkglaslampu enzo, gaat ie ook sneller van en is nie zo duur
Als jij dat wilt, moet je dat vooral doen

Een vriend van me heeft de zelfde 'stoornis' Die heeft een Golf Mk I helemaal verbouwd. Onder andere een andere motor: blok uit een Audi TT (geen idee welke cilinderinhoud), waarschijnlijk chiptuning, rubberen leidingen vervangen door aluminium, racekoppeling, speciale remmen en een versterkt chassis. Dat laatste mag ook wel, want het karretje schijnt zo'n 400pk te hebben .
  zaterdag 23 juli 2005 @ 18:05:18 #150
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_29066963
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 14:38 schreef Botje96 het volgende:

[..]

blok uit een Audi TT (geen idee welke cilinderinhoud)
zou het een 1.8t zijn?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')