Hangt echt van de band af.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 21:27 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Of we daar nu zo blij mee moeten zijn....![]()
Wat een onzin, iemands mening als onzin af doen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:54 schreef MaartenHG het volgende:
Wat een onzin, Ten overschat noemen.
Ik weet zeker dat wanneer ik dat album nog nooit gehoord had, en hem nu voor het eerst zou luisteren ik er net zo wild van zal worden als destijds... goede muziek is echt niet tijdgebonden.
Muziek valt niet los te zien van het tijdsperspectief waarin het is gemaakt. De mate waarin dat uiteindelijk invloed zal hebben op jouw beoordeling van de muzikale prestaties hangt van talloze factoren af en is uiteraard ook persoonsgebonden. Het is een groot misverstand dat muziek tijdloos is....quote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:54 schreef MaartenHG het volgende:
Wat een onzin, Ten overschat noemen.
Ik weet zeker dat wanneer ik dat album nog nooit gehoord had, en hem nu voor het eerst zou luisteren ik er net zo wild van zal worden als destijds... goede muziek is echt niet tijdgebonden.
Nee ik ben niet nuts, ik vind PJ ook best een goede band hoor, ze hebben goede nummer geschreven. ik heb ook die DVD gezien uhm... touring band... en daar staan bij sommige nummers de gitaren zelfs vals, maar goed misschien vinden ze dat juist mooi ofzoquote:Op vrijdag 14 januari 2005 19:00 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
R U Nutzzz?? (or deaf)
Ik heb hier zo'n 20 cd's lliggen van PJ met heeel wat bootlegs en other shit, kom eens een avondje luisteren naar wat drum en gitaar solo's en kijken we gelijk de dvd ff...
Praten we dan weer verder... Of je hebt echt geen idee van goeie shit of je spoort niet... no offence hoor verder
Maar zeggen dat t puur Seatle is is wel HEEL kort door de bocht hoor.....
Beetje t zelfde als zeggen dat hendrix zo goed is omdat ie ook uit Seatle komt.....
3/4 van de box vond ik jarenlang topmaterial. Courtney & co hebben gewoon vele jaren te lang gewacht.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nou ja.. die box die telt niet mee. Dat is gewoon een baggerbox. Hadden ze kunnen uitbrengen onder de titel 'het slechtste van'..'
Als je het zo bekijkt kun je er eigenlijk niet om heen.quote:And the greatest American rock band ever is ...
I knew last week's column would spark heated debate among music aficionados, but I didn't realize just how intense it would get until the e-mail started pouring in — more e-mail, in fact, than I've received about any other column.
And though the results were close, there could only be one winner. So, without further ado, I present your top pick for the greatest American rock band of all time:
Pearl Jam.
Everybody's all-American: Pearl Jam outranked Nirvana, Van Halen and The Doors in last week's poll.
By Danny Clinch
Yes, the Seattle rockers outranked powerhouses such as Van Halen (No. 3), The Doors (No. 9) and Nirvana, which landed at No. 18. At first, I was shocked by the choice (to be honest, I fully expected Aerosmith to win). But the more e-mail I read, the more it began to make sense.
Why is Pearl Jam the greatest? Here's what you said:
•They've stayed true to themselves. "Instead of selling out with videos and constant press coverage, they pulled back at their height, and focused on the music," wrote Willie McNabb in El Dorado, Ark. "They belong up there with Neil Young, Zeppelin and The Beatles because they never compromised their integrity, which is really all any of us have."
•The music rocks. From Atlanta reader Tom Baker: "They've continually reshaped their sound, album after album, and are still making great, vital music 12+ years into their career. What else could you want?"
Want to interview Pearl Jam?
You debated, you voted and now you've chosen the No. 1 American rock band of all time.
But wait, it's not over: Pearl Jam guitarist Mike McCready wants your questions! Scroll to the bottom of the page for details on how to get in on the action.
•Their records sell ... "... because they're good, not because they've been hyped to death by the media," McNabb added.
•There have been scores of imitators. "How many Pearl Jam/Eddie Vedder knockoffs have invaded rock radio since Ten?" asked Scott Jordan, another Atlanta fan.
•Their concerts are first-rate — and affordable. Jake Mohlman from Barrington, R.I., praised the band for keeping ticket prices low. "It's unique in an era when most artists gouge their fans to the limit," he wrote. "Likewise, releasing their shows on low-cost bootlegs brings a new dimension to seeing one of their shows."
Ik heb ze in september in Toronto gezien en het was een geweldig concertquote:Op maandag 14 november 2005 15:40 schreef D3nn15 het volgende:
Eindelijk, komen ze ook een keer naar NL dan... Wil ik zeker zien dan
Leuk begin 2006 dan, nieuwe Pearl Jam en nieuwe Live album
quote:Op maandag 14 november 2005 15:40 schreef D3nn15 het volgende:
Eindelijk, komen ze ook een keer naar NL dan... Wil ik zeker zien dan
Leuk begin 2006 dan, nieuwe Pearl Jam en nieuwe Live album
Hehe you rulequote:Op maandag 14 november 2005 15:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb ze in september in Toronto gezien en het was een geweldig concert
Als ze in Europa komen, ga ik beslist weer
Zou eens tijd worden iddquote:Op zaterdag 11 februari 2006 18:09 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nou Pearl jam schijnt bevestigd te zijn voor het Leeds Festival in Augustus... Ben benieuwd of de heren na 5 jaar nog eens Nederland aan doen. Of voor het eerst Belgie, en dan zou Pukkelpop wellicht een goed alternatief zijn.
http://www.virtualfestivals.com/festivals/festival.cfm?eventid=2752&dbtable=eventgroup§ion=lineup
Ach REM was tot een paar jaar geleden 13 jaar niet in Nederland geweest, in dat licht gezien valt 5 jaar best mee toch?quote:
Mischien word het voor mij ook weer eens tijd om wat PJ albums uit de kast te trekkenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 18:34 schreef HenkieVdV het volgende:
Ik heb laatst Pearl Jam (her)ontdekt.
Supervette muziek.
Echt wel, het concert in Toronto was meer dan geweldigquote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:15 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ze nog actief waren.![]()
Ja dat is ook niet zo dramatisch.... Maar Belgie heeft wiskundig gezien oneindig veel jaren geen Pearl jam aan het werk gezien. (Het eerste concert( op werchter) werd afgelast vanwege die roskildedoden.)quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:10 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ach REM was tot een paar jaar geleden 13 jaar niet in Nederland geweest, in dat licht gezien valt 5 jaar best mee toch?
Laat ze maar fijn op Lowlands komen trouwens
quote:Op zondag 12 februari 2006 00:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ja dat is ook niet zo dramatisch.... Maar Belgie heeft wiskundig gezien oneindig veel jaren geen Pearl jam aan het werk gezien. (Het eerste concert( op werchter) werd afgelast vanwege die roskildedoden.)
Als PJ een korte tour doet door europa vind ik het niet meer dan terecht dat ze onze belgenbroders eens bezoeken en nederland overslaan zoals het in 96 andersom was.
Pearl Jam op Lowlands zou echt te geweldig voor woorden zijn. En dan het liefst in de Grolsch tentquote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:14 schreef roy25 het volgende:
Op graz.nl staat dat ze eventueel op Lowlands zouden staan...
Dat zou nog eens gaaf zijn.
Ik dacht trouwens dat ze geen festival optredens meer deden na het Roskilde drama.
Misschien zijn inmiddels over het trauma heen.
quote:Op maandag 27 februari 2006 22:53 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
ja dat moest er een keer van komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |