bronquote:Denim
Niet stuk te krijgen
BARCELONA - Laten toonaangevende modehuizen op de internationale catwalks zien wat ze volgend jaar voor ons in petto hebben, street- en jeanslabels presenteren hun nieuws doorgaans op vakbeurzen. Afgelopen week werd voor het eerst in Barcelona de Bread & Butter beurs gehouden met collecties voor zomer 2006. Een succes. Gedurende drie dagen registreerde de organisatie 45.000 bezoekers, waarvan ruim 3000 uit de Benelux.
De meest opvallende trend was de verschuiving van tot op de draad versleten denim naar herstelde of in vaktermen 'repaired' denim. En dat levert lapjes, patchwork en verstevigende stiksels over opzettelijk beschadigde plekken op. "We zijn over de verwoeste trend heen", weet Mike Boots van Pepe Jeans, een van de merken die opgelapte spijkerbroeken in de collectie hebben. "Een enkeling die met destroyen doorgaat, maar eigenlijk is dat toch wel passé." Wat je met je kapotte broeken kunt doen, dat showde het jeansmerk aan het eind van de catwalkpresentatie. Een volumineuze robe samengesteld uit tientallen broeken stal de show.
Nieuw bij Levi's, dat rond september nieuwe vestigingen in Amsterdam en aansluitend door de rest van het land opent, zijn vijf broeken voor hem en vijf voor haar met nieuwe pasvormen en wassingen. "Vrouwen willen lange benen en een perfecte kont", weet Kenny Wilson, president van Levi's Europa. "Die plekken hebben dus steevast onze aandacht. Door de kontzakken een beetje schuin en op een strategische plek op je billen te plaatsen, krijg je optisch een goed gevormd achterwerk. Extra stiksel (stitching) aan de binnen- en buitenkant van de broek accentueert de lengte van je benen. Door de tailleband te verstevigen en iets te verlagen hebben we afgerekend met het gapende gat boven je bilspleet dat zichtbaar wordt als je gaat zitten." Voor mannen wordt het silhouet slanker. Oversized broeken zie je alleen nog in de skate- en hiphopsfeer.
Lichte wassingen
Bij het Amerikaanse Paper Denim & Cloth ligt het accent ook op nieuwe, vooral lichtere wassingen. Het jeansmerk is overigens favoriet van Tom Cruise, die het model GT001 draagt in de film War of the Worlds. Voor de opnamen joeg hij er maar liefst 200 exemplaren doorheen. De broek beviel hem zo goed dat hij een nog grotere order heeft geplaatst voor zijn rol in Mission: Impossible III, waarvan de opnamen volgend jaar beginnen.
G-star
De show van G-star was favoriet onder de beursgangers. In een donkergrijze tent gaf het label, dat een ruig en rauw handschrift heeft, een drukbezochte en wervelende show. Als eerste kreeg het publiek de nieuwe collectie te zien die de Australische industrieel vormgever Marc Newson ontwierp. Van stoere shirts tot denim broeken met een groene bies. Vervolgens werd je naar een minitheater geleid waar de collectie, bestaande uit ruige workers, spijkerbroeken met studs op de achterzakken en jasjes, werd afgewisseld met een miniconcert van een band die speciaal voor deze gelegenheid was samengesteld. Voor de tent stond de auto Raw Defender, het resultaat van de samenwerking tussen het denimmerk en Land Rover, te pronken. Het grijze vehikel is te koop voor 60.000 euro.
Niet alleen G-star verlegde de grenzen naar vervoer; Gsus, het andere Nederlandse merk, lanceerde fietsen die al deze herfst bij de betere fietszaken te koop zijn. "Tja, Nederland en fietsen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden", grinnikt marketingman Martijn Vermin. "En ach, Jan Schrijver, een van de oprichters en ontwerpers, wil ook wel eens iets anders maken dan kleding en accessoires. En het valt in de smaak. De reacties zijn waanzinnig."
Ja, preciesquote:Op woensdag 20 juli 2005 14:46 schreef Jojogirl het volgende:
Hè bah, smalle pijpen, die vind ik maar bij weinig mensen mooi staan.
Dunne mensen lijken er nog dunner in, dikke mensen nog dikker. Ik heb de smalle pijpen ook nooit begrepenquote:Op woensdag 20 juli 2005 14:46 schreef Jojogirl het volgende:
Hè bah, smalle pijpen, die vind ik maar bij weinig mensen mooi staan.
quote:
Preciesquote:Op woensdag 20 juli 2005 14:49 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dunne mensen lijken er nog dunner in, dikke mensen nog dikker. Ik heb de smalle pijpen ook nooit begrepen![]()
Wacko!quote:
Inderdaad, een Michael Jackson lookquote:
Wat zou ik daar graag een ventilator op richten..quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:20 schreef schatje het volgende:
Een modehuis bij wie de smalle pijpen te zien waren is Dior Homme.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
bootcut ben ik ook voorquote:Op woensdag 20 juli 2005 23:23 schreef -Wolf- het volgende:
Bootcut for life!Ik wil niets anders als het om spijkerbroeken gaat.
Hier hetzelfde.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:41 schreef Rekkie het volgende:
Ik denk overigens dat ik ze niet eens aan kan.....
Vanwege bij bovenbenen die buiten proporties zijn vergeleken bij de lengte van mijn benen e.d. en de rest van mijn lichaam
Idd, lijkt net alsof ze uit een modellen kamp komen, een gewoon iemand krijg je niet in die broeken gehezen.quote:Op donderdag 21 juli 2005 11:28 schreef Rhanna het volgende:
Die modellen zien er ook niet echt gezond uit
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:53 schreef AltamirA het volgende:
Nichterig, anorexia ogend en zeker niks voor mij...
nou nou nou...quote:Op zaterdag 23 juli 2005 14:10 schreef Cheese het volgende:
zelfs in Duitsland nb.
Ah, mijn klusbroek kan dus uit de kast!quote:Op zaterdag 23 juli 2005 14:31 schreef Adelante het volgende:
de completely destroyed schilder-jeans wordt het helemaal volgens Abercrombie & Fitch:
[afbeelding]
[afbeelding]
ik vind 't niks, maar toch altijd nog beter dan die wazige smalle pijpen jeans van Levi's en Dior
Wat wil je precies weten?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 14:26 schreef One_conundrum het volgende:
weet iemand al iets van diesel?
Schatje?
*Zucht* Kunnen ze niet gewoon de effen donkerblauwe spijkerbroek in de mode gooienquote:De meest opvallende trend was de verschuiving van tot op de draad versleten denim naar herstelde of in vaktermen 'repaired' denim. En dat levert lapjes, patchwork en verstevigende stiksels over opzettelijk beschadigde plekken op.
Die vind ik wel mooiquote:Op zaterdag 23 juli 2005 14:31 schreef Adelante het volgende:
de completely destroyed schilder-jeans wordt het helemaal volgens Abercrombie & Fitch:
[afbeelding]
[afbeelding]
ik vind 't niks, maar toch altijd nog beter dan die wazige smalle pijpen jeans van Levi's en Dior
Dat vind ik het nog het wazige. Je betaalt een vermogen voor een spijkerbroek met wat gaatjes en/of lapjes, terwijl je het zelf voor een fractie van de prijs in elkaar kunt knutselenquote:
Alleen lente/zomer 2005 staat op de site van Diesel. Maar ik hou het in de gaten voor je.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 14:26 schreef One_conundrum het volgende:
weet iemand al iets van diesel?
Schatje?
Mijn Diesel ZAF is juist vrij 'slim' maar wel met bootcut. Het vervelende van smalle pijpen vind ik juist ook dat de pijpen met je schoenen in oorlog lijken te zijn. Met bootcut vallen je pijpen er gewoon overheen. Lekker vredig.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 21:21 schreef FokLex het volgende:
niks mis met smalle pijpjes(ik vind het serieus mooier dan al die wijd uitlopende/baggy broeken)
Ik heb juist liever smalle pijpen (laat ze nu meestal ook smaller maken), dan valt je schoen tenminste niet weg onder een lap stofquote:Op zaterdag 23 juli 2005 21:23 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
Mijn Diesel ZAF is juist vrij 'slim' maar wel met bootcut. Het vervelende van smalle pijpen vind ik juist ook dat de pijpen met je schoenen in oorlog lijken te zijn. Met bootcut vallen je pijpen er gewoon overheen. Lekker vredig.![]()
Schoenen zijn om op te lopen. Bling-blingen doe je maar met iets anders.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 21:25 schreef FokLex het volgende:
[..]
Ik heb juist liever smalle pijpen (laat ze nu meestal ook smaller maken), dan valt je schoen tenminste niet weg onder een lap stof![]()
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 21:26 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
Schoenen zijn om op te lopen. Bling-blingen doe je maar met iets anders.
quote:Op zondag 24 juli 2005 12:59 schreef Bazzel het volgende:
Smalle pijpen zijn tof, beter dan dan die afgezaagde lelijke bootcut zooi.
En dat smaken veranderen, als de winkels straks vol hangen met rechte pijpen, een paar celebs en je vriendinnen die dingen gaan kopen, loop jij (niet specifiek jij) er ook in over een tijd. Weet je nu nog niet, maar is wel zo..quote:Op zondag 24 juli 2005 13:40 schreef ymme het volgende:
NEEgeen smalle pijpen! Absoluut te lelijk voor woorden. Die mode ontwerpers denken dat ze kunnen ontwerpen, en normaal gaat ook iedereen (bijna) erachter aan, maar ik denk met deze spijkerbroeken, dat de mensen toch wel eens hun verstand gaan gebruiken, niet mooi! Nou is het dus ook wel zo dat smaken verschillen
Te ziek en daar grote bedragen voor vragen ook. Helemaal erg is dat mensen zelfs deze zooi kopenquote:Op zaterdag 23 juli 2005 14:31 schreef Adelante het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik loop al 15 jaar alleen maar in modellen met bootcut, dus ik denk niet dat dat gaat veranderen omdat nu toevallig smalle pijpen "in" worden.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:45 schreef Bazzel het volgende:
[..]
En dat smaken veranderen, als de winkels straks vol hangen met rechte pijpen, een paar celebs en je vriendinnen die dingen gaan kopen, loop jij (niet specifiek jij) er ook in over een tijd. Weet je nu nog niet, maar is wel zo..![]()
Ik ben méér voor ieder zijn eigen stijl-mix. Mijn 'aversie' is in dit geval tegen de mode van smalle broekspijpen, dat is niks, vind ik.quote:Op zondag 24 juli 2005 18:20 schreef Bazzel het volgende:
Ja want modeontwerpers zijn allemaal prutsers, die maar wat aanmodderen en 80% van die rommel ziet er niet uit....
Waar komt die aversie jegens mooie kleren, vernieuwing (teruggrijpen naar dingen die al gedaan zijn, kan ook vernieuwend zijn) etc toch vandaan? Iedereen lijkt alleen maar van die doorsnee saaie kleren te willen, en gaan dan heel hard schreeuwen dat ze n eigen stijl hebben en neit met die domme mode meedoen, met als gevolg dat t hele land vol zit met van die saaie grijze muizen in standaard kutkleren. (en nee ik ga niet emigreren).
Waar baseer je dat op?quote:Op zondag 24 juli 2005 20:27 schreef wizarddragon het volgende:
Gelukkig blijven deze jeans met smalle pijpen voor een groot deel thuis op de Catwalk. Ik zie het niet zo 1 2 3 het straatbeeld beinvloeden.
Misschien een idee voor een nieuw topic: 'Wat is jouw favoriet model spijkerbroek en van welk merk?'.quote:Op zondag 24 juli 2005 20:08 schreef -Wolf- het volgende:
Dalijk krijgen we nog een burgeroorlog op FOK! tussen de bootcutters en de slim legs.
![]()
Van Levis' durf ik dat niet te zeggen.quote:Op zondag 24 juli 2005 20:46 schreef FokLex het volgende:
Zijn deze broeken al vanaf de herfst te koop? (levi's?)
Andere merken al wel?quote:Op zondag 24 juli 2005 20:48 schreef schatje het volgende:
[..]
Van Levis' durf ik dat niet te zeggen.
Neen.quote:
tnx, de broeken van Dior zijn helaas te krap voor me en die van nudie (slim jim) ook..... Dus een normaal model broek met smalle pijpen is erg welkomquote:Op zondag 24 juli 2005 20:56 schreef schatje het volgende:
[..]
Neen.
Alleen van Nudie Jeans weet ik het. Zodra ik meer info heb van andere merken zal ik dat melden.
Als we jou niet hadden...quote:Op zondag 24 juli 2005 20:56 schreef schatje het volgende:
[..]
Neen.
Alleen van Nudie Jeans weet ik het. Zodra ik meer info heb van andere merken zal ik dat melden.
Mwah, als je van normale lengte bent en te dikke benen hebt zijn die wortels ook niet mooi.quote:Op zondag 24 juli 2005 21:00 schreef MadGuy het volgende:
Het moet uiteraard ook bij de persoon passen. Als je lang ben en dunne beentjes hebt, zijn smalle pijpen gewoon niet mooi. Ik hou het ook bij boots cut.
Vast wel..... als ik zie welke broeken er nu ook weer van G-star in de winkel liggen voor komende winter, dan komt dat wel goed.quote:Op zondag 24 juli 2005 21:21 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
* Jojogirl hoopt dus ook dat er deze winter nog steeds boot-cut te vinden is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |