abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 juli 2005 @ 13:05:00 #1
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_28972774
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_28974252
market talk: shell daalt op afbouwende 'arbitrageurs'
amsterdam (dow jones)--royal dutch shell a-aandeel noteert lager op de eerste handelsdag, omdat handelaren die gebruik maken van prijsverschillen van aandelen met meerdere noteringen hun posities afbouwen, aldus analist tai mey lim van societe generale. deze zogenaamde 'arbitrageurs' kochten aandelen kon olie, omdat deze in february een korting van 4,5% hadden ten opzichte van shell t&t. nu is dat nog 2,2%. analist denkt dat aandelen zullen opveren omdat fondsmanagers verdergaan met het bijkopen om hun portefeuille aan de nieuwe, zwaardere, weging in de ftse 100 aan te passen. aandeel shell a noteert -0,5% op eur 25,57, aex -0,2%. (rvd)

(end) dow jones newswires

down - down - down
pi_28974444
market comment: aex kan correctie verwachten - stroeve
amsterdam (dow jones)--aex voldoet aan condities om correctie te verwachten, aldus technische analyse effectenbank stroeve. analist verwacht niet dat rally doorzet. analist zou daling 10% reeel vinden, waarna stijging naar 450 punten op termijn 6-12 maanden mogelijk is. geeft aan dat correcties zich sinds 2003 beperken tussen 9% en 11%. aex -0,3% op 395,92 punten. (ans)

pi_28974471
10% ??? wowwww
dat is een daling van 39 punten, dus hunnie zeggen tot ongeveer 360... i wish
pi_28984000
waar het alleen maar over gaat in de kranten....juist, de olieprijs!

waarschijnlijk gaat de vraag met de winter fors omhoog. iedereen, die auto rijdt in de usa, europa of china heeft benzine nodig. en wat denk je van stookkosten!

olieprijs naar 80$ en de aandelen...?

als de prijs van olie onder de 60$ duikt, dan schieten de aandelen omhoog in amerika...

dus zou dan de aex i.t.t. de dow jones ook omhoog gaan.........denk het toch niet....!
pi_28986266
we gaan pas dalen als de koppen in de telegraaf zeggen:

aex doorbreekt 400 puntengrens of aex op hoogste niveau 3 jaar
pi_28989637
dat denk ik ook. de 400 grens is een hele harde weerstand en we zullen een ritje omlaag maken.
is niet erg, want dan kan je ook weer een rit omhoog meemaken...

toch zie ik de aex de 410 niet voorbij gaan dit jaar. volgend jaar misschien...
  woensdag 20 juli 2005 @ 22:36:08 #8
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_28991258
ik durf me er ook nog niet aan te wagen, al ben ik er volmondig blij mee mocht het toch lukken die 400 grens te slechten. er komt zometeen ook een cijferregen in nederland, misschien dat die net dat zetje geeft, maar ik geloof niet dat de reuze weerstand op de 400 gelijk een reuzesteun zal zijn. oftewel, stroeve kan wel eens gelijk hebben. een overdreven reactie op olieprijzen, een terugval en daarna bezinning en een sterke rally.

kortom wegwezen of heel goed opletten.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_29001179
quote:
ik durf me er ook nog niet aan te wagen, al ben ik er volmondig blij mee mocht het toch lukken die 400 grens te slechten. er komt zometeen ook een cijferregen in nederland, misschien dat die net dat zetje geeft, maar ik geloof niet dat de reuze weerstand op de 400 gelijk een reuzesteun zal zijn. oftewel, stroeve kan wel eens gelijk hebben. een overdreven reactie op olieprijzen, een terugval en daarna bezinning en een sterke rally.

kortom wegwezen of heel goed opletten.
andersom is meer waarschijnlijk. men waarschuwt voor tegenvallende half jaarcijfers, ook door hogere brandstofprijzen en ook hogere grondstofprijzen. verder hebben veel economien in europa en amerika, niet de verwachte stijging doorgemaakt, die voorspelt is/was.

voorbeeld deze week bijv. philips
  donderdag 21 juli 2005 @ 09:57:00 #10
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_29001944
quote:
op donderdag 21 juli 2005 09:07 schreef rolex1 het volgende:
andersom is meer waarschijnlijk. men waarschuwt voor tegenvallende half jaarcijfers, ook door hogere brandstofprijzen en ook hogere grondstofprijzen. verder hebben veel economien in europa en amerika, niet de verwachte stijging doorgemaakt, die voorspelt is/was.

voorbeeld deze week bijv. philips
mwah, philihps heeft ook echt een europese afzetmarkt die niet mee wil werken. kijk je naar fondsen als ahold, aegon, ing, blablabla, die halen toch een hoop uit de vs en hebben dus te maken met een duurdere dollar (voor de verandering), ik heb daar wel een goed gevoel bij.

maar er kan ook moeheid in sluipen en de olie kan opeens weer keihard omhoog, ach wie het weet is rijk hè.
pi_29016938
zooo enerverend dagje

eerst de nokia cijfers.... down...
dan wordt de yuan gerevalueerd flink up
dan mogelijke aanslagen in london flink down
dan blijkt t allemaal mee te vallen en weer up....
pi_29017886
hehe, inderdaad...
ik was verbaasd dat ik mijn calls (1,30 euro) (voorheen puts, maar verkocht en calls gekocht) eruit gingen op 1,60.. toen had ik de calls weer lager ingezet (1,30), en opeens waren ze alweer weg (1,60)
pi_29358451
rustig maar in de beleggingssector
pi_29367725
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 14:23 schreef devilish1980 het volgende:
rustig maar in de beleggingssector
sell in may, but do remember: come back in september.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_29383880
ik ben er nog gewoon hoor, niks uitstappen, hooguit verkassen. vandaag getronics en versatel. al heb ik niks meer met die laatste, ben ik toch benieuwd of er wat met de koers gebeurt. ik zag net in de tickertape op rtlz 2,22 staan, hoger dan het bod dus. ik ben benieuwd, getronics overigens conform de verwachtingen.
pi_29386685
jaja! versatel, mooite cijfers. mocht er enige twijfel zijn, dan moet je nu toch tot de conclusie komen dat dat bod belachlijk is.

ik meld niets aan onder 3 euro. 95% word never nooit aangemeld met deze cijfers
pi_29388398
m'n calls augustus 26 rd zijn bijna verdubbeld in waarde

denkt men hier nog dat we binnen niet al te lange tijd de 400 hobbel nou eens gaan nemen?
  woensdag 3 augustus 2005 @ 16:25:47 #18
545 dop
:copyright: dop
pi_29395733
quote:
op woensdag 3 augustus 2005 11:45 schreef pr_sha het volgende:
jaja! versatel, mooite cijfers. mocht er enige twijfel zijn, dan moet je nu toch tot de conclusie komen dat dat bod belachlijk is.

put your money where your mouth is

hoeveel aandelen heb jij vandaag bij gekocht?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 3 augustus 2005 @ 17:01:31 #19
545 dop
pi_29396990
quote:
op woensdag 3 augustus 2005 12:46 schreef j_cda het volgende:
m'n calls augustus 26 rd zijn bijna verdubbeld in waarde

denkt men hier nog dat we binnen niet al te lange tijd de 400 hobbel nou eens gaan nemen?
wordt het dan niet eens tijd dat je de winst veilig stelt en doorrolt
en wat betereft die 400, is het boeiend ?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_29398241
quote:
op woensdag 3 augustus 2005 11:45 schreef pr_sha het volgende:

mooie cijfers ? de tweede keer kwartaalwinst in het hele bestaan, en al 20.000 van 100.000 aanmeldingen voor adsl+ met voetbal ?
  woensdag 3 augustus 2005 @ 18:38:31 #21
545 dop
pi_29399800
quote:
op woensdag 3 augustus 2005 17:39 schreef elcastel het volgende:

[..]

mooie cijfers ? de tweede keer kwartaalwinst in het hele bestaan, en al 20.000 van 100.000 aanmeldingen voor adsl+ met voetbal ?
wat dacht je van een wpa van 0,003 cent
pi_29399954
quote:
op woensdag 3 augustus 2005 18:38 schreef dop het volgende:
zo !
pi_29402858
quote:
op woensdag 3 augustus 2005 18:38 schreef dop het volgende:

[..]

sollddddddddd
pi_29419339
250 stuks bijgekocht.

zelf verwacht ik dat die 100.000 aansluitingen voor eind dit jaar wel gaat lukken.
q on q blijft het goed groeien. no way dat dat bod van 2,20 kans van slagen heeft.
pi_29422646
quote:
op donderdag 4 augustus 2005 10:48 schreef pr_sha het volgende:
250 stuks bijgekocht.

zelf verwacht ik dat die 100.000 aansluitingen voor eind dit jaar wel gaat lukken.
q on q blijft het goed groeien. no way dat dat bod van 2,20 kans van slagen heeft.
ik ben wel benieuwd wat jij redelijk vindt en waarom je dat vindt. die verwachting van 100.000 aansluitingen is een gok natuurlijk, geen basis om te kopen.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 21:28:15 #26
545 dop
pi_29430373
ik zeg maar zo het is een markt van vraag en aanbod
tele2 wil denk ik niet veel meer betalen en zeker geen 3 euro
als het dan zo intresant is da moeten er andere partijen zijn
de mol wil zijn stukken reeds voor 2.20 aanbieden en is niet meer geintreseert
belgacom ziet het ook niet zitten
wie gaat er dan diep in de buidell ?
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 08:00:04 #27
78918 SeLang
Black swans matter
pi_29439199
ik vind die 2.20 enorm duur betaald.
versatel is maar een kleine speler in een pure commodity markt die jaar in jaar uit lagere marges zal laten zien. versatel heeft weinig kans om ooit de winsten te boeken die de huidige torenhoge koers rechtvaardigen.

met deze mening bevind ik me in goed gezelschap, want zelfs insider/grootaandeelhouder john de mol is kennelijk bereid op 2.20 te verkopen terwijl hij eerder nog op 2.30 bijkocht. hiermee laat hij zich behoorlijk in de kaart kijken. natuurlijk blijft hij een grote winnaar want hij heeft gemiddeld veel lager ingekocht, maar het laat wel duidelijk zien welk koers opdrijf spelletje er is gespeeld.

mocht het bod eventueel mislukken, dan verwacht ik eerder een lager bod dan een hoger bod.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:50:32 #28
23821 coldplay
FTW Show me a garden...
pi_29608322
zucht...dan hier maar verder, had em gemist. zag alleen deeltje 11 staan en die was dicht.

ja die boekstrategieën zijn meer voor de fun, maar daarom niet minder boeiend. doe je alleen aex/midkap of hou je je ook bezig met locale fondsen?

voor diegenen die denken: waar heeeeeeft ie het over -> beleggen (middellange termijn)
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:54:05 #29
23821 coldplay
FTW Show me a garden...
pi_29608402
quote:
op vrijdag 5 augustus 2005 08:00 schreef selang het volgende:
ik vind die 2.20 enorm duur betaald.
versatel is maar een kleine speler in een pure commodity markt die jaar in jaar uit lagere marges zal laten zien. versatel heeft weinig kans om ooit de winsten te boeken die de huidige torenhoge koers rechtvaardigen.
versatel heeft nu wel het budget om nu de klanten binnen te halen. verder zie ik de concurrentie nu vrij weinig ertegenover zetten. volgens mij gaan ze de komende jaren een behoorlijk dominante positie innemen en met zoveel klanten moet je toch op een gegeven moment je winst kunnen behalen?
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:55:28 #30
123792 JanMichiel
Melk, de witte motor!
pi_29609818
tvp
  woensdag 17 augustus 2005 @ 15:44:01 #31
78918 SeLang
Black swans matter
pi_29721360
quote:
op zaterdag 13 augustus 2005 18:54 schreef coldplay het volgende:

[..]

versatel heeft nu wel het budget om nu de klanten binnen te halen. verder zie ik de concurrentie nu vrij weinig ertegenover zetten. volgens mij gaan ze de komende jaren een behoorlijk dominante positie innemen en met zoveel klanten moet je toch op een gegeven moment je winst kunnen behalen?
ik zag een ander topic van jou met vragen over middenlange termijn beleggen. daar kwam een slotje op, wat ik jammer vind omdat beleggen heel iets anders is dan speculeren (zoals de meesten hier doen).

het verschil tussen speculeren en beleggen:
bij speculeren koop je iets omdat je denkt dat er straks iemand anders is die (nog) meer voor een aandeel betaalt. dit is puur sentiment gedreven. je kansen op succes zijn op lange termijn niet beter random minus transactiekosten. dit blijkt uit zo'n beetje alle onderzoeken.

bij beleggen kijk je niet naar een aandeel maar naar de onderliggende business. je kunt het als volgt zien: je buurman heeft geld nodig voor zijn eigen bedrijf en hij biedt jou aan om partner te worden. als jij 100.000 euro van je eigen geld in het bedrijft steekt word je mede eigenaar en deelt mee in de winst. je gaat jezelf dan o.a. de volgende vragen stellen:
  • hoeveel winst levert mijn investering jaarlijks op (%) en hoe verhoudt zich dat tot een risicoloze investering zoals geld vastzetten op de bank? (moet natuurlijk veel hoger zijn omdat het een risicodragende investering is)
  • wat is de aard van de winst (constant en voorspelbaar, grillig/onvoorspelbaar, cylisch,...)
  • wat is de trackrecord van het bedrijf en hoe heeft het in het verleden moeilijke tijden doorstaan?
  • hoe gaat de winst zich in de komende jaren naar alle waarschijnlijkheid ontwikkelen ?
  • welke bedreigingen zie je die de winst onder druk kunnen zetten? wat is de positie van concurrenten? als de business goed is, is het dan gemakkelijk door een concurrent te kopieren?
  • hoe is de financiele positie? kan het bedrijf wat hebben als het een keer slecht gaat of is het dan meteen failliet?
  • etc

op precies dezelfde manier moet je ook naar een aandeel kijken. de koersontwikkeling is alleen interessant bij aankoop, want dat bepaalt in hoge mate het % winst dat je op je geinvesteerde kapitaal maakt. als je het aandeel eenmaal hebt is de dag tot dag koersontwikkeling oninteressant aangezien dat onvoorspelbaar is. wat als het goed is wel een zekere mate van voorspelbaarheid heeft is de winstontwikkeling van de onderliggende business. en dat is het enige dat je door de jaren heen in de gaten moet houden.

wat betreft versatel, zonder er te diep op door de willen gaan is het wat mij betreft geen aantrekkelijke investering, o.a. om de volgende redenen:
  • een van de weinige zekerheden die je omtrend versatel hebt is dat ze in een commoditie markt opereert met continue dalende marges die uiteindelijk naar (bijna) nul zullen gaan.
  • geen trackrecord van winstgevendheid
  • versatel heeft geen specifieke 'edge' die moeilijk door anderen te kopieeren is. wat versatel doet kan iedereen. ik zie niet in waarom versatel een blijvend concurrentievoordeel zou hebben boven concurrenten (dit is bepalend voor wie overleeft)
  • hoge aandelenkoers, dus ook als 'waarde' aandeel niet interessant
  • er is een actief handelende grootaandeelhouder met een informatie voorsprong die het aandeel voor speculatieve doeleinden gebruikt en niet als lange termijn investering. dit is benadeelt kleine investeerders.

het enige dat versatel voor sommigen evt interressant maakt is als speculatief speeltje (overnames, evt hoger of lager bod, etc). maar dat heeft dus niks met beleggen te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door SeLang op 17-08-2005 16:02:55 ]
  • "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
      woensdag 17 augustus 2005 @ 19:43:04 #32
    38651 yozd
    FR1908 Vakkie R
    pi_29728146
    tvp
    "On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
    pi_31156835
    zo, beleggen is niet meer zo interessant onder de fokkers?

wat de denken van sopheon, al een tijdje 31/32 en vandaag naar 34 cent. men spreekt over een doorbraak dit jaar met koersen boven de euro in 2006.

heeft iemand ze?
      maandag 3 oktober 2005 @ 22:11:35 #34
    111171 Richie_Rich
    Rich Industries©
    pi_31158336
    quote:
    op maandag 3 oktober 2005 21:29 schreef bretsig het volgende:

wat de denken van sopheon, al een tijdje 31/32 en vandaag naar 34 cent. men spreekt over een doorbraak dit jaar met koersen boven de euro in 2006.

heeft iemand ze?
    nee,

wie is 'men'?

erg goede septembermaand ondanks stormen e.d.
    pi_31159030
    quote:
    op maandag 3 oktober 2005 22:11 schreef richie_rich het volgende:

[..]

nee,

wie is 'men'?
    het research team: http://groups.msn.com/sopheonclubsite/berichten.msnw
    pi_31159057
    quote:
    op maandag 3 oktober 2005 21:29 schreef bretsig het volgende:

heeft iemand ze?
    sopheon valt niet onder de noemer beleggingen... maar speculaties...

be·leg·gen (ov.ww.)
    1 (geld) in waardepapieren omzetten om de waarde te behouden of te vergroten
    2 bijeenroepen, houden => uitschrijven
    3 bedekken door er iets op te leggen
    4 [scheepv.] vastmaken, vastsjorren => vangen

spe·cu·la·tie (de ~ (v.), ~s)
    1 het als reëel aannemen van mogelijkheden
    2 [hand.] riskante transactie, waarbij men bij zich voordoende prijsstijging of prijsdaling kans op veel winst, maar ook op een groot verlies heeft
    3 [fil.] bespiegeling die uitgaat boven het feitelijk of logisch bewijsbare => giswerk

spe·cu·la·tief (bn.)
    1 op veronderstelling berustend => onzeker
    2 [hand.] op het behalen van winst, voordeel gericht
    3 [fil.] bespiegelend => beschouwend
    pi_31159820
    quote:
    op maandag 3 oktober 2005 22:30 schreef devilish1980 het volgende:

[..]

sopheon valt niet onder de noemer beleggingen... maar speculaties...

be·leg·gen (ov.ww.)
    1 (geld) in waardepapieren omzetten om de waarde te behouden of te vergroten
    2 bijeenroepen, houden => uitschrijven
    3 bedekken door er iets op te leggen
    4 [scheepv.] vastmaken, vastsjorren => vangen

spe·cu·la·tie (de ~ (v.), ~s)
    1 het als reëel aannemen van mogelijkheden
    2 [hand.] riskante transactie, waarbij men bij zich voordoende prijsstijging of prijsdaling kans op veel winst, maar ook op een groot verlies heeft
    3 [fil.] bespiegeling die uitgaat boven het feitelijk of logisch bewijsbare => giswerk

spe·cu·la·tief (bn.)
    1 op veronderstelling berustend => onzeker
    2 [hand.] op het behalen van winst, voordeel gericht
    3 [fil.] bespiegelend => beschouwend
    dan is elk aandeel speculatief. ahold ging in maart 2003 ook 65% onderuit in een dag. wat maakt het ook uit hoe het heet, de soof gaat knallen.
      maandag 3 oktober 2005 @ 23:48:54 #38
    111171 Richie_Rich
    Rich Industries©
    pi_31161876
    quote:
    op maandag 3 oktober 2005 22:51 schreef bretsig het volgende:

[..]

dan is elk aandeel speculatief. ahold ging in maart 2003 ook 65% onderuit in een dag. wat maakt het ook uit hoe het heet, de soof gaat knallen.
    ahold knalde om een hele andere reden dan evt opheon, pharming, crucell e.d.
    pi_31166084
    het boekje van sopheon ziet er ook vandaag goed uit, komop mensen spring op die trein.

0.37 857427 18
    0.36 662580 24
    0.35 598710 38
    0.34 643327 28
    market price 2175 1

1 1500 market price
    9 91000 0.34
    38 736929 0.33
    43 1116966 0.32
    45 1005607 0.31
    pi_31168022
    ondertussen staat sopheon al op 36 cent.
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 12:25:07 #41
    111171 Richie_Rich
    Rich Industries©
    pi_31171034
    quote:
    op dinsdag 4 oktober 2005 08:08 schreef bretsig het volgende:
    het boekje van sopheon ziet er ook vandaag goed uit, komop mensen spring op die trein.
    iex.nl?
    pi_31171509
    ik denk dat buhrman en hagemeyer nog niet zijn uitgestegen en ik hou uit principe mijn corus aandelen (die ik voor 2.85 heb mogen aanschaffen een paar jaar terug) en als risico zit ik in prolion.
    sopheon is niet een aandeel dat plotseling sterk zal gaan stijgen naar mijn mening.
    of heeft iemand insiders information?
    “Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
    pi_31173170
    quote:
    op dinsdag 4 oktober 2005 12:42 schreef shilizous_88 het volgende:

sopheon is niet een aandeel dat plotseling sterk zal gaan stijgen naar mijn mening.
    of heeft iemand insiders information?
    a lot! http://groups.msn.com/sopheonclubsite/berichten.msnw
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:07:09 #44
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_31174106
    quote:
    op dinsdag 4 oktober 2005 08:08 schreef bretsig het volgende:

0.37 857427 18
    0.36 662580 24
    0.35 598710 38
    0.34 643327 28
    market price 2175 1

1 1500 market price
    9 91000 0.34
    38 736929 0.33
    43 1116966 0.32
    45 1005607 0.31
    net alsof je de echte vraag en aanbod in het orderboek kunt zien
    quote:
    inside information op een msn group
    "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
    pi_31174459
    quote:
    op dinsdag 4 oktober 2005 14:07 schreef selang het volgende:

[..]

net alsof je de echte vraag en aanbod in het orderboek kunt zien
    [..]

inside information op een msn group
    heb je het al gelezen? die lui zijn niet achterlijk en vliegen elke keer naar london voor de ava.
    en dat de site toevallig op msn wordt gehost zegt jou genoeg, hoe bekrompen.
    en over je vraag en aanbod zinnetje; er zijn al bijna 3 miljoen stukken verhandeld vandaag, zeker ook fake?
    nu jij weer.
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:25:19 #46
    48840 Xtreem
    Minimalist in training
    pi_31174644
    ik kan alleen maar zeggen dat ik blij ben dat ik medio juli vrsa verkocht heb voor 2,18. had slechts 6% nettowinst, maar goed. dat bedrag heb ik begin augustus in crucell gestoken voor 16,95 huidige koers: 23,00. 30% netto winst
    overigens selang, ik ben inderdaad geen lange termijn belegger, maar hobby speculant
    The secret to happiness is freedom...
    And the secret to freedom is courage.
    Thucydides
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 16:36:49 #47
    545 dop
    pi_31178490
    quote:
    op dinsdag 4 oktober 2005 14:19 schreef bretsig het volgende:

[..]

heb je het al gelezen? die lui zijn niet achterlijk en vliegen elke keer naar london voor de ava.
    en dat de site toevallig op msn wordt gehost zegt jou genoeg, hoe bekrompen.
    en over je vraag en aanbod zinnetje; er zijn al bijna 3 miljoen stukken verhandeld vandaag, zeker ook fake?
    nu jij weer.
    wat een boel zeg
    ik weet niet hoe goed jij kunt rekenen maar als een halve man en een paardekop in polydoc stapt dan spring jij op de bank..

dit aandeel is al jaren beurs genoteerd, belooft altijd gouden bergen, maar heeft nog nooit een cent verdiend.
    puinzooi die je in een adem kunt noemen met bedrijven als baan newconemy, kpnqwest, antonov, prolion, lci en ga zo maar door.

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 04-10-2005 16:43:41 ]
    pi_31179617
    quote:
    op dinsdag 4 oktober 2005 16:36 schreef dop het volgende:

[..]

wat een boel zeg
    ik weet niet hoe goed jij kunt rekenen maar als een halve man en een paardekop in polydoc stapt dan spring jij op de bank..

dit aandeel is al jaren beurs genoteerd, belooft altijd gouden bergen, maar heeft nog nooit een cent verdiend.
    puinzooi die je in een adem kunt noemen met bedrijven als baan newconemy, kpnqwest, antonov, prolion, lci en ga zo maar door.
    haha, we zullen zien we zullen zien. je praat duidelijk poep. het nivo is hier zo laag dat ik er niet eens op in ga, veel succes allemaal het was weer leuk.
    pi_31181605
    quote:
    op dinsdag 4 oktober 2005 17:19 schreef bretsig het volgende:

[..]

haha, we zullen zien we zullen zien. je praat duidelijk poep. het nivo is hier zo laag dat ik er niet eens op in ga, veel succes allemaal het was weer leuk.
    kom dan ook met goede argumenten: jaarrekeningen, officiele winstverwachtingen, overnames, kengetallen, conjuncturen etc...
    “Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 19:36:41 #50
    545 dop
    pi_31183459
    quote:

[..]

voorlopig heb ik het gelijk jaar na jaar aan mijn kant gehad als het sopheon beterft,
    maar ja dat schort er een beetje aan bij jou type belegger.
    altijd met de massa mee roepen en nooit enige vorm van research doen.

ik durf te wedden dat je niet eens weet wat de omzet en de winst is geweest de afgelopen jaren laat staan dat je enig idee hebt hoeveel aandelen er uit staan

[ Bericht 11% gewijzigd door dop op 04-10-2005 19:49:33 ]
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 19:46:37 #51
    111171 Richie_Rich
    Rich Industries©
    pi_31183767
    pssst... heb begrepen dat sopheon aan het onderhandelen is met us healthcare voor wat 'oplossing'.

maar kan ik er niet over kwijt

dinsdag 4 oktober 2005 @ 19:56:42 #52
    545 dop
    pi_31184074
    quote:
    op dinsdag 4 oktober 2005 18:37 schreef shilizous_88 het volgende:

[..]

kom dan ook met goede argumenten: jaarrekeningen, officiele winstverwachtingen, overnames, kengetallen, conjuncturen etc...
    winst verwachting hebben ze niet eens gegeven wel zijn er weer bijna 1 miljoen aandeeltjes bij gedrukt
    (zoals elk jaar) en is er een omzet verwachting van rond de 8 miljoen afgegeven
    dus ook voor 2005 staat het weer vast dat er geen cent winst zal worden gemaakt
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 20:44:59 #53
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_31185611
    ik kom hier ook weer eens meelezen
    "Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
    pi_31185652
    quote:
    op dinsdag 4 oktober 2005 19:56 schreef dop het volgende:

[..]

winst verwachting hebben ze niet eens gegeven wel zijn er weer bijna 1 miljoen aandeeltjes bij gedrukt
    (zoals elk jaar) en is er een omzet verwachting van rond de 8 miljoen afgegeven
    dus ook voor 2005 staat het weer vast dat er geen cent winst zal worden gemaakt
    kijk daar hebben we wat aan: geen sopheon in mijnj pakket dus
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 22:54:58 #55
    111171 Richie_Rich
    Rich Industries©
    pi_31189607
    quote:

[..]

beetje kinderachtige reactie er worden hier gewoon normale constateringen gedaan puur gebaseerd op feiten (en niet op emoties zoals jij doet).

je moet jezelf altijd kritische vragen stellen als je ergens geld in steekt.

de houding zoals jij die nu hebt komt een beetje over zoals die van veel aandeellease beleggers destijds. normale gezonde marktprincipes gelden dan niet voor zo'n bedrijf etc. etc.

feit is, is gewoon puur speculatief wat jij aan het doen bent. is overigens niets mis mee, maar ga niet zo reageren als iemand wat kritischer naar een bedrijf kijkt dan jij.
      woensdag 5 oktober 2005 @ 23:19:50 #56
    128580 eL.
    Je m'appelcastel
    pi_31220453
    quote:
    op maandag 3 oktober 2005 22:51 schreef bretsig het volgende:
    was dat in één dag ? volgens mij zakte het in 3 dagen ofzo, volgens mij wordt de handel stilgelegd boven de 40% ?? dat overkwam mij i.i.g. destijds met kpn/qwest.
      woensdag 5 oktober 2005 @ 23:22:07 #57
    128580 eL.
    Je m'appelcastel
    pi_31220531
    ik zie volgens mij i.d.d. een daling van +/- 60%
    pi_31505757
    waarom is versatel zo gekelderd?
    rustig aan het terugkrabbelen (zie fase 4 in OP). mijn mooiste (poker)hand ooit!
      maandag 17 oktober 2005 @ 10:29:50 #59
    545 dop
    pi_31506650
    quote:
    op maandag 17 oktober 2005 09:47 schreef whoho het volgende:
    waarom is versatel zo gekelderd?
    de duitse activitteiten zijn aan apex verkocht
    deze winst is uitgekeerd aan de aandeelhouders (1,39 euro) tel dat eens op bij de huidige koers
    pi_31506739
    oh, gelukkig, dan krijg ik dat dus binnenkort op mijn rekening gestort
    rustig aan het terugkrabbelen (zie fase 4 in OP). mijn mooiste (poker)hand ooit!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')