abonnement Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 juli 2005 @ 22:40:59 #1
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28959409
Wow, het wordt een reeks... na anderhalf jaar

Voorgaande de(e)l(en):
En hoe gaat het met de (nieuwe) Vaders dan?

Laatste onderwerp daar aangesneden
quote:
HELP, IK WORD VADER!


Vanaf woensdag 27 juli zendt de AVRO het nieuwe programma Help! Ik Word Vader uit. Tooske Breugem overvalt iedere week een aankomend vader met de ultieme vadertest. Een weekend lang krijgt de pappa in spé twee kinderen ‘op proef’. De aanstaande moeder volgt samen met haar beste vriendin, moeder en Tooske de gebeurtenissen op de voet. Is hij klaar voor het vaderschap?

De kijker wordt getuige van de eerste kennismaking met het ouderschap voor de aankomende vaders in kwestie. Zij krijgen namelijk totaal onvoorbereid, een weekend lang, twee kinderen te logeren. Vervolgens moeten ze voor de kinderen zorgen. Alle vreugde maar ook beslommeringen horen hierbij van slaapliedjes zingen tot luiers verschonen. In een overdonderend tempo leren de aanstaande pappa’s alle facetten van het vaderschap kennen. Hierbij werken de omstandigheden niet altijd mee. De telefoon gaat, tegelijkertijd staat er iemand voor de deur en tot overmaat van ramp zijn de luiers op. Ondertussen kijkt de toekomstige moeder mee en zal zij haar oordeel vellen over de beproevingen van haar partner.

Je eerste kind krijgen is een levensveranderende ervaring. Vrouwen zijn over het algemeen goed voorbereid op deze ingrijpende gebeurtenis. Als klein meisje al achter de poppenwagen, daar wordt de basis gelegd voor het moederschap. Zo niet voor de man. Vanaf het moment dat de zwangerschap een feit is begint voor hem een verwarrende tijd. Twijfels over zijn capaciteiten als vader zijn wellicht aan de orde van de dag. Wordt hij wel een goede vader? Hoe houd je ze rustig? Terwijl de zwangerschap vordert en de moeder steeds rustiger wordt slaan bij veel aanstaande vaders de zenuwen toe: Help! Ik Word Vader.

Erik (33): ‘Kom alsjeblieft naar huis. Ik wil mijn vrijheid terug’.

Sander (27): ‘Het leukste moment van deze dagen is het moment waarop ik de kinderen kan uitzwaaien’.

‘Ik heb zeker heel veel geleerd dit weekeind. En ik ben beter voorbereid op de komst van mijn eigen kindje’.

Sebastiaan (24): ‘Ik heb wel respect gekregen voor al die ouders die in hun eentje een kind moeten opvoeden’.

Woensdag 19.55 uur Nederland 2
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 juli 2005 @ 22:42:11 #2
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28959442
En nog even mijn reactie op dit onderwerp
quote:
Wat een verschrikkelijk bevooroordeeld misleidend inleidend stukje voor een stupide TV programma.
'Vrouwen zijn over het algemeen goed voorbereid', m'n reet.

Een kind krijgen is voor een vrouw net zo'n wereld veranderende ervaring als voor een man. NIEMAND welke nog nooit een kind gekregen heeft kan overzien hoe je leven veranderd of wat voor invloed een kind op je dagelijks bestaan heeft.

Natuurlijk zullen alle mannen welke plotseling overvallen worden met TWEE kinderen er een zooitje van maken (ik dacht dat van alle geboren kinderen in Nederland er maar een procentje of 3 uit tweelingen bestaan trouwens). Ik denk alleen dat exact hetzelfde geldt voor kinderloze vrouwen welke plotseling twee kinderen in hun schoot geworpen krijgen. OUderschap groei je in. Kinderen rennen namelijk niet direkt al slopend door het huis terwijl net de telefoon gaat.Over het algemeen beginnen ze al liggend, een beetje vaag de wereld inkijken met af en toe een verlangen naar een fles en een luier volschijtend.

De insteek is aan bovenstaand inleidend verhaaltje wel weer duidelijk. De dommige onhandige vaders to be eens 'humoristisch' in beeld brengen

Ik neem aan dat het duidelijk is dat IK er niet naar ga kijken
  dinsdag 19 juli 2005 @ 22:56:19 #3
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28959974
En mijn vraag, wie in godsnaam zijn/ haar kinderen daaraan laat meedoen?

Je moet je kroost wel heel erg zat zijn wil je ze dumpen bij een man die vader moet leren worden
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † woensdag 20 juli 2005 @ 09:43:05 #4
43556 miss_dynastie
pi_28967396
quote:
De aanstaande moeder volgt samen met haar beste vriendin, moeder en Tooske de gebeurtenissen op de voet. Is hij klaar voor het vaderschap?
Als ik een kerel zou zijn, en mn vrouw zou me voor zoiets opgeven, zou ik haar de deur uit zetten.
  † In Memoriam † woensdag 20 juli 2005 @ 09:43:33 #5
43556 miss_dynastie
pi_28967405
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 22:56 schreef melonovy het volgende:
En mijn vraag, wie in godsnaam zijn/ haar kinderen daaraan laat meedoen?

Je moet je kroost wel heel erg zat zijn wil je ze dumpen bij een man die vader moet leren worden
Sommige mensen vinden het nu eenmaal 'leuk' en 'stoer' als hun kind op tv komt
  woensdag 20 juli 2005 @ 09:54:18 #6
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_28967607
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 09:43 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Als ik een kerel zou zijn, en mn vrouw zou me voor zoiets opgeven, zou ik haar de deur uit zetten.
Dat maakt peter mij ook duidelijk toen we een keer een stukje op tv zagen over dit programma
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 20 juli 2005 @ 12:23:46 #7
24188 Belana
kloon van belana
pi_28971391
sjonge, wat een onzin idd! Nick is altijd beter voorbereid geweest dan ik, gaat heel makkelijk en natuurlijk om met babies en ik heb heel veel van hem geleerd juist!
stormy waters...
sailin'
pi_28984947
als ik mijn vent op zou moeten geven voor zoiets om te kijken of hij het wel "aankan" (ofwel, ik zou er geen vertrouwen in hebben) dan begin ik er al niet aan
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
  woensdag 20 juli 2005 @ 19:52:43 #9
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_28985362
Als je mij 2 jaar geleden met TWEE kinderen van rond de twee jaar had opgezadeld had ik ook gillend gek geworden
Nu ik er langzaam ingegroeid ben valt het reuze mee, maar het diepe wat ze hier voorhouden is wel erg diep en woest.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † woensdag 20 juli 2005 @ 19:55:14 #10
43556 miss_dynastie
pi_28985441
Ik wilde het net zeggen E.T., ik denk dat ik het zelf nu ook niet aan zou kunnen. Zo is mn huis nu echt allesbehalve kindproof, om maar eens wat te noemen. En ik ben ook al niet geboren met een gen waardoor ik zonder te oefenen en blind een luier om kan doen bij een lastige tegenstribbelende peuter
  Jubileum moderator woensdag 20 juli 2005 @ 19:55:18 #11
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_28985443
Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat iemand zijn man hier voor opgeeft om hem vervolgens op tv af te laten gaan. Af laten gaan ja want de succesverhalen zullen wel niet zo breed uitgemeten op tv komen want wie wil dat nou zien?
En dan nog iets, iets wat Mel ook al zei, wie geeft zijn kinderen nou aan iemand die geen enkele ervaring heeft? Dat doe je toch niet?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † woensdag 20 juli 2005 @ 19:56:47 #12
43556 miss_dynastie
pi_28985488
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 19:55 schreef Lois het volgende:
En dan nog iets, iets wat Mel ook al zei, wie geeft zijn kinderen nou aan iemand die geen enkele ervaring heeft? Dat doe je toch niet?
Er zal wel directe back-up aanwezig zijn achter de camera, en als de kids iets te dicht bij de giftige middelen komen zal men wel ingrijpen. Ik mag tenminste hopen dat men dat geen 'vermaak' vindt...
  zondag 24 juli 2005 @ 20:43:49 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29094501
Enorme mosterd na de maaltijd reactie op Swets' post over Saskia en d'r ehm... plakje kaas. Heerlijk verteld weer!

En dat programma... dat is idd gewoon je vent booby-trappen... Je zaagt bij wijze van spreke van te voren al de poten onder zijn stoel vandaan...
***
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 augustus 2005 @ 22:06:50 #14
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29568121
De gehoortest

Nadat onze spruit 3 maal gezakt was voor de Consternatie Buro gehoortest, ook wel de oostblok methode genoemd wegens de enorm vooruitstrevende hypermoderne aanpak, werd ons geadviseerd contact op te nemen met de huisarts.

Aangezien het lastig is om een slechthorende peuter de interpretatie van een gebruld 'NEE!' bij te brengen besloten we aan dit advies gehoor (haha) te geven. Op naar de huisarts. Deze schreef vervolgens een verwijskaart voor een KNO arts en moeders toog naar het plaatselijke ziekenhuis.

Aldaar trof zij een arts welke nog net een termijntje te kort kwam op z'n nieuwe jacht en met een 2 minuten was de diagnose wel gesteld: 'Vocht achter de trommelvliezen, buisjes'. Met een voortvarendheid welke IK nog nooit heb meegemaakt in de burocratische medische molen, was de afspraak voor deze ingreep al gemaakt voordat m'n ega 'boe' kon zeggen...laat staan protesteren.

Wat gezoek op internet bracht al snel aan het licht dat deze veel gebruikte methode nog wel z'n haken en ogen had. Bij een groot percentage groeien de buisjes er voortijdig uit zonder enig nut te hebben, haast alle kinderen tussen 0 en 4 hebben een aantal keren vocht achter de trommelvliezen hetgeen vanzelf over gaat, etc. Daarnaast heeft ze nooit last van d'r oren, en gaat ze steeds meer praten (ook een hard gebruld 'NEE!' beheerst ze al..., inclusief interpretatie). Eensgezind, zoals alles in ons huwelijk ( ) besloten wij dat er eerst maar eens onderzocht moest worden OF er wat aan d'r oren mankeert, en zoja of ingrijpen gewenst is.

In Rotterdam hebben ze daarvoor in het Sophia een 'audiologisch centrum'. En wij een afspraak gemaakt. En daar begon de ellende al. Bij voorkeur moet het kind 'aan haar slaapje toe zijn' omdat dat de input beperkt welke de test kan schaden.... Een peuter van anderhalf is normaal gesproken om half 9 niet aan d'r slaapje toe als ze om kwart over 7 uit bed komt. De wekker maar een uurtje vroeger. Om zes uur trekken we ons nageslacht uit bed, welke vervolgens van 6 tot kwart over 7 levenloos als een peen voor zich uit heeft zitten kijken... to zover operatie vermoeidheid.

In het ziekenhuis aangekomen, werden we door een mevrouw met een houten been mee genomen voor de gehoortest. Volgens mij had deze vrouw behalve haar willoze patientjes nog nooit een kind van dichtbij gezien... en dat merkt zo'n peuter instinctief op. Ze volgde met argus ogen elke slepende stap van deze audioloog.

Anyway, Saskia moest op een bed 'Welke zo leuk schommelt' (aldus de audioloog). Saskia zag de pret er nog niet zo van in. Vervolgens ging mevrouw sensoren op saskia d'r knar plakken. Een vreemd mens aan mijn hoofd!!! Dit werd uiteraard schreeuwen. De audioloog dacht dat op te lossen door op Saskia d'r borst te drukken zodat het bed leuk ging schommelen Saskia dacht van niet.

Vervolgens werd er een ENORME koptelefoon op dat kleine koppie geplaatst. Met grote vochtige blauwe ogen, dikke tranen langs haar wangen en een stel wonderoren op, ligt ze me hartverscheurend huilend aan te kijken.... de test duurt een uur .

Na een kwartiertje krijgt Saskia door dat ze zich maar moet schikken in haar lot. Haar ogen wijd open, glinsterend van het vocht kijkt ze naar het plafond. Af en toe komt er nog een trillende *SNIK* vanaf haar middenrif naar boven geborreld. Uit haar ooghoeken houdt ze het vreemde mens in de gaten... wanneer die beweegt draait ze snel haar hoofd naar Papa en Mama met een grote angstige 'DOE WAT!' blik.....

Conclusie...ze heeft wat vocht achter haar trommelvliezen, hoort prima en hoeft voorlopig geen buisjes. En ze sliep prima op de weg terug .
  donderdag 11 augustus 2005 @ 22:12:27 #15
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_29568287
Je moet ze gaan bundelen Swets .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_29568292
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 22:06 schreef Swetsenegger het volgende:


Uit haar ooghoeken houdt ze het vreemde mens in de gaten...
En dit komt me zo bekend voor
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 augustus 2005 @ 23:06:27 #17
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29569973
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 22:12 schreef jessie het volgende:

[..]

En dit komt me zo bekend voor
Ja...ze is wat voorzichtig
pi_29573103
Swets heerlijke verhaaltje weer, met tranen in mijn ogen lees ik ze met veel plezier, met Leah eens is je moet ze echt bundelen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_29577021
Swets,

Schitterend verhaal, gelukkig dat het vocht vanzelf weg zou moeten gaan. Hopelijk is het snel over...


En als reply op de laatste post van het vorige topic: Ik ben zelfhet oudste kind, en toen ik klein was dacht ik echt dat mijn ouders de wijheid in pacht hadden. Ze waren mijn ouders en wisten alles, dus ook het opvoeden van kinderen hadden ze helemaal onder de knie.
Pas toen Wesley geboren werd, en ik de vader was, kwam ik erachter dat je als nieuwe ouders ook maar wat aanmoddert, in de hoop dat je het allemaal goed doet. Een kind verwekken kan iedere lul, maar opvoeden is iets dat nietmand in zich heeft dat leer je al doende
pi_29581335
Ik vond het eerlijk gezegd vooral SUPER zielig voor Saskia...dat had je heel treffend beschreven Swets.
quote:
Met grote vochtige blauwe ogen, dikke tranen langs haar wangen en een stel wonderoren op, ligt ze me hartverscheurend huilend aan te kijken.... de test duurt een uur .

Na een kwartiertje krijgt Saskia door dat ze zich maar moet schikken in haar lot. Haar ogen wijd open, glinsterend van het vocht kijkt ze naar het plafond. Af en toe komt er nog een trillende *SNIK* vanaf haar middenrif naar boven geborreld.
Ik wou bijna aan komen hollen om haar te troosten. Wat een nachtmerrie voor zo'n kind! Ik vond een gehoortest persoonlijk al vervelend.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:01:25 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29608591
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 22:12 schreef Leah het volgende:
Je moet ze gaan bundelen Swets .
Ze staan op m'n weblog. Mocht de crew ze willen verzamelen in 1 topic vind ik het prima maar zeker geen vereiste voor mij om af en toe mijn visie op het vaderschap en de ontwikkeling van mijn kind te posten in het vaders topic
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:05:07 #22
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_29608692
Ik denk dat Leah meer zoiets bedoelde als "op papier"
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 20:25:00 #23
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_29610629
jahaa!!! Ik zou naar de Bruna rennen als ie uitkomt!!
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:32:17 #24
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_29612638
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 19:05 schreef E.T. het volgende:
Ik denk dat Leah meer zoiets bedoelde als "op papier"
Dat bedoelde Leah inderdaad , en dan bij de Bruna naast Daphne Deckers komen te liggen .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 augustus 2005 @ 22:40:46 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29614506
Het wordt tot op heden een verdomd dun boekkie
pi_29614901
met wat teveel 'welkes' erin. maar evengoed leuk om te lezen hoor. en ach, daphne deckers heb je ook zo uit.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 augustus 2005 @ 23:17:46 #27
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29615453
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 22:55 schreef bixister het volgende:
met wat teveel 'welkes' erin.
*telt*

Hmz, nou je het zegt
pi_29625246
erg leuk geschreven weer, die bundel mag er komen hoor ...

maar wwel zielig zeg! Je zou ze bijna buisjes laten geven dan zo'n gehoortest laten doen
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_29625385
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 23:17 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

*telt*

Hmz, nou je het zegt
Daar kan Sugar dan toch mee helpen

* trommelt heel team op... toevallig nog een uitgever aanwezig?

  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 september 2005 @ 20:20:54 #30
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_30582168
3 dagen van huis voor je werk is nog minder leuk wanneer je ook vader bent.
Vanuit Kopenhagen een dikke knuf voor Saskia
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 november 2005 @ 18:22:39 #31
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32623711
's avonds na het eten stappen Pa en Ma altijd even naar buiten om een sigaretje te roken. Saskia zit dan nog lekker in de kinderstoel haar toetje op te eten.

Vandaag dus precies hetzelfde. Pa had z'n peukie op en stapte weer naar binnen. Net op tijd om Saskia een grote hand yoghurt met bosbessen smaak in haar haar te zien smeren.... Met grote blije ogen kijkt ze me aan en zegt heel voldaan "Kammuh!" daarbij heftig knikkend.

Mijn fruitige nageslacht staat met moeders onder de douche nu.
  zondag 27 november 2005 @ 18:31:40 #32
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
  zondag 27 november 2005 @ 19:02:28 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32624839
Ach... zo is je dag iig nooit uneventfull zeg maar.
***
pi_32625136
Had moeders ook yoghurt iin haar haar gesmeerd?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 november 2005 @ 10:22:36 #35
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32639336
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:13 schreef snoopy het volgende:
Had moeders ook yoghurt iin haar haar gesmeerd?
Niet dat ik weet, maar ik sluit niets uit.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 december 2005 @ 10:58:08 #36
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32831437
Gefeliciteerd Swets!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_32836887
Nou deze papa vind alles helemaal te gek. Ik geniet met volle teugen van onze dochter (Manou).
We treffen het eigenlijk heel erg, want onze nachtrust heeft niet te lijden.

Ze slaapt van ca 23:30 tot en met 08:30 (leeftijd = 4 maanden).....
Ze is tevens een erg vrolijk kind.

Ik heb gelukkig nog niet hoeven ervaren hoe het is om gedwongen van huis te moeten zonder mijn kind te zien.
Ze heeft nu 1 nacht bij opa en oma geslapen..... en dat is me reuze mee gevallen.
  maandag 13 februari 2006 @ 15:32:02 #39
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_35038634
* Kbot2000 is geen nieuwe vader meer ondertussen..
Maar zal iig proberen me wat vaker te melden hier.

trotse papa van Ian en Liam en nummer drie is onderweg
life is all about priorities
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:24:41 #40
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_35126549
Hé wat geinig, een papa topic.
Ik ben nog geen vader maar het duurt niet lang meer want mijn vrouw is 6,1/2 maand zwanger. Dus nog ong. 2,5 maand en dan ben ik ook een nieuwe vader.

Als ik er zo over na denk duurt 2,5 maand best nog wel lang.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 februari 2006 @ 20:25:49 #41
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35126603
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:24 schreef cheqy het volgende:
Hé wat geinig, een papa topic.
Ik ben nog geen vader maar het duurt niet lang meer want mijn vrouw is 6,1/2 maand zwanger. Dus nog ong. 2,5 maand en dan ben ik ook een nieuwe vader.

Als ik er zo over na denk duurt 2,5 maand best nog wel lang.
Die 6 maanden erna die je niet slaapt... die zijn lang
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:41:48 #42
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_35127422
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Die 6 maanden erna die je niet slaapt... die zijn lang
Het kan meevallen hoor Swets.. het kan meevallen... of niet natuurlijk..
Maar zeg nou zelf, als je die kleine dan weer in je armen hebt en (uiteindelijk) weer stil word, is het dan zo erg???
life is all about priorities
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:43:55 #43
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_35127534
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Die 6 maanden erna die je niet slaapt... die zijn lang
Dat zien we wel. Als het zo is dan is het zo. En mocht het een keer te veel worden dan woont er een oma op 5 minuten lopen afstand die toch al amper slaapt 's nachts. Kan het in het weekend er mooi een nachtje heen zodat we kunnen bij tanken. Oma blij, wij even rust.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 februari 2006 @ 20:44:50 #44
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35127589
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:41 schreef Kbot2000 het volgende:

[..]

Het kan meevallen hoor Swets.. het kan meevallen... of niet natuurlijk..
Maar zeg nou zelf, als je die kleine dan weer in je armen hebt en (uiteindelijk) weer stil word, is het dan zo erg???
Ik weet het niet, ze slaapt al weer zo'n anderhalf jaar door. En van dat half jaar ervoor herinner ik me door het slaapgebrek niet veel
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:45:03 #45
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_35127602
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:43 schreef cheqy het volgende:

[..]

Dat zien we wel. Als het zo is dan is het zo. En mocht het een keer te veel worden dan woont er een oma op 5 minuten lopen afstand die toch al amper slaapt 's nachts. Kan het in het weekend er mooi een nachtje heen zodat we kunnen bij tanken. Oma blij, wij even rust.
zo doen wij het ook
life is all about priorities
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 februari 2006 @ 20:45:54 #46
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35127637
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:43 schreef cheqy het volgende:
En mocht het een keer te veel worden dan woont er een oma op 5 minuten lopen afstand die toch al amper slaapt 's nachts. Kan het in het weekend er mooi een nachtje heen zodat we kunnen bij tanken. Oma blij, wij even rust.
Ow de naïviteit. Je partner gaat dat kind NOOIT, ik herhaal NOOIT, uitbesteden aan oma in die eerste maanden
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:46:47 #47
24188 Belana
kloon van belana
pi_35127690
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ow de naïviteit. Je partner gaat dat kind NOOIT, ik herhaal NOOIT, uitbesteden aan oma in die eerste maanden
waarom niet? Ik heb daar persoonlijk nooit moeite mee gehad hoor, niet alle mama's zijn zo hoor
stormy waters...
sailin'
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:47:52 #48
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_35127751
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik weet het niet, ze slaapt al weer zo'n anderhalf jaar door. En van dat half jaar ervoor herinner ik me door het slaapgebrek niet veel
En dan de eerste nacht dat ze doorslapen slaap jezelf niet omdat je denkt dat er iets mis is..
life is all about priorities
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 februari 2006 @ 20:48:06 #49
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35127767
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:46 schreef Belana het volgende:

[..]

waarom niet? Ik heb daar persoonlijk nooit moeite mee gehad hoor, niet alle mama's zijn zo hoor
Kom op, in de regel hebben de meeste moeders (en vaders overigens ook, niet gelijk zo happen hoor) er redelijk veel moeite mee om hun eerste kindje op jonge leeftijd een nacht ergens anders onder te brengen.

Dat is ook gewoon een natuurlijk instinct. En natuurlijk zullen er uitzonderingen op de regel zijn, maar wat ik in mijn omgeving EN hier op fok leest zijn dat echt uitzonderingen
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 februari 2006 @ 20:50:17 #50
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35127877
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:47 schreef Kbot2000 het volgende:

[..]

En dan de eerste nacht dat ze doorslapen slaap jezelf niet omdat je denkt dat er iets mis is..
Dat was hier niet het geval, we hebben heerlijk geslapen
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:50:58 #51
24188 Belana
kloon van belana
pi_35127920
ja, heb je ws wel gelijk in swets, ik ben een ontaarde moeder
stormy waters...
sailin'
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:52:35 #52
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_35128013
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ow de naïviteit. Je partner gaat dat kind NOOIT, ik herhaal NOOIT, uitbesteden aan oma in die eerste maanden
Wacht maar tot ze echt slaap te kort gaat komen. Mijn vrouw is ambtenaar hoor.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  woensdag 15 februari 2006 @ 21:14:18 #53
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_35129164
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:52 schreef cheqy het volgende:

[..]

Wacht maar tot ze echt slaap te kort gaat komen. Mijn vrouw is ambtenaar hoor.


Wij hebben er overigens nu meer moeite mee als hij uit logeren is dan toen ie nog baby was.. Het is zo stil als ie er niet is..
life is all about priorities
  woensdag 15 februari 2006 @ 21:18:45 #54
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_35129405
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:14 schreef Kbot2000 het volgende:

[..]



Wij hebben er overigens nu meer moeite mee als hij uit logeren is dan toen ie nog baby was.. Het is zo stil als ie er niet is..
Ik zie het al aan vrienden van ons. Af en toe zijn ze blij dat hun dochtertje bij één van de ouders kunnen brengen maar als ze daar dan is vinden ze het stil.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 februari 2006 @ 21:26:01 #55
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35129811
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:52 schreef cheqy het volgende:

[..]

Wacht maar tot ze echt slaap te kort gaat komen. Mijn vrouw is ambtenaar hoor.
Dat veranderd de zaak

Saskia heeft trouwens nog nooit een nacht ergens anders geslapen bedenk ik me nu opeens
  woensdag 15 februari 2006 @ 21:29:33 #56
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_35130008
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]


Saskia heeft trouwens nog nooit een nacht ergens anders geslapen bedenk ik me nu opeens
Jeutje.. Nooit eens lekker met z'n tweeen een weekendje weg oid???
life is all about priorities
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 februari 2006 @ 21:37:05 #57
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35130441
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:29 schreef Kbot2000 het volgende:

[..]

Jeutje.. Nooit eens lekker met z'n tweeen een weekendje weg oid???
Neuh, gewoon met z'n 3-en een weekendje weg. Maar goed, ze is relatief makkelijk eigenlijk
  woensdag 15 februari 2006 @ 21:38:42 #58
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_35130545
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Neuh, gewoon met z'n 3-en een weekendje weg. Maar goed, ze is relatief makkelijk eigenlijk
Ook fijn hoor, begrijp me niet verkeerd, maar zo af en toe ook nog eens lekker met z'n tweetjes weg is ook errug fijn hoor...
life is all about priorities
pi_35130573
Dan slaapt ze dus wel ergens anders, alleen met jullie erbij
hier net zo... maar m'n man houdt niet van forums
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 februari 2006 @ 21:44:14 #60
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35130835
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:38 schreef Kbot2000 het volgende:

[..]

Ook fijn hoor, begrijp me niet verkeerd, maar zo af en toe ook nog eens lekker met z'n tweetjes weg is ook errug fijn hoor...
Ik heb daar eigenlijk helemaal niet zo veel behoefte aan. Ik zie ook eigenlijk de toegevoegde waarde niet van zonder Saskia een weekend weg.
  woensdag 15 februari 2006 @ 21:48:41 #61
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_35131056
Volgens mij zou ik, als ik een weekendje zonder Amber weg zou gaan, haar toch alleen maar zodanig missen dat het hele weekend verpest is
Ze is ook nog nooit uit logeren geweest
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 15 februari 2006 @ 21:49:18 #62
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_35131092
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik heb daar eigenlijk helemaal niet zo veel behoefte aan. Ik zie ook eigenlijk de toegevoegde waarde niet van zonder Saskia een weekend weg.
Nou wij wel hoor... We houden verschrikkelijk veel van ons mannetje, maar een keertje egoistisch lekker met z'n tweetjes ertussen uit, hotelletje, restaurantje, filmpje...

We zijn ontaarde ouders..
life is all about priorities
pi_35131164
Een weekendje weg samen is helemaal geweldig! Ik zie er van te voren wel wat tegenop maar het is altijd de moeite waard! En Morris vind het helemaal goed en leuk bij opa en oma
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 februari 2006 @ 21:52:00 #64
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35131230
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:49 schreef Kbot2000 het volgende:

[..]

Nou wij wel hoor... We houden verschrikkelijk veel van ons mannetje, maar een keertje egoistisch lekker met z'n tweetjes ertussen uit, hotelletje, restaurantje, filmpje...

We zijn ontaarde ouders..
Heeft niets met ontaarde ouders te maken, maar meer met behoefte denk ik
Zoals gezegd doet het meeste me niet veel. Restaurantje doen we wel, maar dan passen Opa en Oma op en ligt Saskia gewoon lekker in d'r eigen bed.
Weekendjes weg doen we ook, maar dan naar Center Parks bijvoorbeeld. Vind ik ook prima, want heb ik eindelijk tijd voor die 15 boeken die ik nog moet lezen.
  woensdag 15 februari 2006 @ 21:52:52 #65
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_35131277
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:48 schreef LadyS het volgende:
Volgens mij zou ik, als ik een weekendje zonder Amber weg zou gaan, haar toch alleen maar zodanig missen dat het hele weekend verpest is
Ze is ook nog nooit uit logeren geweest
Hier hetzelfde!

Suus heeft trouwens ook nog nooit in een ander bedje dan haar eigen bedje geslapen (uitgezonderd de 1e 2 nachten in het zkh)
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  woensdag 15 februari 2006 @ 22:10:47 #66
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35132170
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik heb daar eigenlijk helemaal niet zo veel behoefte aan. Ik zie ook eigenlijk de toegevoegde waarde niet van zonder Saskia een weekend weg.
And I quote:
quote:
Ow, ik had het toch over mijn libido? Na ongeveer anderhalf jaar begint het weer enigzins op zijn oude nivo te komen....
Reden genoeg lijkt mij.
Als je niet lacht, ben je dood.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 februari 2006 @ 22:11:22 #67
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35132206
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:10 schreef dutchie het volgende:

[..]

And I quote:
[..]

Reden genoeg lijkt mij.
Kan je niet neuken als je dochter slaapt dan?
  woensdag 15 februari 2006 @ 22:12:56 #68
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_35132276
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kan je niet neuken als je dochter slaapt dan?
Zoon in ons geval...



life is all about priorities
  woensdag 15 februari 2006 @ 22:22:52 #69
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35132824
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kan je niet neuken als je dochter slaapt dan?
Maar E.T. eens ouderwets alle hoeken van de kamer laten zien en woest luid nemen? Lukt dat ook als dat prinsesje zo dicht in de buurt is?
Nee, alleen daarvoor is het al goed om af en toe even het kind te laten wieberen.
zegt zij waarvan haar zoon welgeteld al 4 of 5 keer uit logeren is geweest maar ja, het vooruitzicht hè
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 16 februari 2006 @ 06:48:34 #70
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_35142245
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:22 schreef dutchie het volgende:

[..]

Maar E.T. eens ouderwets alle hoeken van de kamer laten zien en woest luid nemen? Lukt dat ook als dat prinsesje zo dicht in de buurt is?
Nee, alleen daarvoor is het al goed om af en toe even het kind te laten wieberen.
zegt zij waarvan haar zoon welgeteld al 4 of 5 keer uit logeren is geweest maar ja, het vooruitzicht hè
Die kleine van ons is geregeld uit logeren..
life is all about priorities
  donderdag 16 februari 2006 @ 09:02:49 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35143043
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:22 schreef dutchie het volgende:
Maar E.T. eens ouderwets alle hoeken van de kamer laten zien en woest luid nemen?

Too much info!
***
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 februari 2006 @ 09:14:10 #72
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35143178
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:22 schreef dutchie het volgende:

[..]

Maar E.T. eens ouderwets alle hoeken van de kamer laten zien en woest luid nemen? Lukt dat ook als dat prinsesje zo dicht in de buurt is?
Nee, alleen daarvoor is het al goed om af en toe even het kind te laten wieberen.
zegt zij waarvan haar zoon welgeteld al 4 of 5 keer uit logeren is geweest maar ja, het vooruitzicht hè
Gaat prima hoor
Saskia slaapt als bewusteloos.
  donderdag 16 februari 2006 @ 11:23:23 #73
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35146264
Mazzelaar.

BE, toen ik het tikte dacht ik het ook.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 20 februari 2006 @ 12:07:39 #74
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35283311
schopje
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_35288661
* Dylan Dog meldt zich weer eens een keertje...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_35288731
quote:
Op maandag 20 februari 2006 14:55 schreef Dylan Dog het volgende:
* Dylan Dog meldt zich weer eens een keertje...
* Rekkie ook
  maandag 20 februari 2006 @ 14:58:31 #77
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_35288763
quote:
Op maandag 20 februari 2006 14:55 schreef Dylan Dog het volgende:
* Dylan Dog meldt zich weer eens een keertje...
En? Hoe is het met deze (nieuwe) vader???
Bevalt het een beetje na de bevalling??
life is all about priorities
  maandag 20 februari 2006 @ 14:59:51 #78
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_35288807
quote:
Op maandag 20 februari 2006 14:57 schreef Rekkie het volgende:

[..]

* Rekkie ook
Zie boven..
life is all about priorities
pi_35288922
quote:
Op maandag 20 februari 2006 14:58 schreef Kbot2000 het volgende:

[..]

En? Hoe is het met deze (nieuwe) vader???
Bevalt het een beetje na de bevalling??
Carmen is inmiddels ruim twee en een half jaar oud. Bevalling? Pff, dat lijkt al eeuwen geleden.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  maandag 20 februari 2006 @ 15:05:13 #80
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_35288990
Dat vergeet je snel he??? zo'n bevalling...

2,5 mooie leeftijd, lekker kletsen, eigenwijs zijn... heerlijk de wereld ontdekken...
life is all about priorities
pi_35289070
quote:
Op maandag 20 februari 2006 15:05 schreef Kbot2000 het volgende:
Dat vergeet je snel he??? zo'n bevalling...

2,5 mooie leeftijd, lekker kletsen, eigenwijs zijn... heerlijk de wereld ontdekken...
Kletsen doet ze nog niet (verstaanbaar, wellicht is de reden je bekend?). Eigenwijs, allejezus zeg niet te geloven. En ontdekken doet ze ook ja...

Mooie leeftijd zeker. Ze zit goed in haar vel, laatste tandje is bijna door en dat scheelt veel slapeloze nachten...

En de bevalling? Dat was echt een fluitje van een cent, zegt mevrouw DD nu ook nog steeds...

* Dylan Dog chargeert lichtjes natuurlijk...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_35289174
quote:
Op maandag 20 februari 2006 14:59 schreef Kbot2000 het volgende:

[..]

Zie boven..
quote:
Op maandag 5 december 2005 15:38 schreef Rekkie het volgende:
Nou deze papa vind alles helemaal te gek. Ik geniet met volle teugen van onze dochter (Manou).
We treffen het eigenlijk heel erg, want onze nachtrust heeft niet te lijden.

Ze slaapt van ca 23:30 tot en met 08:30 (leeftijd = 4 maanden).....
Ze is tevens een erg vrolijk kind.

Ik heb gelukkig nog niet hoeven ervaren hoe het is om gedwongen van huis te moeten zonder mijn kind te zien.
Ze heeft nu 1 nacht bij opa en oma geslapen..... en dat is me reuze mee gevallen.
Inmiddels in onze dochter bijna 7 maanden en slaapt nu het klokje rond..... laatste fles circa half acht.....

Ze vertoeft nu vaak in haar loopstoel en schatert het uit van het lachen.... helemaal geweldig.
pi_35289221
Carmen sliep (vanaf laatste voeding om half 12) na 8 dagen door...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  maandag 20 februari 2006 @ 15:10:59 #84
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_35289224
quote:
Op maandag 20 februari 2006 15:07 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Kletsen doet ze nog niet (verstaanbaar, wellicht is de oorzaak bekend?). Eigenwijs, allejezus zeg niet te geloven. En ontdekken doet ze ook ja...

Mooie leeftijd zeker. Ze zit goed in haar vel, laatste tandje is bijna door en dat scheelt veel slapeloze nachten...

En de bevalling? Dat was echt een fluitje van een cent, zegt mevrouw DD nu ook nog steeds...
Sorry, oorzaak niet bekend, heb ik gemist... *ff zoeken gaat*

Heerlijke tijd, geduld is een schone zaak... en dat heb ik niet... die van ons is net 2 en ook zo lekker eigenwijs, af en toe kan ik hem wel achter het behang plakken.....

Liam moet nog steeds zijn achterste kiezen krijgen... we wachten af..

Fijn, een "makkelijke" bevalling... Belana deed er 19 uur over geloof ik...
life is all about priorities
pi_35289305
quote:
Op maandag 20 februari 2006 15:10 schreef Dylan Dog het volgende:
Carmen sliep (vanaf laatste voeding om half 12) na 8 dagen door...
Manou ook.... dat gepiel met flessen 's nachts
  maandag 20 februari 2006 @ 15:13:01 #86
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_35289307
quote:
Op maandag 20 februari 2006 15:09 schreef Rekkie het volgende:

Ze vertoeft nu vaak in haar loopstoel en schatert het uit van het lachen.... helemaal geweldig.
Liam heeft dat concept nooit echt helemaal begrepen.. loopstoel???? tisdat????
life is all about priorities
  maandag 20 februari 2006 @ 15:14:07 #87
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_35289343
quote:
Op maandag 20 februari 2006 15:10 schreef Dylan Dog het volgende:
Carmen sliep (vanaf laatste voeding om half 12) na 8 dagen door...
Wij hebben vrij kort na de bevalling al de beslissing genomen om hem 's avonds lekker te laten slapen, als hij honger had werd ie wel wakker... na 2 maanden sliep hij 's nachts door...
life is all about priorities
pi_35289354
quote:
Op maandag 20 februari 2006 15:10 schreef Kbot2000 het volgende:

[..]

Sorry, oorzaak niet bekend, heb ik gemist... *ff zoeken gaat*

Heerlijke tijd, geduld is een schone zaak... en dat heb ik niet... die van ons is net 2 en ook zo lekker eigenwijs, af en toe kan ik hem wel achter het behang plakken.....

Liam moet nog steeds zijn achterste kiezen krijgen... we wachten af..

Fijn, een "makkelijke" bevalling... Belana deed er 19 uur over geloof ik...
Ik vraag me af of je de reden vindt hier... Anyway, Carmen heeft Down Syndroom en die gaan later praten. Het blijft nu bij apa (dat ben ik), abba (mama) en apen (gefluisterd - slapen).

De verloskundige was om 7 uur bij ons en zei: bel maar als het niet meer gaat. Ik belde om half 8 terug, acht uur begonnen met persweëen, half 9 baby!
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_35289366
quote:
Op maandag 20 februari 2006 15:13 schreef Kbot2000 het volgende:

[..]

Liam heeft dat concept nooit echt helemaal begrepen.. loopstoel???? tisdat????
Manou begrijpt het uitstekend..... als mijn vriendin in de keuken is en zij is in de kamer, weet ze dondersgoed hoe ze zo snel mogelijk in de keuken moet zijn!

  maandag 20 februari 2006 @ 15:16:25 #90
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_35289438
quote:
Op maandag 20 februari 2006 15:14 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Ik vraag me af of je de reden vindt hier... Anyway, Carmen heeft Down Syndroom en die gaan later praten. Het blijft nu bij apa (dat ben ik), abba (mama) en apen (gefluisterd - slapen).

De verloskundige was om 7 uur bij ons en zei: bel maar als het niet meer gaat. Ik belde om half 8 terug, acht uur begonnen met persweëen, half 9 baby!
ok, thanks... duidelijk..

Das idd een erg voorspoedige bevalling..
life is all about priorities
pi_35289510
Maar om op de TS vraag terug te komen: gaat heel goed met de (al niet meer zo nieuwe) vader...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  zaterdag 20 mei 2006 @ 21:02:31 #92
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_38027113
Ja wel goed eigenlijk... Moet toegeven dat mijn geduld aardig op de proef gesteld word bij tijd en wijle, maar dat hoort erbij.

Wel heerlijk om te zien hoe dat mannetje vormt en een eigen willetje begint te krijgen en de grenzen aan het verkennen is.
life is all about priorities
  zaterdag 20 mei 2006 @ 22:56:06 #93
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_38031582
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 21:02 schreef Kbot2000 het volgende:
Ja wel goed eigenlijk... Moet toegeven dat mijn geduld aardig op de proef gesteld word bij tijd en wijle, maar dat hoort erbij.

Wel heerlijk om te zien hoe dat mannetje vormt en een eigen willetje begint te krijgen en de grenzen aan het verkennen is.
Hoe oud is die van jou nu?
Die van mij is komende maandag 4 weken. Het is mijn eerste dus mijn hele leven stond echt op zijn kop maar ik krijg nu het idee dat ik er een beetje grip op krijg.
De kleine groeit best snel en hij lijkt nu al echt een eigen willetje te hebben. Mijn vrouw vind hem een kloon van mij dus ze maakt haar borst vast nat voor als hij ouder wordt zegt ze.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  zondag 21 mei 2006 @ 07:31:48 #94
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_38039130
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 22:56 schreef cheqy het volgende:

[..]

Hoe oud is die van jou nu?
Die van mij is komende maandag 4 weken. Het is mijn eerste dus mijn hele leven stond echt op zijn kop maar ik krijg nu het idee dat ik er een beetje grip op krijg.
De kleine groeit best snel en hij lijkt nu al echt een eigen willetje te hebben. Mijn vrouw vind hem een kloon van mij dus ze maakt haar borst vast nat voor als hij ouder wordt zegt ze.
Die van ons is nu bijna 2,5. Een eigen willetje hebben ze idd al heel vroeg, maar zodra ze tegen de 1,5 aan gaan lopen(althans bij die van ons) krijgen ze door dat het woordje NEE van invloed is op de reactie van papa en mama

En ik kan me heel goed voorstellen dat je leven op z'n kop stond Was bij mij de eerste(bijna 9 en woont bij zijn moeder) zo en met Liam ook weer hoor. En nu is nummer 3 onderweg...... En dus moeten we straks in ieder geval met z'n 4'en en soms met z'n 5'en dingen gaan doen.... Ik hou me hart vast
life is all about priorities
  zondag 21 mei 2006 @ 09:04:49 #95
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_38039282
quote:
Op zondag 21 mei 2006 07:31 schreef Kbot2000 het volgende:
En ik kan me heel goed voorstellen dat je leven op z'n kop stond Was bij mij de eerste(bijna 9 en woont bij zijn moeder) zo en met Liam ook weer hoor. En nu is nummer 3 onderweg...... En dus moeten we straks in ieder geval met z'n 4'en en soms met z'n 5'en dingen gaan doen.... Ik hou me hart vast
Is heel gezellig hoor, met z'n vijven op stap. Nou ja, meestal dan.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 21 mei 2006 @ 10:10:58 #96
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38039697
Ik begrijp niet goed dat jullie hele leven op z'n kop stond.
Je wist toch immers wel een aantal maandjes dat het kind eraan kwam
  zondag 21 mei 2006 @ 12:00:22 #97
24188 Belana
kloon van belana
pi_38041446
ik vond het ook wel meevallen eigenlijk....
stormy waters...
sailin'
pi_38043385
ik vond 't wel niet-op-voor-te-bereiden overweldigend hoor. zeker die overdonderdheid van de eerste weken snap ik erg goed. alles even helemaal opzij voor dat ene nog zo kleine maar o-zo-aanwezige wezentje, waar je ineens de totale verantwoordelijkheid voor draagt. pfoeh!
  zondag 21 mei 2006 @ 14:04:12 #99
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_38044659
quote:
Op zondag 21 mei 2006 10:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik begrijp niet goed dat jullie hele leven op z'n kop stond.
Je wist toch immers wel een aantal maandjes dat het kind eraan kwam
Tuurlijk weet je dat het kind er aan komt. Maar ik denk dat de één er zich geestelijk beter op voor kan bereiden als de ander. Er zijn zoveel dingen op me afgekomen wat ik niet wist of wat ik had onderschat.

Mijn vrouw is in het ziekenhuis bevallen met een keizersnede waardoor ze allebei een week moesten blijven. Als kersverse vader wilde ik toch zo veel mogelijk bij ze zijn maar ik had ook nog een boel dingen te regelen naar aanleiding van de geboorte en van de dagelijkse dingen die gewoon door gingen. Dus ik reed drie á vier keer per dag naar het ziekenhuis op en neer.
Toen mijn vrouw met de kleine thuis kwam was meteen de kraamzorg aanwezig, een schat van een mens maar druk Wat ook meespeelde was dat de kraamzorg vanwege onderbezetting maar halve dagen aanwezig was, dat kwam slecht uit omdat mijn vrouw nog bedlegerig was door de wond van de keizersnede. De verzorging van mijn vrouw, kind en het huishouden kwam dus meest op mij neer.

En dan krijg je ook nog zoveel informatie over de verzorging/voeding in korte tijd over je uit gestort dat je er van begon te duizelen.

Toen mijn vrouw eenmaal thuis was begonnen ook meteen de telefoontjes binnen te stromen omdat we in het ziekenhuis geen bezoek wilden hebben, alleen onze ouders waren welkom. We werden gek van die dingen. We hebben allebei een gsm en we hebben een huistelefoon, af en toe gingen ze gewoon bijna tegelijk over.
We hebben ook de stomme fout gemaakt om de visite zo veel mogelijk te doseren. 3 weken lang was het de zoete inval hier. Achteraf hadden we misschien wat meer mensen tegelijk moeten uitnodigen.

Als er een volgende zou komen ben ik er wat meer op voorbereid denk ik. Bij deze had ik iets van 'ik laat het wel over me heen komen'. Achteraf een beetje stom van me dus.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  zondag 21 mei 2006 @ 14:10:01 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38044807
Enneh... de volgende keer kan je telefoon ook gewoon uit he!
***
  zondag 21 mei 2006 @ 17:51:35 #101
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_38051157
quote:
Op zondag 21 mei 2006 14:10 schreef Brighteyes het volgende:
Enneh... de volgende keer kan je telefoon ook gewoon uit he!
Jawel maar al die belangstelling is toch stiekum ook wel leuk.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 21 mei 2006 @ 18:43:30 #102
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38053330
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:14 schreef bixister het volgende:
ik vond 't wel niet-op-voor-te-bereiden overweldigend hoor. zeker die overdonderdheid van de eerste weken snap ik erg goed. alles even helemaal opzij voor dat ene nog zo kleine maar o-zo-aanwezige wezentje, waar je ineens de totale verantwoordelijkheid voor draagt. pfoeh!
Nou dat opzij heb ik niet zo ervaren.
Wel de verbazing over de onvoorwaardelijke liefde voor dat hoopie mensen en de bijbehorende zorgen. Maar praktisch gezien verliep alles eigenlijk volgens verwachting.

Nu was de zeer bewuste voorbereiding in mijn geval ook wel heel wat langer dan 9 maanden. Misschien dat dat scheelt
  zondag 21 mei 2006 @ 21:11:19 #103
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_38059965
Natuurlijk ben je er op voorbereid... Maar net zoals jezelf al zegt Swets, als je dat hoopje mens dan voor het eerst in je armen hebt.....

9 maanden kun je je er weinig tot niets bij voorstellen en dan ineens heb je een nieuw mensje in je armen, datg doet je toch echt wel wat hoor...
life is all about priorities
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 21 mei 2006 @ 22:47:52 #104
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38066140
quote:
Op zondag 21 mei 2006 21:11 schreef Kbot2000 het volgende:
Natuurlijk ben je er op voorbereid... Maar net zoals jezelf al zegt Swets, als je dat hoopje mens dan voor het eerst in je armen hebt.....

9 maanden kun je je er weinig tot niets bij voorstellen en dan ineens heb je een nieuw mensje in je armen, datg doet je toch echt wel wat hoor...
Dat het je wat doet is wat anders dan 'je hele leven op z'n kop' want zo heb ik het simpelweg niet ervaren. Zoals gezegd verliep alles volgens verwachting.

Maar nogmaals, ik ben een van de weinige mannen welke al sinds zijn 19e zeer bewust met het al dan niet krijgen van kinderen is bezig geweest. Dus mijn achtergrond zal waarschijnlijk anders zijn
pi_38069164
nou ik ben geen man en zo lang als ik me kan herinneren ervan overtuigd dat ik graag moeder zou worden. maar toen 't zover was vond ik het alsnog overwéldigend. niet dat ik dat niet verwacht had, maar dat 't zó indrukwekkend zou zijn had ik niet precies voorzien. in ieder geval vind ik het niet raar dat het wel een paar weken (zo niet maanden) duurt voor cheqy die genoemde 'grip op de zaak' weer wat ervaart. ik dacht toen ik je opmerking voor de eerste keer las zelfs dat 't een geintje was. maar uit je latere reacties maak ik op dat je het serieus raar vindt dat hij de eerste paar weken hoteldebotel was? dat vind ik dan weer onbegrijpelijk.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 21 mei 2006 @ 23:46:59 #106
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38069362
quote:
Op zondag 21 mei 2006 23:43 schreef bixister het volgende:
nou ik ben geen man en zo lang als ik me kan herinneren ervan overtuigd dat ik graag moeder zou worden. maar toen 't zover was vond ik het alsnog overwéldigend. niet dat ik dat niet verwacht had, maar dat 't zó indrukwekkend zou zijn had ik niet precies voorzien. in ieder geval vind ik het niet raar dat het wel een paar weken (zo niet maanden) duurt voor cheqy die genoemde 'grip op de zaak' weer wat ervaart. ik dacht toen ik je opmerking voor de eerste keer las zelfs dat 't een geintje was. maar uit je latere reacties maak ik op dat je het serieus raar vindt dat hij de eerste paar weken hoteldebotel was? dat vind ik dan weer onbegrijpelijk.
Misschien intepreteren wij 'leven op zijn kop' anders.
Ik interpreteer het als werkelijk de weg kwijt zijn en niet weten wat je met de situatie aan moet. Zoals gezegd heb ik me verbaasd over de emoties en liefde welke je bij zo'n kindje ervaart, maar praktisch stond alles prima op de rails. En ik heb nooit ervaren dat ik geen grip op de gang van zaken had.

-edit- en ik denk dat een ICSI traject ook wel wat met je doet.
pi_38246510
quote:
Op zondag 21 mei 2006 23:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Misschien intepreteren wij 'leven op zijn kop' anders.
Ik interpreteer het als werkelijk de weg kwijt zijn en niet weten wat je met de situatie aan moet. Zoals gezegd heb ik me verbaasd over de emoties en liefde welke je bij zo'n kindje ervaart, maar praktisch stond alles prima op de rails. En ik heb nooit ervaren dat ik geen grip op de gang van zaken had.

-edit- en ik denk dat een ICSI traject ook wel wat met je doet.
Dat was voor mij hetzelfde, alles ging vlotjes en ik heb nergens het idee gehad van.....ohw crap wat moet ik nu??? Ik heb flink veel over bevallingen en opvoeden gelezen en de tijd goed gebruikt om mezelf voor te bereiden en ik moet zeggen dat dat flink zijn vruchten heeft afgeworpen tot nu toe.

Veel mensen hebben me voor gek uitgemaakt en zeiden dat lezen en voorbereiden geen nut heeft omdat ieder kind anders is......inderdaad ieder kind is anders maar dat maakt die boeken en alle informatie niet minder nuttig. Ik moet nog steeds lachen om de dwaas die zei dat voorbereiden nutteloos is omdat mensen het al duizenden jaren op dezelfde manier doen.

Heb jij je ook ingelezen of heb je je op een andere manier voorbereid?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 mei 2006 @ 22:22:52 #108
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38248750
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 21:27 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]

Dat was voor mij hetzelfde, alles ging vlotjes en ik heb nergens het idee gehad van.....ohw crap wat moet ik nu??? Ik heb flink veel over bevallingen en opvoeden gelezen en de tijd goed gebruikt om mezelf voor te bereiden en ik moet zeggen dat dat flink zijn vruchten heeft afgeworpen tot nu toe.

Veel mensen hebben me voor gek uitgemaakt en zeiden dat lezen en voorbereiden geen nut heeft omdat ieder kind anders is......inderdaad ieder kind is anders maar dat maakt die boeken en alle informatie niet minder nuttig. Ik moet nog steeds lachen om de dwaas die zei dat voorbereiden nutteloos is omdat mensen het al duizenden jaren op dezelfde manier doen.

Heb jij je ook ingelezen of heb je je op een andere manier voorbereid?
Saskia is geboren na een ICSI behandeling.
Ik wist al vanaf mijn 19e dat ik verminderd vruchtbaar was en het krijgen van kinderen op de normale manier niet vanzelf spreken zou zijn. Dus al op voor mannen redelijk jonge leeftijd werd ik geconfronteerd met het fenomeen vaderschap.

Het krijgen van kinderen is dan ook niet binnen een vloek en een zucht geregeld. Voor Saskia zijn we vanaf kinderwens tot geboorte 2 jaar bezig geweest. Dat is wat anders dan een onbeschermde wip van een kwartiertje

Kortom, de keuze voor een kind is dan al heel bewust. Dat zegt natuurlijk nog steeds niets over hoe je reageert wanneer dat kind er eindelijk is. Inderdaad heb ik ook erg veel gelezen over bevallingen en het eerste jaar. En hoewel elk kind vast en zeker anders is, heb je wel een goed idee van wat je te wachten staat en verliep eigenlijk alles wel redelijk volgens plan.
pi_38265962
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 22:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Saskia is geboren na een ICSI behandeling.
Ik wist al vanaf mijn 19e dat ik verminderd vruchtbaar was en het krijgen van kinderen op de normale manier niet vanzelf spreken zou zijn. Dus al op voor mannen redelijk jonge leeftijd werd ik geconfronteerd met het fenomeen vaderschap.

Het krijgen van kinderen is dan ook niet binnen een vloek en een zucht geregeld. Voor Saskia zijn we vanaf kinderwens tot geboorte 2 jaar bezig geweest. Dat is wat anders dan een onbeschermde wip van een kwartiertje

Kortom, de keuze voor een kind is dan al heel bewust. Dat zegt natuurlijk nog steeds niets over hoe je reageert wanneer dat kind er eindelijk is. Inderdaad heb ik ook erg veel gelezen over bevallingen en het eerste jaar. En hoewel elk kind vast en zeker anders is, heb je wel een goed idee van wat je te wachten staat en verliep eigenlijk alles wel redelijk volgens plan.
Op mijn 19de dacht ik daar inderdaad ook nog niet aan, al zeiden de meeste mensen wel dat ik gemaakt was voor het vaderschap. Ergens wist ik wil dat ik zeker weten kinderen zou krijgen maar tot mijn 25 heb ik daar niks mee gedaan.

Hell, als je er 2 jaar bezig bent geweest om een kind te krijgen dan....wel ik weet niet precies wat m'n punt is maar damn!

Hiermee ben je de enige andere levende man die ik ken, die heeft gelezen over bevallingen en het eerste jaar.(en misschien nog wel verder dan het eerste jaar) Ik dacht werkelijk dat het nooit zou gebeuren......
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 mei 2006 @ 16:03:55 #110
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38271041
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 13:48 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]


Hiermee ben je de enige andere levende man die ik ken, die heeft gelezen over bevallingen en het eerste jaar.(en misschien nog wel verder dan het eerste jaar) Ik dacht werkelijk dat het nooit zou gebeuren......
Nou ben ik het type mens dat bij de aanschaf van een chincilla nog een boekje 'Verzorging van chincillas' aanschaft
  zaterdag 27 mei 2006 @ 16:26:21 #111
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_38271755
quote:
Op zondag 21 mei 2006 23:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Misschien intepreteren wij 'leven op zijn kop' anders.
Ik interpreteer het als werkelijk de weg kwijt zijn en niet weten wat je met de situatie aan moet. Zoals gezegd heb ik me verbaasd over de emoties en liefde welke je bij zo'n kindje ervaart, maar praktisch stond alles prima op de rails. En ik heb nooit ervaren dat ik geen grip op de gang van zaken had.
Ik denk dat je het inderdaad verkeerd geinterpreteerd hebt. We hadden zeker wel grip op het gebeuren. Laat ik het er dan maar op houden dat het vrij hectisch was en voor mij een heel ander manier van leven is begonnen.
Ik had van me zelf nooit verwacht dat ik vader wilde/zou worden namelijk. Vrijheid stond namelijk altijd hoog in mijn vaandel.

Dus het was allemaal niet zo heftig als dat jij denkt. Alles verloopt prima.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_41649888
Tijd om weer eens wat levensvocht in dit topic te pompen.

Ik heb net m'n dochter door een bevalling heengeholpen. Al sinds ze wakker werd vanmorgen vroeg begon ze plotseling keihard te huilen, schijnbaar zonder reden. We namen hier voor het gemak maar aan dat de tandjes weer eens pijn deden. Het rare was dat het iedere keer even snel weg ging als opkwam en het zag er bijzonder pijnlijk uit.

Mijn vrouw ging zojuist de deur uit en de kleine leek okay, lekker aan het spelen en niks aan de hand. Plotseling staat ze gespannen te schreeuwen met beide armen wijd tegen de voordeur alsof ze op het punt staat gefouilleerd te worden door de politie. Ik loop op haar af om haar te troosten om vervolgens een geur in te ademen zo erg dat het leek alsof er een beer geslacht was.

Met tegenzin spiek ik in de luier maar er was niks te zien. Was het mijn verbeelding? Was ik het afval vergeten buiten te zetten? Had ik m'n tanden wel gepoetst? De enige conclusie die ik kon trekken was dat er iets overdwars zat in mijn dochter............

Alle gedachten vervagen als er weer een pijnscheut door m'n meiske flitst en de tranen over haar wangen rollen. Ik besluit haar luier af te doen terwijl ik haar draag om vervolgens direct ondergepiest te worden. Goed dat hebben we dan ook maar weer gehad....ik leg haar neer om een verse luier om te doen en tot mijn grote ontsteltenis zie ik wat er dwars zit en wat er naar buiten probeert te komen. Met lede ogen moet ik aankijken hoe mijn meiske al snikkend met de grootste uitdaging van haar jonge leven aan het worstelen is.......een drol met de dikte van haar eigen pols.

Ik raak in paniek als ik zie dat ik geen tissues bij de hand heb, crap die dingen liggen nog op in haar slaapkamer!!!!!! Door het huilen aangemoedigd snel ik naar de slaapkamer om bij terugkomst mijn dochter huilend door de huiskamer te zien kruipen.......met een drol die uit haar kont steekt......... "NNNNNNEEEEEEEEEEE, ga alsjeblieft nu niet zitten" denk ik bij mezelf, ze was immers op het tapijt aan het kruipen...... Net op tijd weet ik haar te onderscheppen om haar weer op een veilige plek neer te leggen. Papa gaat nu nergens meer heen hoor........

Uiteindelijk weet ze de klus te klaren met papa op de eerste rij om het allemaal te aanschouwen.......sommige dingen kun je beter niet zien....soms........


Oh well, tijd voor een bakkie.
pi_45033034
Heren vraagje (meelezende dames ook)

Vrouwlief zou in de komende 3 weken naar de UK moeten vliegen voor haar werk (welke nog niets van de zwangerschap weten)

Ik ben hier op tegen, ik wil vermijdbare risico's vermijden en daar hoort ook vliegen bij.
Nu zijn er eigenlijk geen cijfers bekend betreffende het risico van vliegen en al helemaal niet gedurende het eerste trimester.

Ben ik te overbeschermend.


Like human dads, monkeys gain weight when mate is pregnant
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:23:36 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45033122
Is de vraag op 1 plek stellen niet genoeg?
***
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:27:44 #115
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_45033243
Tijdens mijn eerste zwangerschap (ik was toen 8 weken zwanger) ben ik op vakantie geweest naar de Dominicaanse Republiek. Dus een behoorlijke vliegreis. En dat gaat helemaal prima hoor. Geen extra risico's. Het enige moment waarop je als zwangere niet meer in het vliegtuig moet stappen is aan het eind van de zwangerschap, omdat dan het risico bestaat dat je onderweg bevalt.
pi_45033316
Ik heb ook gevlogen, met 22 weken ofzo nog. Geen vuiltje aan in de lucht. Zwangerschap is geen ziekte hè
Eva
pi_45036834
@ Brighteyes
Nee twee keer zoveel kans op antwoorden , en was niet zeker waar ie thuis hoorde, vond het geen nieuw topic waard

Ik stel de vraag hierom: druk verandering:
Mijn vrouw en ik scubadiven ook, en dat wordt afgeraden, tijdens de zwangerschap althans voor haar.

Ik ben bekend met een miskraam van een familielid na een vlucht uit NY aan het einde van het eerste trimester.
Nu is natuurlijk niet zeker dat de vlucht hiervan oorzaak is of toe bijgedragen heeft maar toch.

Het is ook niet zeker dat een kattebak schoonmaken tot ellende kan leiden..... het is echter een bekende risico factor, en persoonlijk zie ik vliegen in het eerste trimester als een voorkoombare factor zeker daar deze periode de meest onzekere is.

Kortom gevoelsmatig ligt vliegen voor 12 weken iets anders dan vliegen vanaf 3 tot 7 maanden.
Mischien ben ik gewoon een overbezorde aankomend papa
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 13:17:18 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45036928
Duiken is iets heel anders dan vliegen. In een vliegtuig wordt de druk op het juiste niveau gehouden, onder water niet, daar heb je het gewicht van het water wat mee werkt.

De risico's voor een zwangere vrouw om te vliegen zijn dus net zo groot als voor de andere passagiers, want drukverlies in de cabine is voor niemand goed.

Van die kattenbak-bacterie is het bekend dat die schade aan kan richten als jij hem krijgt, van vliegen is dat nog nooit aangetoond, anders zou dat echt wel meer bekend zijn. Die kennis van jou is wrsch gewoon toeval geweest.
***
pi_45038423
Toch zou ik het vliegen liever beperkt houden tot het alom wat veiligere trimester 2.
Net een stukje op de BBC gevonden dat er niets aantoonbaar mis is maar er staat ook tussen week 12 en 32.

Liever te bezord dan teveel risico
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 14:27:12 #120
101919 Meneermax
Pappa van Kai!
pi_45039361
Ah, het was een retorische vraag...
Knopen zijn er om doorgehakt te worden.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 14:32:37 #121
8372 Bastard
Persona non grata
pi_45039543
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 16:28 schreef Panzerknacker het volgende:


Oh well, tijd voor een bakkie.
Hahaha, leuk en beeldend geschreven!
The truth was in here.
pi_45039764
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 13:59 schreef desiredbard het volgende:
Toch zou ik het vliegen liever beperkt houden tot het alom wat veiligere trimester 2.
Net een stukje op de BBC gevonden dat er niets aantoonbaar mis is maar er staat ook tussen week 12 en 32.

Liever te bezord dan teveel risico
Vráág het dan niet! [/Henk Spaans]
Eva
pi_45040217
Wat vind je vrouw er zelf van?
  vrijdag 5 januari 2007 @ 15:21:24 #124
162017 LittleMissSunshine
noem me maar LMS!
pi_45041197
Ja, en als het vliegtuig neerstort hè, dat schijnt ook niet goed te zijn voor de baby!
pi_45042531
joh!

Vliegen lijkt me voor je vriendin geen enkel probleem hoor!
Tenzij ze vliegangst heeft en daar sowieso een hele hap verdovende middelen voor gaat slikken. Dat zou wel eens niet fijn voor vruchtje kunnen zijn.
Maar verder ???
No problem!
pi_45042881
Geen probleem hoor. Met 18 weken nog richting Curacao geweest om met 22 weken ongeveer weer terug te komen. Heerlijk gehad daar gesnorkeld (oke niet gedoken), op zee gevaren, vakantie gevierd en ook nog familiebezoeken afgelegd ook nog gewerkt. En weer teruggevlogen zonder problemen. Als ze langer dan een uurtje zou vliegen moet ze ieder uur een rondje door het vliegtuig gaan omdat ze meer kans heeft op trombose maar gezien het feit dat ze maar een uurtje moet vliegen is dat niet van toepassing of het moet zo zijn zoals Marit1978 hierboven beschrijft.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_45043013
OK waarschijnlijk maak ik me gewoon wat te bezorgd omdat er in de naaste familie een aantal dingen fout zijn gegaan 7 miskramen waarvan een heel zeker direct volgend op een vlugt. en verder wordt nogal wat afgereisd binnen de familie.

Ben daar gewoon nerveus over
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_45043537
Is ook te begrijpen hoor! Wil je vrouw zelf wel vliegen of denkt die er net zo over als jij? Als dat zo is kun je misschien een andere oplossing zoeken om in Engeland te komen (tunnel, boot).
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_45044154
Klinkt super Mibos !
ik vertrek over twee weken (dan 21wkn) naar curacao !
pi_45044676
Engeland is zo'n kort stukje. Drie kwartier maar, voor dat je door hebt dat je in de lucht zit sta je alweer aan de grond. Ik begrijp wel dat je door een geval in de familie bezorgd bent maar statistisch gezien is er geen reden om het te laten.
Syllables govern the world
  † In Memoriam † vrijdag 5 januari 2007 @ 16:54:49 #131
43556 miss_dynastie
pi_45044797
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:08 schreef desiredbard het volgende:
OK waarschijnlijk maak ik me gewoon wat te bezorgd omdat er in de naaste familie een aantal dingen fout zijn gegaan 7 miskramen waarvan een heel zeker direct volgend op een vlugt. en verder wordt nogal wat afgereisd binnen de familie.

Ben daar gewoon nerveus over
'Direct volgend op' is iets anders dan 'gevolg van'. Als je vrouw zich er niet prettig bij voelt moet ze het niet doen, maar da's uiteraard iets anders dan dat het niet zou mogen of gevaarlijk zou zijn.
pi_45045462
Marit1978 mijn man is daar geboren en was achttien toen zijn vader van de marine weer terug moest naar Nederland. Toen baalde hij daar wel van maar nu vind hij het leuk om daar vakantie te vieren en familie te bezoeken (schoonmoeder is wel een antiliaanse)...

Je moet een paar dingen wel even niet vergeten! Adviesje van mijn kant je kunt er iets mee doen of niet...

Je moet een zwangerschapsverklaring meenemen van de verloskundige of gyneacoloog omdat als ze willen je op de terugvlucht tegen kunnen houden en dan naar je zwangerschapspapieren kunnen vragen. Anders kunnen ze je daar houden namelijk en met een verklaring staan ze hier zeg maar een soort van garant voor je dat je gezond bent en een normale zwangerschap hebt.

Stukje wandelen elk uur dat je in de lucht bent.

Aangeven bij het inchecken dat je in verwachting bent en als je dan geluk hebt en het vliegtuig is niet vol dan krijg je een derde stoel (in ons geval dan want wij gingen samen) erbij cadeau zodat de moeder makkelijker kan zitten. Kreeg trouwens bij de KLM ook een slabbetje cadeau in het vliegtuig erg leuk.

En verder raad ik je zeker aan om naar het Christoffelpark te gaan (soort natuurgebied met van alles en nog wat) als je daar van houdt tenminste...

En nog drieduizend andere tips... Wij gaan elk jaar minimaal een maand terug en hebben daar ook een familie-appartement voor onszelf erg vervelend moet ik zeggen.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  vrijdag 5 januari 2007 @ 18:16:50 #133
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_45047526
* oYo meldt als vader zich

tvp voor dit topic

Gaat super! (ontopic)
  vrijdag 5 januari 2007 @ 21:23:25 #134
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45054543
Ik heb gevlogen toen ik een weekje (ofzo) zwanger was. En nog een keer met 18 en 20 weken. Ik heb er geen hinder aan ondervonden, alleen dat ik meer last had van angst in het vliegtuig. Ook die eerste vlucht, terwijl ik toen nog niet wist dat ik zwanger was.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_45095444
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:54 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

'Direct volgend op' is iets anders dan 'gevolg van'. Als je vrouw zich er niet prettig bij voelt moet ze het niet doen, maar da's uiteraard iets anders dan dat het niet zou mogen of gevaarlijk zou zijn.
OK mensen hier komt ie dan.
Huisarts (GP) is met vakantie tot de 15e, maar wie kom ik vanmiddag tegenbij Mammas&Pappas terwijl ik naar bedjes sta te kijken... Huisarts, Vrouw en Koter. Ik hem dus toch maar even lastig gevallen.
Alhoewel er statistisch niets bekend is over de gevolgen van werd er voorzichtig geopperd te wachten tot het tweede trimester

Nu vliegt men voor haar werk voornamelijk en ik weet niet of dat bij jullie bekend is maar: Onderbetaald personeel (en daarmee piloten) en stuiterende landingen zijn niet vreemd. De laatste drie keer op eindhoven was de landing geen lolletje.

Volgens de vrouw van de huisarts (beetje samenzwerings theorie toegeven) zouden vliegtuigmatschapijen niet gelukkig zijn met zulke cijfers, en is het bovendien moeilijjkk hier onderzoek
naar te doen: Wie meldt zich in godsnaam voor zoiets aan.


Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  zondag 7 januari 2007 @ 01:05:29 #136
162017 LittleMissSunshine
noem me maar LMS!
pi_45096953
Pfff wat ben jij een drammer...
pi_45097139
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:22 schreef desiredbard het volgende:

[..]

OK mensen hier komt ie dan.
Huisarts (GP) is met vakantie tot de 15e, maar wie kom ik vanmiddag tegenbij Mammas&Pappas terwijl ik naar bedjes sta te kijken... Huisarts, Vrouw en Koter. Ik hem dus toch maar even lastig gevallen.
Alhoewel er statistisch niets bekend is over de gevolgen van werd er voorzichtig geopperd te wachten tot het tweede trimester

Nu vliegt men voor haar werk voornamelijk en ik weet niet of dat bij jullie bekend is maar: Onderbetaald personeel (en daarmee piloten) en stuiterende landingen zijn niet vreemd. De laatste drie keer op eindhoven was de landing geen lolletje.

Volgens de vrouw van de huisarts (beetje samenzwerings theorie toegeven) zouden vliegtuigmatschapijen niet gelukkig zijn met zulke cijfers, en is het bovendien moeilijjkk hier onderzoek
naar te doen: Wie meldt zich in godsnaam voor zoiets aan.


Die man was vast heel erg blij dat je hem in zijn vrije tijd lastig viel.
Omdat een piloot te weinig betaald zou krijgen denkt hij laat ik de passagiers pesten en een slechte landing uitvoeren?
Als laatste, ik sluit me aan bij LittleMissSunshine
grá mo chroí
  zondag 7 januari 2007 @ 09:27:44 #138
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_45102003
Mijn vriendin heeft tussen week 5 en 33 6 keer gevlogen en zonder problemen. Kindje is gezond. Wel moet ze er voor zorgen genoeg beweging te krijgen (vochtophoping). Dus vaak rondlopen!

Het is veel ongezonder en gevaarlijker om in NL in de auto te zitten. Kans dat er iets gebeurd is veel groter.

Je moet gewoon je niet overbezorgd opstellen. Lijkt me niet fijn voor je partner om zo de hele tijd obsessief haar doen en laten te analyseren. Doe maar gewoon, ja!

Vraag me verder ook af of jouw vraag thuishoort in het topic nieuwe vaders.
pi_45102152
Mijn reaktie hier op Mibos hoort hier eigenlijk niet thuis..maar bericht sturen lukt me niet:

Dank voor je tips!
Ze zijn zéér welkom hoor... we willen uiteraard het beste uit die korte vakantie daar halen!
(wat zijn nou 7 dagen !?)
Dus...mocht je meer bedenken... graag!
pi_45102173
Oja..dan nog even over het vlieg-gedoe:
het lijkt me tijd voor je standpunt maar duidelijk te maken nu.
OF je vertrouwt het niet en hebt liever dat ze niet vliegt
OF je gaat accoord met "geen bewijs dat het kwaad kan" en houdt er over op.
Daarbij; wat is nou eigenlijjk HAAR mening? ik geloof dat zij degene is die moet vliegen?

Dat wat die huisarts je vertelt, kan je gerust met grote korrel zout nemen.
Dit is namelijk GEEN gynaecoloog of onderzoeker op dit gebied.
Tenzij het toevallig een huisarts is die zich helemaal stort op bijscholingen etc. op gebied van verloskunde vraag ik me af in hoeverre hij op de hoogte is.

Ben benieuwd naar wat je vriendin doet:
vliegen of met de boot/trein/auto

(punt)
pi_45110163
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:22 schreef desiredbard het volgende:
stuiterende landingen zijn niet vreemd.
Vraag ook even je gemeente om alle verkeersdrempels weg te halen.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  † In Memoriam † zondag 7 januari 2007 @ 16:17:06 #142
43556 miss_dynastie
pi_45111577
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:22 schreef desiredbard het volgende:
Alhoewel er statistisch niets bekend is over de gevolgen van werd er voorzichtig geopperd te wachten tot het tweede trimester
Ah, en heb je tegen die man net zo zitten drammen als je hier doet? Grote kans dat ie dacht: zaterdagmiddag, lekker vrij, weg met die zanikerd.
quote:
Nu vliegt men voor haar werk voornamelijk en ik weet niet of dat bij jullie bekend is maar: Onderbetaald personeel (en daarmee piloten) en stuiterende landingen zijn niet vreemd. De laatste drie keer op eindhoven was de landing geen lolletje.

Volgens de vrouw van de huisarts (beetje samenzwerings theorie toegeven) zouden vliegtuigmatschapijen niet gelukkig zijn met zulke cijfers, en is het bovendien moeilijjkk hier onderzoek
naar te doen: Wie meldt zich in godsnaam voor zoiets aan.
Sterker nog, ik denk dat als jij belt dat jouw vrouw in het vliegtuig zit, ze er alles aan gaan doen om een miskraam te forceren... nou goed
  zondag 7 januari 2007 @ 18:56:55 #143
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45116674
Ik heb een vrij medische zwangerschap gehad en ik mocht gewoon vliegen . Van de huisarts, van de gyn en van mijn echtgenoot .

Oh shit, zou ie daarom zo hyper zijn, van al die vooraf geplande stuiterende landingen?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 7 januari 2007 @ 19:48:33 #144
16245 CarOnline
met lange O
pi_45118728
Hier 9 weken zwanger van een tweeling en gewoon naar Turkeye gevlogen. En ook weer terug met 11 weken.
Niet zelf trouwens
Niet eens bij stil gestaan of het eventueel misschien wel slecht kon zijn.
Screw them.
We're going home.
pi_45128065
quote:
Op zondag 7 januari 2007 16:17 schreef miss_dynastie het volgende:

Sterker nog, ik denk dat als jij belt dat jouw vrouw in het vliegtuig zit, ze er alles aan gaan doen om een miskraam te forceren... nou goed
Luister Lieverd ..ik zal me inhouden want die uitspraak provoceert zometeen wel een ractie met zo'n zieke opmerking...maar het zullen je hormonen wel zel zal ik maar denken.

Reden dat ik ongerust ben is gewoon: 12 bekende miskramen over 5 familieleden en nog eens twee in kennisenkring in de afgelopen 2 jaar.

Ik zal niet hopen dat het jou overkomt evenzeer hoop ik ook niet dat het ons overkomt.
Als dat drammen is jammer dan
quote:
Op zondag 7 januari 2007 19:48 schreef CarOnline het volgende:
Hier 9 weken zwanger van een tweeling en gewoon naar Turkeye gevlogen. En ook weer terug met 11 weken.
Niet zelf trouwens
Niet eens bij stil gestaan of het eventueel misschien wel slecht kon zijn.
Ik weet ook wel dat als je het niet zou weten met 7 weken je ook gewoon zou vliegen ..... maar toch nu ik het weet.....


Dat ze in NL al scannen zo vroeg.... beginnen ze hier niet aan voor de 12 weken,
Maar wel heel gaaf een tweeling ben je veel groter (sorry bij gebrek aan een beter woord) dan gemiddeld (wat dat dan ook mag zijn) ?

[ Bericht 16% gewijzigd door desiredbard op 07-01-2007 23:13:00 ]
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  zondag 7 januari 2007 @ 23:13:38 #146
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45128320
ik snap dat je bezorgd bent, maar een miskraam voorkom je helaas niet hoe verschrikkelijk ook.
En een miskraam komt doordat er iets mis is met het vruchtje.
Als er zovaak miskramen voorkomen in de familie zal het eerder een erfelijke oorzaak hebben dan een vliegtuig ritje oid.

en uiteraard bezorgd zijn siert je.
Maar dwingen, doordrammen, terwijl je je gewoon niet correct verdiept hebt siert je niet
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † zondag 7 januari 2007 @ 23:13:58 #147
43556 miss_dynastie
pi_45128335
quote:
Op zondag 7 januari 2007 23:07 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Luister Lieverd ..ik zal me inhouden want die uitspraak provoceert zometeen wel een ractie met zo'n zieke opmerking...maar het zullen je hormonen wel zel zal ik maar denken.
Nee hoor, geen hormonen, maar je bent gewoon een zeur die zijn gelijk wil halen en daar de salarissen van piloten bij haalt als reden om vliegtuigen te laten hobbelen en dat als reden voor een miskraam aan te wijzen, kom op zeg Een miskraam overkomt je. Niet door een hobbel op de weg of door een vliegtochtje. Een x aantal procent van de zwangerschappen eindigt in een miskraam in het eerste trimester. Soms hebben die moeders gevlogen, soms zijn ze met de boot geweest en soms zijn ze niet verder gekomen dan de supermarkt op zaterdagmiddag. Daar doe je niks aan.

Kijk, als jij zegt: ik wil niet dat mijn vrouw vliegt, punt, dan kan dat en moet je dat met haar bespreken, ik zou er lak aan hebben, maar misschien is jouw vrouw anders. Maar dit soort domme samenzweringstheorietjes kan ik gewoon echt niet serieus nemen.
  zondag 7 januari 2007 @ 23:29:29 #148
16245 CarOnline
met lange O
pi_45128976
quote:
Op zondag 7 januari 2007 23:07 schreef desiredbard het volgende:

Ik weet ook wel dat als je het niet zou weten met 7 weken je ook gewoon zou vliegen ..... maar toch nu ik het weet.....
Maar waarom neem je niet gewoon aan dat het geen kwaad kan? Hier zitten zoveel mensen die goeie ervaringen hebben met vliegen en zwanger zijn.
quote:
Dat ze in NL al scannen zo vroeg.... beginnen ze hier niet aan voor de 12 weken,
Maar wel heel gaaf een tweeling ben je veel groter (sorry bij gebrek aan een beter woord) dan gemiddeld (wat dat dan ook mag zijn) ?
Een week na het vliegen bleek dat ik zwanger was van een tweeling. Toen kreeg ik de 12 weken echo.

Ja, ik was behoorlijk groter. Zelfs zo groot dat de kraamverpleging regelmatig moest lachen om mijn enorme buik, omdat ze dat niet zo vaak zagen. En ik was toen ik er lag nog maar 35 weken.
Screw them.
We're going home.
pi_45131168
quote:
Op zondag 7 januari 2007 23:13 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nee hoor, geen hormonen, maar je bent gewoon een zeur die zijn gelijk wil halen en daar de salarissen van piloten bij haalt als reden om vliegtuigen te laten hobbelen en dat als reden voor een miskraam aan te wijzen, kom op zeg Een miskraam overkomt je. Niet door een hobbel op de weg of door een vliegtochtje. Een x aantal procent van de zwangerschappen eindigt in een miskraam in het eerste trimester. Soms hebben die moeders gevlogen, soms zijn ze met de boot geweest en soms zijn ze niet verder gekomen dan de supermarkt op zaterdagmiddag. Daar doe je niks aan.

Kijk, als jij zegt: ik wil niet dat mijn vrouw vliegt, punt, dan kan dat en moet je dat met haar bespreken, ik zou er lak aan hebben, maar misschien is jouw vrouw anders. Maar dit soort domme samenzweringstheorietjes kan ik gewoon echt niet serieus nemen.
Nee de salarisen van piloten zijn een locaal grapje: RyanAir (O'Leary) en zijn overname bod op Aerlingus. Het veschil in de vaardigheid van het personeel en de veiligheidsfoutjes halen hier iets meer de pers. En ja van alle vliegtuigmaatschappijen waarme ik gevlogen heb is ryanair de rottigste (of dat nu de piloot is of de lengte van het weiland de landingsbaan in "Brussel", "Parijs" of Amsterdam Zuid (waarom ze het nog eindhoven noemen is me een raadsel)

Maar idd ik ben bovenstaande ook nog wel met je een dat het je overkomt: maar zou je je achteraf niet afvragen ...wat als ik nou niet die hobbelige weg genomen had , die snelheidsdrempel met 50k.
(Deed veroorzaakte men 60 jaar geleden geen miskraam met ongewenste zwangerschappen door de trap af te glijden en over kuilenweggetjes te fietsen? <Ik zou niet weten hoe succevol dat zou zijn trouwens>)

Ik zal best wel overbezorgd zijn, en jij zou er mischien ook minder laconiek over denken als er in korte tijd om je heen zoveel fout was gegaan. We zullen het subtopic vliegen nu dus maar laten rusten ok
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  maandag 8 januari 2007 @ 08:46:13 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45134789
Dat van die miskramen opwekken op kuilenweggetjes is onzin hoor. Dat is de overlevering maar kan nooit gewerkt hebben, alleen toeval in combinatie met allerlei andere onzin die mensen toen uithaalden om maar een miskraam te krijgen.

Er zijn mensen die rijden zelfs paard terwijl ze zwanger zijn en ook dat gaat niet mis.

Bel een verloskundige en vraag het. Er is niets dat je kan doen om een miskraam te voorkomen, die krijg je, of die krijg je niet.
Maar je krijgt hem iig niet van een hobbelig weggetje of een vliegtuiglanding. En een ieder die zich af vraagt of ees miskraam daardoor veroorzaakt is is bovenop het verlies van het kindje dubbel zielig in mijn ogen omdat je jezelf echt volslagen onnodig een schuldgevoel aan zit (of laat) te praten.
***
  maandag 8 januari 2007 @ 09:13:07 #151
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_45135113
Jammer dat dit topic zo offtopic is gegaan.

BE heeft gelijk, een miskraam is iets natuurlijks; vruchtje is gewoon niet okay en dat wordt niet geinitieerd door hobbelige wegen of iets dergelijks. Er zijn zelfs veel vrouwen die nog lang paardrijden tijdens de zwangerschap en dat gaat supergoed.

Wij zijn een een keer een vruchtje kwijt geraakt na 7 weken en had niks te maken met reizen oid. We hadden niet eens gevlogen. Natuurlijk selectieproces.
  maandag 8 januari 2007 @ 09:16:53 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45135168
Idd behoorlijk offtopic.

Swets! Kom eens even op je eigen briljante wijze vertellen hoe het nu is om een vader van 2 kindjes te zijn? En hoe is het met zoonlief? Trots? Jij dan, niet hij.
***
  maandag 8 januari 2007 @ 10:40:34 #153
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_45136501
Ja en ik mis ook nog Jarno.

Zelf mag ik als paps niet klagen. Ze slaapt 5 uur door 's nachts, dan eet ze weer en slaap vervolgens nog eens 5 uur. Vanaf een uur of 9 is ze dan een paar uur wakker en vraagt om de 2 a 3 uur om eten.
Ben blij dat we geen huilbaby hebben...
  maandag 8 januari 2007 @ 11:29:13 #154
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_45137674
Dankzij m'n kleine meid is mn hele ritme fucked up!
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_45137721
Ik sta zoveel trotser in het leven met onze kleine prins. Het heeft mij leven heeeeel veeeel leuker gemaakt. Wat een pret. Als je de kleine man ziet, vergeet je al je stress. Heerlijk om met hem te spelen. Hij kan zich zittend op z'n billen wel een uur vermaken met z'n speelgoed. Ik kan wel een uur naar de spelende man kijken. Echt TE GEK
  maandag 8 januari 2007 @ 11:43:31 #156
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_45138049
Ja mijn ritme moet ook nog wennen...
pi_45138964
quote:
Op maandag 8 januari 2007 09:16 schreef Brighteyes het volgende:
hoe het nu is om een vader van 2 kindjes te zijn?
Niks an

Nee ik vind vader zijn van 2 superleuk. En ik vind vooral de taalontwikkeling erg leuk en aangezien dat hier met 2 talen tegelijk gaat is het nog eens plezier en humor in het kwadraat met later voor de kids dubbel profijt ook.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 januari 2007 @ 12:50:35 #158
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45139527
quote:
Op maandag 8 januari 2007 09:16 schreef Brighteyes het volgende:
Idd behoorlijk offtopic.

Swets! Kom eens even op je eigen briljante wijze vertellen hoe het nu is om een vader van 2 kindjes te zijn? En hoe is het met zoonlief? Trots? Jij dan, niet hij.
Ik denk dat ik op de eerste plaats wakker moet zijn om wat briljants te kunnen tikken, vraag me dat over een maand of 2 nog maar eens als hij een beetje doorslaapt.

Maar Tijn doet het geweldig, vooral protesteren kan hij erg goed 's nachts. Saskia is een poepie. 'Even bij mijn broertje kijken Papa, dat mag wel toch?' .
  maandag 8 januari 2007 @ 12:54:52 #159
8372 Bastard
Persona non grata
pi_45139642
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:30 schreef draaijer het volgende:
Ik sta zoveel trotser in het leven met onze kleine prins. Het heeft mij leven heeeeel veeeel leuker gemaakt. Wat een pret. Als je de kleine man ziet, vergeet je al je stress. Heerlijk om met hem te spelen. Hij kan zich zittend op z'n billen wel een uur vermaken met z'n speelgoed. Ik kan wel een uur naar de spelende man kijken. Echt TE GEK
Heel herkenbaar!
Als ik thuis ben in het weekend, en ze is wakker, ben ik alleen maar aan het kijken naar haar, of we spelen samen.. uren achtereen.
Ze is nu 14 maanden
The truth was in here.
  maandag 8 januari 2007 @ 13:11:51 #160
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45140123
Trotse papa's
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_45140283
quote:
Op maandag 8 januari 2007 12:54 schreef Bastard het volgende:

[..]

Heel herkenbaar!
Als ik thuis ben in het weekend, en ze is wakker, ben ik alleen maar aan het kijken naar haar, of we spelen samen.. uren achtereen.
Ze is nu 14 maanden
Ik ga straks de kleine prins voor het eerst met de fiets ophalen. Schijnt hij erg leuk te vinden. Dan blaas ik even naar huis, pak ik de fiets en pik ik hem op bij het kdv. Kijken wat de prins ervan zal vinden
  maandag 8 januari 2007 @ 13:21:32 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45140385
Ik zou iig gewoon rijden ipv blazen. De prins vind het nl. denk ik vast leuk om die papa nog een tijdje te hebben.
***
pi_45140664
quote:
Op maandag 8 januari 2007 13:21 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou iig gewoon rijden ipv blazen. De prins vind het nl. denk ik vast leuk om die papa nog een tijdje te hebben.
Je hebt gelijk
Gelukkig heb ik wel een veilige auto, maar je hebt gelijk. Meestal trap ik op de snelweg een beetje, maar ik zal me inhouden
  maandag 8 januari 2007 @ 13:58:14 #164
45621 Suzanna
Mama van...
pi_45141403
quote:
Op maandag 8 januari 2007 12:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik denk dat ik op de eerste plaats wakker moet zijn om wat briljants te kunnen tikken, vraag me dat over een maand of 2 nog maar eens als hij een beetje doorslaapt.

Maar Tijn doet het geweldig, vooral protesteren kan hij erg goed 's nachts. Saskia is een poepie. 'Even bij mijn broertje kijken Papa, dat mag wel toch?' .
herkenbaar... Noa hier is ook echt de grote zus. Ik 'betrapte haar op heterdaad' toen ze bij haar kleine zus (die in de reiswieg lag) met een vrolijke glimlach op haar gezicht het dekentje goed trok, over haar hoofdje aaide en zachtjes tegen haar praatte...
pi_45141453
ach gos,
wat lief!
Prachtig om te zien lijkt me dat !

(kind 1 is er nog nieteens hier .. nu al dromen over reaktie kind 1 op de tweede ???? )
  maandag 8 januari 2007 @ 14:03:27 #166
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45141568
Wat een mooie dingen lees ik hier.
Grote zussen klinken als de allerliefste mensjes van de wereld.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 januari 2007 @ 14:14:30 #167
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45141930
Vandaag hebben we hier ene protestdag

Saskia wil niet slapen terwijl ze doodmoe is en Tijn is heftig aan het huilen, maar wil niet aan de borst.... gezellig
pi_45142948
Klinkt gezelilg Swets maar niet heus... Hoe is het met ET?
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  maandag 8 januari 2007 @ 16:24:03 #169
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45146324
quote:
Op maandag 8 januari 2007 14:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Vandaag hebben we hier ene protestdag

Saskia wil niet slapen terwijl ze doodmoe is en Tijn is heftig aan het huilen, maar wil niet aan de borst.... gezellig
Welkom in de wereld van Twèè Kinderen. je hoeft je wallen echt niet op de foto te zetten, die hou je nog wel een poosje .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 januari 2007 @ 16:42:07 #170
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45146983
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:24 schreef Leah het volgende:

[..]

Welkom in de wereld van Twèè Kinderen. je hoeft je wallen echt niet op de foto te zetten, die hou je nog wel een poosje .
Ow ja, ik mag morgen weer gaan werken. Morgen gaan de kraamhulp om 2 uur weg, woensdag t/m vrijdag komt ze nog maar tot 12 uur. Zit eloise dus vanaf de middag met een bewegelijke peuter en een baby van 5 dagen oud .

Bij saskia hadden we nog 64 uur kraamhulp. Kon je tenminste zonder paniek gaan werken. Maar goed, nog zo'n nacht als afgelopen nacht na een dag als deze en ik haal het niet eens naar mijn werk omdat ik halverwege in de berm in slaap val .

Maar Tijn lijkt het nu ipv 2 uur toch wel 4 tot 5 uur op een voeding te gaan redden, en Saskia zal wel slapen vannacht. En pa en ma ook
pi_45147321
Hoeveel uur hebben jullie dan Swets? Wij kregen 44 uur, elke dag tot 14.30u. Kan ze anders niet later beginnen?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 januari 2007 @ 17:04:39 #172
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45147821
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:50 schreef poemojn het volgende:
Hoeveel uur hebben jullie dan Swets? Wij kregen 44 uur, elke dag tot 14.30u. Kan ze anders niet later beginnen?
Ja 44 uur, vrijdag was ze er 4, zaterdag en zondag 8, maandag en dinsdag 6, donder t/m vrijdag 4.

Ze begint om 8 uur en dat is precies de tijd dat Saskia zo'n beetje wakker wordt. Dus die kan ze dan mooi aankleden en een beetje op gang gooien.
Ik ga 10 voor half 8 weg. Het voordeel is dat ik dan om 16:00 klaar ben en zo 10 over 4 weer thuis ben.
Nou ja, eigenlijk is alleen morgen en donderdag wat problematisch. de andere dagen zit Saskia op het kdv en volgende week ben ik vrij
  maandag 8 januari 2007 @ 19:01:30 #173
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_45151884
44 uur is standaard, alleen bij complicaties krijg je meer. Wij kregen 5,5 u monder omdat vriendin in het zh is bevallen.

Ik ben blij dat ik thuis kan werken wanneer ik dat wil. 's Morgens om uur of 6 beginnen, dan wat pauzes en 's avonds weer wat doorwerken tot 12 u.
  maandag 8 januari 2007 @ 19:08:54 #174
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45152205
Kunnen jullie geen verlengde kraamzorg aanvragen Swets? Ivm met de bekkenklachten van ET?
Wie weet kun je dan net die twee middagen nog overbruggen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 januari 2007 @ 19:22:39 #175
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45152770
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:01 schreef oYo het volgende:
44 uur is standaard, alleen bij complicaties krijg je meer.
Ja dat weet ik. Zoals gezegd kregen we bij onze eerste nog 20 uur meer.
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:08 schreef Leah het volgende:
Kunnen jullie geen verlengde kraamzorg aanvragen Swets? Ivm met de bekkenklachten van ET?
Wie weet kun je dan net die twee middagen nog overbruggen.
Misschien wel, maar ik vermoed dat de kraamhulp dat zelf wel aangedragen had als daar een aanleiding voor was

Wij redden het wel hoor, zoals gezegd heb ik gunstige werktijden, gaat Saskia naar het kdv en is alleen donderdag echt een probleem. Maar dan gaat Saskia wel met Opa en Oma mee ofzo.

Ik vind het wel belachelijk weinig, geef desnoods de mogelijkheid om uren 'bij te kopen' ofzo. Die 64 uur was precies goed.
pi_45153145
Deze trotse papa meldt zich ook eens!!

De eerste 2 nachten was een hel... Om het half uur was ze wakker en ik moest er dus telkens uit omdat mijn verloofde nog niet echt snel kon opstaan uit bed (83 cm hoog en net bevallen natuurlijk)

Maar nu slaapt ons wondertje elke nacht al ruim 6 a 7 uur door en soms wel 8 uur!

oYo, mijn verloofde was ook in het ziekenhuis bevallen, maar wij krgen vanaf het moment dat ze thuis was de zorg, wij hebben de standaard 44 uur gehad. Moest jou vriendin langer blijven in het ziekenhuis?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 januari 2007 @ 19:38:10 #177
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45153579
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:08 schreef Leah het volgende:
Kunnen jullie geen verlengde kraamzorg aanvragen Swets? Ivm met de bekkenklachten van ET?
Of gewoon een vrije dag nemen?
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_45153641
vermoeid ?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 januari 2007 @ 19:44:42 #180
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45153681
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:41 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Of gewoon een vrije dag nemen?
Ik ben zoals gezegd de hele week erop vrij als we helemaal geen kraamzorg meer hebben.
Sowieso werk ik er pas sinds half November. Ik wil ook weer niet vaker vrij zijn dan werken
  maandag 8 januari 2007 @ 19:47:35 #181
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45153823
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:22 schreef Swetsenegger het volgende:


Misschien wel, maar ik vermoed dat de kraamhulp dat zelf wel aangedragen had als daar een aanleiding voor was
Nooit geschoten, is altijd mis . Je VK gaat daarover, niet de kraamhulp. Als je VK de aanvraag doet, krijg je het ook gewoon vergoed via je verzekering.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_45154307
Dat lijkt mij ook de moeite van het proberen waard.
Wegens 'fysiek niet redzaam' kun je tot 10 uur extra krijgen, te verdelen over 5 dagen.
  maandag 8 januari 2007 @ 20:01:55 #183
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45154407
Ik denk altijd maar zo, het is er niet voor niets. En gezien de tegenwoordige ziektekosten premies mag dat ook best .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 januari 2007 @ 20:31:55 #184
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45155724
Maar eloise is absoluut niet 'fysiek niet redzaam' hoor
  Jubileum moderator maandag 8 januari 2007 @ 20:33:37 #185
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45155794
Ik zou het zeker even aankaarten bij je VK Swets. Ik kreeg er toen ook zo extra uren bij, toen ik longontsteking kreeg.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 8 januari 2007 @ 20:34:52 #186
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45155869
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar eloise is absoluut niet 'fysiek niet redzaam' hoor
Maar met bekkenklachten is het altijd aan te raden wat rustiger aan te doen . Niet tillen enzo .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 januari 2007 @ 20:38:36 #187
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45156077
Nou ja, het kan dan pas morgen aangekaart worden. tegen de tijd dat de kraamzorg verlengd wordt zijn we de kraamweek uit, het is tenslotte nog maar 4 dagen.

En daarnaast vind ik dat een beetje oneerlijk tov mensen die het écht nodig hebben. De conclusie mag misschien zijn dat 44 uur kraamzorg uberhaupt te kort is, maar dan kunnen beter alle verse ouders hoogevorst een mail sturen.
pi_45156337
Voor mij was het deze keer wel genoeg, paar uurtjes minder zou zelfs genoeg geweest zijn waarschijnlijk. Vorige keer was 40 uur juist weer echt te weinig.
  maandag 8 januari 2007 @ 20:48:11 #189
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_45156550
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:31 schreef Webcrowler het volgende:


oYo, mijn verloofde was ook in het ziekenhuis bevallen, maar wij krgen vanaf het moment dat ze thuis was de zorg, wij hebben de standaard 44 uur gehad. Moest jou vriendin langer blijven in het ziekenhuis?
Per dag in het ziekenhuis verlies je 5,5 uur. Kan er ook niets anders van maken. Jullie hadden dan mazzel.
  maandag 8 januari 2007 @ 20:49:57 #190
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_45156637
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik ben zoals gezegd de hele week erop vrij als we helemaal geen kraamzorg meer hebben.
Sowieso werk ik er pas sinds half November. Ik wil ook weer niet vaker vrij zijn dan werken
Bij medische noodzaak zal er vast wel begrip zijn toch?
Dacht dat jij iets deed bij een routerdsitributeur ofzo.
pi_45156882
oYo, bij mij zijn ook geen uren afgetrokken voor de ziekenhuisbevalling. Misschien scheelt het dat ik een medische indicatie had Of dat ik van 23u tot ca 3.30u in 't ziekenhuis was dus geen dag?
pi_45156910
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:48 schreef oYo het volgende:

[..]

Per dag in het ziekenhuis verlies je 5,5 uur. Kan er ook niets anders van maken. Jullie hadden dan mazzel.
Wij zijn ook maar een kleine 5 uur in het ziekenhuis geweest. Misschien dat het dan weer anders is ofzo? of zou het per kraamcentrum anders zijn?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 januari 2007 @ 20:59:10 #193
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45157095
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:49 schreef oYo het volgende:

[..]

Bij medische noodzaak zal er vast wel begrip zijn toch?
Hoe komt toch iedereen erbij dat er medische noodzaak zou zijn
quote:
Dacht dat jij iets deed bij een routerdsitributeur ofzo.
Daar werk ik nu niet meer, ik ben half November bij een andere werkgever begonnen. En nogwel de meest begripvolle werkgever die je kan treffen denk ik, namelijk de overheid
pi_45157506
Ik zie op http://www.kraamzorg.saysay.nl/ dat de dag van ontslag niet meetelt, waarschijnlijk scheelt dat dus. Juliette is om 1.09u geboren op de dag van ontslag dus waarschijnlijk hebben ze daarom de volledige 44 uur gerekend.
  maandag 8 januari 2007 @ 21:16:54 #195
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45157979
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hoe komt toch iedereen erbij dat er medische noodzaak zou zijn
Medische noodzaak is een rekbaar begrip . Mijn wederhelft was thuis zelfs, maar ze hadden me lichtelijk verrabbezakt op de OK, dus werd de kraamzorg verlengd.
Als ET nog last van haar bekken heeft is het misschien gewoon prettig dat ze nog wat extra hulp krijgt, maar dat kunnen jullie uiteraard zelf het beste beoordelen . Ik geef slechts aan dat de mogelijkheid er wel degelijk is.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 8 januari 2007 @ 22:41:45 #196
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_45162499
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:59 schreef Swetsenegger het volgende:


Daar werk ik nu niet meer, ik ben half November bij een andere werkgever begonnen. En nogwel de meest begripvolle werkgever die je kan treffen denk ik, namelijk de overheid
Zo, jij wil meer vakantiedagen en een beter pensioen!
De overheid is mijn klant. Betalen vrij goed.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 januari 2007 @ 11:38:22 #197
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:03:34 #198
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_45206893
Vermoeiend ambtenaar zijn...

Of heeft Tijn je wakker gehouden? Kan je op je werk uitrusten.
pi_45207502
veel nachtelijk fesTIJN bij jullie zeker?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 januari 2007 @ 12:29:56 #200
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45207710
Ik heb het 3 uur zien worden... en 4 uur... en 5 uur... en 6 uur... en half 7 mocht ik eruit
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:03:28 #201
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_45208793
Swets, ik lees er misschien overheen maar hier kregen we 4 uur extra juist als papa ging werken (is ie toen maar even gaan doen om de indicatie te krijgen ). Dit bood de kraam zelf aan.
En krijg je met een peuter erbij ook niet extra uren, dat was hier wel zo geweest (als we al een peuter hadden natuurlijk!)

Nivea heeft mannenwallencreme he!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_45210863
Hier deden ze alleen aan peuteruren bij kinderen onder de twee.

Mijn man zag die tijden ook steeds vannacht, maar had het geluk dat ik door mijn rug gegaan ben zodat hij mocht thuisblijven van zijn werk.
pi_45211810
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:03 schreef PM-girl het volgende:
Nivea heeft mannenwallencreme he!
mannenwallen? zijn die anders dan vrouwenwallen?

ai poemojn. beterschap. en wat zal je man heerlijk uitrusten vandaag.
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:38:21 #204
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_45211839
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:37 schreef bixister het volgende:

[..]

mannenwallen? zijn die anders dan vrouwenwallen?
Ze hebben in ieder geval een eigen commercial!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 augustus 2007 @ 21:44:35 #205
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52210347
Ok, ik word dus, als de voorzienigheid het wil, ergens begin volgend jaar wederom vader. Zodra dit voor mij heugelijke feit vertelt wordt, word ik een beetje meewarig aangekeken door de mannen/vaders in de omgeving. Opmerkingen als 'ga je een creche beginnen' en 'Nou slaap je helemaal nooit meer' en 'nou haal je helemaal geen leven meer over!' zijn eerder regel dan uitzondering.

Is het nu werkelijk gek dat je als man kinderen en een groter gezin leuk vind? Zijn de papa's die stiekem nog wel een kind willen echt in de minderheid?
pi_52211047
heb je PABO gedaan?

nog gefeliciteerd Swets
pi_52211153
ik weet niet of ze in de minderheid zijn maar ik ken in mijn direkte omgeving 1 stel met 3 kids waarvan hij er nog wel meer zou willen, echter zij niet.

ook een stel, 4 kinderen, zijn bezig voor de vijfde (mede doordat in eerste instantie hij nog zo graag een kleintje erbij wilde)

Edit: en trouwens gefeliciteerd swets met jullie wonder
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 augustus 2007 @ 22:21:50 #208
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52211671
Bedankt .
Zijn wel vrouwen die er reageren
  donderdag 9 augustus 2007 @ 05:42:05 #209
8372 Bastard
Persona non grata
pi_52219102
Ik zou er ergens ook nog wel 1 willen hoor.. we hebben Jasmijn die 2 word in November en Amber die nu een half jaar is...
Maar ik ben vandaag niet voor niks vroeg op... ik zou er graag eerst een paar nachten goed over willen slapen eer ik aan een derde begin.
The truth was in here.
pi_52433888
Als je Pa wordt wordt je moe ook

GZD wordt Brian maar 1x par nacht wakker dus voeding om 11, 3 en 7 en dan moet ik er toch uit....
Die kleine bespart me het zetten van de wekker.

Maar ik had iedereen die me voorheen gezegd had dat je naar je werk gaat om uit te rusten uitgelachen.
maar nu:
Tell me why, I don hate mondays
Tell why, i do love mondays
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_52433913
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Ok, ik word dus, als de voorzienigheid het wil, ergens begin volgend jaar wederom vader. Zodra dit voor mij heugelijke feit vertelt wordt, word ik een beetje meewarig aangekeken door de mannen/vaders in de omgeving. Opmerkingen als 'ga je een creche beginnen' en 'Nou slaap je helemaal nooit meer' en 'nou haal je helemaal geen leven meer over!' zijn eerder regel dan uitzondering.

Is het nu werkelijk gek dat je als man kinderen en een groter gezin leuk vind? Zijn de papa's die stiekem nog wel een kind willen echt in de minderheid?
Allemaal stoerdoenerij.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 16 augustus 2007 @ 21:11:26 #212
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_52434004
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:06 schreef desiredbard het volgende:

Maar ik had iedereen die me voorheen gezegd had dat je naar je werk gaat om uit te rusten uitgelachen.
maar nu:
Geloof me, dit is de eerste van heel veel dingen die je voorheen niet geloofde. The best is yet to come .
Ik had ervoor getekend trouwens, slechts 1 nachtvoeding .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_52434055
We hadden er graag 3 gewild, ware het niet dat het met de 2e zo'n drama was rond de (veel te vroege) bevalling en alle bijkomende gevolgen dat we besloten hebben blij te zijn met 2 gezonde kids en het daarbij te laten. Een zwangerschap zou nu geen tel plezierig zijn, louter angsten oproepen.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_52434174
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:11 schreef Leah het volgende:

[..]

Geloof me, dit is de eerste van heel veel dingen die je voorheen niet geloofde. The best is yet to come .
Ik had ervoor getekend trouwens, slechts 1 nachtvoeding .
Oh ik geniet ervan hoor.....,
Eigenlijk zijn de gasten (en mijn vrouw) vermoeiender dan de baby.
We zijn zelfs al naar een restaurant geweest met de kleine voor ons 3 jarig huwelijk daar we weten dat die kleine zo prima gaat. Geen kik gaf die. (Dat zal nog wel veranderen gezien het gedrag van wat peuters en kleuters hier in de buurt)

Ik weet dat we heel gelukkig zijn met maar één voeding... kon het niet geloven toen ze thuiskwamen.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_53002466
5.5e week...en 9 uur slaap vannacht
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  vrijdag 7 september 2007 @ 23:05:20 #216
80382 manny
30 is best veel
pi_53018780
Die dames hier (tweeling) slapen al lekker door, vandaag over gegaan op 4 voedingen... ben benieuwd hoe laat ze morgenochtend komen..
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 november 2007 @ 20:48:40 #217
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54876985
4 jaar na het openen van het eerste papa topic ben ik 2 kinderen verder al gepokt en gemazeld uit de strijd gekomen. En dan dient nummer 3 zich aan als een onverwacht en zeer welkom cadeautje (waarover later meer).

Maar dan komen de praktische problemen... waar laten we 3 kinderen? Hoe krijg ik een zitverhoger, römer en maxi-cosi op de achterbank van een Punto gepropt? hoeveel luiers kan een mens verschonen in zijn leven en meer van dat soort filosofische overpeinzingen. Maar daar blijft het niet bij! Een open zolder, waar ik ongeveer anderhalf jaar geleden de laatste spijker in geslagen heb na een verbouwing tot computerhok, moet volledig op de schop.

Er moeten muren geplaatst! Deuren gemonteerd! Bureaus ...eh... in lucht opgaan! En dat allemaal in ongeveer 4 vrije uurtjes per 2 weken... Ik heb nog een maand of 3...

Over de zwangerschap en geboorte van Tijn heb ik niet zoveel geschreven. Helaas werd deze zwangerschap, naast persoonlijke sores, overschaduwd doordat mijn vader ernstig ziek werd. Hij heeft gelukkig de geboorte van zijn stamhouder en naamgenoot nog zeer bewust meegemaakt, maar vroeg in voorjaar hebben we afscheid van hem moeten nemen.

Op de dag dat we het as van mijn vader zouden uitstrooien plaste E.T. een plusje. Aangezien zowel Saskia als Tijn met ICSI geboren zijn en de fertiliteitskliniek ons bij meerdere gelegenheden heeft verteld dat de kans op een spontane zwangerschap 'nihil' zou zijn is dit een oprecht, genuine, een pinda van duyvis is altijd ok, wonder.... Een cadeautje..., van Pa.

Pa, bedankt (voor alles) en tot ziens (als ik mijn eigen kleinkinderen groot heb zien worden).
Nieuwe frummel, van harte welkom!
  dinsdag 27 november 2007 @ 20:55:46 #218
24188 Belana
kloon van belana
pi_54877168
daar krijg ik nou tranen van in mijn ogen, serieus wat mooi
stormy waters...
sailin'
pi_54877248
Oh Swets, wat mooi man
Variety is the spice of life
  dinsdag 27 november 2007 @ 21:43:26 #220
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_54878083
Swets... wat doe je prachtig stukje
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_54878473

swets, wat weet je dingen weer mooi treffend te beschrijven
pi_54878758
weet je zeker dat 't geen kadootje van de buurman is?

sorry flauw geintje. ik vind 't ook een heel mooi en ontroerend stuk! (en een mooi wonder!! )
pi_54878846
Swets, werkelijk, door dit soort stukjes snap ik nooit dat ze jou een ban geven

oja bans mag jeniet bespreken...

[ Bericht 17% gewijzigd door Jelief op 28-11-2007 08:59:56 (bannig) ]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 november 2007 @ 22:40:55 #224
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54878891
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 22:36 schreef bixister het volgende:
weet je zeker dat 't geen kadootje van de buurman is?
Ach ze kunnen in het ziekenhuis ook wel balletje balletje gespeeld hebben met E.T.'s eitje... we gokken het er maar op
pi_54879116
swets *snik* (die rot hormonen ook)
Mama van Isa en Ties
  woensdag 28 november 2007 @ 01:14:27 #226
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_54882760
Wat mooi Swets! En wat een fijne gedachte, een kadootje van je vader. Ontroerend!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_54884290
Mooi Swets. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_54884836
Swets wat mooi omschreven en geniet van jullie twee grote wondertjes en jullie speciale wondertje...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_54885500
Ik vind het trouwens ZO leuk om papa te zijn. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 november 2007 @ 09:45:54 #230
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54885684
quote:
Op woensdag 28 november 2007 09:35 schreef Jarno het volgende:
Ik vind het trouwens ZO leuk om papa te zijn. .
Gaaf he
pi_54885838
quote:
Op woensdag 28 november 2007 09:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Gaaf he
.

Thuiskomen en een knuffel en (natte open mond) kwijlkus krijgen. Als ze al zitten te eten compleet met etensresten en al. .

Kroelen als ze moe is en naar bed wil (normaal gesproken is ze niet zo kroelerig, maar dan wel) .

De hele dag PAPAPAPAPAPAPAPAPAPAPAPAPAPAPAetc. horen. .

Badderen, spelen, alles... Geweldig gewoon!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 28 november 2007 @ 09:58:06 #232
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_54885924
Mooi geschreven Swets! Ik ben zeker dat je pa er een hand in had! Ik geloof er in dat hij als engel zal waken over zijn kleinkinderen! Dat voel en weet je vast wel! Ik heb jullie verhalen van in het begin gevolgd en ik gun niemand liever alle geluk en kinderen als jullie. You are blessed!

Wij hadden niet echt kinderplannen, laat staan een groot huis. Ook de werkkamer werd omgebouwd tot kinderkamer. Nu in 2008 verhuizen we naar een groter huis met 5 kamers. Ik gaf graag de werkkamer op met servers e.d.
  woensdag 28 november 2007 @ 10:01:49 #233
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54886006
Swets, erg mooi geschreven en gewoon een erg mooi cadeau ook.

Schrijf je nog weleens voor babycentrum.com?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_54886045
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 20:48 schreef Swetsenegger het volgende:

Op de dag dat we het as van mijn vader zouden uitstrooien plaste E.T. een plusje. Aangezien zowel Saskia als Tijn met ICSI geboren zijn en de fertiliteitskliniek ons bij meerdere gelegenheden heeft verteld dat de kans op een spontane zwangerschap 'nihil' zou zijn is dit een oprecht, genuine, een pinda van duyvis is altijd ok, wonder.... Een cadeautje..., van Pa.

Pa, bedankt (voor alles) en tot ziens (als ik mijn eigen kleinkinderen groot heb zien worden).
Nieuwe frummel, van harte welkom!
Gelukkig is mijn mascara waterproof.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  vrijdag 30 november 2007 @ 12:15:47 #235
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_54942844
quote:
Op woensdag 28 november 2007 09:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Gaaf he
Zonder te overdrijven het beste wat er in mijn leven is overkomen.

Pauline is nogal een bijdehand ding (wat wil je met zulke ouders) en als ik 's avonds thuis kom dan staan vrouw en kind al bij de voordeur. Pauline hoort blijkbaar al aan de auto dat ik er ben. Dan gaat de deur open en daar staat ze dan kijkhard 'Pappa!' te roepen. Dan kun je nog zo'n kut dag op je werk hebben gehad, dat verdwijnt accuut. En dan nog een keertje roep ze 'Pappa!', draait zich om en roept 'Kom!' en dan moet ik mee lopen naar de woonkamer waar de nodige knuffels uitgewisseld worden.

Gekke bekken trekken tijdens het eten door beiden, terwijl Tink eik niet snapt wat we nou aan het doen zijn, maar ondertussen de grootste lol hebben. En als het tijd is om naar bed te gaan en ik zachtjes 'dag' zeg zie ik tussen de spijlen van haar bedje een handje zwaaien.

Doe me er nog maar een paar bij.
I'm getting too old for this....
  vrijdag 30 november 2007 @ 12:19:07 #236
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_54942924
Zo lief om te lezen dat de users die ik toch ken van verhitte discussies met ferme bewoordingen watjes blijken te zijn zodra het gaat om hun kroost
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_54943052
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 12:19 schreef ElizabethR het volgende:
Zo lief om te lezen dat de users die ik toch ken van verhitte discussies met ferme bewoordingen watjes blijken te zijn zodra het gaat om hun kroost

Had ik maar zo'n watje die zo over zijn kind sprak
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 30 november 2007 @ 12:24:54 #238
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_54943064
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 12:19 schreef ElizabethR het volgende:
Zo lief om te lezen dat de users die ik toch ken van verhitte discussies met ferme bewoordingen watjes blijken te zijn zodra het gaat om hun kroost
Maar acute verschijnselen van hondsdolheid beginnen te vertonen als iemand ook maar het lef heeft om ongevraagd aan hun kroost te komen of er iets negatiefs over willen melden.
Dat dan weer wel .
I'm getting too old for this....
pi_54943181
quote:
Op woensdag 28 november 2007 09:35 schreef Jarno het volgende:
Ik vind het trouwens ZO leuk om papa te zijn. .


En ik vind het ook erg leuk dat m'n kids zo dicht op elkaar zitten qua leeftijd.

Maar ik rol hier dagelijks echt op de grond van het lachen om alles wat er uit die mondjes komt, die 2 talen, die soms op fantastische manieren gecombineerd worden en Glenn die nog tegen behang lult als het moet (De directeur van de "grote" school was er erg verbaasd over, dat hij hele discussies met hem aanging).

En dan die speciale momenten, dat je zoon van 3 aan je vrouw staat uit te leggen hoe een plank met onzichtbare bevestiging aan de muur bevestigen in z'n werk gaat, foutloos en tot in detail. Maar de passie en het enthousiasme waarmee dat dan gaat..... ook tegen wildvreemden in de bouwmarkt overigens.

Jammer dat ze nog zo veel slaap nodig hebben
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_54943183
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 12:24 schreef Havoc het volgende:

[..]

Maar acute verschijnselen van hondsdolheid beginnen te vertonen als iemand ook maar het lef heeft om ongevraagd aan hun kroost te komen of er iets negatiefs over willen melden.
Dat dan weer wel .
Dat hoort.

Isabel : 'De zwemmeester duwt kindjes en pakt ze heel hardhandig vast. Mijn moeder gaat hem verzuipen als hij dat ooit bij mij doet. . . . . Dat ga ik dadelijk ook even tegen de zwemmeester zeggen. . . . . '
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  vrijdag 30 november 2007 @ 12:30:45 #241
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_54943190
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 12:24 schreef Havoc het volgende:

[..]

Maar acute verschijnselen van hondsdolheid beginnen te vertonen als iemand ook maar het lef heeft om ongevraagd aan hun kroost te komen of er iets negatiefs over willen melden.
Dat dan weer wel .


En gelijk heb je hoor Voc!!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_54943196
Verkeerde topic
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  vrijdag 30 november 2007 @ 12:32:26 #243
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_54943226
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 12:30 schreef DIGGER het volgende:

[..]



<verhaaltje>
Ha!! Nog zo'n watje!!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 30 november 2007 @ 15:09:34 #244
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_54947132
quote:
Op woensdag 28 november 2007 09:35 schreef Jarno het volgende:
Ik vind het trouwens ZO leuk om papa te zijn. .
1 van de mooiste dingen die er is idd
  vrijdag 30 november 2007 @ 16:27:36 #245
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_54948971
Mijn dochters eerste woordje is natuurlijk Pappa

Nog 4 maandjes en de volgende meld zich
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_54949052
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 12:32 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ha!! Nog zo'n watje!!!
Een koter die zich afvraagt waarom je zo'n groot glas koffie drinkt, terwijl je een pint Guinness voor je neus hebt, beter kun je ze niet krijgen!

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 december 2007 @ 21:16:09 #247
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55111096
Tijn was snotverkouden en ziekig. Dus die at wat minder.

Toen werd hij dus 's nachts wakker en hebben we besloten hem een extra flesje te geven... Groooooote fout. Sinds die dag is meneer bijna elke nacht tegen 4 uur gillend wakker. En als het om vreten gaat is meneer knap hardleers. Dus de bekende 5 minutenregel toepassen om hem weer in het ritme te krijgen resulteerde nacht 1 in totaal tot een uurtje of 2 lang troosten en terug leggen. Nacht 2 nog een uur. En afgelopen nacht nog een half uur.

Gelukkig waren we gisteren vroeg naar bed gegaan. Jammer alleen dat Saskia tussen half 12 en 3 slapen niet zo nodig en eng en ongezellig vond

Dus na 2 nachten van een uurtje of 6 en vannacht de apotheose van totaal 4 uurtjes slaap heb ik het een beetje gehad. En morgen mag ik fijn weer gan klussen... aan kinderkamer nummer 3
  vrijdag 7 december 2007 @ 21:34:59 #248
24188 Belana
kloon van belana
pi_55111640
oef
wakkere tijden!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 7 december 2007 @ 21:36:10 #249
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55111671
Tiz een faaaaaaaase....
Als je niet lacht, ben je dood.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 december 2007 @ 22:18:39 #250
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55113087
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 21:36 schreef dutchie het volgende:
Tiz een faaaaaaaase....
Die hopelijk vandaag doorbroken wordt, want nog zo'n nacht en ze kunnen me met een sluitstrip rond mijn nek op stoep zetten... bril in de glasbak.
pi_55114848
een mens kan meer hebben dan ie denkt. succes!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 december 2007 @ 08:50:08 #252
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55120237
Nou, Tijn heeft zich in zijn lot geschikt en slaapt gewoon door. Saskia is nog 3 keer kortstondig wakkeer geweest, maar elke keer met een REM slaapje ertussen.

Dus nog een bakkie koffie en ik ga fris en fruitig hout halen.
  zaterdag 8 december 2007 @ 12:02:35 #253
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55121933
Oooeeeeh, lees nu pas het stukje over het cadeautje van je vader....
Mooi dat je daar ook in gelooft.

En sterkte met de nachtbrakers.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 december 2007 @ 21:43:45 #254
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55133830
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 12:02 schreef Moonah het volgende:
Oooeeeeh, lees nu pas het stukje over het cadeautje van je vader....
Mooi dat je daar ook in gelooft.
Het is in ieder geval een prettige gedachte...
  zaterdag 8 december 2007 @ 22:58:36 #255
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55135732
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 22:18 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Die hopelijk vandaag doorbroken wordt, want nog zo'n nacht en ze kunnen me met een sluitstrip rond mijn nek op stoep zetten... bril in de glasbak.
Nee man, het montuur hoort daar niet.

Maar het stukje van je vader. Kan me daar helemaal in vinden. Vindt het heel mooi.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 14 januari 2008 @ 16:03:45 #256
80382 manny
30 is best veel
pi_56025843
Eerste creche-dag (tweeling 8 maanden oud) zit erop. Het gaat goed met de dames en met de nachtrust van papa.

Tandjes beginnen te komen (1tje al gezien...) dus inslapen gaat iets lastiger, soms een extra flesje.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_56047256
Hier ook een trotse papa...:D Ik was eerst nooit zo van de kinderen, maar nu mijn kleine prinsesje (14 maanden) er is......kan niet zonder!...:D Veel herkenbare verhalen hier...Zo leuk om thuis te komen en zodra je de deur open doet je voetstapjes snel dichterbij hoort komen, en dan "tata" hoort...mjah...ik ben tata, en niet papa...:)
  dinsdag 15 januari 2008 @ 13:54:38 #258
8372 Bastard
Persona non grata
pi_56047650
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 13:38 schreef Dynia het volgende:
Hier ook een trotse papa...:D Ik was eerst nooit zo van de kinderen, maar nu mijn kleine prinsesje (14 maanden) er is......kan niet zonder!...:D Veel herkenbare verhalen hier...Zo leuk om thuis te komen en zodra je de deur open doet je voetstapjes snel dichterbij hoort komen, en dan "tata" hoort...mjah...ik ben tata, en niet papa...:)
Dat kun je er uit slaan he
The truth was in here.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 14:04:41 #259
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_56047888
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 13:54 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dat kun je er uit slaan he
hoeft niet eens, trekt vanzelf wel bij Meestal tik ik even met de sleutels op het raam en dan roept er eentje heel hard PAPA! en rent als een gek naar de voordeur
  dinsdag 15 januari 2008 @ 14:07:35 #260
8372 Bastard
Persona non grata
pi_56047941
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 14:04 schreef Magneet het volgende:

[..]

hoeft niet eens, trekt vanzelf wel bij Meestal tik ik even met de sleutels op het raam en dan roept er eentje heel hard PAPA! en rent als een gek naar de voordeur
Ik vind het ook altijd prachtig om thuis te komen (mits ze een goeie bui hebben) de oudste (2) is dan zo blij dat ik er weer ben, knuffelt meteen mn benen. De jongste zit vaak bij moeder op schoot, armpjes in de lucht, glimlach van oor tot oor waardoor haar 4 tanden worden ontbloot.
Meteen vraagt de oudste aandacht, vaak in de vorm van een tekening die ze dan net heeft gemaakt ofzo, mag mn jas nog niet eens uit doen
The truth was in here.
pi_56065711
Gister ook wederom zo genoten...We nuttigen regelmatig druiven, dus maken ze schoon, en doen ze in een bakje. Ik hoef dan alleen maar te gaan liggen, of zitten bij het bakje, en Yuiiya pakt dan een voor een een druifje uit het bakje, en doet die dan in mijn mond Ze gaat aardig snel, dus ik moet wel dooreten.. .Soms hou ik dan een druifje tussen mijn lippen, en dat ziet ze dan, dus voordat ze een nieuwe druif pakt, probeert ze eerst de druif met haar prikvingertje in mijn mond te stoppen...

In het begin kon ik nooit zoveel doen, want dan lag ze alleen maar, maar sinds ze rond kan lopen....heerlijk!
pi_56095868
Zo...Yuliya heeft ook een verkoudheid te pakken...dus ook hier een slapeloze nacht gehad....:)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 januari 2008 @ 18:16:55 #263
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56158757
Na een zakenreis van een week zit Tijn al de hele dag naar met grijnzen omdat ik weer thuis ben en zit Saskia continue bij me in de buurt om te knuffelen. Haar 'Papa!!!' bij arrivals en sprint naar me toe blijft onbetaalbaar. Gisteren bij de gate op HongKong via Skype zwaaien naar de kinderen levert trouwens ook veel verbaasde en verterende blikken op

Godzijdank zijn ze zo gezellig dat ik terug ben, dat mijn gebrek aan geduld door de jetlag maar zelden op de proef wordt gesteld vanavond
  zaterdag 19 januari 2008 @ 19:50:05 #264
24188 Belana
kloon van belana
pi_56160849
fijn swets
stormy waters...
sailin'
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 januari 2008 @ 19:59:12 #265
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56161078
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 19:50 schreef Belana het volgende:
fijn swets
Ik ben wel blij dat ze nu op bed liggen
  zaterdag 19 januari 2008 @ 20:58:16 #266
24188 Belana
kloon van belana
pi_56162809
ja, dat wil wel met zo'n jetleg! maar toch is het natuurlijk fijn om weer bij je gezin te zijn
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 19 januari 2008 @ 22:19:51 #267
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56164928
Swets, dat soort blikken zijn ook onbetaalbaar.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 20 januari 2008 @ 08:55:31 #268
80382 manny
30 is best veel
pi_56171693
Bij mij nu wat (kleine) ziektegevalletjes. Beetje koorts, beetje overgeven... toch een keertje extra eruit 's nachts...Gelukkig voetbal afgelast, dus vandaag wat extra tijd om relaxed aan te doen. Dat is toch wat beter voor mijn humeur.

Ze liggen nu weer in bed: even een bakkie en een boterham dan maar...
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 januari 2008 @ 08:58:30 #269
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56171703
Voor Saskia was het allemaal wat te spannend gisteren geloof ik. Die kotste om een uur of 12 alles onder.
Dus ik stond met mijn wazig hoofd de zure prut midden in de nacht uit haar haar te spoelen terwijl E.T. het besmeurde beddegoed in de wasmachine stond te proppen.

Gelukkig hebben we haar daarna niet meer gehoord.
  zondag 20 januari 2008 @ 09:19:38 #270
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_56171777
pffff 2 nachten je vrouw & pasgeboren koter nog niet bij je hebben is niks hoor
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 januari 2008 @ 09:23:21 #271
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56171790
quote:
Op zondag 20 januari 2008 09:19 schreef Magneet het volgende:
pffff 2 nachten je vrouw & pasgeboren koter nog niet bij je hebben is niks hoor
Koester je nachtrust!
  zondag 20 januari 2008 @ 09:27:13 #272
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_56171800
quote:
Op zondag 20 januari 2008 09:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Koester je nachtrust!
dat doe ik zeker alhoewel het vannacht te rustig was in huis. normaal gezien snurkt er hier altijd wel eentje en nu niet voor zover ik het kon horen. ( Merlijn was uit logeren bij zijn opa namelijk )
pi_56316824
Gaat prima met deze vader
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 januari 2008 @ 09:49:06 #274
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  maandag 28 januari 2008 @ 09:53:07 #275
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56356494
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56356750
Deze papa is zonder vrouw en dochter 2 weken in Zweden geweest.
Ik was erg blij om weer terug te zijn.... mijn dochter schrok wel even toen ze me zag (ze was net wakker)
  donderdag 6 maart 2008 @ 10:36:29 #277
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57192296
Schop!

Al vier maanden papa. Donderdags papadag, hoe fout het ook klinkt.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_57328279
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 10:36 schreef gr8w8 het volgende:
Schop!

Al vier maanden papa. Donderdags papadag, hoe fout het ook klinkt.
Dat klinkt zeker fout

Net als de term "weekendpapa"

Ik moet dan altijd denken aan vaders (met halflang krullend haar, ik weet bij god niet waarom) die quasi-leuk met hun twee (jongen + meisje) in de weer zijn om te laten zien: "Kijk mij eens leuk zijn met m'n kinderen!"

En vooral 'lekker stoeien' en 'ravotten' en roepen: "Jongens, willen jullie nog een ijsje? Papa lust er nog wel eentje, hoor! (de kinderen zijn 8 en 7)" De bijbehorende stem klinkt *nu* door mijn hoofd... *ril*

Nou ja: dat zijn de beelden die dan voorbij schieten.


Hoe is het met de vaders die al wél hier gepost hebben? Zijn jullie het al zat? Hebben jullie ook al last van die vadergevoelens ? Die gevoelens die je van nature niet zou moeten hebben, aangezien dat evolutionair niet correct is. (al mag ik dat niet zeggen van Loena-tik-; ook al weer iets dat je gebeurt als je vastgeklonken zit aan je vrouw doordat je kind(eren) hebt....)

Hier gaat alles z'n gangetje: Het komt in de praktijk vooral op Loena neer, aangezien ik de meeste tijd buitenshuis aan het werk besteed. Máár: daar hebben ze wat op verzonnen....de sport! Connor heeft nu de leeftijd dat 'ie gaat sporten danwel *ik-ga-zoals-iedereen-wil-een-hobby-doen*. Hij schaakt nu een tijdje (ons eigen debieltje ) en sinds anderhalve week zit 'ie op voetbal.

Op mijn eigen oude vereniging is 'ie begonnen met proeftrainen. Hoewel hij veel op mij lijkt qua serieus zijn, straalde hij toen hij het trainingsveld afliep. Wat Loena vreesde (die vindt voetbal stiekem niet leuk, vanwege de schreeuwende ouders langs de lijn) werd waar: hij wilde er definitief op en de woensdag wachtte hij me op in zojuist aangeschaft voetbaltenue.

Dat worden dus vele vroege zaterdagochtenden opstaan om hem en z'n teamgenootjes (er passen er 6 bij ons in de auto ) van hot naar her te rijden en doordeweeks moet er natuurlijk ook twee keer getraind worden. Op vrijdagavond: schaken. Ook weer een ritje naar het centrum van waar we wonen en dat duurt uiteindelijk ook nog anderhalf uur.

Ewen gaat judoën. Althans: dat vindt mama. Hij heeft er absoluut het postuur voor, maar daar gaat het, wederom volgens mama, niet om als ze dat op die leeftijd doen. Het gaat om samenwerken en samen plezier hebben. Daarnaast is het vooral veel stoeien. Ik krijg een stuk minder respect voor een Dennis v.d. Geest op dat moment. "Oh...is dat stoeien.... " Elke andere dinsdagmiddag rijdt Loena hem en z'n vriendje naar de dojo. Alsof je niets te doen hebt...

En Kian? Die mag (MAG!) eindelijk (na de zomervakantie dan...) naar de kleuterschool. Onze schreeuwlelijk, door Loena af en toe beschuldigd van het simuleren van ADHD ( voor Loena..je doet het goed) en een structurele vorm van 'ik pest mama, want daarmee haal ik het bloed onder d'r nagels vandaan en dat vind ik leu-heuk!!', is druk; erg druk..... En bezig met veel. Nog geen sport. Gelukkig niet. Maar gewoon veel. Eén ding weet ik zeker: hij gaat judoën óf voetballen en niets anders.

Dan kom ik later vast nog weleens aan eigen hobbies toe
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_57328395
Fout of niet, ik vind de papadagen echt briljant gewoon. Zat? No way.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_57328494
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 15:21 schreef Jarno het volgende:
Fout of niet, ik vind de papadagen echt briljant gewoon. Zat? No way.
Wat is er in jezusnaam 'briljant' aan?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_57328638
Eh ja, wat niet? Gewoon lekker nog even samen in bed lummelen, beetje duplo'en, zo'n ukkie blij maken met een stuk ontbijtkoek als ze het niet verwacht, ff op de bank hangen en dom Nijntje kijken... Leuk toch?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_57328683
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 15:35 schreef Jarno het volgende:
Eh ja, wat niet? Gewoon lekker nog even samen in bed lummelen, beetje duplo'en, zo'n ukkie blij maken met een stuk ontbijtkoek als ze het niet verwacht, ff op de bank hangen en dom Nijntje kijken... Leuk toch?
Maar dat noem je toch geen 'papadag'? Dat noem ik 'normaal omgaan met je kind'

Dus: wat is 'papadag' eigenlijk?

[ Bericht 8% gewijzigd door Five_Horizons op 12-03-2008 15:45:43 ]
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_57328841
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 15:38 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Maar dat noem je toch geen 'papadag'? Dat noem ik 'normaal omgaan met je kind'
Wat zit je nou te miereneuken? Voor mij is het ook een gewone dag, maar driekwart van de wereld noemt het een papadag en zo weet iedereen gelijk wat je bedoelt. Daarnaast wat dat je vraag cq. opmerking niet, je vroeg wat er 'briljant' aan was. En dát heb ik toegelicht.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_57328943
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 15:46 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wat zit je nou te miereneuken? Voor mij is het ook een gewone dag, maar driekwart van de wereld noemt het een papadag en zo weet iedereen gelijk wat je bedoelt. Daarnaast wat dat je vraag cq. opmerking niet, je vroeg wat er 'briljant' aan was. En dát heb ik toegelicht.
Nee: ik vraag wat een papadag is. Dat is helemaal niet 'met je kind op de bank hangen'. Ik kan me voorstellen dat het is als je vrouw de hele dag de hort op gaat.(en dat je dan qualitytime ( " ") met je kind door gaat brengen en dus inderdaad de weekendvader uit gaat hangen. )
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_57329009
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 15:50 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee: ik vraag wat een papadag is. Dat is helemaal niet 'met je kind op de bank hangen'. Ik kan me voorstellen dat het is als je vrouw de hele dag de hort op gaat. En nee: niet de halve wereld noemt het zo....
Goh, wat weet jij dat allemaal goed zeg! Vertel er eens wat meer over?

.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_57329034
" "

Ik heb er eentje hoor...: een weekendvader in de dop...
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_57329131
Je zit gewoon heel geforceerd van een mug een olifant te maken volgens mij.

Bijna iedereen die ik 'ken' spreekt van een papadag. Misschien zegt dat iets over mijn omgeving of kennissenkring, granted, maar zo is het nu eenmaal. In mijn, weliicht beperkte, beleving spreekt 'men' van een papadag wanneer je als man een (werkdag) alleen de zorg voor je kind(eren) hebt. En ja, dat is eigenlijk heel normaal want 'men' spreekt ook niet over mamadagen (alhoewel wij dat wel eens voor de grap zo zeggen), maar nogmaals, zo is het gewoon.

Ik heb het idee dat je je ergens heel graag aan wilt ergeren, maar het is me nog niet helemaal duidelijk wát precies.

En hou je eikelige opmerkingen over weekendvaders even voor je als je wilt.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_57329312
Of je laat je gewoon heel snel op de kast jagen.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_57329374
Zeg eerlijk, je weet zelf ook niet zo goed meer wat je nu precies wilde zeggen met je uitgebreide, maar nergens op slaande verhaal een paar posts goed he? Je had liever gehad dat alle FOK! schapen mee hadden gebleerd 'met ja oeh bah papadag echt een jeukterm! ' posts en dergelijke?

Maar hey, leuk hoor, die modjes die bewust zitten te trollen en er voor uitkomen ook. I dig.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_57329538
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:15 schreef Jarno het volgende:
Zeg eerlijk, je weet zelf ook niet zo goed meer wat je nu precies wilde zeggen met je uitgebreide, maar nergens op slaande verhaal een paar posts goed he? Je had liever gehad dat alle FOK! schapen mee hadden gebleerd 'met ja oeh bah papadag echt een jeukterm! ' posts en dergelijke?

Maar hey, leuk hoor, die modjes die bewust zitten te trollen en er voor uitkomen ook. I dig.
Nou nee. Je hebt er blijkbaar weinig van begrepen. Kan gebeuren. Als vaders de gewone omgang met hun kinderen 'papa-dag' gaan noemen, dan krijg ik jeuk, ja. Alsof dat iets heel bijzonders zou moeten zijn. Het feit dat men er een apart woord voor heeft verzonnen is al erg genoeg. Dat heeft overigens geen reet met trollen te maken. Ik vind dat gewoon. Net zoals ik jeuk krijg van de eerder door mij genoemde 'weekend-papa'.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  woensdag 12 maart 2008 @ 16:27:59 #291
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57329608
Boeien. Ik heb morgen weer papadag.
Welkom bij de V&D der webfora.
  woensdag 12 maart 2008 @ 16:28:51 #292
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57329628
* gr8w8 surft naar goedkoopbier.nl
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_57329681
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:24 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nou nee. Je hebt er blijkbaar weinig van begrepen. Kan gebeuren. Als vaders de gewone omgang met hun kinderen 'papa-dag' gaan noemen, dan krijg ik jeuk, ja. Alsof dat iets heel bijzonders zou moeten zijn. Het feit dat men er een apart woord voor heeft verzonnen is al erg genoeg. Dat heeft overigens geen reet met trollen te maken. Ik vind dat gewoon. Net zoals ik jeuk krijg van de eerder door mij genoemde 'weekend-papa'.
Heb jij ook de VPRO gids?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_57329817
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:31 schreef Jarno het volgende:

[..]

Heb jij ook de VPRO gids?
Nee, nog niet. Is dat wat?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_57329868
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:38 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee, nog niet. Is dat wat?
Voor jou wel, gok ik.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_57329926
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:41 schreef Jarno het volgende:

[..]

Voor jou wel, gok ik.
Waarom?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  woensdag 12 maart 2008 @ 17:30:40 #297
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_57330845
(stiekum kom ik even niet meer bij van dit topic )
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  woensdag 12 maart 2008 @ 17:54:18 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57331298
Nou, zonder de hele verdere discussie aan te willen gaan of over te willen doen vind ik het ook altijd wel een beetje raar klinken als er aan een moeder gevraagd wordt 'en waar zijn de kinderen' dat het antwoord dan is 'papa past op'.
Dan denk ik 'papa past helemaal niet op, papa zorgt gewoon voor zijn kinderen'. Hoewel het precies hetzelfde is vind ik dat oppassen altijd een soort van denigrerend klinken. Alsof het voor spek en bonen is ofzo. En dat mama het wel allemaal weer over zal nemen zodra ze voet over de drempel zet.

En dat heb ik ook wel een beetje met papadag. Maar goed, iedereen weet wel gelijk waar je het over hebt als je het zegt ja.
***
pi_57331376
ik vind papadag juist best kunnen. ik zou willen dat 't zo gewoon was dat 't niet meer zo'n speciale benaming kreeg!
  woensdag 12 maart 2008 @ 18:03:57 #300
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_57331516
Hier heet dat maandag mannendag Maar papadag vind ik geen gekke kreet, alhoewel alle vrouwen in m'n omgeving het over hun part-time dag hebben. Ik vind ook alles best qua terminologie, behalve inderdaad "oppassen". Dat doe je op het kind van een ander, niet op dat van jezelf.
  Jubileum moderator woensdag 12 maart 2008 @ 20:14:42 #301
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57334384
Oppassen is geen term die hier gewaardeerd wordt, Jeroen kan daar aardig woest over worden. "Ik pas niet op mijn eigen kinderen!" en gelijk heeft hij.

Papadag is alleen een term die wij gebruiken bij de kinderen, net zoals mamadag en opa- en omadag. Dat is, zeker voor de oudste, het makkelijkst te begrijpen. Tegen ieder ander is het gewoon "de dag dat ik altijd vrij ben" of "de dag die Jeroen niet werkt" of iets dergelijks.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')