Meer effe een vergelijking zeg maar. Ik vind dat ik genoeg spaar. Geen bijzonder bestedingsdoel ofzo...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 18:57 schreef longinus het volgende:
Als je wilt weten of je genoeg spaart ? Als je het kan missen is het best lekker om zoveel te kunnen sparen. Is het genoeg, dat hangt helemaal er vanaf wat je er mee wilt gaan doen.
hij spaart een nieuwe over/vaatwasser/wasmachine in 1,5 à 2 maand bij elkaar !quote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:03 schreef PoisonouS het volgende:
hou je wel rekening met een kapotte vaatwasser, oven, wasmachine etc?
tuurlijk, maargoed wil hij dit echt sparen en dus VAST zetten of gewoon voor opzij?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:04 schreef Mirage het volgende:
[..]
hij spaart een nieuwe over/vaatwasser/wasmachine in 1,5 à 2 maand bij elkaar !dat lijkt mij geen probleem dus.
Gewoon voor opzij. Niet echt vast zetten. Dat vind ik niks. Dan kom ik namelijk wel in de knoei als mijn wasmachine stuk gaat.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:07 schreef PoisonouS het volgende:
[..]
tuurlijk, maargoed wil hij dit echt sparen en dus VAST zetten of gewoon voor opzij?
ah sparen als in oppotten tot je doodgaat of sparen als in "dan heb ik iets als ik het nodig heb of wat leuks wil doen.. een extreme vakantie ofzo"quote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:07 schreef PoisonouS het volgende:
[..]
tuurlijk, maargoed wil hij dit echt sparen en dus VAST zetten of gewoon voor opzij?
Net genoeg. Hoeveel procent van je inkomen is dat? Of is dat een impertinente vraag?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:10 schreef Pikkebaas het volgende:
Samen ongeveer 1000 Euro per maand.
Ik zal het ook nooit doen, investeer ik het nog liever ergens in dan dat ik het vast zet op een bank, maargoed sommigen kunnen niet met geld om gaan enzo en zetten het dus maar vast zodat ze er iig niet bij kunnen voor de komende jarenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:10 schreef Mirage het volgende:
[..]
ah sparen als in oppotten tot je doodgaat of sparen als in "dan heb ik iets als ik het nodig heb of wat leuks wil doen.. een extreme vakantie ofzo"
Tsja.. ik hou er nooit rekening mee dat optie 1 ook een optie is.
Ik heb al heel wat mensen hun graf in zien gaan met ene vette spaarrekening waar de familie die ze niet konden luchten of zien een feestje mee bouwden na hun overlijden.
Da's ongeveer 20%.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:11 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Net genoeg. Hoeveel procent van je inkomen is dat? Of is dat een impertinente vraag?
Slim ik ben zelf 20 en ik zie die bui ook al lang aankomen!quote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:14 schreef Pikkebaas het volgende:
Mijn reden om te sparen is vrij simpel. Ik ben tussen de 30 en de 40. Ik betaal dus veel sociale premies (in mijn ogen is gedwongen socialiteit geen socialiteit) alleen ben ik bang dat ik er geen gebruik van zal kunnen maken omdat de ruif leeg is tegen de tijd dat ik aan de beurt ben.
Dus spaar ik zelf, op een bankrekening, in een lijfrente, in beleggingsfondsen en in m'n huis.
Helaas wel. Daaromquote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:15 schreef Dementor het volgende:
[..]
Slim ik ben zelf 20 en ik zie die bui ook al lang aankomen!
Je moet het echt goed regelen om op je oude dag nog te kunnen genieten.
ikke wel 1000quote:Op dinsdag 19 juli 2005 18:52 schreef doemaardrie het volgende:
Ik kom iedere maand ongeveer 300 tot 400 euro tekort.![]()
grapjurkquote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:41 schreef Conflict het volgende:
Ik spaar niks want ik heb alles al.
jij bent dan niet armquote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:43 schreef DreamyGirl het volgende:
Ik spaar 50 euro per maand, en dat vind ik toch best wat voor een arme student![]()
Óf je hebt een goede bank, óf je hebt er wat beleggingen bij óf je hebt al een jaar niet op je afschriften gekeken.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:29 schreef Rolex1 het volgende: spaarrekening, waar ik minimaal 3,5 % rente krijg.
Ja ho even. Als je er na een leven lang de kantjes er af te lopen met je 60-ste op pensioen gaat dan ben je nog te fit om achter de geraniums te zitten. Dan moet je wel regelmatig lange en verre reizen kunnen maken en die zijn niet goedkoop, begrijp je. Bedenk wel dat de babyboom generatie wel netjes een schuldenlast voor je gecreeerd heeft waardoor er nu niet zo veel meer te besteden is. Een beetje solidariteit mag je wel verwachten hoor.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:20 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Helaas wel. Daaromik ook op die vakbondslui die nu voor hun verouderde achterban de bres op gaan en onze centen weggeven !
En het hufterigste vind ik nog dat ik na alle premies en loonbelasting ook nog geld moet betalen over m'n spaarrekening. We zijn gek geworden hier.
Dit zei ik toch ook ??? En op m'n 60e met pensioen gan zou ik a) niet willen en b) niet kunnen. Ik verwacht dat ik tot 70/75 mag/moet werken.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:46 schreef DRA het volgende:
Uiteraard begrijp ik je gevoel. Ik verdien zelf 3900 euro per maand bruto (daar werk ik dan ook wel hard voor). Dat klinkt behoorlijk maar als je vervolgens de netto inkomsten bekijkt dan is het wel een beetje huilen met de pet op. Blijft er nog maar 2300 euro over. Dat is amper 60 procent van het totaal. Een groot deel gaat helaas op aan pensioenpremies (werk bij de overheid dus de vriendjes van het ABP). Ik geloof dat ik inmiddels per maand al bijna 300 euro betaal voor dit aanvullende pensioen. Waar is dit in vredesnaam allemaal voor nodig. Denken ze dat ik in een Bugatti wil gaan rijden als ik met pensioen ga of zo? Ik ben bang van niet. Helaas is echter de vakbondslobby van de werkschuwe babyboom erg machtig in het (hoger-)onderwijs. Het is waarschijnlijker dat het op gaat aan allerlei pre-pensioen regelingen (FPU) die uiteraard over lange tijd niet meer bestaan. Het meest vervelende is nog aan het geheel: ik leid aan een ziekte waardoor ik waarschijnlijk niet overdreven oud wordt. Waar heb ik dan in vredesnaam dat fantastische pensioen van het ABP voor nodig?
Bedoel je dat je 800 euro aan rente uitgeeft of 800 euro in vermogensopbouw. Als je het eerste bedoelt dan vind ik dat geen sparen, het tweede lijkt me vrij veel.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:43 schreef Echo99 het volgende:
Wordt dr verder nog op andere manieren gespaard dan alleen op de spaarrekening? Ik spaar ook in mijn huis. (Ik "spaar" wel 800 in de maand)
Het woordje sparen staat ook tussen aanhalingstekens...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:09 schreef DRA het volgende:
[..]
Bedoel je dat je 800 euro aan rente uitgeeft of 800 euro in vermogensopbouw. Als je het eerste bedoelt dan vind ik dat geen sparen, het tweede lijkt me vrij veel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |