MMm, had juist de indruk dat het publiek JUIST voor de oudere nummers kwam...quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:04 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik had zaterdag het idee dat er heel veel mensen waren die de oudere nummers niet kenden en ook de albumstracks van het nieuwe album niet. Helemaal vooraan waar ik stond viel het nog wel mee, maar ook bij mij in de buurt kenden veel mensen OOTS niet en sommigen kenden "40" zelfs niet.
Same here....quote:Op woensdag 20 juli 2005 17:55 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
MMm, had juist de indruk dat het publiek JUIST voor de oudere nummers kwam...
e-mail ze maar, ik host ze welquote:Op woensdag 20 juli 2005 17:51 schreef Yonderboi het volgende:
Laat iemand even die covers hosten dan, ik heb ze hier sowieso wel.. en anderen denk ik ook. Op picserver passen ze alleen niet
ik was zeer content met de gespeelde nummers. vooral 'Miss Sarajevo' was mind blowing en een goede vervanger voor 'All I want is you' waar ik me op zat te verheugen maar die niet kwam. Ook was 40 een prima afwisseling voor Vertigo, hoewel ik Vertigo wel mistte op het eind, het is gewoon een superlekker nummer!quote:Op woensdag 20 juli 2005 18:13 schreef H.Flick het volgende:
Het publiek kwam volgens mij voor de 'klassiekers'. WoWY, Pride etc. Maar nummers als Electric Co kenden ze weer amper. Tenminste, dat gevoel kreeg ik.
Ik kwam voor alles
Ik vond het geweldig, Electric Co., Bullet the blue sky, Out of control. Soms vind ik de minder bekende nummers beter dan de bekende. Alhoewel ik het allemaal goed vind hoorquote:Op woensdag 20 juli 2005 18:13 schreef H.Flick het volgende:
Het publiek kwam volgens mij voor de 'klassiekers'. WoWY, Pride etc. Maar nummers als Electric Co kenden ze weer amper. Tenminste, dat gevoel kreeg ik.
Ik kwam voor alles
quote:Bono Joins Mile High Club
Take Me Higher! Listen to this interview with Bono... while he is flying Vertigo Air to the first Dutch show. Bizarre or what ?
On Wednesday Dutch radio station Yorin FM broadcast one of the strangest interviews yet with Bono. The interviewer was a member of Flight Control at Schippol Airport in Amsterdam and Bono was flying Vertigo Air up from Nice for the first Dutch show.
‘Come fly with me, let’s fly, let’s fly away...’ sings Bono, clearly not bothered at his latest multi-tasking exercise. ’From the south of France to Amsterdam, there’s no place we’d rather fly.’
quote:Op woensdag 20 juli 2005 20:27 schreef Dandelion het volgende:
en ja!
daar is 15 juli op de bekende torretnsites!
Hij mocht gewoon even kijken van de Martinair Stewardessquote:Op woensdag 20 juli 2005 20:41 schreef H.Flick het volgende:
Waarom doen ze allemaal alsof Bono zelf vliegt?! Ik geloof er helemaal niks van
Nou Syd, daar ga jequote:Op woensdag 20 juli 2005 20:27 schreef Dandelion het volgende:
en ja!
daar is 15 juli op de bekende torretnsites!
Niet huilen!!!quote:Op woensdag 20 juli 2005 20:52 schreef basalphenaar het volgende:
Wat vinden jullie nou van de foto's die ik gepost heb
tja een lege arena is nóg troostelozer dan een vollequote:Op woensdag 20 juli 2005 20:57 schreef Waxxer het volgende:
Cool hoor!!!!![]()
Ik wil weer terug..... en dat ze dóórgaan....
Nou idd, als het druilerig weer is en je loopt er in de omgeving als er helemaal niks te doen is, word je terminaal depressiefquote:Op woensdag 20 juli 2005 21:00 schreef Dandelion het volgende:
[..]
tja een lege arena is nóg troostelozer dan een volle
Ja dat is waarquote:Op woensdag 20 juli 2005 20:54 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Niet huilen!!!Je bent bijna jarig.... Ik kijk nu.
Hahaha was ook maar een... ik zat maar te.... najaquote:Op woensdag 20 juli 2005 21:28 schreef Dandelion het volgende:
hij doe het goed, maar ik heb geen supperverbinding, maar het mooie van torrentsis dat je bij heel mensen tegelijk aant downen bent, en dan tikt het lekker aan.
Enmag best hoor, ik ben schrik daar niet van...
Ik heb heel Achtung Baby en Pop in bladmuziekquote:Op woensdag 20 juli 2005 21:57 schreef basalphenaar het volgende:
Even een heel andere vraag: Heeft iemand hier zelf al eens geprobeerd om liedjes van U2 te spelen op de gitaar ofzo? Ik kan wel een paar stukjes van een paar U2 liedjes, van Bad bijvoorbeeld kan ik wat spelen, maar het klinkt niet zo omdat ik helemaal geen effecten op mijn versterker heb ofzo.....
Tsja.... de kracht van het gitaargeluid van The Edge ligt hem niet in het notenspel, maar in de effecten die hij gebruikt. Heel kort omschreven: het basisgeluid van The Edge voor 80% van de nummers komt door het gebruik van twee delays (echo's). De eerste staat vooraan in de effectenrij en staat ingesteld met een korte tijd, zodat deze bijna als een galm klinkt. Na enkele effecten komt de tweede (stereo) delay die hij meestal afstelt op de 8e noot van het ritme.quote:Op woensdag 20 juli 2005 21:57 schreef basalphenaar het volgende:
Even een heel andere vraag: Heeft iemand hier zelf al eens geprobeerd om liedjes van U2 te spelen op de gitaar ofzo? Ik kan wel een paar stukjes van een paar U2 liedjes, van Bad bijvoorbeeld kan ik wat spelen, maar het klinkt niet zo omdat ik helemaal geen effecten op mijn versterker heb ofzo.....
hoo hoo: doet het nietquote:Op woensdag 20 juli 2005 23:06 schreef basalphenaar het volgende:
Linkje naar foto is dood.
Ja, zie de geruchten eerder in dit topic.quote:Op woensdag 20 juli 2005 23:15 schreef fembol het volgende:
zouden ze in milaan opnames maken voor een DVD??
het wordt op u2.com de hele dag al bevestigd.. 'italian job'quote:Op woensdag 20 juli 2005 23:15 schreef fembol het volgende:
zouden ze in milaan opnames maken voor een DVD??
Goa's sloap'n!!!! Mor'n moj weer melk'n!!!quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:18 schreef fembol het volgende:
Oeh... als je op limoendraad goed zoekt kun je ook leuke opnames vinden.....
quote:Op woensdag 20 juli 2005 23:12 schreef basalphenaar het volgende:
[wijsneusmode]
Nee dat klopt niet, het linkje doet het wel maar de server waar het linkje naar toe wijst doet raar.
[/wijsneusmode]
quote:20.07.2005
Two Nights of Filming in Milan
‘Each night is for real,’ says U2’s longtime video producer Ned O’Hanlon.
The stage is set for two nights of filming in Milan, tonight and tomorrow. A crew of 130 along with 17 cameras will capture U2’s performances on some of the most sacred real estate in Italian football.
‘It’s an incredible building,’ explained producer Ned O’Hanlon, who first filmed with U2 in Rome in 1987, shooting the video for All I Want Is You. ‘And because the stage is set along one side and not at the end, we have the biggest possible crowd who are as close to the stage as possible.’
But tonight is not a run-through for tomorrow – and tomorrow is not a back-up for tonight. ‘Each night is for real. We don’t regard either night as the night, it’s all one production and of course, the band might decide to do different songs one night from the other.’
‘To be sure to be sure as we like to say!’
Director Hamish Hamilton, along with O’Hanlon, was also in Chicago back in May, to film the indoor show. Why film two shows on the same tour ?
‘They are two quite different shows,’ says O’Hanlon. ‘One indoor, one outdoor. It’s the same campaign if you like but there’s a different production, a different set and quite a few different songs.’
And the atmosphere is different. ‘Playing to 20,000 indoors in the US is quite a different vibe from playing outdoors in the summer to 75,000 Italians.’
Director Hamish Hamilton, now on his fourth U2 production, has been with O’Hanlon in Milan for several days preparing the shoot.
‘Hamish is definitely at the top of his game in directing live music,’ he says. ‘Not only does he have an incredible eye for composition but he has a great musical sense.’
Also in the production team is Allen Branton, American film lighting director and another person with an impressive U2 pedigree – right back to the video shoots for Zoo TV and PopMart. It’s all set for two special nights.
‘We went through some of the lighting cues last night and I had the feeling it will look absolutely awesome.’ adds O’Hanlon.
Any predictions ?
‘You have to say that Miss Sarajevo has been a spine tingling moment the last couple of shows. Not only has Bono been singing Pavarotti’s part but he has nailed it completely. What that will be like with an Italian crowd is anyone’s guess – could be unbelievable!’
Ik heb heel The Joshua Tree en Rattle and Humquote:Op woensdag 20 juli 2005 22:01 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Ik heb heel Achtung Baby en Pop in bladmuziekMaar effecten, nee.... het klinkt allemaal erg basic
En Mofo lukt me nog niet
![]()
Het oudere werk is wel beter op een doorsnee gitaar te doen volgens mijquote:Op donderdag 21 juli 2005 01:06 schreef Mister_Slide het volgende:
[..]
Ik heb heel The Joshua Tree en Rattle and Hum
Maar... dat is toch meer geschikt voor piano dan Achtung Baby en Pop :p
Tot zover dit kleine stukje offtopicheid
Foto van het strijkkwartet op een B-stagequote:Op donderdag 21 juli 2005 00:41 schreef Tourniquet het volgende:
De setlist van Milaan 1:
22. Original Of The Species (piano + guitare + section cordes)
Kan niet, want ik hoop en dat zal wel niet dat ze ooit nog in de Arena spelen.quote:Op woensdag 20 juli 2005 23:14 schreef basalphenaar het volgende:
Best balen eigenlijk dat ik nu niet naar een van de concerten in de Arena ben geweest, volgende keer wil ik er zeker heen.......
Moj een hou an de bek?quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:23 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Goa's sloap'n!!!! Mor'n moj weer melk'n!!!
The Edge was toch ook een alien ?!?quote:Op woensdag 20 juli 2005 22:05 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Tsja.... de kracht van het gitaargeluid van The Edge ligt hem niet in het notenspel, maar in de effecten die hij gebruikt. Heel kort omschreven: het basisgeluid van The Edge voor 80% van de nummers komt door het gebruik van twee delays (echo's). De eerste staat vooraan in de effectenrij en staat ingesteld met een korte tijd, zodat deze bijna als een galm klinkt. Na enkele effecten komt de tweede (stereo) delay die hij meestal afstelt op de 8e noot van het ritme.
Klinkt![]()
heeeeel kort omschreven; ik ben ooit een website tegengekomen van iemand die afgestudeerd was op het analyseren van het geluid van The Edge
Als je 10,000 knopjes tot je beschikking hebt en ze ook nog kan bedienen moet je wel een alien zijn, ja.quote:Op donderdag 21 juli 2005 09:32 schreef linebear het volgende:
[..]
The Edge was toch ook een alien ?!?
Dat zei hij inderdaad. En de vier noten die deze alien speelde betekenden "Ik hou van Holland".quote:Op donderdag 21 juli 2005 10:31 schreef linebear het volgende:
dat zei Bono vrijdag zelf.... Als ik het goed verstaan heb![]()
En wij van Adamquote:Op donderdag 21 juli 2005 10:47 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Dat zei hij inderdaad. En de vier noten die deze alien speelde betekenden "Ik hou van Holland".![]()
Ja naja, ik bedoel dus als ze weer naar Nederland komenquote:Op donderdag 21 juli 2005 08:45 schreef Ro_Ed het volgende:
[..]
Kan niet, want ik hoop en dat zal wel niet dat ze ooit nog in de Arena spelen.
Da wol'k zegg'nquote:Op donderdag 21 juli 2005 11:24 schreef fembol het volgende:
jaaa!! Edge was not Human!
en alle dokters en verplegers zijn helden!
Wederom leuke foto'squote:Op woensdag 20 juli 2005 19:08 schreef basalphenaar het volgende:
Kijk hier voor de foto's die mijn ouders hebben gemaakt op de 13e en de 15e:
http://www.flickr.com/photos/82651989@N00/
Ze zitten aldoor te wachten op commentaar op de foto's, dus voeg maar wat toe
Ben zelf trouwens niet heengeweest helaas.
Nou vanwege een ziekte in de familie van een bandlid is de tour een maand later moeten beginnen in Amerika, eerst werd nog verwacht dat Nederland de opener kreeg van Europa maar is dus uiteindelijk Belgie geworden vanwege dit.quote:Op donderdag 21 juli 2005 12:47 schreef fembol het volgende:
wat is ter dan met de familie van The Edge?
Ahh vandaar.. ik vond Edge al zo teruggetrokken...quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:04 schreef LeonH het volgende:
[..]
Nou vanwege een ziekte in de familie van een bandlid is de tour een maand later moeten beginnen in Amerika, eerst werd nog verwacht dat Nederland de opener kreeg van Europa maar is dus uiteindelijk Belgie geworden vanwege dit.
En aangezien Edge tijdens deze tour ook niet echt enthousiast overkomt (althans niet in Gelsenkirchen en vrijdags in de Arena) wordt dus al gauw de link gelegd dat het bij hem in de familie is. Wie of wat het precies is weet ik zelf niet![]()
mooi gedaan zegquote:Op woensdag 20 juli 2005 17:21 schreef T-H het volgende:
[..]
bij deze dan, klik voor een bruikbare vergroting:
Voorzijde
[[url=http://www.xs4all.nl/~thmedia/files/u2/vertigoarenafront_th.jpg]afbeelding][/url]
Achterzijde
[[url=http://www.xs4all.nl/~thmedia/files/u2/vertigoarenaback_th.jpg]afbeelding][/url]
controleer het gelijk even op tikfoutjes![]()
FLAC is een soort .zip voor audio. De boel wordt dus wel gecomprimeerd, maar zonder kwaliteitsverlies.quote:Op donderdag 21 juli 2005 18:19 schreef Waxxer het volgende:
Maar trouwens (mooie cover!), een .flac-bestand is audio toch?? Dus geen dvd? Aangezien één nr al 35-40 MB is van een Zoo TV concert dat ik heb kunnen verkrijgen?
Tijdens het afspelen wordt het bestand wel degelijk voor je uitgepakt door de plugin die je gebruikt voor bijvoorbeeld Winamp.quote:Op donderdag 21 juli 2005 18:22 schreef merino het volgende:
.zip?
je hoeft het toch niet uittepakken?
FLAC plug-in en je kan het direct afspelen
hoe zit het eigenlijk met branden? kan je .flac met Nero direct als een audiocd wegschrijven?
Leuk dat ze dat nummer steeds spelen, maar de euforie van het unieke moment in Amsterdam is nu natuurlijk helemaal weg ....quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:41 schreef Tourniquet het volgende:
15. Miss Sarajevo
http://u2amsterdam.roelonline.netquote:Op donderdag 21 juli 2005 07:52 schreef Yonderboi het volgende:
Roel_Jewel kan ik die link naar m'n door jouw gehoste foto's hier posten? of heb je er inmiddels al een betere domeinnaam aangekoppeld? ...
Anyway, dan kan iedereen ook daar uithalen wat hij/zij leuk vindt
Echnie.quote:Op donderdag 21 juli 2005 19:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
Leuk dat ze dat nummer steeds spelen, maar de euforie van het unieke moment in Amsterdam is nu natuurlijk helemaal weg .....
lijkt me alleen maar logisch dat ze bij deze 2de DVD opname Miss Sarajevo doen.quote:Op donderdag 21 juli 2005 19:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Leuk dat ze dat nummer steeds spelen, maar de euforie van het unieke moment in Amsterdam is nu natuurlijk helemaal weg .....
Maar wel een stuk minder bijzonder.quote:Op donderdag 21 juli 2005 19:32 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Echnie.
Dat ze het bij ons voor het eerst in jaren speelden blijft echt wel bijzonder
Jup, mits je in Nero kiest voor "Audio CD", uiteraard.quote:Op donderdag 21 juli 2005 18:45 schreef Waxxer het volgende:
Dus stel, ik brand het spul op een cd, dan kan mijn cd-speler (dvd ding enz) het gewoon afspelen??
Okeee dan, nou... neem een kijkje iedereenquote:Op donderdag 21 juli 2005 19:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
http://u2amsterdam.roelonline.net.
Mja, ze zijn natuurlijk nog maar net in Europa bezig met de tour, relatief gezien...quote:Op donderdag 21 juli 2005 19:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte is dat onzin. Als ze echt geleefd zouden worden, dan haddden ze 6 keer in de ArenA gestaan, 4 keer in Brussel, 3 keer in alle Duitse steden waar ze nu optreden, 6 keer in Dublin etc.quote:Op donderdag 21 juli 2005 20:17 schreef Waxxer het volgende:
Kortom, ze wórden geleefd wat dit soort dingen betreft
Want?quote:Op donderdag 21 juli 2005 20:40 schreef merino het volgende:
doet Mojo ook niet.
quote:Op donderdag 21 juli 2005 20:39 schreef calvobbes het volgende:
Heeft iedereen die nu loopt te klagen op de ArenA al een brief gestuurd naar Mojo?
neej ok heb idd nog nooit geklaagd en laat me lijden door verhalen die ik van anderen hoor.quote:Op donderdag 21 juli 2005 20:47 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Want?
Je hebt al vaker bij Mojo geklaagd en niks teruggehoord?
Ik heb een mail naar de fanclub van U2 Nederland gestuurd, om te informeren of zij het U2-management nog gaan benaderen met klachten over het geluid. En dat als er een lijst of handtekeningen nodig zijn, ik dan een bijdrage wil leveren. Ik zal het antwoord hier wel posten.quote:Op donderdag 21 juli 2005 20:39 schreef calvobbes het volgende:
Heeft iedereen die nu loopt te klagen op de ArenA al een brief gestuurd naar Mojo?
Of roepen we dit over een paar jaar weer en zeggen er dan bij dat Mojo niet luistert naar de klanten?
Doe maar!!!!quote:Op donderdag 21 juli 2005 21:52 schreef Waxxer het volgende:
En Radar?En Kassa?
Bedoel ik serieus, lijkt me best wel wat om e.e.a. mee te doen.... anders krijgt iedereen een standaard uitdraai
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |