Ja, het feit dat jij onwaarheden zit te spuien om jouw argument kracht bij te zetten maakt mij een achterlijke josti. Juist. Nu weet ik met wat voor een volk ik te maken heb...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 10:44 schreef Günther het volgende:
[..]
Flikker toch op, achterlijke josti!! Muggenziften over irrelevante zaken doe je maar ergens anders.
Tegen feiten en kritiek blijkbaar ook niet.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 10:48 schreef Günther het volgende:
Tegen hokjesgeest kan ik niet op.
Pas op hoor want hij zit al jaren in het computer vakquote:Op dinsdag 19 juli 2005 10:49 schreef Karboenkeltje het volgende:
Tegen feiten en kritiek blijkbaar ook niet.
Nee, domme lul. Je probeert mij onderuit te halen met je ongeevenaarde wijsheden terwijl je donders goed begrijpt waar ik op doelde. Een voorbeeld aanhalen en dat afzeiken is zoooooooooooooooooooooo typisch fok en zo mogelijk nog typischer Karboenkeltje.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 10:48 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Ja, het feit dat jij onwaarheden zit te spuien om jouw argument kracht bij te zetten maakt mij een achterlijke josti. Juist. Nu weet ik met wat voor een volk ik te maken heb...
Goed. Die achterliggende gedachte dan. Kijk, mijn punt is dat het "vroeger dacht men dat x onmogelijk was"-argument nagenoeg nooit van toepassing is geweest bij grote doorbraken. Een wat beter voorbeeld; bij de ontwikkeling van de eerste vliegtuigen die sneller dan het geluid gingen dachten veel mensen ook dat het onmogelijk zou zijn. Piloten merkten dat het vliegtuig bij bijna-Mach 1 snelheden begin te rammelen en schudden en technici merkten op dat vliegtuigen minder onderdelen hadden na een mislukte poging.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 10:54 schreef Günther het volgende:
maar met het feit dat je niet begrijpt wat de achterliggende gedachte is
Tja, dat zal dan wel zijn. Ik blijf vinden dat je voorbeelden gewoon niet kloppen. Het feit dat Vatikaanstad vond dat men maar moest denken dat de aarde plat was heeft niets te maken met eventueel "echt" bewijs dat iets onmogelijk is.quote:en dát, beste karboenkel is josti-waardig.
Nou steeds meer toepassingen vereisen een gigantische hoeveelheid data dus het is nooit weg.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:12 schreef UncleFunk het volgende:
In feite hebben we deze mega-compressie toch niet nodig (als deze al mogelijk is)? De opslaggrootte van harde schijven en geheugenkaartjes wordt steeds groter?Of redeneer ik nu onjuist?
ik dacht dat er misschien nog een serieus gesprek met je kon worden gevoerdquote:Op dinsdag 19 juli 2005 10:44 schreef Günther het volgende:
[..]
Flikker toch op, achterlijke josti!! Muggenziften over irrelevante zaken doe je maar ergens anders.
Ik bedoel dat die bijeenkomsten, bedrijfsnamen, bedrijfsplannen, documenten, contracten, etc, na te trekken zijn. Wat er precies IN zijn uitvinding zat is niet meer na te gaan idd.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 09:42 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Hij neemt zijn techniek mee het graf in, niemand weet wat het precies was of hoe het gedaan is en jij noemt het controleerbaar?![]()
Het is gewoon een leuke detective / sci-fi combinatie, meer niet.
En al die plannen zijn gebaseerd op.... niemand die het weet.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:42 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat die bijeenkomsten, bedrijfsnamen, bedrijfsplannen, documenten, contracten, etc, na te trekken zijn. Wat er precies IN zijn uitvinding zat is niet meer na te gaan idd.
Binair is binair, lijkt me. Het lijkt me onmogelijk om het binaire systeem 'aan te passen' voor betere compressie...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:51 schreef Lynx666 het volgende:
Iedereen heeft het trouwens nog steeds over ééntjes en nulletjes. Sloot heeft echter kenbaar gemaakt dat het binaire systeem in zijn uitvinding niet volstond. Hij beweert in zijn uitvinding een compleet ander waarde-systeem gebruikt te hebben, wat na het proces een superklein bestand uit tuft (weer in binair dus)
binair (groot) --> ???? --> binair (klein)
Zoiets.
Binair is alleen een vorm van informatie. Als je een foto uitprint, zet je binair om naar inktdruppeltjesquote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Binair is binair, lijkt me. Het lijkt me onmogelijk om het binaire systeem 'aan te passen' voor betere compressie...
Elke digitale vorm van info is om te zetten naar een Binair systeem en dus vergelijkbaarquote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:10 schreef Lynx666 het volgende:
Binair is alleen een vorm van informatie. Als je een foto uitprint, zet je binair om naar inktdruppeltjes. En wie weet hoe Sloot dacht over omzetting van het binaire stelsel naar iets veel efficienters?
Sterker, elke digitale opslag IS binair.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:11 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Elke digitale vorm van info is om te zetten naar een Binair systeem en dus vergelijkbaar
Je zou bv. een (digitaal) opslagsysteem kunnen maken met 4 niveau's (0,1,2,3) per bit.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:15 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Sterker, elke digitale opslag IS binair.
Tot nog toe wel ja..quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:15 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Sterker, elke digitale opslag IS binair.
quote:Think of it: by placing the right number in the SDCS, I can not only get Orson Welles' Citizen Kane. I can get Citizen Kane in colour! Or Citizen Kane backwards! Or Citizen Kane where the credits misspell the name of Everett Sloane, who plays mr. Bernstein, as Everett Sloot! Or Citizen Kane in Swahili! Or Citizen Kane where 'Rosebud' is a teddy bear! Or Citizen Kane with a cameo of myself! Or the cartoon version of Citizen Kane! Or Citizen Kane where Charles Foster Kane wins the election! Or the gay version of Citizen Kane! Or Citizen Kane where Charles Foster Kane is replaced by Jar Jar Binks!
How many movies are possible that are variations on Citizen Kane? More than fit in a number of one kilobyte, I can tell you. More than there are atoms in the universe. An infinite number, actually.
Je bedoeld ws. bits ipv bytes. en in 1kbyte zitten dan 8192 bits --> 1,09 * 102466 sleutels.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:04 schreef DirtyHarry het volgende:
Dus Sloot die beweert dat je elke film kunt opbouwen met pakweg 370MB aan standaard data bestanden en een sleutel van 1kbyte groot. Het klinkt als nonsens. Maar ik zat eens te denken, met een sleutel van 1kb kun je best wel veel verschillende mogelijkheden maken.
Theoretisch kun je met 8000 bytes (1kbyte) een totaal van 28000 verschillende sleutels maken. Dat zijn ongeveer 1,73 * 102408 verschillende mogelijke sleutels. Dat is wel gruwelijk veel. Misschien zit het hem daar in?
Van koude fusie is toch nooit bewezen dat het onmogelijk isquote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:14 schreef Karboenkeltje het volgende:
Zie de koude kernfusie, dat was theoretisch ook onmogelijk. Totdat twee Russen redelijk serieus lijkende resultaten van een experiment publiceerden. Hele fysische wereld in de paniek natuurlijk ("Mijn fysica! Wat doe je!?") en uiteindelijk liep het met een sisser af (toen bleek dat die Russen fraudeerden).
Jawel, het is een theoretische onmogelijkheid, althans het energetische rendement daarvan. Met moet er meer energie in proppen dan dat er uit komt. Als dat niet zo was dan zouden allerlei (serieuze) instituten er wel heel enthousiast mee bezig zijn, denk je niet? Ik bedoel, het is min of meer de heilige graal van het energieprobleem.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 18:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Van koude fusie is toch nooit bewezen dat het onmogelijk is
Dat snap ik niet, waarom zou koude kernfusie MINDER rendament opleveren dan 'normale' kernfusie, waarbij je de zooi eerst tot 150 miljoed graden celcius moet opwarmen.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 18:53 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Jawel, het is een theoretische onmogelijkheid, althans het energetische rendement daarvan. Met moet er meer energie in proppen dan dat er uit komt. Als dat niet zo was dan zouden allerlei (serieuze) instituten er wel heel enthousiast mee bezig zijn, denk je niet? Ik bedoel, het is min of meer de heilige graal van het energieprobleem.
Men is er wel mee bezig om op die manier een goedkope, compacte neutronenbron te maken. Mmm, wellicht even verduidelijken, ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |