abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28948835
Aan de andere kant, er zijn ook zoveel verschillende mogelijkheden voor films. Dus voor elke film zou een unieke code zijn. Mooi voorbeeldje van iemand die niet in Sloot's theorie gelooft:
quote:
Think of it: by placing the right number in the SDCS, I can not only get Orson Welles' Citizen Kane. I can get Citizen Kane in colour! Or Citizen Kane backwards! Or Citizen Kane where the credits misspell the name of Everett Sloane, who plays mr. Bernstein, as Everett Sloot! Or Citizen Kane in Swahili! Or Citizen Kane where 'Rosebud' is a teddy bear! Or Citizen Kane with a cameo of myself! Or the cartoon version of Citizen Kane! Or Citizen Kane where Charles Foster Kane wins the election! Or the gay version of Citizen Kane! Or Citizen Kane where Charles Foster Kane is replaced by Jar Jar Binks!

How many movies are possible that are variations on Citizen Kane? More than fit in a number of one kilobyte, I can tell you. More than there are atoms in the universe. An infinite number, actually.
pi_28949021
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 17:04 schreef DirtyHarry het volgende:
Dus Sloot die beweert dat je elke film kunt opbouwen met pakweg 370MB aan standaard data bestanden en een sleutel van 1kbyte groot. Het klinkt als nonsens. Maar ik zat eens te denken, met een sleutel van 1kb kun je best wel veel verschillende mogelijkheden maken.
Theoretisch kun je met 8000 bytes (1kbyte) een totaal van 28000 verschillende sleutels maken. Dat zijn ongeveer 1,73 * 102408 verschillende mogelijke sleutels. Dat is wel gruwelijk veel. Misschien zit het hem daar in?
Je bedoeld ws. bits ipv bytes. en in 1kbyte zitten dan 8192 bits --> 1,09 * 102466 sleutels.

Maar een frame van een willekeurige DVD is ong. 720x540, waarvan elke pixel nog eens enkele miljoenen mogelijkheden heeft. En dat met een rate van 25fps of 30fps voor een uur of 2.

Het probleem zit 'm nog steeds in dat er een gigantische stroom van bits (ongecomprimeerd vele, vele Gb's) naar 64Kb vertaald moet worden.

En dat zou dus via een ander getals-systeem dan het binaire gegaan zijn volgens Sloot.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 juli 2005 @ 18:45:53 #123
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28951336
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 11:14 schreef Karboenkeltje het volgende:
Zie de koude kernfusie, dat was theoretisch ook onmogelijk. Totdat twee Russen redelijk serieus lijkende resultaten van een experiment publiceerden. Hele fysische wereld in de paniek natuurlijk ("Mijn fysica! Wat doe je!?") en uiteindelijk liep het met een sisser af (toen bleek dat die Russen fraudeerden).
Van koude fusie is toch nooit bewezen dat het onmogelijk is
pi_28951580
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 18:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Van koude fusie is toch nooit bewezen dat het onmogelijk is
Jawel, het is een theoretische onmogelijkheid, althans het energetische rendement daarvan. Met moet er meer energie in proppen dan dat er uit komt. Als dat niet zo was dan zouden allerlei (serieuze) instituten er wel heel enthousiast mee bezig zijn, denk je niet? Ik bedoel, het is min of meer de heilige graal van het energieprobleem.

Men is er wel mee bezig om op die manier een goedkope, compacte neutronenbron te maken. Mmm, wellicht even verduidelijken, ja.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 juli 2005 @ 19:34:22 #125
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28953014
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 18:53 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Jawel, het is een theoretische onmogelijkheid, althans het energetische rendement daarvan. Met moet er meer energie in proppen dan dat er uit komt. Als dat niet zo was dan zouden allerlei (serieuze) instituten er wel heel enthousiast mee bezig zijn, denk je niet? Ik bedoel, het is min of meer de heilige graal van het energieprobleem.

Men is er wel mee bezig om op die manier een goedkope, compacte neutronenbron te maken. Mmm, wellicht even verduidelijken, ja.
Dat snap ik niet, waarom zou koude kernfusie MINDER rendament opleveren dan 'normale' kernfusie, waarbij je de zooi eerst tot 150 miljoed graden celcius moet opwarmen.

Daar bespaar je toch een hoop kosten mee lijkt me zo.

Ik heb ook gezocht op google, Kom het koude fusie verhaal uit 1989 van twee Amerikanen tegen (hetgeen nooit meer geverifieerd kon worden). Ik kom een koud fusie verhaal uit 2002 van twee Amerikanen en een rus. Maar ik kom nergens een verhaal tegen dat het absoluut onmogelijk is, wiskundig gezien.

Uberhaupt ben ik van mening dat NIETS onmogelijk is. Volgens mij werd jaren geleden ook gezegd dat een platte beeldbuis natuurkundig onmogelijk was, ivm een bepaalde hoek van het elektronenkanon, etc. Ze zijn uiteindelijk toch verdomd plat geworden
  dinsdag 19 juli 2005 @ 19:35:35 #126
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_28953049
over cold fusion:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cold_fusion
http://en.wikipedia.org/wiki/Muon-catalyzed_fusion

OT:
Gut weer mensen die de wiskunde overhoop willen gooien? Laat Thabit het maar niet horen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 juli 2005 @ 19:39:47 #127
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28953182
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 19:35 schreef ATuin-hek het volgende:
over cold fusion:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cold_fusion
http://en.wikipedia.org/wiki/Muon-catalyzed_fusion

OT:
Gut weer mensen die de wiskunde overhoop willen gooien? Laat Thabit het maar niet horen.
http://www.observant.unim(...)rg21/obs18/art10.htm
  Admin dinsdag 19 juli 2005 @ 20:16:40 #128
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_28954317
De commodore 64 kon maximaal 16 kleuren weergeven. De chip kon er eenvoudigweg niet meer produceren. Toch is er jaren later een demo verschenen die gebruik maakte van 64 kleuren. Fysiek onmogelijk, maar toch werkte 't.

Toen kwam het 56k6 modem en werd door iedereen gezegd dat dat het maximaal haalbare was over een normale telefoonlijn. Inmiddels wordt over de normale telefoonlijn al 20Mbit gehaald met ADSL en is al bekend dat het nog vele malen sneller kan gaan.

Ik zie in de tegenargumenten hier hetzelfde als datgeen ik altijd zie bij Nasa en andere geleerden die denken aan het oppervlak van een planeet af te kunnen leiden dat er geen leven kan zijn, puur en alleen omdat ze uitgaan van hetgeen bekend is. Het onbekende bestaat niet.

Data opslag is een stroom nullen en enen, en de meest efficiente manier om de capaciteit te verhogen is door te zorgen dat dat ook tweeën, drieën en vieren kunnen zijn.

Het probleem waar je echter vrij snel tegenaan zal lopen is dat je dubbele waarden krijgt.

Binair: 100 = 4
Trinair: 20 = 4, maar ook 12 = 4

Maar stel even dat één enkele 'bit' 256 staten zou kunnen hebben.
een film van 1GB zou dan nog steeds 1Gb in beslag nemen (128KB dus) qua opslag. Ga je dan met reeksen werken loop je weer tegen het probleem van dubbele waarden aan, maar als je daar omheen kunt (of het gewoon negeert; de uitkomst is immers hetzelfde) kun je WEL een flinke compressie behalen met bits in meerdere staten.

Hoe dan ook blijft 't een leuk wiskundig probleem.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  dinsdag 19 juli 2005 @ 20:26:33 #129
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28954698
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 20:16 schreef Danny het volgende:
De commodore 64 kon maximaal 16 kleuren weergeven. De chip kon er eenvoudigweg niet meer produceren. Toch is er jaren later een demo verschenen die gebruik maakte van 64 kleuren. Fysiek onmogelijk, maar toch werkte 't.
Dit werkte met interlacen, oftewel het verlagen van de frame-rate, en dan steeds om en om een andere kleur weergeven. In die tijd gaf men inderdaad niet zo om een knipperend beeld, en met die techniek waren zelfs foto-realistische beelden mogelijk.

Er is echter wel kwaliteitsverlies in dat geval, en bovendien waren de eisen voor kleurenweergave gelijk aan die van andere systemen op het gebied van geheugen en verwerking.
quote:
Toen kwam het 56k6 modem en werd door iedereen gezegd dat dat het maximaal haalbare was over een normale telefoonlijn. Inmiddels wordt over de normale telefoonlijn al 20Mbit gehaald met ADSL en is al bekend dat het nog vele malen sneller kan gaan.
56k is praktisch het maximaal haalbare bij modulatie. Bij ADSL is er sprake van een baseband-signaal. Voordat ADSL er was, werd er veel geexperimenteerd met baseband-modems op een analoge huurlijn. Een korte afstand analoge huurlijn kostte maar iets van 50 euro per maand. Als je vlakbij een POP zat kon je op die manier dus een internet-verbinding van enkele megabits hebben voor slechts 50 euro per maand plus de traffic-kosten
quote:
Ik zie in de tegenargumenten hier hetzelfde als datgeen ik altijd zie bij Nasa en andere geleerden die denken aan het oppervlak van een planeet af te kunnen leiden dat er geen leven kan zijn, puur en alleen omdat ze uitgaan van hetgeen bekend is. Het onbekende bestaat niet.
Sommige dingen zijn toch praktisch niet mogelijk, zie ook het eerder aangehaalde voorbeeld. Van slechts 1 film zijn al meer verschillende varianten te maken dan 1 kilobyte aan keyspace biedt.
quote:
Data opslag is een stroom nullen en enen, en de meest efficiente manier om de capaciteit te verhogen is door te zorgen dat dat ook tweeën, drieën en vieren kunnen zijn.
Digitale opslag zal in de kern altijd uit nullen en enen bestaan. Er zijn compressietechnieken zoals bijvoorbeeld MPEG die comprimeren op een manier waarbij er minder informatie nodig wordt (Er treedt dus ook kwaliteitsverlies op). Wanneer het echter niet te ver wordt doorgevoerd is het kwaliteitsverlies nauwelijks merkbaar voor mensen. Het valt eigenlijk alleen op in erg "drukke" scenes.
quote:
Het probleem waar je echter vrij snel tegenaan zal lopen is dat je dubbele waarden krijgt.

Dat is geen probleem. Je hoeft alleen maar te zorgen dat je binnen een subsysteem maar met 1 standaard werkt, en dat de verschillende subsystemen gegevens kunnen uitwisselen via conversies.
quote:
Maar stel even dat één enkele 'bit' 256 staten zou kunnen hebben.
een film van 1GB zou dan nog steeds 1Gb in beslag nemen (128KB dus) qua opslag. Ga je dan met reeksen werken loop je weer tegen het probleem van dubbele waarden aan, maar als je daar omheen kunt (of het gewoon negeert; de uitkomst is immers hetzelfde) kun je WEL een flinke compressie behalen met bits in meerdere staten.

Hoe dan ook blijft 't een leuk wiskundig probleem.
Compressie vind ik zelf ook wel interessant. Het is niet uit te sluiten dat er in de toekomst algoritmen worden gevonden die 10 keer beter kunnen comprimeren dan huidige technieken omdat er een manier van filteren wordt gevonden die "onzichtbare" informatie weghaalt, maar zichtbare informatie in tact laat. Een film op 1 KB zal echter nooit mogelijk worden.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 juli 2005 @ 20:33:14 #130
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28954962
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 20:26 schreef Alicey het volgende:
56k is praktisch het maximaal haalbare bij modulatie. Bij ADSL is er sprake van een baseband-signaal.
Toch werd er wel degelijks beweert dat op koper 56K het maximaal haalbare was.
En zie... men kijkt eens verder dan de gebaande paden en er blijkt opeens veel meer mogelijk.

Overigens gebruikt ADSL ook modulatie (GDMT bv)
pi_28955353
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 15:11 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Elke digitale vorm van info is om te zetten naar een Binair systeem en dus vergelijkbaar
quantum bits
pi_28955437
Ik denk dat we er vanuit moeten gaan dat als Sloot iets revolutionairs bedacht heeft, dit gebaseerd is op conventionele technieken, dus met binaire opslag. Ik denk niet dat hij met zijn beperkte middelen, hij was immers een hobbyist, iets in elkaar heeft weten te knutselen wat diverse high-tech bedrijven en universiteiten nog niet voor elkaar hebben weten te krijgen. Als hij dus iets revolutionairs heeft bedacht, is het waarschijnlijk dat dit een combinatie van oude technieken is, die in die combinatie iets nieuws opleveren.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 20:51:36 #133
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28955578
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 20:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Toch werd er wel degelijks beweert dat op koper 56K het maximaal haalbare was.
Meer via het telefoonnetwerk, en opgemerkt moet worden dat dit vooral is omdat in de telefooncentrale signalen worden "doorgemoduleerd" zodat de hoofdaders meerdere signalen tegelijk kunnen transporteren. Eigenlijk wordt nu op de local loop min of meer dezelfde techniek gebruikt voor ADSL. De local loop wordt verder "niet mee geknoeid", dus heeft de lijn in theorie een onbeperkte bandbreedte. Het enige probleem is de storingsgevoeligheid, en DMT is dus een techniek die deze storingsgevoeligheid kan opmerken, en het signaal er op aanpassen.
quote:
En zie... men kijkt eens verder dan de gebaande paden en er blijkt opeens veel meer mogelijk.
Men komt hier op het idee om in de telefooncentrale een verbinding naar de ISP te leggen, in plaats van pas achter de centrale.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 20:52:17 #134
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28955611
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 20:44 schreef devzero het volgende:

[..]

quantum bits
Dat zou handig zijn. Dan heb je maar een DVD nodig, en hoef je alleen maar te zorgen dat de quantum bits de goede positie aannemen wanneer de DVD-speler hem leest.
pi_28955757
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 00:36 schreef Danny het volgende:
even voor de duidelijkheid, de man had een uitvinding waarmee hij een bestand van welk formaat dan ook kon terugbrengen tot 64Kb én in real-time kon uitpakken zonder verlies !
Nee, dat kon hij niet. Die uitvinding bestaat trouwens ook niet. Wat Sloot wel kon was denken dat 1+1=64 is en niet gewoon 2 zoals elk weldenkend mens. Hij wist elke wiskundige wet met voeten te treden.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 20:56:39 #136
52513 whosvegas
The Trickster
pi_28955761
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 12:58 schreef Reya het volgende:

[..]

Binair is binair, lijkt me. Het lijkt me onmogelijk om het binaire systeem 'aan te passen' voor betere compressie...
Hij schreef:
Hij beweert in zijn uitvinding een compleet ander waarde-systeem gebruikt te hebben

Een compleet ander waarde systeem is dus geen binair systeem. En hoe kun je zeggen dat dat onmogelijk is? Je weet niet wat voor ander waardesysteem bedoelt wordt.
Are you nuts??
pi_28955769
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 20:52 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat zou handig zijn. Dan heb je maar een DVD nodig, en hoef je alleen maar te zorgen dat de quantum bits de goede positie aannemen wanneer de DVD-speler hem leest.
Dat 'uitlezen' van de informatie van een qubit schijnt nog een probleempje te zijn al volg ik quantum computing allang niet meer
pi_28955830
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 20:56 schreef whosvegas het volgende:
Hij beweert in zijn uitvinding een compleet ander waarde-systeem gebruikt te hebben
Lees het octrooi en probeer het te begrijpen. Het is zeer naieve compressie die hij daar beschrijft.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 21:00:00 #139
52513 whosvegas
The Trickster
pi_28955857
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 16:01 schreef Ravage het volgende:

[..]

Je zou bv. een (digitaal) opslagsysteem kunnen maken met 4 niveau's (0,1,2,3) per bit.
De opgeslagen gegevens zouden dan nog altijd om te zetten zijn naar binair:
0 wordt 00, 1 wordt 01, 2 wordt 10 en 3 wordt 11 ..
Hoe wou je dat doen als iedere bit in het geheugen van een computer de waarde aan en uit kan hebben?
Are you nuts??
  dinsdag 19 juli 2005 @ 21:02:21 #140
27699 Ravage
thinking about you
pi_28955921
quote:

Ehm.. in het 'trinaire' stelsel heeft de 2e bit van links niet de waarde 2 zoals in binair..
Mogelijkheden met drietallig stelsel: 00 01 02 10 11 12 20 21 22
Dus 20 = 6 decimaal, en 12 = 5 decimaal..
i'm not living, i'm just killing time
  dinsdag 19 juli 2005 @ 21:05:08 #141
27699 Ravage
thinking about you
pi_28956010
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 21:00 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Hoe wou je dat doen als iedere bit in het geheugen van een computer de waarde aan en uit kan hebben?
Het gaat hier om een opslagsysteem. Er werd beweerd dat dat namelijk niet zou kunnen. Gegevens opslaan in bits met 4 verschillende niveau's is zeer zeker mogelijk, alleen moet (zoals ik zei) de data omgezet worden naar binair voordat het in onze huidige computers gebruikt kan worden..

Nice avatar btw
pi_28956055
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 21:00 schreef whosvegas het volgende:
Door een trinaire of quataire computer te bouwen. Die mogelijkheden zijn ook al eens onderzocht. Er bestaat bijvoorbeeld een trinaire computer.

Hoe dan ook, daarmee verklein je niet de hoeveelheid informatie die je op moet slaan. Het is slechts een andere notatiewijze.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 21:08:35 #143
27699 Ravage
thinking about you
pi_28956127
En magnetische disks lenen zich erg slecht voor trinaire/quataire opslag, door alleen 'aan' en 'niet aan' te gebruiken is de kans op leesfouten veel kleiner.
pi_28956278
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 20:47 schreef SlaadjeBla het volgende:
Ik denk dat we er vanuit moeten gaan dat als Sloot iets revolutionairs bedacht heeft, dit gebaseerd is op conventionele technieken, dus met binaire opslag. Ik denk niet dat hij met zijn beperkte middelen, hij was immers een hobbyist, iets in elkaar heeft weten te knutselen wat diverse high-tech bedrijven en universiteiten nog niet voor elkaar hebben weten te krijgen. Als hij dus iets revolutionairs heeft bedacht, is het waarschijnlijk dat dit een combinatie van oude technieken is, die in die combinatie iets nieuws opleveren.
Hij heeft inderdaad een combinatie van verschillende bestaande technologieen. Dat heeft hij ook openlijk toegegeven na een demonstratie in januari 1999. Hij heeft ook gezegd algoritmes te hebben gebruikt die informatie op een andere manier opslaat dan we nu doen.

Ten tijde van de demonstraties in 1999 speelde hij beeldvullend vloeiend films af op een standaard laptop uit die tijd. Wat op zich al een prestatie was toendertijd. Hij spoelde ook zonder vertraging voor- en achteruit. Dat kunnen de PCs van nu nog steeds niet helemaal vloeiend . Alleen al wat er op het scherm gebeurde was al revolutionair. En genoeg getuigen.
pi_28956368
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 01:46 schreef Ravage het volgende:
Theoretisch gezien is een dergelijke compressie mogelijk, als de gebruikte sleutel maar groot genoeg is.
Inderdaad, het enige probleem is dat de sleutels groter zijn dan het te comprimeren bestand... :-)
pi_28956639
quote:

Dubbele waarden? Waar heb je dat vandaan?

Bij een 'trinair systeem' heb je dus per positie een 0 een 1 of een 2, 3 mogelijkheden.
De eerste digit is een veelvoud van 30. De tweede digit is een veelvoud van 31. De derde digit een veelvoud van 32
Dus trinair 20 is gelijk aan decimaal 0 x 30 + 2 x 31 = 6
Trinair 12 is dus 2 + 3 = 5

trinair om decimaal:
1 = 1
2 = 2
10 = 3
11 = 4
12 = 5
20 = 6
21 = 7
22 = 8
100 = 9

Lijkt me nogal logisch dat je in een getallenstelsel geen dubbele waarden kan hebben. Dan zouden we in het decimale en hexadecimale stelsel ook dubbele waarden hebben en dan zou de hele wiskunde op zijn gat liggen.
pi_28956729
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 21:08 schreef Ravage het volgende:
En magnetische disks lenen zich erg slecht voor trinaire/quataire opslag, door alleen 'aan' en 'niet aan' te gebruiken is de kans op leesfouten veel kleiner.
Inderdaad, daarom zijn CD's ook zoveel beter dan bijv. cassettebandjes
  Admin dinsdag 19 juli 2005 @ 21:31:29 #148
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_28956906
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 21:23 schreef DirtyHarry het volgende:

[..]

Dubbele waarden? Waar heb je dat vandaan?

Bij een 'trinair systeem' heb je dus per positie een 0 een 1 of een 2, 3 mogelijkheden.
De eerste digit is een veelvoud van 30. De tweede digit is een veelvoud van 31. De derde digit een veelvoud van 32
Dus trinair 20 is gelijk aan decimaal 0 x 30 + 2 x 31 = 6
Trinair 12 is dus 2 + 3 = 5

trinair om decimaal:
1 = 1
2 = 2
10 = 3
11 = 4
12 = 5
20 = 6
21 = 7
22 = 8
100 = 9

Lijkt me nogal logisch dat je in een getallenstelsel geen dubbele waarden kan hebben. Dan zouden we in het decimale en hexadecimale stelsel ook dubbele waarden hebben en dan zou de hele wiskunde op zijn gat liggen.

Ik had al het gevoel dat er ergens iets niet klopte
pi_28956964
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 21:31 schreef Danny het volgende:
Ik had al het gevoel dat er ergens iets niet klopte
Dat gevoel krijg ik ook steeds meer. Er klopt iets niet met dit topic.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 21:35:48 #150
27699 Ravage
thinking about you
pi_28957055
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 21:26 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Inderdaad, daarom zijn CD's ook zoveel beter dan bijv. cassettebandjes
Ja, hoewel sommige mensen volhouden dat CD's minder zijn dan bandjes en platen, omdat het analoge geluid (met oneindig veel stappen) wordt omgezet naar digitaal (met beperkt aantal stappen). Er gaat dus inderdaad informatie verloren.
pi_28957174
Die gast van NEC heeft daar toch ook de rechten op?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28957868
Ik ben heel erg sceptisch over deze techniek, eigenlijk denk ik dat hij ergens een denkfout heeft gemaakt waardoor zijn hele idee in het water valt. Dan is het eigenlijk maar beter dat hij dood was voordat dat ontdekt werd, nu is het een mythische figuur, was hij blijven leven dan was hij misschien wel de pias van NL geworden...

Het is ook niet waarschijnlijk dat hij dingen heeft ontdekt die grote universiteiten en megacorporaties niet kunnen bedenken, maar aan de andere kant zijn er diverse real world voorbeelden te geven waar dat *wel* gebeurde, bijv data encryptie. Er zijn op dat gebied door particulieren een aantal heel belangrijke en revolutionaire ontdekkingen gedaan, waarvan men van te voren zei dat het wiskundig onmogelijk zou zijn. Dus niet. Organisaties als de NSA met hun miljardenbudgetten en megasupercomputerparken hadden hier ook het nakijken.

Dus ik sluit niks voor 100% uit.
Unox, the worst operating system.
  Admin dinsdag 19 juli 2005 @ 22:11:52 #153
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_28958341
en dat hij televisiemonteur was betekent niet per definitie dat hij geen genie was
pi_28958660
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 21:58 schreef Schorpioen het volgende:
Ik ben heel erg sceptisch over deze techniek, eigenlijk denk ik dat hij ergens een denkfout heeft gemaakt waardoor zijn hele idee in het water valt.
Ware het niet dat hij een werkend prototype had wat zowat de hele wereld overging. Of hij was een geniale uitvinder, of een geniale oplichter.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 juli 2005 @ 22:23:36 #155
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28958712
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 21:58 schreef Schorpioen het volgende:
Het is ook niet waarschijnlijk dat hij dingen heeft ontdekt die grote universiteiten en megacorporaties niet kunnen bedenken, maar aan de andere kant zijn er diverse real world voorbeelden te geven waar dat *wel* gebeurde, bijv data encryptie. Er zijn op dat gebied door particulieren een aantal heel belangrijke en revolutionaire ontdekkingen gedaan, waarvan men van te voren zei dat het wiskundig onmogelijk zou zijn. Dus niet. Organisaties als de NSA met hun miljardenbudgetten en megasupercomputerparken hadden hier ook het nakijken.
Precies, was er niet een aantal jaar geleden een 13 jarig Brits meisje, welke een revolutionair encryptie alogaritme had ontwikkeld?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 juli 2005 @ 22:24:12 #156
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28958736
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 22:22 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Ware het niet dat hij een werkend prototype had wat zowat de hele wereld overging. Of hij was een geniale uitvinder, of een geniale oplichter.
Hij is en blijft hollander, dus een briljante oplichter is niet uit te sluiten
  dinsdag 19 juli 2005 @ 22:24:18 #157
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_28958741
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 15:15 schreef SlaadjeBla het volgende:
Sterker, elke digitale opslag IS binair.
Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Fysiek niet nodig in ieder geval
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_28958798
quote:
even voor de duidelijkheid, de man had een uitvinding waarmee hij een bestand van welk formaat dan ook kon terugbrengen tot 64Kb én in real-time kon uitpakken zonder verlies ! Hij stierf de dag voordat hij miljardair werd en zijn uitvinding zou verkopen en nam 'de broncode' mee het graf in.
Onzin dus.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 22:27:01 #159
27699 Ravage
thinking about you
pi_28958859
quote:
even voor de duidelijkheid, de man had een uitvinding waarmee hij een bestand van welk formaat dan ook kon terugbrengen tot 64Kb én in real-time kon uitpakken zonder verlies ! Hij stierf de dag voordat hij miljardair werd en zijn uitvinding zou verkopen en nam 'de broncode' mee het graf in.
Ik zeg.. openbikken dat graf!
pi_28958886
Er zijn oneindig veel mogelijke bestanden van willekeurig formaat en slechts 265536 mogelijke bestanden van 64kB. Een redenering die zelfs een kleuter kan maken laat al zien dat het complete flauwekul is dus.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 22:33:38 #161
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_28959130
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 22:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Precies, was er niet een aantal jaar geleden een 13 jarig Brits meisje, welke een revolutionair encryptie alogaritme had ontwikkeld?
Het is en blijft wiskundig onmogelijk tenzij hij een heel ander idee had van het begrip 'film'. Die voorbeelden uit het verleden veranderen daar niks aan. Door dit soort verkeerde redenaties ging het toen ook fout en werd er geld gegeven aan een (al dan niet bewuste) oplichting.
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 juli 2005 @ 22:51:22 #162
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28959779
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 22:33 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Het is en blijft wiskundig onmogelijk tenzij hij een heel ander idee had van het begrip 'film'. Die voorbeelden uit het verleden veranderen daar niks aan. Door dit soort verkeerde redenaties ging het toen ook fout en werd er geld gegeven aan een (al dan niet bewuste) oplichting.
Ehmz het ging er hier om dat particulieren met regelmaat revolutionaire technieken ontwikkelen welke niet door mega concerns zijn ontwikkeld.

Of het Sloot verhaal al dan niet wiskundig onmogelijk is, laat ik in het midden. Tenslotte wist niemand wat er IN het kastje zat.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 22:53:29 #163
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_28959857
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  dinsdag 19 juli 2005 @ 22:56:44 #164
27699 Ravage
thinking about you
pi_28959986
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 22:53 schreef cerror het volgende:
Lijkt erop.
Tja zou het wel erg knap vinden als hij een hele film heeft geconverteerd naar polygonen, en met een PC uit 1999 (toen Nvidia nog maar een klein bedrijfje was) realtime kon afspelen met een fotorealistische beeldkwaliteit.
pi_28959997
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 22:53 schreef cerror het volgende:
Lijkt erop.
Niet helemaal te vergelijken. Die maakt gebruik van wat wiskundige formules om landschappen en textures te genereren en die vervolgens te renderen. Ziet er prachtig uit, daar niet van .
  woensdag 20 juli 2005 @ 00:00:18 #166
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_28962316
ADSL gaat btw wel via hetzelfde draadje als de telefoon maar niet via hetzelfde systeem. Zit op een stuk hogere frequentie waar het telefoonnet in eerste instantie ook niet geschikt voor was.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 20 juli 2005 @ 02:21:48 #167
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_28964962
quote:
Heb je soms liggen slapen ?!?.... UTFS
Het Jan Sloot Digital Coding mysterie, deel 3 : Totale topic bestond geloof ik uit 5 delen.
En nog een afzonderlijk [DIG] topic

Na alle user verklaringen ten spijt.... we hebben nooit echt op kunnen maken of het nu wel of niet werkte. Er waren nog te veel vraagtekens om de vergelijking kloppend te krijgen.
  Admin woensdag 20 juli 2005 @ 08:11:14 #168
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_28966464
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 02:21 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Heb je soms liggen slapen ?!?.... UTFS
Het Jan Sloot Digital Coding mysterie, deel 3 : Totale topic bestond geloof ik uit 5 delen.
En nog een afzonderlijk [DIG] topic
Heb je soms liggen slapen ?!?.... RTFT
Dat is al vier keer besproken in dit topic alleen.
quote:
Na alle user verklaringen ten spijt.... we hebben nooit echt op kunnen maken of het nu wel of niet werkte. Er waren nog te veel vraagtekens om de vergelijking kloppend te krijgen.
Het zou dan ook enorm arrogant zijn om te denken dat we een uitvinding waar niemand op de hele wereld van snapt hoe het werkt kunnen doorgronden, gebaseerd op reverse engineering van de werking van die uitvinding die we zelf nog nooit gezien hebben.
pi_28966558
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 08:11 schreef Danny het volgende:

Het zou dan ook enorm arrogant zijn om te denken dat we een uitvinding waar niemand op de hele wereld van snapt hoe het werkt kunnen doorgronden, gebaseerd op reverse engineering van de werking van die uitvinding die we zelf nog nooit gezien hebben.
Vergelijkbaar met: er heeft nog niemand aan gedacht, waarom is er nog nooit eerder op het idee gekomen? Nogal wiedes, daarvoor is het een uitvinding.
pi_28968832
Zeg, een MD5-hash kan toch ook weer ge-decode worden? Alleen met brute force?
  woensdag 20 juli 2005 @ 10:59:52 #171
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_28968882
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 10:57 schreef yootje het volgende:
Nee
  woensdag 20 juli 2005 @ 11:00:21 #172
27699 Ravage
thinking about you
pi_28968888
quote:
Niet gedecode.. Het kraken van MD5 is het zoeken naar 2 verschillende stukken data die bij versleuteling dezelfde hash opleveren.
Als je alleen een hash weet, en je vindt een stuk tekst/data die dezelfde hash oplevert, weet je nooit zeker of dit daadwerkelijk de originele data is.
pi_28968932
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:00 schreef Ravage het volgende:

[..]

Niet gedecode.. Het kraken van MD5 is het zoeken naar 2 verschillende stukken data die bij versleuteling dezelfde hash opleveren.
Als je alleen een hash weet, en je vindt een stuk tekst/data die dezelfde hash oplevert, weet je nooit zeker of dit daadwerkelijk de originele data is.
En je hebt geen hash die dat probleem niet heeft?
pi_28968938
quote:
Nee, want bij een Hash gaat er informatie verloren die dus niet meer teruggehaald kan worden. Doordat er informatie verloren gaat (een heel boek levert een net zo lange hash op als een zinnetje), is het mogelijk dat twee verschillende waarden dezelfde hash opleveren. Het is dus niet mogelijk om een hash terug te rekenen. Het is wel mogelijk een mogelijke waarde bij een hash brute force te berekeken. Of dit de waarde was waarover de hash is berekend kan nooit met zekerheid vastgesteld worden.
pi_28968959
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:02 schreef yootje het volgende:

[..]

En je hebt geen hash die dat probleem niet heeft?
Nee, want er gaat informatie verloren die je dus niet meer terugkrijgt.
pi_28968975
En als je nou stukjes neemt van het bestand, laten we zeggen 63 KB, en die vergelijkt met een oplossing? Als het niet overeenkomt moet er verder worden gezocht.
  woensdag 20 juli 2005 @ 11:09:24 #177
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_28969094
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:04 schreef yootje het volgende:
En als je nou stukjes neemt van het bestand, laten we zeggen 63 KB, en die vergelijkt met een oplossing? Als het niet overeenkomt moet er verder worden gezocht.
Ook dat zou niet gaan werken
pi_28969130
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:09 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Ook dat zou niet gaan werken
Leg uit
  woensdag 20 juli 2005 @ 11:15:44 #179
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_28969216
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:11 schreef yootje het volgende:
Leg uit
Hoe je het ook bekijkt/opdeelt/manipuleert, uiteindelijk verlies je info en dus is het origineel nooit met zekerheid meer te reconstrueren.
pi_28969249
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 22:27 schreef thabit het volgende:
Er zijn oneindig veel mogelijke bestanden van willekeurig formaat en slechts 265536 mogelijke bestanden van 64kB. Een redenering die zelfs een kleuter kan maken laat al zien dat het complete flauwekul is dus.
Ik wil deze toch nog even quoten, volgens mij lezen veel mensen er overheen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')