Dat is juist niet gelijk, als je iemand gaat schaduwen, dan ga je iemand observeren en zijn feitelijke gedragingen waarnemen. Jouw internetgegevens worden in een bestand gedumpt en pas bekeken als er aanleiding toe is.quote:Op maandag 18 juli 2005 11:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Juist, dus het principe is gelijk aan iedereen preventief schaduwen.
Daar heb je ook geen moeite mee?
Ik ben het helemaal met je eens. Dit voorkomt geen aanslagen. Hooguit kunnen er wat wannabee jihadstrijders worden opgepakt. De echte hebben wel andere manieren.quote:Op maandag 18 juli 2005 11:19 schreef OpenDeur het volgende:
Ik geloof werkelijk niet dat de recente terroristische aanslagen voorkomen hadden kunnen worden. Wat is nu eigenlijk het grote voordeel van dit systeem waarbij iedereen een potentiële verdachte is en alles dat je doet op internet tegen je gebruikt kan worden?
Nee, men documenteert gewoon alles wat je doet, op internet in dit geval en gaat dat inderdaad verder bekijken wanener er aanleiding toe is.quote:Op maandag 18 juli 2005 11:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat is juist niet gelijk, als je iemand gaat schaduwen, dan ga je iemand observeren en zijn feitelijke gedragingen waarnemen. Jouw internetgegevens worden in een bestand gedumpt en pas bekeken als er aanleiding toe is.
Bij preventief schaduwen is er iemand je gedrag aan het observeren, die gegevens worden gedumpt in een bestand en pas wanneer er aanleiding toe is, dan worden jouw gegevens nader bekeken. Bij preventief schaduwen wordt iemand al meteen nader bekeken.quote:Op maandag 18 juli 2005 11:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, men documenteert gewoon alles wat je doet, op internet in dit geval en gaat dat inderdaad verder bekijken wanener er aanleiding toe is.
Het principe is dus gewoon hetzelfde als wanneer men alles wat je irl doet ook gaat documenteren. Laten we zeggen, overal camera's welke 24 uur per dag beelden opslaan en zodoende er precies nagekeken kan worden wanneer je naar de Albert Hein bent gegaan.
Nogmaals, met dat laatste zou je geen moeite hebben?
Nou, dan ben je een goede voor deze maatregel, wanneer je totaal niet hecht aan privacyquote:Op maandag 18 juli 2005 11:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Overal camera's die 24 uur per dag beelden opslaan heb ik geen problemen mee.
Ik wou net zeggen. De manier waarop hij de bewaarplicht propageerd is bijna eng.quote:Op maandag 18 juli 2005 11:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou, dan ben je een goede voor deze maatregel, wanneer je totaal niet hecht aan privacy
M.a.w. het is nog even afwachten tot ze je papieren post openmaken voordat jij het in je handen krijgt?quote:Op maandag 18 juli 2005 09:46 schreef Keromane het volgende:
De omstreden bewaarplicht voor telecomaanbieders wordt ingevoerd. Dat heeft de Europese Commissie besloten. Het hoort tot een pakket anti-terreurmaatregelen. Aanleiding zijn de aanslagen in Londen.
Van iedere Nederlander zal worden vastgelegd onder welke nicknames hij zich op internet begeeft, naar welke websites ie gaat, op welke forums hij dingen plaatst, met wie ie e-mailt, welke zoekopdrachten worden ingegeven. Kortom alle verkeersgegevens. Data zelf zoals e-mailinhoud wordt niet bewaard.
De aftaptechnologie gaat een hoop geld kosten, internet zal dus duurder worden.
Nederland is in rap tempo veranderd. Tegenwoordig een verplicht Ausweiss, binnenkort met scanbare biometrische chip en mag je op voorhand je vingerafdrukken geven. Je kunt gefouilleerd worden als je achterlichtje kapot is of als er misschien een vechtpartij is geweest een paar straten verderop. Sinds de invoering is de criminaliteit niet gedaald, maar dat doet er niet toe.
Ach, met encryptie kom je een heel eindquote:Op maandag 18 juli 2005 11:31 schreef Electrified het volgende:
Ik wou net zeggen. De manier waarop hij de bewaarplicht propageerd is bijna eng.
Boeit me niet zoveel inderdaad.quote:Op maandag 18 juli 2005 11:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou, dan ben je een goede voor deze maatregel, wanneer je totaal niet hecht aan privacy
Misschien komt er wel een p2p VPN tunnel ideequote:Op maandag 18 juli 2005 11:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, met encryptie kom je een heel eind![]()
Ik vermoed ook dat providers binnenkort naast anti-spyware, anti-spam en vuurmuurtjes met encryptie software gaan komen als service aan hun klanten![]()
Voor mijn persoonlijke communicatie vind ik het ook niet boeiend, voor mijn zakelijke communicatie vind ik het echter HEEL boeiend of iemand daarin mee kan lezen.quote:
Bespottelijk om deze (in principe) vrij nieuwe manier van communiceren vast te gaan leggen terwijl er legio voorbeelden te noemen zijn waarop mensen die iets van plan zijn kunnen communiceren.quote:Op maandag 18 juli 2005 11:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, men documenteert gewoon alles wat je doet, op internet in dit geval
Dat hangt er vanaf wie die communicatie te zien krijgt. Als het bij de concurrent terecht komt, dan heb ik er wel problemen mee vanzelfsprekend. Maar dat is allemaal niet erg relevant voor de situatie in Nederland.quote:Op maandag 18 juli 2005 11:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voor mijn persoonlijke communicatie vind ik het ook niet boeiend, voor mijn zakelijke communicatie vind ik het echter HEEL boeiend of iemand daarin mee kan lezen.
Buiten de eerder genoemde zaken uiteraard die meer van algemene aard zijn.
Euh...als mijn zakelijke communicatie door een potentieele concullega wordt opgeslagen dan vind jij het toch niet erg dat ik mijn twijfels heb, he?quote:Op maandag 18 juli 2005 11:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat hangt er vanaf wie die communicatie te zien krijgt. Als het bij de concurrent terecht komt, dan heb ik er wel problemen mee vanzelfsprekend. Maar dat is allemaal niet erg relevant voor de situatie in Nederland.
Dat heb je altijd natuurlijk. Een collega of zakenpartner kan opeens jouw concurrent worden, met of zonder logbestanden. Dan staan die mails op zijn PC en heeft hij de informatie al eens gezien, daar verandert niets aan. Dat was al zo en zal zo blijven.quote:Op maandag 18 juli 2005 11:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Euh...als mijn zakelijke communicatie door een potentieele concullega wordt opgeslagen dan vind jij het toch niet erg dat ik mijn twijfels heb, he?
Het is dus zeer relevant voor Nederland, en als jij denkt "Dat gebeurt niet in Nederland" dan ben jij zeer naief, het komt zeer zeker minder voor in Nederland maar als we alleen maar even naar de bouwfraude kijken dan kun je bepaald niet stellen dat er in Nederland geen corruptie voorkomt.
Maar het gaat niet om om camara's in het dagelijks leven maar om internet. Sowieso is dit niet zo'n enorm grote verandering ten opzichte van nu. Ook nu al kan men mensen in de gaten houden op het internet. Het enige verschil is dat je door deze maatregelen tot een jaar terug in de tijd kan.quote:Op maandag 18 juli 2005 11:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, men documenteert gewoon alles wat je doet, op internet in dit geval en gaat dat inderdaad verder bekijken wanener er aanleiding toe is.
Het principe is dus gewoon hetzelfde als wanneer men alles wat je irl doet ook gaat documenteren. Laten we zeggen, overal camera's welke 24 uur per dag beelden opslaan en zodoende er precies nagekeken kan worden wanneer je naar de Albert Hein bent gegaan.
Nogmaals, met dat laatste zou je geen moeite hebben?
Je snapt het niet. Ik heb belangen in Internet bedrijven, ik maak gebruik van DSL van een provider, die provider moet nu dus mijn gegevens gaan opslaan terwijl ik bezig ben met directe concurrenten van hun. Hoe groot wil je de verleiding maken?quote:Op maandag 18 juli 2005 11:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat heb je altijd natuurlijk. Een collega of zakenpartner kan opeens jouw concurrent worden, met of zonder logbestanden. Dan staan die mails op zijn PC en heeft hij de informatie al eens gezien, daar verandert niets aan. Dat was al zo en zal zo blijven.
Ja, maar dat gebeurt dus niet. Alle kosten en risico's worden op consumenten en bedrijven afgewentelt die daar niets voor terug krijgen behalve een vaag verhaal over veiligheid wat niemand kan onderbouwen met feiten.quote:Op maandag 18 juli 2005 12:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik zou er dan ook voorstander van zijn wanneer deze taak wordt gelegd bij de overheid en niet bij de bedrijven zelf.
We moeten het niet nalaten om dit door te voeren, al zou het beter zijn als dit gewoon door de overheid wordt georganiseerd en dat de taak van het bewaren ook bij de overheid wordt neergelegd. Dat moeten we nastreven. Tot die tijd moeten we het hier mee doen.quote:Op maandag 18 juli 2005 12:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar dat gebeurt dus niet. Alle kosten en risico's worden op consumenten en bedrijven afgewentelt die daar niets voor terug krijgen behalve een vaag verhaal over veiligheid wat niemand kan onderbouwen met feiten.
Zo vaag is het niet. Zou het niet fantasrisch zijn om alles dat Samir A. Mohammed B., en al die andere figuren, hebben uitgespookt op het internet het afgelopen jaar te kunnen opvragen? Met wie ze gesproken hebben, waarover ze gesproken hebben, etc. Dat kan nu maar nog maar zeer beperkt.quote:Op maandag 18 juli 2005 12:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar dat gebeurt dus niet. Alle kosten en risico's worden op consumenten en bedrijven afgewentelt die daar niets voor terug krijgen behalve een vaag verhaal over veiligheid wat niemand kan onderbouwen met feiten.
En ISP's kunnen zonder bewaarplicht niet meekijken?quote:Op maandag 18 juli 2005 12:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Ik heb belangen in Internet bedrijven, ik maak gebruik van DSL van een provider, die provider moet nu dus mijn gegevens gaan opslaan terwijl ik bezig ben met directe concurrenten van hun. Hoe groot wil je de verleiding maken?
quote:Op maandag 18 juli 2005 12:15 schreef heiden6 het volgende:
Tja, dit is natuurlijk wel de ideale manier om terroristen te ondermijnen. Als je zelf al alles doet om de burgers van hun vrijheden te ontnemen, hebben ze niets meer te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |