abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juli 2005 @ 16:02:05 #126
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_29204701
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:45 schreef MeneerTim het volgende:
Zou Rowling nog iets te zeggen hebben over de covers? Deze zijn wel erg lelijk:

[afbeelding]

[afbeelding]

Terwijl deze, die ik heb gekocht, wel mooi is:

[afbeelding]

Het viel me op dat de covers in Duitsland veel mooier zijn. De boeken lezen ook veel beter. Ze gebruiken niet zo'n betuttelend groot lettertype. Tot nu toe zijn dat de mooiste uitgaven die ik gezien heb. De Engelse uitgaven zijn veruit het lelijkst.
Die Duitse ziet er wel netjes uit inderdaad. Heeft een wat volwassener aanblik. Maar toch, die eerste Engelse kaft, die conform de kaften van de vorige vijf boeken is, vind ik ook niet lelijk. Maar dat achterlijk grote lettertype dan weer wel, dat had wel minder gemogen
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 28 juli 2005 @ 16:20:28 #127
88233 Steve
Still the best.
pi_29205254
De Duitse adult versie is wel mooi ja, de kinderversie is heel lelijk, met een raar hoofd van Harry.

De Engelse vallen over het algemeen inderdaad tegen, maar die adultversie van dit boek is dan wel weer mooi.
De Nederlandse vind ik over het algemeen toch een vande mooiste ontwerpen.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_29225607
Het is maar net wat je mooi vind... Die laatste is wat sober omdat het een adult-version is, maar ik vind hem gewoon saai... De tekeningen van de amerikaanse boeken vind ik niet zo mooi, ik vind de tekenstijl van Mary GrandPré een beetje raar, die platte gezichten enzo... Ook maakt zij bij ieder hoofdstuk een tekening, dat laat dan weer minder ruimte voor de eigen verbeelding... En Harry heeft op de kaft zijn toverstaf (heet dat zo in het NL?) in zijn linkerhand, terwijl het toch meerdere malen beschreven wordt dat zijn rechterarm zijn 'wand-arm' is. De Britse versies vind ik toch meestal wel de beste, passen ook beter bij het verhaal, het blijft toch officieel een kinderboek dus hoort het er gewoon bij. Die grote letterdruk vind ik ook niet echt storend ofzo - als je dat wel storend vind moet je maar een adult uitgave kopen, toch?

Wat ik ook wel raar vind aan de beide kaften is dat het litteken van Harry zo ongeveer tussen zijn ogen zit. Klopt ook niet helemaal, lijkt me.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 11:24:25 #129
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_29228221
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 09:39 schreef flutterbye het volgende:
Die grote letterdruk vind ik ook niet echt storend ofzo - als je dat wel storend vind moet je maar een adult uitgave kopen, toch?
Dat is in de volwassenuitgave precies hetzelfde, anders zou het boek een stuk dunner zijn. Het is jammer dat de boeken niet wat dikker zijn. Van mij mogen best wat huis, tuin en keuken Hogwarts activiteiten wat uitgebreider besproken worden. Dat deed ze in de eerste boeken ook meer dan in de latere boeken. Maar dat komt vast omdat ze de spanning erin wilt houden omdat anders mensen afhaken als:
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 11:17 schreef Mikkie het volgende:
Ik zit nu op pag 450 ongeveer, maar vind het boek in vergelijking met de vorige boeken toch wel wat tegenvallen eerlijk gezegd. Er gebeurt te weinig.
Best jammer want wat dat betreft is ze aan de hype aan het voldoen.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 20:38:48 #130
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_29246193
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 11:24 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Dat is in de volwassenuitgave precies hetzelfde, anders zou het boek een stuk dunner zijn. Het is jammer dat de boeken niet wat dikker zijn. Van mij mogen best wat huis, tuin en keuken Hogwarts activiteiten wat uitgebreider besproken worden. Dat deed ze in de eerste boeken ook meer dan in de latere boeken. Maar dat komt vast omdat ze de spanning erin wilt houden omdat anders mensen afhaken als:
[..]

Best jammer want wat dat betreft is ze aan de hype aan het voldoen.
Hoe bedoel je... aan de hype aan het voldoen?
Zerg schreef:
pi_29260917
Zo, ik ben net thuis van vakantie en trof mijn pakketje van BOL aan!! Vandaag kan ik dus beginnen (zit nu nog bij m'n vriendin). Helaas had BOL het niet zo netjes ingepakt, waardoor het blaadje om de omslag (dus dat ding wat weer om de hardcover zit), licht beschadigs is en gevouwen
We sure are cute for two ugly people.
pi_29261046
Ik vind het wel jammer dat we in dit boek geen 'nieuwe' dingen leren kennen. In vorige delen was er elke keer wel wat nieuws uit de magische wereld. Zo bedoel ik de huiselfen, in een later boek weer dat er een heleboel in de keuken van Hogwarts werken, in boek 3 dan weer Azkaban, in boek 4 het huis van Ron en het hele Zwerkbalwedstrijd gebeuren, en ook de twee andere scholen die opeens blijken te bestaan, in boek 5 het ziekenhuis St. Holisto's en het ministerie waar we opeens 'binnen' kwamen. Nieuwe wezens ook elke keer, de thestralis en de reuzen in boek 5, dat soort dingen.

Dat miste ik dus wel in dit boek. Het draait eigenlijk echt om de achtergrond van Voldemort, wat dan wel weer zeer interessant is, maar verder worden er geen echt nieuwe dingen geïntroduceerd.

Ja, die met de ballen in de bek.
pi_29269281
khad em 17 juli gehaald en 20 juli uit
kan niet wachten op deel 7
Goed-Beter-Best-Vaffanculo
pi_29269348
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 10:38 schreef Biancavia het volgende:
Ik vind het wel jammer dat we in dit boek geen 'nieuwe' dingen leren kennen. In vorige delen was er elke keer wel wat nieuws uit de magische wereld. Zo bedoel ik de huiselfen, in een later boek weer dat er een heleboel in de keuken van Hogwarts werken, in boek 3 dan weer Azkaban, in boek 4 het huis van Ron en het hele Zwerkbalwedstrijd gebeuren, en ook de twee andere scholen die opeens blijken te bestaan, in boek 5 het ziekenhuis St. Holisto's en het ministerie waar we opeens 'binnen' kwamen. Nieuwe wezens ook elke keer, de thestralis en de reuzen in boek 5, dat soort dingen.

Dat miste ik dus wel in dit boek. Het draait eigenlijk echt om de achtergrond van Voldemort, wat dan wel weer zeer interessant is, maar verder worden er geen echt nieuwe dingen geïntroduceerd.

Horcruxes
Plus alles wat je leert over Tom Riddle,
Inferi
  zaterdag 30 juli 2005 @ 18:47:52 #135
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_29271411
En spreuken die je in je hoofd kan zeggen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 30 juli 2005 @ 19:06:17 #136
88233 Steve
Still the best.
pi_29271986
En hoe dat Apparation gedoe in zijn werk gaat. Daar was wel over verteld, maar nu wordt er verteld hoe het moet en hoe het voelt .
Oh, en wat nieuwe drankjes
En Snapes onderkomen in de vakantie.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 19:24:52 #137
88233 Steve
Still the best.
pi_29272559
pi_29273547
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:45 schreef MeneerTim het volgende:

Het viel me op dat de covers in Duitsland veel mooier zijn. De boeken lezen ook veel beter. Ze gebruiken niet zo'n betuttelend groot lettertype. Tot nu toe zijn dat de mooiste uitgaven die ik gezien heb. De Engelse uitgaven zijn veruit het lelijkst.
Ik vind de Nederlandse covers juist supermooi!
pi_29273579
Die duitse zijn echt uber lelijk en lachwekkend
pi_29273716
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 19:56 schreef tonks het volgende:
[afbeelding]

Dat hoofd!
  zaterdag 30 juli 2005 @ 19:59:32 #142
88233 Steve
Still the best.
pi_29273738

Die zijn wel mooi!
pi_29273772
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 19:59 schreef alwaysthebest het volgende:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

Die zijn wel mooi!
Inderdaad. Die zijn zeker wel mooi.
Hebben ze daar in Duitsland ook een adult en een gewone versie blijkbaar dus?
pi_29273834
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 19:59 schreef alwaysthebest het volgende:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

Die zijn wel mooi!
Vind je serieus?
  zaterdag 30 juli 2005 @ 20:03:59 #145
88233 Steve
Still the best.
pi_29273904
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 20:02 schreef tonks het volgende:

[..]

Vind je serieus?
ik vind ze zeker mooi. Alleen past het misschien niet zo bij het boek zelf

[ Bericht 3% gewijzigd door Steve op 30-07-2005 20:10:32 ]
pi_29283127
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 20:03 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

ik vind ze zeker mooi. Alleen past het misschien niet zo bij het boek zelf
Dat is het inderdaad.
pi_29288017
Ik heb dit ook in het spoilertopic gevraagd, maar misschien weet een van jullie het wel. Hoe gaan ze U Noo Poo vertalen? Je Weet Wel = Je Scheet Wel ofzo ? Iemand ideeen ?
pi_29288561
quote:
Op zondag 31 juli 2005 11:09 schreef Smittend het volgende:
Ik heb dit ook in het spoilertopic gevraagd, maar misschien weet een van jullie het wel. Hoe gaan ze U Noo Poo vertalen? Je Weet Wel = Je Scheet Wel ofzo ? Iemand ideeen ?
Tja, daar moeten we de hersenspinsels van Wiebe Buddingh' nog maar even voor afwachten.

Ik ben wel benieuwd wat er op de Nederlandse cover zal komen te staan.

zondag 31 juli 2005 @ 12:08:45 #149
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_29289138
quote:
Op zondag 31 juli 2005 11:09 schreef Smittend het volgende:
Dit is eigenlijk een kleine spoiler hè Een hele kleine dan

Maar dit soort dingen maken mij juist nog meer overtuigd om de originele Engelse versie te lezen, omdat dit soort geintjes daarin geheid een stuk beter naar voren komen.
Zerg schreef:
  zondag 31 juli 2005 @ 12:29:08 #150
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_29289478
Ik heb nooit gesnapt hoe je dit boek met droge ogen in het Nederlands kunt lezen. Alleen de naam "Zwijnstein" doet je toch al over de tafel rollen van 't lachen? De namen en dingen die ik hoor in het Nederlands hebben mij echt doen verbazen waarom iemand die wel Engela kan lezen (echt, zo moeilijk is het niet) het uberhaupt in het Nederlands zou willen lezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')