quote:Op zondag 17 juli 2005 20:51 schreef Meneer_Aart het volgende:
Het was supergaaf. Maar ik weet één ding: nooit meer arena.
quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/728492/3/50#28890938]Op zondag 17 juli 2005 20:51 schreef Meneer_Aart het volgende:
Het was supergaaf. Maar ik weet één ding: nooit meer arena.
why? ik ben blij dat ik niet op het veld stond. vak404 vond ik prima geluid, en ik kon alles perfect zienquote:Op zondag 17 juli 2005 20:51 schreef Meneer_Aart het volgende:
Het was supergaaf. Maar ik weet één ding: nooit meer zitkaarten.
Ik heb genoeg ruimtequote:Op zondag 17 juli 2005 22:04 schreef Yonderboi het volgende:
Met een aantal anderen een kleine 700 foto's geschoten en een aantal video snippets. Misschien dat ik een selectie van foto's nog ergens dump voor de liefhebber.... ? iemand nog tips voor webspace of eigen space?
OMG, er staan geen warez op die site, alleen live opnames, U2 vind dit allemaal prima!quote:Op zondag 17 juli 2005 16:52 schreef Chilly_Willy het volgende:
edit: geen links naar sites met warez plaatsen aub
Echt wel.quote:Op zondag 17 juli 2005 22:04 schreef Yonderboi het volgende:
U2 was geweldig, is nu nog geweldiger... Aanrader voor de volgende keer > wederom kaarten regelen voor meerdere concerten.
Als ik dit zo lees ga ik ook zeker meerdere avonden. Elk U2 concert is toch weer anders.. alleen nu moeten we nog jaren wachten.. of ze moeten een 3e/4e leg doen of een zooropa achtige tour.quote:Op zondag 17 juli 2005 22:04 schreef Yonderboi het volgende:
Zooooo, net terug van een U2 week ! Mijn verhaal:
....
Conclusie:
Wat een mega superrrrr marathon! U2 was geweldig, is nu nog geweldiger... Aanrader voor de volgende keer > wederom kaarten regelen voor meerdere concerten.
hier staan wat foto's van de linkerkant (onderaan). Denk niet dat dat duidelijk genoeg is. Kijk daar anders ff bij de diverse links naar foto-sitesquote:Op zondag 17 juli 2005 22:48 schreef Mr.Noodle het volgende:
Had iemand trouwens nog een aantal foto's van het U2 concert 13 juli van dichtbij bij de linker catwalk? D'r stond een bekende van me in de krant zei ze maar ik kan niet echt duidelijk zien of zij het was. Dus ik heb een weddenschap afgesloten of ze het nu wel of niet was...
Hopelijk krijg ik wel gelijk want dat scheelt me weer een etentje
kijk ff op u2log.com, volgens mij staan daar foto's op. Maar of er iemand van het publiek op staat denk ik niet, het gaat natuurlijk om de mannen op het podiumquote:Op zondag 17 juli 2005 22:48 schreef Mr.Noodle het volgende:
Had iemand trouwens nog een aantal foto's van het U2 concert 13 juli van dichtbij bij de linker catwalk? D'r stond een bekende van me in de krant zei ze maar ik kan niet echt duidelijk zien of zij het was. Dus ik heb een weddenschap afgesloten of ze het nu wel of niet was...
Hopelijk krijg ik wel gelijk want dat scheelt me weer een etentje
quote:"My feeling, is that it’s cool for people to share our music — as long as no one is making money from the process. We tell people who come to our concerts that they can tape the shows if they want. I think it is cool that people are so passionate about our music." -- Bono
Die discussie win je hier toch nietquote:Op zondag 17 juli 2005 23:06 schreef Tourniquet het volgende:
Uhm, torrents van U2 concerten zijn niet illegaal. Het zijn geen commercieel uitgebrachte opnames en U2 heeft zelf meerdere malen aangegeven het bootleggen prima te vinden zolang er maar geen winst op wordt gemaakt.
Of zoals Bono het zelf zegt:
[..]
Ik vraag mij af of de platenbazen bij Island/Interscope er op dezelfde manier over denken als bonoquote:Op zondag 17 juli 2005 23:22 schreef Chilly_Willy het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens.. gelukkig zijn deze live opnames geen warez![]()
Lees anders dit deze posts nog maar eens. Vooral wat Bono er zelf van zegt, of vind jij jezelf belangrijker dan Bono.
[..]
[..]
En nog ff een Warez definity
[..]
En aangezien we the owner's consent hebben != warez.
quote:es war SAU-GEIL!!! MANN, war das GEIL!!! bin noch viel zu aufgredreht um jetzt viel schreiben zu können, aber die show hat mich komplett vom hocker gehauen, es war einfach das beste, was ich jemals gesehen habe!!!
Ik denk dat ze geen keus hebben, zonder hun artiesten (waar U2 een van de grootste van is) zijn ze niets.quote:Op zondag 17 juli 2005 23:38 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of de platenbazen bij Island/Interscope er op dezelfde manier over denken als bono
Op U2.com stonden ook al goeie berichten.quote:Op zondag 17 juli 2005 23:43 schreef Murray het volgende:
Het is ook wel leuk om op buitlandse fora reacties te lezen.. de Duiters zijn ook al helemaal lyrisch over gisteren geloof ik.
[..]
quote:Der Kameramann hat uns bei WOWY die Setlist gezeigt. Da standen ABOY, OOTS, Y und Vertigo II. Mann, war das klasse als Adam und Edge dann plötzlich die Seiten gewechselt haben! 40! Saugeil!
Wel opvallend dat het in het U2 wereldje echt wereldnieuws is dat ze Miss Sarajevo hebben gespeeld. Zo'n beetje elke website schrijft eroverquote:17.07.2005
'A Million Welcomes.'
A relaxed show, full of the unexpected, to say goodbye to Amsterdam.
'Thank you for bringing us back to Amsterdam,' smiled Bono, before I Still Haven't Found What I'm Looking For. 'Where everyone is welcome, Big men small men, Hells angels, Real angels, Gorgeous girls... Gorgeous girls.'
It was one of those nights, from the moment Bono and Edge shared a joke going into Beautiful Day, with Edge changing the guitar solo in New Year's Day for the first time in twenty years. Why would Edge do that, asked Bono.
Actually, admits Edge, it was a mistake!
It wasn't long after this that Bono pulled on stage an extremely healthy looking Dutch man, muscles rippling under the stage lights who - would you believe it - actually picked Bono up and spun him around. Well, as the singer says, everyone is welcome and tonight, after what feels like a week in Holland, everyone feels welcome.
The orange and white and green balloons rebounding across the heads of the
audience underline the party atmosphere - one row of balloons near the front (pink, yellow, orange) testify that 'Bono is Great' - in Dutch.
'You're dangerous..' and they are and before you know it - sha la, sha la la - we're rocking to Wild Horses.
Lots of special moments for this final show in Holland from the surreal to the moving. Witness Bono grabbing a helium-filled Mickey Mouse balloon and releasing him into the top of this searingly hot arena where he must stay until they finally open the roof again.
'It means a million welcomes,' says Bono, translating his Gaelic. 'There¹s a lot of Irish people in this country¦ because we love it here.'
Miracle Drug is dedicated to Theo van Gogh and Pim Fortuyn and also to London while Sometimes..., where the opera in Bono is more powerful than ever, goes out to Robert Paschal Hanvey, father of Gavin Friday, who passed away a couple of days ago.
Adam and Larry dominate the vision at the opening of Love and Peace, straddling the end of each walkway as they drive the song along. This song has becoming a kind of turning point in each show, taking it up a gear and leavening the atmosphere with something darker before Sunday Bloody Sunday and Bullet The Blue Sky.
'CoeXisT - that's what I always thought the Netherlands was all about And its why we love you.'
And then a surprise: another song born in a moment of all-too-recent conflict, the first time the band have played Miss Sarajevo since PopMart in 1997. (Unless you know different...) And if the opera in Bono was big for Sometimes... it's even bigger now that he has to stand in for Luciano Pavarotti.
The lighters are out for this one and they are joined by the mobile phones for Africa in Where The Streets Have No Name. 'Pull out your phones and light up the world...'
One closes out with a snatch of Unchained Melody but there is another important dedication to come, this one for late Dutch rock star Herman Brood. Brood was one of a kind, and the band play Original of the Species, one of the most lauded tracks from the latest album which hasn't yet found a regular home in the live show.
Great performance, huge response. And just when you were taking a deep breath for Yahweh was to segue into the second version of Vertigo, along comes '40' - the first time U2 have closed a European show with this song for about twenty years!
Thanks Holland.
Technisch gezien staat de hele set klaarquote:Op maandag 18 juli 2005 00:42 schreef calvobbes het volgende:
Het podium staat nu alweer klaar in Zurich
zoiets zeiden ze in die docu met Zegers.quote:Op maandag 18 juli 2005 00:46 schreef HighLander het volgende:
[..]
Technisch gezien staat de hele set klaarEn over iets meer dan 15 uur staan daar ook weer mensen te juichen dat ze vooraan staan.
Geloof trouwens dat er 2 podia zijn, en 1 technische (audio/video) installatie...
Laatste delen van het podium waren geloof ik zondag namelijk nog in de Arena, terwijl de trucks met de displays al onderweg waren.
3 podia zelfs volgens de productie leider tijdens het interview met Chris Zegers. Zeker aan het einde van de Europese tour hebben ze om de dag een show ergens anders.quote:Op maandag 18 juli 2005 00:46 schreef HighLander het volgende:
Geloof trouwens dat er 2 podia zijn, en 1 technische (audio/video) installatie...
Kan ze nu niet meer vinden, maar op die webcamfoto's van Gelsenkirchen was te zien dat binnen een paar uur na afloop praktisch het hele podium al verdwenen was... er stonden alleen nog wat vrachtwagens.quote:Op maandag 18 juli 2005 01:00 schreef calvobbes het volgende:
[..]
3 podia zelfs volgens de productie leider tijdens het interview met Chris Zegers. Zeker aan het einde van de Europese tour hebben ze om de dag een show ergens anders.
Die foto komt van een weblog van 1 van de chauffeurs en die heeft het er over dat ze gelijk na de show hebben ingepakt en zijn gaan rijden. Met 2 chauffeurs per vrachtwagen, dus geen rustpauzes langs de kant van de weg nodig. Dan schiet het wel op.
Heb na het concert van zaterdag even zitten kijken hoe dat afbreken ging. Dat was echt een geoliede machineGelijk na de show stormden een stuk of 50 man het podium op. Verdeeld in verschillende groepen, ieder groepje had zijn eigen kleur polo en al binnen een half uur zaten er flinke gaten in het hele podium
Zelfs al staat een band er positief tegenover, dan is dat geen vrijbrief om hier in MUZ de regels mbt warez te overtreden. Het is namelijk zo dat wij uiteindelijk de platenmaatschappijen of de stichting Brein op ons dak kunnen krijgen om zoiets onbenulligs.quote:Op zondag 17 juli 2005 23:45 schreef Chilly_Willy het volgende:
[..]
Ik denk dat ze geen keus hebben, zonder hun artiesten (waar U2 een van de grootste van is) zijn ze niets.
[..]
Op U2.com stonden ook al goeie berichten.
Wat verwacht je dan van Larry? Dat 'ie al dansend over het podium springt?quote:Op maandag 18 juli 2005 01:07 schreef lzandman het volgende:
maar Larry zat helemaal op de automatische piloot. Wat een saai drumspel en hij zat de hele tijd in dezelfde pose. Adam liep nog wel eens naar voren, maar echt showen deed 'ie niet. En Edge was ook erg ingetogen voor zijn doen.
Dat moet een foutje zijn, stond gisteren nog wel in die lijst.. het oudere nieuws (ouder dan een maand ofzo) is alleen beschikbaar voor leden.quote:Op maandag 18 juli 2005 10:57 schreef T-H het volgende:
Ik zie het niet in het lijstje met nieuwsberichten maar alleen als ik in het sitemenu op 'news' klik. link: http://www.u2.com/news/
Ja op je eigen pc zeker? Of heb je een leuk stukje webspace waar menig U2 fan zijn/haar avond kan herbeleven aan de hand van de foto's...quote:
Maar bij Robbie Williams loopt er ook geen Edge rond die een snoeihard gitaarspel verzorgtquote:Op maandag 18 juli 2005 08:46 schreef Its_Muppet het volgende:
Ik ben ook zaterdag geweest en ook ik vond het geluid bagger. Met name tijdens Atlete en Snow Patrol. Wat ik alleen niet snap is dat ik ook bij Robbie Williams ben geweest in de Arena en daar was het geluid goed. In zat nu in vak 120 en bij Robbie Williams in de hoek tegenover het podium 2e ring.
Op de bonus DVD bij Live in Boston zie je een filmpje waarin ze het opbouwen van het podium voor de Elevation tour laten zien (versneld uiteraard). Indrukwekkend!quote:Op maandag 18 juli 2005 01:04 schreef Murray het volgende:
[..]
Kan ze nu niet meer vinden, maar op die webcamfoto's van Gelsenkirchen was te zien dat binnen een paar uur na afloop praktisch het hele podium al verdwenen was... er stonden alleen nog wat vrachtwagens.
Meer dan voldoende online webspacequote:Op maandag 18 juli 2005 11:11 schreef Yonderboi het volgende:
[..]
Ja op je eigen pc zeker? Of heb je een leuk stukje webspace waar menig U2 fan zijn/haar avond kan herbeleven aan de hand van de foto's...
Collega is naar Brussel en Berlijn geweest, daar mocht het wel gewoon.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:14 schreef Mister_Slide het volgende:
[..]
Ja, de goede oude tijd dat er nog wel plastic flessen mee naar binnen genomen mochten worden.
Hoezo voor de eerste keer in 20 jaar, ze waren nog geen maand geleden in Dublinquote:along comes '40' - the first time U2 have closed a European show with this song for about twenty years!
Bron: U2.com
ik als ik een bekende tegenkom, bij wijze van groetquote:Op maandag 18 juli 2005 12:58 schreef linebear het volgende:
Wat ik me afvroeg... is het raar als Vertigo maar telkens in je hoofd blijft zitten. Zit de hele tijd HELLLLLOOOOOOO HELLLLLOOOOOO te zingen
Eerst naar WAV omzetten met http://flac.sourceforge.net/quote:Op maandag 18 juli 2005 13:11 schreef calvobbes het volgende:
Heeft iemand nog een tip voor een goede FLAC naar MP3 converter?
Van mij hoeft een bootleg niet perse in WAV en 20 mb groot te zijn
ik gebruik dbpoweramp... wel eerst naar WAV, dbpoweramp heeft ook een FLAC-player als ik me niet vergis...quote:Op maandag 18 juli 2005 13:11 schreef calvobbes het volgende:
Heeft iemand nog een tip voor een goede FLAC naar MP3 converter?
Van mij hoeft een bootleg niet perse in WAV en 20 mb groot te zijn
Check. Maar dan....quote:Op maandag 18 juli 2005 13:12 schreef Murray het volgende:
Eerst naar WAV omzetten met http://flac.sourceforge.net/
Laat me raden..... Adam?quote:Op maandag 18 juli 2005 13:13 schreef linebear het volgende:
zekersheb nu een andere op mijn bureaublad. Die zwerft hier ook ergens rond
ZEG!!!!quote:Op maandag 18 juli 2005 07:01 schreef Helsie het volgende:
Ach, ik vind de nummers van U2 zo gaaf, dat ze die setlist van zaterdag wel in een boerenschuur mogen spelen, zolang ik het maar kan horen.En ja, daar betaal ik dan rustig 70 euro voor. Godverdomme, wat mooi
Dat heb ik nou totaal niet meegekregen, het scherm tijdens Zoo Station.Terwijl dat geloof ik wel behoorlijk spektaculair was.quote:Op maandag 18 juli 2005 13:22 schreef linebear het volgende:
[..]
nee, heb een foto van het scherm tijdens Zoo station.... waar ze alle vier op staan
Op de een of andere manier roep ík dat óók over me af.quote:Op maandag 18 juli 2005 12:59 schreef T-H het volgende:
ik als ik een bekende tegenkom, bij wijze van groet
Kun je hem ff mailen naar t.brand@uci.ru.nlquote:Op maandag 18 juli 2005 13:13 schreef linebear het volgende:
zekersheb nu een andere op mijn bureaublad. Die zwerft hier ook ergens rond
Het was me in Dublin al opgevallen maar Adam ziet er zo ontzettend anders uit dan ie eerder deed... een hele verbetering! Hij heeft zo wel iets mysterieus aantrekkelijks.... (jeweetwel, zo'n gevalletje 'ik weet niet waarom ik jou aantrekkelijk vind...')quote:Op maandag 18 juli 2005 13:22 schreef linebear het volgende:
met in de hoek, de achterkant van het hoofd van Adam hahahaha
Dat zinkt wel naar beneden over een paar dagen.quote:Op maandag 18 juli 2005 13:30 schreef Waxxer het volgende:Gelukkig, ik dacht dat ik gestoord was met mijn U2-tic die maar niet ophoudt
*pfieuw*
Hahaha ik hoop hetquote:Op maandag 18 juli 2005 13:44 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat zinkt wel naar beneden over een paar dagen.
Momenteel ben ik bijna in staat om dure tickets te kopen voor een buitenlands concert (hoewel München nog meevalt: 140 tot 170 (staan) euro). Maar ik beheers me maar even. Dag U2, Tot over 4 jaar.![]()
Daar had ik al eerder last vanquote:Op maandag 18 juli 2005 13:44 schreef Gert het volgende:
Momenteel ben ik bijna in staat om dure tickets te kopen voor een buitenlands concert
Ik had al even naar de Amerikaanse leg dit najaar gekeken... daar ben ik maar snel weer vanaf gestapt.... Ik vind het een vreselijk idee dat we weer een jaar of vier moeten wachten... (als ze uberhaupt nog eens terugkomen, dat weet je natuurlijk ook nooit zeker...).quote:
Hier nog zo'n geval, heb me vrijdag 2 nieuwe d'r bij gekocht. Dus nu 3. Heb al niks meer anders aan gehad qua niet-u2- t-shirts. Lekker door de winkelcentra's d'r mee pimpenquote:Op maandag 18 juli 2005 13:01 schreef linebear het volgende:
oh gelukkig heb ik mijn nieuwe U2 shirt aan, om lekker mee te patsen
Heyyyyy wacht ff dan moet ik jouw wel gezien hebben, stond er namelijk vanaf 6 uur ongeveer. Stond als je de ingang hebt, in het rechtervak, met een U2//Dismantle shirtje aan, achterop Vertigo 05quote:Op zondag 17 juli 2005 22:04 schreef Yonderboi het volgende:
Vrijdag, 7 uur 's ochtends voor de Arena... Goed, het wachten was even afzien maar als je dan om 4 uur de longen uit je lijf loopt ben je blij dat je tegen de catwalk aan staat.
The Music was naar mijn idee nog slechter dan de Kaiser Chiefs, Snow Patrol was redelijk...
Bono, Edge en Adam op aanraak-afstand.... Een geweldige avond, en het geluid beviel stukken beter!
quote:Op maandag 18 juli 2005 14:15 schreef Waxxer het volgende:
En we schakelen samen de Rijdende Rechter in over het stadiongeluid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |