pfaf | zaterdag 16 juli 2005 @ 21:44 |
Welke albums hadden volgens jullie de potentie om een geweldig album te worden, maar zijn het toch niet geworden en waarom niet? TS begint: ![]() Nirvana - Nevermind ![]() Een band als Nirvana, of zelfs een heel genre als grunge, leent zich er niet voor: polijsten. Alle rauwe randjes van bijna elk nummer zijn na de productie verdwenen. Nummers als Smells like teen spirit en Imodium / Breed doen het live geweldig, maar zijn zo gladgestreken dat het vervelend wordt. Dát plus het feit dat Kurt het nodig vond om het geweldige Polly te verneuken ( waarom toch? De gewone versie en new wave versie zijn toch duizenden malen beter ), maakt het voor mij tot een net-niet album. Endless Nameless zou een perfecte afsluiter zijn geweest, waarom slechts een bonustrack? Waarom niet het geniale Aneurysm? etc.. Elliott Smith - From a Basement on the Hill ![]() Het blijft wrang dat hij zelf niet meer leeft, want wellicht was From a Basement.. dan toch nog goed uit de verf gekomen.... Acoustisch zijn het bijna allemaal juweeltjes, maar bij Elliott's nieuwe sound vallen de kwartjes maar niet. Met nummers als A Fond Farewell, Twilight en A distorted Reality.. op een plaat zou het toch één van de beste albums aller tijden moeten worden en als alle nummers op de Either/Or, Roman Candle manier waren opgenomen zou het ook zo'n geweldige plaat zijn geweest. Maar als telt niet, en moeten we het maar doen met de bootlegs. Zonde... | |
QyRoZ | zaterdag 16 juli 2005 @ 21:46 |
From a basement on a Hill is inderdaad doodgeproduceerd. Zooooo eeuwig zonde. ![]() | |
pfaf | zaterdag 16 juli 2005 @ 21:50 |
quote:Inderdaad, iedere keer weer zo'n net-niet gevoel, als sex zonder orgasme, vliegen met een simulator of een humor in een ONZ-topic. Iedere keer als ik 'm draai baal ik er weer van. | |
QyRoZ | zaterdag 16 juli 2005 @ 22:00 |
quote:Ik kan hem na mijn laatste verhuizing als enige Elliott-album niet eens vinden. ![]() | |
fransie102 | zaterdag 16 juli 2005 @ 22:01 |
Eminem - Encore. | |
pfaf | zaterdag 16 juli 2005 @ 22:02 |
quote:Want? Slechte productie? Lelijke hoes? Pro-Bush teksten? | |
Beathoven | zaterdag 16 juli 2005 @ 22:05 |
quote:Zou je dat misschien eens kunnen onderbouwen net zoals de topicstarter gedaan heeft? ![]() | |
fransie102 | zaterdag 16 juli 2005 @ 22:21 |
quote:Na 3 topalbums afgeleverd te hebben (the Slim Shady LP als beste) en meer dan een jaar niets nieuws meer uitgebracht te hebben waren de verwachtingen voor Eminems CD Encore toch wel hooggespannen. Maar helaas haalde Encore het niet bij z'n voorgangers. Eminem produceerde zelf het grootste gedeelte van deze CD, en deed dat bij sommige nummers best aardig, maar Dr. Dre, die zijn vorige werk produceerde, bleek toch duidelijk een veel betere producer. Het werd een beetje een oppervlakkig album, met veel politiek getinte teksten (niet zo interessant als je niet echt op de hoogte bent van de Amerikaanse politiek) en de beats leken op elkaar, en beginnen snel te vervelen. | |
UncleFunk | zaterdag 16 juli 2005 @ 22:28 |
Een zeer onbekend album uit 1987: Broomfield - Broomfield. Een prachtig album, heerlijk soulful. Maar op de een of andere manier is het nooit aangeslagen bij het grote publiek. Eigenlijk heb ik daar weinig problemen mee, want dit soort muziek mag best relatief onbekend blijven ![]() | |
QyRoZ | zaterdag 16 juli 2005 @ 22:30 |
quote:Is ie daarom mislukt of gewoon miskend? | |
fransie102 | zaterdag 16 juli 2005 @ 22:32 |
quote:Commercieel gezien mislukt ![]() | |
Grobbel | zaterdag 16 juli 2005 @ 22:33 |
quote:Maar dat was toch niet echt de bedoeling van dit topic. | |
UncleFunk | zaterdag 16 juli 2005 @ 22:36 |
quote:Ik geloof dat ik iets verkeerd gelezen heb ![]() | |
fransie102 | zaterdag 16 juli 2005 @ 22:44 |
quote:Het is maar hoe je 'mislukt' defineert ![]() | |
KaheemSaid | zondag 17 juli 2005 @ 10:37 |
Queens of the Stone Age - Lullabies to Paralyze Ik vond de eerste 3 albums van ze geweldig en ik denk dat dit ook heel wat kon zijn, maar in mijn ogen is het teveel over geproduceert, dat rauwe, dat stoffige mist er gewoon aan. Je zou het er bijna zelf in zetten. | |
Viking84 | zondag 17 juli 2005 @ 10:46 |
Epica - Consign to Oblivion. Grote verwachtingen van gehad, maar intussen is het crap ![]() | |
Mr-Coffee | zondag 17 juli 2005 @ 11:25 |
Metallica - St Anger. Cradle Of Filth - Nymphatemine. 2 bands die veel potentie hebben/hadden maar met deze albums behoorlijk de mist ingingen. Metallica is overgegaan op overgeproduceerde Nu metal bagger. Cradle Of Filth had muzikaal gezien nog wel wat af kunnen leveren, maar de plaat wordt hopeloos verneukt door Dani die duidelijk de potentie van z,n stem kwijt is. | |
Tranceptor | zondag 17 juli 2005 @ 12:07 |
quote:En toch, ondanks zijn overproductie, nog immer een album wat weinigen hem na zullen doen de komende jaren. Het is alleen verdomd jammer dat de verkeerde producers ermee aan de haal zijn gegaan. Elliott vaart het best bij zo min mogelijk oversturing en franje. Ik denk dat de producer iets teveel nadruk wilde leggen op het leven en 'lijden' van Elliott, iets wat Elliott zelf nu altijd heeft ontkent. Hij zei juist dat de teksten niet autobiografisch was. Een tekst zoals een A Fond Farewell kun je dan ook op verschillende manieren lezen. Enerzijds kun je het lezen als een afscheid van het leven omdat je weet dat zelfmoord heeft gepleegd (of wellicht vermoord is...ze weten het nog immer niet), anderzijds kun je het ook zien als afscheid van de oude Elliott die verslaafd was en zichzelf niet in de hand kon houden. De grootste draak op het album vind ik Coast to Coast, volledig misgekleund. Ik denk dat het zeker potentie had één van de beste singer/songwriter-albums ooit te worden als hij zelf nog achter de knoppen had mogen zitten. Ik ben blij dat hij toch nog andere juweeltjes heeft achter gelaten. XO en Either/or zijn voor mij althans nog steeds onovertroffen juweeltjes op singer/songwriter-gebied. ![]() | |
Kill_em_all | zondag 17 juli 2005 @ 12:15 |
quote:Mwah st. anger is natuurlijk ook meer iets wat ze voor zichzelf hebben gedaan. Ze hadden ook een heel album met muziek ala black album kunnen vullen heeft Kirk gezegd, maar dat wouden ze niet. Bij metallica ging het al fout met alles wat na the black album is uitgebracht. Hopen dat het nieuwe album weer wat meer van de oude metallica heeft. | |
Knarf | zondag 17 juli 2005 @ 12:23 |
Metallica - ....And Justice For All Erg goede nummers, veel te schel opgenomen. (mijn mening) | |
kriele | zondag 17 juli 2005 @ 13:14 |
Dream Theater-Octavarium Er staan een aantal erg zwakke nummers op. Verder is er imo wat teveel geshopt bij Muse en dat is tenkoste gegaan van hun eigen identiteit. | |
Wezli | zondag 17 juli 2005 @ 13:21 |
quote:Voor het geld dus... ![]() | |
Zanderrr | zondag 17 juli 2005 @ 13:57 |
Ik vind Nevermind toch geen 'mislukt' album, moet ik zeggen. Dacht je er ook zo over toen 'ie net uit was? | |
fripper | zondag 17 juli 2005 @ 13:57 |
Tha Final Cut van Pink Floyd had een prima album kunnen zijn - als Roger Waters had begrepen dat Pink Floyd een band is, waar de andere bandleden dus ook een zinnige bijdrage kunnen leveren. - als Not Now John niet op het album stond - als The hero's return part 2 wel op het album stond | |
Summoner | zondag 17 juli 2005 @ 14:07 |
quote:"Lullabies to Paralyze" is overgeproduceerd, niet rauw en stoffig genoeg, maar je trekt "Songs For the Deaf" wel? Vanaf "Rated R" hebben ze al een gelikte productie, en dan vooral "Songs For the Deaf". | |
Mr-Coffee | zondag 17 juli 2005 @ 14:10 |
quote:Das juist hun meest technische album, al klinkt ,t wel redelijk vlak ja. Ik vond Load en Reload juist weer ondergewaardeerd, want staan best heerschende nummers op. | |
Summoner | zondag 17 juli 2005 @ 14:22 |
Prodigy - Always Outnumbered, Never Outgunned![]() Na zeven jaar kwam Liam Howlett met een zeer magere plaat, die weliswaar een aantal leuke nummers kent, maar die in z'n geheel erg by-the-numbers klinkt, en daarmee de indruk achterlaat dat Howlett zo'n beetje creatief bankroet is. Einstürzende Neubauten - Perpetuum Mobile ![]() Einstürzende Neubauten was in de 80s en vroege 90s één van de meest cutting-edge, avant-garde, destructieve industrial bands in de muziekgeschiedenis. Met "Ende Neu" en "Silence is Sexy" maakte de band al aanstalten richting meer song-based materiaal, maar men wist het interessant te houden door verbonden te blijven met de 'core identity'. Op "Perpetuum Mobile" is daar nog maar weinig van over. Het geweldige titelnummer bewijst dat Bargeld en kornuiten het nog steeds in zich hebben. En dat maakte de teleurstelling alleen maar groter. | |
Mr-Coffee | zondag 17 juli 2005 @ 14:26 |
Ik denk dat Prodigy nooit meer een top album als Fat Of The Land af zal leveren. | |
Summoner | zondag 17 juli 2005 @ 14:29 |
Maar in alle eerlijkheid valt het ook niet mee om zo'n plaat op te volgen. | |
Kill_em_all | zondag 17 juli 2005 @ 14:49 |
quote:Als ze het voor het geld hadden gedaan (niet dat dat hoeft want ze hebben toch al geld zat) dan hadden ze wel een 2e master of puppets gemaakt. quote:Justice is expres zo opgenomen toch? maar volgens mij is black album technisch het beste album. Load en Reload hadden als je de beste nummers van elk album had genomen 1 redelijk album kunnen maken maar los is het eigelijk niks omdat elk album maar een paar goede nummers heeft (en dat zijn zelfs geen toppers terwijl elk ander metallica album constant kwaliteit is). Gelukkig zijn ze nog wel zo eerlijk om zelf ook toe te geven dat het nou niet bepaald goede albums waren. Dat vind ik dan wel weer klasse, niet je eigen albums op blijven hemelen als je weet dat het niet geweldig is. | |
Mr-Coffee | zondag 17 juli 2005 @ 14:52 |
quote:Is ook weer zo, net als Junkie XL nooit meer zulk gaaf werk zal leveren als ie toendertijd met Rudeboy deed. | |
Mr-Coffee | zondag 17 juli 2005 @ 14:54 |
quote:De lengte van de nummers van Justice, is wel met opzet gedaan, ze wilden op dat album gewoon meer langere stukken hebben. | |
TheGrandWazoo | zondag 17 juli 2005 @ 15:03 |
Lick my decals of baby van Captain Beefheart. Het album is helaas niet meer op cd verkrijgbaar en dat is vreemd daar de laatste tijd veel op cd verschijnt van the captain. Geinige live opname, boxsets en ga zo maar door. Lick my decals is minstens zo extreem als Trout mask replica. Edoch, lick my decals vind ik stukken beter! Veel meer gebalenceerd en het beslaat ook gewoon twee kanten (op lp) ipv vier. Trout mask is op een gegeven moment ontzettend vermoeiend en moet ik echt in twee sessies horen. Bij lick my decals zet ik het vaker nog op repeat. Ik vind het album dus mislukt omdat deze niet op cd meer te verkrijgen is. Zonde! ![]() | |
Bog | zondag 17 juli 2005 @ 15:16 |
tvp | |
Zanderrr | zondag 17 juli 2005 @ 15:23 |
quote:Niet zo vreemd als je bedenkt dat de rechten in handen zijn van 'onze vrienden' de Zappa Family Trust, en die kunnen (in mijn ogen) nu eenmaal weinig goed doen. Vreemd genoeg is de LP wel makkelijk te krijgen, denk dat iemand er een bootleg van heeft geperst of zo. | |
TheGrandWazoo | zondag 17 juli 2005 @ 15:35 |
Dat is inderdaad waar ook, Zanderrr! Even niet bij stil gestaan. Ik blijf nog even in het Zappa kamp want Frank bracht eind jaren 80 veel van zijn albums uit op cd. Echter, Zappa was een extreme perfectionist en bleef dus sleutelen aan zijn platen. Nummers werden ingekort of gingen juist in de verlening. Dát is op zich niet eens zo'n ramp maar wat ik wel kwalijk vind, is dat hij We're only in it for the money en Ruben and the Jets compleet opnieuw heeft laten inspelen omdat de kwaliteit van de originele banden zogenaamd niet goed meer waren. Onzin, hij lag op dat moment overhoop met zijn ex-bandleden die een eigen groep waren begonnen. Die band (The Grandmothers) speelde nummers van Zappa en dat zat hem toen niet lekker. Naderhand is Money wel in de originele versie uitgebracht maar Ruben bevat nog steeds de vocalen uit de jaren zestig en het drumwerk uit de jaren 80. Klinkt (in mijn optiek) helemaal niet! Ik hoop dan ook dat ze het origineel gewoon, net als money, uit gaan brengen. ![]() | |
Beathoven | zondag 17 juli 2005 @ 15:38 |
Metallica - S&M![]() Het idee erachter was leuk, maar de uitvoering laat te wensen over. Bij sommige tracks als Nothing else matters werkte de combo van klassiek en rock een klein beetje maar anderen verzuipen weer in een stroperige laag bombastisch geweld. Bij dit album is men er iig niet in geslaagd om beide werelden bij elkaar te brengen zoals de band waarschijnlijk voor ogen had. | |
TheGrandWazoo | zondag 17 juli 2005 @ 15:51 |
UmmaGumma van Pink Floyd. Dit album is me zeer dierbaar, leuke herinneringen aan. Bijvoorbeeld voor het eerst enorm stoned en dronk worden terwijl Rick Wright een solo op zijn orgel ten beste geeft. Ik vind het studio album werkelijk meesterlijk! Een prima poging tot avant-garde. Wat is er dan mislukt? Wel, het tweede album. Hier staan wat live tracks op die op zich heel erg mooi zijn maar wat gewoon buiten het 'project' valt. Ik vind het totaal niet aansluiten op het studio album en staat daarom wat lelijk. Ze hadden het eigenlijk gewoon apart moeten uitbrengen. Atom Heart Mother. Ook van Pink Floyd. Schitterend album met als hoogtepunt het titelnummer en Fat old sun. Maar o zo jammer van Alan's psychedelic breakfast. Flauw en gewoon niet goed imho. Gelukkig is het wel de laatste track van het album maar ik zet het dan wel meteen af. Ummugumma : ![]() Schitterende hoes overigens! ![]() Niet zo'n schitterende hoes. | |
Litpho | zondag 17 juli 2005 @ 15:56 |
quote:Teveel controle van Metallica op Michael Kamen (die wat mij betreft heel behoorlijk kon orchestreren) waardoor het orkest continu tweede partij kan spelen bij Metallica. Dit zorgt ervoor dat het album op de meeste plaatsen niet geloofwaardiger klinkt dan de gemiddelde strijkerpartij op een jaren '80 hair metal power ballad waar de band zonder enig rekening te houden met de achtergrond overheen speelt. Een gemiste kans inderdaad. Ondanks dat ook dat album niet zonder fouten is, is Deep Purple's Concerto for Group and Orchestra wat mij betreft een veel beter voorbeeld hoe een dergelijke fusie zou moeten werken. | |
Zanderrr | zondag 17 juli 2005 @ 16:09 |
quote:Ik denk er precies omgekeerd over.. een uitstekende liveplaat, en als bonus krijg je er nog een fraai dienblad met experimenteel bedoeld gepruts bij. Nou ja, die Gilmour-nummers zijn nog wel te pruimen. | |
TheGrandWazoo | zondag 17 juli 2005 @ 16:18 |
Dus several spieces of little enz enz vind je helemaal niks?! | |
Zanderrr | zondag 17 juli 2005 @ 16:21 |
Nou ja, die is idd ook wel lachen voor af en toe. Vind vooral de bijdrages van Nick Mason en Rick Wright eerlijk gezegd hopeloos mislukt. Als ik vaag experimenteel gefreak wil horen, dan zet ik liever een plaat van Sun Ra of het Art Ensemble of Chicago op. | |
Ascaroth | zondag 17 juli 2005 @ 16:46 |
Ik draai op wat kleine uitzonderingen na eigenlijk ook uitsluitend het live-gedeelte van Ummagumma. | |
fripper | zondag 17 juli 2005 @ 17:31 |
Ja, dat experimentele gefreubel van Floyd is wel leuk , maar ook wel een beetje gedateerd. Als kant 1 van Meddle wat was ingekort dan was het ook een veel betere plaat geworden. One of these days en Echoes zijn topnummers, maar wat er tussen zit haalt dat nivo absoluut niet. | |
TheGrandWazoo | zondag 17 juli 2005 @ 17:37 |
quote:Misschien komt dat omdat ik van 1982 ben en die ontwikkeling niet meegemaakt heb! Het klinkt mij namelijk nog behoorlijk vernieuwend in de oren! | |
fripper | zondag 17 juli 2005 @ 17:44 |
Ik heb Ummagumma ook niet gekocht op de dag dat hij uitkwam ![]() Ik vind het nog steeds wel leuk om te horen overigens, maar er zijn dingen van Pink Floyd die ik veel vaker draai. | |
kamagurka | zondag 17 juli 2005 @ 17:49 |
Fat of the land - prodigy Na twee sublieme voorproefjes van die plaat, firestarter en breathe, kwam het eindproduct uiteindelijk over als een magere onsamenhangende koek. De kaarten zijn teveel gezet op het maken van nog wat punk-dance crossovers (met die slechte cover van dat l7 nummer), terwijl hun vorige werk zich juist excelleerde in veelzijdigheid. | |
#ANONIEM | zondag 17 juli 2005 @ 18:01 |
Nevermind is toch juist een gelukt album? Daarmee kent het grote publiek ze ook (als ik even voor mezelf mag spreken). Ik vind albums zoals always outnumered, never outgunned mislukte albums, lang niks uitgebracht, iedereen verwacht er wat van en dan *bam* zeer middelmatig werkje. | |
pfaf | zondag 17 juli 2005 @ 18:35 |
quote:Nee.... maar als ik nu terug kijk, is hetwel een enorm overschat album. Tuurlijk moet je het ook in het juiste tijds-perspectief zien, maar met een paar veranderingen en een wat rauwere sound had Nevermind net als In Utero wel in m'n album top 100 aller tijden gestaan. En met mislukt bedoel ik natuurlijk niet commerciëel geen succes. ![]() | |
methodmich | zondag 17 juli 2005 @ 18:40 |
From A Basement On The Hill mag je niet noemen, vind ik. Dat is geen album zoals de artiest het heeft bedoeld. Bij Nirvana kan je de heren er zelf voor verantwoordelijk houden, Elliott had wellicht nog heel andere accenten willen leggen. Overigens beviel een nummer als King's Crossing mij toch wel heel erg... Wat voor mij persoonlijk een plaat is die hier genoemd kan worden is Any Minute Now van Soulwax. Daar wacht je dan jaren op, krijg je halfgare electro en weet ik veel meer wat voor geneuzel, waar je juist songs in de lijn van Much Against Everyone's Advice verwacht. En wat te denken van PJ Harveys laatste, Uh Huh Her. Polly ging terug naar haar roots, heette dat, maar nam wel de goede dingen van haar andere werk mee. Ik heb het niet gehoord, eerlijk gezegd. | |
pfaf | zondag 17 juli 2005 @ 18:45 |
quote:Zie m'n eerste zin. ![]() quote:Any Minute Now is inderdaad een goede, ook veel te strak en overgeproduceerd... | |
Hexagon | zondag 17 juli 2005 @ 18:49 |
quote:Ik zal wel een van de weinigen zijn maar ik vond AONO een ijzersterke plaat die op een paar vergelijkbare geluidjes niet met eerder werk moet worden vergeleken. Ik heb er wel eens een stuk over geschreven waarin ik het vergelijk met een grote heldentoch door de hel. NIet alle nummers zijn even sterk inderdaad maar het geheel is een vernietigende brok energie die een zeer aparte sfeer neerzet. Maargoed albums die ik wat dat betreft tegenvallers vond Paul Oakenfold - Bunkka Paul nodigt een hele batterie gasten uit waaronder Nelly Furtado, Tricky en Crazy Town. De tracks zijn veelzijdige en single Southern Sun is prachtig. Toch is Bunkka helaas een stuk kitsch van de 1e orde geworden Het klinkt te geforceerd, te gekopieerd van anderen, te weinig overtuigend. Daft Punk - Human after all Aangezien Daft Punk zo'n beetje de grootste vernieuwers van housemuziek van de 2e helft van de jaren 90 en het begin van het millenium waren verwacht je wel wat. Maar dt album viel niet eens tegen. Het was gewoon ronduit ruk. Het tweetal klinkt erg ongemotiveerd en gooit er ontzettend met de pet naar. Jammer. [ Bericht 1% gewijzigd door Hexagon op 17-07-2005 18:55:06 ] | |
Soul79 | zondag 17 juli 2005 @ 19:43 |
quote:Wat is dat toch met dat gebash van Floyd-fans op Alan's psychedelic breakfast?!?!? Ik vind dat juist zo'n meesterlijk stuk. Alles wat PF zo goed maakt komt er in terug: mooie én aparte muziek, rariteiten, humor. Een van mijn favoriete stukken van de band. Welke andere band zou het lef hebben om door dat akoestische middengedeelte een etende, smakkende vent te mixen? Het titelstuk vind ik overigens ook geweldig, waardoor het 1 van mijn favorieten is. Dus juist een geslaagd topalbum. Wel een goed voorbeeld van Pink Floyd vind ik The Wall. Geweldig concept, maar muzikaal matig. | |
InsaneM666 | zondag 17 juli 2005 @ 20:15 |
quote:Liam had gezegd dat Fat of the Land gemaakt is met live shows in het achterhoofd en met always outnumbered wilde hij weer een echt studio album afleveren..ik denk dat hij in dat opzichwel geslaagd is | |
Beathoven | zondag 17 juli 2005 @ 20:21 |
quote:Bij Trans Siberian Orchestra vind ik de combinatie ook werken, daar is het een prima mix. Maar dat komt misschien ook omdat het allemaal studio albums zijn waarbij de balans beter opgezocht is. ![]() | |
Hexagon | zondag 17 juli 2005 @ 20:28 |
quote:Wat denk ik ook wel zo is is dat The Prodigy met Fat of the land een nieuw publiek heeft gekregen. Het pop/rock publiek begin The Prodigy goed te vinden. Vraag een rockliefhebber wat het beste Prodigy-album is en hij zal Fat of the land zeggen. Vraag het een danceliefhebber en hij zegt in de meeste gevallen Music for the Jilted generation. En ook The Experience zal dan vaker genoemd worden als FOTL. Met AONO zijn ze met hun sound zich toch weer wat meer naar de eisen van het dancepubliek gaan richten. Waardoor het publiek wat ze bij FOTL erbij kregen ze nu weer laat vallen. NIet dat het Liam kan schelen aangezien die het toch niet meer voor de centen hoeft te doen. | |
kamagurka | zondag 17 juli 2005 @ 20:46 |
quote:Ik vind FOTL dus eigenlijk nogal tegenvallen, en ik was toen zeker meer overtuigd rockliefhebber. Music for the jilted generation is dus écht een topalbum wat op geen enkel vlak is te verbeteren!! Doordat FOTL mij nogal heeft teleurgesteld en het ook steeds meer op een truukjesparade begon te lijken hoef ik die laatste plaat eerlijk gezegd niet eens meer te horen. Die 2 videoclips totnutoe zeggen me al genoeg ![]() | |
renz0r | zondag 17 juli 2005 @ 20:53 |
Linkin Park- Meteora Te kort, teveel nummers die langer konden dan 2 minuten en teveel nummers die live haast onmogelijk zijn om te spelen door het geremix enzo. | |
UncleFunk | zondag 17 juli 2005 @ 20:59 |
Hooverphonics 'A New Sterephonic Sound Spectaculair' is qua nummers niet mislukt, maar wel door de mastering van de tracks. Dat had een stuk beter kunnen gebeuren. | |
Forumschorem | maandag 18 juli 2005 @ 01:31 |
quote:Het is gewoon een rukalbum. Saaie, eentonige nummers die oneindig worden gelooped, vooral de opener Spitfire getuigd hiervan. Alleen Hotride en Medusa's Path zijn een beetje te pruimen, de rest is gewoon Prodigy-onwaardig. Iemand riep 'creatief bankroet' en daar ben ik het wel mee eens. Dat was ook al duidelijk toen ze notabene een sample van Firestarter (hun grootste hit?) gebruikten in Baby Got A Temper! Muzikale armoede heet dat. quote:En hier ben ik het wel mee eens. Luie flikkers zijn het! Een instelling van: 'het publiek slikt het toch wel!' gaat er niet in bij mij. Het klinkt gewoon als een onaffe demo CD. | |
Beathoven | maandag 18 juli 2005 @ 02:23 |
Ik vond Homework anders ook een behoorlijk saaie plaat, met tracks als 'teachers' en 'oh yeah' ![]() De naam Daft Punk ontlenen ze btw aan een review waarin stond dat het werk 'a piece of daft punk' (rotzooi) was. maar om daar nu trots op te zijn ![]() | |
KaheemSaid | maandag 18 juli 2005 @ 08:13 |
quote:Daar heb je wel gelijk in, maar Songs for the Deaf vind ik onderandere doormiddel van die radio stukjes dan wel weer leuk in elkaar zeten, ook al is het geluid daar ook niet rauw. Lullabies is weer een album wat meer op de "gewone" albums lijkt en daarvoor vind ik het geluid gewoon te overproduced. | |
UncleFunk | maandag 18 juli 2005 @ 08:20 |
quote:Gelukkig een geval van smaak, ik vind Homework juist een heerlijke plaat. ![]() | |
Z | maandag 18 juli 2005 @ 09:16 |
quote:Wat een onzin Pfaf, het album is hooguit gedateerd tegenwoordig, maar niet overschat. Nirvana was misschien een wat onverwachte 'winnaar' uit de grunge-scene, vele bandjes gingen Nirvana vooraf, maar dat maakt de plaat nog niet overschat. Nirvana heeft samen met een heleboel bandjes de weg vrij gemaakt voor indiependant labels/bandjes, of tenminste laten zien dat het mogelijk is ver te komen. Ze zaten natuurlijk op een gegeven moment wel bij een Major. En die plaat hoort daar bij, het was heel erg een plaat van het moment, en dus daarom gedateerd, maar de plaat overschat noemen is echt onzin. | |
pfaf | maandag 18 juli 2005 @ 10:39 |
quote:Kom op Z, het album staat steevast hoog in lijstjes met albums top 100, wat het voor mij althans, zeker niet verdiend, ergo: overschat. En tuurlijk heb je de maatschappelijke impact van Nirvana / Nevermind, wat voor mij niets afdoet aan het feit dat het niet tot de beste albums ooit hoort, waar het zeker wel eens tussen geplaatst wordt... | |
Z | maandag 18 juli 2005 @ 10:46 |
"Niet tot de beste albums ooit" is toch niet meteen een mislukt album? Maar goed we praten een beetje langs elkaar heen, jij hebt het over de muziek, ik over de impact. Ik ben het in ieder geval niet me je eens wat betreft Nirvana. Ik draai het album overigens nooit meer, in tegestelling tot Bleach, die draai ik nog wel eens, dat is muziekaal een beter album vind ik. Maar ook dat maakt Nevermind niet overschat ![]() | |
pfaf | maandag 18 juli 2005 @ 10:50 |
quote:Lees eens terug. ![]() ![]() En ook ik draai Bleach en In Utero nog en Nevermind niet, maar als ik dat tegen m'n vrienden zeg ben ik gelijk weer die Indie-snob, omdat iedereen toch weet dat Nevermind vele malen beter is dan die anderen... ![]() ![]() | |
Z | maandag 18 juli 2005 @ 10:56 |
quote:Tegen mij kan je dat wel zeggen hoor. ![]() | |
pfaf | maandag 18 juli 2005 @ 11:00 |
quote: ![]() En nu weer on topic. ![]() | |
Hexagon | maandag 18 juli 2005 @ 18:32 |
quote:Mwa ik vind Homework ook echt een topalbum. Het is wel een opvallend grote hype geweest want heel toegankelijk is het eigenlijk niet. Maar het zit hem vooral in het feit dat Daft Punk met vrij eenvoudige producties enorm leuke dingen. Teachers is alleen om de tekst (opsomming van idolen) al cool. Burnin heeft die onvergetelijke baslijn en dat stuwende snerpgeluid. Phoenix heeft die lekkere rollende bassline over de vreemdsoortige housemelodie. Alive is gewoon handjes in de lucht. | |
methodmich | maandag 18 juli 2005 @ 18:53 |
Overigens, pfaf, als dit het criterium is:quote:dan heb ik in mijn platenkast veel in aanzet briljante albums staan.... | |
Beathoven | maandag 18 juli 2005 @ 20:14 |
quote:ik vond 'm vooral erg vlak, langdradig en moeilijk om er doorheen te komen met die oneindig lijkende loops. Misschien is het wel niet mijn smaak maar bij Discovery had ik dat idee niet, daar zat imho een stuk meer variatie in ![]() | |
Ulx | maandag 18 juli 2005 @ 21:55 |
Dirty van Sonic Youth denk ik dan. Zo ontzettend goed maar toch net niet. Misschien omdat het na Sister en Daydream Nation eigenlijk niet meer beter kon. Ook Ten van Pearl Jam kon me indertijd niet zo bekoren. Iets is helemaal fout me de productie. Ik weet niet wat, maar iets klopt gewoon niet. | |
DaisyDuke | dinsdag 19 juli 2005 @ 11:51 |
'Any Minute Now' van Soulwax is niet echt een potentieel topalbum. Het is niet alleen de productie die het album tot walgmateriaal maakt, de songs zelf missen ook gewoon kwaliteit en dus potentie. Een goed voorbeeld van een album dat met een aantal kleine aanpassingen een topalbum zou zijn geweest is "In A Bar Under The Sea" van dEUS. Ik denk dat het een veel betere plaat had kunnen zijn als er bijvoorbeeld drie, vier nummers af waren gevallen. Zonder aan eclectisme in te boeten zou het album met een aantal kleine wijzigingen meer een geheel vormen en niet, zoals nu het geval is, een wat onsamenhangend document van een band in een creatief zeer productieve periode. | |
Smots | dinsdag 19 juli 2005 @ 14:47 |
quote:Hadden ze destijds de 'Mother Love Bone' invloed uit Pearl Jam weggelaten dan hadden ze met Ten een wereldalbum gemaakt. | |
methodmich | dinsdag 19 juli 2005 @ 18:56 |
quote:En dan toch al het op één na beste album uit de geschiedenis! ![]() | |
Ulx | woensdag 20 juli 2005 @ 05:55 |
Had Arthur Lee de complete kant B van Da Capo vervangen door iets anders dan het stomvervelende 20 minuten durende bluesjamgefröbel wat er nu op staat was dit album van Love waarschijnlijk geniaal geweest | |
Laton | woensdag 20 juli 2005 @ 06:02 |
Ik vind het wel wat cru om te stellen dat Ten niet geslaagd is.. | |
methodmich | woensdag 20 juli 2005 @ 15:09 |
quote:Maar Forever Changes was al geniaal, dus vooruit. | |
Tranceptor | woensdag 20 juli 2005 @ 15:32 |
Damien Rice - O was wellicht nog genialer geweest zonder Cheers Darlin' al is het nu ook al een tijdloos juweeltje, wat mij betreft één van de beste singer/songwriteralbums van de laatste 10 jaar. | |
Forumschorem | woensdag 20 juli 2005 @ 15:54 |
quote:En je wilde dit toch even noemen, ook al heeft het voor de rest niks met het topic te maken? | |
Tranceptor | woensdag 20 juli 2005 @ 16:58 |
quote:Dat is dus een mislukt potentieel topalbum in zekere zin, door die draak int midden. ![]() | |
Ulx | woensdag 20 juli 2005 @ 19:41 |
quote:Forever Changes is inderdaad geniaal. Dat was trouwens album nummer drie van Love. Da Capo was hun tweede. | |
Uzumaki_Naruto | vrijdag 22 juli 2005 @ 15:45 |
Nightmare-Scatterraw als de productie iets beter was gewees was het een top album | |
fuse01v | vrijdag 5 augustus 2005 @ 14:08 |
Om maar even aan te haken. Veel nieuwe albums die nu uitkomen zijn qua mastering helemaal vernaggelt om het zo hard mogelijk te laten klinken. Bijv Rythem and Gangsta van Snoop Dogg. Nu vroeg ik me af of jullie hier aan storen of daar niet echt op letten. Als je die liedjes op de radio of TV hoort valt het niet zo op maar CDtje thuis dus wel. | |
Litpho | vrijdag 5 augustus 2005 @ 14:10 |
quote:Dat is al zo voor wat betreft mainstreamalbums sinds al minstens vroeg jaren '90. Helemaal platcomprimeren die hap, dynamiek is voor mietjes. Toondove eikels ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Litpho op 05-08-2005 14:18:01 ] | |
PDOA | vrijdag 5 augustus 2005 @ 14:26 |
Rhythm & Stealth van Leftfield. Hoewel een uitstekend album, is het niet de tijdloze klassieker zoals hun debuutalbum Leftism. Gemengde gevoelens zeg maar. | |
Bartjaah | vrijdag 5 augustus 2005 @ 14:36 |
Ik vind White blood cells van the White stripes in potentie ook een topalbum...bijna legendarisch...ik haat alleen het soort nummers als Aluminium. Liever dat nummer weg en er niks voor in de plaats en het album wordt een stuk beter... | |
webfreak | vrijdag 5 augustus 2005 @ 15:19 |
![]() Brainwashed van George Harrison Het laatste album van George. Hij heeft 't helaas nooit kunnen afmaken, dus dat heeft Jeff Lynne voor 'm gedaan. ![]() Erg jammer, want Lynne maakt van iedere plaat die hij produceert een levenloos geheel. Vreselijk gelikt en fantasieloos, zonder dynamiek of rauwe kantjes. De nummers zijn fantastisch goed, en met een levendigere productie was dit ongetwijfeld één van Harrison's beste soloplaten geweest, wat mij betreft. |