abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28951679
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 11:51 schreef DaisyDuke het volgende:

Een goed voorbeeld van een album dat met een aantal kleine aanpassingen een topalbum zou zijn geweest is "In A Bar Under The Sea" van dEUS. Ik denk dat het een veel betere plaat had kunnen zijn als er bijvoorbeeld drie, vier nummers af waren gevallen. Zonder aan eclectisme in te boeten zou het album met een aantal kleine wijzigingen meer een geheel vormen en niet, zoals nu het geval is, een wat onsamenhangend document van een band in een creatief zeer productieve periode.
En dan toch al het op één na beste album uit de geschiedenis!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_28966119
Had Arthur Lee de complete kant B van Da Capo vervangen door iets anders dan het stomvervelende 20 minuten durende bluesjamgefröbel wat er nu op staat was dit album van Love waarschijnlijk geniaal geweest
pi_28966125
Ik vind het wel wat cru om te stellen dat Ten niet geslaagd is..
underground forever baby
pi_28976993
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 05:55 schreef Ulx het volgende:
Had Arthur Lee de complete kant B van Da Capo vervangen door iets anders dan het stomvervelende 20 minuten durende bluesjamgefröbel wat er nu op staat was dit album van Love waarschijnlijk geniaal geweest
Maar Forever Changes was al geniaal, dus vooruit.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_28977802
Damien Rice - O was wellicht nog genialer geweest zonder Cheers Darlin' al is het nu ook al een tijdloos juweeltje, wat mij betreft één van de beste singer/songwriteralbums van de laatste 10 jaar.
  woensdag 20 juli 2005 @ 15:54:46 #81
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_28978581
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 15:32 schreef Tranceptor het volgende:
Damien Rice - O was wellicht nog genialer geweest zonder Cheers Darlin' al is het nu ook al een tijdloos juweeltje, wat mij betreft één van de beste singer/songwriteralbums van de laatste 10 jaar.
En je wilde dit toch even noemen, ook al heeft het voor de rest niks met het topic te maken?
weg
pi_28980488
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 15:54 schreef Forumschorem het volgende:

[..]

En je wilde dit toch even noemen, ook al heeft het voor de rest niks met het topic te maken?
Dat is dus een mislukt potentieel topalbum in zekere zin, door die draak int midden.
pi_28985000
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 15:09 schreef methodmich het volgende:

[..]

Maar Forever Changes was al geniaal, dus vooruit.
Forever Changes is inderdaad geniaal. Dat was trouwens album nummer drie van Love. Da Capo was hun tweede.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 22 juli 2005 @ 15:45:06 #84
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_29042234
Nightmare-Scatterraw
als de productie iets beter was gewees was het een top album
pi_29444212
Om maar even aan te haken.
Veel nieuwe albums die nu uitkomen zijn qua mastering helemaal vernaggelt om het zo hard mogelijk te laten klinken. Bijv Rythem and Gangsta van Snoop Dogg.

Nu vroeg ik me af of jullie hier aan storen of daar niet echt op letten. Als je die liedjes op de radio of TV hoort valt het niet zo op maar CDtje thuis dus wel.
pi_29444244
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 14:08 schreef fuse01v het volgende:
Om maar even aan te haken.
Veel nieuwe albums die nu uitkomen zijn qua mastering helemaal vernaggelt om het zo hard mogelijk te laten klinken. Bijv Rythem and Gangsta van Snoop Dogg.

Nu vroeg ik me af of jullie hier aan storen of daar niet echt op letten. Als je die liedjes op de radio of TV hoort valt het niet zo op maar CDtje thuis dus wel.
Dat is al zo voor wat betreft mainstreamalbums sinds al minstens vroeg jaren '90. Helemaal platcomprimeren die hap, dynamiek is voor mietjes. Toondove eikels .

[ Bericht 2% gewijzigd door Litpho op 05-08-2005 14:18:01 ]
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_29444452
Rhythm & Stealth van Leftfield.

Hoewel een uitstekend album, is het niet de tijdloze klassieker zoals hun debuutalbum Leftism. Gemengde gevoelens zeg maar.
pi_29444561
Ik vind White blood cells van the White stripes in potentie ook een topalbum...bijna legendarisch...ik haat alleen het soort nummers als Aluminium. Liever dat nummer weg en er niks voor in de plaats en het album wordt een stuk beter...
"The secret to creativity is knowing how to hide your sources."
pi_29445183

Brainwashed van George Harrison
Het laatste album van George. Hij heeft 't helaas nooit kunnen afmaken, dus dat heeft Jeff Lynne voor 'm gedaan.
Erg jammer, want Lynne maakt van iedere plaat die hij produceert een levenloos geheel. Vreselijk gelikt en fantasieloos, zonder dynamiek of rauwe kantjes.
De nummers zijn fantastisch goed, en met een levendigere productie was dit ongetwijfeld één van Harrison's beste soloplaten geweest, wat mij betreft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')