Hoe weet je dat hij het vierdaagsekruis heeft, ik kan het namelijk niet zien?quote:Op maandag 18 april 2011 21:21 schreef _The_General_ het volgende:
Batons zijn pas echt in gebruik gekomen tussen 1930 en 1950. Daarvoor werden veelal miniaturen of combinatielinten gedragen.
Hier een foto van Jacob van Golen voor de oorlog. Met een miniatuur Vierdaagsekruisje aan zijn bovenste knoopsgat.
[ afbeelding ]
Daarna, dezelfde van Golen als officier van de Prinses Irene Brigade net na de oorlog. Met een baton voor het Kruis van Verdienste en het Oorlogherinneringskruis.
[ afbeelding ]
Heb je informatie over zijn onderscheidingen?quote:Op zondag 1 mei 2011 10:49 schreef goodmorningvietnam het volgende:
Heb genoeg mensen in mijn familie met onderscheidingen, waaronder mijn vader, maar dat zijn geen Nederlandse. Hij zat in het verzet tegen het Ba'ath Regime (Saddam Hussein) in de jaren 70 t/m 90 en heeft naast alleen verzet, ook buiten de steden gevochten, deelgenomen aan opstanden/revoluties, in de Iran-Irak oorlog gevochten tegen het regime, 1 jaar gevangen gezeten onder zware mishandeling etc. Voor al dit en nog veel meer verschillende onderscheidingen ontvangen, maar vooral beloningen/cadeau's in de vorm van geld, grond, wapens etc.
Omdat dat, volgens een door van Golen zelf geschreven bio, de enige onderscheiding was die hij in die tijd had.quote:Op zondag 1 mei 2011 08:25 schreef Clan het volgende:
[..]
Hoe weet je dat hij het vierdaagsekruis heeft, ik kan het namelijk niet zien?
Kriegsverdienstkreuz 2e klasse ( manschappen/OO) heb ik samen met de Ostmedaille en verwundetenazeichen in bezit, die heb ik ooit eens ergens op de kop getikt. Heeft hij ze nog met volledig lint?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 23:54 schreef Woestijnvos het volgende:
Mijn oude opa is fout geweest in de oorlog en heeft hier nog wat onderscheidingen van overgehouden zoals KVK2 ost medaile en verwundetenazeichen in zilver.
Er zijn in principe een paar instanties waar je informatie kan opvragen.quote:Op maandag 5 september 2011 14:23 schreef Whiskeya61 het volgende:
Hallo General,
Ben bij toeval op dit forum gekomen en zag dat je nogal wat antwoorden hebt over individuele militairen KNIL. Ik heb me altijd afgevraagd wat mijn beide opa's hebben gedaan als militair, maar heb nooit een fatsoenlijk antwoord gehad waar ik iets mee kan. Trots op mijn opa's was er binnen de familie niet bij denk ik. Erg jammer. Helaas zijn ze beide al heel lang geleden overleden. Ben zelf militair en heb daarom erg veel interesse in hun krijgshistorie, en de verdiende onderscheidingen. Mijn pa is ook militair geweest en die weet zelfs niks van zijn vaders historie.
Heb jij toevallig goeie bronnen ofzo omdat je op naam kan zoeken? Anders heb ik er nog 2.

Lanstorm III in, ik meen Malang zaten die, als ik het organogram bekijk.quote:Op maandag 5 september 2011 21:47 schreef Whiskeya61 het volgende:
@Clan
Ik ben deze eerder vandaag ook tegengekomen. Als je de interneringskaart bekijkt, kun je dan achterhalen bij welke eenheid hij precies zat? Ik zoek ook nog een eenheids embleem. Weet alleen niet waarmee ik moet zoeken
Is dat het 'Ereteken van Orde en Vrede'?quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:44 schreef rechtsedirecte het volgende:
Het enige wat er bij mij in huis ligt is de herdenkingspenning voor de gediende jaren tijdens de politionele acties in Nederlands Indie, deze penning is van mijn stiefvader geweest.
Het is alleen jammer dat het lintje helemaal verkleurt is...is het mogelijk om dit te laten vervangen door het terug naar Nederland te sturen o.i.d. ?
Ja, ik kon zelf geen goed plaatje vindenquote:Op dinsdag 13 september 2011 23:26 schreef Clan het volgende:
[..]
Is dat het 'Ereteken van Orde en Vrede'?
[ afbeelding ]
Als je de onderscheiding opstuurt naar van Wielik http://www.vanwielik.com/nl.html in Den Haag, dan maken ze die onderscheiding weer in orde, ook kunnen ze weer gespen toevoegen ls deze ontbreken, maar of je daar iets voor moet overleggen weet ik niet.quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:30 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Ja, ik kon zelf geen goed plaatje vinden
thanks Clanquote:Op dinsdag 13 september 2011 23:37 schreef Clan het volgende:
[..]
Als je de onderscheiding opstuurt naar van Wielik http://www.vanwielik.com/nl.html in Den Haag, dan maken ze die onderscheiding weer in orde, ook kunnen ze weer gespen toevoegen ls deze ontbreken, maar of je daar iets voor moet overleggen weet ik niet.
Mijn grootvader is in 1995 overleden. Heeft de onderscheiding ook nooit gedragen. Ik ben tevens niet in het bezit van de onderscheiding. Mocht ik ooit een foto kunnen vinden dan zal ik die posten.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:41 schreef _The_General_ het volgende:
Dan mag je heel trots zijn op je Opa! Kans op een foto van de onderscheidingen? Waar draagt hij zijn MID op?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |