Wat moet ik bij die pijltjes zien? Detonaties?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:44 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je moet eerst een 'compleet verhaal' hebben om tot de conclusie te komen dat de gebouwen zijn opgeblazen? Eerst precies weten wie, wat, waar, hoe en waarom? Ja dan kan ik begrijpen dat jij blijft hangen in de officiele versie.
"Floor by floor it started popping out."
"It was if they had detonators and they planned to take down a building." clip
En je kunt meerdere ervan zelfs op de beelden zien
[afbeelding]
[afbeelding]
clip
Jonge jonge toch. Als dat gebouw begint te bezwijken lijkt het zelfs voor een totaal niet bouwkundige zoals mij of jou toch logisch dat her en der in het gebouw instortingen plaats vinden op lager gelegen dragende delen. Niets bijzonders.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:44 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je moet eerst een 'compleet verhaal' hebben om tot de conclusie te komen dat de gebouwen zijn opgeblazen? Eerst precies weten wie, wat, waar, hoe en waarom? Ja dan kan ik begrijpen dat jij blijft hangen in de officiele versie.
"Floor by floor it started popping out."
"It was if they had detonators and they planned to take down a building." clip
En je kunt meerdere ervan zelfs op de beelden zien
[afbeelding]
[afbeelding]
clip
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:49 schreef Wombcat het volgende:
Hoe dragen detonaties op die plek dan bij aan het instorten van het gebouw? Waarom zou je nogmaals detoneren, terwijl het gebouw al instort?
Waarom zie ik daar wel een rookwolkje, maar stort het gebouw niet van daaraf in, maar van bovenaf? Hoe komt het dat het gebouw niet vanaf die explosies instort?
Je ziet meerdere van de explosies idd. Van boven naar beneden zijn verdieping na verdieping de constructies opgeblazen, precies wat je op de beelden ziet. Op sommige plekken met zoveel kracht dat materiaal tientallen meters horizontaal werd weggeblazen en straten verderop neerkwam.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat moet ik bij die pijltjes zien? Detonaties?
Hoe dragen detonaties op die plek dan bij aan het instorten van het gebouw? Waarom zou je nogmaals detoneren, terwijl het gebouw al instort?
Waarom zie ik daar wel een rookwolkje, maar stort het gebouw niet van daaraf in, maar van bovenaf? Hoe komt het dat het gebouw niet vanaf die explosies instort?
Antwoord op mijn vragen kun je dus niet geven, begrijp ik.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:12 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je ziet meerdere van de explosies idd. Van boven naar beneden zijn verdieping na verdieping de constructies opgeblazen, precies wat je op de beelden ziet. Op sommige plekken met zoveel kracht dat materiaal tientallen meters horizontaal werd weggeblazen en straten verderop neerkwam.
Maar of je wilt geloven wat je eigen ogen zien is idd een wils kwestie. Als je niet wilt twijfelen aan de officiele versie dan zal dat ook niet gebeuren.
‘Je kunt een paard bij de bron brengen, maar je kunt het niet doen drinken’.
Zou ik ook doen. De waarom vraag weer stellen. Een vlucht naar voren noemen ze dat geloof ik.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:54 schreef klez het volgende:
[..]
Ik begrijp ook nog steeds niet waarom iemand die een dergelijk complot verzint zo'n gebouw recht in laat storten.
Wat jij wil.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Antwoord op mijn vragen kun je dus niet geven, begrijp ik.
Ja, en ook een aanzienlijk deel van de amerikanen gelooft dat de evolutietheorie niet waar is. Betekent dat dat ze gelijk hebben?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Zou ik ook doen. De waarom vraag weer stellen. Een vlucht naar voren noemen ze dat geloof ik.
In 2004 geloofde de helft van de New Yorkers dat de overheid betrokken was bij 9/11. Tweederde deel vond dat er sprake was van een coverup. Hoeveel zouden dat er nu zijn? In 2003 al geloofde een derde deel van de Duitsers dat 9/11 door de elementen in de Amerikaanse regering zelf was uitgevoerd. Dacht je dat dit aantal gedaalt is naarmate de afgelopen jaren de infoverspreiding pas echt op gang is gekomen? Je bent een uitstervende soort.
Als je het wel kunt, hoor ik het graag hoor.quote:
"Wat moet ik bij die pijltjes zien? Detonaties?" is een serieuze vraag wou je zeggen?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je het wel kunt, hoor ik het graag hoor.
Maar om te zeggen dat ik niet wil geloven, dat is gewoon een zwaktebod.
Belangrijkste is om te weten hoe de torens gebouwd zijn, waar ze zoal tegen bestand waren en hoe de structuur van de torens reageerden op de impact en de branden. En dan kan je beter ook wat experts aan het woord laten:quote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:44 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Die vragen daarna bedoel ik. Die eerste had je beantwoord, de andere ben je niet op ingegaan.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:53 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
"Wat moet ik bij die pijltjes zien? Detonaties?" is een serieuze vraag wou je zeggen?
C'mon! Als je met anderen een discussie wilt voeren (die die anderen wellicht al voor de honderste keer voeren en dus niet meer zo gemotiveerd zijn in dezelfde herhaling van zetten) moet je niet de onnozele hals gaan uithangen. Dan heb ik wel wat beters te doen op dit tijdstip.
Hoewel ik het grotendeels met je eens ben, wil ik hier toch iets aan toevoegen.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:05 schreef mouzzer het volgende:
However, the building was not able to withstand the intense heat of the jet fuel fire. While it was impossible for the fuel-rich, diffuse-flame fire to burn at a temperature high enough to melt the steel, its quick ignition and intense heat caused the steel to lose at least half its strength and to deform, causing buckling or crippling. This weakening and deformation caused a few floors to fall, while the weight of the stories above them crushed the floors below, initiating a domino collapse.
Wat ben je toch een argumentloze slapjanus. Terwijl iemand zoveel moeite doet om op jouw "waarheid" in te gaan.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:53 schreef NorthernStar het volgende:
Dan heb ik wel wat beters te doen op dit tijdstip.
Net zoals een meerderheid van de Nederlanders op een bepaald moment dacht dat Fortuyn de verlosser was, en Hitler democratisch gekozen was. Net zoals Bush trouwens...quote:In 2004 geloofde de helft van de New Yorkers dat de overheid betrokken was bij 9/11. Tweederde deel vond dat er sprake was van een coverup. Hoeveel zouden dat er nu zijn? In 2003 al geloofde een derde deel van de Duitsers dat 9/11 door de elementen in de Amerikaanse regering zelf was uitgevoerd. Dacht je dat dit aantal gedaalt is naarmate de afgelopen jaren de infoverspreiding pas echt op gang is gekomen? Je bent een uitstervende soort.
En (wat ik al eerder gepost heb) dus dat een aanzienlijk deel van de amerikanen denkt dat de evolutietheorie niet waar is. Die kan dus ook op de schroothoop.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:03 schreef klez het volgende:
[..]
Wat ben je toch een argumentloze slapjanus. Terwijl iemand zoveel moeite doet om op jouw "waarheid" in te gaan.
[..]
Net zoals een meerderheid van de Nederlanders op een bepaald moment dacht dat Fortuyn de verlosser was, en Hitler democratisch gekozen was. Net zoals Bush trouwens...![]()
Dit klopt niet volgens mij.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:21 schreef Wombcat het volgende:<knip>Bovendien wordt de hele tijd gezegd dat het zo op een controlled demolotion lijkt. Er is iig één belangrijk verschil: controlled demolotion wordt volgens mij altijd gedaan door explosies op de begane grond, niet halverwege een gebouw.
Als ik hier kijk, zie ik toch zo op de eerste vier linkjes filmpjes en daar lijkt het mij toch dat ze vanaf de begane grond, c.q. de lagere verdiepingen de boel opblazen en niet halverwege het gebouw beginnen.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 08:38 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Dit klopt niet volgens mij.
Het gaat meestal om reeksen van elkaar zeer kort na elkaar opvolgende ontploffingen, waarbij er springstof op (of in, dat weet ik ook niet precies) de steunmuren en balken is aangebracht.
Het idee is dan om het gebouw dan min of meer onder het eigen gewicht in elkaar te laten zakken en dat gebeurd dus niet vanaf de begane grond.
Bijvoorbeeld; je hebt een gebouw van 25 verdiepingen, dan word op de 20ste verdieping de springstof tot ontploffing gebracht. Doordat dit dus op steunpunten was aangebracht 'hangen' die 5 verdiepingen daarboven daarna a.h.w. even 'in de lucht', waarna het volle gewicht op de daaronder liggende verdieping -in dit voorbeeld de 19e dus- neerklapt. Ongeveer op dat moment -dit word natuurlijk zo goed mogelijk berekend- gaan een paar verdiepingen lager de volgende ladingen springstof af, enzovoorts.
Zo gaat het ongeveer heb ik me laten vertellen. But please, feel free to correct me...
In het filmpje op die tweede link die ik gaf, met die schoorsteen in Pembrooke, daar zie je trouwens een combinatie van beide technieken: eerst halverwege explosies, kort daarna gevolgd door explosies op de begane grond. In het Philadelphia filmpje kun je het niet goed zien, want de begane grond is niet in beeld, maar ik vermoed eigenlijk dat daar ook die combinatie aan de hand is.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 09:12 schreef Nuoro het volgende:
Het lijkt me trouwens dat het aan het type bouwwerk ligt welke methode er gebruikt word.
Ik gok dat men bij een tamelijk laag gebouw, eerder breed dan hoog, 'jouw' methode gebruikt, en dat bij hoge, slanke gebouwen de voorkeur uit gaat naar de methode die ik hierboven beschrijf.
Lijkt er wel wat op, maar niet altijd: hier een (tweetal) hoge gebouwen die toch van onderaf worden opgeblazen.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 09:12 schreef Nuoro het volgende:
Het lijkt me trouwens dat het aan het type bouwwerk ligt welke methode er gebruikt word.
Ik gok dat men bij een tamelijk laag gebouw, eerder breed dan hoog, 'jouw' methode gebruikt, en dat bij hoge, slanke gebouwen de voorkeur uit gaat naar de methode die ik hierboven beschrijf.
Ik kan helaas geen filmpjes bekijken momenteel, er is iets met m'n codecs aan de hand maar ik weet niet precies wat.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 09:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Lijkt er wel wat op, maar niet altijd: hier een (tweetal) hoge gebouwen die toch van onderaf worden opgeblazen.
hier ook. Trouwens ook een bewijs dat een controlled demolition niet altijd netjes ineenstorten is.
(Beide zijn trouwens filmpjes uit de eerste link die ik een paar posts hierboven ook al gaf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |