hmm tarot...
ik wist er al het 1 en ander van af, voor ik er over begon tegen mirage, maar had zelf nooit een deck. was altijd lang op zoek naar een deck die bij mij past. had wel af en toe orakel kaarten gebruikt maar is niet echt hetzelfde. de kennis die ik dus al verzameld had kwam uit de Magiers Companion, Kaballa boeken, oude Egyptische scrollen die ik in vorige levens geschreven had en die nog in mijn Astrale "boekenkast" stonden, in de Universele bieb...dus wist aardig wat...maar had geen deck en ervaring in het gebruik hehe.
in ieder geval Mirage stelde Cosmic Tribe Tarot voor maar ik heb uiteindelijk de Cosmic Tarot gekocht. nu neem ik ze elke dag even in de hand en neem mijn tijd om ze goed te bekijken en elk detail er van te zien. elke dag schud ik ze en doe een dag kaart legging net zo lang tot de kaarten worden getoond die daadwerkelijk relevant zijn ipv random kaarten die iedereen zo kan trekken. daarnaast "programeer" ik mijn deck met bepaalde intenties. zo vul ik elke kaart met mijn energie en zet er een "lock" op zodat die energie er in blijft zitten en dat niemand die energie kan vervuilen of verversen behalve ikzelf. dus ik kan rustig iemand de kaarten laten schudden en zelf de kaarten laten trekken zonder bang te zijn dat ze mijn kaarten vervuilen met hun eigen energie. en dat is eigenlijk nog maar een tipje van de sluier wat ik met mijn kaarten doe voor dat ik ze daadwerkelijk in gebruik ga nemen...de kaarten zijn nu al veel meer dan een simpel stukje karton, maar als ik klaar ben...heheh
een maat van me raakte helemaal van slag toen mijn kaarten in de beurt kwamen bij hem. het voelde voor hem alsof hij de energetische noordpool was en mijn kaarten ook. klein conflictje voor zijn energie huishouding
![]()
over een maand zijn ze klaar en ga ik beginnen met de echte tarot leggingen. nee ik gebruik ze niet om de toekomst te voorspellen, maar wel om meer inzicht te krijgen in bepaalde situaties of mogelijke toekomsten bekijken van meerdere lastige keuzes die ik wellicht kan maken.
hoe je de kaarten trekt verschilt per persoon. de mijne heb ik zo gezegd dat je ze mag pakken zoals je wilt maar de betekenis verschilt of je ze op de kop neer egt of gewoon neer legt zoals ze bedoeld zijn. je moet de kaarten dus schudden, half pakken en op zijn kop leggen, weer schudden en blijven herhalen tot je het gevoel hebt klaar te zijn. dan pak je gewoon de bovenste kaarten en begint ze te lezen.
ik ga experimenteren door leg patronen te doen die niet in het boek beschreven staan en door bepaalde gaves van mij te gaan combineren met de tarot legging door dus informatie binnen te krijgen die nauwkeuriger is en die wellicht relevant is maar niet van de kaarten af te lezen zijn
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)