Nou heb ik de dvd van de steen der wijzen al gezien, dus sla ik deze maar over met lezen = niet aan te raden!!! Je mist echt een hoop achtergrondinfo, details en extra verhaallijn zo!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 13:05 schreef ymme het volgende:
Ik heb nu de boeken Harry potter en de steen der wijzen binnen.
En de geheime kamer.
Nou heb ik de dvd van de steen der wijzen al gezien, dus sla ik deze maar over met lezen. En ga ik direct lezen in de geheime kamer.
Ik moet dus voor 19 november (moet ik van mezelf) nog 4 boeken van harrt potter lezen, want dan komt de nieuwe uit
En het leest zoals het eruit ziet. Lekker sappig en La Dickinson heeft een grote zelfkennis met een flinke dosis humor.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 09:14 schreef Copycat het volgende:
Vanavond beginnen aan No lifeguard on duty - the accidental life of the world's first supermodel van/over Janice Dickinson.
Het boek ziet er in ieder geval lekker pulpy uit, en zo moet dat bij autobiografiën met smeuïge details...
Vind nog steeds number9dream met afstand Mitchell's beste boek, maar hij is sowieso een zeer ok schrijver. Kijk nu al uit naar zien volgende werkje.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 17:00 schreef Copycat het volgende:
Cloud Atlas is inderdaad geweldig. Smaakte mij naar meer Mitchell. En ook zijn twee voorafgaande boeken zijn aanraders!
en gisteravond uitgelezen.quote:Op maandag 22 augustus 2005 17:13 schreef MissyMirjaM het volgende:
vet vetter vetst is net uit.
nu ligt hier de gave van dean koontz [toch?]
ben benieuwd.
Alhoewel het boek wat traag op gang kwam vond ik het uiteindelijk toch leuk om te lezen. Het meeliftgevoel bleef een beetje, maar toch vond ik het een leuk college-drama achtig verhaal met een leuk stukje historische ondertoon. Dus toch nog een aardige verrassingquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:23 schreef De_Hertog het volgende:
Nu ga ik beginnen aan The Rule of Four van Ian Caldwell en Dustin Thomason wat op het eerste gezicht een boek lijkt dat me wil doen aan de hype rond de Da Vinci Code, maar misschien weet het boek me nog aangenaam te verrassen
Ow hey, hoe is dat boek? Ik wil hem ook aanschaffen, vooral vanwege de cover die is zo mooi. En er komt een Disney verfilming ervan uit he? The Lion, The Witch and the Wardrobe.. zag een trailer ervan.. best mooi lijkt me die.quote:Op zondag 4 september 2005 12:44 schreef tonks het volgende:
Ik lees nu the chronicles of narnia
Dat klinkt wel als een interessant boek dat ik ook wel wil lezen. Weet jij toevallig nog waar je het boek gekocht hebt? De Bruna kent het namelijk niet, en ook andere boekensites waar ik heb gekeken hebben het niet.quote:Op maandag 22 augustus 2005 18:53 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik ben op dit moment bezig met:
Nelson DeMille - Het spel van de leeuw
Ik kwam ook in de verleiding. Maar het kreeg veel kritiek dat het te moralistisch zou zijn?quote:Op zondag 4 september 2005 14:05 schreef Hopey het volgende:
[..]
Ow hey, hoe is dat boek? Ik wil hem ook aanschaffen, vooral vanwege de cover die is zo mooi. En er komt een Disney verfilming ervan uit he? The Lion, The Witch and the Wardrobe.. zag een trailer ervan.. best mooi lijkt me die.
Ik heb het jaren geleden gelezen, maar vond destijds alle delen wel boeiend. Toen stond ik ook nog wel onder invloed van de christelijke psyche, maar goed.quote:Op dinsdag 6 september 2005 00:35 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Ik kwam ook in de verleiding. Maar het kreeg veel kritiek dat het te moralistisch zou zijn?
Ik ook!quote:Op dinsdag 6 september 2005 08:08 schreef SECRETZOFWAR het volgende:
dostojewski's gebroeders k.
Ik had hem gevonden bij de Slegtequote:Op zondag 4 september 2005 20:30 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat klinkt wel als een interessant boek dat ik ook wel wil lezen. Weet jij toevallig nog waar je het boek gekocht hebt? De Bruna kent het namelijk niet, en ook andere boekensites waar ik heb gekeken hebben het niet.
ja, het is een meesterwerk natuurlijk. alleen door drukte kom ik er niet zo makkelijk doorheen. maar prachtig hoe zo veel filosofien en denkbeelden worden geplaatst in een roman die bovendien een beeld geeft op vele sociale niveaus in een ander tijdperk, en een vreemd land. leerzame literatuurquote:Op dinsdag 6 september 2005 23:16 schreef I_doubt het volgende:
[..]
Ik ook!
Geweldig he. (Helaas in een vertaling want mijn Russisch is niet meer wat het geweest is)
Het verhaal van de inquisiteur trekt deze roman op het niveau vd wereldliteratuur.
De consequenties als je het realiseert zijn zo mooi en zo overweldigend.
Alleen al op basis van deze roman zou Dostojewski de Nobelprijs voor literatuur krijgen.
Ja, vertel een, IR, hoe ben jij daar nou onderuit gekomen? Bij mij hielpen wisselende, anonieme en bevredigende sexuele contacten erg om met 'Hem' te breken.quote:Op dinsdag 6 september 2005 00:47 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik heb het jaren geleden gelezen, maar vond destijds alle delen wel boeiend. Toen stond ik ook nog wel onder invloed van de christelijke psyche, maar goed.
Trots en vooroordeel. Gewoon even zoeken op nl.bol.com naar Jane Austen. Of letterlijk de titel vertalen natuurlijkquote:Op vrijdag 9 september 2005 16:58 schreef sannuh het volgende:
Even een vraagje (ik wist niet waar ik m neer moest zetten dus vandaar maar hier). Wat is de vertaling van Jane Austen - Pride & Prejudice?
thanksquote:Op zaterdag 10 september 2005 15:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Trots en vooroordeel. Gewoon even zoeken op nl.bol.com naar Jane Austen. Of letterlijk de titel vertalen natuurlijk
Ik vind hem ook veel beter. Heb een paar jaar geleden wat boeken van hem gelezen en zag bij de bieb dat ik er nog heel wat gaan heb. Leuk! Van de herfst/winter eerst herlezen wat ik van hem in de boekenkast heb staan en dan een heleboel nieuwe.quote:Op maandag 12 september 2005 00:38 schreef gothic-blackie het volgende:
nu john lescroart met de hoorzitting, zelf vind ik hem als schrijver beter dan grisham, maar ieder zijn voorkeur natuurlijk.
quote:Op zondag 11 september 2005 20:27 schreef MeneerTim het volgende:
Ahnee, WouterB is zoooo 2001.
Klinkt aardigquote:'Meisje met de parel heeft een toegewijde opvolger gekregen'
'Iedere stem in het boek is weloverwogen, klinkt na in het oor van de lezer en laat een melancholieke echo na: de dood en de begrafenisritten doordringen in het verhaal'
'Fictie schrijven over het verleden heeft zo zijn valkuilen. Chevalier heeft ze alle triomfantelijk vermeden'
en uit.quote:Op maandag 29 augustus 2005 15:54 schreef MissyMirjaM het volgende:
nu net begonnen in geheugenfout, ook van dean koontz. wat een vreselijk dik boek, benieuwd of het me blijft boeien.
Nu meen ik gelezen te hebben dat sexueel misbruik van een jongetje door oudere vrouwen een centraal thema is in het boek, dus 't is nu net een beetje of je Erich Maria Remarque verwijt dat zijn obessie met het Westelijk Front op de duur gaat vervelen.quote:Op maandag 12 september 2005 10:23 schreef lnino het volgende:
...vooral de voortdurende obsessie met de penis van de hoofdpersoon gaat op een gegeven moment irriteren(waar ik nu ben in het boek is de hoofdpersoon een jaar of 11 en op dat moment hebben al vier vrouwen met zijn leuter lopen spelen)
Volgens mij is het toch echt andersom, ik ken namelijk Douglas Coupland als schrijver en Eleanor Rigby als een liedje van de Beatles.quote:Op maandag 12 september 2005 10:01 schreef Gellius het volgende:
[afbeelding].
"Douglas Coupland", door Eleanor Rigby.
Ok, ik zal het even anders formuleren dan; het probleem vind ik niet zozeer dat dat thema erin voorkomt, maar meer de manier waarop het wordt uitgewerkt. Er is nl., vooral gezien de leeftijd van de hoofdpersoon(een jaar of 11, waar ik nu ben), wel erg veel interesse voor zijn piemeltje en dan ook nog eens door verschillende vrouwen.quote:Op maandag 12 september 2005 12:53 schreef Gellius het volgende:
[..]
Nu meen ik gelezen te hebben dat sexueel misbruik van een jongetje door oudere vrouwen een centraal thema is in het boek
Waarom? Waar-om? Waarom toch? Waarom doen wij de dingen die wij doen? Het is een mysterie.quote:Op maandag 12 september 2005 13:35 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
waarom
En uitquote:Op maandag 12 september 2005 09:37 schreef Blinky het volgende:
Vandaag ga ik beginnen aan de roman Vallende Engelen van Tracy Chevalier, ik heb eerder van haar 'het meisje met de parel' gelezen en dat was prachtig (beter dan de film naar mijn idee).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |