abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30255035
Ik lees nu the chronicles of narnia
  zondag 4 september 2005 @ 14:05:56 #202
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_30257285
quote:
Op zondag 4 september 2005 12:44 schreef tonks het volgende:
Ik lees nu the chronicles of narnia
Ow hey, hoe is dat boek? Ik wil hem ook aanschaffen, vooral vanwege de cover die is zo mooi. En er komt een Disney verfilming ervan uit he? The Lion, The Witch and the Wardrobe.. zag een trailer ervan.. best mooi lijkt me die.
Seen it all done it all, can't remember most of it
pi_30268320
12 dagen in Rusland geweest en in die tijd 4 (!) boeken gelezen. 1tje over Russian Etiquette, The UnDutchables (leuk om jezelf als Nederlander van een andere kant te bekijken), Choke van de Chuck Palaphn.. iets... en De Katalinstraat van Magda Szabo (verplichte kost voor eerstejaars boekdag. )

Ik was goed op dreef.
  Moderator zondag 4 september 2005 @ 20:30:32 #204
42184 crew  DaMart
pi_30268619
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 18:53 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik ben op dit moment bezig met:

Nelson DeMille - Het spel van de leeuw
Dat klinkt wel als een interessant boek dat ik ook wel wil lezen. Weet jij toevallig nog waar je het boek gekocht hebt? De Bruna kent het namelijk niet, en ook andere boekensites waar ik heb gekeken hebben het niet.
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_30282646
Ik heb eindelijk de biografie van Michael J. Fox uit. Soms leek het wat langdradig, maar zijn humor en zijn wilskracht om door te gaan, ondanks de geconstateerde Young-Onset Parkinson diagnose, trokken me heel erg aan. Petje af over de manier hoe hij zijn alcoholverslaving te baas heeft weten te komen en zijn gezinsleven weer op de rails heeft kunnen zetten, terwijl hij aan het afglijden was.
Hij heeft veel geleden onder het feit dat hij klein is. Sommige dingen waren erg herkenbaar, aangezien ik ook zeker niet de grootste ben.
Jammer dat het uit is.

Straks ga ik beginnen in Disclosure. Dit boek is oko verfilmd met Michael Douglas en Demi Moore in de hoofdrol en die heb ik ooit vast wel eens gezien, maar nu ga ik het boek lezen.

Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_30286593
Ik worstel me momenteel door het oeuvre van Amélie Nothomb heen - en dat 'worstelen' slaat alleen op de omvang van dat oeuvre, dat behoorlijk groot is (ik heb laatst in Frankrijk 11 boeken van haar gekocht).
Het goede nieuws: het zijn kleine boekjes. Ze zijn (bijna?) allemaal vertaald, en goed vertaald, want 'Met angst en beven' - over haar ervaring als werkneemster bij een groot Japans bedrijf - leest in het Nederlands als een trein. Een geweldig boek, fantasievol, geestig, snel, ontroerend en bovendien zeer interessant, want Amélie Nothomb heeft zelf lange tijd in Japan gewoond & gewerkt, en daar heeft zij aan den lijve ondervonden hoe hiërarchisch het eraan toe gaat binnen de Japanse bedrijfscultuur, hoe slaafs de werknemers zijn, hoe sadistisch de werkgevers, kortom: fascinerend.

Ook heel goed: 'Antéchirsta' (zal wel vertaald zijn als Antichrista), over - alweer, het zal wel een persoonlijke obsessie zijn - de ongelijkwaardige verhouding tussen twee meisjes. Het ene meisje (Christa) is mooi, slim, verleidelijk, populair etc., terwijl haar 'bewonderaarster' een muurbloem-achtige type is dat er alles voor over heeft om in de nabijheid van Christa te verblijven, maar dan ontpopt deze Christa zich tot een wreed & manipulatief monster dat het leven van haar zogenaamde 'vriendin' tot een hel maakt.

Tot slot: Hygiène de l'assassin', waarin een wereldberoemde schrijver & Nobelprijswinnaar zich vlak voor zijn (aangekondigde, want: kanker) dood éénmaal laat interviewen. De eerste vier journalisten die zich bevend van ontzag bij de Grote Schrijver melden, staan binnen de korste keren weer buiten; zij blijken niet te zijn opgewassen tegen de mysantropische, wrede schrijver. De vijfde journalist, een vrouw, weet hem wél aan het praten te krijgen, sterker: beetje bij beetje ontfutselt zij hem zijn Grote Geheim.
  dinsdag 6 september 2005 @ 00:35:41 #207
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_30307500
quote:
Op zondag 4 september 2005 14:05 schreef Hopey het volgende:

[..]

Ow hey, hoe is dat boek? Ik wil hem ook aanschaffen, vooral vanwege de cover die is zo mooi. En er komt een Disney verfilming ervan uit he? The Lion, The Witch and the Wardrobe.. zag een trailer ervan.. best mooi lijkt me die.
Ik kwam ook in de verleiding. Maar het kreeg veel kritiek dat het te moralistisch zou zijn?
  dinsdag 6 september 2005 @ 00:47:09 #208
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_30307799
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 00:35 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Ik kwam ook in de verleiding. Maar het kreeg veel kritiek dat het te moralistisch zou zijn?
Ik heb het jaren geleden gelezen, maar vond destijds alle delen wel boeiend. Toen stond ik ook nog wel onder invloed van de christelijke psyche, maar goed.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_30310604
dostojewski's gebroeders k.
pi_30338114
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 08:08 schreef SECRETZOFWAR het volgende:
dostojewski's gebroeders k.
Ik ook!
Geweldig he. (Helaas in een vertaling want mijn Russisch is niet meer wat het geweest is)
Het verhaal van de inquisiteur trekt deze roman op het niveau vd wereldliteratuur.
De consequenties als je het realiseert zijn zo mooi en zo overweldigend.
Alleen al op basis van deze roman zou Dostojewski de Nobelprijs voor literatuur krijgen.
  dinsdag 6 september 2005 @ 23:52:24 #211
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_30339532
quote:
Op zondag 4 september 2005 20:30 schreef DaMart het volgende:

[..]

Dat klinkt wel als een interessant boek dat ik ook wel wil lezen. Weet jij toevallig nog waar je het boek gekocht hebt? De Bruna kent het namelijk niet, en ook andere boekensites waar ik heb gekeken hebben het niet.
Ik had hem gevonden bij de Slegte

Maar je kan hem hier bestellen. (onderaan de pagina)

Zeker een aanrader, als je houdt van CIA/ FBI thrillers!
pi_30354999
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 23:16 schreef I_doubt het volgende:

[..]

Ik ook!
Geweldig he. (Helaas in een vertaling want mijn Russisch is niet meer wat het geweest is)
Het verhaal van de inquisiteur trekt deze roman op het niveau vd wereldliteratuur.
De consequenties als je het realiseert zijn zo mooi en zo overweldigend.
Alleen al op basis van deze roman zou Dostojewski de Nobelprijs voor literatuur krijgen.
ja, het is een meesterwerk natuurlijk. alleen door drukte kom ik er niet zo makkelijk doorheen. maar prachtig hoe zo veel filosofien en denkbeelden worden geplaatst in een roman die bovendien een beeld geeft op vele sociale niveaus in een ander tijdperk, en een vreemd land. leerzame literatuur
  Moderator woensdag 7 september 2005 @ 15:40:57 #213
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_30355734
Oeh ik ga gauw beginnen aan dostojewski's de idioot
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_30358232
ik ben nog steeds bezig in geheugen fout van dean koontz, en alhoewel dat boek een stuk dikker is dan de wereld van sophie, blijft dezemij wel boeien.
ik denk dat ik toch een echte thriller lezer ben , eb dat andere genres mij te snel gaan vervelen..
intrigeren boek overigens
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_30426761
Even een vraagje (ik wist niet waar ik m neer moest zetten dus vandaar maar hier). Wat is de vertaling van Jane Austen - Pride & Prejudice?
als mijn boterham zou mogen kiezen, koos ie voor nutella
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:38:55 #216
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_30431305
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 00:47 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ik heb het jaren geleden gelezen, maar vond destijds alle delen wel boeiend. Toen stond ik ook nog wel onder invloed van de christelijke psyche, maar goed.
Ja, vertel een, IR, hoe ben jij daar nou onderuit gekomen? Bij mij hielpen wisselende, anonieme en bevredigende sexuele contacten erg om met 'Hem' te breken.

Oh! Vergeet de wodka niet!
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:42:25 #217
37950 JAM
pi_30431425
Oh, en ontopic; het werk van de homofiele Japanse zelfmoordenaar Yukio Mishima.

.

Vandaag besteld.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_30453870
Rules of attraction van Bret Easton Ellis.

Meer van hetzelfde, maar ben nou eenmaal een liefhebber van de beste man.
  zaterdag 10 september 2005 @ 15:10:51 #219
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_30454070
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 16:58 schreef sannuh het volgende:
Even een vraagje (ik wist niet waar ik m neer moest zetten dus vandaar maar hier). Wat is de vertaling van Jane Austen - Pride & Prejudice?
Trots en vooroordeel. Gewoon even zoeken op nl.bol.com naar Jane Austen. Of letterlijk de titel vertalen natuurlijk
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_30455537
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 15:10 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Trots en vooroordeel. Gewoon even zoeken op nl.bol.com naar Jane Austen. Of letterlijk de titel vertalen natuurlijk
thanks
als mijn boterham zou mogen kiezen, koos ie voor nutella
pi_30463581
Ik lees Wolfstonen voor verhaalanalyse en Terug tot Ina Damman voor moderne letterkunde...
Drukdruk.
pi_30486873
Net De Fantasia en andere verhalen van Vestdijk uit. Sommige verhalen waren (net) sprookjes, erg leuk, andere waren nogal vaag en saai.
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_30488405
Nu: Ton Anbeek Sisyfus verliefd
  zondag 11 september 2005 @ 20:27:28 #224
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_30494421
Ahnee, WouterB is zoooo 2001.
pi_30501528
pi_30503066
nu john lescroart met de hoorzitting, zelf vind ik hem als schrijver beter dan grisham, maar ieder zijn voorkeur natuurlijk. ik vind hem vooral mooier omdat het meer juridisch is voor mijn gevoel
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  maandag 12 september 2005 @ 01:28:25 #227
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_30504145
quote:
Op maandag 12 september 2005 00:38 schreef gothic-blackie het volgende:
nu john lescroart met de hoorzitting, zelf vind ik hem als schrijver beter dan grisham, maar ieder zijn voorkeur natuurlijk.
Ik vind hem ook veel beter. Heb een paar jaar geleden wat boeken van hem gelezen en zag bij de bieb dat ik er nog heel wat gaan heb. Leuk! Van de herfst/winter eerst herlezen wat ik van hem in de boekenkast heb staan en dan een heleboel nieuwe.

Na een korte leespauze ben ik nu begonnen in:

Stephen King - Wolven van de Calla

Deel 5 van de Donkere Toren serie. Eén van de prachtigste serie boeken ooit geschreven. Hierna nog maar twee delen en dan is het voorbij Rustig aan lezen dus...
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  maandag 12 september 2005 @ 01:36:03 #228
11923 I.R.Baboon
pi_30504305
quote:
Op zondag 11 september 2005 20:27 schreef MeneerTim het volgende:
Ahnee, WouterB is zoooo 2001.
pi_30506592
Begonnen in het vervolg op Engelenmoord, Levend aas, geschreven door PJ Tracy.

Geweldige humor zoals vanouds.
Graag op anoniem
pi_30507002
Disclosure is uit. De film ga ik binnenkort nog wel weer eens een keer bekijken, het boek ligt nu nog te vers in mijn geheugen

Vandaag ga ik beginnen aan de roman Vallende Engelen van Tracy Chevalier, ik heb eerder van haar 'het meisje met de parel' gelezen en dat was prachtig (beter dan de film naar mijn idee).

Op 23 januari 1901, de dag na het overlijden van koningin Victoria, bezoeken 2 gezinnen hun familiegraven op een Londense begraafplaats. Het ene is versierd met een traditionele, sentimentele engel, het andere is een modern bewerkte gedetailleerde urn.
De familie Waterhouse heeft de koningin altijd bewonderd en houdt zich vast aan de Victoriaanse traditie; de familie Coleman hoopt juist dat de samenleving met de komst van Edward VII nu eindelijk zal vernieuwen. Tot hun wederzijdse afkeer raken beide families met elkaar verbonden als hun dochtertjes tussen de grafstenen vriendschap sluiten. De vriendschap van de meisjes met de zoon van de grafdelver - een lagere sociale klasse - maakt het er niet makkelijke rop.

Op de achterkant staan lovende kritieken over het boek:
quote:
'Meisje met de parel heeft een toegewijde opvolger gekregen'
'Iedere stem in het boek is weloverwogen, klinkt na in het oor van de lezer en laat een melancholieke echo na: de dood en de begrafenisritten doordringen in het verhaal'
'Fictie schrijven over het verleden heeft zo zijn valkuilen. Chevalier heeft ze alle triomfantelijk vermeden'
Klinkt aardig
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_30507469
.

"Douglas Coupland", door Eleanor Rigby.

[ Bericht 27% gewijzigd door Gellius op 12-09-2005 13:18:17 ]
pi_30507871
Ben nu bezig met een boek dat -terwijl je het leest- tegelijk je armspieren traint; until I find you van J. Irving.
Het is tot nu toe (blz. 264)mi. wel een aardig boek-typisch Irving, met hilarische passages en bizarre personages(en worstelen, een ontbrekende vaderfiguur etc.)- maar het zeker niet het beste boek van deze schrijver; vooral de voortdurende obsessie met de penis van de hoofdpersoon gaat op een gegeven moment irriteren(waar ik nu ben in het boek is de hoofdpersoon een jaar of 11 en op dat moment hebben al vier vrouwen met zijn leuter lopen spelen )
ik hou van hobby's
pi_30509593
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 15:54 schreef MissyMirjaM het volgende:

nu net begonnen in geheugenfout, ook van dean koontz. wat een vreselijk dik boek, benieuwd of het me blijft boeien.
en uit.
wel okay boek
nu vel over been van stephen king
pi_30509902
Everything is illuminated - Jonathan Safran Foer

Tot nu toe erg vermakelijk.
pi_30511265
quote:
Op maandag 12 september 2005 10:23 schreef lnino het volgende:
...vooral de voortdurende obsessie met de penis van de hoofdpersoon gaat op een gegeven moment irriteren(waar ik nu ben in het boek is de hoofdpersoon een jaar of 11 en op dat moment hebben al vier vrouwen met zijn leuter lopen spelen )
Nu meen ik gelezen te hebben dat sexueel misbruik van een jongetje door oudere vrouwen een centraal thema is in het boek, dus 't is nu net een beetje of je Erich Maria Remarque verwijt dat zijn obessie met het Westelijk Front op de duur gaat vervelen.

Maar goed, ik heb het boek nog niet gelezen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gellius op 12-09-2005 13:00:32 ]
pi_30512081
quote:
Op maandag 12 september 2005 10:01 schreef Gellius het volgende:
[afbeelding].

"Douglas Coupland", door Eleanor Rigby.
Volgens mij is het toch echt andersom, ik ken namelijk Douglas Coupland als schrijver en Eleanor Rigby als een liedje van de Beatles.

Ik lees nu

Af en toe nog een beetje verwarrend, een stuk of vier verhaallijnen die helemaal niets met elkaar te maken lijken te hebben, maar dat zal wel duidelijk worden, denk ik.

[ Bericht 21% gewijzigd door pumpkin_Ruby op 12-09-2005 13:33:32 ]
  maandag 12 september 2005 @ 13:31:15 #237
11923 I.R.Baboon
pi_30512305
Ik vermoed dat Gellius daar ook wel van op de hoogte was.
pi_30512398
Leek mij ook al zo raar, maar waarom heeft hij zijn post dan zo gewijzigd ? Ik vat de grap niet zo, geloof ik. Naja, heeft er in ieder geval iemand gehapt.
pi_30512631
quote:
Op maandag 12 september 2005 12:53 schreef Gellius het volgende:

[..]

Nu meen ik gelezen te hebben dat sexueel misbruik van een jongetje door oudere vrouwen een centraal thema is in het boek
Ok, ik zal het even anders formuleren dan; het probleem vind ik niet zozeer dat dat thema erin voorkomt, maar meer de manier waarop het wordt uitgewerkt. Er is nl., vooral gezien de leeftijd van de hoofdpersoon(een jaar of 11, waar ik nu ben), wel erg veel interesse voor zijn piemeltje en dan ook nog eens door verschillende vrouwen.
Dit maakt de uitwerking van dat thema mi op een gegeven moment wat absurd en ongeloofwaardig
(of heb ik mss iets gemist in mijn eigen kindertijd ). Ik kan me nl. wel voorstellen dat het gebeurt, maar in dit boek wordt het wel erg overdreven
ik hou van hobby's
pi_30513550
quote:
Op maandag 12 september 2005 13:35 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
waarom
Waarom? Waar-om? Waarom toch? Waarom doen wij de dingen die wij doen? Het is een mysterie.

[ Bericht 10% gewijzigd door Gellius op 12-09-2005 14:23:26 ]
pi_30513597
En waarom wijzigen we dan naderhand weer de dingen die we deden? Nog raadselachtiger.
pi_30518540
Bernini Mysterie van Dan Brown.
Whatever I want.
pi_30518607
De valse dageraad van Jan van Aken
pi_30567812
quote:
Op maandag 12 september 2005 09:37 schreef Blinky het volgende:
Vandaag ga ik beginnen aan de roman Vallende Engelen van Tracy Chevalier, ik heb eerder van haar 'het meisje met de parel' gelezen en dat was prachtig (beter dan de film naar mijn idee).
En uit
Net zoals het vorige boek van Chevalier geeft ze een prachtig beeld van de tijd. Ze beschrijft per hoofdstuk de visies van verschillende personen weer en het is verrassend hoe sommige personen dingen heel anders bedoelen dan dat het wordt opgevat.
In het boek wordt ook beschreven hoe het vrouwelijk kiesrecht in die tijd aan het opkomen was en hoe daar tegenin wordt gegaan door zowel mannen als vrouwen.
Heerljik boek, snel uitgelezen.
Volgende boek is of iets van Koontz of het vervolg op Dances with Wolves, of een boek over twee Joodse broers die in Polen tijdens de oorlog een soort stad maken diep verscholen in het bos en zo honderden levens redden. Ik had nog nooit van ze gehoord.
pi_30583189
ik ben nu bezig in: de advocaat van de duivel
geweldig boek, alleen helaas weinig tijd er voor!
Trotse mama van Dylan en Sennah!
05-09-2006!
  woensdag 14 september 2005 @ 21:53:52 #246
37950 JAM
pi_30585528
quote:
Op maandag 12 september 2005 13:44 schreef lnino het volgende:

[..]

Ok, ik zal het even anders formuleren dan; het probleem vind ik niet zozeer dat dat thema erin voorkomt, maar meer de manier waarop het wordt uitgewerkt. Er is nl., vooral gezien de leeftijd van de hoofdpersoon(een jaar of 11, waar ik nu ben), wel erg veel interesse voor zijn piemeltje en dan ook nog eens door verschillende vrouwen.
Dit maakt de uitwerking van dat thema mi op een gegeven moment wat absurd en ongeloofwaardig
(of heb ik mss iets gemist in mijn eigen kindertijd ). Ik kan me nl. wel voorstellen dat het gebeurt, maar in dit boek wordt het wel erg overdreven
Ja, jij hebt iets gemist in je kindertijd. .
pi_30596180
Ik lees nu voor de zoveelste keer: De Stam van de Holenbeer van Jean M Auel.
Ik heb allevijf de boeken, van de serie 'De Aardkinderen', al gelezen en ik kan er geen genoeg van krijgen
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_30596266
Homeros - Odysseia er weer bij gepakt. Had zin er in na wat colleges over Antieke Geschiedenis.

[ Bericht 16% gewijzigd door PeRi op 15-09-2005 10:33:18 ]
Whatever I want.
pi_30596429
<<< Ook een geschiedenis liefhebber. Maar dan wel de vroege geschiedenis over de primitieve mens.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_30596727
.

Dandies. Fasion and Finesse in Art and Culture.
  vrijdag 16 september 2005 @ 14:13:01 #251
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_30634748
Ben nu bezig in een boek over de geschiedenis van IBM (en hun aandeel in de vernietiging van zovelen tijdens WOII). Voor de ontspanning bezig in Koepels van Vuur (Tamuli serie van Eddings) en Jackdawns van K. Follet.
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_30635588
Ik heb bijna het boek uit van Harry Potter, en de geheime kamoer..

Jeetje wat een mooi boek is dat. Mooie verhaallijn ook Perfect. Ga het dadelijk uit lezen!
pi_30639659
The Horror in the Museum - H.P. Lovecraft
  Moderator zondag 18 september 2005 @ 16:15:57 #254
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_30698504
De idioot - dostojewski

erg leuk tot nu toe maar ik zit pas op 60 paginas ! het zal mij benieuwen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_30699489
quote:
Op zondag 18 september 2005 16:15 schreef Bosbeetle het volgende:
De idioot - dostojewski

erg leuk tot nu toe maar ik zit pas op 60 paginas ! het zal mij benieuwen
Moet ik me nog toe aanzetten om aan te beginnen, binnenkort maar eens aan beginnen.
pi_30718708
quote:
Op woensdag 14 september 2005 12:01 schreef Blinky het volgende:
Volgende boek is of iets van Koontz of het vervolg op Dances with Wolves, of een boek over twee Joodse broers die in Polen tijdens de oorlog een soort stad maken diep verscholen in het bos en zo honderden levens redden. Ik had nog nooit van ze gehoord.
Ik kon me vorige week niet meer inhouden en heb De Da Vinci Code gekocht. Ik wilde eigenlijk wachten totdat hij wat minder duur was, maar ik heb het toch gedaan. Tot nu toe (ik ben bijna op de helft) is het super en ik kan het boek nauwelijks wegleggen...
pi_30728628
The book of D'ni.

Derde boek dat het verhaal achter de Myst gamereeks duidelijk maakt. Het is echt heel interessant! Heb de andere twee boeken ook gelezen en het is echt goed geschreven.
"Of course I was right. I'm always right, except for the times when I'm not, but those moments don't happen so often, because I'm always right. Hah!"
  maandag 19 september 2005 @ 16:17:45 #258
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_30729149
quote:
Op maandag 19 september 2005 09:09 schreef Blinky het volgende:

[..]

Ik kon me vorige week niet meer inhouden en heb De Da Vinci Code gekocht. Ik wilde eigenlijk wachten totdat hij wat minder duur was, maar ik heb het toch gedaan. Tot nu toe (ik ben bijna op de helft) is het super en ik kan het boek nauwelijks wegleggen...
Lees je in het Nederlands of in het Engels?

Ik heb inmiddels weer een Discworld-boekje uit, en van het weekend ook Harry Potter and the Half-Blood Prince gelezen. Toch wel jammer dat deel 7 nog zo lang duurt, het is stiekem toch best spannend
Vanavond maar eens opnieuw beginnen aan Zorba the Greek. Vorige keer kwam ik niet ver, niet omdat ik het niet leuk vond maar omdat ik het boek ergens had laten liggen. Ik was niet ver gekomen, dus nu maar eens opnieuw beginnen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_30732850
ben nu begonnen aan P.J Tracy, engelenmoord.
heb al een paar weken elke keer naar de kaft gekeken, die trok me namelijk elke keer aan, maar steeds niet gekocht, en nu maar wel, kijken of het wat word en als het zeker een mooi boek is ga ik meteen door met deel 2 van het duo
pi_30758484
quote:
Op maandag 19 september 2005 09:09 schreef Blinky het volgende:

[..]

En uit.
Ik heb er alles bijelkaar niet eens 2 en een halve dag over gedaan. Ik kon simpelweg het boek niet wegleggen. Heerlijk!!!!

Nu ga ik verder in:

Maar dan in het Nederlands vertaald als 'Na de klap'
Ben benieuwd:
Het is 7 jaar 'na de klap', een grote ramp die heel Noord-West Europa in een chaos heeft veranderd. Een haveloos groepje kinderen komt terecht in Noord-Frankrijk, waar ze zich met primitieve middelen in leven proberen te houden. Eén van hen is de 14-jarige Ake. Liever zou hij alleen door het land trekken, maar de jongen weet dat hij dan de voortdurende dreiging van honger en ovevallen door andere groepen niet overleeft. Ook binnen de eigen groep is het oppassen. Claus, de leider, ziet Ake als een gevaar voor zijn positie als man en aanvoerder en probeert hem te isoleren.
pi_30758624
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:17 schreef De_Hertog het volgende:
Lees je in het Nederlands of in het Engels?
Nederlands
pi_30762249
Ik lees 'Lunar Park' van Bret Easton Ellis.

Het begint met allerlei terugverwijzingen naar zijn eerdere romans, wel grappig. Ben zeer benieuwd; het schijnt autobiografisch te zijn.
  dinsdag 20 september 2005 @ 17:17:45 #263
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_30762801
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 17:02 schreef Nadine26 het volgende:

Ik lees 'Lunar Park' van Bret Easton Ellis.

Het begint met allerlei terugverwijzingen naar zijn eerdere romans, wel grappig. Ben zeer benieuwd; het schijnt autobiografisch te zijn.
Deels autobiografisch begreep ik.
Ik heb 'm zaterdag gekocht, maar moet eerst nog een x aantal andere boeken uitlezen.
Hoewel de kans groot is dat BEE voorrang gaat krijgen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 20 september 2005 @ 22:12:44 #264
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_30772878
quote:
Op zondag 4 september 2005 14:05 schreef Hopey het volgende:

[..]

Ben nu in dat boek aan het lezen. Erg leuk. En spannend. Wel een typische kinderboek, denk dat het daarom als moralistisch wordt beschouwd. Al heb ik nog weinig kunnen ontdekken over dat christelijke symboliek. Alleen "dochters van Eva en zonen van Adam" is het enige wat ik heb kunnen ontdekken tot nu toe. Maar ja het zal gewoon het goede tegen het kwade zijn.
Ik wil de film zien!
pi_30778930
G. Mak - De eeuw van mijn vader. Tot nu toe (eerste 100 pagina's) best aardig.
  woensdag 21 september 2005 @ 07:27:02 #266
73808 EvilCole
zo niet, dan toch!
pi_30781169
passage to dawn - R.A. Salvatore
"Moord is de meest extreme vorm van censuur." George Bernard Shaw (1856-1950)
pi_30796870
.

Marina Warner- Joan of Arc. The image of female heroism.

Ik ben nu al sceptisch. De auteur tracht in het eerste hoofdstuk Jeanne d'Arc neer te zetten als een 'anorexialijdster' en betitelt Christine de Pisan als 'feministe'.
pi_30802986

op dit moment lluister ik naar Porcupine Tree
maar als ik aan het lezen ben dan lees ik "Zen en de kunst van het motoronderhoud" van Robert M. Pirsig
quote:
Een onderzoek naar waarden luidt de ondertitel van deze roman die, nadat hij door 121 uitgevers geweigerd was, Robert M.Pirsig wereldberoemd zou maken. Méér nog dan een onderzoek naar de betekenis van waarden in een materiële samenleving, méér nog dan een lofzang op het samengaan van mystiek en techniek, is de roman het verhaal van een vader en een zoon. Samen maken die per motor een reis dwars door de Verenigde Staten, een reis die hen steeds verder naar het westen voert en die niet eindigt voor de kust van de Stille Oceaan is bereikt. Hun reis is een queeste waarbij de vader, een briljante geleerde tot hij door zijn omgeving krankzinnig was verklaard en met elektroshocks was behandeld, tracht zijn vroegere 'ik' dat hij Phaedrus noemt, terug te vinden. Achterop de motor klampt de zoon Chris zich aan zijn vader vast. Naarmate de spanning tussen hen groeit, nemen bij de laatste ook de angst en bezorgdheid om de jongen toe
Iedereen is uniek, behalve ik
pi_30810434
quote:
Op woensdag 21 september 2005 17:46 schreef Gellius het volgende:

Marina Warner- Joan of Arc. The image of female heroism.

Ik ben nu al sceptisch. De auteur tracht in het eerste hoofdstuk Jeanne d'Arc neer te zetten als een 'anorexialijdster' en betitelt Christine de Pisan als 'feministe'.
waar op zich niks mee is, maar ik neem aan dat je vooral je vraagtekens plaatst bij de juistheid van de gebruikte bronnen?
pi_30814576
the bourne identity van Ludlum .. bourne supremacy en bourne ultimatum al gelezen. Zeer spannende boeken!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_30815678
quote:
Op donderdag 22 september 2005 08:41 schreef sitting_elfling het volgende:
the bourne identity van Ludlum .. bourne supremacy en bourne ultimatum al gelezen. Zeer spannende boeken!
De filmedities of de originele boeken?
Graag op anoniem
pi_30815860
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:36 schreef Mainport het volgende:

[..]

De filmedities of de originele boeken?
Uhm ik weet niet het verschil tussen de filmedities en originele boeken? .. het enige dat ik weet is dat de boeken en de films 99.975% niet overeenkomen. Op de editie die ik kocht van de Bourne Ultimatum staat nog geen plaatje van Matt Damon, de andere 2 wel.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_30816001
Als ze niet overeenkomen dan is het hoogstwaarschijnlijk geen filmeditie. De originele versie is uiteraard het beste.
Graag op anoniem
  donderdag 22 september 2005 @ 10:10:45 #274
74126 Frank79
Life is good!
pi_30816542
Ben net begonnen met Zoe Heller; notes of a scandal.

In 2003 genomineerd voor de Man Booker. Weet nu even niet of ze gewonnen heeft.
pi_30817026
Nee, ik heb mijn twijfels bij het transponeren van 19e/20e eeuwse concepten naar de middeleeuwen.
  donderdag 22 september 2005 @ 10:43:54 #276
74126 Frank79
Life is good!
pi_30817345
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:48 schreef Mainport het volgende:
Als ze niet overeenkomen dan is het hoogstwaarschijnlijk geen filmeditie. De originele versie is uiteraard het beste.
Naar mijn weten zit daar behalve de kaft absoluut geen verschil in. De filmeditie vertelt niet het verhaal van de verfilming. Sowieso zijn de films met Matt Damon maar lichtjes gebaseerd op de boeken van Ludlum.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_30819914
Mijn leven als geisha - Mineko Iwasaki
Weer even lezen over de geisha cultuur. Arthur Golden schreef over deze geisha. Maar kennelijk was het volgens Mineko niet de waarheid. Dus schreef ze haar autobiografie. Ze hoopt dat ze daarmee veel verkeerde opvattingen over geisha's en geiko kan wegruimen.
pi_30822907
Het boek 'na de klap' is uit. Het zal best een bijzonder boek geweest zijn, maar er gebeurde te weinig en eigenlijk was het saai, maar aan de andere kant ook wel intrigerend. Ik heb het boek wél uitgelezen en het was ook niet zo dat ik me er doorheen moest worstelen.

Straks ga ik beginnen in De dans van de krijger - Michael Blake . Het is het vervolgverhaal van de klassieker Dances with Wolves, verfilmd met Kevin Costner.

Op zich ben ik niet zo van het Indianen gedoe, maar ik kon het boek niet laten liggen in de winkel en ben ook wel benieuwd naar het verhaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blinky op 22-09-2005 14:00:05 ]
pi_30823612
Net begonnen in:

Opvolger van hun eerste boek Want to Play?.
...
  vrijdag 23 september 2005 @ 12:38:10 #280
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_30854667
Ben Elton - Dead Famous. Een must voor de Big Brother-fan (ook voor de BB-hater trouwens). Het gaat over een inspecteur die een moord onderzoekt op een bewoner. Deze is op Dag 27 in het Huis vermoord! Hij moet daarvoor gesprekken voeren met de crew - let vooral op Geraldine the Gaoler, eindredacteur van het programma! - en hij en zijn team moeten alle banden van de afgelopen periode terugkijken. Voor deze ietwat ouderwetse inspecteur Coleridge -die een hekel heeft aan goedkoop scoren, oppervlakkigheid en en realitytelevisie- een ware straf.
De scherpe observaties van de schrijver zijn zo ontzettend herkenbaar. Hij beschrijft de deelnemers, het groepsproces en de scoringsdrang van de programmamakers zo treffend, ik zit soms hardop te lachen. Een regelrechte aanrader!
quote:
But they where all irritating. Or at least they wehre to Coleridge. Every single one of them, with their toned tummies and theire bare buttocks, their mutual interest in star signs, their endless hugging and touching, and above all their complete lack of genuine intellectual curiosity about one single thing on this planet that was not directly connected with themselves.

[ Bericht 11% gewijzigd door Aventura op 23-09-2005 12:44:43 ]
pi_30866637
Milton - Paradise Lost
*** er zijn momenten waarop ik eeuwenlang mijmerend volmaakt gelukkig ben *** J. T'Hooft
pi_30881325
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:14 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Net begonnen in:

[afbeelding]

ik ben met deze maar dan in het nederlands bezig namelijk levend aas
  zondag 25 september 2005 @ 11:32:17 #283
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_30911007
Gekkenhuis van Deborah Moggach

Ravi Kapoor, een overwerkte Londense ziekenhuisarts, wordt thuis tot het uiterste getergd door zijn vreselijke schoonvader die bij hem en zijn vrouw inwoont. Op een dag kan hij er niet langer tegen: 'Kunnen we hem niet ergens heen sturen? Ergens ver, ver weg?'
Zijn gebed lijkt te worden verhoord als zijn Indiase neef Sonny met het inspirerende idee komt om een bejaardentehuis te vestigen in een oud pension in Bangalore, een vergeten stukje Engeland in India. De reis en de verbouwing zijn goedkoop, personeel is er in overvloed en de Engelse 'gasten' kunnen er genieten van het lekkere weer en hun mangosapjes met gin.
'Dunroamin' vult zich al snel met uiteenlopende ouderen als Dorothy, een koppige oud-programmamaakster bij de BBC en Muriel, een 'oud meisje van zeventig'. En natuurlijk is daar Norman, Ravi's schoonvader. Zo groeit Dunroamin uit tot een wereld waar vrolijkheid de ongemakken van het ouder worden begeleidt. En zo wordt Gekkenhuis, dat toch pittige thema's behandelt, nergens zwaar op de hand.

Een leuk boek; leuk om eens iets over oude mensen te lezen
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  zondag 25 september 2005 @ 22:56:21 #284
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_30930244
Max allan collins - CSI Oud zeer(in de trein)

en

Jane M. Austen - De Stam van de Holenbeer (in bed)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_30931447
Walewijn de neef van koning Arthur

saai boek vindt ik, de spanning gaat verloren door de tekst die een beetje klinkt als een opsomming vindt ik. Moet het jammer genoeg helemaal lezen voor school, zit nu op de helft. In de middeleeuwen vondenz e het misschien wel spannend (middeleeuws boek)
pi_30944782
Icoon van Frederick Forsyth.

Beetje een tussendoortje, maar tot nu toe wel een aardig boek om te lezen. Lekkere lectuur:), maar binnenkort toch weer eens wat literatuur uit de kast pakken.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 26 september 2005 @ 21:09:01 #287
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_30953600
Ik ben gisteren begonnen met Een onbewaakt ogenblik, van David Baldacci, een van mijn favoriete schrijvers.

Michelle Maxwell kan haar veelbelovende carrière bij de Secret Service wel vergeten. Ze beging de blunder van haar leven toen ze een presidentskandidaat onbewaakt in een afgesloten kamer achterliet om de weduwe van zijn overleden mentor te troosten. Tien minuten later blijkt hij spoorloos te zijn verdwenen.

Voormalig geheim agent Sean King weet wat het is om door de Secret Service te worden uitgespuugd. Hij werd acht jaar eerder ontslagen toen de presidentskandidaat die hij moest bewaken voor zijn ogen werd doodgeschoten. Het gebeurde toen hij een fractie van een seconde werd afgeleid...

Michelle Maxwell heeft redenen om te vermoeden dat er verband is tussen deze twee zaken. Wanneer zij en King de handen ineenslaan om de gebeurtenissen te onderzoeken, raken ze verstrikt in een web van geheimen en geweld. Ze beseffen dat ze pionnen zijn in een complot dat al jaren tevoren is gesmeed. Maar dan is het al te laat...
  dinsdag 27 september 2005 @ 10:11:52 #288
23538 Sas22
Undercover bitch
pi_30965597

Ben zowat halverwege. Bezig met een grote inhaalslag omdat ik pas een jaartje of zo geleden dit genie heb ontdekt.

Terry Pratchett
Nie sloan mo schuppe!
  zondag 2 oktober 2005 @ 10:20:25 #289
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_31107326
Theodor Holman, het blijft toch familie.

Een ge-wel-dig boek! Zo super grappig (wel harde/zwarte humor) maar ik moet meerdere malen hardop lachen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 2 oktober 2005 @ 10:23:11 #290
66825 Reya
Fier Wallon
pi_31107365
Ik ben nu aan het proberen Key Ideas of Sociology van Peter Kivisto zo compleet mogelijk te begrijpen, maar dat is eerder studie-gerelateerd. Voor de rest lees ik zo nu en dan wat in het luchtige boekje Europeana van Patrik Ourednik.
pi_31113610
Robert Jordan - Crossroads of Twilight, voor de 3e keer.
Aangezien Knife of Dreams (deel 11 van de serie) 11 Oktober uitkomt ben ik ff mn geheugen aan 't opfrissen.
pi_31114292
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:14 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Net begonnen in:

[afbeelding]

Ik heb hem in het Nederlands gelezen. (****) Mijn recensie staat op crimezone Klik

Ik ben begonnen in Zoenoffer van Slaughter.

[ Bericht 6% gewijzigd door Danny op 15-10-2013 08:19:11 ]
Graag op anoniem
pi_31114596
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:56 schreef Muck het volgende:
Jane M. Austen - De Stam van de Holenbeer (in bed)
Moet dat niet Jean M. Auel zijn?

Ontopic: Neal Stephenson - Snow Crash net uit, Diamond Age ligt klaar. Maar eerst nog even wat jeugdsentiment teruglezen in de vorm van de Deathworld trilogy van Harry Harrison .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 3 oktober 2005 @ 19:04:50 #294
33470 FlyingFox
Zeer schier.
pi_31152079

Ewoud Sanders - Taaltumult!

De mooiste observaties, hartenkreten, en boze brieven uit Onze Taal, samen gesteld door
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 20:49:06 #295
61209 marcek
Nufonia Must Fall
pi_31185744
weinig tekst , maar kort prachtig verhaal over de dood.
gekocht voor de prentenboeken collectie.

dinsdag 4 oktober 2005 @ 21:11:28 #296
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_31186379
Oudste - Christopher Paolini

Deel 2 van een triologie. Tot nu toe echt heel erg goed. Is binnenkort wel uit ook
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 21:29:02 #297
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_31186884

dans met een engel was bij nader inzien geen reet aan, onsamenhangend raar boek.
pi_31188866
Mijn MCV-boek
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 22:34:08 #299
74126 Frank79
Life is good!
pi_31188878
Ben begonnen met "Komt een vrouw bij de dokter" van Kluun.

Indrukwekkend..
pi_31327932
Net uit:

. ( ).

Nu weer weer herbegonnen met het opnieuw lezen van Le petit ami.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')