Ach, hoeveel christenen hebben we nou nog echt?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 20:54 schreef Godslasteraar het volgende:
Moslims dus. Dat is wel iets anders dan negatief zijn over de islam, of niet? Beetje vaag allemaal.
Om Houellebecq te citeren: " l'islam est la religion la plus con "
Wat interessanter is zijn de reacties in het Midden Oosten, met name Turkije dat zo graag lid wil worden van de E.U. maar waar wel een grote meerderheid negatief is over christenen. Nog een argument in een lange waslijst van argumenten tegen toetreding van Turkije.
Turkije [afbeelding]
Ik weet het wel zeker, ga maar eens op vakantie naar Spanje. (Barcelona)quote:Op vrijdag 15 juli 2005 20:49 schreef Posdnous het volgende:
Hoewel, het moet bijna wel door de immer simpele verwarring tussen moslims en relMarokkaantjes gaan, kan bijna niet anders.
Ben jij joods?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 20:45 schreef sizzler het volgende:
Ach...
[..]
Omgekeerd is het erger.
http://www.nu.nl/news/557(...)ch_over_moslims.html
Dat is inderdaad iets wat ik aan dit onderzoek mis, hoe denkt men over atheïsten, of wat ruimer: ongelovigen? Ik heb een vaag vermoedenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 20:56 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ach, hoeveel christenen hebben we nou nog echt?
That's in the eye of the beholder..... hangt er vanaf wie de waarneming mag doen.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 20:56 schreef djenneke het volgende:
Ach, hoeveel christenen hebben we nou nog echt?
Er staat ook nog iets over Christenen. Wat ik overigens ook niet ben, maar de intolerantie naar moslims toe is echt geen eenrichtingsverkeer. Sterker nog, ik denk dat de Nederlandse tolerantie naar moslims toe juist is gedaald door de intolerantie van moslims hier in NL.quote:
Precies. En die 15 procent die tegen Christenen zijn is natuurlijk een verwarring tusssen Christenen en Lonsdalers. Kan haast niet anders.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 20:49 schreef Posdnous het volgende:
Hoewel, het moet bijna wel door de immer simpele verwarring tussen moslims en relMarokkaantjes gaan, kan bijna niet anders.
Helaas zien velen vaak alleen de intolerantie van anderen.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 21:25 schreef djenneke het volgende:
ik hou het er liever op dat de menselijke aard per definitie niet bepaald tolerant is...
Tot op zekere hoogte. Maar de verschillen zijn meetbaar.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 21:25 schreef djenneke het volgende:
ik hou het er liever op dat de menselijke aard per definitie niet bepaald tolerant is...
Kom kom, Turken en Marrokanen hebben in Nederland alle kansen gehad die ze maar konden wensen, en in ieder geval oneindig meer dan in hun moederland. Als ik zo de verhalen uit mijn onderwijsfamilie hoor schrik je je dood, dat gaat nog wat worden. Al doen de meisjes het over het algemeen veel en veel beter dan de jongens, onderwijs is voor hun een kans om te onsnappen aan de familie. Het is toch vooral een probleem met moslimmannen. Zowel in Nederland als in het Midden Oosten. En op een gegeven moment slaat de stemming in een land om.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 21:31 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Helaas zien velen vaak alleen de intolerantie van anderen.
"En hey, als zij het zijn... dan is mijn aversie geen intolerantie maar alleen een reactie op de intolerantie van de ander nietwaar!"![]()
Ja, dat is klote, maar zolang ze hier wonen, hebben ze zich hier toch maar aan aan te passen. En dat geldt trouwens ook voor protestantse, katholieke en andere geloofsfanaten....quote:Op vrijdag 15 juli 2005 21:31 schreef sizzler het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte. Maar de verschillen zijn meetbaar.
Hoe erg zou u het vinden als uw zoon homo blijkt te zijn?
Zou erg zou u het vinden als uw dochter een vriend heeft met een andere godsdienst?
Hoe acceptabel vindt u het als u een vrouwelijke baas heeft?
etc.
Likertschaal voldoet. Neem twee groepen -moslims en nederlanders-, een representatieve steekproef en vergelijk dan de uitkomsten.
Mwah. In heel Spanje wonen evenveel Marokkanen als hier in Nederland (illegalen niet meegerekend). En is 98,6 prcent van de bevolking Christen (rooms-katholiek voor het allergrootste deel) of atheist/agnost. Onder de resterende 1,4 procent vallen alle andere godsdiensten.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 20:59 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik weet het wel zeker, ga maar eens op vakantie naar Spanje. (Barcelona)
Wie? De moslims?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 21:41 schreef djenneke het volgende:
[..]
maar zolang ze hier wonen, hebben ze zich hier toch maar aan aan te passen.
Gellyquote:Op vrijdag 15 juli 2005 22:10 schreef sizzler het volgende:
[..]
Wie? De moslims?
Ik denk dat er weinig mensen zijn die het NIET met je eens zijn.
My bad. Ik had er redelijk denkende mensen van moeten maken.quote:
Dus, hoe belangrijk is het dan welk gevoel ze erbij krijgen...?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 22:10 schreef sizzler het volgende:
[..]
Wie? De moslims?
Het verschil in belijdenis en organisatie van het geloof lijkt mij juist met het katholicisme veel groter. Waarin zie jij dan juist grotere overeenkomsten hiermee?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 22:11 schreef Godslasteraar het volgende:
Mischien is ook de drempel tussen protestantse christenen veel groter dan met katholieken, ook al zo'n autoritaire anti-democratische religie met een bijzonder onfris verleden.
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 22:26 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dus, hoe belangrijk is het dan welk gevoel ze erbij krijgen...?
Hangt er helemaal vanaf wat je verstaat onder aanpassen.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 22:10 schreef sizzler het volgende:
[..]
Wie? De moslims?
Vermoed dat ze doelt op het aanpassen (qua gedrag) maar er eigenlijk helemaal niet achterstaan enerzijds en het volledig overnemen van een bepaald cultureel gedachtengoed anderzijds.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |