stuk of 10 behoorlijke stukken (dat is een kleine portie, dan zit je behoorlijk vol als middelmatige eter) met saus kostte 3 euro. Goed te doen lijkt me zo? Nu krijgt hij fikse kortingen door de aantallen die hij inkoopt maar toch.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:41 schreef Rio het volgende:
Echte kibbeling wordt idd van kabeljauw(filet) gemaakt, maar dat is nu eenmaal vrij prijzig.
visbakmeel/bloem weet het ff niet meer precies en water. Te halen bij de lokale groothandelquote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:45 schreef Annemiek78 het volgende:
Iemand tips over wat voor beslag je hiervoor dan moet gebruiken?
alsof iemand het verschil nog proeft tussen koolvis en kabeljauw als het eenmaal gefrituurt is in een gekruid beslag.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:41 schreef Rio het volgende:
Echte kibbeling wordt idd van kabeljauw(filet) gemaakt, maar dat is nu eenmaal vrij prijzig.
Bierbeslagje maken.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:45 schreef Annemiek78 het volgende:
Iemand tips over wat voor beslag je hiervoor dan moet gebruiken?
Voor die prijs moet er zwaar geld bij als je kabeljauw gebruikt.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:51 schreef Euc- het volgende:
[..]
stuk of 10 behoorlijke stukken (dat is een kleine portie, dan zit je behoorlijk vol als middelmatige eter) met saus kostte 3 euro. Goed te doen lijkt me zo? Nu krijgt hij fikse kortingen door de aantallen die hij inkoopt maar toch.
Hij kreeg het anders allemaal gerund..quote:Op vrijdag 15 juli 2005 16:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Voor die prijs moet er zwaar geld bij als je kabeljauw gebruikt.
*Meldt.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 16:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
alsof iemand het verschil nog proeft tussen koolvis en kabeljauw als het eenmaal gefrituurt is in een gekruid beslag.
En wat voor bier kun je daar het beste voor gebruiken?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:31 schreef Annemiek78 het volgende:
[..]
Ja, oke... En hoe maak je dat dan?
ik heb er 4 maanden na mn middelbare school (was vroeg klaarquote:
Gewoon een pilsener , en je maakt het gewoon bier/meel/ei /peper/ zout /melkquote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:45 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En wat voor bier kun je daar het beste voor gebruiken?
knoflook- of wiskysaus.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:52 schreef Martijn_77 het volgende:
Welke saus hoort er eigenlijk bij kibbeling?
Nee johquote:
quote:Ravigottesaus
2 dl mayonaise
kappertjes
ui
bieslook
peterselie
kervel
dragon
Snij de ui en kappertjes in kleine stukjes en hak de kruiden fijn. Roer alles door de mayonaise.
De mijne was dit keer ook goed te doenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:19 schreef renz0r het volgende:
De visboeren in Ambacht en Zwijndrecht zijn goddelijk
Precies, recepten willen we zien!quote:Op zaterdag 16 juli 2005 09:24 schreef lady-wrb het volgende:
ja maar waar blijft nou HET recept voor dat lekkere deegjasje?
Waar kwam de ingekochte vis vandaanquote:Op zaterdag 16 juli 2005 10:09 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
De mijne was dit keer ook goed te doen
remouladesaus althans dat vind ik het lekkerstquote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:52 schreef Martijn_77 het volgende:
Welke saus hoort er eigenlijk bij kibbeling?
Nu al meerdere keren gezegd hoe ze het hier ind e buurt bij minimaal 4 visboeren doen.. Lees maar eens wat naar boven naar mijn posts.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 10:33 schreef Geluk het volgende:
[..]
Precies, recepten willen we zien!
Hieronder een recept van internet, maar wat we zoeken is natuurlijk het originele recept van een echte visboer.
kriek beslagje is het lekkerst en ik vind saus erover heen dan gewoon zondequote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:45 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En wat voor bier kun je daar het beste voor gebruiken?
Waar precies zei je ook alweer waar je woonde?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 13:45 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden een enorme emmer kibbelingkruiden gekocht van de visboer op de markt. Kostte me waarschijnlijk veel te veel geldmaar oh oh oh, wat ben ik er blij mee...!
Lucky you!quote:Op zondag 17 juli 2005 12:16 schreef Faithy het volgende:
Hier op Scheveningen zijn altjid visboeren open
Ja maar, ja maar, ik woon niet in Scheveningenquote:Op zondag 17 juli 2005 12:16 schreef Faithy het volgende:
Hier op Scheveningen zijn altjid visboeren open
Begint met een A, eindigt met een E en er zit "lmer" tussenquote:Op zaterdag 16 juli 2005 15:08 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Waar precies zei je ook alweer waar je woonde?![]()
Lekker, Kibbelingquote:Op vrijdag 15 juli 2005 14:54 schreef lady-wrb het volgende:
alle leden van mijn gezin zijn gek op kibbeling.
alleen is de plaatselijke visboer nou niet bepaald een plaats waar je de lekkerste kunt scoren.
taai en dubbel gebakken enzo
bovendien is een beetje bak kibbeling gruwelijk duur.
is zoiets zelf te fabriceren?
iemand misschien tips/recepten?
quote:Op zondag 17 juli 2005 12:28 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Begint met een A, eindigt met een E en er zit "lmer" tussen
Wou je komen eten?
Na maandag moet lukken! Stuur ff een sms, mijn telefoon ligt op de laderquote:Op zaterdag 30 juli 2005 08:52 schreef Oblivion het volgende:
[..]![]()
Ik heb nu je telefoonnummer....![]()
Kom een zakje kruiden halen!![]()
Komt goed...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:08 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Na maandag moet lukken! Stuur ff een sms, mijn telefoon ligt op de lader![]()
Dan zie ik morgen of zo je sms wel
Volgens mij is dat andere vis.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 14:59 schreef buitenbeentje het volgende:
Bij de visboer hoer op het plein wordt de kibbeling klaargemaakt en gebakken waar je bij staat. Zo hoort het ook en dat proef je.
Volgens mij wordt tegenwoordig bijna alle kibbeling en lekkerbekjes van wijting gemaakt. Daar merk je inderdaad toch niet al te veel van als het gefrituurt moet worden en je het nog in een sausje dompelt.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 16:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
alsof iemand het verschil nog proeft tussen koolvis en kabeljauw als het eenmaal gefrituurt is in een gekruid beslag.
Bovendien flikkert kabeljauw veel te makkelijk uit elkaar om goeie kibbeling van te maken.
Verder is een vis als wijting gewoon lekkerder, imho, lang niet zo overbevist, en erg goedkoop.
Geen idee, maar het is verdomde lekker.quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:07 schreef RijstNatie het volgende:
maar wat voor kruiden gaan er nou overheen?
zijn dit speciale kibbeling kruiden?
En toch smeren ze je ordinaire knoflooksaus of whiskysaus aan bij veel markten..quote:
toch is ravigotte er t lekkerst bij. hier kun je meestal 3 of 4 sauzen kiezenquote:Op donderdag 11 januari 2007 02:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
En toch smeren ze je ordinaire knoflooksaus of whiskysaus aan bij veel markten..
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:13 schreef basm85 het volgende:
Ik werk in het hoogseizoen bij een visboer, en bak dus echt hele dagen kibbelingik heb dat zo verschrikkelijk veel gegeten dat het mijn neus uitkomt maargoed
Wij gebruikten ook geen kabeljauw omdat die de laatste tijd verschrikkelijk in prijs is gestegen, en daarbij proeft de gemiddelde duitser geen verschil tussen hake-filet of kabeljauw
Ik gebuik dus hake-filet wat zeer goed te doen is, lekker stevig! Ik maak zelf het beslag van visbakmeel en water, de verhouding moet precies goed zijn (niet waterig maar ook niet zo stijf dat de garde erin recht blijft staan) dan naar smaak kibbelingkruiden toevoegen en goed mixen. Dan de stukjes filet er doorheen gooien, weer goed mixen. Dan de stukjes vlak boven de olie (170 C, wij bakken in speciaal vis-bakolie) ) in de oven laten vallen, los van elkaar anders krijg je van die grote brokken. Beetje losschudden en overtollig beslag ertussenuit vissen, wachten tot ze stevig zijn en (licht) bruin. En dan zo versgebakken met remoulade saus naar binnen scheppen
![]()
wat stomquote:Op donderdag 11 januari 2007 08:14 schreef klaarover het volgende:
De "kibbelingkruiden" die mijn visboer in een strooibus heeft, dat is voornamelijk zout, ve-tsin en peper. Misschien een enkel stipje bieslook. :-( Hoe dan ook, het smaakt naar zout.
Oeh vertel die eens! Want laat ik nu ontzettend veel kriek overhebbenquote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:34 schreef habanero het volgende:
[..]
kriek beslagje is het lekkerst en ik vind saus erover heen dan gewoon zonde![]()
Heeft er iemand een exact recept (beschrijving van het mengsel) van de kibbelingkruiden? Inmiddels heb ik bij de lokale visboer de "Cabillaud" getraceerd. Het Fransen woord voor Wijting wist ik nietquote:Op donderdag 11 januari 2007 08:14 schreef klaarover het volgende:
De "kibbelingkruiden" die mijn visboer in een strooibus heeft, dat is voornamelijk zout, ve-tsin en peper. Misschien een enkel stipje bieslook. :-( Hoe dan ook, het smaakt naar zout.
Wijting is erg lekker en een zeer onderschat visje omdat ie goedkoop is, onterecht, want het is een puik visje.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:53 schreef Delicieux het volgende:
[..]
Heeft er iemand een exact recept (beschrijving van het mengsel) van de kibbelingkruiden? Inmiddels heb ik bij de lokale visboer de "Cabillaud" getraceerd. Het Fransen woord voor Wijting wist ik niet. Behalve dat het visvlees een beetje op kabejauw lijkt... Hmmmm....
Dan kan ik hier ook lekker kibbeling in elkaar gaan klussen!
Euh, je weet hoe ze er uit zien..? Lijkt me niet te zeggen. De ene is ook vetter gebakken dan de ander. Dus gewoon vreten die hap, of juist niet.quote:Op zaterdag 13 september 2008 13:26 schreef Nantes het volgende:
Sorry dat ik dit topic omhoog kick, maar ik heb geen huishoudweegschaal en zou graag willen weten hoeveel gram 1 stuk kibbeling is? Alvast bedankt. (Ivm dieet)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |