abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28805840
En meer dan Honderden wraakacties geteld na aanslagen Londen
quote:
Om te voorkomen dat moslims op de provocaties ingaan drukken leiders als premier Tony Blair de niet-islamitische Britten op het hart toch vooral niet alle moslims te veroordelen voor de daden van een viertal dat de islam op een 'verwrongen en giftige' manier fout interpreteerde. De Britse politie heeft zich na een reeks incidenten genoodzaakt gezien de bescherming van de islamitische gemeenschap in het land op te voeren.

In Nottingham zou een man van Pakistaanse afkomst zondag zijn doodgeslagen en in Kent heeft een 18-jarige student uit de Verenigde Arabische Emiraten naar verluidt zijn kaak gebroken toen iemand tijdens een ruzie naar aanleiding van de aanslagen in Londen een fles in zijn gezicht gooide. In de omgeving van Londen werd een moskee met bomaanslagen bedreigd, werd een lap met brandstof door de brievenbus van een islamitisch gezin gegooid en werden de huizen van twee moslims met stenen bekogeld. Op veel plaatsen is anti-islamitische graffiti op muren gespoten.

Commentatoren denken dat de preken van een aantal fundamentalistische islamitische geestelijken in Groot-Brittannië hebben bijgedragen aan de radicalisering van delen van de islamitische jeugd in het land. Anderen denken dat vooral de Britse deelname aan de aanvallen op Afghanistan en Irak daar de oorzaak van is geweest.

Velen uit de hechte Pakistaanse gemeenschap in de noordelijke stad Leeds veroordeelden woensdag de aanslagen in Londen. De vermoedelijke daders kwamen uit hun midden. "Ze kwamen uit een goede familie en het waren geen slechte buren. Daarom maken we ons zorgen over onze kinderen - mensen zouden hen kunnen misbruiken", aldus een 27-jarige vrouw, die anoniem wil blijven.

Het Labour-parlementslid Shahid Malik had woensdag een ontmoeting met Blair. Malik riep de Britse moslims op stappen te ondernemen tegen extremisten die de islamitische jeugd proberen te ronselen. De Britse regering overweegt nieuwe maatregelen ter bestrijding van het terrorisme, zoals de uitzetting van buitenlanders die zijn veroordeeld voor het prediken van haat of geweld.

De Londense burgemeester Ken Livingstone riep de autochtone Britten net als Blair op niet alle moslims als daders te zien. "Je kunt niet een van 's werelds grootste religies, die voor zoveel vooruitgang heeft gezorgd in de geschiedenis van de mensheid en waarvan verreweg de meeste aanhangers vreedzaam willen samenwerken, beoordelen op basis van de daden van een handvol fanatiekelingen", aldus Livingstone. Inayat Bungalwala, de woordvoerder van de Britse Moslimraad, zei dat voor hem een ding duidelijk is: "De daders werden meer gedreven door haat dan door het islamitische geloof".

Bron : Nieuws.nl

Wraakacties zijn altijd slecht wat heeft die jonge moslim ermee te maken ??? heeft die soms meegedaan - moet ie dood gaan omdat hij Pakistaans was ???

de engelsen laten zien dat ze hetzelfde verstand hebben als de terroristen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_28805987
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:49 schreef Meki het volgende:
En meer dan Honderden wraakacties geteld na aanslagen Londen
[..]

Wraakacties zijn altijd slecht wat heeft die jonge moslim ermee te maken ??? heeft die soms meegedaan - moet ie dood gaan omdat hij Pakistaans was ???

Lijkt me eerder dat hij in die discussie iets verkeerds gezegd heeft, maar ja ik was er niet bij...
pi_28806014
Te verwachten..
pi_28806019
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:55 schreef el_bario het volgende:

[..]

Lijkt me eerder dat hij in die discussie iets verkeerds gezegd heeft, maar ja ik was er niet bij...
bron ? of vooroordeel ?
pi_28806055
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:56 schreef Meki het volgende:

[..]

bron ? of vooroordeel ?
logische redenatie
underground forever baby
pi_28806130
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:56 schreef Meki het volgende:

[..]

bron ? of vooroordeel ?
Moslims zeggen nooit verkeerde dingen bedoel je?

Stel dan de vraag ook niet
pi_28806135
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 13:35 schreef JohnDope het volgende:
Zouden die terroristen inzien wat voor schade ze de engelse moslimgemeenschap hebben aangedaan met dat illegale vuurwerk

Je hoort naar mijn mening te weinig background info over de sfeer binnen engeland, maar als ik de geruchten zo moet geloven staat engeland figuurlijk goed in de brand....
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 13:39 schreef Meki het volgende:

[..]

nee niet zo echt
In Madrid was er ook geen wraakacties
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_28806207
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:01 schreef JohnDope het volgende:

[..]

[..]

dus wel
pi_28806217
quote:

Niet zo generaliseren.
pi_28806280
ff opruimen.
pi_28806351
En weer open. Offtopic en simpelweg debiele uitspraken verwijderd. mogen nu verder ook achterwege blijven.
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:10:20 #12
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_28806369
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:55 schreef el_bario het volgende:

[..]

Triest dat je vermoord kunt worden vanwege iets wat je zegt...
pi_28806385
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:10 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ja dat overkwam een dikke filmmakende vriend van me laatst ook.
underground forever baby
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:11:12 #14
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_28806386
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:10 schreef Frollo het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf, wat er gezegd wordt, ik ben nl. tegen moord

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:12:15 #15
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_28806416
Ach, deze mensen beoordelen op basis van de daden van deze fanatiekelingen. De daders die worden gedreven door het islamitische geloof.
pi_28806423
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:03 schreef echt het volgende:

[..]

Niet zo generaliseren.
ik heb het over de wraakzuchtige engelsmannen die denken dat ze na een aanslag hetzelfde mogen doen
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:14:09 #17
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_28806546
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:14 schreef Drugshond het volgende:
Meki heb je een bron voor deze quote ?
[..]
Nieuws.nl

http://nieuws.nl/bericht/5/59691
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:16:59 #19
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_28806570
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:16 schreef Meki het volgende:

[..]

Nieuws.nl

²

[ Bericht 2% gewijzigd door BansheeBoy op 14-07-2005 17:17:20 (Netjes Meki. Bron vermelden is altijd handig !) ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:19:20 #20
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_28806626
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:16 schreef Meki het volgende:
Nieuws.nl

Thx... ik kon hem al niet vinden,

Slechte zaak overigens, dat is namelijk net wat de terroristen willen 2 groepen tegen elkaar op te zetten om het land uiteen te scheuren.
Maar meer dan honderd wraakakties..... ik dacht dat England zo nuchter was. Op deze manier verliezen ze ook snel hun onschuld.
pi_28806676
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:19 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Thx... ik kon hem al niet vinden,

Slechte zaak overigens, dat is namelijk net wat de terroristen willen 2 groepen tegen elkaar op te zetten om het land uiteen te scheuren.
Maar meer dan honderd wraakakties..... ik dacht dat England zo nuchter was. Op deze manier verliezen ze ook snel hun onschuld.
helemaal gelijk

Bij Madrid was het bijna geen wraakacties
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:23:06 #22
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_28806721
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:19 schreef Drugshond het volgende:

ik dacht dat England zo nuchter was.
In Londen zelf wel, elders kennelijk wat minder.
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:24:31 #23
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_28806749
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:21 schreef Meki het volgende:

[..]

helemaal gelijk

Bij Madrid was het bijna geen wraakacties
Kan en lees jij Spaanse kranten?
pi_28806837
Dit is dus gelijk de laatste waarschuwing. De volgende die niet normaal kan doen, mag w.m.b. van de zon gaan genieten.
pi_28807043
quote:

Als christenen zichzelf opblazen tussen moslims dan pas is deze stelling waar, maar dit is niet de manier waarop christenen werken. Het dichtst in de buurt is de IRA, maar die geven over het algemeen een waarschuwingstelefoontje.
Dat ze iemand doodslaan is niet goed te praten, maar fustraties omdat de regering erg laks is telt zeker mee.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')