quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 09:48 schreef Mr_Belvedere het volgende:[..]
Het is diep triest dat het eerst zover moet komen voordat de politie/instanties ingrijpen. En zelfs dan kan het maanden of jaren duren voordat de dader schuldig wordt bevonden en zijn huis uitgezet wordt.Het is toch belachelijk dat je allerlei maatregelen moet nemen omdat de bevoegde instanties geen poot uitsteken.
Kun je trouwens aangifte doen van emotionele terreur of valt dat ook onder het kopje overlast? Misschien maakt het indruk als je met zoveel mogelijk buurtbewoners tegelijk een aangifte doet? Dan is het signaal naar de instanties tenminste overduidelijk.
Ik ga zeker nog in overleg met buren waarvan ik weet dat ze ook last hebben, echter heb ze nog niet thuis getroffen. Wordt volgende week, als het goed is, teruggebeld door de wijkagent, voor die tijd wil ik dus met een gecombineer dverhaal komen en dan zien we wel wat die best e man voorstelt.
Ik denk dat aangifte op dit punt niet mogelijk is, omdat er relatief weinig gebeurd is, afgezien van een boel schelden en dat ene fietsincident. Ik vrees echter dat het erger gaat worden en daarom neem ik nu actie i.p.v. te wachten tot het echt fout gaat.... (en blijkbaar meot het eerst fout gaan voordat er actie kan worden ondernomen)
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 11:45 schreef Mark het volgende:[..]
Je gaat er van uit dat de buurman logisch denkt, ik heb daar mijn vraagtekens bij
Exact, ik heb hem 2 jaar genegeerd, en het is dus erger geworden. Blijkbaar schept hij er genoegen in om mensen het leven zuur te maken. En ik kan prima negeren, ben ik vrij goed in, al zeg ik het zelf
![]()
, echter mijn vriendin heeft het daar moeilijker mee, hij is immers naar haar toe veel bedreigender.
En negeren is best, maar ik bescherm uiteraard wel mijn vriendin, dus ook al probeer ik het nu op een geweldloze manier op te lossen, het wordt niet uitgesloten (mocht dat de enige oplossing zjn, verhuizen komt pas daarna..)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan