abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28822750
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 08:51 schreef The_stranger het volgende:

Vrees dat dat wel de enige oplossing is, aangezien ik denk dat een directe confrontatie neit aanslaat bij de man (denk dat hij te gestoord is, en de instanties pas iets doen als hier een bloedend lijk ligt...
Het is diep triest dat het eerst zover moet komen voordat de politie/instanties ingrijpen. En zelfs dan kan het maanden of jaren duren voordat de dader schuldig wordt bevonden en zijn huis uitgezet wordt.Het is toch belachelijk dat je allerlei maatregelen moet nemen omdat de bevoegde instanties geen poot uitsteken.

Kun je trouwens aangifte doen van emotionele terreur of valt dat ook onder het kopje overlast? Misschien maakt het indruk als je met zoveel mogelijk buurtbewoners tegelijk een aangifte doet? Dan is het signaal naar de instanties tenminste overduidelijk.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_28823525
Ik zou het volledig negeren, geen blik waardig gunnen, om hem heen lopen zonder merkbare irritatie. Niet angstig worden, niet aankijken, gewoon negeren.

De lol is er dan snel af, en hij zal andere 'slachtoffers' zoeken.

Ik had zo'n buurvrouw, en wat denk je? Na 2 jaar negeren komt ze vorige week of we e.e.a. niet uit kunnen praten. Ik heb toen gezegd dat het mij zo als het nu is prma bevald, en dat ze 2 jaar gelden na had moeten denken.

En ben weer verder gegaan.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 11:45:23 #53
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_28825848
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 10:24 schreef Marsepein het volgende:
Ik zou het volledig negeren, geen blik waardig gunnen, om hem heen lopen zonder merkbare irritatie. Niet angstig worden, niet aankijken, gewoon negeren.

De lol is er dan snel af, en hij zal andere 'slachtoffers' zoeken.
Je gaat er van uit dat de buurman logisch denkt, ik heb daar mijn vraagtekens bij
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_28827813
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 09:48 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Het is diep triest dat het eerst zover moet komen voordat de politie/instanties ingrijpen. En zelfs dan kan het maanden of jaren duren voordat de dader schuldig wordt bevonden en zijn huis uitgezet wordt.Het is toch belachelijk dat je allerlei maatregelen moet nemen omdat de bevoegde instanties geen poot uitsteken.

Kun je trouwens aangifte doen van emotionele terreur of valt dat ook onder het kopje overlast? Misschien maakt het indruk als je met zoveel mogelijk buurtbewoners tegelijk een aangifte doet? Dan is het signaal naar de instanties tenminste overduidelijk.
Ik ga zeker nog in overleg met buren waarvan ik weet dat ze ook last hebben, echter heb ze nog niet thuis getroffen. Wordt volgende week, als het goed is, teruggebeld door de wijkagent, voor die tijd wil ik dus met een gecombineer dverhaal komen en dan zien we wel wat die best e man voorstelt.
Ik denk dat aangifte op dit punt niet mogelijk is, omdat er relatief weinig gebeurd is, afgezien van een boel schelden en dat ene fietsincident. Ik vrees echter dat het erger gaat worden en daarom neem ik nu actie i.p.v. te wachten tot het echt fout gaat.... (en blijkbaar meot het eerst fout gaan voordat er actie kan worden ondernomen)
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 11:45 schreef Mark het volgende:

[..]

Je gaat er van uit dat de buurman logisch denkt, ik heb daar mijn vraagtekens bij
Exact, ik heb hem 2 jaar genegeerd, en het is dus erger geworden. Blijkbaar schept hij er genoegen in om mensen het leven zuur te maken. En ik kan prima negeren, ben ik vrij goed in, al zeg ik het zelf , echter mijn vriendin heeft het daar moeilijker mee, hij is immers naar haar toe veel bedreigender.

En negeren is best, maar ik bescherm uiteraard wel mijn vriendin, dus ook al probeer ik het nu op een geweldloze manier op te lossen, het wordt niet uitgesloten (mocht dat de enige oplossing zjn, verhuizen komt pas daarna..)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_28853422
***UPDATE***

Vanochtend gebeld door de wijkagent en ik kreeg echt de indruk dat de beste agent mijn verhaal wel degelijk serieus nam en hij zei mij toe morgen of woensdag bij mijn buurman langs te gaan en mij daarover tergu te bellen...
Ben benieuwd, of hij wordt bang en de overlast neemt af, of het feest gaat echt beginnen
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_28853623
Wat een sukkel zeg die buurman van je. Ik zou hem eens hard op zijn plaat timmeren.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_29247682
Al nieuws?
pi_29263423
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 21:27 schreef rvtk het volgende:
Al nieuws?
Niet echt, de agent is kort geleden langs geweest en heeft een gesprek met de beste man gehad. Zijn reactie was een beetje wat velen hier al gezegd hebben, die man spoort niet. Echter volgens de wet doet hij niet echt iets verkeerd (schelden schijnt niet genoeg te zijn, net zoals je fiets overdwars op het fietspad zetten), dus op dit moment is een gesprek het enige wat mogelijk was.
De reden van het schelden was volgens de buurman dat wij (de buurt) hem lastig vielen, stalkten en niet met rust lieten. ( )
Agent heeft hem eventjes uitgelegd dat als hij stopt met het schelden, wij 'm wel met rust lieten.

En ik moet zeggen, tot nu toe geen woord van de buurman gehoord. De voorlaatste keer dat er politie op hem af gestuurd werd, ontplofte hij, maar dit keer geen enkele kik. Ook niet tegen mijn vriendin, die 'm nu een paar keer is tegen gekomen, dus ik denk dat we een soort van afspraak hebben, wij negeren hem en hij scheld ons ook niet meer uit.

Voor de rest houden we maar een soort van dossier bij, mocht hij weer beginnen, gaat de hele buurt bellen met zowel de politie als de woningbouwvereniging en uiteindelijk moeten ze er wel aan gaan doen.

Maar so far, so good.
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')