Tsja, als het zo makkelijk was... Ik ga niet ergens wonen waar ik nie5t wil omdat hij aanstoot aan mij neemt.quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:38 schreef SterkStaaltje het volgende:
Wat een freak, ik zou verhuizen.
Onzin; verhuizen is wel het laatste en zwakste wat je kunt doen... hij en zijn vriendin moeten samen met die twee buurvrouwen gewoon een vuist naar die kloothommel toe maken.quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:52 schreef Developersrus het volgende:
Het enige wat je kunt doen is verhuizen of wachten tot ie een groter vergrijpen begaat of serieus overlast veroorzaakt (3x serieuze overlast en hij zal zijn huis worden uitgezet door de woningstichting). Helaas komt het dan als mosterd na de maaltijd.
Eens. en succes!quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:46 schreef Fester het volgende:
Persoonlijk zou ik meteen na zo'n actie als de fiets in de weg gooien als je vriendin er langs rijdt, meteen bij hem aankloppen en om een verklaring vragen.
Kennelijk wil hij gewoon uitzoeken hoever hij kan gaan en wat mij betreft is dat al een gepaseerd station.
Wanneer je zo iemand niet duidelijk maakt dat je hier niet van gediend bent, zal het van kwaad tot erger gaan en is het steeds moeilijker om hem te stoppen.
Dat duidelijk maken kan natuurlijk op een niet-aggressieve manier en wanneer je het idee hebt dat hij gaat dreigen, meteen naar de politie stappen, voordat jij hem wat aandoet.
1)vaak geprobeert, van zijn kant tegengegaan (deur dichtdoen etc.) weinig hoopquote:Op donderdag 14 juli 2005 15:49 schreef stardust het volgende:
Tja volgens mij heb je 3 mogelijkheden.
1) Praten.... kijken of dit lukt.... zoniet...
2) Negeren..... word dit te lastig voor je zelf of vriendin.....
3) Verhuizen.....
meer kun je niet doen denk ik
suc6
Lijkt mij in deze situatie niet de oplossing, vrees dat het meer uitlokt...quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:49 schreef Skv het volgende:
Waarom bitch je die gast niet gewoon terug?
Probleem is dat ik vaak en dus ook tijdens dat voorval een aantal dagen van huis was en dat het tegen een dichte deur moeilijk praten is. Een gesprek moet van twee kanten komen en als hij alle moeite doet om mij uit de weg te gaan (tot vandaag dan) dan krijg ik mijn punt niet over.quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:46 schreef Fester het volgende:
Persoonlijk zou ik meteen na zo'n actie als de fiets in de weg gooien als je vriendin er langs rijdt, meteen bij hem aankloppen en om een verklaring vragen.
Kennelijk wil hij gewoon uitzoeken hoever hij kan gaan en wat mij betreft is dat al een gepaseerd station.
Wanneer je zo iemand niet duidelijk maakt dat je hier niet van gediend bent, zal het van kwaad tot erger gaan en is het steeds moeilijker om hem te stoppen.
Dat duidelijk maken kan natuurlijk op een niet-aggressieve manier en wanneer je het idee hebt dat hij gaat dreigen, meteen naar de politie stappen, voordat jij hem wat aandoet.
Open spelen heb ik dus geprobeerd, mogelijkheid houdt ik nu nog wel open, maar ik zie mezelf niet bij hem naar binnen gaan met een honkbalknuppel. Deels omdat ik niet geloff dat geweld de oplossing is en ten tweede ik dan snel de sjaak ben omdat ik dan degenen ben die wettelijk over de schreef gaat..quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:46 schreef Donders het volgende:
Je kan inderdaad vrij weinig actie verwachten van andere instanties. Je zult dit zelf moeten opknappen! Je kan het heel open spelen naar je buurman toe door gewoon te vertellen waarmee jij en je vriendin problemen hebben. Mocht hij daar niets mee doen zou ik toch overwegen actie te ondernemen om je vriendin enigzins te beschermen....
in welk geval je dus de wouten op z'n nek kan jagen.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/727114/1/400#28804409]donderdag 14 juli 2005
Lijkt mij in deze situatie niet de oplossing, vrees dat het meer uitlokt...
Zoals ik al schreef, mijn woningbouw kan/wil niets doen omdat het niet onder hun kopje "burenoverlast" valt. Kan wel een formulier invullen, maar mij werd al telefonisch verteld dat dat weinig nut heeft.quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:50 schreef sanger het volgende:
Onze woningbouw heeft een commisie voor dat soort klachten. Dan gaat er iemand met hem praten over hoe of wat. Dat helpt weleens. Andere optie is om een verborgen camera mee te nemen en te filmen hoe hij doet tegen je vriendin. Dan kun je dat aan de woningbouw overleggen. Kijken hoe ze dan reageren!
Ik vrees dat ik hem daarmee alleen maar meer uit de tent lok. Tuurlijk is het leuk als ik dan een aantoonbaar feit kan aandragen bij de politie, echter op een bekraste auto zit ik ook niet te wachtenquote:Op donderdag 14 juli 2005 15:54 schreef dr.dunno het volgende:
dit soort lui volwassen aanpakken gaat gewoon niet; ga terugzeiken als hij zeikt; parkeer je auto voor zijn deur, neem een hond, water je planten regelmatig en neem zijn tuin per ongeluk ook mee en ga een keer desnoods met een paar potige familieleden bij hem aanbellen om hem 'vriendelijk doch dringend' te verzoeken op te hoeren met z'n fratsen.
Helaas heb ik al aan de pliesie gevraag din hoeverre het fiets incident als stalken/overtreding/misdrijf gezien wordt. Helaas, tot nu toe gaan ze daar niet op in.quote:kans is dat je dan van hem af raakt omdat je tot zijn ongenoegen niet reageert zoals hij graag ziet dat hij dat doet... en anders wordt hij wel boos, op welk moment je de politie kan bellen.
overigens vraag ik me af, in hoeverre iemand doelbewust en met kwade intenties de weg belemmeren vanuit of naar de eigen woning al niet als strafbaar zou kunnen worden aangemerkt, als we zouden praten over stalking... de wetgeving in Nederland is daar vrij streng over, zeker als er sexuele toespelingen bijkomen...
dit mag je beschouwen als een hint
Dus jij raadt mij aan om de oplossing te zoeken in de geweldadige hoek? Geloof me, daar heb ik over gedacht, echter ik ben van menig dat geweld alleen maar geweld uitlokt.quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:03 schreef R2-D2 het volgende:
Ik snap het probleem niet, hij is je vriendin aan het intimideren en dan wil je het op een volwassen manier oplossen? Hij spreekt de taal niet van de "normale" sociale omgang dus zal je je tot zijn nivo moeten verlagen of accepteren dat hij je vriendin met allerlei trauma's op gaat zadelen.
Eens.quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:46 schreef Fester het volgende:
Nogmaals, heb meerdere malen geprobeerd om met de beste man te praten, toegegeven, ik had misschien iets daadkrachtiger kunnen optreden, maar als hij (tot vandaag) niets doet waarbij ik bij ben, en zodra hij mij ziet, zijn huis in rent en de deur dicht doet, wordt het moeilijk.quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:12 schreef STEREOTYPE het volgende:
[..]
Eens.![]()
Ik denk dat je gewoon (als je durft) op hem af moet stappen en duidelijk moet laten merken dat je geen zin hebt in dat soort spelletjes. Hij heeft duidelijk geen enkele reden om boos op jullie te zijn, en zit je gewoon te stangen.
Ik heb het niet over geweld gehad, je moet hem behandelen zoals hij jullie behandeld. Het spelletje heet "Buurtje Pesten". Je kan met het spel meedoen zonder dat er geweld bij komt kijken. En start hij het geweld dan heb je een poot om op te staan bij de instanties om terug te reageren.quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:11 schreef The_stranger het volgende:
Dus jij raadt mij aan om de oplossing te zoeken in de geweldadige hoek? Geloof me, daar heb ik over gedacht, echter ik ben van menig dat geweld alleen maar geweld uitlokt.
Wat heeft dan nou voor zin?! Je maakt het alleen maar erger!quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:21 schreef R2-D2 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over geweld gehad, je moet hem behandelen zoals hij jullie behandeld. Het spelletje heet "Buurtje Pesten". Je kan met het spel meedoen zonder dat er geweld bij komt kijken. En start hij het geweld dan heb je een poot om op te staan bij de instanties om terug te reageren.
Daar ben ik het dus ook mee eens.quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:45 schreef STEREOTYPE het volgende:
[..]
Wat heeft dan nou voor zin?! Je maakt het alleen maar erger!
Hebben we nietquote:Op donderdag 14 juli 2005 16:56 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Je zult maar zo'n buurman hebben. Gelukkig heb ik het behoorlijk goed getroffen.
Tsja. Je zou erover kunnen beginnen bij een buurtfeest of -vergadering.
Geen idee, in de OP staan zijn letterlijke redenen.. En als ik eerlijk ben kan het niet zoiets zijn van geluidsoverlast, want geluid staat hier nooit hard..quote:Maar waar heeft die vent nou echt een probleem mee? Jaloers of zo?
Alleen vrouwen, en dat zijn er dus 2. Ga ook zeker in overleg, echter op dit moment zijn ze niet thuis...quote:Heb het trouwens er ook eens over met andere buren. Hebben die ook zo'n probleem met die man?
Das de enigste oplossing.quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:38 schreef SterkStaaltje het volgende:
Wat een freak, ik zou verhuizen.
Nee, ik ben er ook nog. Ik ben ervan overtuigd dat er geestelijk iets totally fucked up is in zijn brein. Ik kan je verzekeren dat, afgezien van een zo nu en dan iets te harde U2 plaat, hij geen greintje last van ons heeft.quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:34 schreef Lienekien het volgende:
Ben ik de enige op wie de acties en reacties van de buurman enigszins psychotisch overkomen?
Ik vrees het ook. En dan kun je zo weinig beginnen met je redelijkheid. En geweld of provocaties moet je natuurlijk helemaal mijden, want je weet niet wat hij doet als je hem gaat dwarszitten.quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:43 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Nee, ik ben er ook nog. Ik ben ervan overtuigd dat er geestelijk iets totally fucked up is in zijn brein. Ik kan je verzekeren dat, afgezien van een zo nu en dan iets te harde U2 plaat, hij geen greintje last van ons heeft.
Zijn redenen zijn dus of ter plekke verzonnen om een reden te geven aan zijn zielige gedrag, of een geestelijke kronkel...
Tsja, mijn gedachtengang... Echter verhuizen in praktisch onmogelijk. Ten eerste omdat het gewoon tijd kost om een geschikte woning te vinden en ten tweede omdat ik niet ergens wil gaan wonen waar het mij niet bevalt, alleen maar omdat ik psycho-bob naast me heb wonen.quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vrees het ook. En dan kun je zo weinig beginnen met je redelijkheid. En geweld of provocaties moet je natuurlijk helemaal mijden, want je weet niet wat hij doet als je hem gaat dwarszitten.
Wat een rotsituatie.![]()
iddquote:Op donderdag 14 juli 2005 17:57 schreef RedDevil085 het volgende:
Verhuizen is voor mietjes... dit soort lui luisteren alleen naar harde taal... Gewoon even aanbellen en duidelijk maken dat als je (of je vriendin) nog 1 x last van hem hebt, hij de rest van z'n leven voedsel door een slangetje moet eten.
De kans is aanmerkelijk dat je daarna nooit meer last van hem hebt.
Bus haarlak doet ook wonderen. Overal te koop.quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:59 schreef RedDevil085 het volgende:
Pepperspray kun je trouwens bij veel duitse tankstations kopen...
dan schrijf je ze een brief dat je de huur met 25% per maand vermindert, totdat ze de overlast in je directe buurt, waar je ze tijdig en volledig van op de hoogte hebt gesteld, hebben opgelost; criminele omgeving en overlast in de buurt zijn gronden om op basis van het puntenstelsel een minder hoge maximumhuur toe te kennen aan een woning.quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:11 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef, mijn woningbouw kan/wil niets doen omdat het niet onder hun kopje "burenoverlast" valt. Kan wel een formulier invullen, maar mij werd al telefonisch verteld dat dat weinig nut heeft.
let op de wetgeving; strikt genomen is een vast gemonteerde camera alleen toegestaan als deze op de eigen gevel is gericht en niet naar buiten.quote:Verborgen camera is een optie...
[..]
niks doen helpt anders ook niet, zie de situatie nu. en zo wint hij alsnog.quote:Ik vrees dat ik hem daarmee alleen maar meer uit de tent lok. Tuurlijk is het leuk als ik dan een aantoonbaar feit kan aandragen bij de politie, echter op een bekraste auto zit ik ook niet te wachten
ze moeten antwoord geven op iedere vraag die jij ze stelt, ze hebben een wettelijke informatieplicht; wijs ze daarop en je krijgt antwoord, zeker als je het desnoods schriftelijk doet.quote:[..]
Helaas heb ik al aan de pliesie gevraag din hoeverre het fiets incident als stalken/overtreding/misdrijf gezien wordt. Helaas, tot nu toe gaan ze daar niet op in.
zie boven.quote:Dus jij raadt mij aan om de oplossing te zoeken in de geweldadige hoek? Geloof me, daar heb ik over gedacht, echter ik ben van menig dat geweld alleen maar geweld uitlokt.
Nee hoor, gecombineerd met de hoge(re) leeftijd in de OP sta ik er niet vreemd van te kijken als meneer psychische problemen heeft. Helaas gebeurt daar ook weinig mee totdat ze een bedreiging vormen. Ik zou dus zeker de politie blijven informeren van iedere misstap, zodat er een dossier opgebouwd wordt.quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:34 schreef Lienekien het volgende:
Ben ik de enige op wie de acties en reacties van de buurman enigszins psychotisch overkomen?
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 08:48 schreef cora4034 het volgende:
Inderdaad stuctureel alles opschrijven wat er gebeurd. Dagboek bijhouden bv met de twee genoemde buurvrouwen erbij. Ga gezamelijk een dossier opbouwen.
Stuur het naar de politie en woningbouw. Bij bedreiging aangifte doen. Als ze dan niks willen doen schrijf je een briefje naar de woningbouw dat je wordt gestoord in je woongenot en dat je verwacht dat zij actie gaan ondernemen. En dat je minder huur gaat betalen als er geen actie wordt ondernomen. Alleen het kost allemaal wel tijd en stress.
Als je in een grote stad woont is er wellicht een meldpunt overlast ofzo in de buurt, Ga daar je verhaal vertellen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |