abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28803306
Dit is uiteraard topic 67584 over lastige buren, maar ik vraag me toch wel af of iemand goede tips heeft om op een volwassen, lees verstandige, manier om te gaan met mijn lichtelijk asociale buurman.

Verhaal is als volgt:
Ben 3 jaar geleden bij mijn vriendin ingetrokken. (zowel zij, als de buurman woonden al op hun respectievelijke adressen). Het eerste (halve) jaar geen problemen, anders dan dat hij (de buurman) een beetje vreemd was, erg terug getrokken en had maakte de indruk van een typische ik-steek-je-bal-lek-als-hij-in-de-tuin-komt, oude, viese man. Zelfs soms een klein praatje over mijn baan (loop in uniform als ik naar mijn werk ga en dat viel hem op)
Tot zo'n twee jaar galeden dus geen problemen, echter toen begon het. Praatjes werden er niet meer gemaakt (niet boeiend, zijn keuze) maar hij begon ook mijn vriendin uit te schelden voor alles en nog wat.
Eerst stiekem, zodat je dacht van, hoor ik het nu goed, maar later steeds duidelijker, maar nooit waar ik bij was.

Tot een week of anderhalf geleden. Het begon toen mijn vriendin haar brommer uit de schuur haalde en hij (ineens) achter haar stond. Hij begon haar nu duidelijk en op dreigende toon, uit te schelden voor alles en nog wat. Vriendin lichtelijk geschrokken en gaat op haar brommer naar waar ze naar toe wilde.
Op de terugweg kwam ze (toevallig??) de buurman weer tegen, hij al fietsend. Hij zag haar en zette zijn fiets dwars op het fietspad, de doorgang voor 90% blokkerend en riep, wat moet je nu en kom maar op. Vriendin nu helemaal geschrokken en maakt een zwaai de stoep op en racet op volle snelheid langs hem, hem scheldend achterlatend...

Een uur geleden kom ik thuis met de auto en staat hij in de deuropening. Net als ik mijn huis in wil, zegt hij:"mafkees". Op zich niet zo erg, maar ik dahct, laat ik eens proberen in een goed gesprek uit te vinden wat zijn probleem nu is met mij/ons. Door zijn schuwheid en teruggetrokkenheid was dat tot nu toe onmogelijk.

Samenvatting van het (korte) gesprek is dat hij mij een eikel vind met als volgende reden:
-ik groet hem altijd vriendelijk, dat vind hij stom.(?)
-mijn baan staat hem niet aan, ik ben een KLM-lul.(?)
-ik ben niet volwassen, ik lees namelijk de donald duck en ik kijk tekenfilms.(?)
Echte overlast van mij (geluid .o.i.d.) meldt hij niet

Verder liet hij doorschemeren dat hij mij in de gaten hield (hij had mij uitgechecked, zijn woorden).

Mijn gevoel bij deze man is dat hij mij/ons alleen maar op stang probeert te jagen en dat het daarbij blijft. Probleem is dat dat bij mijn vriendin redelijk goed lukt. Ben er regelmatig 's avonds niet vanwege mijn baan en zij wordt nu ook echt bang. Qua mezelf zit het wel goed, echter ik wil het uiteraard ook niet laten escaleren.

Genomen actie:
Woningverhuurder gebeld, geen actie mogelijk behalve het standaard invullen van een overlast formulier. (echter dit valt weer niet onder hun overlast, dus nutteloos. Kan hem beter vragen wat lawaai te maken, dan is 'ie eerder de sjaak dan nu)
Politie gebeld. Standaard verhaal, hij pleegt geen misdrijf of overtreding in strafrechtelijke zin, dus aanpakken kunnen ze hem niet. Twee opties- buurtbemiddeling, d.w.z. gesprek tussen ons en hem, maar dat zie ik niet zitten, dat leidt niet tot een oplossing en me terug laten bellen door de wijkagent, maar dat is pas volgende week op zijn best.

Wat kan ik, afgezien van hem negeren en mogelijk uit de weg gaan, nog meer doen?
Detail is wel dat twee andere vrouwen in ons rijtje, mijn bovenbuurvrouw en zijn bovenbuurvrouw ook dezelfde klachten hebben. Beide heb ik nog niet kunne spreken hierover, maar weet twee dingen:
Mijn bovenbuurvrouw wil alleen anoniem aangifte doen, als het zover komt omdat ze bang is.
Zijn bovenbuurvouw schijnt al een keer (of vaker) naar de politie gegaan te zijn, echter dat is nu nog ongeconformeerd.

Eerste punt van actie is uiteraard een gesprek met beide dames over hun klachten en ideeen, maar wat zijn jullie tips?

"geinige" tips over het afbranden van zijn huis e.d. worden uiteraard niet gewaardeerd, wil dit op een volwassen, lees verstandige, manier oplossen. Hem afrossen kan nu ook, maar dan ben ik de sjaak
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_28803485
Wat een freak, ik zou verhuizen.
pi_28803702
Ik zou overleggen me tde buurvrouwen en samen actie onder nemen met behulp van de woningstichting. Aangezien meer mensne last van hem hebben lijkt het me dat ze die man over plaatsen of zo iets.

Of verhuis zelf. Maar dat zou ik niet doen uit principe
pi_28803734
Dan ben je de sjaak maar.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_28803759
Persoonlijk zou ik meteen na zo'n actie als de fiets in de weg gooien als je vriendin er langs rijdt, meteen bij hem aankloppen en om een verklaring vragen.
Kennelijk wil hij gewoon uitzoeken hoever hij kan gaan en wat mij betreft is dat al een gepaseerd station.
Wanneer je zo iemand niet duidelijk maakt dat je hier niet van gediend bent, zal het van kwaad tot erger gaan en is het steeds moeilijker om hem te stoppen.

Dat duidelijk maken kan natuurlijk op een niet-aggressieve manier en wanneer je het idee hebt dat hij gaat dreigen, meteen naar de politie stappen, voordat jij hem wat aandoet.
pi_28803785
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:38 schreef SterkStaaltje het volgende:
Tsja, als het zo makkelijk was... Ik ga niet ergens wonen waar ik nie5t wil omdat hij aanstoot aan mij neemt.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_28803786
Je kan inderdaad vrij weinig actie verwachten van andere instanties. Je zult dit zelf moeten opknappen! Je kan het heel open spelen naar je buurman toe door gewoon te vertellen waarmee jij en je vriendin problemen hebben. Mocht hij daar niets mee doen zou ik toch overwegen actie te ondernemen om je vriendin enigzins te beschermen....
Huh?
pi_28803877
Waarom bitch je die gast niet gewoon terug?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 14 juli 2005 @ 15:49:15 #9
9236 stardust
..............
pi_28803880
Tja volgens mij heb je 3 mogelijkheden.

1) Praten.... kijken of dit lukt.... zoniet...
2) Negeren..... word dit te lastig voor je zelf of vriendin.....
3) Verhuizen.....

meer kun je niet doen denk ik

suc6
No Sign .............
  donderdag 14 juli 2005 @ 15:50:07 #10
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_28803908
Onze woningbouw heeft een commisie voor dat soort klachten. Dan gaat er iemand met hem praten over hoe of wat. Dat helpt weleens. Andere optie is om een verborgen camera mee te nemen en te filmen hoe hij doet tegen je vriendin. Dan kun je dat aan de woningbouw overleggen. Kijken hoe ze dan reageren!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_28804014
Het enige wat je kunt doen is verhuizen of wachten tot ie een groter vergrijpen begaat of serieus overlast veroorzaakt (3x serieuze overlast en hij zal zijn huis worden uitgezet door de woningstichting). Helaas komt het dan als mosterd na de maaltijd.
  donderdag 14 juli 2005 @ 15:54:04 #12
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_28804061
dit soort lui volwassen aanpakken gaat gewoon niet; ga terugzeiken als hij zeikt; parkeer je auto voor zijn deur, neem een hond, water je planten regelmatig en neem zijn tuin per ongeluk ook mee en ga een keer desnoods met een paar potige familieleden bij hem aanbellen om hem 'vriendelijk doch dringend' te verzoeken op te hoeren met z'n fratsen.

kans is dat je dan van hem af raakt omdat je tot zijn ongenoegen niet reageert zoals hij graag ziet dat hij dat doet... en anders wordt hij wel boos, op welk moment je de politie kan bellen.

overigens vraag ik me af, in hoeverre iemand doelbewust en met kwade intenties de weg belemmeren vanuit of naar de eigen woning al niet als strafbaar zou kunnen worden aangemerkt, als we zouden praten over stalking... de wetgeving in Nederland is daar vrij streng over, zeker als er sexuele toespelingen bijkomen...

dit mag je beschouwen als een hint
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  donderdag 14 juli 2005 @ 15:55:00 #13
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_28804101
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:52 schreef Developersrus het volgende:
Het enige wat je kunt doen is verhuizen of wachten tot ie een groter vergrijpen begaat of serieus overlast veroorzaakt (3x serieuze overlast en hij zal zijn huis worden uitgezet door de woningstichting). Helaas komt het dan als mosterd na de maaltijd.
Onzin; verhuizen is wel het laatste en zwakste wat je kunt doen... hij en zijn vriendin moeten samen met die twee buurvrouwen gewoon een vuist naar die kloothommel toe maken.
pi_28804136
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:46 schreef Fester het volgende:
Persoonlijk zou ik meteen na zo'n actie als de fiets in de weg gooien als je vriendin er langs rijdt, meteen bij hem aankloppen en om een verklaring vragen.
Kennelijk wil hij gewoon uitzoeken hoever hij kan gaan en wat mij betreft is dat al een gepaseerd station.
Wanneer je zo iemand niet duidelijk maakt dat je hier niet van gediend bent, zal het van kwaad tot erger gaan en is het steeds moeilijker om hem te stoppen.

Dat duidelijk maken kan natuurlijk op een niet-aggressieve manier en wanneer je het idee hebt dat hij gaat dreigen, meteen naar de politie stappen, voordat jij hem wat aandoet.
Eens. en succes!
pi_28804290
je laat je toch niet wegpesten door zo'n vent, ik zou echt niet gaan verhuizen alleen maar omdat zo'n figuur de boel moet verzieken. gewoon nog keer met hem praten en aangeven dat hij jullie met rust moet laten en het aan moet geven als hij last heeft van jullie en als hij niet specifiek aan kan geven, behalve dat hij zich aan je beroep enzo irriteert, moet hij gewoon niet zeuren.
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:02:31 #16
61013 KillOrBeKilled
deus delendus est
pi_28804386
vuur met vuur bestrijden. zorg natuurlijk wel dat hij je nergens op kan pakken en dat je dan zelf de lul bent. maar het lijkt me dat het niet de bedoeling kan zijn dat hij de rest van z'n buren kan 'terroriseren'. vertel hem eens in niet mis te verstane woorden wat je gaat doen als hij nog een keer iets tegen je vriendin zegt. en zorg natuurlijk dat je overtuigend overkomt. dit is het enige dat helpt. zulke mensen zijn niet onder de indruk van een goed gesprek.
pi_28804409
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:49 schreef stardust het volgende:
Tja volgens mij heb je 3 mogelijkheden.

1) Praten.... kijken of dit lukt.... zoniet...
2) Negeren..... word dit te lastig voor je zelf of vriendin.....
3) Verhuizen.....

meer kun je niet doen denk ik

suc6
1)vaak geprobeert, van zijn kant tegengegaan (deur dichtdoen etc.) weinig hoop
2)lukt mij wel, vriendin minder, maar wat als hij verder gaat...
3)laatste optie, laten we het plan z noemen
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:49 schreef Skv het volgende:
Waarom bitch je die gast niet gewoon terug?
Lijkt mij in deze situatie niet de oplossing, vrees dat het meer uitlokt...
quote:

Probleem is dat ik vaak en dus ook tijdens dat voorval een aantal dagen van huis was en dat het tegen een dichte deur moeilijk praten is. Een gesprek moet van twee kanten komen en als hij alle moeite doet om mij uit de weg te gaan (tot vandaag dan) dan krijg ik mijn punt niet over.
Ben het met je eens dat hij kinderlijk aan het uitzoeken is hoe ver hij kan gaan, echter ik zie geen enkele mogelijkheid om op een volwassen manier hem een halt toe te roepen.
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:46 schreef Donders het volgende:
Je kan inderdaad vrij weinig actie verwachten van andere instanties. Je zult dit zelf moeten opknappen! Je kan het heel open spelen naar je buurman toe door gewoon te vertellen waarmee jij en je vriendin problemen hebben. Mocht hij daar niets mee doen zou ik toch overwegen actie te ondernemen om je vriendin enigzins te beschermen....
Open spelen heb ik dus geprobeerd, mogelijkheid houdt ik nu nog wel open, maar ik zie mezelf niet bij hem naar binnen gaan met een honkbalknuppel. Deels omdat ik niet geloff dat geweld de oplossing is en ten tweede ik dan snel de sjaak ben omdat ik dan degenen ben die wettelijk over de schreef gaat..
C. Sagan
pi_28804412
Ik snap het probleem niet, hij is je vriendin aan het intimideren en dan wil je het op een volwassen manier oplossen? Hij spreekt de taal niet van de "normale" sociale omgang dus zal je je tot zijn nivo moeten verlagen of accepteren dat hij je vriendin met allerlei trauma's op gaat zadelen.
intuition will take you further than logics will ever do
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:04:40 #19
61013 KillOrBeKilled
deus delendus est
pi_28804462
en o ja, mocht hij na het ondringende gesprek naar de politie of de woningbouw gaan met een klacht over intimidatie, dan heb je gelukkig altijd nog je vriendin en 2 buurvrouwen die jouw kant kunnen bevestigen. geen agent die de kant van de buurman kiest.
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:05:00 #20
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_28804475
Als praten niet lukt, misschien kan je dan op een schriftelijke manier iets voor elkaar krijgen. Schrijf een nette, vriendelijke briefje, zoiets:
"wij willen graag een goede relatie met onze buren en er is kennelijk iets gebeurd waardoor u vindt dat deze relatie verstoord is. Wij willen u dan ook uitnodigen om hier eens over te praten zodat wij eventuele problemen of misverstanden uit de wereld kunnen helpen".

Dan ligt de bal bij hem. Mocht hij zo raar blijven doen en hij komt niet praten dan is dat zijn probleem.
pi_28804505
Is aangifte van bedreiging niet een hele realistische stap?
We hebben het nog steeds leuk
pi_28804521
Op een gegeven moment ben je volgens mij uitgesproken. Zelf ben ik iemand vann "what goes arround comes arround" Zou een maatje van mij anrufen en die gozer op gelijke manier aanpakken, wedden dat hij het dan snel genoeg zat is.

En wat betreft je vriendin, een vinger of nog een actie en het zou echt ophouden voor mij, je moet wel eigenwaarde houden en niet alles accepteren of willen uitpraten(als dit niet meer mogelijk is).
Het zal me een worst zijn
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:06:19 #23
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_28804524
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/727114/1/400#28804409]donderdag 14 juli 2005
Lijkt mij in deze situatie niet de oplossing, vrees dat het meer uitlokt...
in welk geval je dus de wouten op z'n nek kan jagen.

trouwens, als je de politie vaak genoeg belt over die gast, dan komen ze vanzelf langs om alleen maar van het gezeik af te zijn; ik woon in een wijk met veel lastige jurken (marokkanen) en zodra je belt voor problemen met meer dan 4 van die lui dan willen ze ook niet komen, tenzij ze jong genoeg zijn om in de kraag te vatten... so believe me, I know.
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:07:28 #24
61013 KillOrBeKilled
deus delendus est
pi_28804560
of je laat een paar vrienden van je met honkbalknuppels bij hem naar binnenstormen. dan heb jij niks gedaan en hij heeft niks te bewijzen.
het lijkt me uit jouw verhaal nou niet bepaald de grootste held, dus ik denk dat dat wel effectief zal zijn.
pi_28804601
Wat je vooral niet moet doen is via een of andere stadswacht of andere kansloze stakker aan hem duidelijk maken dat z'n gezever effectief is. Het beste is volgens mij om hem inderdaad een flink pak slaag te geven. Dat zou ik sowieso doen als zo'n figuur m'n vriendin zou bedreigen, en al helemaal als 'ie naast je woont. Zoiets pik je toch simpelweg niet? En denk je echt dat hij naar de politie gaat? Wat denk je dat 'ie daar gaat vertellen?

"Ja, ik scheld ze allebei regelmatig uit, bedreigingen, intimidaties, je kent dat wel... Tja, en nou heb ik twee gekneusde ribben en een blauw oog, dus doen jullie er eens wat aan!"

As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_28804685
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:50 schreef sanger het volgende:
Onze woningbouw heeft een commisie voor dat soort klachten. Dan gaat er iemand met hem praten over hoe of wat. Dat helpt weleens. Andere optie is om een verborgen camera mee te nemen en te filmen hoe hij doet tegen je vriendin. Dan kun je dat aan de woningbouw overleggen. Kijken hoe ze dan reageren!
Zoals ik al schreef, mijn woningbouw kan/wil niets doen omdat het niet onder hun kopje "burenoverlast" valt. Kan wel een formulier invullen, maar mij werd al telefonisch verteld dat dat weinig nut heeft.
Verborgen camera is een optie...
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:54 schreef dr.dunno het volgende:
dit soort lui volwassen aanpakken gaat gewoon niet; ga terugzeiken als hij zeikt; parkeer je auto voor zijn deur, neem een hond, water je planten regelmatig en neem zijn tuin per ongeluk ook mee en ga een keer desnoods met een paar potige familieleden bij hem aanbellen om hem 'vriendelijk doch dringend' te verzoeken op te hoeren met z'n fratsen.
Ik vrees dat ik hem daarmee alleen maar meer uit de tent lok. Tuurlijk is het leuk als ik dan een aantoonbaar feit kan aandragen bij de politie, echter op een bekraste auto zit ik ook niet te wachten
quote:
kans is dat je dan van hem af raakt omdat je tot zijn ongenoegen niet reageert zoals hij graag ziet dat hij dat doet... en anders wordt hij wel boos, op welk moment je de politie kan bellen.

overigens vraag ik me af, in hoeverre iemand doelbewust en met kwade intenties de weg belemmeren vanuit of naar de eigen woning al niet als strafbaar zou kunnen worden aangemerkt, als we zouden praten over stalking... de wetgeving in Nederland is daar vrij streng over, zeker als er sexuele toespelingen bijkomen...

dit mag je beschouwen als een hint
Helaas heb ik al aan de pliesie gevraag din hoeverre het fiets incident als stalken/overtreding/misdrijf gezien wordt. Helaas, tot nu toe gaan ze daar niet op in.
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:03 schreef R2-D2 het volgende:
Ik snap het probleem niet, hij is je vriendin aan het intimideren en dan wil je het op een volwassen manier oplossen? Hij spreekt de taal niet van de "normale" sociale omgang dus zal je je tot zijn nivo moeten verlagen of accepteren dat hij je vriendin met allerlei trauma's op gaat zadelen.
Dus jij raadt mij aan om de oplossing te zoeken in de geweldadige hoek? Geloof me, daar heb ik over gedacht, echter ik ben van menig dat geweld alleen maar geweld uitlokt.
C. Sagan
pi_28804748
quote:

Eens.
Ik denk dat je gewoon (als je durft ) op hem af moet stappen en duidelijk moet laten merken dat je geen zin hebt in dat soort spelletjes. Hij heeft duidelijk geen enkele reden om boos op jullie te zijn, en zit je gewoon te stangen.
altijd offtopic...
pi_28804872
Verhuizen zo ik soweiso niet doen. Dat zou te makkelijk zijn en dan heeft hij zijn zin. Praten met hem zou de beste oplossing zijn, maar ik heb niet het idee dat dit gaat helpen. De leukste oplossing (op hem afschieten na dan) is het kopieren van zijn gedrag en hem verder vreselijk irriteren. Groet hem vriendelijk in je KLM-pak. Check hem uit (ABN?). Lees DD verhalen voor. Blokkeer zijn pad enz enz.
Dit zou moeten werken. Maar het kan ook helemaal verkeerd uitpakken. Maar daar ga ik niet van uit.
pi_28805038
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:12 schreef STEREOTYPE het volgende:

[..]

Eens.
Ik denk dat je gewoon (als je durft ) op hem af moet stappen en duidelijk moet laten merken dat je geen zin hebt in dat soort spelletjes. Hij heeft duidelijk geen enkele reden om boos op jullie te zijn, en zit je gewoon te stangen.
Nogmaals, heb meerdere malen geprobeerd om met de beste man te praten, toegegeven, ik had misschien iets daadkrachtiger kunnen optreden, maar als hij (tot vandaag) niets doet waarbij ik bij ben, en zodra hij mij ziet, zijn huis in rent en de deur dicht doet, wordt het moeilijk.
Vandaag was de allereerste keer dat hij bleef staan en dat ik wat kon zeggen.

In de toekomst zal ik er ook zeker meteen wat van zeggen als hij ook maar zoiets doet als verkeerd ademen, maar geweld toepassen is echt de allerlaatste optie.. (oh nee, verhuizen staat op de laatste plaats).
Eerst maar eens praten met de andere buren.. (als ze ooit thuis komen)

Briefje is op zich wel een goed idee, mits gestuurd uit de hele buurt.
C. Sagan
pi_28805071
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:11 schreef The_stranger het volgende:

Dus jij raadt mij aan om de oplossing te zoeken in de geweldadige hoek? Geloof me, daar heb ik over gedacht, echter ik ben van menig dat geweld alleen maar geweld uitlokt.
Ik heb het niet over geweld gehad, je moet hem behandelen zoals hij jullie behandeld. Het spelletje heet "Buurtje Pesten". Je kan met het spel meedoen zonder dat er geweld bij komt kijken. En start hij het geweld dan heb je een poot om op te staan bij de instanties om terug te reageren.
intuition will take you further than logics will ever do
pi_28805325
Als mijn buurman dat bij mijn vriendin had geflikt had die nu allang een paar tikken gehad. Wat een mafkees!
pi_28805748
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:21 schreef R2-D2 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over geweld gehad, je moet hem behandelen zoals hij jullie behandeld. Het spelletje heet "Buurtje Pesten". Je kan met het spel meedoen zonder dat er geweld bij komt kijken. En start hij het geweld dan heb je een poot om op te staan bij de instanties om terug te reageren.
Wat heeft dan nou voor zin?! Je maakt het alleen maar erger!
altijd offtopic...
pi_28805879
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:45 schreef STEREOTYPE het volgende:

[..]

Wat heeft dan nou voor zin?! Je maakt het alleen maar erger!
Daar ben ik het dus ook mee eens.
Klappen uitdelen was ook mijn eerste reactie, men meot normaal doen tegen mijn vriendin, echter ik vrees dat ik het daardoor alleen maar erger maak.
C. Sagan
pi_28806003
Je zult maar zo'n buurman hebben. Gelukkig heb ik het behoorlijk goed getroffen.
Tsja. Je zou erover kunnen beginnen bij een buurtfeest of -vergadering. Maar waar heeft die vent nou echt een probleem mee? Jaloers of zo? Ik zou wel willen aanraden je vriendin wat pepperspray of zo te geven voor als de buurman eens echt lastig wil worden. Hopelijk heeft ze het nooit nodig, maar lijdzaam toezien lijkt me nog minder. Heb het trouwens er ook eens over met andere buren. Hebben die ook zo'n probleem met die man?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:59:20 #35
108367 Gallorini
über alles..
pi_28806078
Of je spant samen met die andere dames die ook zijn lastig gevallen, en gaat met zn allen klagen bij politie/woningbouw.

Of je gaat hem gewoon flink terug fucken.
Hoi mam..
pi_28806085
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:56 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Je zult maar zo'n buurman hebben. Gelukkig heb ik het behoorlijk goed getroffen.
Tsja. Je zou erover kunnen beginnen bij een buurtfeest of -vergadering.
Hebben we niet
quote:
Maar waar heeft die vent nou echt een probleem mee? Jaloers of zo?
Geen idee, in de OP staan zijn letterlijke redenen.. En als ik eerlijk ben kan het niet zoiets zijn van geluidsoverlast, want geluid staat hier nooit hard..
/quote]Ik zou wel willen aanraden je vriendin wat pepperspray of zo te geven voor als de buurman eens echt lastig wil worden. Hopelijk heeft ze het nooit nodig, maar lijdzaam toezien lijkt me nog minder.[/quote]
Goed idee, echter ben niet zo op de hoogte van waar je van dat (illegale) spul haalt
quote:
Heb het trouwens er ook eens over met andere buren. Hebben die ook zo'n probleem met die man?
Alleen vrouwen, en dat zijn er dus 2. Ga ook zeker in overleg, echter op dit moment zijn ze niet thuis...
C. Sagan
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:34:45 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_28807002
Ben ik de enige op wie de acties en reacties van de buurman enigszins psychotisch overkomen?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:36:38 #38
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_28807042
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:38 schreef SterkStaaltje het volgende:
Das de enigste oplossing.
andere mogelijkheden zijn er niet met zo`n buurman.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_28807200
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:34 schreef Lienekien het volgende:
Ben ik de enige op wie de acties en reacties van de buurman enigszins psychotisch overkomen?
Nee, ik ben er ook nog. Ik ben ervan overtuigd dat er geestelijk iets totally fucked up is in zijn brein. Ik kan je verzekeren dat, afgezien van een zo nu en dan iets te harde U2 plaat, hij geen greintje last van ons heeft.
Zijn redenen zijn dus of ter plekke verzonnen om een reden te geven aan zijn zielige gedrag, of een geestelijke kronkel...
C. Sagan
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:46:14 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_28807255
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:43 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Nee, ik ben er ook nog. Ik ben ervan overtuigd dat er geestelijk iets totally fucked up is in zijn brein. Ik kan je verzekeren dat, afgezien van een zo nu en dan iets te harde U2 plaat, hij geen greintje last van ons heeft.
Zijn redenen zijn dus of ter plekke verzonnen om een reden te geven aan zijn zielige gedrag, of een geestelijke kronkel...
Ik vrees het ook. En dan kun je zo weinig beginnen met je redelijkheid. En geweld of provocaties moet je natuurlijk helemaal mijden, want je weet niet wat hij doet als je hem gaat dwarszitten.

Wat een rotsituatie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_28807485
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vrees het ook. En dan kun je zo weinig beginnen met je redelijkheid. En geweld of provocaties moet je natuurlijk helemaal mijden, want je weet niet wat hij doet als je hem gaat dwarszitten.

Wat een rotsituatie.
Tsja, mijn gedachtengang... Echter verhuizen in praktisch onmogelijk. Ten eerste omdat het gewoon tijd kost om een geschikte woning te vinden en ten tweede omdat ik niet ergens wil gaan wonen waar het mij niet bevalt, alleen maar omdat ik psycho-bob naast me heb wonen.

Misschien moet ik Ratelband maar bellen dat hij in plaats van de Tokkies, mijn buurman een nieuw huis kan geven..
C. Sagan
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:57:27 #42
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_28807510
Verhuizen is voor mietjes... dit soort lui luisteren alleen naar harde taal... Gewoon even aanbellen en duidelijk maken dat als je (of je vriendin) nog 1 x last van hem hebt, hij de rest van z'n leven voedsel door een slangetje moet eten.

De kans is aanmerkelijk dat je daarna nooit meer last van hem hebt.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:59:46 #43
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_28807567
Pepperspray kun je trouwens bij veel duitse tankstations kopen...
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_28807597
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:57 schreef RedDevil085 het volgende:
Verhuizen is voor mietjes... dit soort lui luisteren alleen naar harde taal... Gewoon even aanbellen en duidelijk maken dat als je (of je vriendin) nog 1 x last van hem hebt, hij de rest van z'n leven voedsel door een slangetje moet eten.

De kans is aanmerkelijk dat je daarna nooit meer last van hem hebt.
idd

Hard optreden tegen dat soort mafketels.
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:59 schreef RedDevil085 het volgende:
Pepperspray kun je trouwens bij veel duitse tankstations kopen...
Bus haarlak doet ook wonderen. Overal te koop.
pi_28807638
Zorgen dat je hem uit zijn tent lokt, hij heeft het tot nu toe kunnen klaarspelen om niet strafbaar te zijn. Ga bij hem langs en ga hem op een "nette" manier verschrikkelijk irriteren zodat hij (hopelijk) naar jou uithaalt. Je hebt dan wel een klap te pakken, maar wel meteen bewijs en reden genoeg om die vent aan te pakken. Ik ken dat soort mensen en het is echt verschrikkelijk want je voelt je machteloos en dat maakt hun weer sterk, 1 ding : laat je niet wegjagen, want dan hebben zij gewonnen !!
Is it you?
  donderdag 14 juli 2005 @ 20:16:26 #46
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_28810483
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:11 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Zoals ik al schreef, mijn woningbouw kan/wil niets doen omdat het niet onder hun kopje "burenoverlast" valt. Kan wel een formulier invullen, maar mij werd al telefonisch verteld dat dat weinig nut heeft.
dan schrijf je ze een brief dat je de huur met 25% per maand vermindert, totdat ze de overlast in je directe buurt, waar je ze tijdig en volledig van op de hoogte hebt gesteld, hebben opgelost; criminele omgeving en overlast in de buurt zijn gronden om op basis van het puntenstelsel een minder hoge maximumhuur toe te kennen aan een woning.

altijd leuk als blufpoker en je kunt ook de huurcommissie erbij betrekken, dat geeft de woningbouwcorporatie in ieder geval een 'prikkel'.
quote:
Verborgen camera is een optie...
[..]
let op de wetgeving; strikt genomen is een vast gemonteerde camera alleen toegestaan als deze op de eigen gevel is gericht en niet naar buiten.
quote:
Ik vrees dat ik hem daarmee alleen maar meer uit de tent lok. Tuurlijk is het leuk als ik dan een aantoonbaar feit kan aandragen bij de politie, echter op een bekraste auto zit ik ook niet te wachten
niks doen helpt anders ook niet, zie de situatie nu. en zo wint hij alsnog.
quote:
[..]

Helaas heb ik al aan de pliesie gevraag din hoeverre het fiets incident als stalken/overtreding/misdrijf gezien wordt. Helaas, tot nu toe gaan ze daar niet op in.
ze moeten antwoord geven op iedere vraag die jij ze stelt, ze hebben een wettelijke informatieplicht; wijs ze daarop en je krijgt antwoord, zeker als je het desnoods schriftelijk doet.
[..]
quote:
zie boven.
  donderdag 14 juli 2005 @ 20:57:11 #47
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_28811487
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:34 schreef Lienekien het volgende:
Nee hoor, gecombineerd met de hoge(re) leeftijd in de OP sta ik er niet vreemd van te kijken als meneer psychische problemen heeft. Helaas gebeurt daar ook weinig mee totdat ze een bedreiging vormen. Ik zou dus zeker de politie blijven informeren van iedere misstap, zodat er een dossier opgebouwd wordt.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_28821845
Inderdaad stuctureel alles opschrijven wat er gebeurd. Dagboek bijhouden bv met de twee genoemde buurvrouwen erbij. Ga gezamelijk een dossier opbouwen.
Stuur het naar de politie en woningbouw. Bij bedreiging aangifte doen. Als ze dan niks willen doen schrijf je een briefje naar de woningbouw dat je wordt gestoord in je woongenot en dat je verwacht dat zij actie gaan ondernemen. En dat je minder huur gaat betalen als er geen actie wordt ondernomen. Alleen het kost allemaal wel tijd en stress.
Als je in een grote stad woont is er wellicht een meldpunt overlast ofzo in de buurt, Ga daar je verhaal vertellen.
Dat is eens wat anders...
pi_28821883
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 08:48 schreef cora4034 het volgende:
Inderdaad stuctureel alles opschrijven wat er gebeurd. Dagboek bijhouden bv met de twee genoemde buurvrouwen erbij. Ga gezamelijk een dossier opbouwen.
Stuur het naar de politie en woningbouw. Bij bedreiging aangifte doen. Als ze dan niks willen doen schrijf je een briefje naar de woningbouw dat je wordt gestoord in je woongenot en dat je verwacht dat zij actie gaan ondernemen. En dat je minder huur gaat betalen als er geen actie wordt ondernomen. Alleen het kost allemaal wel tijd en stress.
Als je in een grote stad woont is er wellicht een meldpunt overlast ofzo in de buurt, Ga daar je verhaal vertellen.

Goed plan...

Vrees dat dat wel de enige oplossing is, aangezien ik denk dat een directe confrontatie neit aanslaat bij de man (denk dat hij te gestoord is, en de instanties pas iets doen als hier een bloedend lijk ligt...
C. Sagan
pi_28822081
Blijf in ieder geval in contact met de instanties. En de wijkagent kan in dit wellicht straks ook nog een handje gaan helpen. Jammer dat dit soort zaken altijd een behoorlijke looptijd hebben voordat er voor de omwonende een passende oplossing is.
Dat is eens wat anders...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')