abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29234672
En een grote poltie-actie in Londen. http://www.nu.nl/news/566(...)_in_West-Londen.html
pi_29235721
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 14:20 schreef Nokia3310 het volgende:
Een vriendin van mij is half Pakistaans en woont in Londen. Bij haar vader (is Pakistaans) hebben ze de ruiten van zijn winkel ingegooid. Zo triest

Ik krijg trouwens echt de rillingen van die foto's hierboven... Ik vind het op het moment niet zo heel erg dat ik niet in Londen woon, al mis ik de stad wel...
Hoewel ik dergelijke dingen altijd uiterst triest vindt, is het wel een logisch gevolg van maatschappelijke onrust en frustratie zou ik willen stellen.
Yeah baby Yeah!
pi_29235785
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 14:57 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Hoewel ik dergelijke dingen altijd uiterst triest vindt, is het wel een logisch gevolg van maatschappelijke onrust en frustratie zou ik willen stellen.
Je kunt het verwáchten, maar dat is, denk ik, wat anders dan een logisch gevolg.
pi_29235837
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 15:00 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je kunt het verwáchten, maar dat is, denk ik, wat anders dan een logisch gevolg.
Sorry zo bedoelde ik het...

Ik bedoelde 'logisch' voor zover menselijke reacties logisch kunnen zijn.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 29 juli 2005 @ 16:14:04 #280
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_29238404
Ik snap wel wat je bedoeld maar het is toch onzin om een hele bevolkingsgroep over een kam te scheren? Enkel omdat ze Pakistaans zijn zijn ze verdacht? Dat is best erg...
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_29238489
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 16:14 schreef Nokia3310 het volgende:
Ik snap wel wat je bedoeld maar het is toch onzin om een hele bevolkingsgroep over een kam te scheren? Enkel omdat ze Pakistaans zijn zijn ze verdacht? Dat is best erg...
Dat is erg idd, maar wel een logische reactie. De plegers van de aanslagen zagen er ook alledaags uit, dus het wantrouwen is wel begrijpelijk.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_29238509
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 16:14 schreef Nokia3310 het volgende:
Tja, je ziet het overal en altijd...

Molukkers hebben ook de gevolgen ondervonden van de treinkapingen om maar wat te zeggen.

Mensen weten niet waar ze aan toe zijn en zoeken de makkelijkste weg om hun frustraties te uitten.

Als alle aanslagen van de afgelopen jaren door Nederlanders werden gepleegd werd ik ook met de nek aangeken op vakantie hoor, een illusie als je denkt dat mensen die scheiding kunnen maken.
Yeah baby Yeah!
pi_29241558
quote:
Britse politie arresteert twee verdachten '21/7' (video)

Uitgegeven: 29 juli 2005 13:57
Laatst gewijzigd: 29 juli 2005 17:06

LONDEN - De Britse politie heeft tijdens de grote antiterreuroperatie in Londen twee daders van de mislukte terreuraanslagen van donderdag 21 juli gearresteerd. Dat heeft de Britse zender Sky News vrijdagmiddag gemeld. De politie wilde later in de middag de berichten nog niet bevestigen maar zei wel dat er in totaal drie personen zijn gegrepen bij invallen op twee adressen in het westen van de stad.

Bekijk video:
Modem/ Breedband

"De politie heef twee mannen gearresteerd op één adres en een derde persoon op een tweede adres. Ze worden naar het centrum van Londen overgebracht om verder ondervraagd te worden", maakten de autoriteiten bekend.

Volgens Engelse bronnen is de man op bovenstaande foto vrijdagmiddag opgepakt

BBC-radio hield het op basis van politiebronnen nog op één arrestant die direct betrokken zou zijn geweest bij de mislukte aanslagen van 21 juli. Het zou gaan om de man die in een trein in het metrostation Oval vergeefs een bom probeerde te laten ontploffen.

Mocht Sky News het bij het rechte eind hebben, dan zijn drie van de vier daders van de aanslagen in hechtenis. Woensdag werd in Birmingham al een eerste hoofdverdachte opgepakt. Het ging om de 24-jarige Somaliër Yassin Hassan Omar.

Volgens de BBC is de grote operatie die vrijdagmiddag in het westen van de stad begon niet van tevoren gepland. De acties zouden een uur, nadat de politie was getipt, zijn begonnen.

Helikopter

Agenten met machinegeweren en gasmaskers en ondersteund met een helikopter hebben vrijdag een groot deel van de wijk Notting Hill afgezet. Media kregen een uur lang een verbod over de acties, die op ten minste twee plekken plaatsvonden, te berichten.

Op televisiebeelden was te zien hoe een gearresteerde man in een wit forensisch pak in een auto met zwaailichten werd weggereden. Een ooggetuige zag hoe drie mannen met rugzakken in een auto werden weggevoerd.

Bivakmutsen

Een ooggetuige deed voor de BBC-radio rechtstreeks verslag van onderhandelingen die agenten met bivakmutsen op voerden met een man in een flat. Zij droegen de man, die ze Mohammed noemden, een uur lang op zich uit te kleden en het gebouw te verlaten. Even na 14.30 uur klonken enkele explosies en werd het weer stil in de straat.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 29 juli 2005 @ 18:09:34 #284
6941 APK
Factual, I think.
pi_29241628
quote:
Een ooggetuige zag hoe drie mannen met rugzakken in een auto werden weggevoerd.
Lekkere betrouwbare ooggetuige als je de rest van het bericht leest.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_29241683
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 18:09 schreef APK het volgende:

[..]

Lekkere betrouwbare ooggetuige als je de rest van het bericht leest.
ooggetuigen zijn zelden betrouwbaar, dat zou je toch moeten weten, APK
vraag 10 getuigen van een autoongeluk van welke kant welke auto kwam en je krijgt minimaal 5 verschillende versies
  vrijdag 29 juli 2005 @ 18:27:53 #286
6941 APK
Factual, I think.
pi_29242072
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 18:11 schreef milagro het volgende:

ooggetuigen zijn zelden betrouwbaar, dat zou je toch moeten weten, APK
vraag 10 getuigen van een autoongeluk van welke kant welke auto kwam en je krijgt minimaal 5 verschillende versies
Ja.
Toch blijven dat soort dingen hangen, ik lees nog regelmatig berichten dat die Braziliaan ook een rugzak gedragen zou hebben en uit hetzelfde huis kwam waar een verdacht persoon zou wonen.

Leuk dat ze heel snel de CCTV beelden van de vermoedelijke daders vrijgeven, maar het zou natuurlijk slim zijn geweest van de politie om ook stills van die over een hek springende (op een Aziaat lijkende) Braziliaanse zelfmoordenaar, behangen met bommen en draden in een dikke winterjas met rugzak te publiceren.
In dat geval zou je kunnen denken: Verdomd, ik snap dat ze dachten dat het een Al Qa'ida terrorist was.
pi_29242383
Alle vier gepakt. Vierde opgepakt in Rome.
pi_29243632
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 18:27 schreef APK het volgende:

[..]

Ja.
Toch blijven dat soort dingen hangen, ik lees nog regelmatig berichten dat die Braziliaan ook een rugzak gedragen zou hebben en uit hetzelfde huis kwam waar een verdacht persoon zou wonen.

Leuk dat ze heel snel de CCTV beelden van de vermoedelijke daders vrijgeven, maar het zou natuurlijk slim zijn geweest van de politie om ook stills van die over een hek springende (op een Aziaat lijkende) Braziliaanse zelfmoordenaar, behangen met bommen en draden in een dikke winterjas met rugzak te publiceren.
In dat geval zou je kunnen denken: Verdomd, ik snap dat ze dachten dat het een Al Qa'ida terrorist was.
de verdenking begon omdat de man uit een verdacht en dus onder observatie staand huis kwam, daarna kwam de eventuele jas, en daarna het feit dat hij wegrende, een metrostation in (al dan niet over een hekje springend, zijn familie zegt dat hij een kaartje had, maar ja of dat nu zo'n betrouwbare bron is..).
maar goed, die discussie hoort in een ander topic en heb ik wel gehad nu.

ik vind het iig fantastisch dat ze deze heerschappen zo snel al te pakken hebben
  vrijdag 29 juli 2005 @ 19:30:50 #289
6941 APK
Factual, I think.
pi_29243911
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 19:23 schreef milagro het volgende:

de verdenking begon omdat de man uit een verdacht en dus onder observatie staand huis kwam,
Huizenblok....
quote:
daarna kwam de eventuele jas,
Precies, 'eventuele'. Een spijkerjack is geen dikke winterkleding....
quote:
en daarna het feit dat hij wegrende, een metrostation in (al dan niet over een hekje springend, zijn familie zegt dat hij een kaartje had, maar ja of dat nu zo'n betrouwbare bron is..).
Kom maar op met die CCTV beelden waar ze zo scheutig mee zijn.
quote:
maar goed, die discussie hoort in een ander topic en heb ik wel gehad nu.
Ik niet, waarom hoort dat in een ander topic
quote:
ik vind het iig fantastisch dat ze deze heerschappen zo snel al te pakken hebben
Als het de juiste personen zijn.
pi_29244254
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 19:30 schreef APK het volgende:

[..]

Huizenblok....
[..]

Precies, 'eventuele'. Een spijkerjack is geen dikke winterkleding....
[..]

Kom maar op met die CCTV beelden waar ze zo scheutig mee zijn.
[..]

Ik niet, waarom hoort dat in een ander topic
[..]

Als het de juiste personen zijn.
Dat spijkerjack is meen ik ook maar een getuigenverklaring weer, APK, wat de man nu precies aan had is mij iig niet duidelijk, boeit me ook niet, rennen in die specifieke week op die specifieke plek op die specifieke dag met die specifieke omstandigheden nl vergeven van de gewapende politie, is m.i. gewoon dom, klaar.
Verder verwijs ik je naar Vervolg doodgeschoten Braziliaan door Londonse politie , kun je met anderen tot in de treure door wellessen en nietussen
  vrijdag 29 juli 2005 @ 19:55:28 #291
6941 APK
Factual, I think.
pi_29244837
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 19:39 schreef milagro het volgende:

Verder verwijs ik je naar Vervolg doodgeschoten Braziliaan door Londonse politie , kun je met anderen tot in de treure door wellessen en nietussen
Doe zelf maar, Milagro. Ik vind het relevant in dit topic.

In die specifieke week op die specifieke plek op die specifieke dag hadden ze hem gewoon dood moeten schieten toen hij eerder de bus nam.
Toch
pi_29244991
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 19:55 schreef APK het volgende:

[..]

Doe zelf maar, Milagro. Ik vind het relevant in dit topic.

In die specifieke week op die specifieke plek op die specifieke dag hadden ze hem gewoon dood moeten schieten toen hij eerder de bus nam.
Toch
ja!

ik ga eens een hapje eten
  vrijdag 29 juli 2005 @ 20:48:20 #293
80268 kLowJow
That's Gay
pi_29246483
In dat andere topic is het zelfs nog relevanter.
pi_29291165
Verdachte aanslagen: We wilden alleen paniek zaaien

ROME - "We wilden niemand doden. Alleen paniek zaaien." Dat heeft een vrijdag in Rome opgepakte man verklaard die wordt verdacht van de mislukte bomaanslagen in Londen op 21 juli. Volgens de Italiaanse krant La Repubblica heeft de man zijn aandeel bekend. De krant zegt dit te hebben vernomen uit politiekringen.

De man, die de politie aanduidt als Osman Hussain, zou hebben verklaard vanuit Londen naar Italië te zijn gevlucht. "Ik ben naar Rome gekomen omdat ik niet wist waar ik naar toe moest."

De Londense politie is zaterdag druk bezig met het verhoren van de hoofdverdachten. Vrijdag zijn Ramzi Mohammed (van de mislukte aanslag in ondergrondsestation Oval) en Muktar Said Ibrahim (die een bus wilde opblazen) opgepakt bij een politieactie in een appartementengebouw in het westen van de hoofdstad. Een vierde man die vastzit is Yassin Hassan Omar. Hij is woensdag in Birmingham opgepakt. De Britse pers meldt dat een van de andere vrijdag opgepakte verdachten Wahbi Mohammed is, de 23-jarige broer van Ramzi Mohammed.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 31 juli 2005 @ 13:39:37 #295
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_29291245
Tuurlijk, paniek zaaien, dat doe je maar in de gevangenis de komende jaren
pi_29291252
quote:
Op zondag 31 juli 2005 13:36 schreef Meki het volgende:

"We wilden niemand doden. Alleen paniek zaaien."
Natúúrlijk!
  zondag 31 juli 2005 @ 23:12:14 #297
80268 kLowJow
That's Gay
pi_29309039
quote:
"Derde terreurcel in Londen"

In Groot-Brittannië staat een derde islamitische terreurgroep klaar om aanslagen te plegen. De krant The Sunday Times schrijft dat op gezag van bronnen bij de politie en de inlichtingendiensten.

Deze groep, die los staat van de cellen die verantwoordelijk waren voor de aanslagen op 7 en 21 juli, zou afgelopen donderdag bommen hebben willen laten afgaan in het openbaar vervoer in Londen.

Die dag was de politie massaal op de been in de stad. Scotland Yard liet toen echter weten dat er niets aan de hand was. Er zou slechts een oefening worden gehouden om de Londenaren gerust te stellen.

Heathrow
Volgens een andere Britse krant, News of the World, heeft een taxichauffeur in een berm bij de Londense luchthaven Heathrow een tas met negentien paspoorten, visa, werkvergunningen en andere documenten gevonden.

De paspoorten stonden op naam van staatsburgers uit Pakistan, India, Groot-Brittannië, Nepal en Zuid-Afrika. De pasfoto's kwamen met andere namen voor op de documenten.

In de tas zat ook een brief voor iemand in Dewsbury, in het noorden van Engeland. Daar woonde Mohammed Sidique Khan, één van de zelfmoordterroristen die zichzelf op 7 juli opbliezen in Londen.

Italië
In verband met de mislukte aanslagen van 21 juli in Londen zitten inmiddels twaalf mensen vast, onder wie de vier mannen die de bommen geplaatst zouden hebben.

Eén van hen is zaterdag opgepakt in Rome. Het gaat om een Brit van Ethiopische afkomst, die in het huis van zijn broer verbleef. Ook deze broer is gearresteerd.

Volgens hem was het de bedoeling dat de aanslagen mislukten. Ze waren bedoeld als politieke stellingname tegen de oorlog in Irak.

Brescia
Er is vandaag opnieuw een broer van deze verdachte aangehouden. De Italiaanse politie heeft de hem in de stad Brescia lange tijd ondervraagd.

De broer is zelf geen terreurverdachte. Hem wordt ten laste gelegd dat hij belastende documenten heeft verstopt of vernietigd.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 16:27:29 #298
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_29362512
Een gedeelte van het centrun van London is afgezet.

Hopen op vals alarm.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 16:40:14 #299
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_29362899
Police are investigating a security alert on a bus in central London, near King's Cross.

There are reports of a smoking bus on Gray's Inn Road, which has been closed in both directions as has Euston Road.

Police and fire services are attending, and a bomb disposal unit is due but it is unclear if there was a suspect package on board.

A cordon has been put in place as a precaution, but at present there are no reports of an explosion, police said.

Some passengers were reported to have suffered from smoke inhalation and London Ambulance has sent two ambulances to the scene.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_29363014
Gaan we weer
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')