Te zien op National Geographic Channel:quote:Earth Investigated: Loch Ness Investigated
De legende van het monster van Loch Ness gaat bijna 1500 jaar terug. Meer dan 1000 ooggetuigen en talloze foto's en films lijken de waarheid van de legende aan te tonen. Wat maakt het zo hardnekkig?
Nee, al het bewijs aan foto's en filmpjes op dit moment kan verklaard worden dat het wellicht iets anders is dan een monster. Wat blijft staan zijn de vele waarnemingen die de afgelopen honderden jaren zijn verzameld. Ik denk dat er bij deze waarnemingen wel een kern van waarheid in zit dat er een groot dier in het meer zit, maar dan denk ik eerder aan een grote steur die daar ook kunnen voorkomen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 09:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik denk dat we tegenwoordig wel kunnen stellen dat het vrijwel onhoudbaar is om vol te houden dat het monster bestaat. Is er eigenlijk nog wel "bewijs" wat niet twijfelachtig is? Dan heb ik het niet over foto's of filmpjes waar je nauwelijks iets op kan zien.
Of om Nessi te proevenquote:Op woensdag 20 juni 2007 12:52 schreef Urquhart het volgende:
Ik wil trouwens ooit nog een keer op vakantie naar Loch Ness, om een weekje ofzo de sfeer te proeven.
da's nou juist één van de redenen dat dat verhaal zo hardnekkig isquote:Op woensdag 20 juni 2007 12:52 schreef Urquhart het volgende:
Ik wil trouwens ooit nog een keer op vakantie naar Loch Ness,proeven.
Mwah, ik denk dat er tegenwoordig nog maar erg weinig echte believers zijn. Je zal ze altijd houden natuurlijk, zoals je ook altijd mensen houdt die denken dat de maanlanding nep was en het versterkt broeikaseffect een complot bedacht door duizenden wetenschappers en politici... De tijd dat het bestaan van Nessie als serieuze mogelijkheid werd gezien ligt nu wel achter ons.quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:08 schreef osho het volgende:
[..]
da's nou juist één van de redenen dat dat verhaal zo hardnekkig is
het gaat me ook niet om echte believers, maar om de toeristen die sfeer gaan proeven bij Loch Ness. De sfeer wordt gewekt door je eigen gevoel bij de omgeving door wat je erover gelezen hebt en de souvenirwinkeltjesquote:Op donderdag 21 juni 2007 08:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat er tegenwoordig nog maar erg weinig echte believers zijn. Je zal ze altijd houden natuurlijk, zoals je ook altijd mensen houdt die denken dat de maanlanding nep was en het versterkt broeikaseffect een complot bedacht door duizenden wetenschappers en politici... De tijd dat het bestaan van Nessie als serieuze mogelijkheid werd gezien ligt nu wel achter ons.
Och, laat die mensen ook een centje bijverdienen. Ik vind het pas twijfelachtig worden als ze zelf foto's of videotjes gaan bewerken en die als "bewijs" voor het bestaan van Nessie verkopen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:35 schreef osho het volgende:
[..]
het gaat me ook niet om echte believers, maar om de toeristen die sfeer gaan proeven bij Loch Ness. De sfeer wordt gewekt door je eigen gevoel bij de omgeving door wat je erover gelezen hebt en de souvenirwinkeltjes
quote:Op maandag 25 juni 2007 11:46 schreef DeHovenier het volgende:
Bewijs!
http://www.liveleak.com/view?i=e40_1181940619
Ohja natuurlijk.quote:Op maandag 25 juni 2007 12:40 schreef Badabingea het volgende:
Het wordt weer vakantie tijd en ja, dit is een manier om mensen erheen te lokken
Wake up, inkomsten...
Linkje? Discovery is een televisie kanaal.quote:
die eerste foto lijkt me vooral een boomstronk ofzoquote:Op maandag 25 juni 2007 16:44 schreef Ticker het volgende:
[..]
Linkje? Discovery is een televisie kanaal.
Ik weet in ieder geval wel dat dit een foto is uit die opname:
[ afbeelding ]
Later is daar dit van gemaakt
[ afbeelding ]
Ik weet in iedergeval wel dat er duidelijk een bewegende vin zichtbaar was in de video op de sonar beelden.
heb je enig idee over hoeveel water we het dan hebbenquote:Op maandag 17 maart 2008 13:09 schreef Santegoeds.M het volgende:
WIj doen voor school een werkstuk over Mytische wezens en ik vooral over het monster van loch ness, dus ik dacht waarom pomp je dat meer niet gewoon leeg niet helemaal maar een klein beetje keer op keer en gebruik de sonar keer op keer en misschien vind je wel een doorgaang ergens naartoe en die leid misschien naar ''Nessie'' en natuurlijk het je ook andere meren waar ''monsters'' zijn gezien, zoals in japan en canada.
quote:Het is 37 kilometer lang en op het breedste deel 1,6 kilometer breed. De grootste diepte van het meer is 226 meter.
Om er nog maar over te zwijgen dat het niet zo goed is voor het plaatselijke ecosysteem.quote:Op maandag 17 maart 2008 13:17 schreef teamlead het volgende:
[..]
heb je enig idee over hoeveel water we het dan hebben
[..]
veel, maar maak dan een fabriek ofsow die grootte ijsblokken kan maken en die dumpen ze dan in de zee, is ook nog goed tegen ''global warming''quote:Op maandag 17 maart 2008 13:17 schreef teamlead het volgende:
[..]
heb je enig idee over hoeveel water we het dan hebben
[..]
Die bestaan wel echt ja, daar ben ik vrijwel van overtuigd, hele docu over gezien op disc/ngc over de sporen die er gevonden waren van dit soort slangen. Deze hadden ze gevonden in de regenwouden van brazillie. Sporen van 50 CM breed en ze hadden berekend dat die slang ongeveer een meter of 20 a 30 lang zou moeten zijn.quote:Op maandag 18 juli 2005 15:41 schreef Dr.Campbell het volgende:
[..]
In Canada hebben ze Ogopogo, is 'n soort reuzeslang volgens mij.
[ afbeelding ]
Wel super grote sporen vinden maar er niet achter aan gaanquote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:13 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Die bestaan wel echt ja, daar ben ik vrijwel van overtuigd, hele docu over gezien op disc/ngc over de sporen die er gevonden waren van dit soort slangen. Deze hadden ze gevonden in de regenwouden van brazillie. Sporen van 50 CM breed en ze hadden berekend dat die slang ongeveer een meter of 20 a 30 lang zou moeten zijn.
Ja, die sporen verdwijnen in het water, then what? En wat ze eten is onduidelijk, ze vermoeden dat ze het zelfde voedsel gebruiken als krokodillen (metname antilopen) ze zijn er namelijk nog geen tegen gekomen, deze dieren hebben geen skelet dus ook geen stoffelijke resten. Ze lieten wel zien dat er enorme eierschalen waren gevonden zo groot als 2 voetballen. En ik kan overigens ook engels, ze hadden het over 90 to 110 feet. Ze vergeleken hem inderdaad wel met de anaconda, die dus MAX 30feet (9 meter) is. Ik heb niet 1 docu gezien, wel meerdere.quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:40 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Wel super grote sporen vinden maar er niet achter aan gaanWat eet zo'n slang dan? Bomen? Krokodillen? Vast geen vogel eitjes.
En op Discovery/NGC zijn de vertaaldiensten soms een beetje dom. Dan wordt in het programma gezegd:
"This snake could be 30 or even 40 feet in length!"
En dat betekent dan:
"Deze slang kan wel 10 tot 12 meter lang zijn!"
Maar wordt vertaald als:
"Deze slang kan wel 30 tot 40 meter lang zijn!"
Want ja, ik heb de docu ook gezien. Een slang van 30 meter lang bestaat niet. Niet als diersoort in ieder geval, wellicht een tuinslang.
Wikiquote:Brazil is home to the anaconda, frequently described, controversially, as the largest snake on the planet. This water boa has been measured up to 30 feet (9.1 m) long, but historical reports note that native peoples and early European explorers claim anacondas from 50 to 100 feet (30 m) long.
quote:The Anaconda, as accepted by science, is a group of aquatic snakes, very similar to boas. They lie in wait for their prey underwater, their well-camouflaged green-grey skin concealing the tops of their heads, which are all that remain above the water. They will strike when animals come near to drink, and will either drown or suffocate them by crushing their bodies with muscular coils, before eating them head first. The largest recorded specimens were between fifteen and twenty feet long, though precise size is difficult to determine as the anaconda skins stretch a great deal once they have been removed, and photographs of live specimens often lack examples of scale.
However, deep in the tropical forests and swamps of South America, a different story can be heard. The etymology of the name is doubtful, but the Spanish-speakers in the region call it the ‘matatoro’, or ‘bull killer’, and anacondas of a far greater size than a mere twenty feet are said to take livestock and sometimes people on a regular basis.
In 1907, an explorer named Major Percy Fawcett travelled widely in the area and heard many accounts from local and native people of anacondas of over fifty feet in length. His own scepticism evaporated, however, when he shot a massive anaconda swimming in the Rio Negro close to his boat. He measured it as 62 feet. In 1933, a ninety-foot one was said to have been killed by the Rio Oiapoc, a claim backed up by the Brazil-Columbia Boundary Commission, and a photograph discovered in 1948 is believed to show a hundred-foot monster snake, also found in the Rio Oiapoc area. A three-foot snake’s rib was also said to have been found on the banks of the Rio Purus, which would suggest that snakes as long as 150 feet could exist, though the rib was never analysed.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |