abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 juni 2007 @ 06:19:06 #161
175029 TherAngelina
Cigarettes & Alcohol.
pi_50290544
Ik geloof het wel ja . Ik ben erg naïef, maar toch... ik geloof dat er diep in oceanen - waar mensen niet komen kunnen - sowieso erg veel leeft dat wij misschie wel nooit zullen zien. Ik vind 'Het monster van Loch Ness' erg interessant en ik weet iet of er daadwerkelijk zo'n 'monster' daar rondzwemt, maar ergens, ja.
Because I'm so clever.
But clever ain't wise.
  zondag 10 juni 2007 @ 06:22:07 #162
175029 TherAngelina
Cigarettes & Alcohol.
pi_50290548
Dat in dat laatste filmpje is toch 'gewoon' een zeeslang of zo?
Because I'm so clever.
But clever ain't wise.
  zondag 10 juni 2007 @ 10:55:18 #163
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_50291890
Da's gewoon een of andere grote vis.
(Un)masking for the greater good.
pi_50513841
Ik dacht gelezen te hebben dat aanstaande dinsdag op National Geographic weer een documentaire over Loch Ness komt.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 10:44:21 #165
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_50513937
Je hebt gelijk.
quote:
Earth Investigated: Loch Ness Investigated

De legende van het monster van Loch Ness gaat bijna 1500 jaar terug. Meer dan 1000 ooggetuigen en talloze foto's en films lijken de waarheid van de legende aan te tonen. Wat maakt het zo hardnekkig?
Te zien op National Geographic Channel:
- 19 juni, 22.30 uur
- 20 juni, 2.00 uur
- 24 juni, 20.00 uur
- 25 juni, 1.00 uur
- 25 juni, 14.00 uur
- 26 juni, 3.00 uur
- 8 juli, 14.00 uur

Dus als je 't dinsdag mist, dan is er nog een herkansing
pi_50513966
En in de reeks komen ook nog dingen aanbod als Yeti, Bigfoot etc. Dat zijn de documentaires waarom ik naar Discovery of National Geographic kijk
De autoprogramma's kwamen ondertussen mijn neus uit op die zenders.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 10:50:34 #167
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_50514049
Earth Investigated is idd leuk. Kijkt 't ook vaak.

NGC heeft autoprogramma's. Discovery heeft motorprogramma's..
  zondag 17 juni 2007 @ 10:37:00 #168
138448 PeZu
Suspended animation
pi_50539130
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  Moderator zondag 17 juni 2007 @ 19:49:10 #169
8781 crew  Frutsel
pi_50553238
National Geo Channel besteedt de komende periode weer wat tijd aan Lochness

Earth Investigated: Loch Ness Investigated

De legende van het monster van Loch Ness gaat bijna 1500 jaar terug. Meer dan 1000 ooggetuigen en talloze foto's en films lijken de waarheid van de legende aan te tonen. Wat maakt het zo hardnekkig?

Wanneer te Zien:
19 juni, 22.30 uur
20 juni, 2.00 uur
24 juni, 20.00 uur
25 juni, 1.00 uur
25 juni, 14.00 uur
26 juni, 3.00 uur
8 juli, 14.00 uur
pi_50641746
Interessante documentaire. Hoewel ik moet zeggen dat ik alles wat betreft Loch Ness interessant vind, want ben al jaren gefascineerd door het onderwerp. Ik heb al vele boeken en documentaires gezien, dus wat dat betreft kwam er weinig nieuws in voor.

Ze geven wel goede verklaringen voor die waarnemingen, waardoor het plesiosaurus-verhaal (helaas) de ijskast in kan. Het lijkt mij inderdaad een combinatie van drijvend hout en wellicht een grote steur, die de waarnemingen veroorzaakt.
pi_50642794
Ik denk dat we tegenwoordig wel kunnen stellen dat het vrijwel onhoudbaar is om vol te houden dat het monster bestaat. Is er eigenlijk nog wel "bewijs" wat niet twijfelachtig is? Dan heb ik het niet over foto's of filmpjes waar je nauwelijks iets op kan zien.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_50642883
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik denk dat we tegenwoordig wel kunnen stellen dat het vrijwel onhoudbaar is om vol te houden dat het monster bestaat. Is er eigenlijk nog wel "bewijs" wat niet twijfelachtig is? Dan heb ik het niet over foto's of filmpjes waar je nauwelijks iets op kan zien.
Nee, al het bewijs aan foto's en filmpjes op dit moment kan verklaard worden dat het wellicht iets anders is dan een monster. Wat blijft staan zijn de vele waarnemingen die de afgelopen honderden jaren zijn verzameld. Ik denk dat er bij deze waarnemingen wel een kern van waarheid in zit dat er een groot dier in het meer zit, maar dan denk ik eerder aan een grote steur die daar ook kunnen voorkomen.

En natuurlijk een belangrijk aspect bij de waarnemingen is dat men iets wil zien. Vandaar dat doodgewone dingen als stukken hout of watervogels ineens voor een monster worden aangezien.
pi_50649795
Ik wil trouwens ooit nog een keer op vakantie naar Loch Ness, om een weekje ofzo de sfeer te proeven.
pi_50659085
Jammer, ik weet nog dat ik als kind het een enorm fascinerend idee vond dat er misschien nog een soort van dinosauriër in schotland rondzwom.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_50680580
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:52 schreef Urquhart het volgende:
Ik wil trouwens ooit nog een keer op vakantie naar Loch Ness, om een weekje ofzo de sfeer te proeven.
Of om Nessi te proeven
Hoe zou dat smaken zo'n plesiosaurus
pi_50680686
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:52 schreef Urquhart het volgende:
Ik wil trouwens ooit nog een keer op vakantie naar Loch Ness,proeven.
da's nou juist één van de redenen dat dat verhaal zo hardnekkig is
pi_50680985
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:08 schreef osho het volgende:

[..]

da's nou juist één van de redenen dat dat verhaal zo hardnekkig is
Mwah, ik denk dat er tegenwoordig nog maar erg weinig echte believers zijn. Je zal ze altijd houden natuurlijk, zoals je ook altijd mensen houdt die denken dat de maanlanding nep was en het versterkt broeikaseffect een complot bedacht door duizenden wetenschappers en politici... De tijd dat het bestaan van Nessie als serieuze mogelijkheid werd gezien ligt nu wel achter ons.
pi_50681040
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Mwah, ik denk dat er tegenwoordig nog maar erg weinig echte believers zijn. Je zal ze altijd houden natuurlijk, zoals je ook altijd mensen houdt die denken dat de maanlanding nep was en het versterkt broeikaseffect een complot bedacht door duizenden wetenschappers en politici... De tijd dat het bestaan van Nessie als serieuze mogelijkheid werd gezien ligt nu wel achter ons.
het gaat me ook niet om echte believers, maar om de toeristen die sfeer gaan proeven bij Loch Ness. De sfeer wordt gewekt door je eigen gevoel bij de omgeving door wat je erover gelezen hebt en de souvenirwinkeltjes
pi_50681108
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:35 schreef osho het volgende:

[..]

het gaat me ook niet om echte believers, maar om de toeristen die sfeer gaan proeven bij Loch Ness. De sfeer wordt gewekt door je eigen gevoel bij de omgeving door wat je erover gelezen hebt en de souvenirwinkeltjes
Och, laat die mensen ook een centje bijverdienen. Ik vind het pas twijfelachtig worden als ze zelf foto's of videotjes gaan bewerken en die als "bewijs" voor het bestaan van Nessie verkopen.
pi_50815055
Children of the night. What music they make.
pi_50815082
  maandag 25 juni 2007 @ 11:53:31 #182
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_50815262
Het schijnt dat daar toch nauwelijks vis in dat meer zwemt,waar moet dat beest dan van leven/ Ook zou hij al bijna 100 jaar moeten zijn ofso...
pi_50816661
Het wordt weer vakantie tijd en ja, dit is een manier om mensen erheen te lokken

Wake up, inkomsten...
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_50819608
quote:
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  maandag 25 juni 2007 @ 16:31:42 #185
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_50825043
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:40 schreef Badabingea het volgende:
Het wordt weer vakantie tijd en ja, dit is een manier om mensen erheen te lokken

Wake up, inkomsten...
Ohja natuurlijk. Bedankt voor het wakker schudden.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  maandag 25 juni 2007 @ 16:44:10 #186
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_50825414
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 08:50 schreef Patch het volgende:

[..]

nogmaals: linkje?
Linkje? Discovery is een televisie kanaal.

Ik weet in ieder geval wel dat dit een foto is uit die opname:

Later is daar dit van gemaakt

Ik weet in iedergeval wel dat er duidelijk een bewegende vin zichtbaar was in de video op de sonar beelden.

[ Bericht 12% gewijzigd door Ticker op 25-06-2007 22:39:21 ]
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  maandag 25 juni 2007 @ 22:38:07 #187
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_50838948
  zondag 15 juli 2007 @ 11:46:20 #188
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_51484220
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  maandag 17 maart 2008 @ 13:09:04 #189
207708 Santegoeds.M
Emos ARE for Hitting (y)
pi_57430544
WIj doen voor school een werkstuk over Mytische wezens en ik vooral over het monster van loch ness, dus ik dacht waarom pomp je dat meer niet gewoon leeg niet helemaal maar een klein beetje keer op keer en gebruik de sonar keer op keer en misschien vind je wel een doorgaang ergens naartoe en die leid misschien naar ''Nessie'' en natuurlijk het je ook andere meren waar ''monsters'' zijn gezien, zoals in japan en canada.

(ps: voor alle mensen die het leuk vinden om te zeggen dat ik (en mijn andere groepsleden) moedeloos zijn en op deze manier ons huiswerk probere afte krijgen hebben het mooi mis, want ons huiswerk = op een disscussie forum zoeken naar informatie over MYTISCHE WEZENS, alvast bedankt en ik hoop dat er goed gereagerd word, na 233 dagen:P)
  maandag 17 maart 2008 @ 13:13:08 #190
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_57430609
quote:
Op maandag 25 juni 2007 16:44 schreef Ticker het volgende:

[..]

Linkje? Discovery is een televisie kanaal.

Ik weet in ieder geval wel dat dit een foto is uit die opname:

[ afbeelding ]

Later is daar dit van gemaakt

[ afbeelding ]

Ik weet in iedergeval wel dat er duidelijk een bewegende vin zichtbaar was in de video op de sonar beelden.
die eerste foto lijkt me vooral een boomstronk ofzo
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  maandag 17 maart 2008 @ 13:17:51 #191
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_57430711
quote:
Op maandag 17 maart 2008 13:09 schreef Santegoeds.M het volgende:
WIj doen voor school een werkstuk over Mytische wezens en ik vooral over het monster van loch ness, dus ik dacht waarom pomp je dat meer niet gewoon leeg niet helemaal maar een klein beetje keer op keer en gebruik de sonar keer op keer en misschien vind je wel een doorgaang ergens naartoe en die leid misschien naar ''Nessie'' en natuurlijk het je ook andere meren waar ''monsters'' zijn gezien, zoals in japan en canada.
heb je enig idee over hoeveel water we het dan hebben
quote:
Het is 37 kilometer lang en op het breedste deel 1,6 kilometer breed. De grootste diepte van het meer is 226 meter.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_57430862
Er zit geen monster in dat meer, hoe graag ik het stiekem ook gewild zou hebben Waar ik wel aan denk is eventueel een grote steur die veel waarnemingen verklaard. En daarnaast is er in Loch Ness ook sprake van een bepaald soort golven en luchtspiegeling wat ook al het een en ander verklaard.

En even voor Santegoeds.M, als je nog meer voorbeelden wilt hebben over mythische wezens moet je het maar even zeggen. Ik heb hier het boek "Cryptozoology A to Z" en daar staan al die wezens over de hele wereld in.
pi_57435600
quote:
Op maandag 17 maart 2008 13:17 schreef teamlead het volgende:

[..]

[..]
Om er nog maar over te zwijgen dat het niet zo goed is voor het plaatselijke ecosysteem.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 11:14:25 #194
207708 Santegoeds.M
Emos ARE for Hitting (y)
pi_57449283
quote:
Op maandag 17 maart 2008 13:17 schreef teamlead het volgende:

[..]

[..]
veel, maar maak dan een fabriek ofsow die grootte ijsblokken kan maken en die dumpen ze dan in de zee, is ook nog goed tegen ''global warming'' ,

PS: ik heb verder geen info meer nodig over andere wezens we zijn in een het aan het afronden, met deze disscussie en het vergelijken van elkaars werk is het wel af, maar toch bedankt:P
pi_57450435
quote:
Op maandag 18 juli 2005 15:41 schreef Dr.Campbell het volgende:

[..]

In Canada hebben ze Ogopogo, is 'n soort reuzeslang volgens mij.

[ afbeelding ]
Die bestaan wel echt ja, daar ben ik vrijwel van overtuigd, hele docu over gezien op disc/ngc over de sporen die er gevonden waren van dit soort slangen. Deze hadden ze gevonden in de regenwouden van brazillie. Sporen van 50 CM breed en ze hadden berekend dat die slang ongeveer een meter of 20 a 30 lang zou moeten zijn.
Lambo of Rekt
pi_57472706
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 12:13 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Die bestaan wel echt ja, daar ben ik vrijwel van overtuigd, hele docu over gezien op disc/ngc over de sporen die er gevonden waren van dit soort slangen. Deze hadden ze gevonden in de regenwouden van brazillie. Sporen van 50 CM breed en ze hadden berekend dat die slang ongeveer een meter of 20 a 30 lang zou moeten zijn.
Wel super grote sporen vinden maar er niet achter aan gaan Wat eet zo'n slang dan? Bomen? Krokodillen? Vast geen vogel eitjes.

En op Discovery/NGC zijn de vertaaldiensten soms een beetje dom. Dan wordt in het programma gezegd:
"This snake could be 30 or even 40 feet in length!"

En dat betekent dan:
"Deze slang kan wel 10 tot 12 meter lang zijn!"

Maar wordt vertaald als:
"Deze slang kan wel 30 tot 40 meter lang zijn!"

Want ja, ik heb de docu ook gezien. Een slang van 30 meter lang bestaat niet. Niet als diersoort in ieder geval, wellicht een tuinslang.
pi_57473123
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 11:40 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Wel super grote sporen vinden maar er niet achter aan gaan Wat eet zo'n slang dan? Bomen? Krokodillen? Vast geen vogel eitjes.

En op Discovery/NGC zijn de vertaaldiensten soms een beetje dom. Dan wordt in het programma gezegd:
"This snake could be 30 or even 40 feet in length!"

En dat betekent dan:
"Deze slang kan wel 10 tot 12 meter lang zijn!"

Maar wordt vertaald als:
"Deze slang kan wel 30 tot 40 meter lang zijn!"

Want ja, ik heb de docu ook gezien. Een slang van 30 meter lang bestaat niet. Niet als diersoort in ieder geval, wellicht een tuinslang.
Ja, die sporen verdwijnen in het water, then what? En wat ze eten is onduidelijk, ze vermoeden dat ze het zelfde voedsel gebruiken als krokodillen (metname antilopen) ze zijn er namelijk nog geen tegen gekomen, deze dieren hebben geen skelet dus ook geen stoffelijke resten. Ze lieten wel zien dat er enorme eierschalen waren gevonden zo groot als 2 voetballen. En ik kan overigens ook engels, ze hadden het over 90 to 110 feet. Ze vergeleken hem inderdaad wel met de anaconda, die dus MAX 30feet (9 meter) is. Ik heb niet 1 docu gezien, wel meerdere.

Edit;
quote:
Brazil is home to the anaconda, frequently described, controversially, as the largest snake on the planet. This water boa has been measured up to 30 feet (9.1 m) long, but historical reports note that native peoples and early European explorers claim anacondas from 50 to 100 feet (30 m) long.
Wiki

Oh en btw, ondanks dat die sporen bij het water eindigen zou ik er niet achteraan gaan, ik zou hard weglopen denk ik

Voor deze slangen is iig al meer bewijs dan dat monster van Lochness, ze vermoeden dan ook dat dit verdwaalde zeeslangen zijn die normaalgesproken in zoutwater dieptes leven.

[ Bericht 8% gewijzigd door EggsTC op 19-03-2008 12:06:57 ]
Lambo of Rekt
pi_57475346
Je maakt het nu wel heel spannend, een beest met zulke formaten zonder skelet, op het land? Dat is fysiek.. uh.. "lastig" (understatement) en dan hebben we het over een compleet andere diersoort die volkomen los staat van de slang. Slangen hebben een schedel, ruggewervel en talloze ribben.

Zelfs als dat allemaal kraakbeen zou zijn en snel vergaan in de natuur, dan zou je alsnog regelmatig resten moeten vinden. Daarnaast heeft kraakbeen als vervelende eigenschap dat het niet goed rekt, een lange, zware slang die dan een meter of twee overbrugt zou al snel enkele botbreuken oplopen.

En een bundel spieren zonder skelet van die afmetingen zouden al snel een vormeloze massa vormen. Zelfs als ze al bestaan zou de slang:

o Een groot, stevig skelet hebben
o Zware spieren hebben om alleen al te kunnen bewegen
o Geen jager zijn maar een aaseter
o Zich niet op land begeven

Wat betreft "meer bewijs dan het monster van Loch Ness... tja. Voorlopig zijn ze allebei niet meer dan spannende verhalen en mythes. Een slang van bijna een meter dik en 50 meter lang zonder skelet komt er bij mij niet in tenminste
pi_57476808
Met een skelet bedoel ik dan ook een skelet zoals de meeste dieren dat hebben, tuurlijk hebben ze wat botten want ze hebben ook kaken. Een apart geraamte, laten we het daarop houden. Maargoed dan zijn onze meningen verschillend. Van wat ik heb gezien erover geloof ik zelf wel dat er slangen of iig wezens van dat formaat aanwezig zijn op aarde. Een anaconda van een meter of 10 lang of een zelfde soort slang een flink formaat groter, voor mij niet echt onmogelijk. Die sporen, op plekken waar het voor een (normaal) mens vrijwel onmogelijk is om te komen vanwege dodelijke omgevingen en dieren(diep in jungles van het amazonegebied), komen ergens vandaan natuurlijk.

Dit bewijst inderdaad niet in zn geheel dat zo'n slang bestaat, mee eens. Het maakt het alleen best aannemelijk. Verder zijn er nog talloze dieren die nog niet ontdekt zijn, dat weten we allemaal, alleen dat is ook nog niet bewezen.
Lambo of Rekt
pi_57477729
Misschien een interessant stukje voor de geinteresseerden
quote:
The Anaconda, as accepted by science, is a group of aquatic snakes, very similar to boas. They lie in wait for their prey underwater, their well-camouflaged green-grey skin concealing the tops of their heads, which are all that remain above the water. They will strike when animals come near to drink, and will either drown or suffocate them by crushing their bodies with muscular coils, before eating them head first. The largest recorded specimens were between fifteen and twenty feet long, though precise size is difficult to determine as the anaconda skins stretch a great deal once they have been removed, and photographs of live specimens often lack examples of scale.

However, deep in the tropical forests and swamps of South America, a different story can be heard. The etymology of the name is doubtful, but the Spanish-speakers in the region call it the ‘matatoro’, or ‘bull killer’, and anacondas of a far greater size than a mere twenty feet are said to take livestock and sometimes people on a regular basis.

In 1907, an explorer named Major Percy Fawcett travelled widely in the area and heard many accounts from local and native people of anacondas of over fifty feet in length. His own scepticism evaporated, however, when he shot a massive anaconda swimming in the Rio Negro close to his boat. He measured it as 62 feet. In 1933, a ninety-foot one was said to have been killed by the Rio Oiapoc, a claim backed up by the Brazil-Columbia Boundary Commission, and a photograph discovered in 1948 is believed to show a hundred-foot monster snake, also found in the Rio Oiapoc area. A three-foot snake’s rib was also said to have been found on the banks of the Rio Purus, which would suggest that snakes as long as 150 feet could exist, though the rib was never analysed.
Lambo of Rekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')