abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28788735
Go Ahead speler Niels Kokmeijer breekt zijn been.
Niels Kokmeijer deel 2 - het trieste einde van een carriere
Rachid Bouaouzan tweede kans topic

De meeste volgers van het spelletje weten dat deze jonge Spartaan zijn loopbaan is 'begonnen' met een doldrieste actie met fatale gevolgen voor de voetbalcarričre van zijn tegenstander Niels Kokmeijer van Go Ahead Eagles. Na het uitzitten van zijn schorsing van tien wedstrijden kwam hij verrassend terug en speelde hij goed voor Sparta in de nacompetitie. Sparta promoveerde en dus is het logisch dat we Bouaouzan volgend jaar terug zien op het hoogste niveau.

Rachid Bouaouzan loopt op dit moment echter het risico dat hij de gevangenis in moet. Hij is door het OM aangeklaagd wegens zware mishandeling met opzet. De maximale straf is acht jaar achter de tralies.

vi.nl:
quote:
OM-Bouaouzan: zware mishandeling met opzet

Rachid Bouaouzan loopt het risico voor acht jaar achter de tralies te verdwijnen. Het Openbaar Ministerie legt de 21-jarige Spartaan zware mishandeling met opzet ten laste voor de overtreding die een einde maakte aan de voetbalcarričre van Niels Kokmeijer (27).
Bouaouzan bezorgde Kokmeijer in het duel met Go Ahead Eagles op Het Kasteel op 17 december 2004 onder meer een gecompliceerde beenbreuk en een slagaderlijke bloeding. Kokmeijer onderging diverse operaties, lag lang in het ziekenhuis en is nog altijd herstellende.

De reden waarom het incident niet kon worden afgedaan met de schorsing van tien duels door de KNVB is dat het OM van mening is dat Bouaouzan bewust wilde dat zijn tegenstander zwaar gewond zou raken. De poging tot zware mishandeling verdient een zwaardere straf dan alleen eentje van de tuchtcommissie van de KNVB, vindt justitie.

Op 27 juli moet Bouaouzan voor de rechter verschijnen. De maximale straf voor een vergrijp zoals de Rotterdamse aanvaller ten laste is gelegd, is een gevangenisstraf van acht jaar.
Hij is al op verschillende manieren gestraft. Ik hoop dat deze jonge gast (in februari is hij 21 geworden) nu gewoon weer mag voetballen en het liefst bij Sparta en het liefst goed. Op deze manier kan hij de herinnering uitwissen aan wat in 2004 gebeurde. Hij is een technische, handige aanvaller en helemaal geen breker of schopper. Ik hoop dat we dat volgend seizoen te zien krijgen. Laat hier weten of je er net zo over denkt. Ik roep wel op tot beschaving: vrijheid van meningsuiting impliceert ook een bepaalde verantwoordelijkheid.

Filmpje van 'De Overtreding'
pi_28788774
Waarschuwing: de beelden van de overtreding zijn schokkend te noemen.
  donderdag 14 juli 2005 @ 01:28:30 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_28788897
Nog een waarschuwing: voor het geval Jajong nog wat policy-overtredende uitspraken wil doen: niet doen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_28788923
Die gast hoeft van mij nooit meer te voetballen.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_28789158
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 01:29 schreef Sjakie01 het volgende:
Die gast hoeft van mij nooit meer te voetballen.
Wat als de elleboog van Wouters, meneer Gascoigne op z'n slaap had geraakt en die zou komen te overlijden? Nooit meer laten voetballen ? Levenslang ? Standrechtelijke executie? Bij sport hoort nou eenmaal een zeker risico en uiteraard is Bouazan een vreselijke overtreding begaan, maar dat komt zo vaak voor op het voetbalveld. Sommige mensen zijn zó ongelooflijk opportunistisch, dat ik er gewoon moe van word.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 14 juli 2005 @ 01:42:28 #6
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_28789223
Ik vind eerlijk gezegd niet dat dat de tackle op het eerste gezicht erger leek dan de gemiddelde Italiaanse tackle in de Serie A. Het leek er een beetje op alsof hij Kokmeijer gewoon net verkeerd raakte. Ik vind het gewoon een geval van pech (voor beiden).

Ik ben het dus schrikbarend genoeg ( ) met cultheld eens.
2000 light years from home
pi_28789315
Als hij de bak in moet, dan moeten er nog een heleboel anderen volgen. Ze doen net alsof dit de eerste zware overtreding is in het voetbal.
Alleen maar omdat iemand ernstig gewond is geraakt, is er veel ophef. Maar er zijn veel meer overtredingen geweest die net zo erg waren, maar waarbij gelukkig niemand gewond is geraakt.
  donderdag 14 juli 2005 @ 01:49:56 #8
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28789384
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 01:46 schreef calvobbes het volgende:
Als hij de bak in moet, dan moeten er nog een heleboel anderen volgen. Ze doen net alsof dit de eerste zware overtreding is in het voetbal.
Alleen maar omdat iemand ernstig gewond is geraakt, is er veel ophef. Maar er zijn veel meer overtredingen geweest die net zo erg waren, maar waarbij gelukkig niemand gewond is geraakt.
dus misschien minder erg waren? voor bijna-moord krijg je ook minder dan voor moord.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_28789398
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 01:49 schreef zoalshetis het volgende:

dus misschien minder erg waren? voor bijna-moord krijg je ook minder dan voor moord.
Een bijna moord komt ook voor de rechter.
pi_28789451
Ik vind niet dat hij de gevangenis in moet, maar ik vind wel dat hij een behoorlijke voetbalstraf moet krijgen. Cultheld haalt verscheidene voorbeelden aan, maar geen van allen zijn daadwerkelijk gebeurd, waarschijnlijk omdat deze spelers zich toch inhielden toen zij met de acktie bezig waren. Je beseft echt wel dat je een speler met een bepaalde acktie vreselijk kan verminken.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  donderdag 14 juli 2005 @ 01:55:46 #11
6941 APK
Factual, I think.
pi_28789472
Ik zie ze wel vaker op die manier gemaakt worden op tv.

Jammer dat de carriere van het slachtoffer voorbij is, maar gevangenisstraf lijkt mij totaal belachelijk.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_28789509
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 01:54 schreef Sjakie01 het volgende:

Je beseft echt wel dat je een speler met een bepaalde acktie vreselijk kan verminken.
Zo'n beetje elke tackle kan iemand vreselijk verminken.
Als je verkeerd neerkomt kan zelfs een kleine overtreding al ernstige verwondingen opleveren.

Gezien de vele rode kaarten die worden uitgedeeld lijkt het erop dat veel voetballers niet beseffen wat voor een leed ze aan kunnen richten.

[ Bericht 1% gewijzigd door calvobbes op 14-07-2005 02:04:07 ]
  donderdag 14 juli 2005 @ 02:00:32 #13
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28789569
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 01:55 schreef APK het volgende:
Ik zie ze wel vaker op die manier gemaakt worden op tv.

Jammer dat de carriere van het slachtoffer voorbij is, maar gevangenisstraf lijkt mij totaal belachelijk.
idd
pi_28789609
Wat een gedoe. Overtredingen horen bij het voetbal. Met wat meer pech had ik ook iemand invalidi kunnen schokken, en ik ben zelf ook wel eens goed weggekomen. Ze hadden pech. Niet zeuren. 1 jaar schorsen. Klaar. Niels wist dat dit kon gebeuren. Hij heeft zelf ook zat overtredingen gemaakt. En dan nu een beetje zielig lopen doen. Zeikerd.
  donderdag 14 juli 2005 @ 02:05:46 #15
83238 s0d
no fear..
pi_28789657
die vieze overtreding van totti op het afgelopen ek was erger.. het is wel pech dat deze overtreding zon ernstige gevolgen heeft.. de man kan waarschijnlijk nooit meer fatsoenlijk lopen, laat staan voetballen...

ik kan het eigenlijk niet beter verwoorden dan wim kieft in voetbal insite:

het is een moment van onwetendheid.. je krijgt geen penalty en denkt niet na.. je denkt ook niet aan de gevolgen..

idd het is pech dat deze overtreding zon gevolgen heeft, maar ik heb ergere gezien..

gevangenisstraf gaat ver..
face your fears.. live your dreams..
pi_28789659
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 02:03 schreef Dirman het volgende:
Zeikerd.
Ja, inderdaad. Dat iemand een idiote overtreding op je kan maken waardoor je nooit meer normaal zult lopen is het risico van 't vak

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2005 02:06:12 ]
pi_28789672
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 02:05 schreef s0d het volgende:
het is een moment van onwetendheid.. je krijgt geen penalty en denkt niet na.. je denkt ook niet aan de gevolgen..
Dat deden die joches die stoeptegels van een brug af gooiden helaas ook niet
pi_28789720
Ik ben het tot ver eens met Dirman. Jammer van de laatste 2 zinnen.
  donderdag 14 juli 2005 @ 02:10:16 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_28789724
De discussie over die overtreding is al lang geweest trouwens, deze 3e ronde van dit topic gaat met name over de eis van het OM en of dat realiseerbaar is.
Laten we het daarbij proberen te houden?
De mogelijke juridische basis in combinatie met die overtreding?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_28789731
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 02:06 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Dat iemand een idiote overtreding op je kan maken waardoor je nooit meer normaal zult lopen is het risico van 't vak
Precies.
pi_28789737
Dat is een vergelijking van niks, die deden dat puur om iemand in ieder geval zo erg mogelijk te verwonden
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_28789768
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 02:10 schreef Nashje het volgende:
Ik ben het tot ver eens met Dirman. Jammer van de laatste 2 zinnen.
Het is ook wel begrijpelijk dat hij zo doet, maar het is jammer dat hij het niet van de andere kant bekijkt. Alhoewel ik me kan voorstellen dat dit heel moeilijk is in deze situatie.
pi_28789773
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 02:11 schreef Jajong het volgende:
Dat is een vergelijking van niks, die deden dat puur om iemand in ieder geval zo erg mogelijk te verwonden
Dan heb je die zaak niet bepaald gevolgd
pi_28789784
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 02:10 schreef golfer het volgende:
De discussie over die overtreding is al lang geweest trouwens, deze 3e ronde van dit topic gaat met name over de eis van het OM en of dat realiseerbaar is.
Laten we het daarbij proberen te houden?
De mogelijke juridische basis in combinatie met die overtreding?
Ze vervolgen hem voor zware mishandeling, maar wat is de strafeis nou? Die staat niet in het bericht...
  donderdag 14 juli 2005 @ 02:16:41 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_28789824
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 02:14 schreef Sloggi het volgende:

Ze vervolgen hem voor zware mishandeling, maar wat is de strafeis nou? Die staat niet in het bericht...
quote:
[quote]OM legt Bouaouzan zware mishandeling ten laste

Uitgegeven: 13 juli 2005 14:37

ROTTERDAM - Het Openbaar Ministerie legt Sparta-voetballer Rachid Bouaouzan zware mishandeling ten laste. Door die tenlastelegging hangt hem een gevangenisstraf van maximaal acht jaar boven het hoofd.

De 21-jarige speler wordt vervolgd omdat hij met een zware overtreding tijdens de wedstrijd Sparta - Go Ahead Eagles op 17 december 2004 Niels Kokmeijer ernstig verwondde.

Volgens het OM had Bouaouzan de opzet zijn concurrent zwaar lichamelijk letsel toe te brengen. Daarom is niet gekozen voor het ten laste leggen van mishandeling met zwaar lichamelijk letsel of zwaar letsel door schuld.

Het Rotterdamse OM meent dat voor díe overtredingen normaal gesproken het tuchtrecht van de KNVB voldoende is. In deze zaak is het ministerie echter van mening dat er een grens is overschreden. De zaak dient op 27 juli.
Daar ging het eigenlijk vandaag weer over.
Poef.....gone! ©golfer
pi_28789830
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 02:14 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Volgens mij is er nog geen strafeis. Als ik het goed heb is besloten dat dit geen zaak is voor de KNVB en dat ze het dus horerop moeten gaan zoeken. Nu pas gaat de rechtzak beginnen.
pi_28789851
De maximale straf van 8 jaar is natuurlijk belachelijk en zal ook niet geëist worden. Zoals ik eerder al zei zal er wel een taakstraf plus woorwaardelijke celstraf worden geëist. Dat zou ik in ieder geval terecht vinden
pi_28789926
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 02:18 schreef Sloggi het volgende:
De maximale straf van 8 jaar is natuurlijk belachelijk en zal ook niet geëist worden. Zoals ik eerder al zei zal er wel een taakstraf plus woorwaardelijke celstraf worden geëist. Dat zou ik in ieder geval terecht vinden
Vind je dat eerlijk als je kijkt naar het leed van Niels en de inkomsten die hij misloopt?
pi_28789958
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 02:22 schreef Dirman het volgende:

[..]

Vind je dat eerlijk als je kijkt naar het leed van Niels en de inkomsten die hij misloopt?
Nee
pi_28789992
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 02:24 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Nee
Wat lijkt je wel een terechte straf dan?
pi_28790033
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 02:26 schreef Dirman het volgende:

[..]

Wat lijkt je wel een terechte straf dan?
Het is moeilijk om te zeggen wat terecht en eerlijk is en wat niet. Eerlijk zou eigenlijk zijn om Bouazouan z'n benen te breken, maar ja, die jongen heeft dit ook niet gewild en wilde ook niet Kokmeijer z'n been breken. Het is moeilijk te zeggen. Ik laat het aan de rechter over, die heeft er niet voor niets bijna 10 jaar voor gestudeerd
pi_28790151
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 02:29 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Het is moeilijk om te zeggen wat terecht en eerlijk is en wat niet. Eerlijk zou eigenlijk zijn om Bouazouan z'n benen te breken, maar ja, die jongen heeft dit ook niet gewild en wilde ook niet Kokmeijer z'n been breken. Het is moeilijk te zeggen. Ik laat het aan de rechter over, die heeft er niet voor niets bijna 10 jaar voor gestudeerd
Die 10 jaar zegt helaas niet zoveel. Dat is de afgelopen jaren helaas al vaak zat gebleken. Zijn benen breken zou idd de beste oplossing zijn, maar zo werkt het tegenwoordig niet meer.
Mij lijkt het sowieso eerlijk als Niels z'n gemistte inkomsten op Bouazouan kan verhalen.
pi_28790178
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 02:36 schreef Dirman het volgende:

[..]

Die 10 jaar zegt helaas niet zoveel. Dat is de afgelopen jaren helaas al vaak zat gebleken.
Daar kunnen jij en ik moeilijk over oordelen. Ik denk in ieder geval niet dat jij alle bewijslast kent, en je zult ook niet alles na hebben gelezen wat er is gezegd in de rechtszaal
quote:
Zijn benen breken zou idd de beste oplossing zijn, maar zo werkt het tegenwoordig niet meer.
Niet de beste, de eerlijkste, vanuit Kokmeijer's optiek.
quote:
Mij lijkt het sowieso eerlijk als Niels z'n gemistte inkomsten op Bouazouan kan verhalen.
Lijkt mij ook.
pi_28790199
Zo werkt t alleen niet. Een (flinke) voetbalschorsing is meer dan genoeg.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  donderdag 14 juli 2005 @ 10:53:13 #35
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28793858
Misschien niet heel slim geweest om dit topic midden in de nacht te openen, maar het is aardig goed gegaan volgens mij.

Het een en ander kan de wereld op zijn kop zetten. Uitspraak 27 juli.
  donderdag 14 juli 2005 @ 11:08:18 #36
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_28794336
Ik zou het triest vinden als Bouaouzan de eerste zal zijn die veroordeeld wordt. Soortgelijke overtredingen zijn in het verleden nooit vervolgd door het OM, waarom nu wel is mij dan ook een raadsel. Toenemende aandacht voor voetbal? De uitgebreide media-aandacht voor het slachtoffer? De pech dat de overtreding precies voor een camera plaatsvond?

Bovendien, gaat het OM nu ook per jaar 25 voetballers vervolgens voor poging tot zware mishandeling?
  donderdag 14 juli 2005 @ 11:12:37 #37
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28794484
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 11:08 schreef Stpan het volgende:

Bovendien, gaat het OM nu ook per jaar 25 voetballers vervolgens voor poging tot zware mishandeling?
en als ze niet aan dat aantal komen gaan ze willekeurig een paar aanwijzen?
  donderdag 14 juli 2005 @ 11:15:24 #38
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_28794591
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 11:08 schreef Stpan het volgende:
Ik zou het triest vinden als Bouaouzan de eerste zal zijn die veroordeeld wordt. Soortgelijke overtredingen zijn in het verleden nooit vervolgd door het OM, waarom nu wel is mij dan ook een raadsel. Toenemende aandacht voor voetbal? De uitgebreide media-aandacht voor het slachtoffer? De pech dat de overtreding precies voor een camera plaatsvond?

Dan hou je geen selecties meer over
  donderdag 14 juli 2005 @ 11:16:41 #39
73305 Stpan
pi_28794643
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 11:12 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Als het OM vanaf nu een consequente lijn inzet moeten ze per jaar ongeveer 25 spelers gaan vervolgens wegens poging tot zware mishandeling. Maar waarom gebeurt (gebeurde) dat dan nooit, en nu opeens wel? De gevolgen voor Kokmeijer zijn uitzonderlijk, de overtreding is helaas een stuk minder uitzonderlijk qua ernst en onbezonnenheid.
pi_28794668
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 11:12 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt me wel net zo eerlijk.
pi_28801224
Ik denk dat een advocate met de voornaam Chrisje nog wel een flink deel van de strafmaat af weet te praten.... Jemig.

Maar goed, het blijft een moeilijk verhaal.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_28801270
Het is een erg moeilijk verhaal, als leek valt er moeilijk wat goeds over te zeggen.
That's all folks!
pi_28801829
Ik ben alleen maar bang dat ie gaat radicaliseren.
www.thuisuiteten.nl
pi_28802593
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:42 schreef methodmich het volgende:
Waar slaat dat nou weer op
pi_28809048
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:06 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou weer op
Ja, zo begon het bij Mohammed ook....
www.thuisuiteten.nl
pi_28809163
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 19:11 schreef methodmich het volgende:

[..]

Ja, zo begon het bij Mohammed ook....
Ja, vast.
pi_28809210
www.thuisuiteten.nl
pi_28809242
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 19:18 schreef methodmich het volgende:
Sloggi, zie: Rachid Bouaouzan tweede kans topic
Wat heeft dat met Mohammed te maken?

Levenslang schorsen kan trouwens niet.
  donderdag 14 juli 2005 @ 19:19:52 #49
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28809245
Wat een onzin zeg Willen ze voortaan iedere voetballer strafrechterlijk gaan vervolgen?
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_28809272
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 19:19 schreef HAL9000S het volgende:
Wat een onzin zeg Willen ze voortaan iedere voetballer strafrechterlijk gaan vervolgen?
Heb je die 'overtreding' gezien?
  donderdag 14 juli 2005 @ 19:22:09 #51
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28809290
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 19:21 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Heb je die 'overtreding' gezien?
Ja, ik heb 'm gezien.
Cop killer
Kill them, cop killer
  donderdag 14 juli 2005 @ 19:22:21 #52
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_28809297
@TT, de bak in....
pi_28809319
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 19:22 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Ja, ik heb 'm gezien.
Volgens de wet is dat zware mishandeling lijkt me
  donderdag 14 juli 2005 @ 19:23:24 #54
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28809320
Maar het moet niet aan de mate van hardheid van de overtreding liggen of men hem vervolgt of niet. Als je iemand opzettelijk mishandelt is dat genoeg reden... waarom een bewuste elleboog stoot niet en die overtreding wel? Als ik iemand op straat een elleboog in z'n gezicht geef kom ik er ook niet mee weg . Wel consequent blijven.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_28809359
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:42 schreef methodmich het volgende:

Ik denk dat hij gewoon vrijgesproken wordt, omdat het voor justitie héél moeilijk zal zijn om te bewijzen dat het met opzet gebeurd is.
Als deze overtreding 6 of 7 jaar geleden gemaakt zou zijn, zou niemand het er ooit over hebben gehad, alleen de 2000 mensen die bij de wedstrijd aanwezig zijn geweest.
Maar nu er camera's bij deze wedstrijd waren en de media er boven op sprongen is het tot deze rechtszaak gekomen.
Zoals al meerdere gezegd hebben vind zo'n overtreding elke week wel ergens plaats en dan komen ze er meestal af met een gele kaart, omdat de speler net niet of niet 'goed' geraakt wordt.
Ik vind die 10 wedstrijden schorsing al gehad heeft al meer dan genoeg.
Bosschenaren Zie Je Overal!
Running To Stand Still
www.forza-fcdb.tk
pi_28809425
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 19:24 schreef Onze-Ouwe-Sint-Jan het volgende:

[..]

Ik denk dat hij gewoon vrijgesproken wordt, omdat het voor justitie héél moeilijk zal zijn om te bewijzen dat het met opzet gebeurd is.
Bij de stoeptegelgooiers was de rechter er ook van overtuigd dat er geen sprake was van opzet, maar ze zijn toch veroordeeld.[/quote]
  donderdag 14 juli 2005 @ 19:28:13 #57
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28809442
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 19:23 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Volgens de wet is dat zware mishandeling lijkt me
Een elleboogstoot is ook mishandeling volgens de wet dus moeten alle voetballers voortaan ook vervolgd worden.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_28809481
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 19:27 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Bij de stoeptegelgooiers was de rechter er ook van overtuigd dat er geen sprake was van opzet, maar ze zijn toch veroordeeld.
Ik vind dit toch wel iets héél anders.
Bosschenaren Zie Je Overal!
Running To Stand Still
www.forza-fcdb.tk
pi_28809482
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 19:28 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Een elleboogstoot is ook mishandeling volgens de wet dus moeten alle voetballers voortaan ook vervolgd worden.
Volgens de wet wel
  donderdag 14 juli 2005 @ 19:31:37 #60
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28809516
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 19:28 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

als de kaak zo gecompliceerd in tweeën wordt gebroken dat het onmogelijk is nog te kunnen kijken (dus voetballen) wel.
  donderdag 14 juli 2005 @ 19:40:59 #61
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28809693
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 19:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

als de kaak zo gecompliceerd in tweeën wordt gebroken dat het onmogelijk is nog te kunnen kijken (dus voetballen) wel.
Dat is verder niet relevant, iemand bewust mishandelen is gewoon een overtreding, punt. Als jij op straat op je bek wordt gerost maar je houdt er niks aan over, hoeft die persoon dan ook niet volgens de wet gestraft te worden?
Cop killer
Kill them, cop killer
  donderdag 14 juli 2005 @ 19:43:43 #62
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28809753
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 19:40 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Dat is verder niet relevant, iemand bewust mishandelen is gewoon een overtreding, punt. Als iemand mij op m'n bek slaat en ik hou dr verder niks aan over dan zou ik wel graag willen dat hij volgens de gestraft wordt, je moet daar geen onderscheid in gaan maken.
tuurlijk wel. het slachtoffer kan nooit meer voetballen op niveau. als je dat probeert goed te praten door met een belachelijke vergelijking te komen, soit, maar niet my cup of tea.
  donderdag 14 juli 2005 @ 19:45:47 #63
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28809794
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 19:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

tuurlijk wel. het slachtoffer kan nooit meer voetballen op niveau. als je dat probeert goed te praten door met een belachelijke vergelijking te komen, soit, maar niet my cup of tea.
Ik probeer niks goed te praten ik zeg alleen maar als je met dit soort maatregelen komt dat je ook consequent moet blijven, is wel zo eerlijk.
Iemand bewust mishandelen is iemand bewust mishandelen. Punt.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_28809876
Zulke overtredingen komen veel vaker voor, en zelfs ergere. Niels had zijn poten al een keer gebroken en had dus zwakke poten. Hij wist dondersgoed dat er grote kans was om weer geraakt te worden en uit voetbal zou moeten stappen, wist hij dit niet dan is hij erg naďef. Dit hoort gewoon bij het voetbal en ze hebben beide gewoon pech gehad, risico´s van het vak. Ik ben bang dat de rechter het anders ziet, tenzij hij iets snapt van sporten.
pi_28809950
"Als Rachid zijn excuses maakt is er niks meer aan de hand", hypocriet hoor Nilis.
  donderdag 14 juli 2005 @ 19:55:05 #66
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28809992
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 19:52 schreef dady het volgende:
"Als Rachid zijn excuses maakt is er niks meer aan de hand", hypocriet hoor Nilis.
hoezo? had rachid zijn excuses nog niet gemaakt? na dít voorval?
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:09:11 #67
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28811806
quote:
Uit wiens koker komt dit citaat?
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:11:11 #68
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_28811863
quote:
Wanneer zou hij dat gezegd hebben?
Poef.....gone! ©golfer
pi_28813242
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 21:11 schreef golfer het volgende:

[..]

Wanneer zou hij dat gezegd hebben?
Interview op TV.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 13:36:14 #70
73305 Stpan
pi_28828958
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 19:22 schreef DeTolk het volgende:
@TT, de bak in....
Lekker in verhouding. Al rijdt je iemand dood (Kluivert) dan hoef je niet eens de cel in.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 13:42:39 #71
73305 Stpan
pi_28829155
Omdat Kokmeijer nogal vaak in de landelijke pers en door zijn advocaat ingefluisterd verhaaltje heeft moeten doen, en de media vol medelijden alleen maar naar het verhaal van Kokmeijer heeft geluisterd, (zijn goed recht, en de zo werkt de media, dus niets aan te doen) is het voor de nuancering handig even wat feitjes op te sommen over de excuses die Bouaouzan heeft geuit:

- Bouaouzan heeft direct na het incident huilend zijn excuses gemaakt aan Kokmeijer en de kleedkamer van GA Eagles.
- Kokmeijer heeft Bouaouzan tot 2x toe in een interview vergeven. (dit verhaal is natuurlijk ingetrokken toen de schade-experts erbij kwamen, anders betalen die niet uit)
- Bouaouzan mocht van Kokmeijer en zijn omgeving niet in het ziekenhuis langskomen (hij heeft 2 maal gevraagd of hij langs mocht komen, en kon daar dus niet nogmaals persoonlijk zijn excuses maken)

[ Bericht 3% gewijzigd door Stpan op 15-07-2005 13:51:39 ]
  vrijdag 15 juli 2005 @ 13:43:31 #72
73305 Stpan
pi_28829185
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 19:24 schreef Onze-Ouwe-Sint-Jan het volgende:

[..]

Als deze overtreding 6 of 7 jaar geleden gemaakt zou zijn, zou niemand het er ooit over hebben gehad, alleen de 2000 mensen die bij de wedstrijd aanwezig zijn geweest.
Maar nu er camera's bij deze wedstrijd waren en de media er boven op sprongen is het tot deze rechtszaak gekomen.
Zoals al meerdere gezegd hebben vind zo'n overtreding elke week wel ergens plaats en dan komen ze er meestal af met een gele kaart, omdat de speler net niet of niet 'goed' geraakt wordt.
Ik vind die 10 wedstrijden schorsing al gehad heeft al meer dan genoeg.
Amen, hoewel dat eerste nog moet blijken, en 10 wedstrijden uitsluiting natuurlijk een lachertje is. Een half jaar schorsing lijkt er meer op.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 14:02:40 #73
39110 sqlsmurft
opperprutser
pi_28829771
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 13:42 schreef Stpan het volgende:
- Bouaouzan mocht van Kokmeijer en zijn omgeving niet in het ziekenhuis langskomen (hij heeft 2 maal gevraagd of hij langs mocht komen, en kon daar dus niet nogmaals persoonlijk zijn excuses maken)
Ik heb begrepen dat hij daar als een dood vogeltje met een begeleider van sparta wel gezeten heeft en dat er weinig tot niets uit kwam behalve dat hij het heel erg vond. En zelfs die woorden moesten hem door die begeleider ingefluisterd worden.
Kortom maak het nou niet mooier dan het is, want het is al een onfrisse zaak.
Overigens heeft Kokmeijer altijd gezegd dat hij de mens Bouaouzan wel vergeeft, maar niet datgene wat hij gedaan heeft gezien de gevolgen. Beetje cryptisch, maar strekking zal zijn dat hij het hem niet kwalijk meer neemt, maar dat dit mannetje wel moet boeten voor wat hij gedaan heeft.
[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
  vrijdag 15 juli 2005 @ 14:07:16 #74
73305 Stpan
pi_28829907
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 14:02 schreef sqlsmurft het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat hij daar als een dood vogeltje met een begeleider van sparta wel gezeten heeft en dat er weinig tot niets uit kwam behalve dat hij het heel erg vond. En zelfs die woorden moesten hem door die begeleider ingefluisterd worden.
Wat denk je dan, dat daar een volwassen evenwichtige man zit die precies weet hoe hij zich voelt, precies beseft wat hij heeft gedaan, en daar duidelijk mee kan omgaan?
Okj, dus uiteindelijk mocht hij toch zijn excuses komen aanbieden, en heeft dat dan dus ook gedaan.
Dat laatste is natuurlijk een andere strekking, maar het verhaal werd wel aangepast toen er een jurist bij kwam. (net zoals het verhaal ook vanuit RB's kant is aangepast toen er een jurist bijkwam overigens)

Maar wat is boeten voor wat hij gedaan heeft? Een schadevergoeding? Een gevangenisstraf? Een schorsing binnen het tuchtrecht van de KNVB (die dus al gesproken heeft)?

[ Bericht 4% gewijzigd door Stpan op 15-07-2005 14:14:35 ]
  vrijdag 15 juli 2005 @ 14:21:48 #75
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_28830333
Dan mag Gorter ook nog wel vervolgd worden voor zijn vinger incident,hij had Van der Doelen blind kunnen prikken en dat is net zo erg als niet meer kunnen voetballen.

Deze jongen is al genoeg gestraft en zal dit heel z`n leven verder met zich mee moeten dragen.
Daar kan geen gevangenisstraf tegenop.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_28831040
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 01:39 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wat als de elleboog van Wouters, meneer Gascoigne op z'n slaap had geraakt en die zou komen te overlijden? Nooit meer laten voetballen ? Levenslang ? Standrechtelijke executie? Bij sport hoort nou eenmaal een zeker risico en uiteraard is Bouazan een vreselijke overtreding begaan, maar dat komt zo vaak voor op het voetbalveld. Sommige mensen zijn zó ongelooflijk opportunistisch, dat ik er gewoon moe van word.
Denk je er ook zo over als het jou was overkomen?
Je bent in de bloei van je leven voetbalt beter dan dat je ooit gedaan hebt en het word dan zo afgebroken omdat een debiel zo op je inspringt?.
Ik denk dat je wel anders praat als je het zelf hebt mee gemaakt mannetje
You and me baby ain't nothin' but mammals
So let's do it like they do on the Discovery Channel
Do it again now
You and me baby ain't nothin' but mammals
pi_28831157
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 14:44 schreef _ELMaikel_ het volgende:

[..]

Dan ben je niet bepaald objectief meer en kan je er niet goed over oordelen
pi_28831236
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 14:44 schreef _ELMaikel_ het volgende:

[..]

Denk je er ook zo over als het jou was overkomen?
Je bent in de bloei van je leven voetbalt beter dan dat je ooit gedaan hebt en het word dan zo afgebroken omdat een debiel zo op je inspringt?.
Ik denk dat je een goed boek moet gaan lezen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 17:28:43 #79
73305 Stpan
pi_28836456
Het is gemakkelijk om te zeggen dat Kokmeijer dit of dat moet denken of voelen of vinden, maar als het je zelf overkomt praat iedereen anders, dat klopt. Net zoals iedereen anders zou praten wanneer hij of zij tot zijn of haar eigen grote schrik iemand invalide heeft getrapt.
Maar goed, nu lijkt het net of ik heel erg voor Bouaouzan wil opkomen, en het blijft natuurlijk een verschrikkelijk ongeluk waarbij 12 wedstrijden schorsing zonder enige schadevergoeding aan Kokmeijer natuurlijk te licht is. Maar zware mishandeling alsof het een beest is die opzettelijk mensen invalide schopt.....
  vrijdag 15 juli 2005 @ 18:05:45 #80
120136 Gluttony
there is no spoon
pi_28837277
Het was inderdaad een ware doodschop. Die 10 wedstrijden schorsing waren ook verdiend. Maar om die jongen nou nog meer te straffen voor wat hij heeft gedaan vind ik overdreven. Hij had natuurlijk nooit zon foute tackle moeten maken, maar ik heb ergere gezien, en alleen omdat deze overtreding het einde betekende voor Kokmeijer zijn loopbaan word deze zwaarder bestraft dan andere overtredingen. Laat deze jongen gewoon voetballen, hij heeft zijn lesje wel geleerd.
I want to have a real life...but I don't know where to download it.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 18:26:03 #81
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_28837759
Ik snap het niet hoor. Als nou niemand de beelden ná die sliding had gezien, had iedereen dan nog steeds zo gereageerd? Ik vond het een redelijk grove overtreding, maar om nou te zeggen dat deze grover is dan alle anderen, nee.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_28838108
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 18:05 schreef Gluttony het volgende:
Het was inderdaad een ware doodschop. Die 10 wedstrijden schorsing waren ook verdiend. Maar om die jongen nou nog meer te straffen voor wat hij heeft gedaan vind ik overdreven. Hij had natuurlijk nooit zon foute tackle moeten maken, maar ik heb ergere gezien, en alleen omdat deze overtreding het einde betekende voor Kokmeijer zijn loopbaan word deze zwaarder bestraft dan andere overtredingen. Laat deze jongen gewoon voetballen, hij heeft zijn lesje wel geleerd.
Het is logisch dat de gevolgen van de actie meespelen. Het is nu eenmaal zo dat er een verschil is tussen 'er had iets ergs kunnen gebeuren' en 'er is iets ergs gebeurd'. In dit geval is er iets ergs gebeurd en daarvoor moet Rachid op de blaren zitten. Als de stenengooiers (die eerder in dit topic ook aan de orde kwamen) niemand geraakt hadden waren ze ook minder zwaar gestraft, terwijl ze eigenlijk in dat geval hetzelfde deden (nl. stenen naar beneden laten vallen).
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_28852408
Hopelijk neemt de rechter bij de veroordeling ook de uitspraken van Rachid mee. De uitspraken die hij deed na het voorval, dat Kokmeijer maar had moeten uitkijken.

Verder ben ik het volledig eens met Loohcs, dat had ik in het vorige topic ook al gepost met exact dezelfde vergelijking.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28852849
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 18:41 schreef Loohcs het volgende:

Als de stenengooiers (die eerder in dit topic ook aan de orde kwamen) niemand geraakt hadden waren ze ook minder zwaar gestraft, terwijl ze eigenlijk in dat geval hetzelfde deden (nl. stenen naar beneden laten vallen).
Maar ze waren dus wel gestraft door het OM / rechter.
Nu is het OM wel heel erg selectief door maar één voetballer eruit te pikken en die aan te pakken.
En dat terwijl de KNVB ook diverse middelen heeft om de voetballers te straffen.
Laat het dan gewoon aan de KNVB over of pak ook alle andere voetballers die grof geweld op het veld plegen aan.

Daarbij, als blijkt dat een "misdaad" een ongeluk is, dan word je ook niet of minder gestraft. Nu zeg ik niet dat die schop een ongeluk was, maar dat Kokmeijer zulke verwondingen er aan heeft gehouden kun je toch wel zeker een ongelukkige samenloop van omstandigheden noemen. Dat is bij die stenengooiers wel heel wat anders.
pi_28852867
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 10:42 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nu is het OM wel heel erg selectief door maar één voetballer eruit te pikken en die aan te pakken.
En dat terwijl de KNVB ook diverse middelen heeft om de voetballers te straffen.
Laat het dan gewoon aan de KNVB over of pak ook alle andere voetballers die grof geweld op het veld plegen aan.
Het OM vindt dat alleen een straf van de KNVB niet genoeg is in dit geval. Net zoals Duncan Ferguson de cel in moest vanwege een kopstoot.

Overigens ben ik ook van mening dat het OM dit wel vaker mag doen. Een kopstoot hoort niet thuis op het veld. Als je op straat iemand een kopstoot geeft dan krijg je ook een veroordeling, ik zie niet in waarom dat op het veld anders zou zijn.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28852890
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 10:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Het OM vindt dat alleen een straf van de KNVB niet genoeg is in dit geval. Net zoals Duncan Ferguson de cel in moest vanwege een kopstoot.
Tja, dan moeten ze misschien maar met de KNVB gaan overleggen hoe ze dit soort dingen aan gaan pakken. Dit is een beetje halfslachtig willekeur beleid.
pi_28852922
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 10:45 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Tja, dan moeten ze misschien maar met de KNVB gaan overleggen hoe ze dit soort dingen aan gaan pakken. Dit is een beetje halfslachtig willekeur beleid.
Aan de KNVB moet je dat niet over laten eigenlijk, die zijn daar echt niet toe in staat. We hebben het nu over het profvoetbal, maar in het amateurvoetbal is het nog veel erger. Daar zijn mishandelingen, vechtpartijen en kopstoten aan de orde van de dag. Een schorsing van 3 wedstrijden door de KNVB lijkt me dan niet afdoende.
pi_28853194
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 10:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Aan de KNVB moet je dat niet over laten eigenlijk, die zijn daar echt niet toe in staat.
Dan moet het OM het gewoon ook helemaal overnemen. Niet af en toe één speler eruit pikken en die straffen omdat een overtreding een keer erg fout is afgelopen.
pi_28853234
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 11:03 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dan moet het OM het gewoon ook helemaal overnemen. Niet af en toe één speler eruit pikken en die straffen omdat een overtreding een keer erg fout is afgelopen.
Dat is inherent aan het rechtsysteem zoals wij dat kennen. Een tegel van een viaduct afgooien zonder iemand te raken levert een lagere straf op dan een tegel van een viaduct gooien en iemand dodelijk raken. Net zoals het schieten op straat een lage straf oplevert dan het schieten op straat en onbedoeld iemand raken.
pi_28853404
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 11:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Dat is inherent aan het rechtsysteem zoals wij dat kennen. Een tegel van een viaduct afgooien zonder iemand te raken levert een lagere straf op dan een tegel van een viaduct gooien en iemand dodelijk raken. Net zoals het schieten op straat een lage straf oplevert dan het schieten op straat en onbedoeld iemand raken.
In beide gevallen worden de daders door dezelfde personen (lees OM/politie) aangepakt.
Er is niet ineens iemand anders die zegt "kom laten wij die persoon nog een keer gaan straffen".

Nu worden de voetballers die net zulke zware overtredingen begaan, helemaal niet aangepakt door het OM. Terwijl in jouw geval wel allebei de daders worden aangepakt.
pi_28853459
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 11:16 schreef calvobbes het volgende:

[..]

In beide gevallen worden de daders door dezelfde personen (lees OM/politie) aangepakt.
Er is niet ineens iemand anders die zegt "kom laten wij die persoon nog een keer gaan straffen".

Nu worden de voetballers die net zulke zware overtredingen begaan, helemaal niet aangepakt door het OM. Terwijl in jouw geval wel allebei de daders worden aangepakt.
Je hebt de vergelijking niet helemaal begrepen volgens mij.
pi_28853513
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 11:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Je hebt de vergelijking niet helemaal begrepen volgens mij.
Jawel hoor
pi_28853545
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 11:21 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Jawel hoor
Volgens mij niet. Als ik gewoon een tegel van een viaduct gooi krijg ik niet eens een straf van het OM. Zo krijgt een voetballer ook geen straf als hij een smerige overtreding maakt, alleen een kaart van de arbiter en mogelijk een schorsing van de KNVB. Pas als de gevolgen ernstiger zijn komt het OM in actie.
pi_28853608
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 11:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Volgens mij niet. Als ik gewoon een tegel van een viaduct gooi krijg ik niet eens een straf van het OM.
Als ze je niet vinden krijg je inderdaad geen straf.
Als ze je wel vinden reken maar dat je aangepakt wordt. Er zijn de laatste tijd zat stenegooiers aangepakt door de politie en/of het OM.
pi_28853643
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 11:26 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Als ze je niet vinden krijg je inderdaad geen straf.
Als ze je wel vinden reken maar dat je aangepakt wordt. Er zijn de laatste tijd zat stenegooiers aangepakt door de politie en/of het OM.
Daarvoor werd er nauwelijks aandacht aan geschonken, nu is het "gehyped" doordat er een slachtoffer is gevallen door een steen die werd gegooid van een viaduct. Tevens is de straf voor het gooien van een steen lager dan het gooien van een steen die iemand dodelijk treft.
pi_28853678
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 11:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Daarvoor werd er nauwelijks aandacht aan geschonken, nu is het "gehyped" doordat er een slachtoffer is gevallen door een steen die werd gegooid van een viaduct.
Onzin. Ook voordat er een dodelijk slachtoffer is gevallen werd er al aandacht aan besteed.

En de KNVB straft iemand die alleen maar een ovetreding begaat ook al minder dan iemand die een overtreding begaat waarbij een gewonde valt. Onzin van het OM om daar nog een grote schep bovenop te gaan doen.
pi_28853726
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 11:30 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Onzin. Ook voordat er een dodelijk slachtoffer is gevallen werd er al aandacht aan besteed.

En de KNVB straft iemand die alleen maar een ovetreding begaat ook al minder dan iemand die een overtreding begaat waarbij een gewonde valt. Onzin van het OM om daar nog een grote schep bovenop te gaan doen.
Onzin. Er zijn geen straffen van 9 jaar geeist voor stenengooiers voorheen of heb je daar een artikeltje van? Dan heb ik niets gezegd namelijk.

Geen onzin van het OM om er een schep bovenop te doen. OM kan de KNVB namelijk overrulen. De KNVB bepaalt niet wat er aan straf wordt gegeven door het OM. Als er in het voetbal iets gebeurd wat voor het OM ernstig genoeg is om een straf tegen te eisen, dan gebeurt dat omdat het OM daarvoor het aangewezen instrument is en niet de KNVB.
pi_28853788
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 11:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Onzin. Er zijn geen straffen van 9 jaar geeist voor stenengooiers voorheen of heb je daar een artikeltje van? Dan heb ik niets gezegd namelijk.
Ik zeg helemaal nergens dat tegen alle stenengooiers negen jaar cel werd geeist.....
quote:
Geen onzin van het OM om er een schep bovenop te doen. OM kan de KNVB namelijk overrulen.
En ik zeg dat ze dat dan veel vaker moeten doen en niet alleen als een overtredingen een keer slecht is afgelopen.....
quote:
De KNVB bepaalt niet wat er aan straf wordt gegeven door het OM.
De KNVB heeft een eigen strafsysteem en gezien de vele overtredingen die er al in het voetbal zijn gemaakt, respecteerd het OM dat.
De overtreding die Rachid gemaakt heeft is echt geen uitzondering zoals veel andere mensen zeggen, alleen het resultaat is opvallens.
quote:
Als er in het voetbal iets gebeurd wat voor het OM ernstig genoeg is om een straf tegen te eisen, dan gebeurt dat omdat het OM daarvoor het aangewezen instrument is en niet de KNVB.

De KNVB deelt nooit straffen uit ofzo? De KNVB houd zich helemaal niet bezig met het aanpakken van overtredingen?
De KNVB is al jarenlang het aangewezen instrument om straffen aan voetballers uit te delen.
pi_28853812
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 10:42 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Daarbij, als blijkt dat een "misdaad" een ongeluk is, dan word je ook niet of minder gestraft. Nu zeg ik niet dat die schop een ongeluk was, maar dat Kokmeijer zulke verwondingen er aan heeft gehouden kun je toch wel zeker een ongelukkige samenloop van omstandigheden noemen. Dat is bij die stenengooiers wel heel wat anders.
Dat is zelfs nog maar de vraag. Eerst had ik zelfs in mijn post gezet "niet of in ieder geval minder zwaar gestraft", maar dat 'niet' had ik er na de preview uitgegooid. Als er geen ongelukken waren gebeurd door het stenengooien had het best zo kunnen zijn dat de politie er niet veel tijd in had gestoken en was er dus ook niet veel kans op vervolging geweest.

Dat de actie van Rachid te zien is als een ongelukkige samenloop van omstandigheden ben ik met je eens en dat zal ook zeker meespelen bij het oordeel van de rechter. Bovendien zal ook het feit dat het op een sportveld is gebeurd meewegen. Hij zal minder gestraft worden dan iemand die zoiets bij een willekeurige voorbijganger op straat had gedaan.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_28853817
De KNVB geeft schorsingen die betrekking hebben op deelname aan KNVB-activiteiten, het OM staat daar los van. Een voetballer is op het voetbalveld niet immuun voor bestraffing van het OM hoor.

Je zei dat vantevoren stenengooiers ook al werden aangepakt. Het gevolg van een actie speelt geen rol volgens jou, dus graag een artikel waarin jaren celstraf wordt geeist tegen stenengooiers.

Het gevolg speelt wel degelijk een rol in de strafmaat.

De overtreding van Rachid was overigens extreem lomp. Een vliegende tackle op kniehoogte is niet aan de orde van de dag in het voetbal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')