Dat heeft iedereen, kwestie van lichtinval.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:08 schreef PaprikaChips het volgende:
Merken jullie ook dat als je bijvoorbeeld in de spiegel kijkt bij een Albert Heijn met dat ranzige TL-buis verlichting dat je er veel minder knap uitziet dan dat je thuis doet voor de spiegel? Hoe kan dat en welke spiegel moet je nou geloven?
Zelf denk ik dat bij TL-buis verlichting je huid op een lelijke manier verlicht wordt zodat zelfs knappe mensen er lelijk uit kunnen zien als ze op dat moment in een spiegel kijken.
Merken jullie dit ook?
Bij mij is het juist andersom. Ik kom altijd met een pokke humeur zo'n kleedhokje uit en thuis vind ik mezelf eigenlijk wel okay.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:18 schreef thaleia het volgende:
In de paskamers van winkels vind ik mezelf er vaak ook stukken beter uitzien in een bepaalde outfit dan vervolgens thuis
Etalageruiten verzachten lelijke trekjes ook altijd nogal doeltreffendquote:Op donderdag 14 juli 2005 03:05 schreef milagro het volgende:
vroegah bij de Shell op kantoor had je van die mooie 'gerookt glas' spiegels in de toiletten, heel goed voor het humeur en het ego
man, wat was ik daar mooi in de wc
gewoon dat beeld vasthouden de rest vd dag en iedere andere spiegel mijden
onverwachte spiegels in die etalage daarentegenquote:Op donderdag 14 juli 2005 03:15 schreef Lkw het volgende:
[..]
Etalageruiten verzachten lelijke trekjes ook altijd nogal doeltreffend![]()
Yep. Opeens de kille werkelijkheid, en je ziet er dan altijd witter en ongezonder uit dan je denktquote:Op donderdag 14 juli 2005 03:20 schreef milagro het volgende:
[..]
onverwachte spiegels in die etalage daarentegen
Echt hequote:Op donderdag 14 juli 2005 03:26 schreef Lkw het volgende:
[..]
Yep. Opeens de kille werkelijkheid, en je ziet er dan altijd witter en ongezonder uit dan je denkt![]()
Dat doet me denken aan een aflevering van Seinfeld van laatstquote:Op donderdag 14 juli 2005 00:18 schreef thaleia het volgende:
In de paskamers van winkels vind ik mezelf er vaak ook stukken beter uitzien in een bepaalde outfit dan vervolgens thuis
quote:Op donderdag 14 juli 2005 13:49 schreef PaprikaChips het volgende:
Op dat soort momenten, dat je jezelf graflelijk vind in zo'n spiegel, denken jullie dan van 'hm zal ik dan toch niet zo knap zijn?' Of kijken jullie als je thuis komt dan nog even snel in de spiegel om dan te denken 'zie je wel, niks aan de hand'
Ik doe dat laatste.
quote:Op donderdag 14 juli 2005 02:57 schreef MUUS het volgende:
[..]
Bij mij is het juist andersom. Ik kom altijd met een pokke humeur zo'n kleedhokje uit en thuis vind ik mezelf eigenlijk wel okay.
Het erge is dat dat al bestaat, dat je je lichaam kan airbrushen voor een fotoshoot ofzoquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:09 schreef milagro het volgende:
Het wordt tijd voor een fotoshop spray
Gewoon effe over het lijf dan wel hoofd sprayen en je ziet er ook irl uit als een plaatje
quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:21 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Het erge is dat dat al bestaat, dat je je lichaam kan airbrushen voor een fotoshoot ofzoZoudoen ze ook cellulitusopvulmiddel hebben?
![]()
Bijenkorf gebruikt bijvoorbeeld om die reden gelig halogeenlicht door de hele winkel.quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:41 schreef octopussy het volgende:
licht is inderdaad de boosdoener. Over het algemeen is een blauwiger licht lelijker en een gelig licht (zoals kaarslicht, dat heeft een lage kleurtemperatuur) vaak mooier. Flitslicht heeft een hoge kleurtemperatuur en je ziet dan alle kleuren op je gezicht beter (dus ook die rode vlekjes, blauwe wallen onder de ogen enz.)
Pastelkleuren in de kamer met spiegels en zacht licht zijn een garantie voor een mooi spiegelbeeld.![]()
![]()
De meeste winkels kunnen wel wat doen aan hun pashokjes. Lijkt me dat mensen niet iets gaan kopen als ze er slecht in uitzien in de spiegel van het pashokje.![]()
die spiegels aan alle kanten vind ik juist eigenlijk wel handig!quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:11 schreef Abigail het volgende:
Weet je WAT erg is? De pashokjes bij de H&M!!! Daar heb je behalve TL-licht ook nog eens spiegels van alle kanten, zodat je elk putje niet alleen aan de voorkant, maar ook aan de achterkant ziet. (Oh dus zo ziet mijn kont eruit........![]()
![]()
Haha, dat ken ik, tijdje terug in een hotel merkte ik dat de badkamerlamp daar licht gaf alsof er een grote bouwlamp op je kop gericht stond. Daar wordt je niet vrolijk van op de vroege ochtendquote:Op donderdag 14 juli 2005 23:00 schreef Mauritsz het volgende:
Ik had het laatst op vakantie: verlichting als in een mortuarium...
Ik wil me 's ochtends scheren, knip dat lichtje aan boven de spiegel...zie echt zo wit als een lijk, helemaal blauw onder m'n ogen.
Mischien denken ze ook wel zo van wat ben ik lelijk en mijn vriend knap?? Trouwens supermarkt spiegels zijn levensgevaarlijk jaquote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:22 schreef _RaZoRBlaDe_ het volgende:
Ja heb ik ook....
Maar wat ik wel vreemd vind is dat mijn vrienden nooit lelijker worden wanneer we de supermarkt binnenstappen. Dus als ik daar in een spiegel kijk, ben ik fucking lelijk, terwijl vrienden er normaal uit zien....
Dat heb ik ook een keer gezien in een winkel in Turkije!quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:00 schreef Rhanna het volgende:
In Japan hadden ze spiegel in een winkel gehangen waardoor de vrouwen dunner leken, die winkel had een dikke aanklacht gehad
Komt a) omdat je bij anderen minder op details let en kritischer voor jezelf bent en b) omdat die vrienden zelf ook denken dat ze er goed uitzien, maar jij weet dat ze er echt zo uitzien als in die winkelspiegel en eigenlijk zijn jullie dus allemaal fucking lelijk.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:22 schreef _RaZoRBlaDe_ het volgende:
Ja heb ik ook....
Maar wat ik wel vreemd vind is dat mijn vrienden nooit lelijker worden wanneer we de supermarkt binnenstappen. Dus als ik daar in een spiegel kijk, ben ik fucking lelijk, terwijl vrienden er normaal uit zien....
Dat is merkwaardig. Zoals al eerder gezegd bepaalt het soort licht in grote mate je verschijning, d.w.z. zachte vs harde kleuren (aan TS: wat dacht je dan??? ) , maar de snit van je haar valt hier niet onderquote:Op vrijdag 15 juli 2005 16:14 schreef JeroenV het volgende:
Zo kan ik mijn haar hier thuis alleen maar in de badkamer doen. Dat is de enige spiegel waar het goed kan, bij de anderen ziet het er nooit uit. (Lijkt het, misschien wel)
Ook dit komt door de lichtval. In de douche zie ik alles goed van voren en schijnt er niet te veel licht op mijn haar. In de andere kamer heb ik last van het licht dat van buiten komt en boven is het te donker.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 16:45 schreef PlanetX het volgende:
[..]
Dat is merkwaardig. Zoals al eerder gezegd bepaalt het soort licht in grote mate je verschijning, d.w.z. zachte vs harde kleuren (aan TS: wat dacht je dan??? ) , maar de snit van je haar valt hier niet onder
ALDIquote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:59 schreef octopussy het volgende:
Ik heb trouwens nog geen spiegels opgemerkt in de supermarkt hier![]()
Maar stel dat supermarktspiegels dus wel degelijk aanwezig zijn...
dan loop ik toch liever langs een AH spiegel dan langs een ALDI spiegel![]()
Licht van voren geeft juist meer detail weer.quote:Op zondag 18 september 2005 17:52 schreef Myers het volgende:
Mja ik vind licht dat van voren komt het mooist natuurlijk, als er een felle lichtbron op je rug schijnt en je kijkt dan in een spiegel dan zie je er niet uit.
Geloof me, bij sommigen hoef je geen details te zien. Daar zijn de contouren al genoeg bij.quote:Op maandag 19 september 2005 16:38 schreef Varr het volgende:
[..]
Licht van voren geeft juist meer detail weer.
Wat grappigquote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:22 schreef _RaZoRBlaDe_ het volgende:
Ja heb ik ook....
Natuurlijk ziet een kapsel er bij ieder licht ook weer anders uit en dus ook in iedere spiegel lijkt het weer anders.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 16:45 schreef PlanetX het volgende:
[..]
Dat is merkwaardig. Zoals al eerder gezegd bepaalt het soort licht in grote mate je verschijning, d.w.z. zachte vs harde kleuren (aan TS: wat dacht je dan??? ) , maar de snit van je haar valt hier niet onder
Ja, ik ben ook wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben met dit 'probleem'quote:Op vrijdag 15 juli 2005 21:00 schreef Hammet het volgende:
omg geweldig topic! Ik altijd maar denken dat ik de enige was die zo onzeker en obsessedwas om dat continu op te merken.
Whehehe, ik ken het dus ook. Zal dan idd wel door het licht komen
da's logisch. Bij Albert Heijn moet je altijd je "ik-kijk-zo-ongeïnteresseerd-mogelijk-voor-me-uit-zodat-mij-geen-straatkrant-wordt-aangeboden"-gezicht opzetten. Voor je langs de spiegel loopt is deze nog niet weggetrokken..quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:08 schreef PaprikaChips het volgende:
Merken jullie ook dat als je bijvoorbeeld in de spiegel kijkt bij een Albert Heijn met dat ranzige TL-buis verlichting dat je er veel minder knap uitziet dan dat je thuis doet voor de spiegel? Hoe kan dat en welke spiegel moet je nou geloven?
Zelf denk ik dat bij TL-buis verlichting je huid op een lelijke manier verlicht wordt zodat zelfs knappe mensen er lelijk uit kunnen zien als ze op dat moment in een spiegel kijken.
Merken jullie dit ook?
Ik heb het exact andersom, in de paskamer ben ik dik, lelijk en vol met putjes (terwijl ik die toch echt niet hebquote:Op donderdag 14 juli 2005 00:18 schreef thaleia het volgende:
Da's wel een sterke op zich.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:11 schreef partyyboyy het volgende:
ik ben altijd knap.
Maar zien andere mensen die kenmerken bij jou net zo als dat jij ze bij jezelf ziet?quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:08 schreef octopussy het volgende:
Een 'confronterende' spiegel laat dus uiterlijke kenmerken zien die misschien niet leuk zijn om te zien en waar niets aan valt te doen.
Nee, dat is hetzelfde als dat je met je vrienden oid ergens langs een spiegel loopt en denkt dat je er zelf ontzettend lelijk uitziet terwijl de anderen er 'gewoon' uitzienquote:Op zaterdag 8 april 2006 15:28 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Maar zien andere mensen die kenmerken bij jou net zo als dat jij ze bij jezelf ziet?
Ik denk het welquote:Op zaterdag 8 april 2006 15:28 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Maar zien andere mensen die kenmerken bij jou net zo als dat jij ze bij jezelf ziet?
Dat zal in de buitenlucht zijn denk ik zelf.quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:14 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Maar er zal toch wel een spiegel zijn die het meest natuurlijke en meest betrouwbare beeld van jezelf geeft, zoals anderen jou zien? Of blijft dit een utopie?
Ik heb wel van sterren zulke dingen gehoord ja. J. Lopez geloof ik. En de meesten zijn natuurlijk ook niet zo knap als wij ze zien met al hun plamuurlagen etc.quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:22 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Als iemand zoals Orlando Bloom of Tom Cruise (2 mannen die door vrouwen toch vaak wel bloedmooi gevonden worden) zichzelf in een "slechte" spiegel bekijken met fletse verlichting, zullen zij dan ook denken op dat moment: "My god, wat zie ik er gaar uit!"
![]()
Niet te vergelijken, ook de mannelijke acteurs zitten eerst een eeuwigheid in de make-up voordat de camera's gaan draaien. Vooral ivm het felle licht, zodat ze er dus wat toonbaarder uitzien. (bijna) iedereen kan er fantastisch uitzien met de juiste make-up hulpmiddelenquote:Op zaterdag 8 april 2006 16:22 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Als iemand zoals Orlando Bloom of Tom Cruise (2 mannen die door vrouwen toch vaak wel bloedmooi gevonden worden) zichzelf in een "slechte" spiegel bekijken met fletse verlichting, zullen zij dan ook denken op dat moment: "My god, wat zie ik er gaar uit!"
![]()
True, alhoewel ik denk dat dat meer voor de vrouwen dan voor de mannen geld. Want het lijkt me toch niet dat al die Hollywood mannen vol met plamuur zitten buiten de set om, of toch mischien wel??quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:27 schreef LedZep het volgende:
En de meesten zijn natuurlijk ook niet zo knap als wij ze zien met al hun plamuurlagen etc.
Weet ik eigenlijk niet zo. Maar in films e.d. zal er wel veel aan geknutseld worden denk ik.quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:32 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
True, alhoewel ik denk dat dat meer voor de vrouwen dan voor de mannen geld. Want het lijkt me toch niet dat al die Hollywood mannen vol met plamuur zitten buiten de set om, of toch mischien wel??
Dat is 1 ding wat sowieso zeker vast staat, in films zit iedereen onder een plamuurlaag.quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:35 schreef LedZep het volgende:
[..]
Weet ik eigenlijk niet zo. Maar in films e.d. zal er wel veel aan geknutseld worden denk ik.
quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:13 schreef Myers het volgende:
Als je op google zoekt naar plaatjes van Leonardo Dicaprio, dan kom je veel foto's tegen waar hij er echt superslecht uitziet, en dan bedoel ik de foto's die niet uit een film komen.
[afbeelding]
Zo loopt hij er de laatste paar jaren altijd bij geloof ik, behalve in films dan. Terwijl veel meiden toch gaan kwijlen bij hem.
Als je veel geld hebt en bekend bent heb je geen good looks nodig om meisjes te doen kwijlenquote:Op zaterdag 8 april 2006 18:13 schreef Myers het volgende:
Als je op google zoekt naar plaatjes van Leonardo Dicaprio, dan kom je veel foto's tegen waar hij er echt superslecht uitziet, en dan bedoel ik de foto's die niet uit een film komen.
[afbeelding]
Zo loopt hij er de laatste paar jaren altijd bij geloof ik, behalve in films dan. Terwijl veel meiden toch gaan kwijlen bij hem.
Vreselijk inderdaadquote:Op donderdag 14 juli 2005 16:56 schreef Off-ShoRe het volgende:
De ergste spiegel die ik tot nu toe ben tegengekomen moet toch wel de achteruitkijkspiegel in de auto zijn. Man o man die's op zich al een reden om maar gewoon de fiets te pakken
Die gast heeft gewoon iets teveel gebakjes gegeten, het lijkt me niet dat het verkeerde licht ineens een gehavend slagveld van acne doet verschijnen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:13 schreef Myers het volgende:
[afbeelding]
Verkeerde belichting kan acne en littekens echt behoorlijk erger laten lijken dan dat ze eigenlijk zijn.quote:Op zaterdag 8 april 2006 21:47 schreef Speth het volgende:
[..]
Die gast heeft gewoon iets teveel gebakjes gegeten, het lijkt me niet dat het verkeerde licht ineens een gehavend slagveld van acne doet verschijnen.
Deze thread gaat over figuren wiens gezicht ineens lelijk wordt in het verkeerde licht, iemand komt met een foto van een bolle leonardo dicaprio, ik zeg daarop dat hij er waarschijnlijk in elke spiegel hetzelfde uitziet aangezien hij gewoon bol is, en niet zozeer last heeft van een melaatse huid.quote:Op zaterdag 8 april 2006 21:49 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Verkeerde belichting kan acne en littekens echt behoorlijk erger laten lijken dan dat ze eigenlijk zijn.
Ik zie trouwens niet echt in wat dat met die foto van Leonardo Dicaprio te maken heeft.![]()
Ik denk niet dat de persoon die die foto poste het over ze bolle kop had, maar meer over dat hij er bleek en ziekjes uitziet.quote:Op zaterdag 8 april 2006 21:53 schreef Speth het volgende:
[..]
iemand komt met een foto van een bolle leonardo dicaprio, ik zeg daarop dat hij er waarschijnlijk in elke spiegel hetzelfde uitziet aangezien hij gewoon bol is, en niet zozeer last heeft van een melaatse huid.
make up (voor mannen) e.d. kunnen veel doen. kleding haarstyle zijn ook zeker belangrijk.quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:32 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
True, alhoewel ik denk dat dat meer voor de vrouwen dan voor de mannen geld. Want het lijkt me toch niet dat al die Hollywood mannen vol met plamuur zitten buiten de set om, of toch mischien wel??
Maar wel mensen met veel geld, die zich kunnen veroorloven om het 1 en ander te verbeteren aan hun uiterlijk.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:03 schreef oelewappers het volgende:
.... kom je dan al heel ver om er zo uit te zien als sterren, dat zijn ook maar gewoon mensen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |